vasilis12345
Δραστήριο μέλος
για σχολια και ερωτησεις
προσωπικα οι αποριες μου ειναι
- απο ποιες σχολες ειναι καταλληλοτερο να μπεις? απο οτι ειδα τα ποιο πολλα μαθηματα του ασεπ, ειναι οικονομικα, νομικα και ενα πληροφορικης
-η σχολη ακολουθει τη νοοτροπια του πανεπιστημιου ? ή ξερω γω αν κοπεις σε ενα μαθημα τρως ποδι απο σχολη? (αν και ακουσα οτι λειτουργεις με το που μπεις σαν χαμηλοβαθμος δημοσιος υπαλληλος)
-ποια η αναλογια επιτυχοντων/ αυτους που εκαναν αιτηση?
- ποιος ειναι ο αριθμιτικος μεσος των προσπαθειων ωστε να μπει καποιος? ειναι δυνατο να μπει και με την 1-2η φορα?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
venividivici43946
Διάσημο μέλος
Κατά τα λοιπά.
1. Για να έχεις δικαίωμα να δώσεις, πρέπει να είσαι πτυχιούχος. Πρόσφορες σχολές: Νομικές, Οικονομικές και Πολιτικές Επιστήμες. Η εξέταση γίνεται σε δύο γύρους, καμία σχέση με ότι γράφεις.
2. Όχι. Όχι. Ναι.
3. Συνολικά εισάγονται 80 άτομα. Αιτήσεις 4.000+. Υπολόγισε.
4. 1- 5. Ναι, όμως δύσκολο.
5 Μπόνους. Ρεβέκκα ήδη ήταν παγωμένες. Μάλλον θα ισχύσει το πρώτο σενάριο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος
Γιατί είναι ένας και ένας τα πουλάκια μου εκεί μέσα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
venividivici43946
Διάσημο μέλος
Να θυμίσω ότι έγινε στα πρότυπα της αντίστοιχης γαλλικής, που έχει ίσως τις δυσκολότερες εξετάσεις; Εδώ ολόκληρος Στρος- Καν και επανειλημμένως πήρε πόδι.Επίσης, πέρσι τέτοια εποχή, υπήρξε έντονα η σκέψη να την κλείσουν. Μετά όμως της έδωσαν τη διαχείριση του opengov.gr και σώσανε τα τομάρια τους!
Γιατί είναι ένας και ένας τα πουλάκια μου εκεί μέσα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
venividivici43946
Διάσημο μέλος
Μοιράσου το μαζί μας. Ακόμη και σε πμ.ααααααααχ, τι έχω δει εκεί μέσα δεν λέγεται...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος
Δεύτερο δείγμα, όταν τα έφερε η μοίρα να κάνω μάθημα σε κάποιους κυρίους, απόφοιτους της σχολής..Εκεί είδα την εφαρμογή αυτής της νοοτροπίας και πώς έχει περαστεί στους σπουδαστές της Σχολής. Φωτεινοί παντογνώστες, επαγγελματίες ξύστες αλλά κατά τα άλλα Ανώτεροι Δημόσιοι Υπάλληλοι. Είχα ακούσει ιστορίες από την μάνα μου (42 χρόνια εργασίας στο δημόσιο) αλλά δεν ήθελα να την πιστέψω. Τουπέ, φρου φρου και αρώματα κάργα.
Τρίτο δείγμα, στενή μου συνεργάτης είναι πλέον "καθηγήτρια" μέσα στη Σχολή και μου λέει τα ίδια και χειρότερα. Από εκεί ξέρω άλλωστε και αυτά που ανέφερα παραπάνω. Η συνεργάτης μου είναι νομικός, για την ιστορία!
