Απόκτηση Μεταπτυχιακού με αντικατάσταση της διπλωματικής εργασίας με θεματικές ενότητες

Απόκτηση μεταπτυχιακού διπλώματος με αντικατάσταση της διπλωματικής με θεματικές ενότητες

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 7)
  • Είμαι υπέρ αυτού του μέτρου.

    Ψήφοι: 3 42.9%
  • Είμαι κατά αυτού του μέτρου.

    Ψήφοι: 4 57.1%

BLUE SEA

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 47 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει από Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,898 μηνύματα.
Στο ΕΑΠ της Κύπρου οι μεταπτυχιακοί φοιτητές έχουν το δικαίωμα να αντικαταστήσουν τη διπλωματική εργασία με την παρακολούθηση δύο θεματικών (κοινώς μη εκπόνηση διπλωματικής). Φημολογείται ότι κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει και στο ΕΑΠ της Πάτρας. Κατά την ταπεινή μου γνώμη όμως (την οποία απλώς εκφράζω και σε καμία περίπτωση δεν επιβάλλω) η διπλωματική είναι το διαφοροποιητικό στοιχείο ανάμεσα στο προπτυχιακό και το μεταπτυχιακό. Δεν θα ήταν καλύτερο κάποιος που δεν ενδιαφέρεται να κάνει διπλωματική (αλλά επιθυμεί να βρίσκεται σε μια διαδικασία μόρφωσης) να στραφεί σε ένα προπτυχιακό; :eek: Επίσης, όταν υπάρχουν μεταπτυχιακά δύο ταχυτήτων (με και χωρίς διπλωματική), πώς είναι δυνατόν να μιλάμε για ισοτιμία πτυχίων;
Τα παραπάνω ερωτήματα τα έθεσα βοηθητικά. Εσείς μπορείτε να αναπτύξετε ελεύθερα την άποψή σας ανεξάρτητα από αυτά, αλλά και να προσθέσετε και νέους προβληματισμούς επί του θέματος. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lilla My

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Lilla My αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Haha, whatever. Και μετά θα γκρινιάζουμε, επειδή στο εξωτερικό θα το κοιτάν με μισό μάτι το πτυχίο / μεταπτυχιακό δίπλωμά μας. Στη Φινλανδία ούτε πτυχίο δεν μπορείς να πάρεις, αν δεν κάνεις πτυχιακή / διπλωματική. Κι επειδή σχεδόν όλες οι πανεπιστημιακές σχολές είναι πενταετούς φοίτησης (3 χρόνια το bachelor και 2 το master), οι φοιτητές κάνουν 2 διπλωματικές σε αυτά τα 5 έτη (και είναι υποχρεωτικές και οι δύο). Κι αλλού σκέφτονται να τις καταργήσουν τελείως ή τέλος πάντων να τις κάνουν προαιρετικές;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,428 μηνύματα.
Αυτό που γνωρίζω είναι: ότι στα Ελληνικά Πανεπιστήμια στο προπτυχιακό επίπεδο η λήψη του πτυχίου δεν προϋποθέτει υποχρεωτικά την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας. Κάποια Τμήματα στο πρόγραμμα σπουδών τους, ως εναλλακτική επιλογή της πτυχιακής εργασίας προσφέρουν το δυνατότητα 1 ή 2 ή περισσότερων μαθημάτων ελεύθερης επιλογής. Κάποια άλλα, θεωρούν βασική υποχρέωση την πτυχιακή εργασία. Αυτό συνήθως έχει να κάνει με το φόρτο εργασίας του Τμήματος, σύμφωνα με τα μέλη ΔΕΠ. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο, τα πράγματα αλλάζουν. Δεν υπάρχει Ελληνικό μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης (ΜΔΕ) από τα 500 ενεργά προγράμματα αυτή τη στιγμή, που να μην θεωρεί απαραίτητη την εκπόνηση διπλωματικής εργασίας για την λήψη του διπλώματος.

