Ενδιαφέροντα προβλήματα φυσικής, μαθηματικών και μηχανικής

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,198 μηνύματα.
Ενημερωμένο ευρετήριο...

A’ ΛΥΚΕΙΟΥ

Ευθύγραμμες Κινήσεις257 003 465 437 290 339 351 715 733 744
Ισορροπία υλ. Σημείου612 628 718 737
Νόμοι Νewton204 368 632 685 689 709 730
Τριβή384 378 504 577 507 671 678 692 698 723 759
Ενέργεια552 648 667 695 701 727


Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Στατικός ηλεκτρισμός412 370
Φορτισμένοι αγωγοί - Πυκνωτές343 420
Συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα400 423 505 471 547 509 635 673 691
Φύση, διάδοση και ταχύτητα φωτός703
Διάθλαση φωτός476 189 710 728
Ατομικά πρότυπα369 719 738
Ακτίνες Roentgen453
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Σχετικές κινήσεις - Βολές227 561 449
Κυκλική κίνηση337 347 270 353 380 757
Ορμή - Ώθηση- Διατήρηση ορμής416 221 330 108 441 661 750
Κρούσεις428 358 323 462 287 590 665 752
Νόμοι Αερίων415 660 694 731
Κινητική θεωρία της θερμότητας474 706
Θερμοδυναμική
Εφαρμοσμένη Θερμοδυναμική
541 213 493 670 684 700 712 725
713
Κίνηση σε ηλεκτρικό πεδίο566 366 629 675 688 716
Βαρύτητα445 223 651 680 697 735 754


Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ


Κρούσεις
Ισορροπία Στερεού
428 358 323 462 287 590 665 745
230 446 742
Κίνηση Στερεού300 550
Διατήρηση Στροφορμής283 657
Δυναμική Στερεού145 196 346 521 96 182 702 720 756
Γραμμικές Ταλαντώσεις132 511 567 501 431 543 557 646 681 749 755
Φθίνουσες - Εξαναγκασμένες - Σύνθεση564 758
Μηχανικά Κύματα469 513 569 631 696 751
Ηλεκτρομαγνητισμός568 653 672 686 722 760
Κίνηση σε μαγνητικό πεδίο581 656 663 693 714 729 753
Ηλεκτρομαγνητική επαγωγή223 668 677 690 699 704 726
Αυτεπαγωγή604 674 717 7.36
Εναλλασσόμενο ρεύμα560 708 739
Ηλεκτρομαγνητικά κύματα608
Κβαντική Φυσική459 627 711 747

Always Sunny Look GIF by It's Always Sunny in Philadelphia
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,198 μηνύματα.
1713529928580.png

1713529993328.png
X-Ray Vintage GIF by GIF IT UP
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,198 μηνύματα.
1713597575977.png


1713597636478.png

1713597679326.png
Going Crazy GIF by chuber channel
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,198 μηνύματα.
1713685109349.png

1713685229058.png

1713685277466.png

Shoot Minions GIF
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,198 μηνύματα.
1713792072744.png

1713792158358.png

1713792195037.png
Happy Year GIF by Rullampo
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,207 μηνύματα.
i) Βρείτε μια έκφραση για το πλήθος των αριθμών του συνόλου Α = {1,2,...,n} που διαιρούνται απο τον θετικό ακέραιο k.

ii) Ως αριθμητικό παράδειγμα βρείτε το πλήθος των αριθμών του συνόλου {1,2,...,10} που διαιρούνται είτε απο το 2, ή το 3 ή το 7, χωρίς την χρήση του i) και επιβεβαιώστε στην συνέχεια το αποτέλεσμα μέσω της έκφρασης του i).

iii) Επαναλάβατε το ii) για το σύνολο αριθμών {1,2,...,1000} κάνοντας χρήση του i).
 
