Dias
Επιφανές μέλος
Τυχαίνει να είμαι αυτός που δημοσίευσε τη λύση εδώ. Νομίζω ότι η ΕΕΦ ξέχασε ένα 2 και έβγαλε ίσες τις επιταχύνσεις...Δειτε τη λυση για το θεμα 2Α της Α Λυκειου.Γιατι εχει διαφορετικο αποτελεσμα απο αυτο της λυσης που δημοσιευτηκε εδω???Νομιζω οτι η ΕΕΦ εχει λαθος....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Tsakali19971997
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Το τονίζω εξ' αρχής ότι δεν συμφωνώ παρά σε ελάχιστα σημεία με αυτό το αφοριστικό κείμενο (η ΕΜΕ τι του φταιει; κι εγώ χαντακώθηκα, αλλά από τη γεωμετρία, όμως δεν κάνω έτσι...). Εσάς ποια είναι η άποψή σας;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ξαροπ
Πολύ δραστήριο μέλος
Δείτε έναν κάπως ακραίο (είναι το λιγότερο που μπορεί να ειπωθεί) σχολιασμό των θεμάτων της β' λυκείου εδώ: https://mikrokellari.blogspot.gr/2013/03/blog-post.html
Το τονίζω εξ' αρχής ότι δεν συμφωνώ παρά σε ελάχιστα σημεία με αυτό το αφοριστικό κείμενο (η ΕΜΕ τι του φταιει; κι εγώ χαντακώθηκα, αλλά από τη γεωμετρία, όμως δεν κάνω έτσι...). Εσάς ποια είναι η άποψή σας;
Νομίζω ότι το κείμενο βγάζει μια πολύ πικρή χολή, μια νοσηρή ειρωνία, μια απογοήτευση που σίγουρα δεν ταιριάζει σε έναν μαθητή Β' Λυκείου. Θα το σχολιάσω λίγο στα επιμέρους...
"Δεν είμαι παρά ένας αποτυχημένος μαθητής με Μ.Ο 20, χωρίς φροντιστήρια και σε δημόσιο σχολείο, που διάβαζα μόνος μου 4h την ημέρα διαγωνιστικά Μαθ + Φυσ (8h τα Σ/Κ) και πάντως το άριστα δεν το πέτυχα φέτος, ούτε στον Αρχιμήδη, ούτε στην ΕΕΦ. Προφανώς δεν είμαι αρκετά ... ταλαντούχος, τι να γίνει."
Πολύ αρνητική προδιάθεση ενώ μιλάει για κάτι το οποίο δεν μπορεί κανένας να σου εγγυηθεί ότι θα το έχεις, όσο και αν διαβάσεις. Μπράβο και που βγάζει βαθμούς, και που διαβάζει τόσο αυτά που του αρέσουν, αλλά πουθενά δεν έχει υπαινιχτεί η ΕΜΕ ή η ΕΕΦ (ή οποιαδήποτε άλλη τέτοια ένωση τελοσπάντων) ότι όποιος αποτυγχάνει σε αυτούς τους διαγωνισμούς δεν είναι "αρκετά ταλαντούχος". Τι θα πει αρκετά ταλαντούχος; Οι διαγωνισμοί αυτοί είναι αρκετά υψηλού επιπέδου γιατί η επιλογή των 5-6 που θεωρούνται πιο πιθανοί να φέρουν μια διάκριση στη χώρα είναι ΔΥΣΚΟΛΗ διαδικασία. Κάθε χρονιά υπάρχουν πολύ περισσότεροι από 6 ενδιαφερόμενοι αλλά αυτές είναι οι θέσεις, τι να κάνουμε. Η όλη ουσία είναι ότι συνδιαγωνιζόμαστε και για να το χαρούμε, όχι για να στάζουμε μετά πίκρα και δηλητήριο που δεν μπήκαμε. Αυτό που μένει σε κάθε περίπτωση είναι το διάβασμα και η γνώση. Το πόσο 'ταλαντούχος' είναι κάποιος δε νομίζω να μετριέται έτσι.
"Δεν υπάρχει πολυώνυμο, ολυμπιακή ανισότητα ή πρόβλημα ηλεκτρισμού που να μην μπορώ να λύσω - και φέτος πήγε κι έπεσε ακολουθία και θεωρία παιγνίων στην ΕΜΕ και δύτες και σαπουνόφουσκες στην ΕΕΦ."
Ούτε αυτό το νομίζω, και όπως έχω ξαναπεί σε άλλο ποστ η αλαζονεία δεν είναι και ούτε πρέπει να είναι στοιχείο των συμμετοχόντων και ιδιαίτερα των επιτυχόντων. Ο διαγωνισμός λέγεται διαγωνισμός και όχι εξετάσεις επειδή δεν πέφτουν στάνταρ θέματα, κοινώς μπορούν να βάλουν ό,τι τους καπνίσει. Με αυτή τη λογική πρέπει να πηγαίνει κανείς στους διαγωνισμούς, και όχι με τη λογική του "θα πέσει ανισότητα και γεωμετρία τρίγωνο, άρα να κοιτάξω αυτά", π.χ. Εγώ είμαι υπέρ του να πέφτουν non-standard θέματα σε διαγωνισμούς, τα οποία όμως να βγαίνουν και με καθαρή 'πρωτόγονη' σκέψη που μπορεί να κάνει ένα καλό μυαλό σε 3 ώρες (δηλαδή να μη βγαίνει με γνωστά τεχνάσματα \ μεθοδολογίες που αν τις ξέρεις το λύνεις και αν όχι άντε γειά). Έτσι θα γίνεται και μια καλύτερη επιλογή εκείνων που μπορούν να βγάλουν άκρη με θέματα παράξενα, αναπάντεχα και δύσκολα.
