[15/06/2020] Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Έκθεση) / παλαιό και νέο σύστημα

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Διαβάζουμε τις εκφωνήσεις προσεκτικά και αφού ολοκληρώσουμε την απάντηση ξανά τις διαβάζουμε, γιατί την ώρα της γραφής μπορεί να μάς έρχονται πληροφορίες στο μυαλό για την απάντηση και γράφοντας ξεχνάμε τα υπόλοιπα που ζητούσε στην εκφώνηση. Ή από ταχύτητα να πάμε στην επόμενη ερώτηση και ανακούφιση κάπως ότι ξεμπερδέψαμε με μία ερώτηση να παραλείπουμε κάποιο σκέλος (τεκμηρίωση π.χ.).

Κάποιοι, επίσης, υπογραμμίζουν, βάζουν αστεράκια, σημαδεύουν τα ερωτήματα στην εκφώνηση (π.χ. στα συνώνυμα λέει στο ίδιο πρόσωπο/γένος/αριθμό, στο Σ/Λ να βάλεις το αντίστοιχο χωρίο, στα σχήματα λόγου να βάλεις και τη σημασία τους τα υπογραμμίζεις αυτά στην εκφώνηση για να τα εντοπίζει πιο εύκολα το μάτι).
 

alpha.kappa

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο alpha.kappa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Γονιός Φοιτητή. Έχει γράψει 126 μηνύματα.
Καλησπέρα,

Υπάρχουν πουθενά ενδεικτικές απαντήσεις και οδηγίες στους βαθμολογητές απο την ΚΕΕ
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Τώρα παρατήρησα το εκτρωματικό «Ποια είναι η σχέση σας με την ανάγνωση βιβλίων και ποιος ο ρόλος της στη γενικότερη διαχείριση του προσωπικού σας χρόνου;». Είναι ελληνικά αυτά;

Είδα και τις επίσημες απαντήσεις του υπουργείου(στάλθηκαν για την εξέταση των προφορικών) και τις βρήκα εντελώς αλλοπρόσαλλες. Ενδεικτικά, δίνουν 9(!) θεματικά κέντρα για την περίληψη, την ώρα που ζητάνε 60-70 λέξεις.
Παράλληλα, στο Β2β που ζητά την επικοινωνιακή λειτουργία του ερωτήματος, χρεώνει 1 μονάδα να πεις ότι είναι... ρητορική ερώτηση. Ενώ στο κείμενο ο συγγραφέας απαντά αμέσως στο ερώτημα, συνεπώς εξ ορισμού δεν είναι ρητορικό.

Αλλά η επιτομή τής προχειρότητας είναι οι ενδεικτικές απαντήσεις στην έκθεση.
View attachment 69949

Πέρα από τα άγαρμπα ελληνικά, είναι και άσχετα αυτά που λέει. Για τη διαχείριση του προσωπικού χρόνου κανονικά θα έπρεπε να αναφερθείς στις πολλαπλές σχολικές και εξωσχολικές υποχρεώσεις κλπ που τον περιορίζουν, αλλά και στο έκτακτο γεγονός της καραντίνας που μας επέτρεψε να διαβάσουμε βιβλία κλπ κλπ. Αντ’ αυτού μιλάει για εσωτερική απομόνωση, ανάπτυξη αναγνωστικών αρετών, ενσυναίσθηση, οικοδόμηση κοσμοθεωρίας και λοιπά άκυρα που τα βάζει υπό την κατηγορία «ρόλος της ανάγνωσης βιβλίων στη διαχείριση του προσωπικού χρόνου». Λολζ.

Θα περίμενε κανείς οι θεματοθέτες στη Νεοελληνική Γλώσσα να ήξεραν καλύτερα τη νεοελληνική γλώσσα :P

Κρίμα που τώρα οι απαράδεκτες αυτές απαντήσεις είναι δεσμευτικές για τα βαθμολογικά.