Τέταρτο δείγμα, η κατάντια του συστήματος διαβουλεύσεων. Με το που το ανέλαβαν αυτοί, πήγε για φούντο. Και το ξέρω πάρα πολύ καλά γιατί το μελετώ για το διδακτορικό από την πρώτη στιγμή που βγήκε στον αέρα. Προσπαθείς να τους βρεις και δεν κρατάνε (ή δεν δίνουν...) καν στατιστικά...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Insomnie
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vasilis12345
Δραστήριο μέλος
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ
Πολύ ωραίο θέμα "Giorgos Pamak", έχω να πώ τα εξής ακόμα:
Tο ελληνικό διοικητικό σύστημα και η δημιουργία επιτελικού κράτους, βρίσκεται εδώ και καιρό κάτω από την εποπτεία των Γάλλων. Επίσης το ελληνικό διοικητικό δίκαιο είναι εμπνευσμένο από το γαλλικό. To ΣτΕ, για παράδειγμα, είναι δομημένο στα πρότυπα του γαλλικού ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου, ενώ και η παραγωγική σχολή στελεχών για τη δημόσια διοίκηση, η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, ιδρύθηκε στα χνάρια της γαλλικής ΕΝΑ(Ecole Nationale d’ Administration). Το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης έχει δημιουργηθεί με βάση τα πρότυπα της Γενικής Επιθεώρησης Δημόσιας Διοίκησης της Γαλλίας.
Η ΕΝΑ είναι η πιο διάσημη σχολή πολιτικών στον κόσμο. Και πολλοί την αποκαλούν ώς ένα «εργοστάσιο» παραγωγής ηγετικών φυσιογνωμιών. Το δύσκολο σε αυτήν τη σχολή, όπως και στην Ελληνική Ε.Σ.Δ.Δ. δεν είναι τόσο το να αποφοιτήσεις αλλά το να μπεις. Η επιλογή των φοιτητών γίνεται με αυστηρότατα κριτήρια αξιολόγησης.
Συνολικά έχουν αποφοιτήσει 533 άτομα απο την Ecole Nationale d’ Administration της Γαλλίας, οι επωνομαζόμενοι «enarques». Μεταξύ αυτών ήταν πολλοί μετέπειτα πρόεδροι, πρωθυπουργοί, υπουργοί και στελέχη κυβερνήσεων. Όπως:
Ο πρώην πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Βαλερί Ζισκάρ Ντ’ Εστέν.
η Σεγκολέν Ρουαγιάλ, Φρανσουά Ολάντ, o Ζακ Σιράκ, η Μαρτίν Ομπρί, ο Εντουάρ Μπαλαντίρ, ο Ζαν Κλοντ Τρισέ κ.α.
Αυτά τα λίγα για την Γαλλική "Ecole Nationale d’ Administration", σε ότι αφορά την Ελληνική Ε.Σ.Δ.Δ., έχω να πώ πώς είναι μια απο τις καλύτερες επιλογές των Οικονομολόγων ανά την Ελλάδα, στην οποία δυστυχώς ή ευτυχώς μπορούν να μπούν λίγοι. Επειδή την διαδικασία την γνωρίζω αρκετά καλά εκ των έσω, δέν θα κάτσω να σταθώ στο άν οι απόφοιτοι της σχολής είναι "δήθεν" ή είναι κάπως, αλλά ούτε και θα κρίνω το επίπεδο των αποφοίτων το οποίο "αν μή τι άλλο" πιστεύω πως είναι αρκετά υψηλό.
Θα σταθώ κυρίως στα γνωστικά αντικείμενα στα οποία θα κληθούν οι υποψήφιοι οικονομολόγοι και μή να εντρυφήσουν, προκειμένου να επιτύχουν στην εξέταση του προκαταρκτικού σταδίου.
1. OΡΓΑΝΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
1. Το κράτος: Θεωρίες του κράτους: Μορφές κρατικής οργάνωσης (συγκεντρωτική, ομοσπονδιακήκ.λ.π.).
Η διοίκηση του κράτους και η αυτοδιοίκηση. Δικαιοσύνη και δικαστική λειτουργία.
Κράτος και οικονομία. Το ζήτημα της διαφθοράς. Η νομιμοποίηση του κράτους.
Έθνος και κράτος, εθνικό συμφέρον, γενικό συμφέρον, δημόσιο συμφέρον.
