nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Τα μεταπτυχιακά προγράμματα των 60, των 90 και των 120 ects τι διαφορά έχουν (πέρα από τη χρονική διάρκεια);
60 ECTS<90 ECTS<120 ECTS
Όλα ολοκληρώνουν τον 2ο κύκλο σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης. Όμως άλλη ακαδημαϊκή αξία τα 60 ECTS, άλλη τα 90 ECTS, άλλη τα 120 ECTS. Αυτό θα φανεί μόνο αν κάποιος συνεχίσει σε διδακτορικό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Ναι αλλά σε τι αποσκοπεί ένα μετ/κό των 60 ή των 90 ects; Γιατί να είναι πιο "συμπιεσμένο" και πιθανόν πιο βατό;
Εξαρτάται από τον σκοπό για τον οποίο ιδρύθηκε το μεταπτυχιακό.
Τα Διατμηματικά/Διαπανεπιστημιακά/Διιδρυματικά/Διεπιστημονικά ΠΜΣ δεν γίνεται να αντιστοιχούν σε λιγότερο από 90 ECTS καθώς ο φοιτητής καταρτίζεται σε ευρύ αντικείμενο (διεπιστημονικό).
Τα μονοτμηματικά ΠΜΣ μπορούν να είναι των 60 ECTS προσφέροντας μία εξειδίκευση στο βασικό πτυχίο του τμήματος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Lilla My
Εκκολαπτόμενο μέλος
Αυτό δε σημαίνει ότι έτσι πρέπει να γίνεται.Βασικά όχι ακριβώς. Σε όλα τα τμήματα των ΤΕΙ η πτυχιακή εργασία είναι υποχρεωτική ενώ δεν ισχύει το ίδιο σε όλα τα τμήματα των πανεπιστημίων.
Σχετικά με τα ects των μεταπτυχιακών, στη Φινλανδία κοιτάν να συμπληρωθούν συνολικά τουλάχιστον 300 ects για την απόκτηση και του προπτυχιακού και του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών. Δηλαδή:
- 180 + 120 (πανεπιστήμια, 3 + 2 χρόνια)
- 210 + 90 (ΤΕΙ, 3,5 + 1,5 χρόνια)
- 240 + 60 (ΤΕΙ, 4 + 1 χρόνια)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Αυτό δε σημαίνει ότι έτσι πρέπει να γίνεται.
Δε μπορώ να διαφωνήσω μαζί σου . Συμφωνώ.
Σχετικά με τα ects των μεταπτυχιακών, στη Φινλανδία κοιτάν να συμπληρωθούν συνολικά τουλάχιστον 300 ects για την απόκτηση και του προπτυχιακού και του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών. Δηλαδή:
180 + 120 (πανεπιστήμια, 3 + 2 χρόνια)
Αυτό ισχύει στη Φινλανδία χωρίς καμία εξαίρεση; Και για την ιατρική ακόμα;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Lilla My
Εκκολαπτόμενο μέλος
Η ιατρική είναι 360 ects (6 χρόνια) και η ψυχολογία 180 + 120/150 ects (330 ects όταν θέλεις να αποκτήσεις το δικαίωμα εξάσκησης του επαγγέλματος του ψυχολόγου).Αυτό ισχύει στη Φινλανδία χωρίς καμία εξαίρεση; Και για την ιατρική ακόμα;
Στη Φινλανδία πλέον όταν περνάς στο πανεπιστήμιο, γίνεσαι δεκτός και στο προπτυχιακό και στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών (εκτός από τις σχολές των νηπιαγωγών και της φαρμακευτικής, πάλι με εξαιρέσεις σε κάποιες πόλεις). Ουσιαστικά δηλαδή το πτυχίο είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο, εφόσον οι σπουδές αποσκοπούν στον τίτλο του master. Αυτό σημαίνει ότι σε όλες τις δουλειές το master είναι βασική προϋπόθεση. Μόνο με πτυχίο δεν κάνεις τίποτα. Εξαίρεση αποτελούν τα επαγγέλματα του νηπιαγωγού και του φαρμακοποιού στα οποία βασική προϋπόθεση είναι το bachelor.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vasilis12345
Δραστήριο μέλος
Στην φιλανδια, το υπαρχον συστημα σε εκπαιδευει με την δεδομενη αγορα. Στην Ελλαδα ας πουμε, μεχρι καθε χρονο και οι 100 χιλιαδες να μπουν ιατρικη, πολυτεχνειο, νομικη. Οποτε μπορουν ισως να διαχειριζονται το φορτο εργασιας μεταξυ μαστερ και μπατσελορ. Εδω ομως δεν ειναι σιγουρο το μεταπτυχιακο.
