Θέλω να σπουδάσω φιλολογία αλλά απελπίζομαι με την αποκατάσταση

Iri2001

Νεοφερμένος

Η Iri2001 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 24 μηνύματα.
Καλησπέρα, δεν ξέρω αν τα ερωτήματα που θα θέσω ανήκουν σε αυτήν την συζήτηση αλλά θα τα ρωτήσω. Τελειώνω όπου να ναι τη σχολή μου και "βγαίνω" ιστορικός. Το δημόσιο δεν το σκέφτομαι γιατί είναι θέμα τάματος και εάν κάνω εκατό μεταπτυχιακα και ένα διδακτορικό τότε ίσως και μπω. Έπειτα στα φροντιστήρια σε έχουν από το ένα στη μία άκρη της Αθήνας στο άλλο και αυτο για πολλές ώρες, δεν γνωρίζω αν είναι τόσο ικανοποιητικός ο μισθός. Η ακαδημαϊκη καριέρα, εάν γίνω σκυλάκι και με μηδέν χρηματοδότηση απο το κράτος για να κάνω διδακτορικό. Έτσι μπαίνω στο 'τρυπακι" να σκέφτομαι να δώσω κατακτηριες ή πανελλήνιες ξανά και μετά μπαίνει το εξής ερώτημα. Ποια σχολή να διαλέξω; Εσείς τι θα διαλέγατε από το θεωρητικό κλάδο; Αν όχι από τη θεωρητική τότε τι άλλο; Αντιλαμβάνομαι πως βέβαια δεν διαλέγεις ένα επάγγελμα αποκλειστικά από την επαγγελματική αποκατάσταση και το μισθό, γνωρίζω τι μου αρέσει και τι θα ήθελα να κάνω. Αλλά θέλω να ακούσω απόψεις και μπορεί να μάθω και πράγματα που δεν ξέρω. Σας ευχαριστω για το χρόνο σας!
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 19,361 μηνύματα.
Καλησπέρα, δεν ξέρω αν τα ερωτήματα που θα θέσω ανήκουν σε αυτήν την συζήτηση αλλά θα τα ρωτήσω. Τελειώνω όπου να ναι τη σχολή μου και "βγαίνω" ιστορικός. Το δημόσιο δεν το σκέφτομαι γιατί είναι θέμα τάματος και εάν κάνω εκατό μεταπτυχιακα και ένα διδακτορικό τότε ίσως και μπω. Έπειτα στα φροντιστήρια σε έχουν από το ένα στη μία άκρη της Αθήνας στο άλλο και αυτο για πολλές ώρες, δεν γνωρίζω αν είναι τόσο ικανοποιητικός ο μισθός. Η ακαδημαϊκη καριέρα, εάν γίνω σκυλάκι και με μηδέν χρηματοδότηση απο το κράτος για να κάνω διδακτορικό. Έτσι μπαίνω στο 'τρυπακι" να σκέφτομαι να δώσω κατακτηριες ή πανελλήνιες ξανά και μετά μπαίνει το εξής ερώτημα. Ποια σχολή να διαλέξω; Εσείς τι θα διαλέγατε από το θεωρητικό κλάδο; Αν όχι από τη θεωρητική τότε τι άλλο; Αντιλαμβάνομαι πως βέβαια δεν διαλέγεις ένα επάγγελμα αποκλειστικά από την επαγγελματική αποκατάσταση και το μισθό, γνωρίζω τι μου αρέσει και τι θα ήθελα να κάνω. Αλλά θέλω να ακούσω απόψεις και μπορεί να μάθω και πράγματα που δεν ξέρω. Σας ευχαριστω για το χρόνο σας!
Μάλλον συναδέλφισσα είσαι. Κοίτα μπας και τρέχουν ταχύρρυθμα ξεναγών για απόφοιτους της σχολής μας. Νομίζω εκτός των φροντιστηρίων είναι ο μόνος δρόμος για να βρεις εργασία από τη σχολή μας.