2. Το πολιτικό σύστημα του κράτους: Κράτος και πολιτικό σύστημα. Θεωρίες της δημοκρατίας. Δημοκρατική αρχή, δημοκρατικό πολίτευμα και αντιπροσώπευση. Το κοινοβουλευτικό σύστημα. Η σχέση κοινωνίας και πολιτικής. Η κοινωνία στο πολιτικό σύστημα. Η ιδιότητα του πολίτη. Εκλογές, οι ομάδες συμφερόντων και η διαδικασία λήψεως των αποφάσεων.
3. Οι πολιτικές του κράτους: Θεωρίες περί των πολιτικών του κράτους. Φιλελευθερισμός, νεοφιλελευθερισμός, σοσιαλισμός. Κρατικές πολιτικές και παρεμβατισμός.
4. Κράτος και θεμελιώδη δικαιώματα: Κράτος δικαίου, κράτος πρόνοιας, κοινωνικό κράτος. Οικονομική
ελευθερία, οικονομική αγορά και εργασία. Δικαιώματα και ελευθερίες. Το πλαίσιο της κρατικής
δράσης και η αρχή της νομιμότητας.
5. Συνταγματικοί θεσμοί στην Ελλάδα: Εκλογικό Σώμα (σύνθεση, προσόντα εκλογέα, συνταγματικές εκλογικές αρχές). Βουλή (αρμοδιότητες, οργάνωση και λειτουργία, διάλυση, νομική θέση βουλευτών,άσκηση νομοθετικού έργου, άσκηση κοινοβουλευτικού ελέγχου). Κυβέρνηση (συγκρότηση, διορισμός και απαλλαγή από καθήκοντα, οργάνωση και λειτουργία, αρμοδιότητες των μελών της Κυβέρνησης και των Υφυπουργών, ευθύνη των μελών της Κυβέρνησης και των Υφυπουργών). Πρόεδρος της Δημοκρατίας (εκλογή, αναπλήρωση, αρμοδιότητες, ευθύνη). Δικαστική Λειτουργία (Λειτουργική και προσωπική ανεξαρτησία των δικαστικών λειτουργών).
6. Η Ευρωπαϊκή Ένωση: Το πολιτικό σύστημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (δομή, όργανα και λειτουργία). Πηγές του κοινοτικού δικαίου. Το ζήτημα της συνταγματικής οργάνωσης της Ε.Ε.. Η εσωτερική αγορά. Ο χώρος των κοινών πολιτικών. Εξωτερικές σχέσεις και άμυνα. Το ζήτημα της διεύρυνσης της Ε.Ε..
2. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
1. Ιστορική εξέλιξη της οικονομικής σκέψης: Κλασική Πολιτική Οικονομία, Μαρξισμός, Νεοκλασικισμός, Θεσμική Σχολή, Κεϋνσιανισμός.
2. Το σύστημα της αγοράς και ο σχηματισμός των τιμών: Επιλογές του καταναλωτή και η θεωρία της ζήτησης αγαθών. Θεωρία της παραγωγής του κόστους και της προσφοράς αγαθών. Ανταγωνισμός, συντονισμός και ισορροπία.
3. Μορφές ανταγωνισμού και κοινωνική ευημερία: Τέλειος ανταγωνισμός, μονοπώλιο και ολιγοπωλιακός ανταγωνισμός.
4. Ο μηχανισμός της αγοράς και η λογική των ρυθμιστικών παρεμβάσεων του κράτους: Ατέλειες και αποτυχίες της αγοράς, δημόσια αγαθά, εξωτερικές οικονομίες και εξωτερικές επιβαρύνσεις.
5. Συνολική προσφορά, συνολική ζήτηση και η έννοια της μακροοικονομικής ισορροπίας: Το εισοδηματικό κύκλωμα και το σύστημα των εθνικολογιστικών κατηγοριών. Προσδιορισμός του εθνικού εισοδήματος και της συνολικής απασχόλησης.
6. Ο χρηματοπιστωτικός τομέας, η κεντρική τράπεζα και ο προσδιορισμός του γενικού επιπέδου των τιμών. Ανεργία και πληθωρισμός. Οικονομική ανάπτυξη (μεγέθυνση).