Έχοντας ψάξει παράλληλα και μεταπτυχιακά προγράμματα στο εξωτερικό τότε που ήμουν σε τέτοια φάση, διαπίστωσα αυτό που λες Bluesea. Η απουσία διπλωματικής εργασίας ως υποχρεωτική προϋπόθεση λήψης του μεταπτυχιακού διπλώματος, αφορούσε κάποια προγράμματα που ήταν αμιγώς επαγγελματικά προσανατολισμένα. Σε βασικές επιστήμες που διεξάγεται έρευνα, η μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία είναι ένας "προθάλαμος" για το επακόλουθο δίπλωμα που είναι το διδακτορικό. Νομίζω ότι με συμφωνία του φοιτητή με το επιβλέπον μέλος ΔΕΠ, η διπλωματική εργασία μπορεί να γίνει προ-διδακτορική (δηλ. ερευνητική μικρού μήκους) και όχι η κλασική βιβλιογραφική που κάνουν οι περισσότεροι μεταπτυχιακοί φοιτητές. Στα Ελληνικά Πανεπιστήμια σημειώνω ότι η παρουσίαση της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας γίνεται ενώπιον τριμελούς επιτροπής μελών ΔΕΠ (το ένα είναι ο επιβλέπων και οι άλλοι δυο απλοί συνεξεταστές). Στο τέλος ο καθένας θέτει ερωτήσεις και βαθμολογεί αναλόγως με αποτέλεσμα ο βαθμός της διπλωματικής εργασίας να είναι ο Μ.Ο. των τριών βαθμών. Στο διδακτορικό, η παρουσίαση γίνεται ενώπιον 7μελούς επιτροπής μελών ΔΕΠ. Να σημειώσω ότι τα μέλη ΔΕΠ των επιτροπών για τις παρουσιάσεις τόσο του μεταπτυχιακού όσο του διδακτορικού δεν είναι απαραίτητο να ανήκουν στο ίδιο Τμήμα ή στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Σημασία έχει η επιστημονική συνάφεια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

BLUE SEA

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 47 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει από Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,898 μηνύματα.
Πολύ καλές οι παρατηρήσεις σας.
Δυστυχώς στη χώρα μας όλα είναι πολλών ταχυτήτων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Αυτό που γνωρίζω είναι: ότι στα Ελληνικά Πανεπιστήμια στο προπτυχιακό επίπεδο η λήψη του πτυχίου δεν προϋποθέτει υποχρεωτικά την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας. Κάποια Τμήματα στο πρόγραμμα σπουδών τους, ως εναλλακτική επιλογή της πτυχιακής εργασίας προσφέρουν το δυνατότητα 1 ή 2 ή περισσότερων μαθημάτων ελεύθερης επιλογής. Κάποια άλλα, θεωρούν βασική υποχρέωση την πτυχιακή εργασία. Αυτό συνήθως έχει να κάνει με το φόρτο εργασίας του Τμήματος, σύμφωνα με τα μέλη ΔΕΠ.

Σε όλα τα τμήματα μηχανικών, γεωπόνων και δασολόγων των ελληνικών Πανεπιστημίων/Πολυτεχνείων όπως και στη ΣΕΜΦΕ ΕΜΠ, η εκπόνηση πτυχιακής/διπλωματικής εργασίας είναι υποχρεωτική σε προπτυχιακό επίπεδο. Επίσης στα τμήματα Φυσικής και Βιολογίας του ΕΚΠΑ η εκπόνηση πτυχιακής/διπλωματικής εργασίας στο 4ο έτος είναι υποχρεωτική.

Σε μεταπτυχιακό επίπεδο, τα πράγματα αλλάζουν. Δεν υπάρχει Ελληνικό μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης (ΜΔΕ) από τα 500 ενεργά προγράμματα αυτή τη στιγμή, που να μην θεωρεί απαραίτητη την εκπόνηση διπλωματικής εργασίας για την λήψη του διπλώματος.

