Πικάπα
Εκκολαπτόμενο μέλος
Αγαπητοί συνάδελφοι, όσο προχωράει ο διάλογος συνειδητοποιώ τη ματαιότητα της θεωρητικής αυτής συζήτησης. Εξάλλου φύσει χαρακτηριστικό του ανθρώπου είναι να υπερασπίζεται τις επιλογές του, και η επιλογή σπουδών είναι υψίστης σημασίας. Σαφώς, ο καθένας μας διαμόρφωσε τα δικά του κριτήρια και αξιολόγησε τα τμήματα με διαφορετικό τρόπο. Ωστόσο, πέρα από την υποκειμενική αξιολόγηση, υπάρχουν και τα αντικειμενικά δεδομένα. Ο ρόλος που θα κληθούμε να επιτελέσουμε μπορεί να είναι ο ίδιος, αλλά ο προσανατολισμός μας διαφέρει παρασάγγας.
Σεβαστείτε, λοιπόν, ως απόφοιτοι του φιλολογικού την περαιτέρω ειδίκευση εκείνου των τομέων ψυχολογίας/παιδαγωγικής, ώστε να σεβαστεί και αυτός την εντρύφηση σας στα γνωστικά μας αντικείμενα. Διότι το πρόγραμμα του, αποτελείται από 60 μαθήματα -από το πρώτο έως το εξηκοστό- αποκλειστικά προορισμένα για την διδακτική διαδικασία, πράγμα που δεν προβλέπετε ούτε στο φιλοσοφικό ούτε στο κλασικό ούτε στο Ιστορικό. Αναγνωρίστε το ρόλο του φιλολόγου ως θεματοφύλακα του πολιτισμού, ως σύμβουλο και προπονητή του νέου Έλληνα. Δεν μπορείτε να αγνοείτε τη συμβολή της διδακτικής και της ψυχολογίας, στο έργο ενός εκπαιδευτικού ο οποίος καλείται να διδάξει ανθρωπιστικά και γλωσσικά αντικείμενα. Ενός εκπαιδευτικού που έρχεται σε επαφή με τον μαθητή περισσότερες διδακτικές ώρες από κάθε άλλον.
Βεβαίως, ο απόφοιτος του Φ.Π.Ψ. μπορεί να διδάξει επιτυχώς αρχαία & νέα ελληνικά, λατινικά και λογοτεχνία. Γι'αυτό ακριβώς εκπαιδεύεται στο πανεπιστήμιο. Γι'αυτό ακριβώς, βρίσκεται στη σχολική τάξη -για μήνες αν το επιθυμεί-, από το 3ο κιόλας έτος- στο ρόλο του διδάσκοντα. Διορθώνεται εντός του προγράμματος σπουδών του, εποπτεύεται και αξιολογείται. Γνωρίζετε, μάλιστα, πως στο πρόγραμμα σπουδών προβλέπεται και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πράξης, στα πλαίσια της πρακτικής? Ο φοιτητής του Φ.Π.Ψ. διδάσκει και αξιολογείται από έναν έμπειρο μέντορα -καθηγητή σε τάξη δημοσίου σχολείου-, και ταυτόχρονα παρακολουθεί και αξιολογεί (ενώ πληρώνεται και 500 ευρώ από το ΕΣΠΑ), έχοντας έτσι εμπειρία από κάθε πλευρά της διδακτικής πράξης.
Πλήρως αντίθετα, ο απόφοιτος του φιλολογικού, στο σύνολο των ακαδημαϊκών ετών, έχει την ευκαιρία για μόνο μια (1) ώρα πρακτικής διδασκαλίας. Φυσικά, αυτό δεν είναι κατακριτέο, γιατί οι σπουδές του δεν τον κατευθύνουν απαραίτητα εκεί, αν επιθυμήσει να διδάξει θα "καλύψει τα κενά του" στη συνέχεια. Το ίδιο θα κάνει και ο απόφοιτος του Φ.Π.Ψ. στη περίπτωση που θέλει να ασχοληθεί επιστημονικά ως φιλόλογος.
Εν κατακλείδι, τα τμήματα δεν τριχοτομήθηκαν για να δημιουργηθεί σύγχυση. Ο νόμος 3848/2010 λέει ξεκάθαρα, πως επάρκεια διδασκαλίας και ένταξης στο κλάδο ΠΕ02 λαμβάνουν αυτόματα μόνο οι απόφοιτοι των παιδαγωγικών τμημάτων. Από εκεί και πέρα, ο καθένας μας θα κριθεί -ή μάλλον θα βρίσκεται δε διαρκή κρίση- για τις αποκτηθείσες και τις αποκτούμενες δεξιότητες και γνώσεις του.
Ό,τι και να αναλύσουμε -πέρα από αντικειμενικά τεκμήρια- εμείς εδώ, σχετικά με τις συνθήκες και το "τι μέλλει γένεσθαι" θα μας οδηγεί σε ένταση και αδιέξοδο. Ας παραμείνουμε, λοιπόν, πιστοί στη σπουδή μας και αν η καιρικότητα μας οδηγήσει σε μάχη θέσεων, να νικήσει ο καλύτερος.
Υ.Γ: κάπου ακούστηκε πως είπα ότι το φ.π.ψ. Αθηνών έχει 9 φιλολογικά μαθήματα, πράγμα που δεν ισχύει, καθώς μίλησα ξεκάθαρα για τα μαθήματα του πρώτου έτους. Εγώ π.χ ως φοιτητής φιλοσοφίας 3ου έτους, θα κάνω μόνο δύο (2) μαθήματα παιδαγωγικής και ψυχολογίας στο προκείμενο εξάμηνο (διδασκαλία της ελληνικής & σχολική ψυχολογία).
Τοτε προφανως ηθελες ψυχολογια και να μην πρηχτεις πολυ με αρχαια, λατινικα κι ετσι. Τελος παντων δικαιωμα σου και μπραβο σου που επελεξες ΦΠ, αλλα να εχεις και αυτογνωσια τι εισαι. Μπορει να ξερεις καλα τον Σοπενχαουερ, τον Κικεργκορφ και τους αλλους φιλοσοφους, αλλα μεχρι εκει. Τα παιδαγωγικα παραγουν δασκαλους που δεν απαιτειται να εχουν πολλες γνωσεις, γιατι θα διδαξουν σε παιδια δημοτικου που δεν εχουν πολλες απαιτησεις, ενω στα γυμνασια και στα λυκεια, οπου φοιτουν μαθητες με αναπτυγμενη κριση, νοημοσυνη και περισσότερες απαιτησεις πρεπει να διδασκουν επιστημονες που γνωριζουν καλα το μαθημα που διδασκουν, γιατι σπουδασαν και επιδοθηκαν μονο σε αυτό κατα τη διαρκεια των σπουδων τους. Αρχαια οι κλασσικοι φιλολογοι, νεα οι νεοελληνιστες φιλολογοι, εκφραση-εκθεση οι γλωσσολογοι, ιστορια οι ιστορικοι και φιλοσοφια οι φιλοσοφοι. Κατανοητο; Αντε γιατι δεν μπορουμε και να συννενοηθουμε.