Όσο για άλλη σχολή, από θεωρητική όλες μία τραγωδία είναι. Οι περισσότεροι πάνε προς Νομική αλλά είναι υπερβολικά κορεσμένη θα έλεγα.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 974 μηνύματα.
Θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο @giannhs2001 ότι το επάγγελμα του ξενογού είναι πραγματικά ο μόνος σίγουρος δρόμος προς την επαγγελματική αποκατάσταση από τα τμήματα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Θα συμφωνήσω ότι η έρευνα απαιτεί πολλή αφοσίωση και αξιοσημείωτες ακαδημαϊκές επιδόσεις, ώστε να μπορέσεις να εξασφαλίσεις χρηματοδοτήσεις. Δεν θα έλεγα ότι δεν υπάρχουν καθόλου πηγές, υπάρχουν, κυρίως ιδιωτικές, αλλά σαφώς πρέπει να πληροίς πολλά κριτήρια. Το να μπορείς να στηρίξεις οικονομικά την έρευνα σου, τουλάχιστον εν μέρει, αν όχι εξ ολοκλήρου, είναι πράγματι προαπαιτούμενο.

Θα σε συμβούλευα λοιπόν να στραφείς προς το επάγγελμα του ξεναγού, αν όντως σε ενδιαφέρει, και να μην αναλωθείς στην ψυχοφθόρο προετοιμασία για άλλη σχολή, είτε μέσω κατατακτηρίων, είτε μέσω πανελληνίων, εκτός αν έχεις όντως εντοπίσει κάποια σχολή, σε ενδιαφέρει και αισθάνεσαι ότι μπορείς να αποκατασταθείς καλύτερα από εκεί.
 

maril8na

Νεοφερμένος

Η maril8na αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 24 μηνύματα.
Καλησπέρα, δεν ξέρω αν τα ερωτήματα που θα θέσω ανήκουν σε αυτήν την συζήτηση αλλά θα τα ρωτήσω. Τελειώνω όπου να ναι τη σχολή μου και "βγαίνω" ιστορικός. Το δημόσιο δεν το σκέφτομαι γιατί είναι θέμα τάματος και εάν κάνω εκατό μεταπτυχιακα και ένα διδακτορικό τότε ίσως και μπω. Έπειτα στα φροντιστήρια σε έχουν από το ένα στη μία άκρη της Αθήνας στο άλλο και αυτο για πολλές ώρες, δεν γνωρίζω αν είναι τόσο ικανοποιητικός ο μισθός. Η ακαδημαϊκη καριέρα, εάν γίνω σκυλάκι και με μηδέν χρηματοδότηση απο το κράτος για να κάνω διδακτορικό. Έτσι μπαίνω στο 'τρυπακι" να σκέφτομαι να δώσω κατακτηριες ή πανελλήνιες ξανά και μετά μπαίνει το εξής ερώτημα. Ποια σχολή να διαλέξω; Εσείς τι θα διαλέγατε από το θεωρητικό κλάδο; Αν όχι από τη θεωρητική τότε τι άλλο; Αντιλαμβάνομαι πως βέβαια δεν διαλέγεις ένα επάγγελμα αποκλειστικά από την επαγγελματική αποκατάσταση και το μισθό, γνωρίζω τι μου αρέσει και τι θα ήθελα να κάνω. Αλλά θέλω να ακούσω απόψεις και μπορεί να μάθω και πράγματα που δεν ξέρω. Σας ευχαριστω για το χρόνο σας!
Από θεωρητική εγώ πέρασα φιλολογία Πατρών αλλά δεν έχει επαγγελματική αποκατάσταση καθόλου όπως και το ιστορικό-αρχαιολογικό δεν έχει δυστυχώς. Εγώ αυτό που έκανα ήταν να σπουδάσω την επιστήμη που πραγματικά ήθελα και είναι το όνειρο μου, ψυχολογία, βέβαια δεν σπουδάζω εδώ αλλά Κύπρο εξαιρετικά πανεπιστήμια οποτε προλαβαίνω παρακολουθώ μαθήματα από φιλολογία αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο η σχολη μου είναι δύσκολη και απαιτητική και δεν έχω χρόνο. Αυτό που θα σου πρότεινα από θεωρητική είναι σίγουρα η ψυχολογία! Έτσι κιαλλιως έχει μόνο φιλολογία, νομική, ψυχολογία γιαυτα πας θεωρητική καλός ή κακώς και εννοείται θα σου πρότεινα να κοιτάξεις και πανεπιστήμια εξωτερικού (Κύπρο συγκεκριμένα έχει ακριβώς την ίδια βαρύτητα το πτυχία με αυτά της Ελλάδας)!
 

