vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Nina-nana
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
persi
Πολύ δραστήριο μέλος
Αλλά και γενικότερα δεν θα σε βοηθήσουν ποτέ περισσότερο απ' ό,τι η καλύτερη εκμάθηση της νέας.
Η μετάφραση και το πρωτότυπο του Σοφοκλή ποτέ δεν θα σου μάθουν τόσο καλή χρήση της νέας και τόσο δύσκολες λέξεις όσο ένα απόκομμα Καζαντζάκη, Λασκαράτου, Ροΐδη, ακριβώς γιατί τα δεύτερα γράφτηκαν στη γλώσσα που χρησιμοποιούμε σήμερα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος
Υπάρχει ένα αξίωμα στα forums (στα fora πιο σωστά), που λέει πως οτιδήποτε πει ο συνομιλητής μας θεωρείται αλήθεια. Έτσι, η εξήγηση που δίνω είναι ότι ο γιος της φίλης σου φοιτά σε ιδιωτικό σχολείο, πιθανότατα καθολικό, όπου εκεί κάνουν ότι μαθήματα γουστάρουν. Άλλωστε, τι νόημα θα είχαν τα λατινικά σε μια χώρα που σαν γλώσσα της έχει τα γερμανικά, τα οποία μόνο "λατινογενής" δεν είναι; Ούτε καν το (δήθεν) όφελος το οποίο επικαλούνται οι Έλληνες αρχαιολάγνοι.μένει μια φίλη μου στην Αυστρία και ο γιος της στο Γυμνάσιο κάνει Λατινικά και μάλιστα υποχρεωτικά.
Δεν το είχα σκεφτεί ως τώρα, όμως μετά από τη συζήτηση αυτή, νομίζω ότι καταλήγω πως μια βασική αιτία για την οποία δεν μαθαίνουμε σωστά τη γλώσσα μας, είναι ότι μας τρώνε το χρόνο και το μυαλό με τα (νεκρά) "αρχαία".... μπορείς να τις διαπραγματευτείς ετυμολογικά - που σε αυτό βοηθάει η γνώση των αρχαίων...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Nina-nana
Διάσημο μέλος
Εξαρτάται σε ποια γλώσσα...Υπάρχει ένα αξίωμα στα forums (στα fora πιο σωστά),
Δεν ξέρω σε τι σχολείο πηγαίνει, για να πω την αλήθεια. Για την Ιταλία έχεις κάποια εξήγηση;που λέει πως οτιδήποτε πει ο συνομιλητής μας θεωρείται αλήθεια. Έτσι, η εξήγηση που δίνω είναι ότι ο γιος της φίλης σου φοιτά σε ιδιωτικό σχολείο, πιθανότατα καθολικό, όπου εκεί κάνουν ότι μαθήματα γουστάρουν. Άλλωστε, τι νόημα θα είχαν τα λατινικά σε μια χώρα που σαν γλώσσα της έχει τα γερμανικά, τα οποία μόνο "λατινογενής" δεν είναι; Ούτε καν το (δήθεν) όφελος το οποίο επικαλούνται οι Έλληνες αρχαιολάγνοι.
Ένας από τους λόγους είναι και αυτός, ναι. Αυτό είπα κι εγώ από την αρχή.Δεν το είχα σκεφτεί ως τώρα, όμως μετά από τη συζήτηση αυτή, νομίζω ότι καταλήγω πως μια βασική αιτία για την οποία δεν μαθαίνουμε σωστά τη γλώσσα μας, είναι ότι μας τρώνε το χρόνο και το μυαλό με τα (νεκρά) "αρχαία".
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
paskmak
Διάσημο μέλος
Θα πρότεινα στο σχολείο τα αρχαία να τα διδασκόμαστε με αναθεωρημένο τρόπο δίνοντας περισσότερο έμφαση στο ζουμί και σημασία των αρχαίων κειμένων, στην ετυμολογία και ορθογραφία των λέξεων και λιγότερο στην γραμματική και στο συντακτικό, τα οποία είναι όντως πολύ εξειδικευμένα και είναι πραγματικά γι αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με αυτή την επιστήμη και σε άλλα ανώτερα επίπεδα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
Θα πρότεινα στο σχολείο τα αρχαία να τα διδασκόμαστε με αναθεωρημένο τρόπο δίνοντας περισσότερο έμφαση στο ζουμί και σημασία των αρχαίων κειμένων, στην ετυμολογία και ορθογραφία των λέξεων και λιγότερο στην γραμματική και στο συντακτικό, τα οποία είναι όντως πολύ εξειδικευμένα και είναι πραγματικά γι αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με αυτή την επιστήμη και σε άλλα ανώτερα επίπεδα.
