Αγαπητέ Θοδωρή,
Σε ευχαριστούμε για το από 10/5/2010 email σου και την περιγραφή της προσωπικής σου εκτίμησης σχετικά με τις συνθήκες διεξαγωγής του Listening κατά την διάρκεια των εξετάσεων ECPE του Πανεπιστημίου του Michigan που διεξήχθησαν την Κυριακή 9/5/10 στο εξεταστικό κέντρο της Καστοριάς.
Η διεξαγωγή του Listening σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θέτει το English Language Institute του Πανεπιστημίου του Michigan αποτελεί προτεραιότητα για την Ελληνοαμερικανική Ένωση. Απαντώντας στα σημεία που θέτεις στην επιστολή σου θα ήθελα να σε ενημερώσουμε για τη διαδικασία που ακολουθείται κάθε φορά σχετικά με το ακουστικό μέρος των εξετάσεων:
Ηχητικός εξοπλισμός: Η επιλογή του ηχητικού εξοπλισμού γίνεται σε συνάρτηση με το μέγεθος της αίθουσας όπου διεξάγονται οι εξετάσεις. Σε περίπτωση κατά την οποία ο εξοπλισμός που προσφέρεται από τους υπευθύνους των αιθουσών δεν καλύπτει τις προδιαγραφές μας, η Ελληνοαμερικανική Ένωση αναλαμβάνει την ενοικίαση και εγκατάσταση κατάλληλου ηχητικού εξοπλισμού.
Έλεγχος καλής ακουστικής την παραμονή των εξετάσεων: Την προηγούμενη των εξετάσεων στελέχη της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης πραγματοποιούν επισκέψεις σε όλους τους εξεταστικούς χώρους. Κύριο μέλημά τους είναι, μεταξύ άλλων, ο έλεγχος του ηχητικού εξοπλισμού.
Έλεγχος καλής ακουστικής την ημέρα των εξετάσεων: Την ημέρα των εξετάσεων, πριν την άφιξη των υποψηφίων στα εξεταστικά κέντρα, οι υπεύθυνοι των εξεταστικών χώρων έχουν γραπτές και προφορικές οδηγίες να πραγματοποιήσουν έλεγχο σωστής λειτουργίας και ακουστικής του ηχητικού εξοπλισμού και των CDs που θα χρησιμοποιηθούν στη διεξαγωγή των εξετάσεων. Για κάθε αίθουσα δίνονται δύο CDs ανά βάρδια. Αν παρόλα αυτά, παρουσιαστεί οποιαδήποτε δυσλειτουργία του εξοπλισμού ή του CD, οι υπεύθυνοι των εξεταστικών χώρων καλούν την Ελληνοαμερικανική Ένωση και ζητούν οδηγίες.
Επιβεβαίωση καλής ακουστικής με τους υποψήφιους: Αφού δοθούν οι απαραίτητες οδηγίες προς τους υποψήφιους, ακούγονται οι ηχογραφημένες οδηγίες του ακουστικού μέρους. Με την ολοκλήρωσή τους το CD διακόπτεται και οι εξεταστές ζητούν από τους υποψήφιους να επιβεβαιώσουν ότι είναι ικανοποιημένοι με την ένταση και ποιότητα του ήχου. Η εξέταση δεν ξεκινάει αν υπάρχει έστω και ένας υποψήφιος ο οποίος δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένος.
Από την έρευνα που πραγματοποιήσαμε σχετικά με το θέμα που περιγράφεις ότι προέκυψε στην αίθουσα στην οποία εξετάστηκες αλλά και τις γραπτές εκθέσεις του εξεταστή και του συντονιστή προκύπτει ότι η παραπάνω διαδικασία τηρήθηκε απολύτως. Ειδικότερα για την δεύτερη βάρδια στην οποία και εξεταζόσουν, θα ήθελα να σε ενημερώσουμε για τα παρακάτω:
Η ένταση του ήχου κατά τη διάρκεια των οδηγιών ήταν ίδια με την ένταση με την οποία διεξήχθη το Listening της πρώτης βάρδιας – για την οποία όλοι οι παρευρισκόμενοι υποψήφιοι εξέφρασαν την ικανοποίησή τους.