Alessandra Eliza

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Alessandra Eliza αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Μαθηματικών Ιωαννίνων και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 241 μηνύματα.
Ποια σχολή να διαλέξω; Εσείς τι θα διαλέγατε από το θεωρητικό κλάδο;
Προς το παρόν καλά είναι το Παιδαγωγικό Δημοτικής, ξέρω κοπέλες 23-24 Που είναι ήδη αναπληρώτριες. Πρέπει όμως να αγαπάς αυτή την δουλειά...
 

Iri2001

Νεοφερμένος

Η Iri2001 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 24 μηνύματα.
Αρχικά ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας και αναμμένο κι άλλες από άλλο άτομα. Είμαι στο ιστορικό Κέρκυρας,που είναι αμιγώς ιστορικό με ελάχιστα μαθήματα αρχαιολογίας...όπου εν τέλη την έχω ερωτευτεί και μετάνιωσα που δεν έβαλα τα Ιωάννινα πιο πάνω. Δυστυχώς είχε έρθει στο τμήμα μου το ταχύρυθμο πρόγραμμα για ξεναγούς αλλά δεν το παρακολούθησα. Ψάχνω να δω μήπως υπάρχει κάνα σεμινάριο εδώ Αθήνα αλλά δεν βρίσκω. Η αλήθεια είναι πως δεν θέλω και τόσο να πληρώσω τη σχολή ξεναγών, μου φαίνεται λίγο άδικο. Ευχαριστώ πάντως για τις συμβουλές όλους σας
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,136 μηνύματα.
Nα κάνω μια ερώτηση. Αφού βλέπετε δυσκολίες στην αποκατάσταση για ποιο λόγο πάτε και σπουδάζετε επιστήμες που σας οδηγούν σε αυτό που θέλετε να αποφύγετε; :studying: Μια κομμώτρια ή νυχού έχει καλύτερη προσαρμογή στην αγορά εργασίας, η αλήθεια να λέγεται.

Από την άλλη, όλες οι απόφοιτες φιλολογίας κλαίγονται για την αποκατάσταση αλλά δεν έχουν ελεύθερο χρόνο για καφέ, γιατί λένε ότι πνίγονται στη δουλειά. Πλέον κάνουν ιδιαίτερα από το βρεφοκομείο. Με εσάς εδώ τι συμβαίνει; :ermm:
 

Phoenix_

Νεοφερμένος

Η Phoenix_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 110 μηνύματα.
Μπορεί απλά να μην έχει βρει κάποιος στα 18 του τι θα ήθελε να κάνει στο μέλλον και είναι απολύτως φυσιολογικό αυτό.

Κάποιοι από μικροί έχουν ένα συγκεκριμένο όνειρο για το "τι θα ήθελαν να γίνουν". Άλλοι πάλι όχι.

Επιπλέον, σήμερα η αγορά εργασίας αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς. Υπαρχουν πλέον επαγγέλματα που κάποια χρόνια πριν δεν υπήρχαν.

Δεν είναι κακό να μη ξέρεις με σιγουριά τι θα ήθελες να ακολουθήσεις. Κακό θεωρώ ότι είναι να μην το ψάχνεις καθόλου.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,136 μηνύματα.
Aπλά θυμάμαι ότι τα ίδια λέγαμε και το 2008 στο φόρουμ αυτό, με παλαιότερα μέλη που κάποια από αυτά δεν είναι πλέον μέλη. :)
 

Alexecon1991

Δραστήριο μέλος

Ο Alexecon1991 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 406 μηνύματα.
Η ανεργία για τους φιλολόγους είναι γνωστή εδώ και μια δεκαετία αν όχι και παραπάνω...ίσως να σκεφτείς το παιδαγωγικό δημοτικής αν θες να μπεις σε κάτι εκπαιδευτικό η την κοινωνική εργασία .
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,136 μηνύματα.
Η ανεργία για τους φιλολόγους είναι γνωστή εδώ και μια δεκαετία αν όχι και παραπάνω...ίσως να σκεφτείς το παιδαγωγικό δημοτικής αν θες να μπεις σε κάτι εκπαιδευτικό η την κοινωνική εργασία .

