Bοήθεια/Απορίες στη Φυσική Προσανατολισμού

amalfi

Δραστήριο μέλος

Ο amalfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
..το μεγαλύτερο κακό κατά την άποψή μου είναι ότι δεν πρόκειται ποτέ να μάθουμε την απάντηση σε αυτό το ερώτημα, καθώς δε θα μπορέσουμε ποτέ να επιτύχουμε ανάλογο πείραμα...
δεν ειμαι σιγουρος πώς το εννοεις αλλα τουλαχιστον θα καταλαβουμε καλυτερα τους νομους του Νευτωνα (οσοι ασχολουμαστε με τετοια προβληματα) (ηδη πιστευω οσοι ασχοληθηκαν εμαθαν κατι καινουργιο, ή εστω κατι γυριζει στο μυαλο τους)

με τους νομους του Νευτωνα στελνουμε ακομη και διαστημοπλοια! :)

(αλλα για μενα πολυ σημαντικη ειναι και αυτη καθεαυτη η ομορφια της "θεωριας" και ολη αυτη η διανοητικη περιπετεια)

(η περιπτωση 4 ειναι μια περιπτωση οπως ολες οι αλλες, λυνεται το προβλημα. δε μ αρεσει να παγιδευω. προτιμω την ουσια! [κι ας ειναι δυσκολος ο δρομος, δεν ειναι κακο να δυσκολευομαστε])
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

paganini666

Δραστήριο μέλος

Ο Ίωνας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 468 μηνύματα.
Μια 4η απάντηση θα μπορούσε να είναι ότι για το συγκεκριμένο ερώτημα, καμιά απάντηση δε μπορεί να αποδειχθεί ψευδής ή αληθής...δεν ξέρω βέβαια αν το προβλέπουν αυτό τα μαθηματικά του 1800...
...το μεγαλύτερο κακό κατά την άποψή μου είναι ότι δεν πρόκειται ποτέ να μάθουμε την απάντηση σε αυτό το ερώτημα, καθώς δε θα μπορέσουμε ποτέ να επιτύχουμε ανάλογο πείραμα...
Σύμφωνα πάντως με όσα κατέχω από τη Φυσική του Λυκείου, αρχικά στο μυαλό μου η απάντηση που σχηματίσθηκε ήταν ότι το σημειακό σωματίδιο θα στερεωθεί στην κορυφή του λόφου (με ποιον άλλον τρόπο θα μπορούσαμε να στερεώσουμε το σωματίδιο στην κορυφή χωρίς να πέσει;)

Υ.Γ.:περιμένω με αγωνία την απάντηση του καθηγητή.
ισως αν το αφηναμε απο πανω (καθετα προς το εδαφος) δε ασκειται καμια δυναμη παραλληλα στο εδαφος οποτε σιγουρα θα παρεμενε εκει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antonela

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η antonela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 177 μηνύματα.
Άλλη μία απορία!!:P Αρχικά η σφαίρα κινείται οριζόντια και μετά αρχίζει να κινείται πάνω στο λόφο; Ή ξεκινά την κίνηση από το χαμηλότερο σημείο του λόφου (εκτοξεύοντάς την) και συνεχίζει σε ανηφόρα;

Μήπως είναι εύκολο να έχουμε και ένα σχήμα; Γιατί σκέφτομαι κάτι (σαν απάντηση), αλλά θέλω να ξέρω αν οι υποθέσεις που κάνω είναι σωστές...
:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amalfi

Δραστήριο μέλος

Ο amalfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
Άλλη μία απορία!!:P Αρχικά η σφαίρα κινείται οριζόντια και μετά αρχίζει να κινείται πάνω στο λόφο; Ή ξεκινά την κίνηση από το χαμηλότερο σημείο του λόφου (εκτοξεύοντάς την) και συνεχίζει σε ανηφόρα;

το ιδιο κανει!

ας μην ειναι και οριζοντιο στην αρχη, ας εχει καποια κλιση

το εδαφος ειναι λειο ,ομαλο, συνεχομενο, χωρις γωνιες, (απαλο απαλο :P)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antonela

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η antonela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 177 μηνύματα.
οκ!!!:D
Δύσκολαααα τα πράγματα!! Αλλά όσο μπορούμε θα το παλέψουμε!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amalfi

Δραστήριο μέλος

Ο amalfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
ειναι πολυ καλη ιδεα να προσπαθησετε να κρινετε και να σκεφτειτε προηγουμενα πραγματα που εχουν ειπωθει.