"Ξεσκίστηκα, έκανα θεωρήματα και συνδεσμολογίες από πανεπιστημιακή ύλη κι εσείς μου λέτε τώρα ότι τα θέματα ήταν "ευκολότερα από άλλες χρονιές"? Γιατί ήταν όντως εύκολα, αλλά ήταν επίσης και εκτός της ύλης που μου είπατε ως ΕΕΦ ότι έπρεπε να διαβάσω για να γράψω άριστα. Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την ΕΕΦ δεν υπήρχε θέμα προηγούμενης χρονιάς που να μην το έλυνα σωστά, εντάξει?"
Εδώ μπορώ να καταλάβω τον "πόνο" του, γιατί έριξε τόσο κόπο και διάβασμα για κάτι που ήθελε και τελικά δεν το πέτυχε. Ε και; Πρώτα από όλα, πρέπει να ξεκαθαρίσει ο καθένας για τον εαυτό του ότι το διάβασμα το κάνει για να γίνει ο ίδιος καλύτερος, και όχι για να πετύχει σε κάτι το οποίο είναι τόσο αμφίβολο (seriously 25 μαθητές από όλη τη χώρα, βάλε και μέσα άλλους παράγοντες που παίζουν εκείνη τη μέρα όπως διάθεση, κούραση, ψυχολογική κατάσταση, what are the chances?). Άμα "βασίζεις" το διάβασμά σου στην επιτυχία τότε δυστυχώς, όπως και στην προκείμενη περίπτωση, θα απογοητευτείς (χώρια που θα έχεις ξεφύγει από το σκοπό του διαγωνισμού, που δεν είναι το κυνήγι της επιτυχίας). Επίσης, δεν θα αναγνωρίζεις όλα αυτά που έχεις κερδίσει από το διάβασμα. Θεωρείτε ότι όλοι οι κόποι σας και η γνώση που αποκτάτε καθορίζονται από έναν διαγωνισμό;;
" Όσο για το κάθε ΜΙΤ, που το έχετε όλοι καραμέλα, αυτό τελικά είναι μόνο για τους μαθητές των ιδιωτικών, που με τις ευλογίες του νόμου της Χριστοφιλοπούλου (που και τυφλό προσέβαλε στη Βουλή και δε ζήτησε ούτε συγνώμη, αλλά εμάς ξέρει να μας νουθετεί από τηλεοράσεως) μπορούν να φτιάχνουν το πρόγραμμά τους όπως θέλουν για να προωθούν τους ... ταλαντούχους, τα καθαρόαιμα δηλαδή, με τα οποία διαφημίζουν τα σχολεία τους. Ή νομίζετε ότι επειδή δε μιλάμε οι υπάκουοι άριστοι μαθητές είμαστε στον κόσμο μας και δεν γνωρίζουμε τι παίζει γύρω μας? Απλά, τι νόημα έχει να εξηγείς σε καθηγητή - ο άνθρωπος λέμε είναι ο Ων και τα ξέρει όλα."
Εδώ πάλι...καλύτερα να μην μιλάμε για ό,τι δεν γνωρίζουμε. Το ΜΙΤ (και κάθε άλλο μεγάλο πανεπιστήμιο που διαρκώς αναφέρει) δεν διακρίνει ιδιωτικό και δημόσιο (off the record, το ποσοστό παιδιών που δέχτηκε φέτος το Princeton ήταν 61%). Κάθε ιδιωτικό που σέβεται τον 'εαυτό' του ακολουθεί το πρόγραμμα των διδακτικών ωρών που ορίζει το υπουργείο, με κάποιες αλλαγές (πχ. περισσότερες ώρες αγγλικών προφανώς σε αγγλοαμερικάνικα σχολεία) που ΔΕΝ αποσκοπούν όμως στην "προπόνηση ταλαντούχων." Άλλο αν ΕΚΤΟΣ των διδακτικών ωρών λειτουργούν απογευματινά τμήματα για όποιον θέλει να προετοιμαστεί (και που προφανώς αφιερώνει τον ελεύθερό του χρόνο στο να πηγαίνει εκεί). Μόνος του έφερε στην κουβέντα τη διάκριση δημοσιου-ιδωτικού, η οποία είναι εντελώς άκυρη σε πλαίσιο τέτοιων διαγωνισμών. Αν νιώθεις ότι μειονεκτείς, μάζεψε παρέα ενδιαφερόμενων φίλων και κάντε γκρουπάκι τις Παρασκευές π.χ. να λύνετε θέματα - η όλη ουσία είναι το διάβασμα, το οποίο το κάνεις είτε μόνος είτε με φίλους. Και σας το υπογράφω ότι η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών που διακρίνονται σε τέτοιους διαγωνισμούς το πετυχαίνει από προσωπικό διάβασμα και ενασχόληση μόνο.