Αυτό το επιχείρημα ειλικρινά δεν μπορώ να το κατανοήσω. Πως γίνεται να μάθεις ετυμολογία εάν δεν έχεις καλή έως άριστη γνώση της αρχαιοελληνικής γραμματικής; Όποιον φιλόλογο και να ρωτήσεις θα σου απαντήσει ότι μόνο με καλή εμπέδωση της γραμματικής θα αποκτήσεις την ικανότητα να μπορείς να βρίσκεις την ετυμολογία των λέξεων και κατ' επέκταση να γνωρίζεις και ορθογραφία. Εγώ γι' αυτό πιστεύω ότι οι νέοι δεν ξέρουν την γλώσσα τους, γιατί δεν ξέρουν γραμματική. Αλλά θα μου πεις γιατί να ασχοληθούν; Ούτως ή άλλως η γραμματική στα αρχαία γενικής παιδείας πιάνει 10 μονάδες (στα 100).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
paskmak
Διάσημο μέλος
Αυτό το επιχείρημα ειλικρινά δεν μπορώ να το κατανοήσω. Πως γίνεται να μάθεις ετυμολογία εάν δεν έχεις καλή έως άριστη γνώση της αρχαιοελληνικής γραμματικής; Όποιον φιλόλογο και να ρωτήσεις θα σου απαντήσει ότι μόνο με καλή εμπέδωση της γραμματικής θα αποκτήσεις την ικανότητα να μπορείς να βρίσκεις την ετυμολογία των λέξεων και κατ' επέκταση να γνωρίζεις και ορθογραφία. Εγώ γι' αυτό πιστεύω ότι οι νέοι δεν ξέρουν την γλώσσα τους, γιατί δεν ξέρουν γραμματική. Αλλά θα μου πεις γιατί να ασχοληθούν; Ούτως ή άλλως η γραμματική στα αρχαία γενικής παιδείας πιάνει 10 μονάδες (στα 100).
Θέλει τόση μεγάλη εμπέδωση στην γραμματική για να ξέρεις την ετυμολογία και την ορθογραφία της λέξης αλεξίσφαιρο ή Αλέξανδρος;
Προτιμώ να γνωρίζω την σημασία και παράγωγα των αρχαίων λέξεων με προυπόθεση την χρήση τους και στην νέα ελληνική, παρά να ξέρω να κλείνω το λύω σε όλους τους χρόνους η να φουσκώνω το κεφάλι μου με άχρηστες, για το επίπεδό μου, γνώσεις, που θα τις ξεχάσω την επόμενη μέρα που θα τις μάθω.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Go_for_it!
Δραστήριο μέλος
Αυτό το επιχείρημα ειλικρινά δεν μπορώ να το κατανοήσω. Πως γίνεται να μάθεις ετυμολογία εάν δεν έχεις καλή έως άριστη γνώση της αρχαιοελληνικής γραμματικής; Όποιον φιλόλογο και να ρωτήσεις θα σου απαντήσει ότι μόνο με καλή εμπέδωση της γραμματικής θα αποκτήσεις την ικανότητα να μπορείς να βρίσκεις την ετυμολογία των λέξεων και κατ' επέκταση να γνωρίζεις και ορθογραφία. Εγώ γι' αυτό πιστεύω ότι οι νέοι δεν ξέρουν την γλώσσα τους, γιατί δεν ξέρουν γραμματική. Αλλά θα μου πεις γιατί να ασχοληθούν; Ούτως ή άλλως η γραμματική στα αρχαία γενικής παιδείας πιάνει 10 μονάδες (στα 100).