Τελευταία επεξεργασία:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,928 μηνύματα.
Tωρα που πλησιαζουν πανελληνιες βαλτε καμια ασκηση με θεωρηματα να αγχωθουν οι υποψηφιοι!Αντε γτ εχει σκουριασει το φορουμ απιστευτα!
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 12,008 μηνύματα.
Tωρα που πλησιαζουν πανελληνιες βαλτε καμια ασκηση με θεωρηματα να αγχωθουν οι υποψηφιοι!Αντε γτ εχει σκουριασει το φορουμ απιστευτα!
Ε κατσε ντε ο θειος Διας εχει ξεσκιστει να βαζει ασκησεις πανελληνιων.
Α μιλας για μαθηματικα?
 

math2arch

Νεοφερμένος

Ο math2arch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 98 μηνύματα.
Μια άσκηση που θα μπορούσε να είναι ερώτημα σε θέμα Πανελληνίων και παραδοσιακά ταλαιπωρεί μαθητές λόγω του θεωρητικού της χαρακτήρα. Κομψή, λιτή, σκαλωτική...χομπίστικη.
Screenshot_4.png

Screenshot_5.png

Υ.Γ.: Σκέφτομαι κάθε Παρασκευή να ανεβάζω εδώ ένα θέμα (ολόκληρο, όχι σαν το σημερινό) στο επίπεδο θέματος Δ στα Μαθηματικά. Λογικά, από την ερχόμενη Παρασκευή θα ξεκινήσω.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,928 μηνύματα.
Μια άσκηση που θα μπορούσε να είναι ερώτημα σε θέμα Πανελληνίων και παραδοσιακά ταλαιπωρεί μαθητές λόγω του θεωρητικού της χαρακτήρα. Κομψή, λιτή, σκαλωτική...χομπίστικη.
View attachment 132136

Υ.Γ.: Σκέφτομαι κάθε Παρασκευή να ανεβάζω εδώ ένα θέμα (ολόκληρο, όχι σαν το σημερινό) στο επίπεδο θέματος Δ στα Μαθηματικά. Λογικά, από την ερχόμενη Παρασκευή θα ξεκινήσω.
Σωστος.Μπορει να χρησιμοποιηθει και κατευθειαν μια απορροια αυτου του θετ αν υποθεσεις οτι εστω η φ δεν ειναι σταθερη οτι η εικονα μιας συνεχους και μη σταθερης ειναι διαστημα επομενως ατοπο !
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,207 μηνύματα.
Tωρα που πλησιαζουν πανελληνιες βαλτε καμια ασκηση με θεωρηματα να αγχωθουν οι υποψηφιοι!Αντε γτ εχει σκουριασει το φορουμ απιστευτα!
Καλό θα ήταν γενικά οι ασκήσεις πανελληνιακου χαρακτήρα να μην μπαίνουν σε αυτό το θέμα. Για αυτό τον σκοπό υπάρχουν τα αντίστοιχα θέματα.

Φυσικά μπορούν να μπουν και εδώ αλλά καλύτερα όχι μαζικά.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,207 μηνύματα.
1714940190538.png

1714938923488.png

1714938963160.png

1714939008387.png

1714939066678.png


1714939097867.png

1714942426772.png

1714942530792.png

1714942347769.png

1714939290621.png

1714939325509.png
 
Τελευταία επεξεργασία:

math2arch

Νεοφερμένος

Ο math2arch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 98 μηνύματα.
TGIF. Κάτι για προθέρμανση. Απολαύστε υπεύθυνα!
Η παρακάτω άσκηση είναι βασισμένη στην άσκηση 49 από το εξαιρετικό βιβλίο "Επανάληψη στα Μαθηματικά Γ' Λυκείου" του Θ. Ξένου, εκδ. Ζήτη, 2011.
Screenshot_6.png


Η διαφορά με την άσκηση του ανωτέρω βιβλίου είναι πως πείραξα το σύνολο τιμών. Στο βιβλίο δίνεται σαν σύνολο τιμών όλο το σύνολο των πραγματικών αριθμών. Αυτή η υπόθεση επηρεάζει ουσιαστικά την επίλυση του ερωτήματος (i). Δοκιμάστε την!

