Το ΕΜΠ και οι ''δάφνες'' του.

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,652 μηνύματα.
Και για να το πάμε λίγο παραπέρα, τα "δύσκολα" θέματα που είναι επαναλαμβανόμενα τα λύνει και ένα generative pretrained transform. Άρα τι skills αναπτύσεις;
Εαν το καλοσκεφτείς, η πλειοψηφία των φοιτητών στην ουσία μαθαίνει και γράφει θέματα ακριβώς όπως τα GPT. Πόσοι δεν καταλαβαίνουν Χριστό σε πολλά μαθήματα και απλά λύνουν έναν μεγάλο όγκο ασκήσεων για να μπορούν να γράψουν στο τέλος μηχανικά τα θέματα ; :loltooth:.
 

polar_fish

Νεοφερμένος

Ο polar_fish αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Διδακτορικός. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
Εαν το καλοσκεφτείς, η πλειοψηφία των φοιτητών στην ουσία μαθαίνει και γράφει θέματα ακριβώς όπως τα GPT .
Πόσοι δεν καταλάβαιναν Χριστό σε πολλά μαθήματα και απλά λύνουν έναν μεγάλο όγκο ασκήσεων για να μπορούν να γράψουν στο τέλος τα θέματα ; :loltooth:.
Μου έκανες τέλεια πάσα, λίγο πολύ ισχύει παντού αλλά μιας και μιλάμε στοχευμένα έχω κάτι φιλαράκια στο ΗΜΜΥ του ΕΜΠ λίγο μικρότεροι από εμένα και κοκορεύονται που περνάνε όλα τα μαθήματα χωρίς να πάνε διαλέξεις στο εξάμηνο επειδή 2-3 βδομάδες πριν αρχίζουν εντατικά και βλέπουν παλαιότερα θέματα. Που να ήξεραν τι κάνουν στους εαυτούς τους...
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Πόσοι δεν καταλαβαίνουν Χριστό σε πολλά μαθήματα και απλά λύνουν έναν μεγάλο όγκο ασκήσεων για να μπορούν να γράψουν στο τέλος μηχανικά τα θέματα ; :loltooth:.
Αυτό δε γίνεται και για τις πανελλαδικές;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,652 μηνύματα.
Μου έκανες τέλεια πάσα, λίγο πολύ ισχύει παντού αλλά μιας και μιλάμε στοχευμένα έχω κάτι φιλαράκια στο ΗΜΜΥ του ΕΜΠ λίγο μικρότεροι από εμένα και κοκορεύονται που περνάνε όλα τα μαθήματα χωρίς να πάνε διαλέξεις στο εξάμηνο επειδή 2-3 βδομάδες πριν αρχίζουν εντατικά και βλέπουν παλαιότερα θέματα. Που να ήξεραν τι κάνουν στους εαυτούς τους...
Έχω ακούσει για τέτοια άτομα, και η αλήθεια είναι οτι ποτέ δεν το κατάλαβα. Η ουσία του να πας στην διάλεξη είναι να τσιμπήσεις λίγο απο την εμπειρία του καθηγητή και την φιλοσοφία του αντικειμένου. Πράγματα που μόνο απο βιβλία και ιδίως μόνο απο σημειώσεις είναι απο δύσκολα ως ακατόρθωτα ενώ απαιτείται πολλαπλάσιος χρόνος ενασχόλησης που θα μπορούσε να είχε αφιερωθεί σε εμβάθυνση και όχι στο να καταλάβεις τα βασικά.

