
07-08-22

14:06
Καλησπέρα! Ο λόγος που δημιούργησα αυτό το thread, είναι για να παραθέσω την προσωπική μου εμπειρία απο συζητήσεις με συμμαθητές μου για το ποιά σχολή επιθυμούν να ακολουθήσουν. Αρχικά, να αναφέρω ότι τα συμπεράσματα μου είναι βασισμένα αποκλειστικά στην θεωρητική κατεύθυνση της Β λυκείου. Έχοντας συζητήσει με ένα μεγάλο εύρος μαθητών, πιστεύω πως έχω ενα ικανοποιητικό δείγμα για την έρευνά και τα συμπεράσματα μου. Το φαινόμενο που ουσιαστικά με προβλημάτισε και θέλω να παραθέσω στο thread, είναι ότι όλοι οι μαθητές επιθυμούν να ακολουθήσουν αποκλειστικά υψηλόβαθμες σχολές. Συγκεκριμένα, το 95% του μαθητών αναφέρθηκε στην Νομική, Ψυχολογία, ΣΣΑΣ και Αξιωματικών αστυνομίας. Το περιέργο όμως δεν ήταν ότι θέλουν αυτές τις σχολές, αλλά ΜΟΝΟ αυτές. Μάλιστα, ρώτησα τους περισσότερους ποίες είναι οι επόμενες επιλογές, σε περίπτωση που δεν εισαχθούν σε αυτές τις σχολές και οι απάντησεις κυμαίνονταν στο δεν ξέρω, θα ξαναδώσω, και πολλοί μάλιστα δεν ήξεραν άλλες σχολές του πεδίου! Η πιο ακραία απάντηση ήταν άπο 3-4 παιδιά που μου απάντησαν πως θέλουν αποκλειστικά ΣΣΑΣ νομικών συμβούλων(μια σχολή, η οποία πέρνει 10-15 φοιτητές κάθε χρόνο!).Οι μισοί απο αύτους δεν ηθέλαν καν Νομική! Και μάλιστα δεν μιλάμε για άριστους μαθητές, αλλά και μαθητές που πέρσι δεινοπαθούσαν να φτάσουν το 17 και στον ΜΟ αλλά και στα θεωρητικά μαθήματα. Καταλαβαίνω ότι το να θέτεις ένα στόχο σίγουρα σου δίνει κίνητρο να τον πετύχεις αλλά αυτή η αποκλειστικότητα με προβλημάτισε σε μεγάλο βαθμό. Θα ήθελαν να ακούσω την γνώμη σας πάνω στο θέμα και να αναφέρεται αντίστοιχες προσωπικές εμπείριες, εάν έχετε.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Ερχόμενος από το μέλλον, 2 χρόνια αργότερα μετά το πέρας των πανελλαδικών εξετάσεων, οι διατυπώσεις του τότε νεοσσού SlimShady επαληθεύτηκαν σε απόλυτο βαθμό. Η πλειονότητα των συμμαθητών μου άλλαξε επαγγελματικά πλάνα απο τις αρχές εώς τα μέσα της τρίτης λυκείου, στοχεύοντας σε σχολές δηλωτικές του επιπέδου τους. Βέβαια, υπήρξαν εκπλήξεις, όπου μαθητές εφάμιλλου επίπεδου με το δικό μου "γκρεμίστηκαν" βαθμολογικά(κάτω απο 16κ μόρια), αλλά το φαινόμενο αυτό ανάγεται, ως επί το πλείστον, στο ποιόν του βαθμολογικού που μας διόρθωσε. Επίσης, είναι ιδιαίτερα όμορφο να βλέπεις τη βαθμιαία πρόοδο σου μέσω παλαιών μηνυμάτων του φόρουμ (ιδίως κάτι ορθογραφικά, ευτυχώς διορθώθηκαν εν καιρώΣυμφωνώ απολύτως, αλλά το γεγονός ότι είναι η πλειοψηφία των μαθητών, σε κάνει να αναρωτιέσαι εάν εσύ έχεις λάθος προσέγγιση των πραγμάτων. Έγω πάντως πιστεύω ότι σε 1 το πολυ 1 μίση χρόνο θα έχουν αλλάξει ριζικά απόψεις, και θα στραφούν σε σχολές προσβάσιμες των δυνατοτήτων τους
