Βοήθεια/Απορίες στη Βιολογία Προσανατολισμού

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει από Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Κάνε πως δεν το άκουσες!

Αφού δεν αλλάξαν το βιβλίο,δεν αλλάζουν κι οι πιθανότητες στα θέματα!

Αν,αν γίνεις βιολόγος,τότε θα σε αφορά αν εγκαταλήφθηκε ή όχι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,165 μηνύματα.
στο φροντιστηριο (και στο σχολειο νομιζω) μας ειπανε οτι η διαδικασια της κατασκευης γονιδιωματικης βιβλιοθηκης εχει εγκαταληφθει και δεν χρησιμοποιειτε πλεον. Και ρωταω εγω. απο την στιγμη που η γονιδιωματικη βιβλιοθηκη ειναι μια "νεκρη" διαδικασια υπαρχει περιπτωση να μπει σαν θεμα στις εξετασεις? εχει πεσει ποτε παλαιοτερα?(εστω και Σ-Λ)
Eπειδή σου το είπανε οι φροντιστές σου δε σημαίνει ότι ισχύει κιόλας. Η διαδικασία αυτή έχει βοηθήσει στο να ταυτοποιηθούν πολλά γονίδια και να σχεδιαστούν διάφορες γονιδιακές θεραπείες, επίσης βοήθησε και βοηθάει για να διευρηνηθεί η εξέλιξη μεταξύ πολλών οργανισμών. Το ότι αλλάζουν κάποια πρότυπα δε σημαίνει ότι το όλο ενχείρημα είναι νεκρό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

spyroskaftanis

Δραστήριο μέλος

Ο spyroskaftanis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 453 μηνύματα.
Καλησπέρα!!
Αύριο γράφω διαγώνισμα βιολογία και δεν έχω καθόλου καλές σχέσεις με το μάθημα :)
Το 4ο θέμα θα είναι μια άσκηση, όπως μας είπε ο καθηγητής.
Μας την είπε σε δύο λεπτά (το πολύ) και μόνο μία φορά. Εγώ από αυτά πρόλαβα να πάρω λίγες σημειώσεις, αλλά δεν βγάζω άκρη.
Θα μας δίνει αυτά π.χ
Α-Τ-Τ-C-G-A-T
και τα ερωτήματα θα είναι:
α) να γράψετε την συμπληρωματική της
β) (κάτι για μεταγραφή λέει το άλλο)
γ) να βρούμε τα ζεύγη
δ) να βρούμε τα μόρια νερού.

Αν κάποιος έχει normal καθηγητή και λίγο χρόνο ας μου την εξηγήσει γιατί είναι σκούρα τα πράγματα :worry:
Ευχαριστώ πολύ!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,211 μηνύματα.
Καλησπέρα!!
Αύριο γράφω διαγώνισμα βιολογία και δεν έχω καθόλου καλές σχέσεις με το μάθημα. Το 4ο θέμα θα είναι μια άσκηση, .....
Καλά ρε φίλε, κι εσύ τελευταία στιγμή το θυμήθηκες?
Αν είσαι online, είσαι πολύ τυχερός. Έχω στα αρχεία μου 3 τέτοιες ασκήσεις λυμένες:

αν δεν φαίνεται, πάτα δεξί κλικ και εμφάνιση...
Aν είσαι offline (και μείνεις), τότε είσαι πολύ άτυχος...

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

spyroskaftanis

Δραστήριο μέλος

Ο spyroskaftanis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 453 μηνύματα.
Ευχαριστώ για την απάντηση!
Ήταν off το forum εχτές και δεν την είδα βέβαια.
Αλλά no problem. Μου την εξήγησε ένας συμμαθητής μου και το έγγραψα σωστά το θέμα :D
Εύκολο ήταν τελικά!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dts227

Νεοφερμένος

Ο dts227 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
Όλα τα γονίδια παίζουν ρόλο στην ποσότητα πρωτεϊνης που παίρνεις! Ένας φορέας ασθένειας π.χ δρεπανοκυτταρικής παίρνει μισή ποσότητα από αλυσίδες b για να συνθέσει αιμοσφαιρίνη HBA! Παράλληλα μπορεί να σχηματίζει και λίγη HBS που είναι παθολογική! Τα γονίδια όμως δεν είναι ατελώς επικρατή γιατί σε φυσιολογικές συνθήκες δεν εμφανίζονται τα συμπτώματα της ασθένειας! Ούτε εμφανίζεται μια ενδιάμεση κατάσταση με μισή ποσότητα παθολογικής και μισή ποσότητα φυσιολογικής αιμοσφαιρίνης όπως θα συνέβαινε στα ατελώς επικρατή!
Σε μεγάλα υψόμετρα επειδή ο φορέας παράγει τη μισή ποσότητα από αλυσίδες b σε σχέση με το κανονικό άτομο δεν επαρκούν ώστε να καλύψουν τις ανάγκες του οργανισμού σε Ο2 το οποίο είναι λίγο εκεί ψηλά και δεν δεσμεύεται όσο θα έπρεπε! Έτσι ο εγκέφαλος δεν οξυγονώνεται σωστά και ζαλιζόμαστε ή εμφανίζουμε τάσεις λυποθυμίας!

