Απόκτηση Μεταπτυχιακού με αντικατάσταση της διπλωματικής εργασίας με θεματικές ενότητες

Απόκτηση μεταπτυχιακού διπλώματος με αντικατάσταση της διπλωματικής με θεματικές ενότητες

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 7)
  • Είμαι υπέρ αυτού του μέτρου.

    Ψήφοι: 3 42.9%
  • Είμαι κατά αυτού του μέτρου.

    Ψήφοι: 4 57.1%

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,428 μηνύματα.
Τα μεταπτυχιακά προγράμματα των 60, των 90 και των 120 ects τι διαφορά έχουν (πέρα από τη χρονική διάρκεια);
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Τα μεταπτυχιακά προγράμματα των 60, των 90 και των 120 ects τι διαφορά έχουν (πέρα από τη χρονική διάρκεια);

60 ECTS<90 ECTS<120 ECTS :P

Όλα ολοκληρώνουν τον 2ο κύκλο σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης. Όμως άλλη ακαδημαϊκή αξία τα 60 ECTS, άλλη τα 90 ECTS, άλλη τα 120 ECTS. Αυτό θα φανεί μόνο αν κάποιος συνεχίσει σε διδακτορικό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,428 μηνύματα.
Ναι αλλά σε τι αποσκοπεί ένα μετ/κό των 60 ή των 90 ects; Γιατί να είναι πιο "συμπιεσμένο" και πιθανόν πιο βατό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Ναι αλλά σε τι αποσκοπεί ένα μετ/κό των 60 ή των 90 ects; Γιατί να είναι πιο "συμπιεσμένο" και πιθανόν πιο βατό;

Εξαρτάται από τον σκοπό για τον οποίο ιδρύθηκε το μεταπτυχιακό.

Τα Διατμηματικά/Διαπανεπιστημιακά/Διιδρυματικά/Διεπιστημονικά ΠΜΣ δεν γίνεται να αντιστοιχούν σε λιγότερο από 90 ECTS καθώς ο φοιτητής καταρτίζεται σε ευρύ αντικείμενο (διεπιστημονικό).

Τα μονοτμηματικά ΠΜΣ μπορούν να είναι των 60 ECTS προσφέροντας μία εξειδίκευση στο βασικό πτυχίο του τμήματος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Lilla My

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Lilla My αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Βασικά όχι ακριβώς. Σε όλα τα τμήματα των ΤΕΙ η πτυχιακή εργασία είναι υποχρεωτική ενώ δεν ισχύει το ίδιο σε όλα τα τμήματα των πανεπιστημίων.
Αυτό δε σημαίνει ότι έτσι πρέπει να γίνεται. :P

Σχετικά με τα ects των μεταπτυχιακών, στη Φινλανδία κοιτάν να συμπληρωθούν συνολικά τουλάχιστον 300 ects για την απόκτηση και του προπτυχιακού και του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών. Δηλαδή:
  • 180 + 120 (πανεπιστήμια, 3 + 2 χρόνια)
  • 210 + 90 (ΤΕΙ, 3,5 + 1,5 χρόνια)
  • 240 + 60 (ΤΕΙ, 4 + 1 χρόνια)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Αυτό δε σημαίνει ότι έτσι πρέπει να γίνεται. :P

Δε μπορώ να διαφωνήσω μαζί σου :). Συμφωνώ.

Σχετικά με τα ects των μεταπτυχιακών, στη Φινλανδία κοιτάν να συμπληρωθούν συνολικά τουλάχιστον 300 ects για την απόκτηση και του προπτυχιακού και του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών. Δηλαδή:
180 + 120 (πανεπιστήμια, 3 + 2 χρόνια)

Αυτό ισχύει στη Φινλανδία χωρίς καμία εξαίρεση; Και για την ιατρική ακόμα;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Lilla My

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Lilla My αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Αυτό ισχύει στη Φινλανδία χωρίς καμία εξαίρεση; Και για την ιατρική ακόμα;
Η ιατρική είναι 360 ects (6 χρόνια) και η ψυχολογία 180 + 120/150 ects (330 ects όταν θέλεις να αποκτήσεις το δικαίωμα εξάσκησης του επαγγέλματος του ψυχολόγου).