"Εγώ λοιπόν κύριοι Φυσικοί κάνω στο δημόσιο σχολείο μου κανονικά Αρχαία και τρώω στη μάπα ώρες επί ωρών σε αυτά, γιατί οι βαθμοί εδώ δεν χαρίζονται όπως στα ιδιωτικά, κάνω Αγγλικά κι ας έχω εδώ και χρόνια το Proficiency του Cambridge με Α, κάνω Θρησκευτικά κι ας μη με ενδιαφέρουν στο ελάχιστο, κάνω ατελείωτα Project με τα πιο άκυρα θέματα που μπορεί να φανταστεί άνθρωπος κτλ κτλ.
Στο σχολείο απλώς χάνω το χρόνο μου κάθε μέρα. Δεν είμαι σε ιδιωτικό, να με δηλώνουν ότι είμαι στην τάξη των ... Οικοκυρικών (με 20ράκι-σιγουράκι) κι εγώ να κάνω δίπλα Διαγωνιστικά Μαθηματικά με άλλους δύο και τον καλύτερο προπονητή και φουλ Φυσική σε εργαστήριο που έχει κάτι παραπάνω από ένα γκαζάκι κι ένα διαλυμένο ποτενσιόμετρο... Ούτε κι έχω μπαμπάκα Φυσικό ή Μαθηματικό, να με βάλει στο νόημα, να βγάζω την ύλη του Λυκείου από ... το Δημοτικό."
Πάλι μιλάει για πράγματα για τα οποία δεν είναι καλά πληροφορημένος (η γενική τάση είναι να μπαίνουν ευκολότερα βαθμοί σε ένα δημόσιο από ότι σε ιδιωτικό). Και τα ιδιωτικά κάνουν Αρχαία και ένα σωρό άλλα μαθήματα όπως ακριβώς και ο ίδιος, δεν έχουν φαινομενικά κανένα πλεονέκτημα απέναντί του (εκτός των $$$). Αυτό το πράγμα το "στο σχολείο χάνω το χρόνο μου" το χω ακούσει δεν ξέρω κι εγώ πόσες φορές. Θες δεν θες υποχρεωτική φοίτηση είναι η 9χρονη και την τρώμε (σχεδόν) όλοι μας, αν μετά δεν θες σήκω φύγε και κάνε του κεφαλιού σου. Δυστυχώς όμως μετά θα καταλάβεις ότι η μαθητική ζωή δεν υπάρχει απλά και μόνο για να καταπιάνεται ο καθένας με ό,τι ενδιαφέρεται και να "γράφει" τα άλλα. Οι "καλοί" σε αυτές τις περιπτώσεις χώνουν μέσα στα άλλα και αυτά που τους ενδιαφέρουν και βρίσκουν χρόνο να τα εξασκούν, εκεί είναι και η μαγκιά. Οπότε, μια τέτοια συμπεριφορά είναι τουλάχιστον προσβλητική προς όσους "ιδιωτικούς" έκατσαν όπως όλοι, διαβάσανε και πετύχανε.
"Ταλέντο δεν είναι να σε λουφάρει το ιδιωτικό σου από άλλα μαθήματα για διαγωνιστική προετοιμασία.
Ταλέντο δεν είναι να σου γράφει η Αγγλικού του ιδιωτικού τα admission essays για το Stanford κι εσύ να την ευχαριστείς δημόσια για τη "βοήθειά" της. Ταλέντο δεν είναι να έχεις μπαμπάκα "του χώρου" να σου κάνει τζάμπα ιδιαίτερο.
Αυτά είναι προνόμια, όχι ταλέντα και τα παιδιά στα οποία αναφέρεστε δεν διακρίνονται από συνδυαστική σκέψη, αλλά από συνδυαστικά πορτοφόλια."
Συνεχίζει η ανυπόστατη προσβολή αλλά τα είπαμε. Η απογοήτευση είναι μέσα στο παιχνίδι, δε χρειάζεται όμως κάθε φορά να ψαχουλεύομε να βρούμε ένα αίτιο. Όχι φταίει η ΕΜΕ και η ΕΕΦ που βάλανε άκυρα θέματα και τα είπανε εύκολα, όχι φταίνε τα ιδιωτικά που προωθούν μαθητές για να καταλαμβάνουν όλες τις θέσεις, όχι φταίνε οι μαθηματικοί / φυσικοί γονείς που κάνουν ιδιαίτερα στα παιδιά τους και κάνουν τον αγώνα άνισο, όχι φταίει το ένα όχι φταίει το άλλο (μήπως "φταίει" το ότι εκείνη τη μέρα δε σκεφτήκαμε σωστά και δεν λύσαμε τα θέματα; It's ok, δεν υπάρχει αλάνθαστος και η αυτογνωσία δεν βλάπτει). Οπότε, δε χρειάζεται αυτή η επίθεση στους συνήθεις ύποπτους (βλ. ΕΜΕ/ΕΕΦ, ιδιωτικά, εύπορους, με μπαμπά φυσικό). Μια καλή τακτική θα ήταν να πηγαίνουμε σε διαγωνισμούς και να μην μας νοιάζει στο ελάχιστο τι έκαναν / κάνουν οι άλλοι, αλλά τι κάνουμε εμείς.