Αν όντως έχεις βγάλει το φιλολογικό τμήμα, θα γνώριζες πολύ καλά την αντίφαση σου. Είναι αποδεδειγμένο στατιστικά εδώ και πολλές δεκαετίες, πως ο καθηγητής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για να τελέσει την αποτελεσματική διδασκαλία πρέπει να αποσυνθέσει πλήρως τον "μανδύα του ειδικού". Πρόκειται για ολόκληρη διαδικασία μετάβασης από το πανεπιστημιακό έδρανο στις συνθήκες του σχολείου (dismantling the mantle of expertise). Τέλος πάντων, αυτές είναι εσω-πανεπιστημιακές συζητήσεις άλλης εποχής, καθώς ο παραδοσιακός καθηγητής, που αποτελεί το "κέντρο" της εκπαιδευτικής πράξης και οι μαθητές-δέκτες, έχουν γίνει φαντάσματα του παρελθόντος για την επιστημονική κοινότητα, πριν από την μεταπολίτευση.
Πάντως έχεις δίκαιο, ότι δηλαδή ελάχιστοι φοιτητές ακολουθούν τον τομέα της φιλοσοφίας. Και αυτός είναι ένας λόγος που ο τομέας είναι σε τέτοιο βαθμό εξαρτημένος από το τμήμα. Αν και θεωρώ, πως δεν είναι ο ίδιος ο κλάδος που αποπέμπει τους φοιτητές, αλλά η δυσκολία του (πολυεπίπεδη δυσκολία: δύσκολες σπουδές με αναγκαίες βάσεις-> ελάχιστη έως μηδενική σύνδεση με τον επαγγελματικό τομέα), σε μια κοινωνία με ήδη πολύ "δύσκολα" δεδομένα. Αν είχαμε ένα τμήμα αμιγώς φιλοσοφίας, όχι τύπου φιλοσοφίας Πάτρας (που απλώς ξεφεύγει λίγο από τα καθιερωμένα πλαίσια), θεωρώ πως η προσέλκυση φοιτητών θα ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
εχω τελειωσει φιλολογιασ Κομοτηνης, αλλα εχω πολλους φιλους και φιλες που τελειωσαν αλλα φιλολογικα τμηματα σε αλλες πολεις ή ιστορικα -αρχαςιολογικα τμηματα, ή ιστορια-εθνολογια ή φιλοσοφια-παιδαγωγική κ.α Τοτε, αφου στο σχολειο πρεπει "να αποσυνθεσουμε το μανδυα του ειδικου", μη διαμαρτυρηθεις, αν δεις στον κλαδο ΠΕ02 φιλολογων να εντασσονται και θεολογοι, θεατρολογοι, γαλλικης, αγγλικης και γερμανικης φιλολογιας, πτυχιουχοι του τμηματος Γλωσσας, Φιλολογιας Παρευξεινιων χωρών. Και να εισαι σιγουρος οτι σε λιγο θα γινει. Αφού το κρατος δεν θα μπορει να καλυψει τα κενα στα σχολεια με φιλολογους, μόνιμους ή αναπληρωτες (αφου λογω τροϊκας οι διορσμοι θα παγωσουν και οι αναπληρωτες θα εξοβελιστουν απο την εκπαιδευση) θα δωσει σε αυτους τους κλαδους που προανεφερα φιλολογικα μαθηματα, για να συμπληρωνουν κι αυτοι το ωραριο τους. Ηδη παιρνουν με Β΄ ανθεση στα σχολεια ιστορια και φιλοσοφια και συζητουνταν να δωσουν στους ξενογλωσσους και λογοτεχνια. Ηδη στα τμηματα τους διδασκονται καποια φιλολογικα μαθηματα, λίγα ή πολλα, αναλογα το τμημα, τα οποία θα αυξησουν απλως, για να θεωρηθουν κι αυτοι φιλολογοι. Και τοτε το προβλημα ανεργιας των φιλολογων θα διογκωθει ακομη περισσοτερο και μη σε δω να πεις μετα τιποτα,Αν όντως έχεις βγάλει το φιλολογικό τμήμα, θα γνώριζες πολύ καλά την αντίφαση σου. Είναι αποδεδειγμένο στατιστικά εδώ και πολλές δεκαετίες, πως ο καθηγητής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για να τελέσει την αποτελεσματική διδασκαλία πρέπει να αποσυνθέσει πλήρως τον "μανδύα του ειδικού". Πρόκειται για ολόκληρη διαδικασία μετάβασης από το πανεπιστημιακό έδρανο στις συνθήκες του σχολείου (dismantling the mantle of expertise). Τέλος πάντων, αυτές είναι εσω-πανεπιστημιακές συζητήσεις άλλης εποχής, καθώς ο παραδοσιακός καθηγητής, που αποτελεί το "κέντρο" της εκπαιδευτικής πράξης και οι μαθητές-δέκτες, έχουν γίνει φαντάσματα του παρελθόντος για την επιστημονική κοινότητα, πριν από την μεταπολίτευση.
Πάντως έχεις δίκαιο, ότι δηλαδή ελάχιστοι φοιτητές ακολουθούν τον τομέα της φιλοσοφίας. Και αυτός είναι ένας λόγος που ο τομέας είναι σε τέτοιο βαθμό εξαρτημένος από το τμήμα. Αν και θεωρώ, πως δεν είναι ο ίδιος ο κλάδος που αποπέμπει τους φοιτητές, αλλά η δυσκολία του (πολυεπίπεδη δυσκολία: δύσκολες σπουδές με αναγκαίες βάσεις-> ελάχιστη έως μηδενική σύνδεση με τον επαγγελματικό τομέα), σε μια κοινωνία με ήδη πολύ "δύσκολα" δεδομένα. Αν είχαμε ένα τμήμα αμιγώς φιλοσοφίας, όχι τύπου φιλοσοφίας Πάτρας (που απλώς ξεφεύγει λίγο από τα καθιερωμένα πλαίσια), θεωρώ πως η προσέλκυση φοιτητών θα ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Υ.Γ. Μεχρι τωρα ειρωνευοσουν τα λεγομενα μου με τα σχολια σου, όταν ειδες οτι τις ιδιες αποψεις ειχαν κι αλλοι του φιλολογικου και μαζευτηκαμε πολυ στο forum, μαζευτηκες και αρχισες να μιλας σοβαρα.