αν το κοιτατε ετσι απ' το μηδεν ειναι πιο δυσκολο

πιστευω ειναι καλο να σας δινουμε στο σχολειο μια φορα το μηνα ενα πιο δυσκολο και "ανοιχτο" προβλημα [προαιρετικο] που να "παλευεται" μεχρι ενος βαθμου!

(δεν υπαρχει βιαση, πολλα προβληματα τα εχω χρονια και με βασανιζουν [και απο μαθητης ακομα] ..σιγα σιγα)

[αλλα οπως σας υποσχεθηκα θα δωσω τη λυση συντομα -- ενας λογος που το εθεσα ειναι η ομορφια και η διδακτικοτητα της λυσης]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ntonebts

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η ntonebts αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 178 μηνύματα.
Κυριε amalfi ο λοφος ποσων διαστασεων ειναι ? Γιατι νομιζω οτι σκεφτηκα κατι ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antonela

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η antonela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 177 μηνύματα.
ειναι πολυ καλη ιδεα να προσπαθησετε να κρινετε και να σκεφτειτε προηγουμενα πραγματα που εχουν ειπωθει.

αν το κοιτατε ετσι απ' το μηδεν ειναι πιο δυσκολο

πιστευω ειναι καλο να σας δινουμε στο σχολειο μια φορα το μηνα ενα πιο δυσκολο και "ανοιχτο" προβλημα [προαιρετικο] που να "παλευεται" μεχρι ενος βαθμου!

(δεν υπαρχει βιαση, πολλα προβληματα τα εχω χρονια και με βασανιζουν [και απο μαθητης ακομα] ..σιγα σιγα)

[αλλα οπως σας υποσχεθηκα θα δωσω τη λυση συντομα -- ενας λογος που το εθεσα ειναι η ομορφια και η διδακτικοτητα της λυσης]

Μακάρι να δουλεύαμε έτσι στο σχολείο! Σίγουρα θα είχαμε καταλάβει καλυτερα κάποιες έννοιες και θα γνωρίζαμε κάτι παραπάνω!
Ευτυχώς που υπάρχει το ischool και καθηγητές που έχουν όρεξη να ασχοληθούν με τέτοια θέματα!:thanks::thanks::thanks:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amalfi

Δραστήριο μέλος

Ο amalfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
Κυριε amalfi ο λοφος ποσων διαστασεων ειναι ? Γιατι νομιζω οτι σκεφτηκα κατι ?
για ευκολια δύο (πώς ειναι μια γραφικη παρασταση? π.χ. του ημιτονου?)

(καποιοι αυτο το λενε και μονοδιαστατο προβλημα γιατι η θεση του σφαιριδιου μπορει να προσδιοριστει με μια μονο παραμετρο. [ποια?])

(για παραδειγμα ενα σωματιδιο που κινειται στο επιπεδο ειναι διδιαστατο προβλημα γιατι αρκουν δυο ποσοτητες [π.χ. χ και ψ] για να "ονομασουμε" καθε δυνατη θεση)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Leo 93

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Leo 93 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 209 μηνύματα.
η περιπτωση να φτασει στην κορυφη και να παραμεινει εκει δεν ειναι συμβατη με τη διατηρηση της ενεργειας!!!

(παραβιαζεται καπου ενδιαμεσα)
Πώς γίνεται αυτό;; Στο σώμα δρουν μόνο συντ δυνάμεις άρα η μηχανική ενέργεια διατηρείται. Αν δεν ισχύει η ΑΔΕ που σε αυτή την περίπτωση εκφράζεται μέσω της ΑΔΜΕ σημαίνει πως στο σώμα δρουν και μη συντ δυνάμεις. Μήπως η κάθετη αντίδραση παύει να είναι κάθετη στη τροχιά, όμως αυτό δεν είναι δυνατόν.

Εγώ πιστεύω πως το σώμα δε στέκεται στην κορφή επειδή σε εκείνη την περιοχή το σώμα ισορροπεί επομένως εκεί διατηρείται η αμέσως προηγούμενή του κινητ. κατάσταση. Άρα θα 'γλισρήσει' προς την αντίθετη πλευρά από αυτή που ξεκίνησε με ταχύτητα που τείνει στο 0 (ΔΕΝ είναι όμως ίση με0). 'Ετσι θα ισχύει ότι , με μικρές αποκλίσεις.

