cpt.vlg
Νεοφερμένος
Mα ακριβώς επειδή διαβάζεται από μαθητές δεν περίμενα κάτι τέτοιο. Γιατί οι μαθητές ούτε πίνακες γνωρίζουν, ούτε ορίζουσες ανώτερης τάξης από 2ης.δεν θεωρώ ότι το θέτεις λάθος, απλά το να γράφουμε "σύστημα 6χ6 ή 8χ8""σε φορουμ το οποίο διάβαζεται απο μαθητές μάλον τους προσθέτει άγχος. (το 6χ6 παραμπέμπει σε οριζουσες-επίλυση με πίνακες κτλ) . καλύτερα είναι να παρουσιάζεται πιο απλοικά η επίλυση απο το να λεμε "βγαίνει σύστημα 6χ6 ή 8χ8" και να ψαρώνουν τα παιδιά... ίσως να έχω και άδικο αλλά από την εμπειρία μου όσο πιο απλοικά τα παρουσιάζω τόσο πιο εύκολα τα παιδιά τα αντιλαμβάνονται
Επί της ουσίας, απαιτούσε το χειρισμό ταυτόχρονα πολλών εξισώσεων και για αυτό το θεωρώ κακό ερώτημα
Μόνο που δεν αφορά τη σκέψη ενός μαθητή της Γ Λυκείουhttps://www.physics4u.gr/faq/dd.html
ίσως αυτό βοηθήσει να αποσαφηνίστουν κάποια πράγματα για τον δείκτη διάθλασης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mpam_Mpam
Νεοφερμένος
|r1-r2|=κλ, βαλε οπου λ=2λ' (εβγαινε απο το f'=2f)
|r1-r2|=2κλ'
Και πώς βάζουμε όπου λ2 το 2λ1?
το οτι οταν έχουμε |ρ1-ρ2|=Κλ είναι στην ενίσχυση επειδή το 2Ασυν(...) είναι 1! Πως βάζεις όπου θέλεις το 2λ1? Είναι σαν να δέχεσαι οτι έχει ενίσχυση ενώ αυτό πας να αποδείξεις!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μπάμπης ο Άλλος
Δραστήριο μέλος
οκ, μην το παρακανουμε. Σιγα μην εκατσε κανεις να μετραει και να κατρακυλαει. Ειπανε "βαλε εκει 2 και 1" και πηγανε παρακατω. Δεν λεω οτι ειναι ΟΚ αυτο, αλλα μονο για να μην σχηματιζουμε εντυπωσεις.
Προφανώς και δεν έβαλαν κάποιον να μετράει το πείραμα, αλλά η ουσία του ερωτήματος αυτή είναι. Ότι πρέπει να θεωρήσουμε ότι εμείς δεν κάναμε λάθος στις πράξεις και ότι η λέξη "πειραματικά" σήμαινε ότι οι μετρήσεις ήταν εσφαλμένες.
Και εσφαλμένες μετρήσεις που οδηγούν σε σφάλμα μεγέθους 50% λέγονται χοντράδες. Το έκαναν δεν το έκαναν το πείραμα εφόσον βγαίνει λάθος και εφόσον λένε ότι πήραν μετρήσεις σημαίνει ότι πήραν λάθος μετρήσεις.
Και έπειτα, επισημαίνω ότι ακόμη και εάν μιλούσαμε για πειραματικό σφάλμα, το συγκεκριμένο πείραμα είναι τόσο απλό (μετράω μια ακτίνα, μια γωνία και ένα χρόνο) που είναι απλά ηλίθιο να κάνεις σφάλμα 50%
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
scoot
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Admiral
Εκκολαπτόμενο μέλος
Και πώς βάζουμε όπου λ2 το 2λ1?
το οτι οταν έχουμε |ρ1-ρ2|=Κλ είναι στην ενίσχυση επειδή το 2Ασυν(...) είναι 1! Πως βάζεις όπου θέλεις το 2λ1? Είναι σαν να δέχεσαι οτι έχει ενίσχυση ενώ αυτό πας να αποδείξεις!