Και δεν εχω τιποτα με σας, απλως πρεπει να μπει μια ταξη στον κλαδο μας. Αν η φιλοσοφια ή η ιστορια ήταν μια απο τις καυτευθυνσεις, όπως είναι η γλωσσολογικη, η κλασσικη και η βυζαντινη-νεοελληνικη κατεύθυνση, που θα επαιρνε καποιος σε ενα ενιαιο φιλολογικο τμημα, αφου πριν στα πρωτα ετη θα διδασκονταν αρχαια, λατινικα, νεα ,βυζαντινα, γλωσσολογιες, παλαιογραφια, παπυρολογια ΄κατά κόρον, τοτε θα σας αποδεχομουν ως φιλολογους. Τωρα ομως αδυνατω να το κανω αυτο και σας θεωρω απλως φιλοσοφους ή ιστορικους, αναλογα με το τμημα που τελειωσατε, ικανους και κατ' εξοχήν αρμόδιους να διδάξετε τη φιλοσοφία ή την ιστορία αντίστοιχα, όχι όμως και τα αρχαια, τα λατινικα, τα νεα ελληνικα, επειδή κάνατε και καποια τετοια μαθήματα στη σχολή σας (λίγα ή πολλά), όπως δεν θα δεχόμουν κι ενα θεολογο ή ενα θεατρολογο να θεωρηθει φιλολογος και να διδασκει αρχαια κ.α. στο σχολειο, οπως δεν θεωρώ και τον εαυτό μου ιστορικό ή φιλοσοφο, μονο και μονο επειδη διδαχτηκα καποιες ιστοριες και καποιες φιλοσοφιες στο τμημα μου. Ειμαι αρμόδιος και καταλληλος να διδαξω μονο αρχαια, λατινικα, νεα και οχι ιστορία ή φιλοσοφια, των οποιων μαθηματων η διδασκαλια ανηκει αποκλειστικα σε σας.
Υ.Γ. Εγω δεν ειπα οτι οι φοιτητες δεν επιλεγουν την κατευθυνση φιλοσοφιας, αλλα οτι πολλοι μαθητες στη θεωρητικη κατευθυνση επιλεγουν το δικαιο παρα τη φιλοσοφια (εχουν δικαιωμα φετος να επιλεξουν μεταξυ δικαιου και φιλοσοφιας, ενω μεχρι προτινος διδασκονταν υποχρεωτικα φιλοσοφια στη θεωρητικη κατευθυνση και το δικαιο ηταν μαθημα γενικης παιδεις υποχρεωτικο για ολους)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
McConkey
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnnaousa
Επιφανές μέλος
Το καλύτερο είναι της Αθήνας
και για πες μας και τους λόγους
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
Το φιλογικο Αθηνας ειναι πιο συντηρητικο και δινει εμφαση πιο πολυ στα αρχαια ελληνικα, σε αντιθεση για παραδειγμα με το φιλολογικο Θεσσαλονικης που δινει πιο πολυ εμφαση στα νεα ελληνικα κα θεωρειται πιο προοδευτικο. Παντως η φιλολογια Θεσσαλονικηςν πρεπει να ειναι πιο δυσκολη απο τη φιλολογια Αθηναςκαι για πες μας και τους λόγους
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
McConkey
Εκκολαπτόμενο μέλος
λόγω ονόματοςκαι για πες μας και τους λόγους
κακώς η καλώς η Αθήνα είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο και δίνουν το όνομα και μόνο του Αthens δίνει αίγλη στο εξωτερικό
Επίσης με το σύστημα Αθηνα το μόνο σίγουρο είναι ότι δε θα καταργηθούν τα τμήματα φιλολογίας της Αθήνας
τώρα αυτά που είπε ο φίλςο που πάνω μπορεί να ισχύουν αλλά δε τα ξέρω καθώς η σχολή που έχω σπουδάσει Βιολογικό Αθήνα απέχει από την φιλολογία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnnaousa
Επιφανές μέλος
λόγω ονόματος
κακώς η καλώς η Αθήνα είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο και δίνουν το όνομα και μόνο του Αthens δίνει αίγλη στο εξωτερικό
Επίσης με το σύστημα Αθηνα το μόνο σίγουρο είναι ότι δε θα καταργηθούν τα τμήματα φιλολογίας της Αθήνας
τώρα αυτά που είπε ο φίλςο που πάνω μπορεί να ισχύουν αλλά δε τα ξέρω καθώς η σχολή που έχω σπουδάσει Βιολογικό Αθήνα απέχει από την φιλολογία.
Γιατί κάτι μου λέει ότι δεν συγκρίνεις τα 2 τμήματα? Ξέρεις συνήθως με τι κριτήρια διακρίνουν τα τμήματα ανάμεσα στις πόλεις? Μπορείς να ρωτήσεις και να μάθεις Καλή η προσφορά γέλιου σε εμάς, αλλά κρίμα δεν είναι?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
McConkey
Εκκολαπτόμενο μέλος
Εντάξει δε μπορώ να κρίνω 2 τμήματα που δε γνωρίζω ούτε σε νηπιακό στάδιο τις γνώσεις που προσφέρουν για αυτοεπικεντρώνομαι στις πόλεις.Γιατί κάτι μου λέει ότι δεν συγκρίνεις τα 2 τμήματα? Ξέρεις συνήθως με τι κριτήρια διακρίνουν τα τμήματα ανάμεσα στις πόλεις? Μπορείς να ρωτήσεις και να μάθεις Καλή η προσφορά γέλιου σε εμάς, αλλά κρίμα δεν είναι?
Κακά τα ψέματα το όνομα ένός μεγάλου αστικού κέντρου δίνει δύναμη στο πτυχίο κυρίως στο εξωτερικό.