Ξεχνάς τους γλωσσολόγους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
Θέλει τόση μεγάλη εμπέδωση στην γραμματική για να ξέρεις την ετυμολογία και την ορθογραφία της λέξης αλεξίσφαιρο ή Αλέξανδρος;
Προτιμώ να γνωρίζω την σημασία και παράγωγα των αρχαίων λέξεων με προυπόθεση την χρήση τους και στην νέα ελληνική, παρά να ξέρω να κλείνω το λύω σε όλους τους χρόνους η να φουσκώνω το κεφάλι μου με άχρηστες, για το επίπεδό μου, γνώσεις, που θα τις ξεχάσω την επόμενη μέρα που θα τις μάθω.
Δεν θεωρώ ότι κάποιος που δεν γνωρίζει γραμματική δεν ξέρει και ορθογραφία. Τη λέξη αλεξίσφαιρο την γνωρίζεις γιατί την είδες γραμμένη έτσι κάπου και την έμαθες. Όμως δεν ξέρεις γιατί γράφεται έτσι. Λόγου χάρη κάποιος ανέφερε πιο πάνω (δεν θυμάμαι ποιος) ότι ένας μαθητής γυμνασίου έγραφε το κήπος με ω. Εάν αυτό το παιδί γνώριζε όμως από την αρχαιοελληνική ότι οι λέξεις που έχουν κατάληξη ως είναι επιρρήματα (κατά 99%) που δηλώνουν τρόπο, θα έγραφε το ουσιαστικό με ο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
paskmak
Διάσημο μέλος
Δεν θεωρώ ότι κάποιος που δεν γνωρίζει γραμματική δεν ξέρει και ορθογραφία. Τη λέξη αλεξίσφαιρο την γνωρίζεις γιατί την είδες γραμμένη έτσι κάπου και την έμαθες. Όμως δεν ξέρεις γιατί γράφεται έτσι. Λόγου χάρη κάποιος ανέφερε πιο πάνω (δεν θυμάμαι ποιος) ότι ένας μαθητής γυμνασίου έγραφε το κήπος με ω. Εάν αυτό το παιδί γνώριζε όμως από την αρχαιοελληνική ότι οι λέξεις που έχουν κατάληξη ως είναι επιρρήματα (κατά 99%) που δηλώνουν τρόπο, θα έγραφε το ουσιαστικό με ο.
Το οτι το παιδί όμως αυτό θα ξέρει να κλείνει δεν ξέρω και γώ ποιό ανώμαλο ρήμα για το αυριανό διαγώνισμα, ενώ δεν ξέρει ούτε τα βασικά, αυτό είναι το τραγικό. Δεν είπα να αφαιρεθεί πλήρως η γραμματική, αλλά να δοθεί αλλού έμφαση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
Το οτι το παιδί όμως αυτό θα ξέρει να κλείνει δεν ξέρω και γώ ποιό ανώμαλο ρήμα για το αυριανό διαγώνισμα, ενώ δεν ξέρει ούτε τα βασικά, αυτό είναι το τραγικό. Δεν είπα να αφαιρεθεί πλήρως η γραμματική, αλλά να δοθεί αλλού έμφαση.
Δηλαδή για παράδειγμα να κλίνει το ίστημι και να μην ξέρει για παράδειγμα ότι η λέξη "επιρροή" γράφεται με δύο ρ; Εάν εννοείς αυτό, τότε ναι, από αυτή την άποψη θα πρέπει να δοθεί βάρος σε πιο βασικά γραμματικά φαινόμενα. Αλλά εγώ είμαι της άποψης ότι για να μάθεις ορθογραφία, πρέπει να έχεις αποκτήσει καλή γνώση γραμματικής και να μην στέκεσαι μόνο στα βασικά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Obito
Εκκολαπτόμενο μέλος
ΚΑΝΕΙΣΟΜΩΣΔΕΝΘΑΣΥΜΦΩΝΟΥΣΕΟΛΩΣΠΕΡΙΕΡΓΩΣΣΕΚΑΤΙΤΕΤΟΙΟ
Ok Ομηρος α μου πειτε, αλλα mutatis mutandis, ας το εφαρμοσουμε και στα κειμενα της αττικης διαλεκτου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Nina-nana
Διάσημο μέλος
Κατ' αναλογία, θα μπορούσε απλά να ξέρει ότι στα νέα ελληνικά τα αρσενικά έχουν κατάληξη όμικρον.Λόγου χάρη κάποιος ανέφερε πιο πάνω (δεν θυμάμαι ποιος) ότι ένας μαθητής γυμνασίου έγραφε το κήπος με ω. Εάν αυτό το παιδί γνώριζε όμως από την αρχαιοελληνική ότι οι λέξεις που έχουν κατάληξη ως είναι επιρρήματα (κατά 99%) που δηλώνουν τρόπο, θα έγραφε το ουσιαστικό με ο.