7. Ο κρατικός προϋπολογισμός: Η διαδικασία του κρατικού προϋπολογισμού (κατάρτιση, ψήφιση, εκτέλεση και έλεγχος). Φύση και κριτήρια δημοσίων δαπανών. Χρηματοδότηση των δημοσίων δαπανών (τύποι φορολογίας και δημοσίου δανεισμού).
8.Οικονομικές πολιτικές του κράτους, συμπληρωματικότητες και αντιθέσεις: Σταθεροποιητική πολιτική (δημοσιονομική και νομισματική), εισοδηματική πολιτική, κοινωνική πολιτική, αναπτυξιακή πολιτική, πολιτική ανταγωνισμού και δημόσιες επιχειρήσεις.
9. Διεθνής οικονομία και οικονομική πολιτική: Η αποτελεσματικότητα της νομισματικής και δημοσιονομικής πολιτικής σε μια ανοικτή οικονομία. Οικονομική ανάπτυξη και οικονομικές ανισότητες σε παγκόσμιο επίπεδο.
10. Οικονομικές διαστάσεις της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης: Η εσωτερική αγορά. Οικονομική και Νομισματική Ένωση. Η διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
11. Η ελληνική οικονομία στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης: Εξελίξεις και προοπτικές. Δημόσια οικονομικά. Ισοζύγιο πληρωμών. Απασχόληση και ανεργία. Κατευθύνσεις πολιτικής. Προοπτικές ονομαστικής και πραγματικής σύγκλισης.
Αυτά είναι μόνο ένα μέρος των Οικονομικών-Νομικών εννοιών που καλούνται να συνδιάσουν οι υποψήφιοι σε προκαταρτκτικό στάδιο. Για αναφορά σε όλο το εύρος της ύλης και των επόμενων σταδίων θα μου έπαιρνε μονάχα 10-15 σελίδες να γραφώ. Εδώ έρχεται η στιγμή που καταλαβαίνουν μερικοί γιατί θα ήταν καλό το τμήμα τους να μήν επικεντρωνόταν μονάχα σε " BusinessΑdministration" θέματα και γιατί οι απόφοιτοι π.χ. Αριστοτελείου Οικονομικού ή Οικονομικού Ε.Κ.Π.Α. έχουν σαφώς καλύτερο υπόβαθρο από άλλους συναδέλφους τους. Επειδή τυχαίνει να γνωρίζω εμπειρίες από μέσα και έξω απο την Ε.Σ.Δ.Δ. προτείνω σε αποφοίτους απο Οικονομικές σχολές με Νομικό υπόβαθρο και βάση στα Δημόσια Οικονομικά να μήν μπούν στον κόπο να αφιερώσουν χρήμα και χρόνο σε φροντιστήρια επί του θέματος απλά να κάτσουν και να λιώσουν τα μαθήματα που δέν έλιωσαν στα φοιτητικά τους χρόνια. Τώρα για υποψηφίους από άλλου είδους σπουδές όπως Νομική, Μερικούς Πληροφορικάριους ή Μ.Μ.Ε. πραγματικά δέν ξέρω πώς είνα δυνατόν να καλύψουν την ύλη ενός τόσο μεγάλου πεδίου, χωρίς κάποια εξωτερική βοήθεια.
Ένα ενδεικτικό θέμα είναι:
ΜΕΛΕΤΗ
ΥΠΟΘΕΤΙΚΗΣΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: ΕΤΑΙΡΕΙΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΚΑΙΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΩΝ B.D.A. International
Η B.D.A. International αντιμετωπίζειτοακόλουθοπρόβλημαλήψηςαποφάσεων. Πρόσφαταη B.D.A. ανέπτυξεένακαινούργιομηχάνημα, τοΧΤ4, πουαυξάνειτηνπαραγωγήενόςκλάδουπροϊόντωνυψηλώνπροδιαγραφώνκατά 20%. Επιπλέον, τοΧΤ4 μειώνειτοποσοστότωνελαττωματικώνπροϊόντωναπό 5% σε 2%.