Εντάξει στο θέμα γράψαμε και πιο ειδικοί οπότε παρέθεσα απλώς την αποψη μου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Kirdou
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
Οσοι θελαμε φιλολογια, περνουσαμε και τις δικες σας σχολες (ΦΠΨ, Αρχαιολογια), απλως θελαμε φιλολογια, γι' αυτο περασμε σε επαρχιακη πολη. Δεν μπορεις να κρινεις μια πανεπιστημιακη σχολη απο τη βαθμολογικη της βαση στις πανελλαδικες, αλλα απο τη δυσκολια που εχει η ιδια η σχολη από μεσα (και σαφως η φιλολογια ειναι πιο δυσκολη απο τα ΦΠΨ, αρχαιολογιες, εθνολογιες). Και για του λογου το αληθες ελα στην Κομοτηνη να σπουδασεις φιλολογια (αυτο το τμημα τελειωσα εγω), να κανεις Ομηρο, Σαπφω, Πλατωνα, Σενεκα, Ορατιο, Οβιδιο, να κανεις μετρο στα αρχαια, λατινικα, νεα ελληνικα, να κανεις ευθυ και αντιστροφο στα αρχαια, να κανεις μεταγγραφη απο την ιωνικη, την αιολική ή τη δωρικη διαλεκτο στην αττικη, να κανεις διαλεκτολογια και να μεταγραψεις ενα κειμενο γραμμενο στο κρητικο ή κυπριακο επιδομα στην δημοτικη νεοελληνικη γλωσσα, να διαβασεις και να μεταγραψεις ενα αρχαιο κειμενο απο παπυρο ή περγαμηνη, να κανεις κριτικη κειμενων, και μετα μιλα. Σε μας οι φιλοσοφιες, οι ιστοριες, οι αρχαιολογιες και τα παιδαγωγικα ειναι τα ευκολα μαθηματα, στα οποια μπορεις να παρεις και βαθμο. Το οτι τα φιλοσοφικα τμηματα ή τα ιστορικα στις μεγαλες πολεις (Αθηνα, Θεσσαλονικη) εχουν πιο ψηλη βαση απο καποια φιλολογκα τμηματα σε επαρχιακες πολεις οφειλονται στις επιλογες των υποψηφιων των πανελλαδικων, καθως πολλους απο αυτους τους ενδιαφερει η πολη που θα περασουν (ειτε για να ειναι κοντα στον τοπο τους ειτε για να κανουν φοιτητικη ζωη) κι οχι τοσο η σχολη. Μη συγκρινεις σχολες σε διαφορετικες πολεις αλλα στην ιδια πολη. Και στην Κομοτηνη, η φιλολογια ειναι πιο πανω βαθμολογικα απο το Ιστορικο-Εθνολογικο, οπως και στην Αθηνα ή θεσσαλονικη το φιλολογικο ειναι πιο πανω στη βαση απο το ιστορικο ή το ΦΠΨ. Τοτε και τα παιδαγωγικα τμηματα που θεωρουνται απο ευκολα ως γελοια τμηματα, γιατι και τα μαθηματα ειναι ευκολα και βαθμους παιρνεις ευκολα, επειδη μεχρι προτινος ειχαν πιο υψηλη βαθμολογικη βαση απο τις φιλολογικες σχολες, πρεπει να θεωρηθουν πιο δυσκολες σχολες απο αυτα. Ηταν υψηλες βαθμολογικα σχολες, γιατι απλως τα επελεγαν ολοι οι υποψηφιοι για σιγουρη επαγγελματικη αποκατασταση ΄όπως επιλεγουν ολοι τωρα τις σχολες αστυφυλακων, για να εχουν σιγουρα δουλεια. Δεν σημαινει αυτο οτι οι σχολες αστυφυλακων ειναι δυσκολοτερες ή καλυτερες ως προς το επιπεδο απο τμηματα πολυτεχνειου ή φυσικομαθηματικα, μονο και μονο επειδη εχουν πιο ψηλη βαση απο αυταΕίναι γελοίον το θέμα.Ο κάθε πικραμένος τελειώνοντας μια επαρχιακή φιλολογία του 14 να μπαίνει σε φόρουμ και να νουθετεί φοιτητές που σπουδάζουν στα υψηλόβαθμα τμήματα της Φιλοσοφικής της Αθήνας του 17-18.Τουλάχιστον βάλτε στο προφίλ σας το τμήμα που έχετε τελειώσει για να ξέρουμε και εμείς με ποιόν μιλάμε και πόσο σοβαρά πρέπει να τον λάβουμε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Kirdou
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
αντιγραφη πεφτει σε ολες τις σχολες. Θεματα SOS ή δοσοληψιες μεταξυ φοιτητικων παραταξεων και καθηγητων γινεται παντου. Το "μεταξυ συγγενων και φιλων" δεν το καταλαβα. Απλως ειναι πιο οικογενειακο το περιβαλλον, γιατι οι καθηγητες ειναι πιο προσιτοι, αλλα αυτο δεν σημαινει οτι εινασι και πιο ευκολοι. Για να περασεις Ομηρο ή λυρικη ποιηση πρεπει να ξεσκιστεις το διαβασμα. Εγω μια γλωσσολογια την εδωσα 3 φορες, για να την περασω και γενικα διαβαζα και περνουσα ευκολα τα μαθηματα. Ελα εδω, για να δεις τι γινεται. Σε ενα μαθημα φιλοσοφιας μπορεις να κανεις σκονακι καποια τμηματα του βιβλιου, ενω στα αρχαια ή τα λατινικα τι να κανεις σκονακι; Το μετρο, τα σχολια, τη μεταφραση, την εισαγωγή, τι απ' όλα; Γι' αυτο υπαρχουν και φοιτητες που παρατανε τη σχολη και διαγραφονται. Αλλα οσα δεν φτανει η αλεπου, τα κανει αγουριδες.Εγώ έχω ακούσει ότι γίνεται καλαμπούρι στην φιλολογία της Κομοτηνής.Μεταξύ συγγενών και φίλων τα μαθήματα,τρελή αντιγραφή στις εξετάσεις και θέματα γνωστά απο πρίν.Ποιός ελέγχει τι γίνεται εκεί πάνω....Αντίθετα το πανεπιστήμιο Αθηνών έχει μια αξιοπιστία
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Kirdou
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
xristina elen
Πολύ δραστήριο μέλος
αντιγραφη πεφτει σε ολες τις σχολες. Θεματα SOS ή δοσοληψιες μεταξυ φοιτητικων παραταξεων και καθηγητων γινεται παντου. Το "μεταξυ συγγενων και φιλων" δεν το καταλαβα. Απλως ειναι πιο οικογενειακο το περιβαλλον, γιατι οι καθηγητες ειναι πιο προσιτοι, αλλα αυτο δεν σημαινει οτι εινασι και πιο ευκολοι. Για να περασεις Ομηρο ή λυρικη ποιηση πρεπει να ξεσκιστεις το διαβασμα. Εγω μια γλωσσολογια την εδωσα 3 φορες, για να την περασω και γενικα διαβαζα και περνουσα ευκολα τα μαθηματα. Ελα εδω, για να δεις τι γινεται. Σε ενα μαθημα φιλοσοφιας μπορεις να κανεις σκονακι καποια τμηματα του βιβλιου, ενω στα αρχαια ή τα λατινικα τι να κανεις σκονακι; Το μετρο, τα σχολια, τη μεταφραση, την εισαγωγή, τι απ' όλα; Γι' αυτο υπαρχουν και φοιτητες που παρατανε τη σχολη και διαγραφονται. Αλλα οσα δεν φτανει η αλεπου, τα κανει αγουριδες.
