Bοήθεια/Απορίες στη Φυσική Προσανατολισμού

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
Στον ηλεκτρομαγνητισμό υπάρχει ο τύπος υπολογισμού της ΗΕΔ από επαγωγή Εεπ = Βυl που πρέπει να αποδεικνύεται στις ασκήσεις μέσω του νόμου του Faraday
Ναι το φαντάστηκα οτι θα το ζητούσαν αυτό,αλλά εντάξει είναι κυριολεκτικά γελοίο αρκεί κανείς να ξέρει τις βασικές εξισώσεις κίνησης και τον νόμο του Faraday. Δηλαδή δεν νομίζω κάποιος να μην μπορούσε να το βγάλει επιτόπου και να μην το είχε διαβάσει, είναι πόρισμα στην ουσία.
 

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
Ναι το φαντάστηκα οτι θα το ζητούσαν αυτό,αλλά εντάξει είναι κυριολεκτικά γελοίο αρκεί κανείς να ξέρει τις βασικές εξισώσεις κίνησης και τον νόμο του Faraday. Δηλαδή δεν νομίζω κάποιος να μην μπορούσε να το βγάλει επιτόπου και να μην το είχε διαβάσει, είναι πόρισμα στην ουσία.
είναι πραγματικά εντελώς γελοίο, αλλά ζητείται η απόδειξη στις ασκήσεις (ένας λίγο περίεργος άνετα σου κόβει αν δεν το αποδείξεις), επειδή το σχολικό αναφέρει τον τύπο μία σελίδα μετά την τελευταία σελίδα που είναι εντός ύλης.:jester:

(τουλάχιστον αυτό ισχύει για εμάς που δίναμε το '22, αλλά αμφιβάλλω ότι έκαναν τον κόπο να το αλλάξουν)
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
είναι πραγματικά εντελώς γελοίο, αλλά ζητείται η απόδειξη στις ασκήσεις (ένας λίγο περίεργος άνετα σου κόβει αν δεν το αποδείξεις), επειδή το σχολικό αναφέρει τον τύπο μία σελίδα μετά την τελευταία σελίδα που είναι εντός ύλης.:jester:

(τουλάχιστον αυτό ισχύει για εμάς που δίναμε το '22, αλλά αμφιβάλλω ότι έκαναν τον κόπο να το αλλάξουν)
Δεν βαριέσαι, εύκολες μονάδες. Ούτως η άλλως δεν θα συνιστούσα σε κανέναν να το θυμόταν απ'έξω διότι δεν είναι καθόλου θεμελιώδης νόμος. Ο νόμος του Faraday απο την άλλη είναι. Η νοοτροπία με τα εντός και εκτός ύλης που έχει το υπουργείο παιδείας με ξεπερνάει πάντως :hehe: .
 

Joji

Επιφανές μέλος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Πατρών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 8,023 μηνύματα.
Γειά.

422A0EC1-DF5F-40B2-94F3-37027C2BE997.jpeg
2561D98C-4405-4611-BADE-6375EE24BBD1.jpeg


Έκανα το α και το β όμως για κάποιο λόγο το γ μου βγαίνει 0,01. Πάντως ο χρόνος από την στιγμή που το συσσωμάτωμα θα σταματήσει για 1η φορά στιγμιαία είναι Τ/4 (όταν περνάει δηλαδή για πρώτη φορά από την ακραία θέση)
 
Τελευταία επεξεργασία:

BaSO4

Δραστήριο μέλος

Η Δρ. Βουλίδης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ. Έχει γράψει 741 μηνύματα.
Γειά.

View attachment 108119View attachment 108120

Έκανα το α και το β όμως για κάποιο λόγο το γ μου βγαίνει 0,01. Πάντως ο χρόνος από την στιγμή που το συσσωμάτωμα θα σταματήσει για 1η φορά στιγμιαία είναι Τ/4 (όταν περνάει δηλαδή για πρώτη φορά από την Θ.Ι.)
Το συσσωμάτωμα, αμέσως μετά τη σύγκρουση, βρίσκεται στη Θ.Ι. (με μέγιστη ταχύτητα umax=uσυσσωματώματος). Για πρώτη φορά σταματάει, όταν περάσει από την ακραία θέση Α, όπου η ταχύτητα του συσσωματώματος μηδενίζεται.