Μιλωντας για τον κλαδο μου, το φθηνοτερο κανει 4 χιλ, (ενω τα πιο πολλα 6.5+), ε δεν λες και οτι η μεση οικογενεια τα εχει.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Lilla My
Εκκολαπτόμενο μέλος
Κάτι έχασα στο συνειρμό σου, αλλά αν αναφέρεσαι στο κόστος των σπουδών, η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δωρεάν στη Φινλανδία.Στην φιλανδια, το υπαρχον συστημα σε εκπαιδευει με την δεδομενη αγορα. Στην Ελλαδα ας πουμε, μεχρι καθε χρονο και οι 100 χιλιαδες να μπουν ιατρικη, πολυτεχνειο, νομικη. Οποτε μπορουν ισως να διαχειριζονται το φορτο εργασιας μεταξυ μαστερ και μπατσελορ. Εδω ομως δεν ειναι σιγουρο το μεταπτυχιακο.
Μιλωντας για τον κλαδο μου, το φθηνοτερο κανει 4 χιλ, (ενω τα πιο πολλα 6.5+), ε δεν λες και οτι η μεση οικογενεια τα εχει.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Στο ΕΑΠ της Κύπρου οι μεταπτυχιακοί φοιτητές έχουν το δικαίωμα να αντικαταστήσουν τη διπλωματική εργασία με την παρακολούθηση δύο θεματικών (κοινώς μη εκπόνηση διπλωματικής). Φημολογείται ότι κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει και στο ΕΑΠ της Πάτρας.
Επειδή με έβαλες σε σκέψεις, το ρώτησα και μου απάντησαν ότι δεν γίνεται να αντικατασταθεί η μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία από θεματικές/ή ενότητες/α.
Αυτό που μπορεί να γίνει είναι σε ορισμένα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών του ΕΑΠ, να αντικατασταθούν μία ή δύο θεματικές ενότητες από πτυχιακή εργασία (εφόσον το δεχθεί ο ακαδημαϊκός υπεύθυνος του προγράμματος σπουδών).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Εξαρτάται από τον σκοπό για τον οποίο ιδρύθηκε το μεταπτυχιακό.
Τα Διατμηματικά/Διαπανεπιστημιακά/Διιδρυματικά/Διεπιστημονικά ΠΜΣ δεν γίνεται να αντιστοιχούν σε λιγότερο από 90 ECTS καθώς ο φοιτητής καταρτίζεται σε ευρύ αντικείμενο (διεπιστημονικό).
Τα μονοτμηματικά ΠΜΣ μπορούν να είναι των 60 ECTS προσφέροντας μία εξειδίκευση στο βασικό πτυχίο του τμήματος.
Μάλιστα. Αυτή η τακτική βλέπω συνηθίζεται στο εξωτερικό. Ακόμη και σε Bachelor 180 ects, προσφέρουν κάποιο Master 60 ή 90 ects. Το Master 120 ects το αποφεύγουν πλην ειδικών προγραμμάτων (π.χ. σε θετικές επιστήμες υπό προϋποθέσεις). Στο Πανεπιστήμιό μου έχουν εξισώσει τα μονοτμηματικά και τα διατμηματικά μεταπτυχιακά προγράμματα με 120 ects. Μάλιστα με την αλλαγή που έχουν κάνει στους Οδηγούς Σπουδών το αναφέρουν αρκετά εμφανώς.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Μάλιστα. Αυτή η τακτική βλέπω συνηθίζεται στο εξωτερικό. Ακόμη και σε Bachelor 180 ects, προσφέρουν κάποιο Master 60 ή 90 ects. Το Master 120 ects το αποφεύγουν πλην ειδικών προγραμμάτων (π.χ. σε θετικές επιστήμες υπό προϋποθέσεις). Στο Πανεπιστήμιό μου έχουν εξισώσει τα μονοτμηματικά και τα διατμηματικά μεταπτυχιακά προγράμματα με 120 ects. Μάλιστα με την αλλαγή που έχουν κάνει στους Οδηγούς Σπουδών το αναφέρουν αρκετά εμφανώς.