ασ ηρεμησουμε..αυτα που κανει η φιλολογια κομοτηνης τα κανει και η αθηνασ ...μην λεμε βλακειες τωρα!!κανεισ δεν βαζει ετσι βαθμους!!ολα θελουν διαβσμα..και αν εσυ κρινεισ τη δυσκολια του μαθηματος με το ποσο ευκολο ειναι να κανεισ σκονακι σε συτο συγχαρητηρια!!με σκονακι εβγαλες την φιλολογια?γιατι με αυτο που ειπες αυτο εδειξες!! και το πανεπιστημιο δεν ειναι παιξε γελασε.επειδη εβγαλε καποιοσ 15000 μορια η δεν ξερω και εγω ποσα στις πανελληνιες δεν σημαινει οτι ειναι και καποιος...η αξια φαινεται στην σχολη και στην δουλεια του αργοτερα!!α εγω ξερω οτι στην φιλολογια θεσσαλονικησ που ειναι μια μακρινη ασ πουμε ξαδερφη μου εχουν 3 σελιδεσ υλη για εξαμηνο!!τεσπα αφου ειστε καλυτεροι θα βρειτε εσεις δουλεια μην τα ξαναλεμε!!αν ομως γινει ασεπ και περασει καποιος του ιστορικου η καποιος του φπψ και εσυ κοπεις μετα τι θα πεις?οτι ειναι κατωτεροι και εχουν ελλειψη γνωσεων?δεν νομιζω!!και με την ιδια λογικη που ειπες εσυ πιο πανω οτι και καλα καποιος διαλεγει φπψ επειδη δεν πιανει φιλολογιες ετσι και εσυ διαλεξες φιλολογια κομοτηνης(την οποια θεωρω απο τισ καλυτερες) επειδη δεν επιανες της αθηνασ!!αλλα αυτο δεν ειναι σωστο!!μαθε τροπους λιγο!!ισχυριζεσαι οτι εισαι και μορφωμενος η μαλλον πιο μορφωμενοσ απο εμασ!!οι μορφωμενοι ξερουν να σεβονται!!επειδη δεν πασ καποιες σχολες αυτο δεν σημαινει οτι πρεπει να μην σεβεσαι την υπαρξη τους!!κανεις λες και θα σου παρουμε κανενα μεγα τιτλο.κανε την δουλεια σου κι εμεις θ κανουμε την δικη μασ!!απλο.ποιος ο λογοσ τσακωμων?σαν τα κομπλεξικα κανουμε ελεος!!!ο καθενασ θα υποστηριζει την σχολη του..αυτο θα γινεται παντα.αρα το θεμα ειναι αδιεξοδο!!
υγ:οι βασεις ολων των φιλοσοφικων τμηματων κατ εμε θα πρεπε να ξεκινανε απο 15500 και πανω..ωστε ενασ μαθητης να εχει καποιες βασεις μπαινοντασ!!ετσι θα ταν καλυτερο και το επιπεδο των φοιτητων
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnnaousa
Επιφανές μέλος
Εγώ έχω ακούσει ότι γίνεται καλαμπούρι στην φιλολογία της Κομοτηνής.Μεταξύ συγγενών και φίλων τα μαθήματα,τρελή αντιγραφή στις εξετάσεις και θέματα γνωστά απο πρίν.Ποιός ελέγχει τι γίνεται εκεί πάνω....Αντίθετα το πανεπιστήμιο Αθηνών έχει μια αξιοπιστία
το τι έχεις ακούσει με το τι ισχύει μπορεί να έχει τεράστια διαφορά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
Το οικογενειακο περιβαλλον δεν σημαινει και ευκολια της σχολης. Στην Αθηνα και τη Θεσσαλονικη γινεται το ελα να δεις, που ακομη και κατατακτηριες να θελεις να δωσεις στη φιλοσοφικη σχολη θελει μεσο. Απλως εσυ δεν παιρνεις χαμπαρι απο αυτα που γινονται στο τμημα σου ή δεν θελεις να τα παραδεχτεις. Ας ερχουσουν τοτε φιλολογια Κομοτηνης να επαιρνες κι εσυ κανενα βαθμουλακι παραπανω ή να μαθεις και κανενα θεματακι παραπανω. Αλλα χαζη εισαι να μπλεξεις με αρχαιακαι λατινικα και γλωσσολογιες και να αφησεις την ομορφη φητητουπολη Θεσσαλονικη και να ερθεις στην Γκατζολία;Αυτό λέω.Οικογενειακό το περιβάλλον....Ολοι γνωστοί είμαστε....Βάζουμε και κάνα βαθμουλάκι παραπάνω...Λέμε και κάνα θεματάκι απο πρίν...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
1oν: εγω ξθελα να περασω φιλολογια καθαρη κι οχι φιλοσοφιες, αρχαιολογιες κ.τ.λ.ασ ηρεμησουμε..αυτα που κανει η φιλολογια κομοτηνης τα κανει και η αθηνασ ...μην λεμε βλακειες τωρα!!κανεισ δεν βαζει ετσι βαθμους!!ολα θελουν διαβσμα..και αν εσυ κρινεισ τη δυσκολια του μαθηματος με το ποσο ευκολο ειναι να κανεισ σκονακι σε συτο συγχαρητηρια!!με σκονακι εβγαλες την φιλολογια?γιατι με αυτο που ειπες αυτο εδειξες!! και το πανεπιστημιο δεν ειναι παιξε γελασε.επειδη εβγαλε καποιοσ 15000 μορια η δεν ξερω και εγω ποσα στις πανελληνιες δεν σημαινει οτι ειναι και καποιος...η αξια φαινεται στην σχολη και στην δουλεια του αργοτερα!!α εγω ξερω οτι στην φιλολογια θεσσαλονικησ που ειναι μια μακρινη ασ πουμε ξαδερφη μου εχουν 3 σελιδεσ υλη για εξαμηνο!!τεσπα αφου ειστε καλυτεροι θα βρειτε εσεις δουλεια μην τα ξαναλεμε!!αν ομως γινει ασεπ και περασει καποιος του ιστορικου η καποιος του φπψ και εσυ κοπεις μετα τι θα πεις?οτι ειναι κατωτεροι και εχουν ελλειψη γνωσεων?δεν νομιζω!!και με την ιδια λογικη που ειπες εσυ πιο πανω οτι και καλα καποιος διαλεγει φπψ επειδη δεν πιανει φιλολογιες ετσι και εσυ διαλεξες φιλολογια κομοτηνης επειδη δεν επιανες της αθηνασ!!αλλα αυτο δεν ειναι σωστο!!μαθε τροπους λιγο!!ισχυριζεσαι οτι εισαι και μορφωμενος η μαλλον πιο μορφωμενοσ απο εμασ!!οι μορφωμενοι ξερουν να σεβονται!!επειδη δεν πασ καποιες σχολες αυτο δεν σημαινει οτι πρεπει να μην σεβεσαι την υπαρξη τους!!