Στη Φινλανδία πλέον όταν περνάς στο πανεπιστήμιο, γίνεσαι δεκτός και στο προπτυχιακό και στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών (εκτός από τις σχολές των νηπιαγωγών και της φαρμακευτικής, πάλι με εξαιρέσεις σε κάποιες πόλεις). Ουσιαστικά δηλαδή το πτυχίο είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο, εφόσον οι σπουδές αποσκοπούν στον τίτλο του master. Αυτό σημαίνει ότι σε όλες τις δουλειές το master είναι βασική προϋπόθεση. Μόνο με πτυχίο δεν κάνεις τίποτα. Εξαίρεση αποτελούν τα επαγγέλματα του νηπιαγωγού και του φαρμακοποιού στα οποία βασική προϋπόθεση είναι το bachelor.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

vasilis12345

Δραστήριο μέλος

Ο vasilis12345 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 415 μηνύματα.
Καλο ειναι να κανουμε συγκρισεις και να παιρνουμε θετικα στοιχεια, αλλα δεν πρεπει να απουσιαζει και η αντιληψη της κοινωνιας στο συνολο της.

Στην φιλανδια, το υπαρχον συστημα σε εκπαιδευει με την δεδομενη αγορα. Στην Ελλαδα ας πουμε, μεχρι καθε χρονο και οι 100 χιλιαδες να μπουν ιατρικη, πολυτεχνειο, νομικη. Οποτε μπορουν ισως να διαχειριζονται το φορτο εργασιας μεταξυ μαστερ και μπατσελορ. Εδω ομως δεν ειναι σιγουρο το μεταπτυχιακο.
Μιλωντας για τον κλαδο μου, το φθηνοτερο κανει 4 χιλ, (ενω τα πιο πολλα 6.5+), ε δεν λες και οτι η μεση οικογενεια τα εχει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lilla My

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Lilla My αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Στην φιλανδια, το υπαρχον συστημα σε εκπαιδευει με την δεδομενη αγορα. Στην Ελλαδα ας πουμε, μεχρι καθε χρονο και οι 100 χιλιαδες να μπουν ιατρικη, πολυτεχνειο, νομικη. Οποτε μπορουν ισως να διαχειριζονται το φορτο εργασιας μεταξυ μαστερ και μπατσελορ. Εδω ομως δεν ειναι σιγουρο το μεταπτυχιακο.
Μιλωντας για τον κλαδο μου, το φθηνοτερο κανει 4 χιλ, (ενω τα πιο πολλα 6.5+), ε δεν λες και οτι η μεση οικογενεια τα εχει.
Κάτι έχασα στο συνειρμό σου, αλλά αν αναφέρεσαι στο κόστος των σπουδών, η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δωρεάν στη Φινλανδία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Στο ΕΑΠ της Κύπρου οι μεταπτυχιακοί φοιτητές έχουν το δικαίωμα να αντικαταστήσουν τη διπλωματική εργασία με την παρακολούθηση δύο θεματικών (κοινώς μη εκπόνηση διπλωματικής). Φημολογείται ότι κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει και στο ΕΑΠ της Πάτρας.

Επειδή με έβαλες σε σκέψεις, το ρώτησα και μου απάντησαν ότι δεν γίνεται να αντικατασταθεί η μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία από θεματικές/ή ενότητες/α.

Αυτό που μπορεί να γίνει είναι σε ορισμένα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών του ΕΑΠ, να αντικατασταθούν μία ή δύο θεματικές ενότητες από πτυχιακή εργασία (εφόσον το δεχθεί ο ακαδημαϊκός υπεύθυνος του προγράμματος σπουδών).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,428 μηνύματα.
Εξαρτάται από τον σκοπό για τον οποίο ιδρύθηκε το μεταπτυχιακό.

Τα Διατμηματικά/Διαπανεπιστημιακά/Διιδρυματικά/Διεπιστημονικά ΠΜΣ δεν γίνεται να αντιστοιχούν σε λιγότερο από 90 ECTS καθώς ο φοιτητής καταρτίζεται σε ευρύ αντικείμενο (διεπιστημονικό).

Τα μονοτμηματικά ΠΜΣ μπορούν να είναι των 60 ECTS προσφέροντας μία εξειδίκευση στο βασικό πτυχίο του τμήματος.