Γενικά από ότι παρατηρώ, η συνήθης πρακτική στα τμήματα τετραετούς φοίτησης Πανεπιστημίων και ΤΕΙ είναι να διοργανώνουν ΠΜΣ των 120 ECTS, ενώ στα Πολυτεχνεία/Πολυτεχνικές Σχολές Πανεπιστημίων των 90 ECTS.
Ένα ΜΔΕ των 120 ECTS προσδίδει ιδιαίτερη αξία σε ένα πτυχίο των 240 ECTS καθώς αντιστοιχεί στις μισές ECTS του πτυχίου.
Η βαρύτητα του μεταπτυχιακού διπλώματος των 120 ECTS είναι ακόμα μεγαλύτερη αν το πτυχίο αντιστοιχεί σε 180 ECTS (το 75% των ECTS). Βέβαια σε αυτήν την περίπτωση είναι απαραίτητο το μονοτμηματικό μεταπτυχιακό δίπλωμα των 120 ECTS, καθώς αν ο κάτοχος του πτυχίου των 180 ECTS αποφασίσει να συνεχίσει σε ένα διατμηματικό ΠΜΣ χωρίς να κατέχει μονοτμηματικό μεταπτυχιακό δίπλωμα, θα τα βρει σκούρα αφού δεν θα καταλαβαίνει σχεδόν τίποτα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vasilis12345
Δραστήριο μέλος
Κάτι έχασα στο συνειρμό σου, αλλά αν αναφέρεσαι στο κόστος των σπουδών, η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δωρεάν στη Φινλανδία.
Λεω οτι διαφορετικες κοινωνιες εχουν διαφορετικες αναγκες και ικανοτητες
Πχ λες οτι η ΦΙλανδια εχει δωρεαν τριτοβαθμια (φανταζομαι θα εννοεις και μαστερ και phd), επομενως οπως λες, ειναι λογικο να θες για ολες τις δουλειες μαστερ,
εδω ομως το μαστερ, ειναι αρκετα ακριβο, και πρεπει ή να δουλευεις και να το κανεις παρτ ταημ, ή να σε συντηρουν σπιτι σου, να δουλεψεις να μαζεψεις λεφτα, να βγεις απο αγορα εργασιας για να κανεις το μαστερ και μετα να ξαναβγεις στην αγορα (πραγμα επισφαλες, ειδικα σημερα)
Οπότε για παράδειγμα εδω, δεν ειναι σίγουρο το μάστερ, (δεν μπορείς να απαιτείς, πως όλοι θα έχουν τα λεφτά να το κάνουν στα 22 τους)
Ενώ στην Φιλανδία, είναι έτσι το σύστημα, που αφού μάστερ θα κάνεις ούτως ή αλλως, μοιράζουν διαφορετικά την ύλη.
ΠΧ εμεις μπορει να έχουμε μπατσελορ 40 μαθηματα, μαστερ 10
στην Φιλανδια μπατσελορ 30, μαστερ 20
(υποθετικο παραδειγμα) Και στα 2 συστηματα, μπορει με το μαστερ να καλυψεις το ίδιο σύνολο
Μόνο που εκει, όπως λες, το μαστερ είναι κατι σίγουρο (οπως εδώ ίσως το μπατσελορ) ενώ εδώ όχι. Οπότε το πανεπιστήμιο, είναι αναγκασμένο, να βάλλει, όσα περισσότερα μπορεί.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
BLUE SEA
Πολύ δραστήριο μέλος
Επειδή με έβαλες σε σκέψεις, το ρώτησα και μου απάντησαν ότι δεν γίνεται να αντικατασταθεί η μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία από θεματικές/ή ενότητες/α.
Αυτό που μπορεί να γίνει είναι σε ορισμένα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών του ΕΑΠ, είναι να αντικατασταθούν μία ή δύο θεματικές ενότητες από πτυχιακή εργασία (εφόσον το δεχθεί ο ακαδημαϊκός υπεύθυνος του προγράμματος σπουδών).