Αλλά ας το δούμε και εντελώς τεχνοκρατικά...δεν αλληλεπιδράς κοινωνικά με τους συμφοιτητές σου και με τους καθηγητές. Το οποίο άμεσα σημαίνει οτι δεν διασυνδέεσαι. Οτι χειρότερο με άλλα λόγια.
Αυτό δε γίνεται και για τις πανελλαδικές;
Πρακτικά ναι. Το ChatGPT 4.5 παίζει ήδη να μπορεί να γράψει άριστα σε θέματα πανελληνίων ή ίσως το επόμενο να μπορεί.
 

polar_fish

Νεοφερμένος

Ο polar_fish αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Διδακτορικός. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
Πρακτικά ναι. Το ChatGPT 4.5 παίζει ήδη να μπορεί να γράψει άριστα σε θέματα πανελληνίων ή ίσως το επόμενο να μπορεί.
Μπα πολύ λες δε χρειάζεται τόσο ισχυρή τεχνολογία, απλά θέλει κατάλληλα data για εκπαίδευση.
Θεωρητικά και εμείς εδώ φτιάχναμε ένα.

Για τη συνταγή θα χρειαστούμε:

1) Τόνους δεδομένων από θέματα πανελληνιών. (Το έχουμε, όταν όλη η εκπαίδευση είναι φτιαγμένη για μια εξέταση και ο κάθε πικραμένος δασκαλάκος έχει εκδώσει βοηθήματα θα φάει καλά το μοντέλο μας)
2) Μια αρχιτεκτονική όχι απαραίτητα αιχμής, μπορούμε ακόμα bert να χρησιμοποιήσουμε για αυτό που θέλουμε
3) TPU ή κάρτες nvidia H100 (μόνο εδώ έχουμε πραγματικό πρόβλημα λόγο τιμής)
4) βελτιστοποιήσεις

Το μοντέλο μας είναι έτοιμο να διαγωνιστεί με επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις.
 

gegeorgiou90

Νεοφερμένος

Ο gegeorgiou90 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 69 μηνύματα.
και τα 4 θέματα των εξετάσεων σαε του εμπ περιέχονται στα quiz και τις εργασίες του αντίστοιχου μαθήματος

Πρόβλημα 2 final exams MIT αντίστοιχο θέματος 1 ΕΜΠ
Πρόβλημα 2 PS6 mit αντίστοιχο θέματος 1 ΕΜΠ
Πρόβλημα 5 PS6 mit αντίστοιχο θέματος 3 ΕΜΠ
Δεν συγχρονίζουν αυτά που γράφεις, ξαναδές τα. Επίσης οι ημερομηνίες διαφέρουν πάνω από δεκαετία.

Ίσως το

Πρόβλημα 5 PS6 mit αντίστοιχο θέματος 3 ΕΜΠ

συγχρονίζει λίγο, αλλά δεν βλέπεις ότι το πρόβλημα 3 του ΕΜΠ, αν δεν είναι 10 φορές πιο δύσκολο, τότε είναι πολύ πιο δύσκολο; Και σε βαθμολογία στο ΕΜΠ πιάνει 4 μονάδες (θέμα 3), ενώ το αντίστοιχο του MIT (Πρόβλημα 5 PS6) πιάνει λιγότερο από 0.2 στον τελικό βαθμό. Δηλαδή πιάνει και πολύ πιο λίγο και είναι και πολύ πιο εύκολο.

Πάντως αν είχα χρόνο θα έβρισκα και κάποια θέματα από ΤΕΙ ΣΑΕ, να ήταν πιο ξεκάθαρο που είναι το MIT.

Να προσθέσω και κάτι άλλο. Εκείνη την εποχή που σύγκρινα τα θέματα των μαθημάτων του ΕΜΠ με του MIT, έκανα και σύγκριση και με άλλα πανεπιστήμια. Ήταν κάποια σε Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Ελβετία, που ήταν στο επίπεδο του ΕΜΠ, αλλα και στην Μόσχα. Όχι πάντως τα αγγλοσαξονικά. Αυτά πάντα παλεύουν από επίπεδο ΙΕΚ να φτάσουν στο επίπεδο των ΤΕΙ με απλή χρήση μαθηματικών Ελληνικού Λυκείου. Πάντως μόνο τα Κινέζικα φάνηκαν να είναι και προχωρημένης δυσκολίας και διαφορετικής φιλοσοφίας. Π.χ. ένα σύστημα ΣΑΕ στις εξετάσεις, όπως το σχήμα του προβλήματος 5 στο PS6 που πιάνει το 5% της σελίδας, στις κινέζικες εξετάσεις μπορεί να έπιανε 3-4 σελίδες, δηλαδή ζαλίζεσαι και μόνο να το κοιτάς, όχι να το λύσεις. Γενικά μετά κατάλαβα ότι αυτή είναι η φιλοσοφία των Κινέζων.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Μπα πολύ λες δε χρειάζεται τόσο ισχυρή τεχνολογία, απλά θέλει κατάλληλα data για εκπαίδευση.
Θεωρητικά και εμείς εδώ φτιάχναμε ένα.