Όπως σωστά είπες, το χρονικό διάστημα t από τη Θ.Ι. προς μια ακραία θέση Α είναι Τ/4.
Η γωνιακή συχνότητα ω είναι ίση με 50r/s και με 2π/Τ, άρα η περίοδος του συσσωματώματος είναι Τ=π/25s.
Επομένως, το ζητούμενο χρονικό διάστημα t=Τ/4 είναι ίσο με π/(25*4)s, δηλαδή με π/100s ή 0,01πs ή -όπως αναγράφεται στο σχολικό- 3,14x10^-2s.
Για κάποιο λόγο, συνηθίζει να γράφει το π ως 3,14...

(στην απάντησή σου, μάλλον, παρέλειψες το π)
 

Joji

Επιφανές μέλος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Πατρών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 8,023 μηνύματα.
468AB02C-713F-44E8-ACE5-A400A7916B7E.jpeg
Ποιος καλός άνθρωπος θα την λύσει για να σιγουρευτώ ότι δεν έχω κάνει αριθμητικό; Μου βγαίνουν όπως να ‘ναι οι αριθμοί…
 

estrela

Νεοφερμένος

Η estrela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 63 μηνύματα.
εχω να λυσω ενα χρονο ασκηση, και γιαυτο πηγα μεσω λαμιας για την απαντηση, αλλα τσεκαρα τα αριθμητικα και δεν νομιζω να ειμαι λαθος, εξαλλου δεν τα λες και πολυ περιεργα
View attachment 108442Ποιος καλός άνθρωπος θα την λύσει για να σιγουρευτώ ότι δεν έχω κάνει αριθμητικό; Μου βγαίνουν όπως να ‘ναι οι αριθμοί…
 

Συνημμένα

  • Έγγραφο 60.pdf
    1.9 MB · Εμφανίσεις: 80

Joji

Επιφανές μέλος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Πατρών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 8,023 μηνύματα.
7F8BA516-63E0-4363-BC46-29ED0BFD8CAA.jpeg
Γειά :) Δεν θα μακρηγορήσω απλώς θα πω ότι η επαφή χάνεται όταν N=0, πήρα την ΣF του σώματος 2 και βρήκα ότι χάνεται στην θέση 0,1m. Τώρα, where’s the problem? Στο ότι θέλω να βρω που αντιστοιχεί αυτό το 0,1. Ξέρω πως το πλάτος της ταλάντωσης είναι 0,2m διότι μου το δίνει στην ουσία λέγοντας «Από την θέση ισορροπίας συμπιέζουνε το σύστημα κατά 0,2m και το αφήνουμε ελεύθερο. Γενικά δεν ξέρω where I can go from here. Αν πάρω την ΘΙ του σώματος 1 για να βρω το Δlo (συσπείρωση του ελατηρίου από ΘΦΜ), δεν έχω το Ν για να το κάνω. Έχουν γίνει όλα λίγο κουβάρι στο μυαλό μου. Αν μπορεί κάποιος να το ξεμπλέξει I’d appreciate it.
 

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
View attachment 108902Γειά :) Δεν θα μακρηγορήσω απλώς θα πω ότι η επαφή χάνεται όταν N=0, πήρα την ΣF του σώματος 2 και βρήκα ότι χάνεται στην θέση 0,1m. Τώρα, where’s the problem? Στο ότι θέλω να βρω που αντιστοιχεί αυτό το 0,1. Ξέρω πως το πλάτος της ταλάντωσης είναι 0,2m διότι μου το δίνει στην ουσία λέγοντας «Από την θέση ισορροπίας συμπιέζουνε το σύστημα κατά 0,2m και το αφήνουμε ελεύθερο. Γενικά δεν ξέρω where I can go from here. Αν πάρω την ΘΙ του σώματος 1 για να βρω το Δlo (συσπείρωση του ελατηρίου από ΘΦΜ), δεν έχω το Ν για να το κάνω. Έχουν γίνει όλα λίγο κουβάρι στο μυαλό μου. Αν μπορεί κάποιος να το ξεμπλέξει I’d appreciate it.
δεν χρειάζεται να μπλέξεις με την Ν για την ΘΙ. Μπορείς να θεωρήσεις τα Σ1-Σ2-ελατήριο ως σύστημα, οπότε στην ΘΙ η ΣF του συστήματος είναι μηδέν, άρα το ολικό βάρος (του Σ1 συν του Σ2) είναι ίσο με την Fελ και από εκεί βρίσκεις ότι η ΘΙ απέχει 0,1 μέτρα από την ΘΦΜ. Οπότε με βάση τα όσα έχεις ήδη βρει, η επαφή χάνεται στην ΘΦΜ.
 

