Αυτές οι χώρες καταλαβαίνουν τη δύναμη που έχει η παιδεία. Μια χώρα όπου προάγει την ορθή εκπαίδευση, χωρις διαφθορά και κομματικά, με ένα σύστημα που προωθεί την γνώση με την δημιουργία ινστιτούτων ή ερευνητικών κέντρων είναι αυτή που έχει εξασφαλίσει το μέλλον της διότι η παιδεία είναι το μέλλον.
Ως απάντηση ότι οι ξένες χώρες έχουν την παιδεία σε πρώτη ευθύνη της πολιτείας ίσως και παραπάνω από τον αμυντικό εξοπλισμό: η Σουηδία αφιερώνει το περισσότερο τμήμα του προϋπολογισμού της στην Παιδεία και στην Αστυνομία / Άμυνα ένα ελάχιστο μέρος. Ένα τυπικό σχολείο της Αυστρίας τον περασμένο αιώνα:
Kρατικό Λύκειο στο Graz (1900) - Ακαδημαϊκό Γυμνάσιο
...και σήμερα:
Δυστυχώς η Ελλάδα δεν το έχει καταλάβει αυτο, παρότι που αρκετά πανεπιστημία έχουν αξιοσημείωτους καθηγητές που προσπαθούν για το καλύτερο των ιδρυμάτων τους, το σκεπτικό και η άγνοια των Ελλήνων φοιτητών, πολιτών και κυβερνήσεων ( ας μην μιλήσω καλύτερα για την υπουργό παιδείας) υποβιβαζει το έργο τους. Μου αρέσει που χαιρόμαστε κιόλας που το ΕΚΠΑ και το ΕΜΠ κατατάσσονται στα 800-1000 καλύτερα πανεπιστήμια ενώ μέχρι και χώρες των υπολοίπων Βαλκανίων (βλέπε Ρουμανία ιατρικό πανεπιστήμιο Carol Davila) έχουν φτάσει τα 200, ας μην μιλήσω για τα υπόλοιπα Ελληνικά πανεπιστημια διότι η κατανομή τους είναι δυστυχώς ανάξια αναφοράς.
Σε μια ξένη χώρα, για τέτοιου είδους προβλήματα θα είχαν απολυθεί οι πρυτανικές αρχές ή θα διώκονταν πειθαρχικά για τη ζημιά στην ακαδημαϊκή εικόνα των Πανεπιστημίων. Νομίζω ότι μόνο στην Ελλάδα, επικρατεί η κομματική λογική των Πανεπιστημίων δηλαδή, σημασία έχει ότι λειτουργούν μόνο με στοιχειώδη υποδομές. Φτάσαμε το 2012 για πρώτη φορά να μιλήσουμε για την μαγική λέξη της "αξιολόγησης". Η μέριμνα της κάθε ΝΔ είναι να τα έχει καλά με το κατεστημένο.
Πες μου μια σημαντική εφεύρεση των Ελληνικών Πανεπιστημίων για την οποία η Ελληνική οικονομία κέρδισε χρήματα; Είμαι τελείως καλοπροαίρετος απλά προσπαθώ να καταλάβω ποιον δουλεύει ο κάθε υπουργός παιδείας από το 1990 που σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα θα ήταν φυλακή.
Επιστρέφω τώρα στα ιδρύματα και πανεπιστήμια της Ευρώπης, πραγματικά μπορώ να πω ότι ονειρεύομαι το ινστιτούτο του Max Planck ιδιαίτερα το τμήμα βιολογίας της ηλικίας και τα πανεπιστήμια τους, την Ελβετία με το φανταστικό ETH και της Γένοβας , την Ολλανδία με το Groningen, Wageningen κτλ, την Πράγα με το πανεπιστήμιο του Καρολου, την Γαλλία με την Σορβόνη (όλα τους διότι είναι αρκετές Σορβονες έπειτα από την διασπαση του πανεπιστημίου).
Αν το σκεφτεί κάποιος αυτές οι χώρες με τα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα έχουν προσελκύσει και εξωτερικούς φοιτητές μέχρι και από φτωχότερες χώρες που είναι ιδιοφυΐες, αυτοί στη συνέχεια κατά μεγάλη πιθανότητα θα μείνουν μετά από τις σπουδές τους πχ στη Γερμανία και θα την προωθήσουν ερευνητικα και οικονομικά, αυτο είναι ένα έξυπνο μελλοντικό πλάνο διότι θεμιτά κλέβεις την ερευνητική δύναμη άλλων χωρών.