Αυτά τα άγαρμπα ελληνικά είναι τα ελληνικά που θέλει ο μέσος φιλόλογος που διορθώνει γραπτά στις πανελλήνιες. Έχω δει παιδιά με εκπληκτική έκφραση και πρωτοτυπία επιχειρημάτων να βαθμολογούνται (από αυτούς "τους εξαιρετικούς" φιλολόγους) κάτω από 17. Επίσης έχω δει μαθητές του 11 να γράφουν 16. Τα συμπεράσματα δικά σας για το επίπεδο των φιλολόγων που διορθώνουν γραπτά στις πανελλήνιες.
Επίσης να σημειώσω ότι οι απαντήσεις της ΚΕΕ δεν είναι δεσμευτικές για τους διορθωτές. Αν έχετε γνωστούς που έχουν βαθμολογήσει γραπτά στις πανελλήνιες θα σας το επιβεβαιώσουν.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Έχω δει παιδιά με εκπληκτική έκφραση και πρωτοτυπία επιχειρημάτων να βαθμολογούνται
Με τι κριτήρια κάποιος κρίνει μια "εκπληκτική" έκφραση;
Τα σωστά ελληνικά;
Την ομαλή ροή του κειμένου;
Γιατί αυτά είναι τα βασικά.

Ειλικρινά ρωτάω γιατί διακρίνω μεγάλη απόκλιση από αυτό που θεωρώ εγώ στρωτό και σωστό κείμενο και αυτό που διδάσκεται σε φροντιστήρια από σημειώσεις που έχω δει.
 

Κλημεντίνη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,660 μηνύματα.
Καλησπέρα,

Υπάρχουν πουθενά ενδεικτικές απαντήσεις και οδηγίες στους βαθμολογητές απο την ΚΕΕ



Γίνεται δειγματοληπτικη διορθωση γραπτων πριν δώσουν οδηγίες στα κέντρα βαθμολόγησης :)
Γενικά αυτο πήγαινα να γράψω, οτι σε καμια περίπτωση δεν ισχύουν μονο οι απαντήσεις του υπουργειου , σε καθε μάθημα θα γινόταν χαμός έτσι .
Επίσης ακομα και στα κέντρα αν έχουν απορία ρωτανε τον υπεύθυνο .
Εχει τύχει σε αλλα κέντρα να παρουν σωστο κατι κι σε αλλα οχι .
Γι αυτό μην κρίνετε απο τώρα τίποτα, μεγάλο βαθμο παίζει ρόλο η τύχη .
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Με τι κριτήρια κάποιος κρίνει μια "εκπληκτική" έκφραση;
Τα σωστά ελληνικά;
Την ομαλή ροή του κειμένου;
Γιατί αυτά είναι τα βασικά.

Ειλικρινά ρωτάω γιατί διακρίνω μεγάλη απόκλιση από αυτό που θεωρώ εγώ στρωτό και σωστό κείμενο και αυτό που διδάσκεται σε φροντιστήρια από σημειώσεις που έχω δει.


Προσωπικά κι εγω εχω καταλήξει οτι με την έκθεση κατι συμβαίνει .
Στα 17 μου έγραψα 17 έχοντας ξεχασει ολόκληρη άσκηση και χωρις ιδιαίτερο χάρισμα λόγου .
Βεβαια έγραφα σαν παιδί 17 χρονών και πιστεύω οτι εκτιμήθηκε , γενικα πολλα παιδιά προσπαθούν να γράψουν πραγματα τα οποία δεν κατέχουν .
Στον αντίποδα υπάρχουν παιδιά που όντως έχουν χάρισμα κι βαθμολογούνται με 17 και πάνω .Οκ δουλεύεται κιόλας , αλλα στη γ οσο ναι δεν εχεις τοσο χρονο να το δουλέψεις αρα μάλλον το χες και λιγο με το γραπτό.
Τωρα εχω γνωρισει και ατομα πραγματικά χαρισματικά που τους εβαλαν 13 .
Οκ υπάρχει και περίπτωση να βγεις εκτος θέματος αλλα πιστεύω οτι υπάρχει κι εμπαθεια.
Τον άριστο τον καταλαβαίνεις απο πολυ νωρίς στο γραπτό , δεν γίνεται να μη του βάζεις τίποτα απο την έκθεση ,ειναι τρελό.
Δηλαδή τι διάολο αλλη εκθεση έγραψε;
Ο κολλητός μπηκε με 19.400 έχοντας γράψει 13.5 στην έκθεση , μεχρι σημερα πιστεύω οτι έγραψε πραγματικά που δεν τα καταλαβαν και εκτος των συνηθισμένων .