Εκτός
απότοΧΤ4, η B.D.A. παράγεισεμαζικήπαραγωγήσυνολικά 14 προϊόντακαιχρησιμοποιείενιαίεςεγκαταστάσειςγιαόλααυτάταπροϊόντα, όπωςεπίσηςκαιτουςίδιουςεργατοτεχνίτες. Γιατολόγοαυτό, τοοργανόγραμμάτηςέχειαναπτυχθείβάσειλειτουργιών.
Οι
ανταγωνιστέςτης B.D.A. δενμπορούνναδιαθέσουνέναπροϊόνανταγωνιστικότουΧΤ4 καιαυτόπροβλέπεταινασυμβείμετάαπότρίαχρόνια, εφόσονφυσικάη B.D.A. αποφύγειτιςδιαρροέςτηςτεχνογνωσίαςτουΧΤ4 προςτουςανταγωνιστέςτης. Στηναντίθετηπερίπτωση, οιανταγωνιστέςτηςθαείχαντηδυνατότηταναπροσφέρουνανταγωνιστικόπροϊόντουΧΤ4 σελιγότεροαπόέναχρόνο.
Για
τολόγοαυτό, η B.D.A. στηρίζειστοΧΤ4 πολλέςελπίδεςγιατηβελτίωσητωνοικονομικώναποτελεσμάτωντης, ταοποία, κατάτατελευταίαδύοχρόνιαείχανπτωτικήπορεία.
Ένα
απόταπροβλήματαγιατηνεπίτευξητωνστόχωντης B.D.A. είναιότιηαγοράγιατοΧΤ4 είναισχετικάπεριορισμένη. ΟιμεγάλοιπελάτεςπουθαμπορούσανναενδιαφερθούνγιατοΧΤ4 ανέρχονταισε 10 καιθαμπορούσαννααγοράσουνπερίπου 20 τεμάχιαοκάθεέναςετησίως. Οαριθμόςτωνπελατώνμικρότερουμεγέθουςέχειυπολογιστείσε 400 περίπουκαιοκάθεέναςαπόαυτούςδεθαμπορούσενααπορροφήσει, στηνκαλύτερηπερίπτωση, περισσότερααπόένατεμάχιοσταδύοχρόνια. Ορισμένοιαπότουςμικρότερουςπελάτεςθαμπορούσανναζητήσουναπότην B.D.A. καιειδικότερεςμορφέςτουΧΤ4, προκειμένουαυτόναμπορείναπροσαρμοσθείκαλύτεραστιςπαραγωγικέςτουςδιαδικασίες, κάτιόμωςπουθαανέβαζετοκόστοςπαραγωγήςτου.
Οι
τεχνολογικέςπροδιαγραφέςτουΧΤ4 εξασφάλιζανστουςαγοραστέςτουςτηναξιόπιστηχρησιμοποίησήτουγιατρίαπερίπουχρόνια. Παρ’όλααυτάη B.D.A. θεωρούσεεπαρκήχρόνοεγγύησηςταδύομόνοχρόνια, βάσειτωνπολιτικώνπουίσχυανστονκλάδοαπότουςπρομηθευτέςεξοπλισμού. Τηνερχόμενηεβδομάδαέχεισχεδιαστείηπρώτησυνάντησημεέναναπότουςμεγαλύτερουςδυνητικούςπελάτεςτης B.D.A., προκειμένουνατουςπαρουσιασθείτοΧΤ4 καιναεπιτευχθείησυμφωνίαγιατηνπαραγγελίατου.
Παρ’
όλααυτά, ταστελέχητης B.D.A. βρίσκονταιμπροστάσεένακρίσιμοερώτημα, σχετικάμε:
την
τιμήπουθαπρέπειναπουλήσουντοΧΤ4.
Από
τηναπάντησητουερωτήματοςαυτούθαεξαρτηθούνοισημαντικότερεςεπιδιώξειςτης B.D.A., αφούητιμήαυτήδύσκολαθαμπορούσενααλλάξεισημαντικάσταεπόμεναδύοχρόνιακαιαφούηοικονομικήπορείατης B.D.A., σταεπόμενατρίατουλάχιστονχρόνια, θαεξαρτηθείαπότασυνολικάτηςέσοδααπότοΧΤ4.