Είναι ένας λόγος που το καθηγητικό κατεστημένο μαζί με το φέουδο της Εκκλησίας για δεκαετίες μεταπολίτευσης όταν άρχισε η κομματική φρενίτιδα ίδρυσης Τμημάτων Φιλολογίας, Ιστορίας και συναφών επιστημών, χωρίς κάποιο σκοπό, δεν ήθελαν την αξιολόγηση ώστε να μας πουν οι αριθμοί τι γίνεται. Πόσοι πρέπει να σπουδάζουν ως Φιλόλογοι, ίσως με ειδικές εξετάσεις ώστε να μπαίνουν μόνο οι ικανοί δηλαδή, το 0.0000005 των σημερινών φοιτητών, πόσοι αποφοιτούν, πόσες είναι οι ανάγκες σε επαγγέλματα με πτυχία αυτής της επιστήμης κτλ. Φυσικά, κάτι τέτοιο ουδέποτε έγινε. Η λέξη της αξιολόγησης μπορεί να οδηγεί σε αποκάλυψη απάτης εις βάρος φοιτητών, και γονιών που πουλάνε ακόμη μέχρι και οικόπεδο για να μπορέσουν να σπουδάσουν το παιδί τους. Οπότε δεν συμφέρει να αξιολογείται το σύστημα και έτσι να τρεφόμαστε με αυταπάτες και οι δεκαετίες να φεύγουν νεράκι. Όλα τριγύρω αλλάζουν και όλα τα ίδια μένουν στην Ελλάδα.

Είναι η ίδια συστημική παθογένεια όπου αρκετοί φοιτητές Παιδαγωγικού μπαίνοντας από τη θεωρητική κατεύθυνση με κακό υπόβαθρο σε Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία, αύριο θα διδάξουν τα παιδιά μας τη συνεχιζόμενη παράδοση της εκπαίδευσης: να μισούν και να φοβούνται τις επιστήμες που ανοίγουν το μυαλό, βοηθούν την καλύτερη αντίληψη του παρόντος και ωθούν την κοινωνία μπροστά. Αντιθέτως το Ελλαδικό σύστημα βολεύεται με τέτοιες "αστοχίες" γιατί συντηρούνται φέουδα, ιδεοληψίες και επιστημονικός σκοταδισμός. Για όσους δεν ξέρουν, κάτι ανάλογο συμβαίνει σε χώρες τις Λατινικής Αμερικής και της Άπω Ανατολής (όπως οι φτωχές Φιλιππίνες) γι' αυτό ο κόσμος υποφέρει από ανεργία, ενώ έχει μεταπτυχιακά στην Ιστορία των Ίνκας. Ίδια συστημική παθογένεια υπάρχει και με την φρενίτιδα για "Οικονομικά": το παιδί σπουδάζει Οικονομικές παπάτζες.

ΥΓ. Λατρεύω την ιστορία και τα αρχαία αλλά όχι την κοροιδία στα μούτρα και τα ιδεολογικά φέουδα.
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 7,210 μηνύματα.
Θεωρώ η ανεργία εν μέρη οφείλεται και στο γεγονός ότι πολλά παιδιά μπαίνουν στα τμήματα αυτά από τύχη, επειδή δεν έπιασαν υψηλές βαθμολογίες ή τις απαιτούμενες για την πρώτη τους επιλογή. Δεν τους αρέσει δηλαδή το αντικείμενο και το παρακολουθούν με το ζόρι στην τελική. Στην Ελλάδα έχουμε και την νοοτροπία ότι όλοι οι απόφοιτοι Λυκείου πρέπει να σπουδάσουν κάτι. Και ας μην έχουν ουσιαστικό ενδιαφέρον για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Θέλω να πω, δεν ξέρω πόσοι από τους χιλιάδες ανέργους πτυχιούχους ήθελαν όντως αυτό που σπούδασαν και πόσο το κυνήγησαν. Έχω φίλη στο παιδαγωγικό προσχολικής εκπαίδευσης που μου λέει πόσο ανυπομονεί να τελειώσει για να ασχοληθεί επιτέλους με την αισθητική.

Βλέπω πολλά σχόλια για τον κορεσμό, που αναμφισβήτητα υπάρχει, αλλά μήπως πρέπει να θίξουμε λίγο και το φετίχ που έχει ο μέσος Έλληνας με τις σπουδές σε ΑΕΙ, που δεν ταιριάζουν σε όλους εν τέλη;
 