Screenshot_7.png

Screenshot_8.png
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,207 μηνύματα.
TGIF. Κάτι για προθέρμανση. Απολαύστε υπεύθυνα!
Η παρακάτω άσκηση είναι βασισμένη στην άσκηση 49 από το εξαιρετικό βιβλίο "Επανάληψη στα Μαθηματικά Γ' Λυκείου" του Θ. Ξένου, εκδ. Ζήτη, 2011.
View attachment 132372

Η διαφορά με την άσκηση του ανωτέρω βιβλίου είναι πως πείραξα το σύνολο τιμών. Στο βιβλίο δίνεται σαν σύνολο τιμών όλο το σύνολο των πραγματικών αριθμών. Αυτή η υπόθεση επηρεάζει ουσιαστικά την επίλυση του ερωτήματος (i). Δοκιμάστε την!

Νομίζω οτι θα έπρεπε να είναι Af = [0,+oo) και όχι (0,+οο]
 

math2arch

Νεοφερμένος

Ο math2arch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 98 μηνύματα.
Σωστά! Χρειάζεται και το 0 στο σύνολο τιμών, γιατί διαφορετικά, το ολοκλήρωμα του τελευταίου θέματος π.χ. δεν είναι καλά ορισμένο με βάση το μετασχηματισμό.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,207 μηνύματα.
1716474533415.png

1716463868401.png

Η λύση :
1716465716728.png

1716465843809.png

1716476790782.png

1716465934009.png

1716465965482.png

1716465992972.png
Ένα παράδειγμα λύσης :
Ένα παράδειγμα της λύσης για τις εξής παραμέτρους :

ycm(0) = 10m
L = 1m
Δy(0) = 1.5m
M = m = 1Kg
k = 5000 N/m

Βλέπουμε οτι εφόσον Δy(0) > L , το ελατήριο είναι επιμηκυμένο, και επομένως αμέσως μετά την t = 0s, τα σώματα ελκύονται προς το κέντρο μάζας του συστήματος. Επίσης η τροχιά του κέντρου μάζας ( με πράσινο ) ακολουθεί αυτή ενός σώματος που εκτελεί ελεύθερη πτώση απο αρχικό ύψος ycm(0), χωρίς αρχική ταχύτητα.
1716473587079.png
Για όποιον θέλει να πειραματιστεί, εδώ υπάρχει κώδικας της λύσης σε Python :
import math
import numpy as np
import matplotlib.pyplot as plt

# Simulation parameters
#______________________________________________________________________________________
tmax = 2 # Simulation time
timeStep = 0.001 # Simulation time step
n = int(tmax/timeStep)
time = np.linspace(0, tmax, n, endpoint = False)

# Physical parameters
#______________________________________________________________________________________
ycmo = 10 # Initial height of center of mass
L = 1 # Length of spring
k = 5000# Spring constant
m = 1 # Mass m
M = 1 # Mass M
dyo = 1.5 # If 0 < ycmo < L ---> the spring is compressed, if ycmo ---> L , the spring is extended
g = 9.81 # Gravity

# Calculating body trajectories
#______________________________________________________________________________________
y1 = (ycmo + (M*L)/(M+m))*np.ones(n,float) - 0.5*g*pow(time,2) + \
( M*(dyo - L)/(M+m) )*np.sin( ( math.sqrt( k/( (M*m)/(M+m) ) ) )*time + ( (math.pi)/2 )*np.ones( n,float) )

y2 = (ycmo - (m*L)/(M+m))*np.ones(n,float) - 0.5*g*pow(time,2) - \
( m*(dyo - L)/(M+m) )*np.sin( ( math.sqrt( k/( (M*m)/(M+m) ) ) )*time + ( (math.pi)/2 )*np.ones( n,float) )

ycm = (m*y1 + M*y2)/(M+m)

# Draw trajectories
#______________________________________________________________________________________
plt.plot(time,y1)
plt.plot(time,y2)
plt.plot(time,ycm)
plt.title('y1(t),y2(t),ycm(t)')
plt.xlabel('t(s)')
plt.ylabel('y(m)')
plt.grid()
plt.legend(['y1(t)','y2(t)','ycm(t)'])
plt.show()
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,128 μηνύματα.

Ενδιαφέρουσα άσκηση διαφορικού λογισμού...και ο καθηγητής μαθηματικών είναι 94 χρονών Κινέζος. :P
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,928 μηνύματα.
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,128 μηνύματα.

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,207 μηνύματα.
1719153012894.png

1719152515662.png

1719152587704.png
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top