Δηλαδή πραγματικά, αυτό το παιδί που γράφει "ο κήπως" (και πιστέψτε με, είναι πολλά τα παιδιά γυμνασίου που κάνουν τέτοια λάθη) τι τους χρειάζεται περισσότερο? Περισσότερη ενασχόληση με τα νέα ελληνικά ή περισσότερη ενασχόληση με τα αρχαία;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
CaneSenpai
Δραστήριο μέλος
Α' Λυκειου-5ωρες αρχαια και 2 γλωσσα.. Γελαει ο κοσμος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Deutsch... Lover
Επιφανές μέλος
Είναι ο τρόπος που γίνεται το μάθημα που δεν σε βοηθάει να μάθεις... Στο γυμνάσιο, πολλά μαζεμένα, δεν προλαβαίνεις να χωνέψεις τίποτα και στο λύκειο σου τα θεωρούν δεδομένα.
Οι καθηγητές που τα διδάσκουν ή δεν ξέρουν οι ίδιοι οι δεν ξέρω και εγώ γιατί δεν ξέρουν να τα διδάξουν σωστά.
Προσωπικά, λάτρευα τα αρχαία στην α γυμνασίου. Είχα εξαίρετη καθηγήτρια και πήρα πολύ γερές βάσεις από αυτή. Έμαθα ας πούμε τον τρόπο με τον οποίον πρέπει να διαβάζω αρχαία...
2α και 3η γυμνασίου είχα καθηγητές που δεν ήξεραν αρχαία. Στην 2α ειδικά δεν κάναμε καν μάθημα! Αποτέλεσμα; Μίσησα τα αρχαία, έχασα την ευχαίρια που είχα. Δεν ασχολούμουν. Το ίδιο και στην 3η γυμνασίου...
Στο καλοκαίρι πριν την α λυκείου είπα πως αν θέλω πραγματικά την φιλολογία θα πρέπει να στρωθώ και να δώσω μια ευκαιρία στα αρχαία.
Δεν πήγα φροντιστήριο. Ξεκίνησα με τεράστια κενά. Στο διαγωνοστικό τεστ που γράψαμε στην αρχή έγραψα 6. Και 3-4 μήνες μετά είχα καλύψει με πολύ διάβασμα και εξαιρετική πάλι καθηγήτρια ένα μεγάλο μέρος των κενών μου. Πλέον δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα. Όχι μόνο κάλυψα τα κενά μου αλλά βρήκα την χαμένη ευχαίριά μου, και την αγάπη μου γι αυτά...ν
Σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να καταργηθούν. Θα έπρεπε απλά να γίνονται ΣΩΣΤΑ.
Στην Γερμανία, στο γυμνάσιο διδάσκονται αρχαία ελληνικά. Μιλούσα με μια γερμανίδα και μου ζήτησε βοήθεια στα αρχαία και δεν μπορούσα να την βοηθήσω. Εστιάζουν πιο πολύ στο συνακτικό και στην ουσία των κειμένων! Δεν μένουν τόσο στο λύω.
Επίσης ξέρω γερμανίδες που σπουδάζουν λατινικά και αρχαία ελληνικά και έχουν διαβάσει την οδύσσεια στα αρχαία!
+ Ότι ξέρουν μέχρι και το προοίμιο από έξω...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
Κατ' αναλογία, θα μπορούσε απλά να ξέρει ότι στα νέα ελληνικά τα αρσενικά έχουν κατάληξη όμικρον.
