Οταν λες ανοιχτα βιβλια και σημειωσεις, εννοεις δηλαδη οτι οταν γραφετε εξεταστικη, πως καποιος μπορει να κατσει να αντιγραψει οτι λεει το βιβλιο και να μη του πουν τιποτα? Ή πρεπει να γραψεις με δικα σου λογια αυτο που λεει το βιβλιο, αλλιως σε μηδενιζουν?
Τα δικά σου λόγια ενθαρρύνονται γιατί δείχνουν οτι έχεις καταλάβει, δεν θα σου κόψουν απο αυτό. Δεν είναι ιστορία. Αρκεί βέβαια να απαντάς λογικά πράγματα και να προσέχεις τις εκφράσεις σου. Εαν μπουρδολογείς ας πούμε μισή σελίδα ή δεν κάνεις χρήση σωστής ορολογίας, μπορεί να σου στοιχίσει βαθμολογικά.
Και αυτό με την ορολογία που λέω είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Αρκετά προβλήματα είναι πολύ εύκολα αλλά υπάρχει τεράστιο ζήτημα να τα λύσεις εαν δεν μπορείς να μιλήσεις την γλώσσα σωστά.
Η ουσία είναι οτι όσο μπαίνεις σε πιο προχωρημένα μαθήματα τα οποία προσεγγίζουν ολοένα και περισσότερο τις πραγματικές εφαρμογές, οι τύποι γίνονται μακρυνάρια και δεν έχει νόημα να τα θυμάσαι αλλά να καταλαβαίνεις τι κάνεις και γιατί. Εαν σου κάτσει ας πούμε ένα πρόβλημα που ο μαθηματικός τύπος για να εκτιμήσεις μια σχεδιαστική παράμετρο είναι 2 γραμμές, και απο τους 10 όρους της έκφρασης οι 7 σου δίνουν μόνο 10%-20% περισσότερη ακρίβεια, απλά τους πετάς και κρατάς τους 3 πιο σημαντικούς όρους. Αυτό φαίνεται μπακάλικο αλλά δεν είναι για τον εξής λόγο :
Όταν θα πας να κάνεις την προσομοίωση θα δεις οτι και με τους 10 όρους, πάλι θα έχεις μια απόκλιση της τάξης των 5%-15%. Και ακόμα χειρότερα όταν θα πας να φτιάξεις αυτό που σχεδίασεις μπορεί να έχεις απόκλισεις πάλι της τάξεως των 5% εως 30% απο την προσομοίωση ή ακόμα χειρότερα να μην παρατηρείς καν αυτό που θα περίμενες για διάφορους λόγους. Άρα δεν έχει νόημα να θυμάσαι τίποτα απ'έξω ούτε να είσαι ακριβής φουλ στα πάντα. Πρέπει να καταλαβαίνεις τι κάνεις και να μπορείς να εκτιμάς σε πρώτη φάση και να προσεγγίζεις πράγματα. Και σε αυτό το κομμάτι μπαίνουν και τα νομογραφήματα που χρησιμοποιούνται εκτενώς στις εξεταστικές.
Δηλαδη θα μπορουσε καποιος να εχει κανει προεργασια σπιτι του, να εχει γραψει διαφορες σημειωσεις και απλα να τις μεταφερει στην κολλα κατα τη διαρκεια της εξετασης μετα?
Σε κάποια μαθήματα ναι γίνεται και αυτό, απλά όχι σε όλα.
ΥΓ. Συνήθως οι περισσότεροι δεν μηδενίζουν. Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις που όντως μπορείς να δώσεις 2-3 σελίδες σωστή μεθοδολογία και να σε μηδενίσουν εαν έχεις λάθος αποτέλεσμα. Με την πρόφαση οτι για τον μηχανικό το αποτέλεσμα είναι σημαντικό και πρέπει να είναι επίσης σωστό όπως η μεθοδολογία, καθώς δεν πληρωνόμαστε για σωστή σκέψη, αλλά σωστό αποτέλεσμα. Οπότε το οτι σκέφτηκες σωστά αλλά έβγαλες λάθος νούμερο το βλέπουν δώρο άδωρον αφού ο άλλος δεν θα ασχοληθεί με την σκέψη σου, αλλά με το εαν αυτό που του παρέδωσες λειτουργεί όπως θα έπρεπε ή όχι.
Άλλος μπορεί να κόψει ολόκληρο θέμα εαν δει οτι βρήκες αλοπρόσαλλο νούμερο και δεν το σημείωσες. Αλλά γενικά για να σε μηδενίσουν πρέπει να έχεις κάνει κάτι πολύ χοντρό. Συνήθως αυτά τα άτομα δεν ξέρουν τι κάνουν και ενδεχομένως δεν έχουν πατήσει και ποτέ σε διάλεξη, οπότε πάνε και βάζουν τις απαντήσεις και σε κουτάκια για να δώσουν έμφαση στο αποτέλεσμα, και εκεί γυρνάει το μάτι των προηγούμενων που ανέφερα
.