Μα θα σου πουν πολλοί Έλληνες (π.χ.
@eukleidhs1821 ) ότι τα εν λόγω Πανεπιστήμια είναι ιδιωτικά ή όχι; Χαλάμε το αφήγημα του μέσου Έλληνα ότι τα Πανεπιστήμια των ξένων χωρών είναι
όλα ιδιωτικά αφού και η ΝΔ, το ΚΚΕ κάνουν πολιτική με την "ιδιωτικοποίηση" της ανώτατης παιδείας από διαφορετική προσέγγιση για να περνούν οι 20ετίες νεράκι.
Οι ξένες χώρες φυσικά και προωθούν την έρευνα με κάθε μέσο, προσελκύοντας ξένους φοιτητές από διάφορες χώρες του κόσμου και το αστείο είναι, από πολύ πιο φτωχές χώρες από την Ελλάδα (π.χ. μισθός 4 ευρώ το μήνα). Ξέρουν καλά ότι η γνώση εξελίσσεται μόνο όταν διαφημίζεται εκτός συνόρων. Τα μυαλά και οι καλοί επιστήμονες δεν έχουν έθνος. Από τον αριστούχο Ινδό που κάνει έρευνα σε Γερμανικό κέντρο έρευνας η Γερμανική οικονομία επωφελείται πολλαπλώς: ο Ινδός κατά 80% δεν θα επιστρέψει ποτέ στην Ινδία λόγω δικής του απόφασης ή για ένα 20% επιστροφής θα εργαστεί σε κέντρο έρευνας στην Ινδία αμερικάνικων συμφερόντων. Η Γερμανία του έδωσε κίνητρα, τη γνώση σε μεγάλη έκταση και βάθος, ελευθερία προσωπικότητας και ακαδημαϊκή αξιοπρέπεια.
Στην Ελλάδα υπάρχει ελευθερία προσωπικότητας στον χώρο εργασίας;
Θέτω αυτή την ερώτηση στο φόρουμ.
Τέλος πάντων για να αναλυθεί πλήρως αυτό το θέμα χρειάζονται ώρες. Όποτε σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια φίλε μου
@nPb, επίσης σου εύχομαι καλή σταδιοδρομία προς την ερευνητική σου καριέρα με ευτυχία και υγεία, χρόνια πολλά και καλή συνέχεια!
Eυχαριστώ.

Μπορούμε να συνεχίσουμε ιδιωτικά να σου πω εντυπώσεις.
Σε πρώτη φάση θα διάβαζα πολύ και θα επέλεγα να περάσω πάλι ηλεκτρονική στο ΤΕΙ Αθήνας. Εάν όλα είχαν πάει βάσει σχεδίου Θα έπαιρνα πτυχίο φέτος και θα έψαχνα ήδη για δουλειά ως ηλεκτρονικός είτε Ελλάδα είτε εξωτερικό.
Αντί αυτού έκανα το λάθος να επιλέξω το 5ετες πρόγραμμα για δίπλωμα μηχανικού αντί για πτυχίο, με την πρόφαση και καλά των περισσότερων δικαιωμάτων. Βέβαια η ζημιά ήδη είχε γίνει με την αλλαγή του προγράμματος αφού δήθεν σου έδιναν επιλογή για 4ετες πρόγραμμα ενώ τα μαθήματα έγιναν παλούκια με άπειρη άχρηστη θεωρία.
Και πιστέψτε με η Ηλεκτρονική απλά πέταγε...φοβερό πτυχίο,άπειρες δυνατότητες για καλους μηχανικούς και ότι ώρα ήθελες βαραγες και μεταπτυχιακό. Μάλιστα ήταν ίσως από τα λίγα τμήματα ΤΕΙ που έδιναν μέχρι και διδακτορικό μέσω συνεργασίας με τοπ ερευνητικο κέντρο της Γαλλίας στην ηλεκτρονική. Το πόιντ είναι,4 χρόνια,βγαίνοντας είχες ήδη πρακτικές και χρήσιμες γνώσεις για την δουλειά,δεν χρειαζόταν να σκιστείς υπερβολικα για να μάθεις άχρηστες θεωρίες που δεν θα χρησιμοποιήσεις ποτέ στην δουλειά,τα μαθήματα ήταν ευχάριστα και διαφωτιστικά και μάθαινες όντως πράγματα. Στα ΤΕΙ γινόταν πραγματική δουλειά σε σχέση με τα πανεπιστήμια είτε θέλουμε να το δεχτούμε είτε όχι. Αυτό ακριβώς δηλαδή που απαιτεί το επάγγελμα του μηχανικού...να γίνεται η δουλειά.