Στην πρώτη παύση της μετάδοσης του ακουστικού μέρους της εξέτασης, συγκεκριμένα μετά τις γενικές οδηγίες και την ερώτηση “Do you have any questions”, o εξεταστής κι ο συντονιστής έχουν καταγράψει ότι κάποιος υποψήφιος – προφανώς αναφέρεται σʼ εσένα – ανέφερε ότι επιθυμούσε αύξηση της έντασης. Στο σημείο αυτό, ο εξεταστής και ο συντονιστής των εξετάσεων έκαναν τις απαραίτητες ρυθμίσεις, και εφόσον δεν προβλήθηκε άλλη αντίρρηση, η εξεταστική διαδικασία συνεχίστηκε.
Τα δύο ηχεία που αναφέρεις, όπως πολύ σωστά εντόπισες, βρίσκονται στο πίσω μέρος της αίθουσας λίγα μέτρα μακριά από τη θέση σου. Αν και δεν θεωρούμε ότι αυτό είναι πρόβλημα καθότι επανειλημμένως διεξάγονται εξετάσεις γλωσσομάθειας και σεμινάρια στη συγκεκριμένη αίθουσα, παρόλα αυτά στο ξενοδοχείο που εξετάστηκες υπάρχει σύστημα ηχοροφής, το οποίο και ήταν σε λειτουργία, παράλληλα με τα δύο ηχεία που ήταν τοποθετημένα πιο πίσω από τη θέση που καθόσουν. Η ηχητική εγκατάσταση του συγκεκριμένου χώρου είναι άκρως επαγγελματική και η ένταση που μπορεί να φτάσει ο ήχος είναι η αναγκαία για κάθε εκδήλωση.
Εκτός αυτού, από την αναφορά τόσο του εξεταστή όσο και του συντονιστή του κέντρου σας – και οι δύο διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στη διεξαγωγή εξετάσεων και έχουν επανειλημμένως αξιολογηθεί από τρίτους με λίαν καλώς ή άριστα – προκύπτει ότι μετά το κάθε part του Listening και πριν την έναρξη του επόμενου, γινόταν παύση προκειμένου να ρωτήσουν οι υποψήφιοι οποιαδήποτε απορία, καθώς και να αναφέρουν κάποιο πρόβλημα που τυχόν συνάντησαν με την ποιότητα του ήχου. Σε καμία από αυτές τις παύσεις δεν τέθηκε κάποιο τέτοιο ζήτημα, οπότε η εξέταση συνεχίστηκε κανονικά.
Από το πλάνο της αίθουσας που καταγράφεται κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, φαίνεται ότι η διάταξη, όχι απλά πληρούσε τις προϋποθέσεις των αποστάσεων για τη διασφάλιση της ποιότητας των εξετάσεων, αλλά ήταν σχεδόν διπλάσια. Άρα, η θέση σου ως προς τα άφθονα παραδείγματα cheating που αναφέρεις, δεν δύναμαι να καταλάβω από που προκύπτει. Παρόλο που οι αποστάσεις μεταξύ των υποψηφίων ήταν μεγάλες, από δύο υποψηφίους παρατηρήθηκε μια «ανησυχία», και σε αυτούς τους υποψηφίους έγινε παρατήρηση, η οποία δεν ανέφερε τίποτα για αποβολή από την εξεταστική διαδικασία, αλλά αντιθέτως, για αλλαγή θέσης.
Είμαι βέβαιη ότι το άγχος των εξετάσεων σε οδήγησε και σε βεβιασμένες κινήσεις όπως το να αναρτήσεις την επιστολή σου στο διαδίκτυο χωρίς να περιμένεις την απάντησή μας και ενδεχομένως να αξιολογήσεις τα γεγονότα με τρόπο διαφορετικό από εκείνο που θα έκανε ένας τρίτος ψυχραιμότερος παρατηρητής. Από τη μεριά μου σου εύχομαι ολόψυχα να έχεις πάει καλά αυτή την φορά στην εξέταση και να έχεις καλά αποτελέσματα.
Θα ήθελα για μια ακόμη φορά να σε ευχαριστήσω για το ενδιαφέρον σου για τις εξετάσεις του English Language Institute του Πανεπιστημίου του Michigan και να σε διαβεβαιώσω ότι θα εξακολουθήσουμε να εργαζόμαστε για την διασφάλιση άριστων συνθηκών για όλους τους υποψήφιους και την προστασία του κύρους του Πανεπιστήμιου του Michigan από σχόλια που δεν είναι ελεγμένα ή ακριβή.
Με εκτίμηση,
Ελένη Αλεξίου
Τμήμα Εξετάσεων
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.