Η μηχανισμοί των αντιδράσεων είναι η καρδιά της οργανικής και είναι τα βήματα τα οποία γίνονται οι χημικές αντιδράσεις. ΓΙα να κατανοήσει κάποιος μηχανισμούς πρέπει να ξέρει πολύ καλά το επαγωγικό και το φαινόμενο του συντονισμού (τα οποία διδάσκονται σε θεωρητικό επίπεδο).
. Καθώς και την ένοια των πηρυνόφιλων και ηλεκτρονιόφιλων.
π.χ. στην αλογόνωση του μεθυλίου στο λύκειο διδάκσεται αυτό
που φαίνεται μια απλη αντίδραση με αντιδρώντα και προιόντα. Ανάμεσα στις 2 αντιδράσεις απαιτούνται κάποια βήματα (που είναι η μεταφορες ηλεκτρονίων). Γενικά αυτές τις αντιδράσεις τώρα πια απομνημονεύονται δεν γράφεται πουθενά τα βήματα. Επίσης δεν υπάρχουν πουθενά κυκλικές ενώσεις. Τα παιδιά της τεχνολογικής διδάσκονται και αυτά βιοχημεία εντελώς επιφανειακά αφού για να κατανοηθεί θα πρέπει να υπάρχει καλή γνώση οργανικής. Σε κάθε αντίδραση στην χημεία μεσολαβούν κάποια βήματα που δε διδάσκονται πουθενά όπως και δεν διδάσκονται κάποιες βασικές ένοιες.
Στις δέσμες τα μαθήματα ήταν τέσσερα αλλά υπήρχε αυτή η λογική συνέχεια (έτσι τα παιδιά μπαίνανε στις σχολές και ξέρανε αρκετά πράγματα ώστε να συνεχίσουν). Με το σημερινό σύστημα στην θετικοτεχνολογική κατεύθυνση γίνοτναι πασαλίματα.
Η Χημεία από το πιο δύσκολο μάθημα έγινε το πιο εύκολο.
Όσο αφορά την βιολογία κατεύθυνσης πάλι δεν γίνεται να κατανοηθεί χωρίς της γνώσης βιοχημείας με αποτέλεσμα να παπαγαλίζεται (εδώ μιλάμε για καθαρή παπαγαλία). Οι ασκήσεις που πέφτουν στα φροντιστήρια είναι δύσκολες και πολλές είναι ψαγμένες αλλά ως τώρα στις πανελλαδικές αυτά που πέφτουν είναι κατανοητά σε όλους και οι ασκήσεις εύκολες (δεν συγκρίνεις από τις ώρες των φροντιστηρίων αλλά από τα θέματα που πέφτουν).
Στην φυσική (αν και φυσική δεν ξέρω) ζητείται από τους μαθητές να απομνημονεύσουν ένα σωρό άχρηστους τύπους (πάλι παπαγαλία). Είμαι σίγουρος πως αυτοί οι τύποι βγαίνουν με τροποποίηση κάποιων άλλων (που στα βιβλία οι τροποποιήσεις αυτές δεν γράφονται πουθενά). Και στην φυσική υπάρχει παπαγαλία.
Π.χ. στο γυμνάσιο μάθαμε την κινηματική με τύπους ενώ στην 3η λυκείου μας είπανε ξαφνικά ότι η ταχύτητα είναι η παράγωγος της ταχύτητας....
είμαι σίγουρος ότι τέτοια συμβαίνουν σε όλους τους τύπους..
Επίσης η φυσική γενικής (που είναι σημαντικά κεφάλαια και ωραία κεφάλαια φυσικής δεν διαλέγεται σχεδόν από καθένα)....συνεπώς είναι άγνωστα στους περισσότερους...
Το επίπεδο των φοιτητών που μπαίνουν σε μαθηματικοτεχνολοσχολές έχει πέσει αρκετά εξαιτίας του συστήματος το οποίο μπάζει από παντού. ΟΙ φοιτητές πρωτοετείς των θεωρητικών σχολων όμως δεν παρουσιάζουν κατά βάση πολλά κενά. (Γιατί έχουν κάνει πιο σωστή θεωρητική εκπαίδευση στην δευτεροβάθμια).
_____________________________________________________________
Η θεωρητική έχει μια συνέχεια. Το 15 το γράφεις με την παπαγαλία αλλά πρέπει να έχεις κριτική ικανότητα (η οποία μπορεί να σε καταστρέψει). Οι πηγές που μπαίνουνε είναι εκτός βιβλίου και στην ουσία ζητείται από τον μαθητή να μαντέψει πως τα που πρέπει να κινηθεί. Να εκφέρει μια γνώμη και να διαλέξει ποιες πραγράφους από το βιβλίο πρέπει να αναφέρει.
Αυτός είναι ο λόγος που το μάθημα επιλογη ΙΣΤΟΡΙΑ δεν διαλέγεται από κανέναν μαθητή. Ενώ όλοι διαλέγουν την βιολογία γενικής (που είναι σαν παραμυθάκι), ενώ πολλοί κατευθύνονται προς τα μαθηματικά γενικής (τα οποία μοιάζουν με τα μαθηματικά κατ, ενώ έχει και λίγο στατιστική (εύκολη) και θεωρία πιθανοτήτων (πολυ'ωραίο).
Την φυσική γενικής πάλι δεν την διαλέγουν πολλοί αλλά το μάθημα που δεν διαλέγεται κατά βάση είναι η ιστορία (γιατί απλά είναι πιο δύσκολο από όλα τα άλλα).
'
Μπορεί να έχεις δίκιο σε αυτό που λές αλλά αυτό που θέλω και ήθελα να πω ότι το επίπεδο της θεωρητικής είναι πιο υψηλό από το αντίστοιχο της θετικοτεχνολογικής.