Joji

Επιφανές μέλος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Πατρών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 8,023 μηνύματα.
δεν χρειάζεται να μπλέξεις με την Ν για την ΘΙ. Μπορείς να θεωρήσεις τα Σ1-Σ2-ελατήριο ως σύστημα, οπότε στην ΘΙ η ΣF του συστήματος είναι μηδέν, άρα το ολικό βάρος (του Σ1 συν του Σ2) είναι ίσο με την Fελ και από εκεί βρίσκεις ότι η ΘΙ απέχει 0,1 μέτρα από την ΘΦΜ. Οπότε με βάση τα όσα έχεις ήδη βρει, η επαφή χάνεται στην ΘΦΜ.
Σωστά σωστά. Δεν σκέφτηκα να πάρω το σύστημα ως σύστημα για να εξουδετερωθούν οι 2 δυνάμεις Ν. Σε ευχαριστώ πολύ!
 

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
Σωστά σωστά. Δεν σκέφτηκα να πάρω το σύστημα ως σύστημα για να εξουδετερωθούν οι 2 δυνάμεις Ν. Σε ευχαριστώ πολύ!
ευχαρίστησή μου, πολύ αγαπημένο κεφάλαιο οι ταλαντώσεις.
 

Joji

Επιφανές μέλος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Πατρών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 8,023 μηνύματα.

Joji

Επιφανές μέλος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Πατρών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 8,023 μηνύματα.
Λοιπόν. Ερώτηση πάλι για την ίδια άσκηση. Έκανα και το 2ο ερώτημα απλά μου βγήκε κουλό το αποτέλεσμα και το άφησα. Τώρα θα το ξανά πιάσω και θα πω, την στιγμή που χάνουν την επαφή ακριβώς, δεν πρέπει να πάρουμε ξεχωριστό τύπο για την κάθε ταχύτητα ουσιαστικά (κάθε σώματος); Διότι δεν αποτελεί πλέον σύστημα ώστε να πάρω ΑΔΕΤ και για τα δυο.
 

Cade

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Cade αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 845 μηνύματα.
Τη στιγμή που χάνουν επαφή η ταχύτητά τους είναι κοινή, το τι κάνουν μετά είναι άλλη ιστορία. Για να τη βρεις εφαρμόζεις αδετ στη θφμ και αν όλα πάνε καλά θα βγει √3m/s.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Joji

Επιφανές μέλος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Πατρών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 8,023 μηνύματα.
Τη στιγμή που χάνουν επαφή η ταχύτητά τους είναι κοινή, το τι κάνουν μετά είναι άλλη ιστορία. Για να τη βρεις εφαρμόζεις αδετ στη θφμ και αν όλα πάνε καλά θα βγει √3m/s.
Τώρα το είδα αυτό. Σε ευχαριστώ πολύ Cade. Μετά από μια ώρα μάθημα με τον καθηγητή μου και τρελό beef επειδή επέμενα ότι αφού χάνουν επαφή δεν μπορούν να έχουν κοινή ταχύτητα και να προσπαθεί να μου εξηγήσει αυτό που μου λες και εσύ, το εμπέδωσα :hehe:
 

Joji

Επιφανές μέλος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Πατρών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 8,023 μηνύματα.
Γειά!

32A512FF-21CE-46A9-A312-52776C4FDB65.jpeg

Γενικά με τα Β θέματα δεν το ‘χω καθόλου γιατί δεν έχω ιδέα πως να φτιάχνω τις σχέσεις ΑΛΛΑ, έχω μια απορία αρχικά. Στο πείραμα 2 ουσιαστικά αφού του ασκείται μια δύναμη F=mg, προς τα πάνω, στην ΘΙ δεν αλληλουεξουδετερώνεται με το mg προς τα κάτω; Άρα η Fελ είναι 0. Which suggests ότι η ΘΙ βρίσκεται στην ΘΦΜ (δεν ξέρω κατά πόσο είναι δυνατό αυτό αλλά λέει ασκείται συνεχώς).
 

Cade

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Cade αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 845 μηνύματα.
Γειά!