Μα μου το λεει οτι αρχικα εχει ενισχυση!
Αρχικα το σημειο ταλαντωνεται με 2Α. Δηλαδη |r1-r2|=κλ (1)
Οταν γινει f'=2f, ενω v μενει σταθερο, εχουμε λf=λ'f' <=> λ'= λf/2f <=> λ=2λ'
Βαλε στην (1) λ=2λ', πες το 2κ=ν, και εχεις |r1-r2|=2κλ' , οπου ν=0,2,4....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Rocket_Power
Νεοφερμένος
Στο Δ3 για κάποιο λόγο που δεν ξέρω, ξέχασα εντελώς στο λόγο Κ1/Κ2 να πάρω την κινητική ενέργεια λόγω μεταφορικής κίνησης και πήρα μόνο την στροφική, με αποτέλεσμα να το βρω 1/2. Δικαιολόγησα ότι ω1=ω2. Θα το χάσω όλο; Σ' όλα τα υπόλοιπα δεν είχα λάθη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
xdf21
Εκκολαπτόμενο μέλος
Δεν ειναι δυνατον να μας βαζουν στην τριτη λυκειου πειραματικες μετρησεις με ποσοστα λαθους την στιγμη που δεν υπαρχουν πουθενα στο βιβλιο.
Προσωπικα καθησα κοντα ενα 20λεπτο για να δω που στο διαολο ειχα κανει λαθος στο δ1 και στη συνεχεια ανεπτυξα το τελευταιο ερωτημα αλλα δεν ειχα χρονο για να τελιωσω τις πραξεις εξαιτιας της καθυστερησης απο το δ1.Αποτελεσμα να χασω αλλα 2-3 μορια απο το δ4 και συνολο να εχω χασει 4 μορια εξαιτιας της μ@λ@κι@ς στο κεφαλι αυτων που ειναι στην επιτροπη των θεματων!!
Αν αυτα τα μορια ειναι η αιτια που δεν θα πιασω την σχολη που θελω πραγματικα δεν ξερω μετα τι να πω...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mpam_Mpam
Νεοφερμένος
Μα μου το λεει οτι αρχικα εχει ενισχυση!
Αρχικα το σημειο ταλαντωνεται με 2Α. Δηλαδη |r1-r2|=κλ (1)
Οταν γινει f'=2f, ενω v μενει σταθερο, εχουμε λf=λ'f' <=> λ'= λf/2f <=> λ=2λ'
Βαλε στην (1) λ=2λ', πες το 2κ=ν, και εχεις |r1-r2|=2κλ' , οπου ν=0,2,4....
Οκ, κατάλαβα... Νόμιζα πως.. Χεσ'το! Απλώς δεν κατάλαβα! Το'χασα και αυτό!
Αλλά γιατί η υ διαδοσης παραμένει σταθερή? Κόλλησα τώρα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
cpt.vlg
Νεοφερμένος
λ2 = 2λ1 λόγω διπλασιασμού συχνότητας στο ίδιο μέσοΚαι πώς βάζουμε όπου λ2 το 2λ1?
το οτι οταν έχουμε |ρ1-ρ2|=Κλ είναι στην ενίσχυση επειδή το 2Ασυν(...) είναι 1! Πως βάζεις όπου θέλεις το 2λ1? Είναι σαν να δέχεσαι οτι έχει ενίσχυση ενώ αυτό πας να αποδείξεις!
στην αρχή έχεις ενίσχυση
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Adam el único
Νεοφερμένος
Οκ, κατάλαβα... Νόμιζα πως.. Χεσ'το! Απλώς δεν κατάλαβα! Το'χασα και αυτό!
Αλλά γιατί η υ διαδοσης παραμένει σταθερή? Κόλλησα τώρα...
Η υ διάδοσης εξαρτάται απο το μέσο το οποίο δεν αλλάζει!!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
cpt.vlg
Νεοφερμένος
Διαδίδεται στο ίδιο μέσοΟκ, κατάλαβα... Νόμιζα πως.. Χεσ'το! Απλώς δεν κατάλαβα! Το'χασα και αυτό!