"Μην ακυρώνετε όμως την προσωπικότητά μου, λέγοντάς μου ότι δεν είμαι αρκετά ταλαντούχος, ούτε τις επιλογές μου, λέγοντας ότι τα θέματα ήταν εύκολα κι από πάνω.
Έχω δώσει στον εαυτό μου μία εβδομάδα να ξεκουραστώ και μετά ξαναπιάνω αμέσως ύλη Πανελλαδικών για του χρόνου. Τι να το κάνεις όμως: μάλλον, ως ατάλαντος, θα πρέπει να ξεχάσω το Columbia και να αρκεστώ στο ΕΜΠ... Λέτε ότι ψάχνετε Αρίστους (με το Α κεφαλαίο? Seriously?).
Εγώ τι είμαι δηλαδή, άριστος με μικρό? Βάζετε ολυμπιακά θέματα, πού? Στην Α, Β, και στην 1η φάση της Γ τάξης? Αφού την εθνική ομάδα την επιλέγετε στη Γ2! "Είναι Διαγωνισμός που στόχο έχει να διαλέξει τους 'Αριστους με συνθετική και αναλυτική σκέψη , με φαντασία , δημιουργικότητα και ανησυχία και προπαντός ΑΓΑΠΗ για τη Φυσική." Μιλάμε σοβαρά?
Εγώ δηλαδή, πού ακριβώς κατατάσσομαι? Στα καθυστερημένα? Ή μάλλον θα φταίει ότι ΔΕΝ ΑΓΑΠΩ ΑΡΚΕΤΑ την επιστήμη! Ay, there's the rub! Δεν το ήξερα ότι o διαγωνισμός μετράει και το μεγέθος συναισθημάτων! Όπως στο Μεσαίωνα, που η πανούκλα χτυπούσε όσους δεν πίστευαν αρκετά στο Θεό, ένα πράμα..."
Εδώ πάλι, κανένας δεν "ακυρώνει" ούτε την προσωπικότητα, ούτε τις επιλογές, ούτε την προσπάθεια κανενός. Έπεσαν δύσκολα θέματα και δεν πέτυχες. E, so what. Το διάβασμα δεν πάει ποτέ χαμένο. Ίσως έκανες κάτι λάθος φέτος, το οποίο του χρόνου μπορείς να το διορθώσεις. Ίσως να μην έκανες και τίποτα "λάθος" και απλά δεν ήταν η μέρα σου για τον x,y λόγο, συμβαίνουν αυτά (και σε εμένα συνέβη στον Αρχιμήδη, λόγω και άλλων παραγόντων τους οποίους δεν θα συζητήσω δημόσια). Ποιος σου είπε ότι δεν είσαι "άξιος" επειδή δεν μπήκες στην 20αδα; Για αυτό θα του πρότεινα του παιδιού να σταματήσει να αυτοαποκαλείται ατάλαντος και να θεωρεί ότι "δεν αγαπά αρκετά την επιστήμη" (wut?), να διαβάζει για τον εαυτό του και να ΜΗΝ πτοείται από το κάθε αποτέλεσμα για να μην έχουμε και τέτοιες "εκρήξεις" απογοήτευσης και άγονης "επίθεσης". Είναι ενδεχομένως ρομαντικό, αλλά στο τέλος έρχεται η δικαίωση.
Τελειώνοντας τη λογοδιάρροια, έχω να πω ότι τα θέματα της Β' Λυκείου μου άρεσαν πάρα πολύ και θα 'θελα να τα έδινα κι εγώ να έγραφα καμιά ιδέα. Καμία σχέση με τα trite, πανελληνίων-στυλ θέματα που βάλανε στη Γ' Λυκείου.
ΥΓ. ο β' ενικός δεν πάει κατ' ανάγκην σε εσένα που το πόσταρες, σε εσένα που το διαβάζεις ή στο παιδί που το έγραψε (μερικά σημεία ίσως), για να μην παρεξηγούμαστε
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Pavlos13
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
JKaradakov
Τιμώμενο Μέλος
Τελικά ήμουν ο μόνος που ποτέ στη ζωή μου δεν μπήκα καν στο κόπο να σκεφτώ να πάρω μέρος ε?
Εγώ στο λύκειο ήθελα, αλλά η καθηγητές μας ποτέ δεν ενδιαφέρθηκαν να μας ενημερώσουν και εγώ που ενημερονώμουνα απο μόνος μου δεν δήλωσα, γιατί πίστευα ότι δεν είμαι αρκετά καλός για να πάω.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
JKaradakov
Τιμώμενο Μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Alejandro che 7
Πολύ δραστήριο μέλος
πες τα. με τον κάθε μαλάκα που δεν έχει ιδέα να πάει να μας το παίξει το ταλέντο ο ευφυής που θα ξεμπρωστιάσει το σάπιο σύστημα.Νομίζω ότι το κείμενο βγάζει μια πολύ πικρή χολή, μια νοσηρή ειρωνία, μια απογοήτευση που σίγουρα δεν ταιριάζει σε έναν μαθητή Β' Λυκείου. Θα το σχολιάσω λίγο στα επιμέρους...