Θεραπεία
Με σωστή ιατρική παρακολούθηση, τα περισσότερα προσβεβλημένα παιδιά επιζούν.
Εάν τα συμπτώματα είναι σοβαρά, μπορεί να γίνει μεταμόσχευση μυελού των οστών, εάν βρεθεί ο κατάλληλος δότης.
Εάν η μεταμόσχευση είναι επιτυχής, το παιδί αποθεραπεύεται πλήρως.

Τελος η δρεπανοκυτταρικη αναιμια αποτελει ασπιδα προστασιας στην ελονοσια γιατι το πλασμωδιο που την προκαλει δεν προλαβαινει να πολλαπλασιαστει μεσα στα ερυθρα λογω του οτι αυτα καταστρεφονται νωριτερα απότι τα φυσιολογικα ερυθρα!
Γι αυτο η δρεπανοκυτταρικη εχει εξαπλωθει σε περιοχες μεταξυ αφρικης και ευρωπης! ετσι εμποδιζεται κατα καποιο τροπο και η εξαπλωση της σε αυτες τις χωρες! εβαλε το χερι της η εξελιξη παλι με οπλο της τη μεταλλαξη!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Bemanos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μοριακός Αρχιτέκτονας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει από Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,879 μηνύματα.
με τον ορο ζυγωτο ενουμε το γονιμοποιημενο ωαριο , σωστα?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Devina

Τιμώμενο Μέλος

Η Devina αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 5,968 μηνύματα.
με τον ορο ζυγωτο ενουμε το γονιμοποιημενο ωαριο , σωστα?

Ναι. Τα σπερματοζωάρια αφού γονιμοποιήσουν το ωάριο δημιουργείται το ζυγωτό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Bemanos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μοριακός Αρχιτέκτονας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει από Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,879 μηνύματα.
:thumbsup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

TrustMeImDoctor

Νεοφερμένος

Ο Αλέξανδρος, ναι ο Μέγας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Έχει κανείς σαρώσει το βιβλίο της Βιολογίας?? :/: Ή έστω να υπάρχει σε κάποια ψηφιακή μορφή, όπως αρχείο pdf? Αν ναι, θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα αν μπορούσατε να μου το στείλετε ή αν ξέρατε κάποια ιστοσελίδα, από την οποία μπορώ να το κατεβάσω.
Σε περίπτωση που θέλετε να επικοινωνήσετε, το ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο: trustmeiamadoctor@hotmail.com
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

namaste

Νεοφερμένος

Η namaste αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 28 μηνύματα.

TrustMeImDoctor

Νεοφερμένος

Ο Αλέξανδρος, ναι ο Μέγας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ πολύ! Το έψαχνα τόσο καιρό, αλλά πουθενά. μια ματιά που του έριξα, παρατήρησα ότι στην σελίδα 14 υπάρχει μια εικόνα για το πείραμα των Hershey-Chase, ενώ στο σχολικό μου βιβλίο δεν υπάρχει. Επίσης, στην σελίδα 15 λείπει η εικόνα των δεοξυριβονουκλεοτίδιου και του ριβονουκλεοτίδιου, που υπάρχει στο δικό μου βιβλίο. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JaneWin

Διάσημο μέλος

Η JaneWin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,240 μηνύματα.
Επίσης στην εικόνα σελίδας 21 υπάρχει μια μικρή διαφοροποίηση και στη σελίδα 30 λείπει εικόνα. :worry:
Πράγματι,γιατί υπάρχει τέτοιο μπέρδεμα με τις εικόνες; =/
Λέτε να αλλάξουν το βιβλίο την νέα σχολική χρονία;:no:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

namaste

Νεοφερμένος

Η namaste αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 28 μηνύματα.
Επισης το τελευταιο κομματι στο κεφ.9 για την κλωνοποιηση το pdf το εχει σε μπλε πλαισιο ενω στο δικο μου βιβλιο το εχει κανονικα... τελικα τι ισχυει? :confused:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

TrustMeImDoctor

Νεοφερμένος

Ο Αλέξανδρος, ναι ο Μέγας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Ποιος ξέρει? Άλλη μια ερώτηση... Τις σελίδες των pdf μπορώ με κάποιο τρόπο να τις μετατρέψω σε εικόνες? :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JaneWin

Διάσημο μέλος

Η JaneWin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,240 μηνύματα.
Ποιος ξέρει? Άλλη μια ερώτηση... Τις σελίδες των pdf μπορώ με κάποιο τρόπο να τις μετατρέψω σε εικόνες? :hmm:

Με screenshot ίσως; =/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alchemia