Alessandra Eliza

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Alessandra Eliza αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Μαθηματικών Ιωαννίνων και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 241 μηνύματα.
μήπως πρέπει να θίξουμε λίγο και το φετίχ που έχει ο μέσος Έλληνας με τις σπουδές σε ΑΕΙ, που δεν ταιριάζουν σε όλους εν τέλη;
Μεγάλη κουβέντα αυτή... Εδώ στην επαρχία είναι πολύ έντονο αυτό, θεωρείται "κύρος" , αλλά όχι για τις σχολές των πρώην ΤΕΙ, πρέπει να είναι ΑΕΙ 😂😂😂
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,816 μηνύματα.
Θεωρώ η ανεργία εν μέρη οφείλεται και στο γεγονός ότι πολλά παιδιά μπαίνουν στα τμήματα αυτά από τύχη, επειδή δεν έπιασαν υψηλές βαθμολογίες ή τις απαιτούμενες για την πρώτη τους επιλογή. Δεν τους αρέσει δηλαδή το αντικείμενο και το παρακολουθούν με το ζόρι στην τελική. Στην Ελλάδα έχουμε και την νοοτροπία ότι όλοι οι απόφοιτοι Λυκείου πρέπει να σπουδάσουν κάτι. Και ας μην έχουν ουσιαστικό ενδιαφέρον για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Θέλω να πω, δεν ξέρω πόσοι από τους χιλιάδες ανέργους πτυχιούχους ήθελαν όντως αυτό που σπούδασαν και πόσο το κυνήγησαν. Έχω φίλη στο παιδαγωγικό προσχολικής εκπαίδευσης που μου λέει πόσο ανυπομονεί να τελειώσει για να ασχοληθεί επιτέλους με την αισθητική.

Βλέπω πολλά σχόλια για τον κορεσμό, που αναμφισβήτητα υπάρχει, αλλά μήπως πρέπει να θίξουμε λίγο και το φετίχ που έχει ο μέσος Έλληνας με τις σπουδές σε ΑΕΙ, που δεν ταιριάζουν σε όλους εν τέλη;
Ο κύριος λόγος που πολλοί πτυχιούχοι διαμαρτύρονται οτι δεν βρίσκουν δουλειά είναι οτι πλέον όλοι είναι μορφωμένοι με μεταπτυχιακά ή ακόμα και διδακτορικά, ενώ η αντίστοιχη ζήτηση δεν ανέβηκε. Έμεινε σταθερή ή και μειώθηκε. Οπότε έχουμε μια τεράστια προσφορά επιστημόνων, ενώ η ζήτηση είναι πολύ μικρή. Οπότε αυτοί οι λίγοι που έχουν ελπίδα να βρουν δουλειά είναι αυτοί που κυριολεκτικά θα γουστάρουν στο τέρμα αυτό που επέλεξαν, πολύ περισσότερο απο τους υπόλοιπους συμφοιτητές τους.

Κόλλησε το : "σπούδασε παιδί μου για να έχεις μια καλύτερη ζωή", στις εποχές που σπούδαζαν λίγοι. Οπότε εννοείται οτι όλοι πήγαν να σπουδάσουν γιατί...ποιος δεν θέλει μια καλύτερη ζωή στην τελική ;

Ταυτόχρονα όμως, δημιουργήθηκε και ένα μπούκωμα στην αγορά λόγω αυτού του rush να σπουδάσουν όλοι. Όταν οι φιλόλογοι για παράδειγμα δεν απορροφούνται μόλις τελειώσουν το πανεπιστήμιο, αλλά συνεχίζουν να βγαίνουν στην αγορά κάθε χρόνο με έναν σταθερό ρυθμό, είναι απόλυτα λογικό να υπάρξει αυτός ο κορεσμός.

Απο εκεί και πέρα η δυναμική εξέλιξη του φαινομένου είναι απλά μαθηματικά. Η ανεργία χτυπάει ζενίθ, οι υποψήφιοι κατευθύνονται σε κάτι άλλο, και οι βάσεις πέφτουν στα τάρταρα. Αυτά τα έχουμε δει να συμβαίνουν ήδη. Μετά απο κάποιες δεκαετίες που θα ξεθυμάνει το φαινόμενο, θα υπάρχει ζήτηση πάλι για φιλόλογους γιατί ο κόσμος δεν θα σπουδάζει φιλολογία. Αλλά απέχουμε χρονικά ακόμα απο αυτή την φάση. Αλλά μπορεί και να μην έρθει και ποτέ η αλήθεια είναι όσο θα υπάρχει κόσμος που θα επιλέγει να σπουδάζει φιλολογία χωρίς να είναι 101% σίγουροι οτι το γουστάρουν τρελά.
 