"Δεν είμαι παρά ένας αποτυχημένος μαθητής με Μ.Ο 20, χωρίς φροντιστήρια και σε δημόσιο σχολείο, που διάβαζα μόνος μου 4h την ημέρα διαγωνιστικά Μαθ + Φυσ (8h τα Σ/Κ) και πάντως το άριστα δεν το πέτυχα φέτος, ούτε στον Αρχιμήδη, ούτε στην ΕΕΦ. Προφανώς δεν είμαι αρκετά ... ταλαντούχος, τι να γίνει."
Πολύ αρνητική προδιάθεση ενώ μιλάει για κάτι το οποίο δεν μπορεί κανένας να σου εγγυηθεί ότι θα το έχεις, όσο και αν διαβάσεις. Μπράβο και που βγάζει βαθμούς, και που διαβάζει τόσο αυτά που του αρέσουν, αλλά πουθενά δεν έχει υπαινιχτεί η ΕΜΕ ή η ΕΕΦ (ή οποιαδήποτε άλλη τέτοια ένωση τελοσπάντων) ότι όποιος αποτυγχάνει σε αυτούς τους διαγωνισμούς δεν είναι "αρκετά ταλαντούχος". Τι θα πει αρκετά ταλαντούχος; Οι διαγωνισμοί αυτοί είναι αρκετά υψηλού επιπέδου γιατί η επιλογή των 5-6 που θεωρούνται πιο πιθανοί να φέρουν μια διάκριση στη χώρα είναι ΔΥΣΚΟΛΗ διαδικασία. Κάθε χρονιά υπάρχουν πολύ περισσότεροι από 6 ενδιαφερόμενοι αλλά αυτές είναι οι θέσεις, τι να κάνουμε. Η όλη ουσία είναι ότι συνδιαγωνιζόμαστε και για να το χαρούμε, όχι για να στάζουμε μετά πίκρα και δηλητήριο που δεν μπήκαμε. Αυτό που μένει σε κάθε περίπτωση είναι το διάβασμα και η γνώση. Το πόσο 'ταλαντούχος' είναι κάποιος δε νομίζω να μετριέται έτσι.
"Δεν υπάρχει πολυώνυμο, ολυμπιακή ανισότητα ή πρόβλημα ηλεκτρισμού που να μην μπορώ να λύσω - και φέτος πήγε κι έπεσε ακολουθία και θεωρία παιγνίων στην ΕΜΕ και δύτες και σαπουνόφουσκες στην ΕΕΦ."
Ούτε αυτό το νομίζω, και όπως έχω ξαναπεί σε άλλο ποστ η αλαζονεία δεν είναι και ούτε πρέπει να είναι στοιχείο των συμμετοχόντων και ιδιαίτερα των επιτυχόντων. Ο διαγωνισμός λέγεται διαγωνισμός και όχι εξετάσεις επειδή δεν πέφτουν στάνταρ θέματα, κοινώς μπορούν να βάλουν ό,τι τους καπνίσει. Με αυτή τη λογική πρέπει να πηγαίνει κανείς στους διαγωνισμούς, και όχι με τη λογική του "θα πέσει ανισότητα και γεωμετρία τρίγωνο, άρα να κοιτάξω αυτά", π.χ. Εγώ είμαι υπέρ του να πέφτουν non-standard θέματα σε διαγωνισμούς, τα οποία όμως να βγαίνουν και με καθαρή 'πρωτόγονη' σκέψη που μπορεί να κάνει ένα καλό μυαλό σε 3 ώρες (δηλαδή να μη βγαίνει με γνωστά τεχνάσματα \ μεθοδολογίες που αν τις ξέρεις το λύνεις και αν όχι άντε γειά). Έτσι θα γίνεται και μια καλύτερη επιλογή εκείνων που μπορούν να βγάλουν άκρη με θέματα παράξενα, αναπάντεχα και δύσκολα.
"Ξεσκίστηκα, έκανα θεωρήματα και συνδεσμολογίες από πανεπιστημιακή ύλη κι εσείς μου λέτε τώρα ότι τα θέματα ήταν "ευκολότερα από άλλες χρονιές"? Γιατί ήταν όντως εύκολα, αλλά ήταν επίσης και εκτός της ύλης που μου είπατε ως ΕΕΦ ότι έπρεπε να διαβάσω για να γράψω άριστα. Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την ΕΕΦ δεν υπήρχε θέμα προηγούμενης χρονιάς που να μην το έλυνα σωστά, εντάξει?"