View attachment 109164
Γενικά με τα Β θέματα δεν το ‘χω καθόλου γιατί δεν έχω ιδέα πως να φτιάχνω τις σχέσεις ΑΛΛΑ, έχω μια απορία αρχικά. Στο πείραμα 2 ουσιαστικά αφού του ασκείται μια δύναμη F=mg, προς τα πάνω, στην ΘΙ δεν αλληλουεξουδετερώνεται με το mg προς τα κάτω; Άρα η Fελ είναι 0. Which suggests ότι η ΘΙ βρίσκεται στην ΘΦΜ (δεν ξέρω κατά πόσο είναι δυνατό αυτό αλλά λέει ασκείται συνεχώς).
Αυτό δεν είναι το υπέροχο Β1 που έπεσε φέτος ; :D
Σωστά τα λες, έφτασες στην πηγή και δεν ήπιες νερό.
Αφού ξεκινάει με ταχύτητα μηδέν βρίσκεται σε ακραία θέση και επειδή ΘΙ≡ΘΦΜ => Α2=Δl
 
Τελευταία επεξεργασία:

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
Γειά!

View attachment 109164
Γενικά με τα Β θέματα δεν το ‘χω καθόλου γιατί δεν έχω ιδέα πως να φτιάχνω τις σχέσεις ΑΛΛΑ, έχω μια απορία αρχικά. Στο πείραμα 2 ουσιαστικά αφού του ασκείται μια δύναμη F=mg, προς τα πάνω, στην ΘΙ δεν αλληλουεξουδετερώνεται με το mg προς τα κάτω; Άρα η Fελ είναι 0. Which suggests ότι η ΘΙ βρίσκεται στην ΘΦΜ (δεν ξέρω κατά πόσο είναι δυνατό αυτό αλλά λέει ασκείται συνεχώς).
είναι απόλυτα εφικτό αυτό και μάλιστα, αν δεν απατώμαι, αυτό ήταν το Β1 που είχαμε στις πανελλήνιες του '22.

γενικά, τα Β θέματα θεωρούνται σχετικά δύσκολα, επειδή δεν έχουν αριθμούς και πρέπει να δουλέψεις με σχέσεις. Αλλά νομίζω ότι λύνονται σχετικά άνετα, αν έχεις τις μεθοδολογίες σωστά δομημένες στο μυαλό σου. Ας πούμε, όταν έχεις να λύσεις Β θέμα ταλάντωσης, ξεκινάς και παίρνεις τα πράγματα με την σειρά όπως θα έκανες αν έλυνες ένα Γ ή ένα Δ θέμα: πρώτα φτιάχνεις ευανάγνωστο σχήμα σχεδιάζοντας σωστά την ΘΙ και την ΘΦΜ, μετά βρίσκεις τη σχέση που ισχύει στην ΘΙ από το ΣF=0. Έπειτα διαβάζεις ξανά προσεκτικά το ζητούμενό σου και σκέφτεσαι τι χρειάζεσαι για να φτάσεις σε αυτό το ζητούμενο.
 

Joji

Επιφανές μέλος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Πατρών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 8,023 μηνύματα.
Ευχαριστώ πολύ και τους δυο σας! l Έχω βέβαια δυσκολία στο να το διατυπώσω με σχέσεις. Βρήκα πρώτα το Δlo από την ΘΙ, μετά έψαξα το χ της ΘΦΜ το οποίο είναι ίσο με το Δlo (mg/K) και αφού είμαστε σε ακραία θέση στην ΘΦΜ το χ είναι Α. Άρα Α=Δlo. Για το πείραμα 1 αυτό.
 

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
Ευχαριστώ πολύ και τους δυο σας! l Έχω βέβαια δυσκολία στο να το διατυπώσω με σχέσεις. Βρήκα πρώτα το Δlo από την ΘΙ, μετά έψαξα το χ της ΘΦΜ το οποίο είναι ίσο με το Δlo (mg/K) και αφού είμαστε σε ακραία θέση στην ΘΦΜ το χ είναι Α. Άρα Α=Δlo. Για το πείραμα 1 αυτό.
καταλαβαίνω την δυσκολία. Νομίζω ότι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις για να μην σε δυσκολεύουν τόσο τα Β και να τα λύνεις πιο άνετα, είναι να λύσεις ακόμα περισσότερα Β, ώστε να εξοικειωθείς με την λογική στον τρόπο λύσης.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top