Για τη συνταγή θα χρειαστούμε:

1) Τόνους δεδομένων από θέματα πανελληνιών. (Το έχουμε, όταν όλη η εκπαίδευση είναι φτιαγμένη για μια εξέταση και ο κάθε πικραμένος δασκαλάκος έχει εκδώσει βοηθήματα θα φάει καλά το μοντέλο μας)
2) Μια αρχιτεκτονική όχι απαραίτητα αιχμής, μπορούμε ακόμα bert να χρησιμοποιήσουμε για αυτό που θέλουμε
3) TPU ή κάρτες nvidia H100 (μόνο εδώ έχουμε πραγματικό πρόβλημα λόγο τιμής)
4) βελτιστοποιήσεις

Το μοντέλο μας είναι έτοιμο να διαγωνιστεί με επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Δεν έχει νόημα αυτό που λες. Είναι όπως το AlphaZero στο σκάκι, που εκπαιδεύτηκε σε πολλές δεκάδες εκατομμύρια παιχνίδια και κάτι τρέχει στα γύφτικα. Εγώ άμα είχα εκπαιδευτεί σε τόσα παιχνίδια θα νίκαγα το AlphaZero σε 10 κινήσεις.

Η μαγκιά είναι να εκπαιδευτεί σε 10-20.000 παιχνίδια όπως οι καλύτεροι σκακιστές με διάβασμα 10-20 βιβλίων, με ταυτόχρονους θηλυκούς πειρασμούς γύρω του, όπως ακριβώς γίνεται με τους σκακιστές και τότε να δούμε αν θα καταφέρει να νικήσει τους καλύτερους ανθρώπους.

Το ίδιο και με τις πανελλήνιες. Πρέπει να διαβάσει ένα - δύο βιβλία για κάθε μάθημα, πρέπει να ακούει τις βλακείες των συμμαθητών και των καθηγητών, να παρακολουθεί τα άσχετα μαθήματα, να ακούει τις γκρίνιες και της φασαρίες των γονιών, των θείων και των παππούδων, να σκέφτεται το αίσθημα και τότε να είναι έτοιμο να δώσει πανελλήνιες για 19.500 μόρια. Αμα διαβάσει 200 βιβλία για κάθε μάθημα και τελικά δώσει, κάτι τρέχει στο γύφτικα, και των 99% των παιδιών στην Γ Λυκείου θα έγραφε 20.000 μόρια σε αυτή την περίπτωση.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,263 μηνύματα.
Το ίδιο και με τις πανελλήνιες. Πρέπει να διαβάσει ένα - δύο βιβλία για κάθε μάθημα, πρέπει να ακούει τις βλακείες των συμμαθητών και των καθηγητών, να παρακολουθεί τα άσχετα μαθήματα, να ακούει τις γκρίνιες και της φασαρίες των γονιών, των θείων και των παππούδων, να σκέφτεται το αίσθημα και τότε να είναι έτοιμο να δώσει πανελλήνιες για 19.500 μόρια. Αμα διαβάσει 200 βιβλία για κάθε μάθημα και τελικά δώσει, κάτι τρέχει στο γύφτικα, και των 99% των παιδιών στην Γ Λυκείου θα έγραφε 20.000 μόρια σε αυτή την περίπτωση.
Ορθή παρατήρηση.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,174 μηνύματα.
επειδή 2-3 βδομάδες πριν αρχίζουν εντατικά και βλέπουν παλαιότερα θέματα. Που να ήξεραν τι κάνουν στους εαυτούς τους...
Νομίζω η ουσία του να δεις παλιά θέματα είναι να δεις τη φιλοσοφία των θεμάτων που βάζει ο καθηγητής αφου πολλοί στις διαλέξεις κάνουν ασκήσεις λίγο ανοργάνωτα (τουλάχιστον σε μένα συμβαίνει αυτο)
 