Εδώ μπορώ να καταλάβω τον "πόνο" του, γιατί έριξε τόσο κόπο και διάβασμα για κάτι που ήθελε και τελικά δεν το πέτυχε. Ε και; Πρώτα από όλα, πρέπει να ξεκαθαρίσει ο καθένας για τον εαυτό του ότι το διάβασμα το κάνει για να γίνει ο ίδιος καλύτερος, και όχι για να πετύχει σε κάτι το οποίο είναι τόσο αμφίβολο (seriously 25 μαθητές από όλη τη χώρα, βάλε και μέσα άλλους παράγοντες που παίζουν εκείνη τη μέρα όπως διάθεση, κούραση, ψυχολογική κατάσταση, what are the chances?). Άμα "βασίζεις" το διάβασμά σου στην επιτυχία τότε δυστυχώς, όπως και στην προκείμενη περίπτωση, θα απογοητευτείς (χώρια που θα έχεις ξεφύγει από το σκοπό του διαγωνισμού, που δεν είναι το κυνήγι της επιτυχίας). Επίσης, δεν θα αναγνωρίζεις όλα αυτά που έχεις κερδίσει από το διάβασμα. Θεωρείτε ότι όλοι οι κόποι σας και η γνώση που αποκτάτε καθορίζονται από έναν διαγωνισμό;;
" Όσο για το κάθε ΜΙΤ, που το έχετε όλοι καραμέλα, αυτό τελικά είναι μόνο για τους μαθητές των ιδιωτικών, που με τις ευλογίες του νόμου της Χριστοφιλοπούλου (που και τυφλό προσέβαλε στη Βουλή και δε ζήτησε ούτε συγνώμη, αλλά εμάς ξέρει να μας νουθετεί από τηλεοράσεως) μπορούν να φτιάχνουν το πρόγραμμά τους όπως θέλουν για να προωθούν τους ... ταλαντούχους, τα καθαρόαιμα δηλαδή, με τα οποία διαφημίζουν τα σχολεία τους. Ή νομίζετε ότι επειδή δε μιλάμε οι υπάκουοι άριστοι μαθητές είμαστε στον κόσμο μας και δεν γνωρίζουμε τι παίζει γύρω μας? Απλά, τι νόημα έχει να εξηγείς σε καθηγητή - ο άνθρωπος λέμε είναι ο Ων και τα ξέρει όλα."
Εδώ πάλι...καλύτερα να μην μιλάμε για ό,τι δεν γνωρίζουμε. Το ΜΙΤ (και κάθε άλλο μεγάλο πανεπιστήμιο που διαρκώς αναφέρει) δεν διακρίνει ιδιωτικό και δημόσιο (off the record, το ποσοστό παιδιών που δέχτηκε φέτος το Princeton ήταν 61%). Κάθε ιδιωτικό που σέβεται τον 'εαυτό' του ακολουθεί το πρόγραμμα των διδακτικών ωρών που ορίζει το υπουργείο, με κάποιες αλλαγές (πχ. περισσότερες ώρες αγγλικών προφανώς σε αγγλοαμερικάνικα σχολεία) που ΔΕΝ αποσκοπούν όμως στην "προπόνηση ταλαντούχων." Άλλο αν ΕΚΤΟΣ των διδακτικών ωρών λειτουργούν απογευματινά τμήματα για όποιον θέλει να προετοιμαστεί (και που προφανώς αφιερώνει τον ελεύθερό του χρόνο στο να πηγαίνει εκεί). Μόνος του έφερε στην κουβέντα τη διάκριση δημοσιου-ιδωτικού, η οποία είναι εντελώς άκυρη σε πλαίσιο τέτοιων διαγωνισμών. Αν νιώθεις ότι μειονεκτείς, μάζεψε παρέα ενδιαφερόμενων φίλων και κάντε γκρουπάκι τις Παρασκευές π.χ. να λύνετε θέματα - η όλη ουσία είναι το διάβασμα, το οποίο το κάνεις είτε μόνος είτε με φίλους. Και σας το υπογράφω ότι η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών που διακρίνονται σε τέτοιους διαγωνισμούς το πετυχαίνει από προσωπικό διάβασμα και ενασχόληση μόνο.
"Εγώ λοιπόν κύριοι Φυσικοί κάνω στο δημόσιο σχολείο μου κανονικά Αρχαία και τρώω στη μάπα ώρες επί ωρών σε αυτά, γιατί οι βαθμοί εδώ δεν χαρίζονται όπως στα ιδιωτικά, κάνω Αγγλικά κι ας έχω εδώ και χρόνια το Proficiency του Cambridge με Α, κάνω Θρησκευτικά κι ας μη με ενδιαφέρουν στο ελάχιστο, κάνω ατελείωτα Project με τα πιο άκυρα θέματα που μπορεί να φανταστεί άνθρωπος κτλ κτλ.
Στο σχολείο απλώς χάνω το χρόνο μου κάθε μέρα. Δεν είμαι σε ιδιωτικό, να με δηλώνουν ότι είμαι στην τάξη των ... Οικοκυρικών (με 20ράκι-σιγουράκι) κι εγώ να κάνω δίπλα Διαγωνιστικά Μαθηματικά με άλλους δύο και τον καλύτερο προπονητή και φουλ Φυσική σε εργαστήριο που έχει κάτι παραπάνω από ένα γκαζάκι κι ένα διαλυμένο ποτενσιόμετρο... Ούτε κι έχω μπαμπάκα Φυσικό ή Μαθηματικό, να με βάλει στο νόημα, να βγάζω την ύλη του Λυκείου από ... το Δημοτικό."