Τελευταία επεξεργασία:

V@Per

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο V@Per αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ. Έχει γράψει 170 μηνύματα.
Αφήνω αυτό εδώ...
κ_1.png
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 974 μηνύματα.
Ας σκεφτούμε επίσης ότι επαγγελματικά δικαιώματα φιλολόγου παρέχονται και από μη φιλολογικά τμήματα, όπως όλα τα τμήματα Ιστορίας και Αρχαιολογίας ή το Παιδαγωγικό τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο αριθμός αυτομάτως πολλαπλασιάζεται.
Κατά τη γνώμη μου ο αριθμός των εισακτέων θα έπρεπε να μειωθεί δραστικά. Δεν γνωρίζω τι συμβαίνει στα τμήματα Φιλολογίας, αλλά δεν καταλαβαίνω ας πούμε γιατί το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ να δέχεται κάθε χρόνο 200 άτομα, ενώ θα μπορούσε τα μισά; Όταν δυστυχώς το 80% των αποφοίτων ή θα βρεθεί στην ανεργία ή θα απασχοληθεί στη μέση εκπαίδευση και ελάχιστοι θα ασκήσουν το επάγγελμα του ιστορικού ή του αρχαιολόγου ή του ιστορικού της Τέχνης. Σε τελική ανάλυση, γιατί να έχουν και οι αρχαιολόγοι δικαιώματα φιλολόγου; Δεν μας φθάνουν οι φιλόλογοι των τμημάτων Φιλολογίας; Δεν το νομίζω...
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 19,361 μηνύματα.
Ας σκεφτούμε επίσης ότι επαγγελματικά δικαιώματα φιλολόγου παρέχονται και από μη φιλολογικά τμήματα, όπως όλα τα τμήματα Ιστορίας και Αρχαιολογίας ή το Παιδαγωγικό τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο αριθμός αυτομάτως πολλαπλασιάζεται.
Κατά τη γνώμη μου ο αριθμός των εισακτέων θα έπρεπε να μειωθεί δραστικά. Δεν γνωρίζω τι συμβαίνει στα τμήματα Φιλολογίας, αλλά δεν καταλαβαίνω ας πούμε γιατί το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ να δέχεται κάθε χρόνο 200 άτομα, ενώ θα μπορούσε τα μισά; Όταν δυστυχώς το 80% των αποφοίτων ή θα βρεθεί στην ανεργία ή θα απασχοληθεί στη μέση εκπαίδευση και ελάχιστοι θα ασκήσουν το επάγγελμα του ιστορικού ή του αρχαιολόγου ή του ιστορικού της Τέχνης. Σε τελική ανάλυση, γιατί να έχουν και οι αρχαιολόγοι δικαιώματα φιλολόγου; Δεν μας φθάνουν οι φιλόλογοι των τμημάτων Φιλολογίας; Δεν το νομίζω...
Είναι μεγάλο το πολιτικό κόστος για να παρθεί μία τέτοια απόφαση. Για αυτό πάνε να το κάνουν έμμεσα με άλλα γελοία μέτρα όπως η ΕΒΕ που όμως περισσότερο χάος προκαλούν παρά λύνουν το πρόβλημα.

Συμφωνώ με όσα λες και θα πρότεινα να χωριζόμασταν σε ειδικότητες επί τέλους. Αν διοριστώ φιλόλογος ποτέ τι δουλειά έχω να διδάσκω αρχαία ας πούμε; Ιστορικό τελείωσα, ιστορία είναι αυτό που πρέπει να διδάξω. Στην χώρα αυτή απλά κολλάμε γενικευμένους τίτλους στους πάντες.

Με κάλυψε και η Joji με αυτό που είπε. Δεν χρειάζεται να είναι για όλους το πανεπιστήμιο.
 