pa:Απαίσια έκφραση, σύνταξη κτλ αλλα βιαζόμουν λογω πανελληνίων♥️
 
Τελευταία επεξεργασία:

Dimitris9

Δραστήριο μέλος

Ο Dimitris9 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 411 μηνύματα.

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Το πιο αβέβαιο και άδικο μαθημα των Ανθρωπιστικών πλεον...
Να σου πω την αλήθεια, έκανα μανούβρα στο θέμα Δ με τις πηγές. Έιχα αρχίσει να γράφω τα κομμάτια από το βιβλίο της Ιστορίας και ταυτόχρονα να τα συνδυάζω με τις πληροφορίες των πηγών. Στο συγκεκριμένο θέμα έχει υπο-ερωτήματα (α, β, γ ). Όπως είχα δομήσει το κείμενο απαντούσα στο θέμα Δ στο σύνολο των υπο-ερωτημάτων δεν είχα βάλει α, β , γ αλλά σαν θέμα Δ έγραφα. Θεωρώ από αυτό ο 1ος μου έκοψε τις μονάδες, επειδή δεν χώρισα τις απαντήσεις ανάλογα το υπο-ερώτημα, αλλά έδωσα μία ολοκληρωμένη ενιαία απάντηση.
Δεν μπορώ να σκεφτώ κάπου αλλού, που να έχασα μονάδες επειδή παρέλειψα κάτι ή απάντησα λάθος.
 

alpha.kappa

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο alpha.kappa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Γονιός Φοιτητή. Έχει γράψει 126 μηνύματα.

dimitrama5

Νεοφερμένος

Η dimitrama5 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών. Έχει γράψει 22 μηνύματα.
Γεια σας,ήθελα να ρωτήσω πόσο κόβεται για τις επιπλέον λέξεις (γύρω στις 550 αντί 350).Εάν κάποιος γνωρίζει έστω και στο περίπου θα το εκτιμούσα αν μου απαντούσε.Επισης,εν τέλη χρειαζόταν α ή β πρόσωπο στο Δ θέμα;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Την επικοινωνιακή λειτουργία του συγκεκριμένου χωρίου-ερώτησης ζητούσε το ερώτημα Β2β. Το να πεις απλώς ότι είναι ρητορική ερώτηση, που δεν ισχύει, καθώς συνεχίζει με απάντηση δεν σε καλύπτει.
Τι προσδίδει στο κείμενο έπρεπε ο συμμετέχοντας να αναφέρει (αμεσότητα, οικειότητα, ζωντάνια, προβληματισμό και τονίζει το ενδιαφέρον του αναγνώστη).
 

Κλημεντίνη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,660 μηνύματα.
Να σου πω την αλήθεια, έκανα μανούβρα στο θέμα Δ με τις πηγές. Έιχα αρχίσει να γράφω τα κομμάτια από το βιβλίο της Ιστορίας και ταυτόχρονα να τα συνδυάζω με τις πληροφορίες των πηγών. Στο συγκεκριμένο θέμα έχει υπο-ερωτήματα (α, β, γ ). Όπως είχα δομήσει το κείμενο απαντούσα στο θέμα Δ στο σύνολο των υπο-ερωτημάτων δεν είχα βάλει α, β , γ αλλά σαν θέμα Δ έγραφα. Θεωρώ από αυτό ο 1ος μου έκοψε τις μονάδες, επειδή δεν χώρισα τις απαντήσεις ανάλογα το υπο-ερώτημα, αλλά έδωσα μία ολοκληρωμένη ενιαία απάντηση.
Δεν μπορώ να σκεφτώ κάπου αλλού, που να έχασα μονάδες επειδή παρέλειψα κάτι ή απάντησα λάθος.