Αλλά γιατί η υ διαδοσης παραμένει σταθερή? Κόλλησα τώρα...
Δυστυχώς δε βλέπω πολλές μονάδες σε αυτό. Αλλά όχι και όλοΜήπως θα μπορούσε κάποιος καθηγητής να με βοηθήσει στο παρακάτω;
Στο Δ3 για κάποιο λόγο που δεν ξέρω, ξέχασα εντελώς στο λόγο Κ1/Κ2 να πάρω την κινητική ενέργεια λόγω μεταφορικής κίνησης και πήρα μόνο την στροφική, με αποτέλεσμα να το βρω 1/2. Δικαιολόγησα ότι ω1=ω2. Θα το χάσω όλο; Σ' όλα τα υπόλοιπα δεν είχα λάθη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
zux
Νεοφερμένος
1me2/8 scoot
3/8 zux
παιδιά τα όσα λέω για τους βαθμούς είναι εκτιμήσεις....μην με κυνηγάτε μετά...
Ευχαριστώ πολύ! αν και λιγο ασαφές το ερωτημα που εθεσα. Γενικά καλά πήγα!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
cpt.vlg
Νεοφερμένος
Απλώς είναι άλλος δίσκος στο Α και άλλος στο Β
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
182
Νεοφερμένος
θα το πω γιατι δε θα αντέξω. αλλά έβλεπα πώς πήγαν στα αρχαία τα αλλα παιδιά και είπεσ και εκεί ότι έγραψες 98-99. από πότε δίνουμε και φυσική και αρχαία; ( εκτος και αν δίνουμε και ξέχασα να πάω να γραψω )
ελεος με κατι τετοιους ρ π***η μου, που το μονο πο κανου ειναι να προσπαθουν να ριξουν το ηθικο των αλλων...ποσοο...ελληνικο..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Στο Δ3 πήρα κανονικά το λόγο των κινητικών ενεργειών (μεταφορικής και στροφικής), αντικατέστησα τα Ι του κάθε σώματος και τα Ucm τα αντικατέστησα με ω1*R και ω2*R. Μετά από απλοποιήσεις προέκυψε το κλάσμα 3ω1*ω1/4ω2*ω2 και το άφησα εκεί (δεν έγραψα δηλαδή ότι τα ω είναι ίσα, που αν το έκανα θα μου έβγαινε το σωστό αποτέλεσμα). Απ' τις 6 μονάδες, τι θα πάρω?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μπάμπης ο Άλλος
Δραστήριο μέλος
Δεν υπάρχει καμία πειραματική μέτρηση που δίνει τέτοια διαφορά στο Ι
Απλώς είναι άλλος δίσκος στο Α και άλλος στο Β
Μα δεν υπολόγισα το σφάλμα με δεδομένα του Β ερωτήματος.
Το σφάλμα το υπολόγισα με τα δεδομένα του πρώτου δίσκου και τον τύπο που μας έχουν μάθει για την ροπή αδράνειας του δίσκου. Τώρα, εάν για διαφορετικούς δίσκους (υλίκό ή οτιδήποτε) η ροπή μπορεί να εξαρτάται από άλλα πράγματα εκτός της μάζας και της ακτίνας τότε, σόρρυ, αλλά δεν μου το λένε στο σχολικό βιβλίο.
Επομένως με βάση τα δεδομένα του πρώτου ερωτήματος (m=2kg, r=1m ) και τον τύπο της ροπής αδράνειας για δίσκο που υπάρχει στο βιβλίο μου:
Ι=(m*r^2)/2= 2*1/2=1
Ενώ με τα πειραματικά στοιχεία είχα: I=0,5.
Δηλαδή, για τον συγκεκριμένο δίσκο I=(m*r^2)/4 ενώ με έχουν μάθει ότι γενικά για τον δίσκο Ι=(m*r^2)/2
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
cpt.vlg
Νεοφερμένος
Ο τύπος που αναφέρεσαι αφορά ομογενή δίσκο. Στο Δ.1 δεν έλεγε πουθενά για ομογενή δίσκο. Κακώς επομένως πήρες τον τύπο αυτόΜα δεν υπολόγισα το σφάλμα με δεδομένα του Β ερωτήματος.