2ον: δεν ισχυριζομαι οτι ειμαι πιο μορφωμενος αλλα οτι ειμαι πιο αρμοδιος να διδαξω αρχαια, λατινικα, νεα στο σχολειο, οπως εσυ εισαι πιο αρμοδια για να διδαξεις φιλοσοφια
3ον: αυτα που κανει η φιλολογια Κομοτηνης τα κανει η ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ αθηνας και εν μερει τα αλλα τμηματα της φιλοσοφικης σχολης, εφοσον εχουν κι αυτα αρχαια, λατινικα κ.τ.λ
4ον: το μαθημα στη φιλολογια θεσσαλονικης που εχει 3 σαλιδες υλη ειναι ενα και αν ειναι αυτο που υποπτευομαι η γλωσσολογια του Συμεωνιδη, τοτε εχει τοσες λεπτομερειες και ειναι τοσο πυκνογραμμενο, που δεν το παιρνας με τιποτα αν δεν ξεσκιστεις στο διαβασμα. Παντως μαθημα αρχιαων, λατινικων, βυζαντινων, νεων ελληνικων με 3 σελιδες υλη ειναι αδυνατο να υπαρξει
5ον: Καθε μαθημα εχει διαφορετικο βαθμο δυσκολιας, γι΄ αυτο υπαρχουν και ευκολες και δυσκολες σχολες. Αλλη δυσκολια εχει η ιατρικη σχολη, αλλη η φιλοσοφικη, αλλη η νομικη αλλη η φιλοσοφικη, αλλη η φιλολογια, αλλη το παιδαγωγικο. Ειναι πολυ πιο ευκολο να διαβασεις 200 ή 300 σελιδες μιας ιστοριας ή φιλοσοφίας απο το να διαβασεις για παραδειγμα 400 στιχους αρχιας τραγωδιας με μετρο, σχολια, μεταφραση και κριτικο υπομνημακαι καμια 100 σελιδες εισαγωγη. Γι' αυτο ειπα οτι ειναι πιο ευκολο να κανεις σκονακι σε ενα μαθημα φιλοσοφιας ή ιστοριας (με τη γνωστη μεθοδο της σμικρυνσης του βιβλιου ή των σημειώσεων για παραδειγμα) παρα σε μαθημα αρχαιων. Δεν περασα κανενα μαθημα με σκονακι, αλλα ξερω φοιτητες που περασαν μαθηματα με σκονακια και στην κομοτηνη και σε αλλα πανεπιστημια ακομη και σε βαρυγδουπες σχολες σαν τη νομικη.
6ον: Ξερω αποφοιτο της ανωτατης εκκλησιαστικης ακαδημιας Θεσσαλονικης που εδωσε στον ΑΣΕΠ των δασκαλων και περασε χωρις να εχει διδαχτει κανενα συναφες μαθημα στην σχολη του (ειχε δικαιωμα να το κανει, αλλα μετα απαγορευτηκε κι ετσι τελικα δεν διοριστηκε) Τι σημαινει αυτό ότι ήταν καλος δασκαλος; Το ΑΣΕΠ ειναι ενας θεσμος πολυ ρευστος και δεν σημαινει οτι παιρνουν ολοι οι αριστοι με αυτον. Ειδικα τα παιδαγωγικα στα οποια εξεταζεσαι ειναι πολυ ρευστα και ακουγονται πολλα και για την αξιοπιστια του θεσμου αυτου. Θα μπορουσε κι ενας θεολογος, αν διαβαζε και του επιτερεποταν να δωσει στο ασεπ των φιλολογων να διοριστει. Αυτες οι 3ωρες εξετασεις θα κρινουν ποιος ειναιμ καλος φιλολογος και ποιος οχι;
7ον: Το οτι ειναι πιο ευκολο το ΦΠΨ φαινεται οτι πολλοι φιλολογοι επιλεγουν μετα να κανουν μεταπτυχιακο στη φιλοσοφια ή τα παιδαγωγικα ακομη και αποφοιτοι του φιλολογικου τμηματος κι οχι στα αρχαι ή στα νεα ή στα λατινικα που εχουν πιο πολλες απαιτησεις
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
xristina elen
Πολύ δραστήριο μέλος
1oν: εγω ξθελα να περασω φιλολογια καθαρη κι οχι φιλοσοφιες, αρχαιολογιες κ.τ.λ.
2ον: δεν ισχυριζομαι οτι ειμαι πιο μορφωμενος αλλα οτι ειμαι πιο αρμοδιος να διδαξω αρχαια, λατινικα, νεα στο σχολειο, οπως εσυ εισαι πιο αρμοδια για να διδαξεις φιλοσοφια
3ον: αυτα που κανει η φιλολογια Κομοτηνης τα κανει η ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ αθηνας και εν μερει τα αλλα τμηματα της φιλοσοφικης σχολης, εφοσον εχουν κι αυτα αρχαια, λατινικα κ.τ.λ
4ον: το μαθημα στη φιλολογια θεσσαλονικης που εχει 3 σαλιδες υλη ειναι ενα και αν ειναι αυτο που υποπτευομαι η γλωσσολογια του Συμεωνιδη, τοτε εχει τοσες λεπτομερειες και ειναι τοσο πυκνογραμμενο, που δεν το παιρνας με τιποτα αν δεν ξεσκιστεις στο διαβασμα. Παντως μαθημα αρχιαων, λατινικων, βυζαντινων, νεων ελληνικων με 3 σελιδες υλη ειναι αδυνατο να υπαρξει
5ον: Καθε μαθημα εχει διαφορετικο βαθμο δυσκολιας, γι΄ αυτο υπαρχουν και ευκολες και δυσκολες σχολες. Αλλη δυσκολια εχει η ιατρικη σχολη, αλλη η φιλοσοφικη, αλλη η νομικη αλλη η φιλοσοφικη, αλλη η φιλολογια, αλλη το παιδαγωγικο. Ειναι πολυ πιο ευκολο να διαβασεις 200 ή 300 σελιδες μιας ιστοριας ή φιλοσοφίας απο το να διαβασεις για παραδειγμα 400 στιχους αρχιας τραγωδιας με μετρο, σχολια, μεταφραση και κριτικο υπομνημακαι καμια 100 σελιδες εισαγωγη. Γι' αυτο ειπα οτι ειναι πιο ευκολο να κανεις σκονακι σε ενα μαθημα φιλοσοφιας ή ιστοριας (με τη γνωστη μεθοδο της σμικρυνσης του βιβλιου ή των σημειώσεων για παραδειγμα) παρα σε μαθημα αρχαιων. Δεν περασα κανενα μαθημα με σκονακι, αλλα ξερω φοιτητες που περασαν μαθηματα με σκονακια και στην κομοτηνη και σε αλλα πανεπιστημια ακομη και σε βαρυγδουπες σχολες σαν τη νομικη.