Μάλιστα. Αυτή η τακτική βλέπω συνηθίζεται στο εξωτερικό. Ακόμη και σε Bachelor 180 ects, προσφέρουν κάποιο Master 60 ή 90 ects. Το Master 120 ects το αποφεύγουν πλην ειδικών προγραμμάτων (π.χ. σε θετικές επιστήμες υπό προϋποθέσεις). Στο Πανεπιστήμιό μου έχουν εξισώσει τα μονοτμηματικά και τα διατμηματικά μεταπτυχιακά προγράμματα με 120 ects. Μάλιστα με την αλλαγή που έχουν κάνει στους Οδηγούς Σπουδών το αναφέρουν αρκετά εμφανώς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Μάλιστα. Αυτή η τακτική βλέπω συνηθίζεται στο εξωτερικό. Ακόμη και σε Bachelor 180 ects, προσφέρουν κάποιο Master 60 ή 90 ects. Το Master 120 ects το αποφεύγουν πλην ειδικών προγραμμάτων (π.χ. σε θετικές επιστήμες υπό προϋποθέσεις). Στο Πανεπιστήμιό μου έχουν εξισώσει τα μονοτμηματικά και τα διατμηματικά μεταπτυχιακά προγράμματα με 120 ects. Μάλιστα με την αλλαγή που έχουν κάνει στους Οδηγούς Σπουδών το αναφέρουν αρκετά εμφανώς.

Γενικά από ότι παρατηρώ, η συνήθης πρακτική στα τμήματα τετραετούς φοίτησης Πανεπιστημίων και ΤΕΙ είναι να διοργανώνουν ΠΜΣ των 120 ECTS, ενώ στα Πολυτεχνεία/Πολυτεχνικές Σχολές Πανεπιστημίων των 90 ECTS.

Ένα ΜΔΕ των 120 ECTS προσδίδει ιδιαίτερη αξία σε ένα πτυχίο των 240 ECTS καθώς αντιστοιχεί στις μισές ECTS του πτυχίου.

Η βαρύτητα του μεταπτυχιακού διπλώματος των 120 ECTS είναι ακόμα μεγαλύτερη αν το πτυχίο αντιστοιχεί σε 180 ECTS (το 75% των ECTS). Βέβαια σε αυτήν την περίπτωση είναι απαραίτητο το μονοτμηματικό μεταπτυχιακό δίπλωμα των 120 ECTS, καθώς αν ο κάτοχος του πτυχίου των 180 ECTS αποφασίσει να συνεχίσει σε ένα διατμηματικό ΠΜΣ χωρίς να κατέχει μονοτμηματικό μεταπτυχιακό δίπλωμα, θα τα βρει σκούρα αφού δεν θα καταλαβαίνει σχεδόν τίποτα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,428 μηνύματα.
Kαλά όλα αυτά, αλλά μακάρι στην Ελληνική αγορά να έδειχναν πραγματικό σεβασμό κυρίως στον κόπο λήψης όλων αυτών. Δεν είναι κάτι να λές ότι π.χ. σπουδάζω μια x επιστήμη που ενδεχόμενα είναι από τα ΜΜΕ "high-rated". Σημασία έχει να μπορείς να φέρεις εις πέρας το βαρύ πρόγραμμα σπουδών. Αυτό δεν εκτίμησε ποτέ η Ελληνική κοινωνία και η αγορά εργασίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

vasilis12345

Δραστήριο μέλος

Ο vasilis12345 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 415 μηνύματα.
Κάτι έχασα στο συνειρμό σου, αλλά αν αναφέρεσαι στο κόστος των σπουδών, η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δωρεάν στη Φινλανδία.

Λεω οτι διαφορετικες κοινωνιες εχουν διαφορετικες αναγκες και ικανοτητες
Πχ λες οτι η ΦΙλανδια εχει δωρεαν τριτοβαθμια (φανταζομαι θα εννοεις και μαστερ και phd), επομενως οπως λες, ειναι λογικο να θες για ολες τις δουλειες μαστερ,
εδω ομως το μαστερ, ειναι αρκετα ακριβο, και πρεπει ή να δουλευεις και να το κανεις παρτ ταημ, ή να σε συντηρουν σπιτι σου, να δουλεψεις να μαζεψεις λεφτα, να βγεις απο αγορα εργασιας για να κανεις το μαστερ και μετα να ξαναβγεις στην αγορα (πραγμα επισφαλες, ειδικα σημερα)

Οπότε για παράδειγμα εδω, δεν ειναι σίγουρο το μάστερ, (δεν μπορείς να απαιτείς, πως όλοι θα έχουν τα λεφτά να το κάνουν στα 22 τους)
Ενώ στην Φιλανδία, είναι έτσι το σύστημα, που αφού μάστερ θα κάνεις ούτως ή αλλως, μοιράζουν διαφορετικά την ύλη.