Για
τηνεπίλυσητουπροβλήματοςαυτού, ταστελέχητης B.D.A. ακολούθησαντηδιαδικασίαλήψηςαποφάσεων. Γιατολόγοαυτό, επικεντρώθηκανκατ’αρχάςστηναπάντησητωνακόλουθωνερωτημάτων:
1.
Ποιαδιαδικασίαλήψεωςαποφάσεωνπρέπειναακολουθήσουνγιατηλύσητουπροβλήματοςαυτού;
2.
ΠοιεςείναιοιαναγκαίεςπληροφορίεςγιατηνυποστήριξητωναποφάσεώντουςγιατηντιμήπουθαέπρεπεναπουλήσουντοΧΤ4;
3.
ΠοιακριτήριαλήψηςαποφάσεωνπρέπειναχρησιμοποιηθούνγιατηντελικήεπιλογήτηςτιμήςτουΧΤ4;
Μετά
τηλήψητηςπιοπάνωαπόφασης, ταστελέχητης B.D.A. ασχολήθηκανμετοερώτημα:
Ποια
είναιτακατάλληλαοργανωτικάμέτραγιατηνεξασφάλισητηςμεγαλύτερηςκατάτοδυνατόνπαραγωγικότηταςκατάτηνπαραγωγήτουΧΤ4 καιτηναποφυγήτωνδιαρροώντηςτεχνογνωσίαςτουπροςτουςανταγωνιστέςτης;
Για
τηνυποβοήθησητουέργουτωνστελεχώντης B.D.A. καλείστεκαιεσείςναεκφράσετετηνάποψήσαςγιαταπιοπάνωερωτήματα
να και παλιο, θελω να ρωτησω πανω σε αυτο
1-αφου οι θεσεις ειναι ανα νομο στον οποιο εισαι, φανταζομαι οτι δεν θα χρειαστει να αλλαξω πολη (οταν και αν αποφοιτησω)
2-το μαθημα φακελου, παιζει ρολο το ποιο θα διαλεξεις?? δηλαδη οσοι ας πουμε δινουν το 1ο μαθημα, δινουν για ορισμενες θεσεις, οσοι για 2ο για αλλες και τα λοιπα? ή καμια σχεση? για παραδειγμα αν γραψω σε 2 διαφορετικα επιλογης τον ιδιο βαθμο, διαγωνιζομαι για ιδιες θεσεις? ακουσα οτι το μαθημα αυτο σου δινει ενα πακο 100 σελιδες επι τοπου, σου αφηνουν χρονο να διαβασεις λιγο και μετα σε ρωτανε, ετσι ειναι?
3-το background, στην λογιστικη και στα χρηματοοικονομικα, θα μου χρησιμευσει πουθενα γιατι κατι διαβασα σε εναν οδηγο σπουδων οτι κανουν στατιστικες και τετοια μεσα? εννοω, οτι λογικα αφου θα ειμαι πτυχιουχος 5ου πεδιου...θα προτιμουσαν να με βαλλουν σε ΔΟΥ ή υπουργειο οικονομικων, παρα στο...υπουργειο υγειας ας πουμε
4-εχω διαβασει οτι η σχολη αυτη ειναι ισοδυναμη με μαστερ, ισχυει?
5-τα μαθηματα, με την πρεπουσα επιμελεια περνιουνται? και δηλαδη, αν κοπεις σε ενα, το ξαναδινεις οπως στο πανεπιστημιο ή αποβαλλεσαι απο το προγραμμα
6- ουσιαστικα η επιδοση στο διαγωνισμο, ειναι το μονο κριτηριο καταταξης των υποψηφιων ετσι?