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η alchemia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 189 μηνύματα.
Παιδια εχω μια ερωτηση: Εχω την αλληλουχια ενος γονιδιου που στην αρχη και στο τελος εχει GAATTC, το κοβω με την ΕCORI και στη συνεχεια κλωνοποιειται.
Λοιπον, ποιο κομματι ακριβως κλωνοποιειται;Ολο το ενδιαμεσο ; Ξεχασα να πω οτι ενδιαμεσα απο τις αλληλουχιες GAATTC υπαρχει ΑΤG και TAG.
Επισης, τι mRNA προκυπτει; Μαζι με τις περιοριστικες κανω μεταφραση ή χωρις; Ευχαριστω
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει από Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Με PCR;Πιθανολογώ πως στην PCR δε μας ενδιαφέρουν τα κωδικώνια,αν όλα γίνονται με τη θερμότητα.Εγώ αν και έχει περάσει καιρός,νομίζω όλο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alchemia

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η alchemia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 189 μηνύματα.
Οχι με μετασχηματισμο ειναι η ασκηση...! Ενσωματωνεται σε πλασμιδιο και στη συνεχεια σε βακτηριακο κυτταρο..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Η EcoRI θα κόψει το DNA σου παλινδρομικά, μεταξύ G και A σε κάθε αλυσίδα. Θα πάρεις λοιπόν ένα κομμάτι DNA με μονόκλωνα άκρα το οποίο και θα ενσωματώσεις σε ένα πλασμίδιο που έχει κοπεί από την ίδια περιοριστική ενδονουκλεάση. Το ανασυνδυασμένο πλασμίδιο θα μετασχηματίσει ένα βακτήριο το οποίο θ' αρχίσει να αναπαράγεται αφού το τοποθετήσεις σε καλλιέργεια και λοιπά. Ο κλώνος που θα παραχθεί θα αποτελείται από βακτήρια που φέρουν αντίγραφα του ανασυνδυασμένου πλασμιδίου που εισήγαγες στο αρχικό, όπως το εισήγαγες. Θα κλωνοποιηθεί δηλαδή όλο το κομμάτι που ενσωματώθηκε στο αρχικό πλασμίδιο, στην περίπτωσή μας το όλο το ενδιάμεσο κομμάτι.

Φαντάζομαι η άσκηση δε θα σου δίνει ένα χρωμόσωμα(!!) αλλά ένα τμήμα του που στην αρχή και στο τέλος έχει την αλληλουχία που αναγνωρίζει η EcoRI. Προφανώς θα κλωνοποιηθεί το ενδιάμεσο κομμάτι, στην περίπτωση ευκαρυωτικού οργανισμού που σου ζητάει η άσκηση μάλλον. Ακόμα και να σε ρωτήσει κάτι τέτοιο δηλαδή, που δεν αλλά λέμε, λες ότι για να κλωνοποιηθεί το υπόλοιπο τμήμα του χρωμοσώματος -τα εξωτερικά κομμάτια δηλαδή- θα ήθελες άλλο φορέα κλωνοποίησης λόγω μεγέθους του DNA. Θα χρησιμοποιούσες ιό ξερωγώ, όχι πλασμίδιο.

Τέλος πάντων, κράτα ό,τι χρειάζεται στην άσκηση για τώρα. Κάτι άλλο, τα κωδικόνια έναρξης και λήξης δεν είναι ενδεικτικά του κομματιού που κλωνοποιείται. Σε ακραία άσκηση μπορούν να γίνουν χίλια δυο, με περισσότερα από ένα πιθανά τμήματα για κλωνοποίηση, περισσότερα γνωστά κωδικόνια και ούτω καθεξής. Πηγαίνεις με τη θεωρία, μόνο. Το TAG δεν είναι κάτι που ξέρεις έτσι κι αλλιώς, TAC λες.

Για το mRNA χρειάζεται η εκφώνηση, αν και πάλι μάλλον εύκολα είναι τα πράγματα. Εξαρτάται από τον οργανισμό από τον οποίο πήρες το γονίδιο. Αν είναι ευκαρυωτικός έχεις εσώνια και προκύπτει πρόδρομο mRNA το οποίο και ΔΕΝ ωριμάζει (σε βακτήριο είμαστε). Αν είναι προκαρυωτικός κανονικά χωρίς πρόβλημα.

Για τη μετάφραση δες τα δεδομένα της άσκησης. Θα λέει για υποκινητές πιθανότατα άρα, αφού βρεις το TAC (3'-5') κι ένα κωδικόνιο λήξης, θα ξέρεις τι παίζει με όλες τις διαδικασίες. Αν η EcoRI σού έχει χαλάσει τον υποκινητή θες άλλη περιοριστική για να πάρεις προϊόν (δε θα γίνει καν μεταγραφή). Αν όχι, ο υποκινητής θα βρίσκεται μετά την GAATTC ή μπορεί και να πιάνει μερικές βάσεις απ' αυτή. Από εκεί ξεκινάει η μεταγραφή και από το AUG (5'-3') στο mRNA πια η μετάφραση. Αν είμαστε σε αυτή την περίπτωση, η GAATTC ή έστω μέρος της θα ανήκει σε αμετάφραση περιοχή.

Αυτά συνοπτικά και κάπως πρόχειρα. Διάβασε τη θεωρία ξανά πριν πας να λύσεις, καλά την άσκηση και προσεκτικά ό,τι γράφεις.

Good luck.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top