Πολλοί λένε ότι εκθεση ήταν εύκολα κτλ αλλά εγώ διαφωνώ. Τα θέματα είχαν πανομοιότυπο ύφος και δυσκολία με τα περσινά, και το ζητούμενο της έκθεσης ήταν ιδιότροπο και δεν μπορούσες να αντλήσεις τόσα στοιχεία από τα κείμενα
Δεν ήταν τόσο προφανής ο τρόπος με τον οποίο έπρεπε να αξιοποιηθούν τα κειμενικά στοιχεία και επιπλέον αυξήθηκε το ποσοστό που καταλαμβάνει επί της συνολικής βαθμολογίας η περίληψη, η οποία γενικά δυσκολεύει περισσότερο από Β και Γ θέμα. Η θεωρία όπως και πέρυσι, ωστόσο η περίληψη ήταν θαρρώ κάπως ευκολότερη, ενώ το λογοτεχνικό βατό όπως κάθε χρόνο.
Έχω επικοινωνήσει με αρκετό κόσμο, στην χημεία φέτος κανένας δεν υπολογίζει σε καθαρό 20, ενώ την προηγούμενη χρονιά γνώριζα αρκετά παιδιά που έκαναν το απόλυτο. Παρότι πιο εύκολα ως προς την δυσκολία επίλυσης, είχαν πολλές παραπάνω πράξεις, ερωτήματα και μικρολεπτομέρειες που στέρησαν μόρια. Συγχέουν λανθασμένα πολλοί την δυσκολία επίλυσης των ερωτημάτων, με την δυσκολία επίτευξης άριστων βαθμολογιών, δύο πράγματα de facto διακριτά. Έχω αναφερθεί και στα υπόλοιπα μαθήματα του πεδίου μου σε άλλο σχόλιο.
Καλό είναι να μην αγχώνεστε με τις εκτιμήσεις των ''ειδικών'' πριν βγουν τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών.
Αν θέλετε να έχετε μία πρώτη εικόνα ασχοληθείτε με τα λεγόμενα των βαθμολογητών. Όπου και πάλι, δύσκολα μπορεί κανείς να εξάγει συμπεράσματα από αυτά εξαιτίας της ασυνάφειας των γραπτών που τους έρχονται κάθε χρόνο- διαφορετικά σχολεία, πόλεις, μαθητές...ωστόσο έχουν μεγαλύτερη πραγματιστική αξία όπως και να το κάνουμε...
Κουράγιο σε όσους έκαναν λάθη από απροσεξίες, έχω γνώση του πόσο πονάει. Τέτοια λάθη δεν λένε απολύτως τίποτα για τις γνώσεις και το μυαλό σας, θα πρέπει να σας απασχολούν μόνο στα πλαίσια της παρούσης και αντίστοιχων εξετάσεων και όχι να εξάγετε γενικότερα συμπεράσματα για το ακαδημαϊκό σας ποιόν λόγω αυτών.
Καλά αποτελέσματα παιδιά και πάνω από όλα ψυχραιμία!