Δεν είναι έτσι. Υπάρχουν κάποια μεταπτυχιακά προγράμματα στα ελληνικά ΑΕΙ, στα οποία η εκπόνηση μεταπτυχιακής εργασίας δεν είναι υποχρεωτική. Για παράδειγμα στο ΠΜΣ "Εφαρμοσμένη Μηχανική & Προσομοίωση Συστημάτων" του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ο φοιτητής έχει δύο δυνατότητες για την απόκτηση του ΜΔΕ (ΥΑ 125308/Β7/ΦΕΚ 2845/Β΄/23-10-2012):
1) Επιτυχής εξέταση σε 12 μεταπτυχιακά μαθήματα
2) Επιτυχής εξέταση σε 8 μεταπτυχιακά μαθήματα και εκπόνηση και επιτυχής εξέταση στη μεταπτυχιακή εργασία
Σε κάθε περίπτωση το ΜΔΕ αντιστοιχεί σε 90 ECTS.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Στη Φινλανδία ούτε πτυχίο δεν μπορείς να πάρεις, αν δεν κάνεις πτυχιακή / διπλωματική. Κι επειδή σχεδόν όλες οι πανεπιστημιακές σχολές είναι πενταετούς φοίτησης (3 χρόνια το bachelor και 2 το master), οι φοιτητές κάνουν 2 διπλωματικές σε αυτά τα 5 έτη (και είναι υποχρεωτικές και οι δύο).

Πολύ ενδιαφέρον πληροφορία.
Έτσι είναι το σωστό γιατί το μεταπτυχιακό έχει άλλο σκοπό και έννοια και πρέπει να διαχωρίζεται από το προπτυχιακό επίπεδο μαθημάτων
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Κι επειδή σχεδόν όλες οι πανεπιστημιακές σχολές είναι πενταετούς φοίτησης (3 χρόνια το bachelor και 2 το master), οι φοιτητές κάνουν 2 διπλωματικές σε αυτά τα 5 έτη (και είναι υποχρεωτικές και οι δύο). Κι αλλού σκέφτονται να τις καταργήσουν τελείως ή τέλος πάντων να τις κάνουν προαιρετικές;

Όντως ενδιαφέρουσα η πληροφορία.

Να προσθέσω ότι στο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, προβλέπεται ως υποχρεωτική για όλους τους φοιτητές η εκπόνηση δύο εργασιών: πρώτα της σπουδαστικής εργασίας και στο τελευταίο εξάμηνο της διπλωματικής εργασίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Lilla My

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Lilla My αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Το θέμα είναι γιατί υπάρχουν τόσες διαφορετικές πρακτικές όσον αφορά την εκπόνηση πτυχιακής / διπλωματικής εργασίας είτε σε προπτυχιακό είτε σε μεταπτυχιακό επίπεδο; Γιατί το θέμα είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε πανεπιστημίου, της κάθε σχολής και του κάθε τμήματος; Δε θα ήταν πιο ξεκάθαρο, αν υπήρχε ένα ενιαίο μέτρο για όλους;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,428 μηνύματα.
Δεν είναι έτσι. Υπάρχουν κάποια μεταπτυχιακά προγράμματα στα ελληνικά ΑΕΙ, στα οποία η εκπόνηση μεταπτυχιακής εργασίας δεν είναι υποχρεωτική. Για παράδειγμα στο ΠΜΣ "Εφαρμοσμένη Μηχανική & Προσομοίωση Συστημάτων" του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ο φοιτητής έχει δύο δυνατότητες για την απόκτηση του ΜΔΕ (ΥΑ 125308/Β7/ΦΕΚ 2845/Β΄/23-10-2012):
1) Επιτυχής εξέταση σε 12 μεταπτυχιακά μαθήματα
2) Επιτυχής εξέταση σε 8 μεταπτυχιακά μαθήματα και εκπόνηση και επιτυχής εξέταση στη μεταπτυχιακή εργασία
Σε κάθε περίπτωση το ΜΔΕ αντιστοιχεί σε 90 ECTS.