Σ' ευχαριστώ για την πληροφορία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Lilla My
Εκκολαπτόμενο μέλος
Δεν το πιστεύω αυτό. Αφενός γιατί οι σπουδές στο master έχουν focus την έρευνα (τα προγράμματα έχουν συνήθως λίγα 'κανονικά μαθήματα', κι ας είναι στο σύνολο 120 ects) κι αφετέρου επειδή υπάρχουν επαγγέλματα, όπως αυτό του φαρμακοποιού, που δεν απαιτούν master. Δηλαδή ο Φινλανδός φαρμακοποιός ξέρει λιγότερα από τον Έλληνα; Συγγνώμη, αλλά δεν το πιστεύω αυτό. Απλά το σύστημα είναι διαμορφωμένο έτσι, ώστε οι πανεπιστημιακές σπουδές να αποσκοπούν στο να δώσουν στους επαγγελματίες (είτε αυτοί είναι δάσκαλοι είτε οικονομολόγοι) τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες προς τη συνεχή αξιολόγηση και βελτίωση της δουλειάς τους.Ενώ στην Φιλανδία, είναι έτσι το σύστημα, που αφού μάστερ θα κάνεις ούτως ή αλλως, μοιράζουν διαφορετικά την ύλη.
ΠΧ εμεις μπορει να έχουμε μπατσελορ 40 μαθηματα, μαστερ 10
στην Φιλανδια μπατσελορ 30, μαστερ 20
(υποθετικο παραδειγμα) Και στα 2 συστηματα, μπορει με το μαστερ να καλυψεις το ίδιο σύνολο
Μόνο που εκει, όπως λες, το μαστερ είναι κατι σίγουρο (οπως εδώ ίσως το μπατσελορ) ενώ εδώ όχι. Οπότε το πανεπιστήμιο, είναι αναγκασμένο, να βάλλει, όσα περισσότερα μπορεί.
Τέλος πάντων, θαρρώ πως βγήκαμε ολίγον off topic..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Για παράδειγμα ένας γιατρός με bachelor και χωρίς master ιατρικής δεν θα του επιτραπεί να ακολουθήσει κατάρτιση ιατρικής ειδικότητας και να ασκήσει το ιατρικό επάγγελμα. Αν όμως ο κάτοχος bachelor ιατρικής αποκτήσει ένα master στην εκπαίδευση τότε θα του δοθεί η δυνατότητα να διδάξει ιατρικά μαθήματα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δικαίωμα που δεν θα το έχει ο κάτοχος master ιατρικής. Συνεπώς με λίγα λόγια το bachelor δεν θα χορηγεί επαγγελματικά δικαιώματα στον κάτοχό του και για την άσκηση νομοθετικά ρυθμισμένου επαγγέλματος θα είναι απαραίτητη η κατοχή συναφούς master.
And that's the way the cookie crumbles
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Συνεπώς με λίγα λόγια το bachelor δεν θα χορηγεί επαγγελματικά δικαιώματα στον κάτοχό του και για την άσκηση νομοθετικά ρυθμισμένου επαγγέλματος θα είναι απαραίτητη η κατοχή συναφούς master.
Αυτό το νέο μέτρο, ευελπιστώ ότι θα φέρει μια τάξη στον χώρο των επαγγελματικών δικαιωμάτων προσγειώνοντας πολλούς συμπατριώτες μου νομίζουν ότι με "πλάγιους δρόμους" μπορούν να εξασκούν ένα επάγγελμα. Ο καθένας πρέπει να είναι ειδικός στο χώρο του και φυσικά, άρτια εκπαιδευμένος σ' αυτό που σπούδασε. Η λογική "έκανα 10 μαθήματα οικονομίας" άρα είμαι και οικονομολόγος πρέπει κάποτε να τελειώσει. Τα εμβόλιμα μαθήματα (επιλογής) άλλης επιστήμης σε ένα πρόγραμμα σπουδών άλλης επιστήμης (κύριας για το Τμήμα που αναφερόμαστε) έχουν συγκεκριμένο λόγο ύπαρξης και όχι την σαφή επιστημονική κατάρτιση του φοιτητή στο χώρο της επιστήμης που ορίζουν τα εμβόλιμα μαθήματα (επιλογής).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Lilla My
Εκκολαπτόμενο μέλος
Κι αυτά με συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Για παράδειγμα εδώ, για να μπορείς να διδάξεις, πρέπει να έχεις:Για παράδειγμα ένας γιατρός με bachelor και χωρίς master ιατρικής δεν θα του επιτραπεί να ακολουθήσει κατάρτιση ιατρικής ειδικότητας και να ασκήσει το ιατρικό επάγγελμα. Αν όμως ο κάτοχος bachelor ιατρικής αποκτήσει ένα master στην εκπαίδευση τότε θα του δοθεί η δυνατότητα να διδάξει ιατρικά μαθήματα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δικαίωμα που δεν θα το έχει ο κάτοχος master ιατρικής. Συνεπώς με λίγα λόγια το bachelor δεν θα χορηγεί επαγγελματικά δικαιώματα στον κάτοχό του και για την άσκηση νομοθετικά ρυθμισμένου επαγγέλματος θα είναι απαραίτητη η κατοχή συναφούς master.