Iri2001

Νεοφερμένος

Η Iri2001 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 24 μηνύματα.
Χαίρομαι για τον πλουραλισμό απόψεων και την συζήτηση που άνοιξα και η αλήθεια είναι πως κατά κόρον άκουσα αρκετά σωστά πράγματα που τα έχω σκεφτεί και η ίδια. Για να απαντήσω στο ερώτημα " μα γιατί το επέλεξες δεν ήξερες;" Όχι δεν ήξερα αγαπητέ, ήμουν 18 και δεν είχα άτομα στο χώρο είτε την εκπαίδευσης είτε σε κάποιο σχετικό τομέα. Βεβαίως επικρατουσε και η άποψη και από το περιβάλλον ότι όλοι σώνει και ντε να πάνε σε πανεπιστήμιο. Τώρα που έχω φτάσει σε μια άλλη ηλικία και άτομα από τον φιλικό κύκλο μου έχουν μπει στην αγορά εργασίας και εγώ σιγά σιγά γνωρίζω πως με ένα χαρτί σε IT systems μπορεί να έχεις έναν πολύ καλό μισθό για τα δεδομένα της Ελλάδας. Παρακαλώ πολύ μην ακούσω γιατί διάλεξε εκείνο ή τι άλλο όταν είσαι 17 με 18 χρόνων παιδί και δεν έχει καμία ιδέα τι γίνεται στην αγορά
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,816 μηνύματα.
Χαίρομαι για τον πλουραλισμό απόψεων και την συζήτηση που άνοιξα και η αλήθεια είναι πως κατά κόρον άκουσα αρκετά σωστά πράγματα που τα έχω σκεφτεί και η ίδια. Για να απαντήσω στο ερώτημα " μα γιατί το επέλεξες δεν ήξερες;" Όχι δεν ήξερα αγαπητέ, ήμουν 18 και δεν είχα άτομα στο χώρο είτε την εκπαίδευσης είτε σε κάποιο σχετικό τομέα. Βεβαίως επικρατουσε και η άποψη και από το περιβάλλον ότι όλοι σώνει και ντε να πάνε σε πανεπιστήμιο. Τώρα που έχω φτάσει σε μια άλλη ηλικία και άτομα από τον φιλικό κύκλο μου έχουν μπει στην αγορά εργασίας και εγώ σιγά σιγά γνωρίζω πως με ένα χαρτί σε IT systems μπορεί να έχεις έναν πολύ καλό μισθό για τα δεδομένα της Ελλάδας. Παρακαλώ πολύ μην ακούσω γιατί διάλεξε εκείνο ή τι άλλο όταν είσαι 17 με 18 χρόνων παιδί και δεν έχει καμία ιδέα τι γίνεται στην αγορά
Αυτό που παρατηρώ προσωπικά είναι οτι η gen Z στην ουσία βγάζει λεφτά μέσω του internet σε πολλές περιπτώσεις πλέον.

(Όχι δεν λεω για το onlyFans, άσχετα που μια που θα δείξει τις πατούσες της βγάζει σε ένα χρόνο όσα δεν βγάζουν άλλοι σε 10 χρόνια σκληρής δουλειάς).

Και κανά καναλάκι στο youtube να έφτιαχνες που λέει ο λόγος λοιπόν, εαν κατάφερνες να κάνεις το περιεχόμενο engaging κάτι θα έβγαζες. Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετοί ιστοριό-καυλοι, αλλά το στοίχημα είναι να κερδίσεις και κόσμο που δεν είχε/έχει ενδιαφέρον στην ιστορία.

Και παράλληλα ίσως να δοκιμάζεις και καμιά σχολή που σχετίζεται με τουριστικά και διοίκηση ξενοδοχείων ; Ο τουρισμός ανθεί στην χώρα μας, και μπορεί να συνδιαστεί ίσως και με το πτυχίο του ιστορικού.
 