ΠΧ εμεις μπορει να έχουμε μπατσελορ 40 μαθηματα, μαστερ 10
στην Φιλανδια μπατσελορ 30, μαστερ 20
(υποθετικο παραδειγμα) Και στα 2 συστηματα, μπορει με το μαστερ να καλυψεις το ίδιο σύνολο
Μόνο που εκει, όπως λες, το μαστερ είναι κατι σίγουρο (οπως εδώ ίσως το μπατσελορ) ενώ εδώ όχι. Οπότε το πανεπιστήμιο, είναι αναγκασμένο, να βάλλει, όσα περισσότερα μπορεί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BLUE SEA

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 47 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει από Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,898 μηνύματα.
Επειδή με έβαλες σε σκέψεις, το ρώτησα και μου απάντησαν ότι δεν γίνεται να αντικατασταθεί η μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία από θεματικές/ή ενότητες/α.

Αυτό που μπορεί να γίνει είναι σε ορισμένα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών του ΕΑΠ, είναι να αντικατασταθούν μία ή δύο θεματικές ενότητες από πτυχιακή εργασία (εφόσον το δεχθεί ο ακαδημαϊκός υπεύθυνος του προγράμματος σπουδών).

Σ' ευχαριστώ για την πληροφορία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lilla My

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Lilla My αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Ενώ στην Φιλανδία, είναι έτσι το σύστημα, που αφού μάστερ θα κάνεις ούτως ή αλλως, μοιράζουν διαφορετικά την ύλη.

ΠΧ εμεις μπορει να έχουμε μπατσελορ 40 μαθηματα, μαστερ 10
στην Φιλανδια μπατσελορ 30, μαστερ 20
(υποθετικο παραδειγμα) Και στα 2 συστηματα, μπορει με το μαστερ να καλυψεις το ίδιο σύνολο
Μόνο που εκει, όπως λες, το μαστερ είναι κατι σίγουρο (οπως εδώ ίσως το μπατσελορ) ενώ εδώ όχι. Οπότε το πανεπιστήμιο, είναι αναγκασμένο, να βάλλει, όσα περισσότερα μπορεί.
Δεν το πιστεύω αυτό. Αφενός γιατί οι σπουδές στο master έχουν focus την έρευνα (τα προγράμματα έχουν συνήθως λίγα 'κανονικά μαθήματα', κι ας είναι στο σύνολο 120 ects) κι αφετέρου επειδή υπάρχουν επαγγέλματα, όπως αυτό του φαρμακοποιού, που δεν απαιτούν master. Δηλαδή ο Φινλανδός φαρμακοποιός ξέρει λιγότερα από τον Έλληνα; :confused: Συγγνώμη, αλλά δεν το πιστεύω αυτό. Απλά το σύστημα είναι διαμορφωμένο έτσι, ώστε οι πανεπιστημιακές σπουδές να αποσκοπούν στο να δώσουν στους επαγγελματίες (είτε αυτοί είναι δάσκαλοι είτε οικονομολόγοι) τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες προς τη συνεχή αξιολόγηση και βελτίωση της δουλειάς τους.