6ον: Ξερω αποφοιτο της ανωτατης εκκλησιαστικης ακαδημιας Θεσσαλονικης που εδωσε στον ΑΣΕΠ των δασκαλων και περασε χωρις να εχει διδαχτει κανενα συναφες μαθημα στην σχολη του (ειχε δικαιωμα να το κανει, αλλα μετα απαγορευτηκε κι ετσι τελικα δεν διοριστηκε) Τι σημαινει αυτό ότι ήταν καλος δασκαλος; Το ΑΣΕΠ ειναι ενας θεσμος πολυ ρευστος και δεν σημαινει οτι παιρνουν ολοι οι αριστοι με αυτον. Ειδικα τα παιδαγωγικα στα οποια εξεταζεσαι ειναι πολυ ρευστα και ακουγονται πολλα και για την αξιοπιστια του θεσμου αυτου. Θα μπορουσε κι ενας θεολογος, αν διαβαζε και του επιτερεποταν να δωσει στο ασεπ των φιλολογων να διοριστει. Αυτες οι 3ωρες εξετασεις θα κρινουν ποιος ειναιμ καλος φιλολογος και ποιος οχι;
7ον: Το οτι ειναι πιο ευκολο το ΦΠΨ φαινεται οτι πολλοι φιλολογοι επιλεγουν μετα να κανουν μεταπτυχιακο στη φιλοσοφια ή τα παιδαγωγικα ακομη και αποφοιτοι του φιλολογικου τμηματος κι οχι στα αρχαι ή στα νεα ή στα λατινικα που εχουν πιο πολλες απαιτησεις
1.μπραβο για τη επιλογη σου.οπωσ σεβομαστε εμεις την δικη σου σεβασου και συ την επιλογη των αλλων
2.αν εισαι αρμοδιοα και καλυτερος να διδαξεις θα φανεις στην ταξη.πτυχιο φιλολογου εχουν πλεον 200000 ατομα.σιγα τι εγινε
3.ξεκολλα ολες οι φιλολογιες πανω κατω τα ιδια κανουν.σιγα την διαφοροποιηση.μην προσπαθεις να βγεις ανωτερος.θα φασ τα μουτρα σου.η υπερβολικη επαρση οδηγει σε πλανη
4.δεν μου ειχε pei π0ιο μαθημα παντως το περασε με την πρωτη η κοπελια και μου ειχε πει δεν ειχε χαραμισει πανω απο 2 μερες συνολικα διαβασμα
5.χαχα 400 σελιδες ιστοριασ ευκολο?χαχαχαχαχα οκ καλο!!το σκονακι ειναι τραγικος τροπος να περασει καποιοσ μαθημα και κατα την γνωμη μου φοβερα αδικος.δεν θα κρινουν αν εισαι καλος φιλολογοσ αλλα τις γνωσεισ σου που εσυ ισχυριζεσαι οτι εχεισ και μαλιστα αφθονες..ο καλος φιλολογος φαινεται στην ταξη.εσυ μπορει να χεισ πολλες γνωσεισ αλλα εγω πχ μπορει να μαι καλη φιλολογος...εχουν διαφορα αυτα
6.ποιος ο λογοσ να κανεισ μεταπτυχιακο στα λατινικα?δεν προσφερει κατι αλλο περα απο καθηγητηλικι!!ουτε η φιλοσοφια προσφερει κατι αλλο περα απο ερευνα.το μεταπτυχιακο που θα κανει καποιος θα πρεπει να δινει νεες επαγγελματικες διεξοδους και συγνωμη που θα στο πω αλλα καποια μεταπτυχιακα του φπψ δινουν.πχ το θεωρια πραξη και αξιολογηση του εκπαιδευτικου ερφου δινει ευκαιρια στη ειδικη αγωγη και στο να γινει καποιοσ σχολικοσ συμβουλοσ κτλ!!αν καποιοσ θελει να κανει μεταπτυχιακο σε αρχαια η λατινικα θα του δωθουν απλα πιο πολλες γνωσεισ στον τομεα..τιποτε περισσοτερο.και το μεταπτυχιακο στην φιλοσοφια επισησ!!γι αυτο οι φιλολογοι(και δεσ και σε σελιδα του φορουμ τησ φιλοσοφικησ που ειδα σημερα)ελεγαν απο το φιλολογικο οτι ηθελαν να στραφουν σε μεταπτυχιακα οπωσ σχολικη ψυχολογια η την αξιολογηση εργου!!α και οσο για μεταπτυχιακα του εξωτερικο το φπψ δεν εχει κατι απ οσο εχω δει αλλα το ιστορικο διαπρεπει εξω..ψαξτοο
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
τα ιδια Παντελακη μου, τα ιδια Παντελη μου1.μπραβο για τη επιλογη σου.οπωσ σεβομαστε εμεις την δικη σου σεβασου και συ την επιλογη των αλλων
2.αν εισαι αρμοδιοα και καλυτερος να διδαξεις θα φανεις στην ταξη.πτυχιο φιλολογου εχουν πλεον 200000 ατομα.σιγα τι εγινε
3.ξεκολλα ολες οι φιλολογιες πανω κατω τα ιδια κανουν.σιγα την διαφοροποιηση.μην προσπαθεις να βγεις ανωτερος.θα φασ τα μουτρα σου.η υπερβολικη επαρση οδηγει σε πλανη
4.δεν μου ειχε pei π0ιο μαθημα παντως το περασε με την πρωτη η κοπελια και μου ειχε πει δεν ειχε χαραμισει πανω απο 2 μερες συνολικα διαβασμα
5.χαχα 400 σελιδες ιστοριασ ευκολο?χαχαχαχαχα οκ καλο!!το σκονακι ειναι τραγικος τροπος να περασει καποιοσ μαθημα και κατα την γνωμη μου φοβερα αδικος.δεν θα κρινουν αν εισαι καλος φιλολογοσ αλλα τις γνωσεισ σου που εσυ ισχυριζεσαι οτι εχεισ και μαλιστα αφθονες..ο καλος φιλολογος φαινεται στην ταξη.εσυ μπορει να χεισ πολλες γνωσεισ αλλα εγω πχ μπορει να μαι καλη φιλολογος...εχουν διαφορα αυτα
6.ποιος ο λογοσ να κανεισ μεταπτυχιακο στα λατινικα?δεν προσφερει κατι αλλο περα απο καθηγητηλικι!!ουτε η φιλοσοφια προσφερει κατι αλλο περα απο ερευνα.το μεταπτυχιακο που θα κανει καποιος θα πρεπει να δινει νεες επαγγελματικες διεξοδους και συγνωμη που θα στο πω αλλα καποια μεταπτυχιακα του φπψ δινουν.πχ το θεωρια πραξη και αξιολογηση του εκπαιδευτικου ερφου δινει ευκαιρια στη ειδικη αγωγη και στο να γινει καποιοσ σχολικοσ συμβουλοσ κτλ!!αν καποιοσ θελει να κανει μεταπτυχιακο σε αρχαια η λατινικα θα του δωθουν απλα πιο πολλες γνωσεισ στον τομεα..τιποτε περισσοτερο.και το μεταπτυχιακο στην φιλοσοφια επισησ!!γι αυτο οι φιλολογοι(και δεσ και σε σελιδα του φορουμ τησ φιλοσοφικησ που ειδα σημερα)ελεγαν απο το φιλολογικο οτι ηθελαν να στραφουν σε μεταπτυχιακα οπωσ σχολικη ψυχολογια η την αξιολογηση εργου!!α και οσο για μεταπτυχιακα του εξωτερικο το φπψ δεν εχει κατι απ οσο εχω δει αλλα το ιστορικο διαπρεπει εξω..ψαξτοο
1ον: σεβομαι την επιλογη σας, απλως λεω οτι δεν μπορειτε και δεν πρεπει να διδασκετε ολα τα φιλολογικα μαθηματα, αλλα μονο ιστορια ή φιλοσοφια, αναλογα με το τι τμημα εχετε τελειωσει, οπως κι εγω εχω δικαιωμα και μπορω να διδασκω μονο αρχια, λατινικα, νεα και οχι ιστορια και φιλοσοφια.