V@Per

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο V@Per αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ. Έχει γράψει 170 μηνύματα.
Αυτό που παρατηρώ προσωπικά είναι οτι η gen Z στην ουσία βγάζει λεφτά μέσω του internet σε πολλές περιπτώσεις πλέον.
Αυθαίρετο αρκετά... Τι λεφτά βγάζουν? Ένσημα? Με τι τρόπο τα βγάζουν και τι μέλλον έχει αυτό ως επένδυση? Και η πιο βασική ερώτηση: Ποιος έχει και του περισσεύουν στην Ελλάδα ώστε να βγάλουν μισθό οι ανειδίκευτοι "δημιουργοί περιεχομένου" της gen Z? Συμφωνώ στο ότι προσπαθούν να βγάλουν εύκολα λεφτά λόγω φύσης και χαρακτηριστικών της συγκεκριμένης γενιάς, είμαι όμως πάρα πολύ επιφυλακτικός στο τι αποτέλεσμα έχουν... Επίσης συμφωνώ ότι η gen Z από όλες τις επιλογές που της δόθηκαν εστίασε στο να προσπαθήσει να βγάλει χρήματα με αυτόν τον άκυρο τρόπο. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι είναι τα παιδιά της gen X..
Παρακαλώ πολύ μην ακούσω γιατί διάλεξε εκείνο ή τι άλλο όταν είσαι 17 με 18 χρόνων παιδί και δεν έχει καμία ιδέα τι γίνεται στην αγορά
Δεν έχει νόημα να ρωτάει κανείς γιατί εκ των υστέρων. Όντως στα 16 -17 δεν ξέρεις καν ποιος είσαι, δεν γνωρίζεις το τι ακριβώς κάνει το κάθε επάγγελμα, δεν γνωρίζεις βασικά πράγματα για τα μαθήματα των σχολών που υπάρχουν. Είναι όλα τόσο θολά που μια μικρή μειοψηφία καταφέρνει να κάνει τότε την πιο σωστή επιλογή. Την ευθύνη δεν πρέπει να την ρίχνουμε στο άτομο, αλλά στις υπάρχουσες εκπαιδευτικές δομές και υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού που υπάρχουν. Μην πέφτουμε στην παγίδα του κοινωνικού αυτοματισμού.
Ας σκεφτούμε επίσης ότι επαγγελματικά δικαιώματα φιλολόγου παρέχονται και από μη φιλολογικά τμήματα, όπως όλα τα τμήματα Ιστορίας και Αρχαιολογίας ή το Παιδαγωγικό τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο αριθμός αυτομάτως πολλαπλασιάζεται.
Κατά τη γνώμη μου ο αριθμός των εισακτέων θα έπρεπε να μειωθεί δραστικά. Δεν γνωρίζω τι συμβαίνει στα τμήματα Φιλολογίας, αλλά δεν καταλαβαίνω ας πούμε γιατί το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ να δέχεται κάθε χρόνο 200 άτομα, ενώ θα μπορούσε τα μισά; Όταν δυστυχώς το 80% των αποφοίτων ή θα βρεθεί στην ανεργία ή θα απασχοληθεί στη μέση εκπαίδευση και ελάχιστοι θα ασκήσουν το επάγγελμα του ιστορικού ή του αρχαιολόγου ή του ιστορικού της Τέχνης. Σε τελική ανάλυση, γιατί να έχουν και οι αρχαιολόγοι δικαιώματα φιλολόγου; Δεν μας φθάνουν οι φιλόλογοι των τμημάτων Φιλολογίας; Δεν το νομίζω...
Αυτό δεν συμβαίνει επειδή υπάρχουν πολλά τμήματα. Αυτό συμβαίνει επειδή στον καπιταλισμό δεν υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός σε τίποτα. Από την παραγωγή ενός συγκεκριμένου προϊόντος μέχρι την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα αναφέρω δύο παραδείγματα καραμπινάτα αν και υπάρχουν άπειρα. 1ο: Κλείσιμο της Λάρκο, η οποία παράγει σιδηρονικέλιο, το οποίο θα μπορούσε να είναι από τα πρώτα προϊόντα σε εξαγωγές. Όμως όχι γιατί και καλά η λάρκο είναι χρεωμένη και πρέπει να κλείσει. Κουβέντα για τους ανταγωνιστές (άλλων χωρών) και τον ρόλο που παίζουν σε αυτό. 2ο: Χιλιάδες κενά στα σχολεία (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια) και αυτό αποδεικνύεται από τους χιλιάδες αναπληρωτές που αναπληρώνουν μόνιμα κενά κάθε χρόνο και που μπορεί να προσληφθούν στη μέση της χρονιάς. Αναρωτιέμαι εδώ για την κρατική ευθύνη κανείς δεν μίλησε από όλους εσάς. Όλοι το λάβατε ως δεδομένο. Σαν να μην έχει ευθύνες το κράτος και η πολιτεία παρά μόνο να φταίμε εμείς. Αν εγώ όμως δεν πληρώσω τους φόρους μου και γενικά δεν τηρώ τις υποχρεώσεις μου θα πέσουν άγρια πρόστιμα. Και γιατί συμβαίνουν όλα αυτά στην τελική? Γιατί όλα γυρίζουν γύρω από το κέρδος και όχι γύρω από τις κοινωνικές ανάγκες. Μην ψάχνετε να βρείτε γελοίους τρόπους να λύσετε ουσιαστικά προβλήματα. Το σύστημα φταίει, δεν φταίνε οι άνθρωποι που θέλουν να σπουδάσουν κάτι συγκεκριμένο.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top