physicscrazy

Δραστήριο μέλος

Ο physicscrazy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 635 μηνύματα.
King's , UCL, Manchester, Glasgow, Newcastle, Birmingham, Bristol, Nottingham, Leeds. Edinburgh
Ναι, δες μια πόσους fields medalists εχει το παρισι ή η Βοννη, και δες και ποσους εχουν τα Manchester, Glasgow, Newcastle, Birmingham, Bristol, Nottingham, Leeds, Edinburgh.
Πραγματικά τα πανεπιστήμια που αναφέρεις είναι ανύπαρκτα.
Είναι πιο κοντά από ποτέ τα δύο αγγλικά σε Harvard και MIT
Διαφωνώ, αλλά δεν καταλήγει κάπου αυτό.
Γιατί να μην μετράει ο προϋπολογισμός ; Δεν μετράει η εξωστρέφεια των ιδρυμάτων ; Δεν έχει αντίκτυπο στην έρευνα εντός και εκτός ; Δεν έχουν αντίκτυπο οι όποιες εγκαταστάσεις παρέχονται ; Επειδή μάθαμε στην Ευρώπη να μετράμε και το τελευταίο φασόλι και να βγάζουμε από τη μύγα ξύγκι σημαίνει ότι είναι σωστός τρόπος ;
Αυτός είναι ένας από τους λόγους που βλέπουμε τα αμερικάνικα ιδρύματα να έχουν ξεφύγει σε χρηματοδοτήσεις ! Ακόμα και οι κοινοπολιτείες ή το NSF δίνουν αναλογικά περισσότερα από την DFG ή το ERC .
Που είπα να μη μετράει ο προϋπολογισμός? Είπα ότι ο προϋπολογισμός ΑΠΟ ΜΟΝΟΣ του δε λέει πολλά. Σου εξήγησα στο προηγούμενο μήνυμα το γιατί ένα αμερικανικό πανεπιστήμιο χρειάζεται περισσότερα χρήματα. Διαφημίσεις, αθλήματα κλπ. Σκέψου ότι μόνο ο προπονητής του football, παίρνει 10 μυρια. Και δεν είναι κρυφό ότι εν γενει, στα αμερικανικά πανεπιστήμια το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων πάει σε αυτες τις "έξω-ακαδημαικες" δραστηριότητες.

Τα έγραψα και πιο πάνω, δε θα τα ξαναγράψω. Δες πχ πόσο διδακτικό προσωπικό έχει το Ohio και πόσο μη-διδακτικο και ποσό ένα ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο.