Θυμάμαι όταν διάφοροι συμμαθητές μου ρωτούσαν στην Γ' Λυκείου κάποιους καθηγητές για κάποια Τμήμα των ΤΕΙ και είχαν καλούς βαθμούς, οι καθηγητές τους αποθάρρυναν με τον γνωστό τρόπο: "καλά ρε συ, ΤΕΙΙΙΙ;;; το σκέφτηκες καλά;" ...λες και όποιος θα πήγαινε ΤΕΙ θα έκανε την μεγαλύτερη αποτυχία. Μη το ψάχνεις. Όλα έχουν την αιτία τους απλά είναι κάπως υποκρισία το 2021 να ψάχνουμε όλοι να δούμε τι φταίει όταν όλοι μας ξέρουμε πόση άγνοια και ασχετοσύνη υπάρχει στην Ελληνική κοινωνία για τις σπουδές επειδή ποτέ αυτές δεν αποτέλεσαν βάση για την εγχώρια οικονομία αλλά μόνο για παρκάρισμα των μαθητών της Γ Λυκείου. Για τα τελευταία τουλάχιστον 20 χρόνια, το Πανεπιστήμιο και τα ΤΕΙ μετατράπηκαν απλά σε μια Δ' Λυκείου κάτι που βόλεψε τους πολιτικούς να μην έχουν τον πονοκέφαλο της ανεργίας των αποφοίτων ή μαθητών λυκείου. Είναι μεγάλο πράγμα να εκλέγεσαι βουλευτής και να μην σου ζαλίζουν τις μπάλες για δουλειά οι ψηφοφόροι. Τάζεις ίδρυση νέων Τμημάτων, ΤΕΙ, ΙΕΚ, Πανεπιστημίων και ο ψηφοφόρος χαίρεται. Μεγάλο κόλπο η πολιτική.
Κάποιοι παλιοί μας τα έλεγαν αλλά όταν είσαι γ λυκείου και μέχρι και 2ο-3ο έτος δεν έχεις δει ακόμα πολλά,είσαι σκατό και δεν ξέρεις πως έχουν τα πράγματα και τι ισχύει και τι όχι. Well...η ζωή έχει τον τρόπο της και με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μαθαίνεις.
Εάν ήξερα ότι η σχολή θα αποκτούσε τόσο useless θεωρία ειλικρινά θα επέλεγα φυσικό εξ αρχής να τελείωνα μια και καλή και θα ήξερα κιόλας τι να περιμενω και σε τι εστιαζω. Ίδια χάλια αποκατάσταση πάνω κάτω, και βάλε και τον έναν έξτρα χρόνο γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται. Το διάβασμα θα ήταν πάνω κάτω το ίδιο με τώρα...πάρα πολυ. Κυριολεκτικά same shit θα ήταν

.
Μεγαλώνοντας, ωριμάζουμε. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι από λάθος επιλογή θα πάμε σε λάθος κατεύθυνση γιατί πραγματικά η ζωή είναι απρόβλεπτη. Νομίζω ότι ο καθένας έχει το άστρο του σε κάτι. Κάτι που φαινομενικά φαίνεται άκαιρο ή λάθος την δεδομένη στιγμή σκέψης, μπορεί να αποτελέσει σε βάθος χρόνου σωστή επιλογή γιατί απλά ταιριάζει στην ιδιαίτερη προσωπικότητα του καθενός. Όσο και να μην το αναλύουμε τόσο όσο, ο καθένας έχει ιδιαίτερες κλίσεις σε κάτι που εκ πρώτης ανάγνωσης αυτό δεν το ξέρει κανείς, ούτε ο καθένας ενδιαφερόμενος.