Δηλαδή πραγματικά, αυτό το παιδί που γράφει "ο κήπως" (και πιστέψτε με, είναι πολλά τα παιδιά γυμνασίου που κάνουν τέτοια λάθη) τι τους χρειάζεται περισσότερο? Περισσότερη ενασχόληση με τα νέα ελληνικά ή περισσότερη ενασχόληση με τα αρχαία;
Δεν ξέρω εάν έχει σημασία η ποσότητα (δλδ εάν πρέπει να διδάσκονται περισσότερο την νεοελληνική ή την αρχαιοελληνική) αλλά η ποιότητα, δηλαδή τι διδάσκονται και πως το διδάσκονται. Επίσης έχει σημασία και το σύστημα με το οποίο οι μαθητές τα μελετούν. Για παράδειγμα όταν έρχονται σε επαφή με ένα καινούργιο γραμματικοσυντακτικό φαινόμενο στα αρχαία, προσπαθούν να βρουν αντιστοιχία με την νεοελληνική; Βέβαια από την άλλη δεν είναι και εύκολο ένας μαθητής γυμνασίου να κατανοήσει τα αρχαία. Εγώ θυμάμαι ότι δυσκολευόμουν στην α΄γυμνασίου. Στην β΄πήρα τα πάνω μου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Nina-nana
Διάσημο μέλος
Καλή ερώτηση. Η απάντηση φαντάζομαι πως είναι ένα μεγάλο ΟΧΙ.Για παράδειγμα όταν έρχονται σε επαφή με ένα καινούργιο γραμματικοσυντακτικό φαινόμενο στα αρχαία, προσπαθούν να βρουν αντιστοιχία με την νεοελληνική;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jj!
Τιμώμενο Μέλος
Φυσικά, όλα αυτά δε σημαίνουν ότι πρέπει να εμμένουμε στην αρχαιότερη μορφή της, λέγοντας ότι μας βοηθάει να επιλύσουμε τα λάθη που κάνουμε στη νέα ελληνική. Νομίζω ότι όλοι οι γλωσσομαθείς θα συμφωνούσαν ότι μία γλώσσα δεν μπορείς να τη μάθεις σε βάθος, αν πρώτα δεν τη χρησιμοποιήσεις και δεν την κάνεις κτήμα σου. Καλώς ή κακώς, η αρχαία ελληνική δεν ομιλείται από κανέναν πλέον (ακόμη και ο πατριάρχης χρησιμοποιεί καθαρεύουσα, η οποία και πάλι δεν έχει καμία σχέση με την ελληνιστική κοινή και την αττική διάλεκτο), οπότε δεν θα μπορέσουμε ποτέ να τη "μάθουμε".
Και btw, τώρα που είπα διάλεκτο, ούτε καν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν όντως τα κείμενα που σώζονται απ΄τα αρχαία χρόνια αντικατοπτρίζουν την πραγματική φύση της γλώσσας. Ίσως και οι απλοί άνθρωποι της αρχαίας Ελλάδας να μιλούσαν εντελώς διαφορετική γλώσσα, απ' ό,τι εκείνοι που ανήκαν στα ανώτερα κοινωνικά στρώματα (από τους οποίους πηγάζει το υλικό που διαθέτουμε). Δηλαδή, ίσως όσα διαβάζουμε να είναι η εκλεπτυσμένη γλώσσα του "σαλονιού", η οποία να διαφέρει εντελώς από τη γλώσσα του "δρόμου" (κάτι σαν την καθαρεύουσα και τη δημοτική πριν 40 χρόνια).
*όσοι Αθηναίοι, και γενικότερα νοτιοελλαδίτες, διαβάζετε το post, σας γνωρίζω ότι η αιτιατική αποτελεί φυσική εξέλιξη της δοτικής. Την επόμενη φορά που ακούσετε κάποιον κάτοικο της βόρειας Ελλάδας να λέει "με αρέσει/σε λέω/κλπ"[αιτιατική], αντί "μου αρέσει/σου λέω/κλπ" [γενική] μην σπέυσετε να γελάσετε εις βάρος του, γιατί κι εσείς χρησιμοποιείτε την αιτιατική (κυρίως στον πληθυντικό), αντί της παλιάς δοτικής προσωπικής (πχ. "σε αγαπώ", "τους έχω πει", "τους αρέσει", "θα σε πάρω τηλέφωνο", κλπ).
**(για τις μετοχές) στη νέα ελληνική έχουν απομείνει οι μετοχές της μέσης φωνής, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό λειτουργούν σε θέση επιθέτου ή ουσιαστικού. Ο άκλιτος τύπος της ενεργητικής μετοχής "-οντας/-ώντας", στην πραγματικότητα χαρακτηρίζεται ως γερούνδιο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.