Πώς γίνεται άλλα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών με 8 μαθήματα + διπλωματική εργασία, να αντιστοιχούν σε 120 ects;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

BLUE SEA

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 47 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει από Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,898 μηνύματα.
Θα σας πω και μια άλλη αντίφαση: Στο Μεταπτυχιακό "Σπουδές στην εκπαίδευση" του ΕΑΠ από τη μια συζητείται να γίνει προαιρετική η διπλωματική και από την άλλη επέβαλαν στους νεοεισαχθέντες να παρακολουθήσουν τη θεματική ενότητα: "Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας". Εμείς οι περσινοί μπορούσαμε και να μην την επιλέξουμε. Παρ' όλα αυτά την επέλεξα, γιατί αφενός με ενδιαφέρει ως γνωστικό αντικείμενο αφετέρου θεωρώ ότι θα με βοηθήσει πολύ στην εκπόνηση της διπλωματικής. Το εν λόγω μάθημα θα έπρεπε να υπάρχει σε όλες τις σχολές και σε προπτυχιακό επίπεδο. :eek:
Υ/Γ Είναι πολύ αξιόλογες οι πληροφορίες και οι παρατηρήσεις σας. Αισθάνομαι την ανάγκη επίσης να ευχαριστήσω τον Civilara για την καλή του διάθεση να μας ενημερώνει στα διάφορα ακαδημαϊκά θέματα του e-school. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lilla My

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Lilla My αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Προσωπικά στο προπτυχιακό επίπεδο σπουδών είχα τα εξής υποχρεωτικά μαθήματα, που σχετίζονται με την έρευνα και την εκπόνηση της πτυχιακής εργασίας:
  • Scientific basis of education: philosophy of research and research methodology
  • Scientific writing
  • Qualitative research
  • Quantitative research
  • Research seminar and maturity test
  • Maturity test for the BA in Kindergarten Education
  • Bachelor's thesis
Και δεν πιστεύω πως είναι πολλά. Άλλωστε, το ερευνητικό μέρος των σπουδών δεν είναι ο κύριος διαφοροποιητικός παράγοντας των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ; Γι΄αυτό μου φαίνεται παράξενο, που στην Ελλάδα δεν είναι υποχρεωτική η πτυχιακή σε πολλά τμήματα, ακόμα και στο προπτυχιακό επίπεδο σπουδών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Πώς γίνεται άλλα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών με 8 μαθήματα + διπλωματική εργασία, να αντιστοιχούν σε 120 ects;

Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο ΠΜΣ υπόψη μου αλλά για να το λες θα γίνεται. Είχε πέσει το μάτι μου σε ένα ΠΜΣ των 120 ECTS στο οποίο κάθε μάθημα αντιστοιχούσε σε 10 ECTS. Είναι υπερβολικός ο φόρτος αυτός για ένα μάθημα. Ο φυσιολογικός φόρτος είναι 5-6 ECTS ανά μάθημα.

Και δεν πιστεύω πως είναι πολλά. Άλλωστε, το ερευνητικό μέρος των σπουδών δεν είναι ο κύριος διαφοροποιητικός παράγοντας των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ; Γι΄αυτό μου φαίνεται παράξενο, που στην Ελλάδα δεν είναι υποχρεωτική η πτυχιακή σε πολλά τμήματα, ακόμα και στο προπτυχιακό επίπεδο σπουδών.

Βασικά όχι ακριβώς. Σε όλα τα τμήματα των ΤΕΙ η πτυχιακή εργασία είναι υποχρεωτική ενώ δεν ισχύει το ίδιο σε όλα τα τμήματα των πανεπιστημίων. Η βασική διαφορά πανεπιστημίων και ΤΕΙ εντοπίζεται στον προσανατολισμό της εκπαίδευσης.
Τα Πανεπιστήμια δίνουν έμφαση στην υψηλή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση σύμφωνα με τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και των τεχνών, καθώς και της διεθνούς επιστημονικής πρακτικής σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία.
Τα ΤΕΙ δίνουν έμφαση στην εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, στις εφαρμογές των επιστημών, της τεχνολογίας και των τεχνών, στα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,428 μηνύματα.
Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο ΠΜΣ υπόψη μου αλλά για να το λες θα γίνεται. Είχε πέσει το μάτι μου σε ένα ΠΜΣ των 120 ECTS στο οποίο κάθε μάθημα αντιστοιχούσε σε 10 ECTS. Είναι υπερβολικός ο φόρτος αυτός για ένα μάθημα. Ο φυσιολογικός φόρτος είναι 5-6 ECTS ανά μάθημα.