Το σφάλμα το υπολόγισα με τα δεδομένα του πρώτου δίσκου και τον τύπο που μας έχουν μάθει για την ροπή αδράνειας του δίσκου. Τώρα, εάν για διαφορετικούς δίσκους (υλίκό ή οτιδήποτε) η ροπή μπορεί να εξαρτάται από άλλα πράγματα εκτός της μάζας και της ακτίνας τότε, σόρρυ, αλλά δεν μου το λένε στο σχολικό βιβλίο.
Επομένως με βάση τα δεδομένα του πρώτου ερωτήματος (m=2kg, r=1m ) και τον τύπο της ροπής αδράνειας για δίσκο που υπάρχει στο βιβλίο μου:
Ι=(m*r^2)/2= 2*1/2=1
Ενώ με τα πειραματικά στοιχεία είχα: I=0,5.
Δηλαδή, για τον συγκεκριμένο δίσκο I=(m*r^2)/4 ενώ με έχουν μάθει ότι γενικά για τον δίσκο Ι=(m*r^2)/2
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jasonbin
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Morelo
Πολύ δραστήριο μέλος
Το θεμα Β ηταν πολυυυυυ παλουκι!! Το Β1 το παλευα μιση ωρα σστο προχειρο,τελικα εγραψα αφου το Σ εχει πλατος 2Α αρα ειναι σημειο ενισχυσης αρα r1-r2=kl, u=λf και αφου η φ εγινε 2f u=λ*2f =>λ=u/2f και αυτο το εβαλα στον τυπο του Α=2Ασυν2πr1-r2/2*u/2f φευγουν και καπως εβγαλα οτι Α=2Α οποτε εβαλα το α αυτο ειναι το σωστο??? ελπιζω η ικαιολογηση που εκανα να μετρησει!
Στο β2 ανελυα το συστημα-ελατηριο σωμα ανελυε την ΘΙ και την ΝΘΙ εβγαλα τις σχεσεις και μετα τι επρεπε να τις κανω?? ελυσα ως προς χ1 μετα Δ.Κ.Μ εκανα κατι αντικατστασεις καποια εφευγαν και μου βγηκε το γ με το (m+M)2 g2 ε και εβαλα αυτο αλλα ειναι λαθος αποτι βλεπω
Και τις κρουσεις λαθος δεν βρηκα κανενα απο κεινα τα αποτελεσματα!! Εκεινο το συσσωματωμα προς τα που πηγαινε μετα την κρουση??????? Επρεπε να αναλυσουμε u1x kai u1y kai u2x,y???? Εγω πηρα κατευθειαν αδο αφου ηταν πλαστικη κρουση βρηκα την uk την εβαλα στον τυπο της κινητικης αλλα εβγαζα αλλα αποτελεσματα
Θεμα Γ πρεπει να το εχω σωστο!Δεν μπορουσαν να βαλουν μια αντισταση να βρισκαμε αμεσως το Ι???? Ακου κει μηδενικη αντισταση πφφ πηγα να παρω τον Ι=Ε/R και μετα ειδα οτι δν εχει αντισταση,τεσπα βρηκα το Q αφου εδεινε την Ε,το ω εβγαινε ευκολα ε και μετα βρηκα το Ι
Θεμα Δ το 1ο ερωτημα μια χαρα το εκανα αλλα δεν βρηκα την ροπη αδρανειας που εδεινε απο κατω οποτε εγραψα και εκεινη ως απαντηση στο ερωτημα........
το 2 ερωτημα σωστο,στο 3ο κατι 3/2 αν θυμαμαι καλα βρηκα και το 4ο ποιες ηταν αυτες οι δυναμεις????????? Ισα το σχημα σχεδιασα και το κοιταγα μια ωρα προσπαθντας να σχεδιασω δυναμεις ............
Κανα 10-11 να χω γραψει...οχι οτι ηθελα κ παραπανω βεβαια
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
coheNakatos
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
- Status
- Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.