Αν τώρα δε θες να δεις όλα αυτά, ε οκ μείνε με το budget.
Τα πανεπιστήμια αριστείας της Γερμανίας ή τα TU9 αν ρωτήσεις κάποιον να τα απαριθμήσει ζήτημα αν απαντήσει 3 (Χαιδελβέργη, Μόναχο, Βερολίνο) και τα δύο πρώτα λόγω της παρουσίας Αμερικάνων και το τελευταίο επειδή είναι πρωτεύουσα.
Το έγραψα από την αρχή, για εμένα είναι βασικό αξίωμα ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις πανεπιστήμια γενικά και αόριστα. Πρέπει να τα συγκρίνεις ανά discipline. Αν θες να μιλήσουμε για Γερμανία, αν κάποιος έχει έστω και λίγη σχέση με φυσική, το Μόναχο το ξέρει σίγουρα. Στα μαθηματικά, τη Βοννη όχι απλά την ξέρει, την παραξερει.Υπαρχει δηλαδή άτομο που ξέρει δυο δράμια μαθηματικά, και δε γνωρίζει το IHES στο Παρίσι? Η υπάρχει άτομο που νομίζει ότι το.. Ohio, UCL, newcastle, Lees ειναι ιδιου επιπεδου με Βοννη, Ihes κλπ? Θα πεσουν τα ντουβαρια να μας πλακωσουν
Περίπου 5800 προσωπικό έχει η Βόννη και έναν προϋπολογισμό 850εκατομμύριων. Θα συγκρίνουμε το Ohio State των 7δις με την Βόννη ;
Ναι και το Ohio έχει 5000 διδακτικό προσωπικό και 45000 μη διδακτικό, ενώ η Βοννη έχει 5000 διδακτικό και 2000 μη διδακτικό. Επίσης το Ohio έχει football coach που παιρνει ετησιο μισθο 10 εκατομμυρια, εχει γηπεδα American football, πισινες ολυμπιακων διαστασεων, campus με εστιες κλπ που χρειαζονται συντηρηση και χρηματα. Επισης παιζει να δινει κανα δις για διαφημιση κλπ. Η Βοννη δεν εχει τιποτα απο αυτα γιατι τα ευρωπαικα πανεπιστημια δεν ειναι παραλληλα και αθλητικοι συλλογοι, εταιρειες και δεν ξερω γω τι αλλο. Επισης τα ευρωπαικα πανεπιστημια δεν εχουν ΟΛΑ τα disciplines οπως καθε αμερικανικο, πχ. η Βοννη δεν εχει καθολου engineering τμηματα, τα οποια ειναι απο τα πιο "ακριβα" (εργαστηρια κλπ.).

Σου εξηγώ από την αρχή, το budget από μόνο του δε λέει πολλά σε αυτήν τη σύγκριση, γιατί συγκρίνεις πορτοκάλια με αγελάδες.
Θα συγκρίνω τι μου παρέχει το Boston university και τι το Scuola Normal Superiore
Θα συγκρίνω τι περιβάλλον έχει το ένα και τι το αλλο
Θα συγκρίνω τι εξωστρέφεια έχει το ένα και τι το άλλο
Θα συγκρίνω σε ποια πόλη ειναι το ένα και σε ποια το άλλο
Θα συγκρίνω τις προοπτικές που δίνει το ένα και το άλλο.
Κάποια από αυτά που γράφεις είναι υποκειμενικά, αλλά δεν είναι τόσο εύκολα μετρήσιμα. Στη θεωρητική φυσική, το Scuola θα σου παρεχει περισσοτερα. Σιγουρα περισσοτερη εξωστρεφεια και σιγουρα περισσοτεροι θα το ξερουν. Τωρα αν σε νοιαζει η πολη, αυτο ειναι υποκειμενικο.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,652 μηνύματα.
Το ίδιο και με τις πανελλήνιες. Πρέπει να διαβάσει ένα - δύο βιβλία για κάθε μάθημα, πρέπει να ακούει τις βλακείες των συμμαθητών και των καθηγητών, να παρακολουθεί τα άσχετα μαθήματα, να ακούει τις γκρίνιες και της φασαρίες των γονιών, των θείων και των παππούδων, να σκέφτεται το αίσθημα και τότε να είναι έτοιμο να δώσει πανελλήνιες για 19.500 μόρια. Αμα διαβάσει 200 βιβλία για κάθε μάθημα και τελικά δώσει, κάτι τρέχει στο γύφτικα, και των 99% των παιδιών στην Γ Λυκείου θα έγραφε 20.000 μόρια σε αυτή την περίπτωση.
Στην ουσία επιβεβαιώνεις το αρχικό μας επιχείρημα οτι κάτι τρέχει στα γύφτικα και με αυτό που κάνουν οι μαθητές και πολλοί φοιτητές...λες και δεν μπορεί πλέον να το κάνει μια μηχανή :hehe:.

Τώρα το πόσο efficiently είναι άλλο θέμα, αλλά είναι δεδομένο οτι κάποια στιγμή θα βελτιωθεί και αυτό.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top