- Master's degree (όχι απαραίτητα στην εκπαίδευση)
- 60 ects of pedagogical teacher studies
- At least 60 ects of basic and intermediate studies of a teaching subject
Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι σε όλα τα παιδαγωγικά προγράμματα σπουδών δε συμπεριλαμβάνονται αυτόματα αυτές οι 60 ects of pedagogical teacher studies, αλλά μόνο σε όσα η εισαγωγή προϋποθέτει συνέντευξη, suitability test κλπ. Στα τμήματα που περνάς μόνο με γραπτές εξετάσεις, αυτές οι σπουδές δε συμπεριλαμβάνονται αυτόματα, αλλά μπορείς να κάνεις αίτηση αφού έχεις ξεκινήσει τις σπουδές σου και η συνέντευξη και τα suitability tests γίνονται μετά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vasilis12345
Δραστήριο μέλος
Δεν το πιστεύω αυτό. Αφενός γιατί οι σπουδές στο master έχουν focus την έρευνα (τα προγράμματα έχουν συνήθως λίγα 'κανονικά μαθήματα', κι ας είναι στο σύνολο 120 ects) κι αφετέρου επειδή υπάρχουν επαγγέλματα, όπως αυτό του φαρμακοποιού, που δεν απαιτούν master. Δηλαδή ο Φινλανδός φαρμακοποιός ξέρει λιγότερα από τον Έλληνα; Συγγνώμη, αλλά δεν το πιστεύω αυτό. Απλά το σύστημα είναι διαμορφωμένο έτσι, ώστε οι πανεπιστημιακές σπουδές να αποσκοπούν στο να δώσουν στους επαγγελματίες (είτε αυτοί είναι δάσκαλοι είτε οικονομολόγοι) τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες προς τη συνεχή αξιολόγηση και βελτίωση της δουλειάς τους.
Τέλος πάντων, θαρρώ πως βγήκαμε ολίγον off topic..
Διαφωνεις παραθετοντας το κειμενο μου, χωρις να γραφω αυτο που διαφωνεις
Ειμαι εντελως σαφης, τα ιδια πραγματα πανω κατω ξερουν, απλως δινω μια πιθανη εξηγηση, οτι διαμοιραζουν διαφορετικα τη γνωση στο μαστερ και στο μπατσελορ, το εκανα αρκετα απλο με το πχ με τα μαθηματα, ας το κανω και απλοικο ομως.
Ισως αν πρεπει να μαθεις 5 πραγματα,
στην Ελλαδα σου μαθαινουν, τα 4 στο μπατσελορ το 1 στο μαστερ, στη Φιλανδια, τα 3 στο μπατσελορ, τα 2 στο μαστερ...παλι τα 5 πραγματα μαθαινεις, αλλα με διαφορετικη κατανομη.
Αυτη ειναι μια υποθεση στηριγμενη στο οτι, απο οτι μας λες η πλειοψηφια στη Φιλανδια κανουν μαστερ (αρα δεν υπαρχει αγχος πως θα κατανεμηθει η υλη), ενω στην Ελλαδα η μειοψηφια, (οποτε αφου ξερει το πανεπιστημιο, οτι πολυ λιγοι θα μπουν στο μαστερ, τους κανει λιγο παραπανω υλη στο πρωτο πτυχιο, μπας και μαθουν τιποτα)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 7 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.