Τέλος πάντων, θαρρώ πως βγήκαμε ολίγον off topic..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Αν και είναι off-topic θα κάνω μια μικρή ανάλυση με βάση την δική μου εκτίμηση για την εξέλιξη των πραγμάτων. Η τάση στην Ευρώπη είναι να αποσυνδέονται τα επαγγελματικά δικαιώματα από τους τίτλους σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης σε νομοθετικά ρυθμισμένα επαγγέλματα. Το πτυχίο και το μεταπτυχιακό δίπλωμα από μόνα τους δεν είναι αρκετά για να αποκτήσει ένα φυσικό πρόσωπο επαγγελματικά δικαιώματα στον κλάδο των σπουδών του, αλλά η κτήση και των δύο τίτλων αποτελεί προϋπόθεση. Τα σημερινά "επαγγελματικά δικαιώματα" αντικαθίστανται σταδιακά από τα "επαγγελματικά προσόντα" τα οποία απορρέουν από τα μαθησιακά αποτελέσματα (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες) των προγραμμάτων σπουδών. Στην Ελλάδα αρμόδιος φορέας για τον καθορισμό των επαγγελματικών προσόντων των προγραμμάτων σπουδών είναι ο ΕΟΠΠΕΠ (μέσω της κατάστρωσης του εθνικού πλαισίου προσόντων) και για την πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης η ΑΔΙΠ (ότι δηλαδή τα προσόντα που απορρέουν από το πρόγραμμα σπουδών είναι αυτά που δηλώνει ο ΕΟΠΠΕΠ). Το φυσικό πρόσωπο που ενδιαφέρεται να ασκήσει νομοθετικά ρυθμισμένο επάγγελμα (π.χ., γιατρού, οδοντίατρου, φαρμακοποιού, δικηγόρου, μηχανικού, ενεργειακού επιθεωρητή, γεωπόνου, οικονομολόγου, καθηγητή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κλπ.) και έχει πιστοποιημένους τίτλους σπουδών (όπως ανέφερα την ακαδημαϊκή πιστοποίηση έχει αναλάβει η ΑΔΙΠ) θα υφίσταται μια διαδικασία επαγγελματικής πιστοποίησης από αρμόδιο φορέα. Για την άσκηση αυτών των επαγγελμάτων, μετά την πλήρη ένταξη μας στον ΕΧΑΕ, θα απαιτείται οπωσδήποτε κατοχή bachelor και master.

Για παράδειγμα ένας γιατρός με bachelor και χωρίς master ιατρικής δεν θα του επιτραπεί να ακολουθήσει κατάρτιση ιατρικής ειδικότητας και να ασκήσει το ιατρικό επάγγελμα. Αν όμως ο κάτοχος bachelor ιατρικής αποκτήσει ένα master στην εκπαίδευση τότε θα του δοθεί η δυνατότητα να διδάξει ιατρικά μαθήματα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δικαίωμα που δεν θα το έχει ο κάτοχος master ιατρικής. Συνεπώς με λίγα λόγια το bachelor δεν θα χορηγεί επαγγελματικά δικαιώματα στον κάτοχό του και για την άσκηση νομοθετικά ρυθμισμένου επαγγέλματος θα είναι απαραίτητη η κατοχή συναφούς master.

And that's the way the cookie crumbles
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,428 μηνύματα.
Συνεπώς με λίγα λόγια το bachelor δεν θα χορηγεί επαγγελματικά δικαιώματα στον κάτοχό του και για την άσκηση νομοθετικά ρυθμισμένου επαγγέλματος θα είναι απαραίτητη η κατοχή συναφούς master.

Αυτό το νέο μέτρο, ευελπιστώ ότι θα φέρει μια τάξη στον χώρο των επαγγελματικών δικαιωμάτων προσγειώνοντας πολλούς συμπατριώτες μου νομίζουν ότι με "πλάγιους δρόμους" μπορούν να εξασκούν ένα επάγγελμα. Ο καθένας πρέπει να είναι ειδικός στο χώρο του και φυσικά, άρτια εκπαιδευμένος σ' αυτό που σπούδασε. Η λογική "έκανα 10 μαθήματα οικονομίας" άρα είμαι και οικονομολόγος πρέπει κάποτε να τελειώσει. Τα εμβόλιμα μαθήματα (επιλογής) άλλης επιστήμης σε ένα πρόγραμμα σπουδών άλλης επιστήμης (κύριας για το Τμήμα που αναφερόμαστε) έχουν συγκεκριμένο λόγο ύπαρξης και όχι την σαφή επιστημονική κατάρτιση του φοιτητή στο χώρο της επιστήμης που ορίζουν τα εμβόλιμα μαθήματα (επιλογής).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lilla My