7- ειδα οτι θελει και διπλωματικη εργασια, φανταζομαι θα σε εχουν καταρτισει καταλληλα και θα εχει σαφεις οδηγιες ετσι? οχι οπως στο πανεπιστημιο-τυπου διδακτορικο, "βρες θεμα και υλικο μονος σου και γραψε οτι σου ερθει"
8-τελος ειδα σε σαητ φροντιστηριου (δεν θα κανω διαφημιση) οτι <8.5=αριστοι, 5<χ<8.5=επιτυχως αποφοιτησαντες, <5= φοιτησαντες
και οτι στην πρωτη ομαδα δινεται ενας χρονος προυπηρεσιας παραπανω, στην δευτερη προτεραιοτητα για προαγωγη και στους τριτους φοιτησαντες ειδικο επιδομα
μα καλα ποσο δυσκολη ειναι η σχολη για να κοβονται και να παιρνουν και επιδοματα, εγω φανταζομουν οτι αν εχεις κατω απο 5, κοβεσαι και απολυεσαι ή κατι τετοιο, καποιος να ξερει λεπτομεριες?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giorgos Pamak
Δραστήριο μέλος
Όταν τελείωσα το μεταπτυχιακό, η ΓΓ μου είχε στα μούτρα να πάω στη Σχολή, να πληρώνομαι και να είμαι κυρία...Να κάνω και μεταπτυχιακά και διδακτορικά και ότι άλλο θέλω και να με πληρώνει το κράτος. Αυτό ήταν το πρώτο δείγμα της νοοτροπίας.
Να φανταστώ και να υποθέσω πώς η διαδικασία εισόδου στην σχολή της συγκεκριμένης περιόδου αναφοράς σου, είχε αλλάξει και γινόταν πλέον με κατ'οίκον πρόσκληση και αποδοχή. Μετά ακολουθούσε χτύπημα στο κουδούνι της σχολής και επιβεβαίωση του ονόματος μέσω της λίστας προσκεκλημένων. Ή κάπως έτσι τέλος πάντων?
Άχ αυτός ο λαϊκισμός...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
olgajour1993
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 699855
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
olgajour1993
Νεοφερμένος
Σ ευχαριστω παρα πολυ για την βοηθεια!!!
Δικαίωμα στο διαγωνισμό εφεξής θα έχουν όσοι συμπλήρωσαν το 25ο έτος της ηλικίας τους. Η ρύθμιση αυτή εισάγεται προκειμένου το επίπεδο σπουδών των υποψηφίων να είναι το δυνατότερο υψηλό (μεταπτυχιακές σπουδές) αλλά και για λόγους ίσης μεταχείρισης μεταξύ των δύο φύλων δεδομένου ότι για τους άρρενες υποψηφίους τίθεται ως ρητή προυπόθεση συμμετοχής η εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων. Πάντως στα άρθρα 17 και 18 του Ν.4305/2014 (ΦΕΚ 237 τ.Α΄/31-10-2014) από ο,τι είδα τουλάχιστον αυτό δεν αναφέρεται. ΄Ισως να ακολούθησε διευκρινιστική εγκύκλιος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 699855
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 699855
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 699855
Επισκέπτης
https://www.ekdd.gr/ekdda/images/ekpaideusi/AnalytikaThemata_26.pdf
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Scandal
Διαχειριστής
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Thodwris98
Νεοφερμένος
Viedo
Διάσημο μέλος
Η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, καταρχάς, να πούμε πως έχει εξασφαλισμένη θέση εργασίας με αρκετά υψηλό μισθό για τα δεδομένα της χώρας μας.
Είναι πράγματι ιδιαίτερα δύσκολη η διαδικασία και απαιτεί προετοιμασία. Τις περισσότερες φορές οι υποψήφιοι παρακολουθούν φροντιστηριακά μαθήματα για να έχουν έναν μπούσουλα. Δεν είναι θέμα παπαγαλίας αλλά συνθετικής σκέψης, να μπορείς να συνδυάσεις πολλές πληροφορίες/γνώσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε το δοκίμιο που θα παραδώσεις να έχει αρχή-μέση-τέλος με νοηματική αλληλουχία και συνοχή-συνεκτικότητα. .