(αλλα για μενα πολυ σημαντικη ειναι και αυτη καθεαυτη η ομορφια της "θεωριας" και ολη αυτη η διανοητικη περιπετεια)
Συμφωνώ απόλυτα!!!

Πάντως είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα άσκηση.:iagree:Χαίρομαι που είστε ένας από τους λίγους καθηγητές που του αρέσει πραγματικά αυτό που ασχολείται.:no1::no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amalfi

Δραστήριο μέλος

Ο amalfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
Πώς γίνεται αυτό;;
να σου πω τι εννοουσα!

αν καποιος μας δειξει σ ενα βιντεακι το συγκεκριμενο πειραμα (το ιδανικο αυτο πειραμα) και τελικα η μπαλα κατσει στην κορυφη τοτε θα μπορουμε να βρουμε στιγμη ενδιαμεσα στην οποια δεν ισχυει η ΑΔΕ (με αλλα λογια δε γινεται- θα το δουμε συντομα)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ntonebts

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η ntonebts αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 178 μηνύματα.
Λοιπον ακουστε τι σκεβτηκα μπορει να ειναι και βλακεια .Αν υποθεσουμε οτι ο λοφος εχει σχημα τριγωνου το οποιο ειναι ισοσκελες τοτε το σωμα θα μεινει ακινητο στην κορυφη ,ετσι δεν είναι (και απο τις δυο πλευρες του λοφου απο οπου και να αναλυσω το βαρος η Βχ θα ειναι ιδια).Τωρα αν δεν ειναι ισοσκελες τοτε το σωμα θα πεσει προς εκεινη την πλευρα της οποιας η προσκειμενη γωνια στη βαση εχει μεγαλυτερο ημιτονο.Φυσικα αυτα ειναι δικιες μου εικασιες οποτε...:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amalfi

Δραστήριο μέλος

Ο amalfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
(σχετικο με το αλλο θεμα ;))


σας δειχνει καποιος βιντεακια "μηχανικης" με ελαχιστες (μηδαμινες) τριβες

1. ενα σωμα που κινειται σε παγο χωρις ν' αφηνει ιχνη (ευθυγραμμη ομαλη)

2.ενα εκκρεμες που ταλαντωνεται (για 2-3 περιοδους ωστε να μην ειναι εμφανης η αποσβεση)

3.ενα σωμα που εκτελει ελευθερη πτωση σε "κενο"

4.μπαλες του μπιλιαρδου που συγκρουονται (σε "κενο" για να μην εχουμε ηχο) [σχεδον ελαστικη κρουση]

5. την περιφορα του δορυφορου ενος πλανητη


ειναι δυνατον να καταλαβετε αν τα βιντεακια παιζουν απ την αρχη στο τελος ή απ το τελος στην αρχη?

(μηπως π.χ. αντι για ελευθερη πτωση εχουμε κατακορυφη βολη προς τα πανω που τη βλεπουμε αναποδα?)

ισως βλεπουμε τμηματα της κινησης. για παραδειγμα μπορει να μη βλεπουμε το "χερι" που αφησε την πετρα (?) ή το χερι που την πεταξε προς τα πανω

τα βιντεο ειναι απο τη σωστη γωνια ωστε να μπορειτε να κανετε μετρησεις αποστασεων και χρονων αν θελετε

(εχετε προβληματιστει ποτε?)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ntonebts

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η ntonebts αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 178 μηνύματα.
(σχετικο με το αλλο θεμα ;))


σας δειχνει καποιος βιντεακια "μηχανικης" με ελαχιστες (μηδαμινες) τριβες

1. ενα σωμα που κινειται σε παγο (ευθυγραμμη ομαλη)

2.ενα εκκρεμες που ταλαντωνεται (για 2-3 περιοδους ωστε να μην ειναι εμφανης η αποσβεση)

3.ενα σωμα που εκτελει ελευθερη πτωση σε "κενο"

4.μπαλες του μπιλιαρδου που συγκρουονται


ειναι δυνατον να καταλαβετε αν τα βιντεακια παιζουν απ την αρχη στο τελος ή απ το τελος στην αρχη?