Καλά θυμάσαι. :P
Αυτό έχει κάποιο θετικό αποτέλεσμα (π.χ. ενδεχόμενα επαγγελματικά) ή απλά να μας βασανίζει χωρίς λόγο; :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Καλά θυμάσαι. :P
Αυτό έχει κάποιο θετικό αποτέλεσμα (π.χ. ενδεχόμενα επαγγελματικά) ή απλά να μας βασανίζει χωρίς λόγο; :D

Το 2ο:mastigio
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,428 μηνύματα.
Γιατί όμως; Δεν είναι λειτουργικά άδικο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Γιατί όμως; Δεν είναι λειτουργικά άδικο;

Είναι λειτουργικά άδικο και εκπαιδευτικά απαράδεκτο. Μάλλον έτσι βόλευε κάποιους καθηγητές και ο υπουργός τους έκανε τη χάρη και υπόγραψε την υπουργική απόφαση του συγκεκριμένου ΠΜΣ. Σε κανένα σοβαρό πανεπιστήμιο της Ευρώπης δεν θα βρεις εξαμηνιαίο μάθημα των 10 ECTS.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,428 μηνύματα.
Τους βόλευε με ποια λογική; Πρακτικά ο φόρτος εργασίας είναι πολύ μεγάλος..:/:

Επίσης για ποιο λόγο υπάρχουν μεταπτυχιακά προγράμματα των 60, των 90 και των 120 ects; Τι διαφορά έχουν (πέρα από τη χρονική διάρκεια);
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Τους βόλευε με ποια λογική; Πρακτικά ο φόρτος εργασίας είναι πολύ μεγάλος..:/:

Να κάνουν περισσότερες ώρες για να παίρνουν περισσότερα. Μου φαίνεται υπερβολικά αφελές να χαρακτηριστεί ως άστοχος σχεδιασμός από τα μέλη ΔΕΠ. Εγώ προσωπικά υποψιάζομαι ότι μόνο στα χαρτιά αυτά τα μαθήματα αντιστοιχούν σε 10 ECTS και όχι στην πραγματικότητα, αλλά δεν αποκλείεται να κάνω λάθος. Θα πρέπει κάθε εξαμηνιαίο μάθημα να περιλαμβάνει τουλάχιστον 7 ώρες εβδομαδιαίως Θ+Α+Ε για τέτοιο φόρτο και όλοι ξέρουμε ότι στα ΠΜΣ κάθε εξαμηνιαίο μάθημα περιλαμβάνει 2-4 ώρες εβδομαδιαίως.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,428 μηνύματα.
Nαι. Απλά ο τρόπος που διδάσκουν είναι περισσότερο συντονισμός παρά διδασκαλία. Αφήνουν στο φοιτητή τη δουλειά όλη: βιβλιογραφία, ψάξιμο. Βέβαια διδάσκουν χωρίς αίσθηση του χρόνου. Ο όγκος είναι υπερβολικά μεγάλος και το 24ωρο δεν φτάνει.

Διαπιστώνω ότι στο Πανεπιστήμιο Πατρών έχουν αντιστοιχίσει σε 10 ects / μάθημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Γενικά ο φόρτος των 5-6 ECTS ανά μάθημα ευνοεί την καλύτερη εμπέδωση της ύλης. Η ίδια ποσότητα ύλης θα αφομοιωθεί καλύτερα από τους φοιτητές από 15 μαθήματα των 6 ECTS παρά από 9 μαθήματα των 10 ECTS (και στις δύο περιπτώσεις μαθήματα συνολικού φόρτου 90 ECTS).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top