Το 1ο Στάδιο περιλαμβάνει υποχρεωτική γραπτή εξέταση ανάπτυξης 1 εκ των τριών (3) θεμάτων που κληρώνονται ενώπιον των υποψηφίων από την Επιτροπή Επιλογής (Πρόεδρο Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, Διευθυντή της ΕΣΔΔΑ και τρεις (3) ειδικούς επιστήμονες), για τις δύο (2) παρακάτω ενότητες:
1η Ενότητα: «Οργάνωση & Λειτουργία του Κράτους» – διάρκεια εξέτασης 2 ώρες
2η Ενότητα: «Μικροοικονομική – Μακροοικονομική – Δημόσια Οικονομική»– διάρκεια εξέτασης 2 ώρες
3η Ενότητα: «Γνώσεις και Δεξιότητες» εξετάζεται με 50 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, με διάρκεια εξέτασης 1 ώρα.
Το 1ο Στάδιο διενεργείται εντός 3 ημερών
Το 2o Στάδιο «Φάκελος Επίκαιρου Θέματος», διενεργείται με γραπτή και προφορική δοκιμασία των υποψηφίων. Η γραπτή δοκιμασία πραγματοποιείται με την ανάπτυξη θέματος/ ερωτήσεων (διάρκειας 3 ωρών) επί του περιεχομένου του φακέλου και στη συνέχεια διενεργείται η προφορική εξέταση/παρουσίαση του φακέλου από τον υποψήφιο ενώπιον πενταμελών επιτροπών. Ο φάκελος με ένα επίκαιρο θέμα, περιλαμβάνει θέματα που σχετίζονται με : Νομικές ρυθμίσεις, επιστημονικές αναλύσεις, δημοσιογραφικά άρθρα, στατιστικά δεδομένα για ένα θέμα που έχει απασχολήσει την επικαιρότητα, πχ. για το κράτος και τις λειτουργίες του, τις διεθνείς σχέσεις, την ελληνική και ευρωπαϊκή οικονομία, το περιβάλλον, τον τύπο και τα ΜΜΕ, τις εργασιακές σχέσεις, τους θεσμούς της κοινωνίας και τον πολιτισμό. Σκοπός της ενότητας αυτής είναι η εκτίμηση της ικανότητας διαχείρισης καταστάσεων εντός περιορισμένου χρόνου καθώς και των αναλυτικών και συνθετικών ικανοτήτων από τον υποψήφιο, γι’ αυτό κατά την προφορική εξέταση δεν είναι απαραίτητο οι ερωτήσεις να περιστρέφονται μόνο περί του τεθέντος θέματος. Οι υποψήφιοι εξετάζονται προφορικά με αλφαβητική σειρά, χωρισμένοι σε ομάδες των πέντε (5).
Μπορείς να τα καταφέρεις αλλά απαιτεί ιδιαίτερο διάβασμα.
Η πρότασή μου θα ήταν να απευθυνθείς σε ένα φροντιστήριο. Τα δίδακτρα συνήθως κυμένονται από 1500-2500 ευρώ για την προετοιμασία.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 78 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- GeorgePap2003
- Γιώργος Ζ
- giorgos78
- univgk
- SoyN
- ggl
- Giii
- Ryuzaki
- Pierre Bezukhov
- augustine
- nicole1982
- thenutritionist
- johnsala
- P.Dam.
- korlef
- Revekka
- EmperorPalpatine
- abc1234
- Ελλη μισ.
- Jimmy20
- Eri0611
- Κλημεντίνη
- Dionyshs1
- Porfira
- SMK
- FRT
- kiyoshi
- vetas
- Nala
- anastasis06
- Athens2002
- Thodwris98
- eva1212
- Eva
- Ermioni89
- Thanos_D
- J.Cameron
- Kostakis45
- fmarulezkd
- Monster Hunter
- ΘανάσοςG4
- Jocaste
- Φινεύς
- tsiobieman
- Αριάνα123
- Mukumbura
- Viedo
- VouDou
- Έμμα
- art1
- eri548
- tasoss
- cel123
- Steffie88
- tymvorixos
- lnesb
- tasost
- Libertus
- Constantinos17
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.