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Lilla My αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Για παράδειγμα ένας γιατρός με bachelor και χωρίς master ιατρικής δεν θα του επιτραπεί να ακολουθήσει κατάρτιση ιατρικής ειδικότητας και να ασκήσει το ιατρικό επάγγελμα. Αν όμως ο κάτοχος bachelor ιατρικής αποκτήσει ένα master στην εκπαίδευση τότε θα του δοθεί η δυνατότητα να διδάξει ιατρικά μαθήματα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δικαίωμα που δεν θα το έχει ο κάτοχος master ιατρικής. Συνεπώς με λίγα λόγια το bachelor δεν θα χορηγεί επαγγελματικά δικαιώματα στον κάτοχό του και για την άσκηση νομοθετικά ρυθμισμένου επαγγέλματος θα είναι απαραίτητη η κατοχή συναφούς master.
Κι αυτά με συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Για παράδειγμα εδώ, για να μπορείς να διδάξεις, πρέπει να έχεις:
  • Master's degree (όχι απαραίτητα στην εκπαίδευση)
  • 60 ects of pedagogical teacher studies
  • At least 60 ects of basic and intermediate studies of a teaching subject
Άρα ένας γιατρός που έχει master στην ιατρική (άρα και 60 ects of basic & intermediate studies στην ιατρική) ΚΑΙ 60 ects of pedagogical teacher studies, μπορεί να γίνει και γιατρός και καθηγητής ιατρικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι σε όλα τα παιδαγωγικά προγράμματα σπουδών δε συμπεριλαμβάνονται αυτόματα αυτές οι 60 ects of pedagogical teacher studies, αλλά μόνο σε όσα η εισαγωγή προϋποθέτει συνέντευξη, suitability test κλπ. Στα τμήματα που περνάς μόνο με γραπτές εξετάσεις, αυτές οι σπουδές δε συμπεριλαμβάνονται αυτόματα, αλλά μπορείς να κάνεις αίτηση αφού έχεις ξεκινήσει τις σπουδές σου και η συνέντευξη και τα suitability tests γίνονται μετά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vasilis12345

Δραστήριο μέλος

Ο vasilis12345 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 415 μηνύματα.
Δεν το πιστεύω αυτό. Αφενός γιατί οι σπουδές στο master έχουν focus την έρευνα (τα προγράμματα έχουν συνήθως λίγα 'κανονικά μαθήματα', κι ας είναι στο σύνολο 120 ects) κι αφετέρου επειδή υπάρχουν επαγγέλματα, όπως αυτό του φαρμακοποιού, που δεν απαιτούν master. Δηλαδή ο Φινλανδός φαρμακοποιός ξέρει λιγότερα από τον Έλληνα; :confused: Συγγνώμη, αλλά δεν το πιστεύω αυτό. Απλά το σύστημα είναι διαμορφωμένο έτσι, ώστε οι πανεπιστημιακές σπουδές να αποσκοπούν στο να δώσουν στους επαγγελματίες (είτε αυτοί είναι δάσκαλοι είτε οικονομολόγοι) τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες προς τη συνεχή αξιολόγηση και βελτίωση της δουλειάς τους.

Τέλος πάντων, θαρρώ πως βγήκαμε ολίγον off topic..

Διαφωνεις παραθετοντας το κειμενο μου, χωρις να γραφω αυτο που διαφωνεις

Ειμαι εντελως σαφης, τα ιδια πραγματα πανω κατω ξερουν, απλως δινω μια πιθανη εξηγηση, οτι διαμοιραζουν διαφορετικα τη γνωση στο μαστερ και στο μπατσελορ, το εκανα αρκετα απλο με το πχ με τα μαθηματα, ας το κανω και απλοικο ομως.

Ισως αν πρεπει να μαθεις 5 πραγματα,
στην Ελλαδα σου μαθαινουν, τα 4 στο μπατσελορ το 1 στο μαστερ, στη Φιλανδια, τα 3 στο μπατσελορ, τα 2 στο μαστερ...παλι τα 5 πραγματα μαθαινεις, αλλα με διαφορετικη κατανομη.
Αυτη ειναι μια υποθεση στηριγμενη στο οτι, απο οτι μας λες η πλειοψηφια στη Φιλανδια κανουν μαστερ (αρα δεν υπαρχει αγχος πως θα κατανεμηθει η υλη), ενω στην Ελλαδα η μειοψηφια, (οποτε αφου ξερει το πανεπιστημιο, οτι πολυ λιγοι θα μπουν στο μαστερ, τους κανει λιγο παραπανω υλη στο πρωτο πτυχιο, μπας και μαθουν τιποτα)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top