Πάλι μιλάει για πράγματα για τα οποία δεν είναι καλά πληροφορημένος (η γενική τάση είναι να μπαίνουν ευκολότερα βαθμοί σε ένα δημόσιο από ότι σε ιδιωτικό). Και τα ιδιωτικά κάνουν Αρχαία και ένα σωρό άλλα μαθήματα όπως ακριβώς και ο ίδιος, δεν έχουν φαινομενικά κανένα πλεονέκτημα απέναντί του (εκτός των $$$). Αυτό το πράγμα το "στο σχολείο χάνω το χρόνο μου" το χω ακούσει δεν ξέρω κι εγώ πόσες φορές. Θες δεν θες υποχρεωτική φοίτηση είναι η 9χρονη και την τρώμε (σχεδόν) όλοι μας, αν μετά δεν θες σήκω φύγε και κάνε του κεφαλιού σου. Δυστυχώς όμως μετά θα καταλάβεις ότι η μαθητική ζωή δεν υπάρχει απλά και μόνο για να καταπιάνεται ο καθένας με ό,τι ενδιαφέρεται και να "γράφει" τα άλλα. Οι "καλοί" σε αυτές τις περιπτώσεις χώνουν μέσα στα άλλα και αυτά που τους ενδιαφέρουν και βρίσκουν χρόνο να τα εξασκούν, εκεί είναι και η μαγκιά. Οπότε, μια τέτοια συμπεριφορά είναι τουλάχιστον προσβλητική προς όσους "ιδιωτικούς" έκατσαν όπως όλοι, διαβάσανε και πετύχανε.
"Ταλέντο δεν είναι να σε λουφάρει το ιδιωτικό σου από άλλα μαθήματα για διαγωνιστική προετοιμασία.
Ταλέντο δεν είναι να σου γράφει η Αγγλικού του ιδιωτικού τα admission essays για το Stanford κι εσύ να την ευχαριστείς δημόσια για τη "βοήθειά" της. Ταλέντο δεν είναι να έχεις μπαμπάκα "του χώρου" να σου κάνει τζάμπα ιδιαίτερο.
Αυτά είναι προνόμια, όχι ταλέντα και τα παιδιά στα οποία αναφέρεστε δεν διακρίνονται από συνδυαστική σκέψη, αλλά από συνδυαστικά πορτοφόλια."
Συνεχίζει η ανυπόστατη προσβολή αλλά τα είπαμε. Η απογοήτευση είναι μέσα στο παιχνίδι, δε χρειάζεται όμως κάθε φορά να ψαχουλεύομε να βρούμε ένα αίτιο. Όχι φταίει η ΕΜΕ και η ΕΕΦ που βάλανε άκυρα θέματα και τα είπανε εύκολα, όχι φταίνε τα ιδιωτικά που προωθούν μαθητές για να καταλαμβάνουν όλες τις θέσεις, όχι φταίνε οι μαθηματικοί / φυσικοί γονείς που κάνουν ιδιαίτερα στα παιδιά τους και κάνουν τον αγώνα άνισο, όχι φταίει το ένα όχι φταίει το άλλο (μήπως "φταίει" το ότι εκείνη τη μέρα δε σκεφτήκαμε σωστά και δεν λύσαμε τα θέματα; It's ok, δεν υπάρχει αλάνθαστος και η αυτογνωσία δεν βλάπτει). Οπότε, δε χρειάζεται αυτή η επίθεση στους συνήθεις ύποπτους (βλ. ΕΜΕ/ΕΕΦ, ιδιωτικά, εύπορους, με μπαμπά φυσικό). Μια καλή τακτική θα ήταν να πηγαίνουμε σε διαγωνισμούς και να μην μας νοιάζει στο ελάχιστο τι έκαναν / κάνουν οι άλλοι, αλλά τι κάνουμε εμείς.
"Μην ακυρώνετε όμως την προσωπικότητά μου, λέγοντάς μου ότι δεν είμαι αρκετά ταλαντούχος, ούτε τις επιλογές μου, λέγοντας ότι τα θέματα ήταν εύκολα κι από πάνω.
Έχω δώσει στον εαυτό μου μία εβδομάδα να ξεκουραστώ και μετά ξαναπιάνω αμέσως ύλη Πανελλαδικών για του χρόνου. Τι να το κάνεις όμως: μάλλον, ως ατάλαντος, θα πρέπει να ξεχάσω το Columbia και να αρκεστώ στο ΕΜΠ... Λέτε ότι ψάχνετε Αρίστους (με το Α κεφαλαίο? Seriously?).
Εγώ τι είμαι δηλαδή, άριστος με μικρό? Βάζετε ολυμπιακά θέματα, πού? Στην Α, Β, και στην 1η φάση της Γ τάξης? Αφού την εθνική ομάδα την επιλέγετε στη Γ2! "Είναι Διαγωνισμός που στόχο έχει να διαλέξει τους 'Αριστους με συνθετική και αναλυτική σκέψη , με φαντασία , δημιουργικότητα και ανησυχία και προπαντός ΑΓΑΠΗ για τη Φυσική." Μιλάμε σοβαρά?
Εγώ δηλαδή, πού ακριβώς κατατάσσομαι? Στα καθυστερημένα? Ή μάλλον θα φταίει ότι ΔΕΝ ΑΓΑΠΩ ΑΡΚΕΤΑ την επιστήμη! Ay, there's the rub! Δεν το ήξερα ότι o διαγωνισμός μετράει και το μεγέθος συναισθημάτων! Όπως στο Μεσαίωνα, που η πανούκλα χτυπούσε όσους δεν πίστευαν αρκετά στο Θεό, ένα πράμα..."