2ον: Με την ιδια λογικη και ο καλος γιατρος θα φανει στην πραξη, ασχετως αν τελειωσε στο Χαρβαρντ, στην Αθηνα ή στη Βουλγαρια. Δεν παιζει ρολο και η θεωρητικη επιστημονικη συγκροτηση που παρεχει η καθε σχολη;
3ον: δεν κανουν ολα τα τμηματα των φιλοσοφικων σχολων τα ιδια μαθηματα. Μπες στις ιστοσελιδες τους και δες για παραδειγμα ποσα αρχαια ή λατινικα κανει το φιλοσοφικων και κοινωνικων σπουδων Κρητης ή το Φιλοσοφικο Πατρας΄ή ποσα νεα ελληνικα κανει ενα ιστορικο τμημα και μετα μιλα. Δεν ειναι ολα το ιδιο. με αυτο που λεω δεν το παιζω ανωτερος εγω απο σας. Αυτο θα ισχυε, αν ελεγα οτι δεν πρεπει να διδασκετε κανενα φιλολογικο μαθημα. Λεω απλως οτι δεν ειμαστε ομοιοι, οχι οτι δεν ειμαστε ισοι.
4ον: αυτο το μαθημα μπορει να ηταν εξαιρεση, ο κανονας ομως ειναι αυτος που σου ειπα
5ον: Ειναι πιο ευκολο ομως να διαβασεις 400 σελιδες ιστορια ή φιλοσοφια, κανοντας μια περιληψη και μαθαινοντας τα πιο βασικα. Το λεω αυτο, γιατι το εκανα. Ενω στα αρχαια τι να κανεις περιληψη; το μετρο;, το κριτικο υπομνημα, τη μεταφραση ή τα σχολια; Μονο την εισαγωγη μπορεις να κανεις. Εκτος αν κανεις επιλογη και αν εισαι τυχερος και πεσουν στα θεματα αυτα που διαβασες, κερδισες, αλλιως, κοπηκες. Δεν φτανει μονο να εισαι καλος στην ταξη, αλλα να διαθετεις και γνωσεις για να τις μεταδωσεις.
6ον: συμβουλος γινεται καποιος οπουδηποτε κι αν εχει μεταπτυχιακο, λατινικα, αρχαια, φιλοσοφια, παιδαγωγικα. Απλως το μεταπτυχιακο ή το διδακτορικο στα παιδαγωγικα σου δινει πιο πολλα μορια τοσο στο ΑΣΕΠ οσο και στις κρισεις των διευθυντων και των σχολικων συμβουλων. Οσο για το μεταπτυχιακο στην ειδικη αγωγη το προτιμουν πολυ γιατι μεσω αυτου διοριζεσαι στην εκπαιδευση ως φιλολογος ειδικης αγωγης σχετικα ευκολα και παιρνεις κι ενα επιδομα ειδικης αγωγης επιπλεον στο μισθο σου. Γι' αυτο τρεχουν ολοι να κανουν μεταπτυχιακα και ντοκτορα στα παιδαγωγικα και στη ειδικη ααγωγη, τα οποια βεβαια μπορει κανεις να κανει και στα παιδαγωγικα τμημητα δασκαλων και νηπιαγωγων. Αλλιως σιγα μην καιγονταν ολοι γαι μεταπτυχιακο στην παιδαγωγικη, το οποιο συν τοις αλλοις ειναι πιο ευκολο απο ενα μεταπτυχιακο στην κλασσικη ή την βυζαντινη φιλολογια ή στην παλιογραφια για παραδειγμα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
xristina elen
Πολύ δραστήριο μέλος
2.εννοειται πως ο καλοσ γιατρος θ αφανει στην πραξη..κατα ποσο θα εχει επιτυχια κα ιθα σωζει...δηλαδη για σενα γιατροσ σωστος ειναι αυτος που ξερει μονο τα βιβλια απ εξω?και αν δεν ξερει να τα εφαρμοσει?
3.εννοω οτι η φιλολογια κομοτηνησ και η αθηνασ κανουν τα ιδια..μην κανεισ λεσ και εισαι ο καλυτεροσ!!αυτο εννοω
4.οκ ισωσ
5.οχι για ν ακνεισ μαθημα στο λυκειο μεταδοτικοτητα θελεικαι γνωσεισ παιδαγωγικων..σιγα την ειδικευση που θελει καποιοσ για να κανει τον Μουρηνα!!απο αυτα που κανουν στο φιλολογικο στην ζωη τους ολοκληρη ουτε τα μισα δεν θα χρησιμοποιησουν εννοω αν μπουν στο δημοσιο..απο γνωσεισ ομως εχουν πολλες δεν το αμφισβητω
6.και αφου σου δινει ευκαιριες ειτε ειναι ευκολο ειτε οχι η ειδικη εγωγη γιατι να μην την ακολουθησει και να παει λατνικα η αρχαια που θ αειναι ξαναλεω απλα πιο πολλεσ γνωσεισ?καποιοσ προτιμαει να κανει μεταπτυχιακο σε αυτα (ειδικη αγωγη κτλ)γιατι ξερει οτι θα χει οφελος +οτι μπορει να ναι και ευκολα γιατι οχι?κακο δεν ειναι..τωρα να κανει καποιοσ μεταπτυχιακο λατινικα μια τρυπα στο νερο ειναι πιστευω...αυτα που ηταν τα πηρε στην σχολη του ...τελοσ παντων.οτι ειναι!!
υγ:και δεν μπορω να καταλαβω γιατι υποβιβαζουμε την ειδικη αγωγη..χρειαζεται τρομερο ψυχολογικο σθενοσ να παει καποιος εκει!!εμεις θα μαστε σε μια ταξη με αρτιμελη παιδια και ολα οκ..αν ομωσ καποιο παιδι εχει καποιο προβλημα τοτε εκει φαινεται η μαγκια του εκπαιδευτικου!!να πιασω ενα βιβλιο και να πω εναν πλαγιοτιτλο η να δωσω 30 σελιδες σημειωσεις μπορει να το κανει και ο αποφοιτος λυκειου οχι μονο εμεις οι πε02
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 25 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 29 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.