(μηπως π.χ. αντι για ελευθερη πτωση χωρις αρχικη ταχυτητα εχουμε κατακορυφη βολη προς τα πανω που τη βλεπουμε αναποδα?)

τα βιντεο ειναι απο τη σωστη γωνια ωστε να μπορειτε να κανετε μετρησεις αποστασεων και χρονων αν θελετε

(εχετε προβληματιστει ποτε?)

Στην 1η περιπτωση δεν το βρισκω εφικτο αφου το σωμα κανει ΕΟΚ και αρα παντου η κινηση θα ειναι ομοιομορφη

Στην 2η πιστεω οτι ειναι εφικτο το εκρεμες αρχικα θα ηταν τεντωμενο ή συστηρωμενο οποτε θα το καταλαβαιναμε

Στην 3η οσον αφορα την ελευθερη πτωση αν αντιστρεφαμε το χρονο θα βλεπαμε οτι αρχικα το σωμα ηταν ακινητο

Στην 4η καθως συγκρουνται οι μπαλες του μπιλιαρδου (αν η κρουση ηταν πλαστικη δεν θα μπορουσαμε να δουμε τη διαφορα του πριν και του μετα (αφου θα διατηρειται η μηχανικη ενεργεια)ενω αν ηταν ελαστικη δεν θα μπορουσαμε )Συμφωνα με τη φυσικη παντα γιατι αν χρησιμοποιουσαμε την εμπειρια(εμπειρια απο προηγουμενες παρτιδες εννοω) μας απο το μπιλιαρδο ισως καταλαβαιναμε τη διαφορα του πριν και του μετα


Παντως συγχαρητηρια κυριε amalfi , οι ασκησεις σας ειναι πολυ ενδιαφερουσες .:bye:

P.S Η απαντηση μου ειναι λιγο προχειρη αλλα η προσπαθεια ειναι που μετραει:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amalfi

Δραστήριο μέλος

Ο amalfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
(δειτε και το θεμα με την αντιστροφη του χρονου, βρισκεται στην καρδια του δικου μας προβληματος)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

paganini666

Δραστήριο μέλος

Ο Ίωνας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 468 μηνύματα.
κυριε amalfi ειστε καθηγητης σε φροντιστηριο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amalfi

Δραστήριο μέλος

Ο amalfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
κυριε amalfi ειστε καθηγητης σε φροντιστηριο;
δεν ειμαι (μαλλον θα ταν δυσκολο να κανω τη δουλεια μου οπως θελω σε τετοιες συνθηκες)

φετος πηρα το πτυχιο μου,

ειμαι στους διοριστεους του τελευταιου ΑΣΕΠ

σ' ενα μηνα θα παω στρατό

και μετα σε σχολειο καπου στην επαρχια



:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ntonebts

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η ntonebts αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 178 μηνύματα.
Πηρα μια ιδεα απο την αλλη ασκηση που βαλλατε .Μηπως σε αυτη την ασκηση αντιστρεψατε το χρονο δηλαδη το σωμα ηταν αρχικα στην κορυφη του λοφου ακινητο , το αφησατε ,επεσε και λογω ελλειψης τριβων η δυναμικη του μετατραπηκε σε κινητικη δηλαδη με λιγα λογια μηπως στην εκφωνηση σας περιγραψατε το φαινομενο αναποδα :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stathismel

Νεοφερμένος

Ο stathismel αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 21 μηνύματα.
Σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να καταλάβουμε εάν το βιντεάκι παίζει ανάποδα ή όχι...οι αντίθετες κινήσεις δε θα είχαν καμία διαφορά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amalfi

Δραστήριο μέλος

Ο amalfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
οσοι τα πατε καλα με τα μαθηματικα μπορειτε να το δειτε και με τους τυπους [για το 1 και το 3 ειναι σχετικα απλο] και να συγκρινετε π.χ. την πτωση αντεστραμμενη [στο χρονο] και την κατακορυφη βολη [με καταλληλη ταχυτητα])

(και γραφικες παραστασεις μπορουν να βοηθησουν)

ειναι ακριβως το ιδιο?


με δυο λογια: η αντεστραμμενη κινηση ειναι μια "επιτρεπτη" κινηση που θα μπορουσε να συμβει κανονικα??

:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top