Εδώ πάλι, κανένας δεν "ακυρώνει" ούτε την προσωπικότητα, ούτε τις επιλογές, ούτε την προσπάθεια κανενός. Έπεσαν δύσκολα θέματα και δεν πέτυχες. E, so what. Το διάβασμα δεν πάει ποτέ χαμένο. Ίσως έκανες κάτι λάθος φέτος, το οποίο του χρόνου μπορείς να το διορθώσεις. Ίσως να μην έκανες και τίποτα "λάθος" και απλά δεν ήταν η μέρα σου για τον x,y λόγο, συμβαίνουν αυτά (και σε εμένα συνέβη στον Αρχιμήδη, λόγω και άλλων παραγόντων τους οποίους δεν θα συζητήσω δημόσια). Ποιος σου είπε ότι δεν είσαι "άξιος" επειδή δεν μπήκες στην 20αδα; Για αυτό θα του πρότεινα του παιδιού να σταματήσει να αυτοαποκαλείται ατάλαντος και να θεωρεί ότι "δεν αγαπά αρκετά την επιστήμη" (wut?), να διαβάζει για τον εαυτό του και να ΜΗΝ πτοείται από το κάθε αποτέλεσμα για να μην έχουμε και τέτοιες "εκρήξεις" απογοήτευσης και άγονης "επίθεσης". Είναι ενδεχομένως ρομαντικό, αλλά στο τέλος έρχεται η δικαίωση.
Τελειώνοντας τη λογοδιάρροια, έχω να πω ότι τα θέματα της Β' Λυκείου μου άρεσαν πάρα πολύ και θα 'θελα να τα έδινα κι εγώ να έγραφα καμιά ιδέα. Καμία σχέση με τα trite, πανελληνίων-στυλ θέματα που βάλανε στη Γ' Λυκείου.
ΥΓ. ο β' ενικός δεν πάει κατ' ανάγκην σε εσένα που το πόσταρες, σε εσένα που το διαβάζεις ή στο παιδί που το έγραψε (μερικά σημεία ίσως), για να μην παρεξηγούμαστε
το κείμενο που διάβασα με έκανε τουλάχιστον έξαλλο. Τέτοια παιδιά θέλουν πολλές φάπες μπας και συνέλθουν. Σκατοκαλομαθημένο πας να μας το παίξεις και επαναστάτηςΔείτε έναν κάπως ακραίο (είναι το λιγότερο που μπορεί να ειπωθεί) σχολιασμό των θεμάτων της β' λυκείου εδώ: https://mikrokellari.blogspot.gr/2013/03/blog-post.html
Το τονίζω εξ' αρχής ότι δεν συμφωνώ παρά σε ελάχιστα σημεία με αυτό το αφοριστικό κείμενο (η ΕΜΕ τι του φταιει; κι εγώ χαντακώθηκα, αλλά από τη γεωμετρία, όμως δεν κάνω έτσι...). Εσάς ποια είναι η άποψή σας;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Wild_Boy
Διάσημο μέλος
Δεν έχω κοιτάξει καθόλου τους όρους του διαγωνισμού στο γυμνάσιο, όποτε δεν ξέρω πόσοι επιτρέπονται. Παρ' όλα αυτά, και περιορισμός να υπάρχει στους συμμετέχοντες, η διεξαγωγή κλήρωσης με σκοπό την επιλόγη μαθητών είναι ο πλέον άδικος τρ'οπος όταν πρόκειται για διαγωνισμούς. Παρ' ότι και οι βαθμοί των σχολείων δεν είναι στις μέρες μας το πιο αντικειμενικό κριτήριο, μία επιλογή με βάση τη βαθμολογία θα ήταν σίγουρα πιο δίκαιος τρόπος. Σε κάθε πέριπτωση νομίζω πως πρέπει να κάνεις παράπονα...
τι λεει ρε???Οσοι θελουν,πανε.Αν θες πηγαινε στο γυμνασιαρχη να σε δηλωσει αυτος ή για να παραπονεθεις.
Μην τρομάζετε, δίκαια έγινε το όλο σκηνικό. Αυτοί που είχαν 20 θα πάνε έτσι, και στους άλλους 4 έγινε κλήρωση. Ντάξει, δεν ήταν και το τέλειο, αλλά τι να κάνουμε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
https://micro-kosmos.uoa.gr/gr/announcments/pdf/proteusantes_diag_2013_a_fasi.pdf
Καλή συνέχεια.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δρ. Σπίτης
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SuperSpecial
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Italian dream...
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Yamcha
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
https://micro-kosmos.uoa.gr/gr/announcments/pdf/pan_diag_c_lyk_2013_b_fasi_sol.pdf
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
gregory nub
Διάσημο μέλος
Θέματα και απαντήσεις Γ Λυκείου (Β' φάση):
https://micro-kosmos.uoa.gr/gr/announcments/pdf/pan_diag_c_lyk_2013_b_fasi_sol.pdf
Καλή μας επιτυχία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SuperSpecial
Νεοφερμένος
https://www.eef.gr/eef/46-trexontanea/495-a---.html
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lennard
Νεοφερμένος
Τα ονόματα των 14 πρώτωντης β’ φάσης έχουν βγει.
https://micro-kosmos.uoa.gr/gr/announcments/diagonismoi_fysikis.htm
https://micro-kosmos.uoa.gr/gr/announcments/pdf/proteusantes_diag_2013_a_fasi.pdf
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.