Ειναι κάποιοι που αμα δινουν κανα πιο ξύπνιο παιδάκι( γιατι αυτό που έκανες είναι πιο δύσκολο) λενε οπα κάτσε τι είναι αυτά τα πράγματα.
Τραγικοί απλα.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,928 μηνύματα.
εγω βρε αλιζουλα δεν μπορω να καταλαβω που οφειλονται οι τοσο μεγαλες αποκλισεις στα μορια.πραγματικα πανε τοσα χρονια και θα το λεω και 80 χρονων να φτασω πως γινεται ο ενας να μου βαζει 16 και ο αλλος 11.ειναι φυσιολογικο 5 μοναδες αποκλιση??αφου θυμαμαι τοτε ελεγα μηπως εγινε κανα λαθος και δεν προσθεσε ο δευτερος σωστα τα μορια.και η πλακα ειναι οτι αυτα τα ερωτηματα σε βασανιζουν μια ζωη γτ γραπτο δεν μπορεις να δεις ποτε ετσι για το γαμωτο της υποθεσης.
 

Κλημεντίνη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,660 μηνύματα.
Γεια σας,ήθελα να ρωτήσω πόσο κόβεται για τις επιπλέον λέξεις (γύρω στις 550 αντί 350).Εάν κάποιος γνωρίζει έστω και στο περίπου θα το εκτιμούσα αν μου απαντούσε.Επισης,εν τέλη χρειαζόταν α ή β πρόσωπο στο Δ θέμα;


Γενικα υποτίθεται οτι ήθελε α αλλα τι αμα έγινε ο κακος Χαμουλης (που μαλλον έγινε) ίσως εισαι τυχερός και να μη σου κόψουν πολύ .
Εξαρτάται τι εγραψες γιατί αλλιώς ίσως η εκεθση σου ως προς το α ζητούμενο παραπέμπει στο παλιο σύστημα.
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,358 μηνύματα.
Καλησπέρα,

Υπάρχουν πουθενά ενδεικτικές απαντήσεις και οδηγίες στους βαθμολογητές απο την ΚΕΕ

20200616_215320.jpg

20200616_215417.jpg
 

Panagiotis849

Δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 688 μηνύματα.

alpha.kappa

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο alpha.kappa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Γονιός Φοιτητή. Έχει γράψει 126 μηνύματα.
Καλησπέρα,

Λογικά σχεδόν θα έχει ολοκληρωθεί η βαθμολόγηση των γραπτών
Εχετε κάποια πληροφορία σχετικά με τι επίπεδο?
Που κυμαίνονται οι βαθμολογίες?
 

Guest 101954

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πιστεύετε ότι οι βαθμολογητές εκτιμούν περισσότερο ένα γραπτό με πρωτότυπες ιδέες και όχι το κλασικό τυποποιημένο ύφος;
 

Panagiotis849

Δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 688 μηνύματα.

Κλημεντίνη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,660 μηνύματα.
Εμένα η εκεθση μου ειναι γεμάτη πρωτότυπες ιδέες και αυτο φοβάμαι .
Είναι σίγουρα διαφορετική απο τις περισσότερες,πιστεύω ειναι που θα πέσεις @KatieL .
πάντως δεν άφηνε πολλα περιθώρια για τυποποιημένο ύφος αμα εννοείς την έκφραση , τωρα για ιδέες τι να πω ηθελε προσωπική γνώμη.
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Γενικά οι βαθμολογητές θέλουν οι εκθέσεις των υποψηφίων να είναι κοντά στα θεματικά υλικά που περιλαμβάνουν τα βοηθήματα του εμπορίου (πατάκης, σαββάλας, ελληνοεκδοτική, μεταίχμιο, ζήτη κ.λ.π) και οι φροντιστηριακές σημειώσεις.

Δεν αποκλείεται βέβαια να εκτιμήσουν και μια πιο πρωτότυπη προσέγγιση του θέματος που ζητείται να αναπτυχθεί.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top