Joji
Επιφανές μέλος
Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Πατρών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 8,023 μηνύματα.
08-02-22
00:39
Το ελπίζω. Μόλις τις έκανα με την αδελφή μου, βασικά τις έλυνε και εγώ κοίταγα. Παίζει και μαθηματικό μέσα, πιο πολύ από όσο περίμενα. Αλλά εντάξει δεν περίμενα να μπορώ να λύσω άσκηση Φυσικής μέσα σε μια εβδομάδα μαθημάτων ούτως ή άλλος. Θα δω αν θα κάνω ιδιαίτερα. Αν δω ότι ζορίζει πολύ θα αφήσω μόνο βιολογία για φροντιστήριο, φυσική και χημεία ιδιαίτερα, δεν θα κάτσω να παίξω τώρα.Το καταλαβαίνω. Εκεί που είσαι ήμουν και γι'αυτό σου μίλησα για το κλικ. Ολα αυτά που έχεις διαβάσει, κατανοήσει και προσπαθείς τώρα να εφαρμόσεις ξαφνικά θα σου κάνουν ενα κλικ.
Δεν μπορώ να το περιγράψω καλύτερα.
Οταν σου έρθει αυτό το κλικ θα με θυμηθείς. Βασικά τόσες φορές που είπα τη λέξη κλικ και με το κλικ του ποντικιού θα με θαυμασαι
Samael
Τιμώμενο Μέλος
Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,178 μηνύματα.
08-02-22
01:06
Δεν λεω οτι θα έπρεπε να σου λέει και πολλά αυτό...
Ωστόσο το γεγονός πως τα πάντα είναι ταυτόχρονα σωματίδια και ως εκ τούτου έχουν ορμή και ενέργεια, αλλά και κύματα επομένως έχουν συχνότητα και μήκος κύματος, είναι μια αρκετά bold δήλωση που μπορεί να φανταστεί κανείς οτι έχει πολύ σημαντικές συνέπειες για την φύση και ως εκ τούτου καθιστά must την μελέτη των κυματικών φαινομένων.
Ακολουθεί ένα μικρό σεντονάκι.
Το γεγονός οτι στο σχολείο για εκπαιδευτικούς λόγους, και ακόμα χειρότερα στο πλαίσιο των πανελληνίων, όλα αυτά εξετάζονται κομματάκι κομματάκι δεν σημαίνει οτι δεν συνδέονται. Π.χ. η Nimbus είπε οτι ο ηλεκτρομαγνητισμός της φαίνεται βαρετός και επαναλαμβανόμενος ενώ οι ταλαντώσεις θεωρούνται πιο δύσκολες.
Και λεω fine,ας τα συνδυάσουμε τότε λίγο. Θα μου πεις, τι εννοείς ; Να ταλαντώσουμε το ηλεκτρικό πεδίο ; Τι πάει να πει καν αυτό ; Τι υπάρχει να ταλαντώσω ; Well,bare with me. Όταν μελετούσες τις μηχανικές ταλαντώσεις εστίαζες σε μια μάζα δεμένη σε ένα ελατήριο. Έβγαζες απο την θέση ισορροπίας την μάζα και άφηνες το ελατήριο να κάνει τα δικά του. Εν τέλει έβλεπες οτι η μάζα ταλαντωνόταν. Αυτά απο φυσικής άποψης. Απο μαθηματικής άποψης, αυτό που ταλαντωνόταν και μάλιστα αρμονικά ήταν η μεταβλητή της θέσης x(t) συναρτήσει του χρόνου. Άρα και στο ηλεκτρικό πεδίο μπορώ να ταλαντώσω την ένταση του συναρτήσει του χρόνου αφού κάθε ποσότητα που μεταβάλλεται αρμονικά(γενικότερα με περιοδικό τρόπο) με τον χρόνο στην ουσία...ταλαντώνεται.
Ας πούμε οτι μεταβάλλουμε την ένταση του ηλεκτρικού πεδίου επίσης αρμονικά λοιπόν. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες αλλά ένα ηλεκτρικό πεδίο που μεταβάλλεται στον χρόνο προκαλεί μια χωρική μεταβολή του μαγνητικού πεδίου. Γεννάει δηλαδή μαγνητικό πεδίο. Αυτή η χωρική μεταβολή του μαγνητικού πεδίου δημιουργεί μια χρονική μεταβολή του ηλεκτρικού πεδίου κ.ο.κ. Η διάδοση ενός ηλεκτρομαγνητικού κύματος βασίζεται στο γεγονός πως θεμελιωδώς το ηλεκτρικό και το μαγνητικό πεδίο είναι όψεις του ίδιου νομίσματος. Βλέπεις λοιπόν πως το κύμα είναι μια διαταραχή η οποία διαδίδεται στον χώρο και στον χρόνο και μάλιστα όχι ανεξάρτητα. Υπάρχει σύζευξη μεταξύ της χωρικής μεταβολής που προκαλεί η διαταραχή που γεννάει χρονική μεταβολή , η οποία γεννάει πάλι χωρική μεταβολή η οποία γεννάει πάλι χρονική μεταβολή κ.ο.κ.
Αυτό είναι απαραίτητο για κάθε μορφής διάδοσης κύματος. Ο λόγος που υπάρχουν τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα είναι γιατί οι φυσικοί νόμοι που περιγράφουν τον ηλεκτρομαγνητισμό επιτρέπουν και προβλέπουν τέτοια σύζευξη μεταξύ του ηλεκτρικού και του μαγνητικού πεδίου. Ομοίως στα μηχανικά κύματα η ελαστικότητα του μέσου επιτρέπει την σύζευξη της χωρικής και της χρονικής μεταβολής που προκαλεί η διαταρραχή που διαδίδεται. Εαν δεν την επέτρεπε το μέσο, τότε απλούστατα δεν θα συνέβαινε η διάδοση ούτε θα είχες κυματικά φαινόμενα. Άρα στα μηχανικά κύματα η λέξη κλειδί είναι η ελαστικότητα του μέσου. Στον ηλεκτρομαγνητισμό επειδή είναι τέτοιοι οι νόμοι, δεν χρειάζεται καν μέσο γενικότερα για την διάδοση.
Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά(ηλεκτρομαγνητικά δηλαδή βάσει των παραπάνω) πεδία λοιπόν που ταλαντώνονται ας πούμε μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια ή ακόμα και δισεκατομμύρια φορές το δευτερόλεπτο; Well αυτά μας επιτρέπουν να μιλάμε στο τηλέφωνο όταν είμαστε έξω.
Τι γίνεται εαν ανεβάσουμε περισσότερο την συχνότητα; Ας πούμε εκατοντάδες τρισεκατομμύρια φορές. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό. Είναι η συχνοτική περιοχή που το μάτι μας αποκρίνεται στο ερέθισμα της ακτινοβολίας και μπορούμε να βλέπουμε γύρω μας. Να μια ωραία σύνδεση με τις ταλαντώσεις. Τι κάνει το μάτι στην ουσία σε αυτή την περιοχή του φάσματος της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας ; Συντονίζεται.
Και τι γίνεται εαν αυτή η συχνότητα αυτής της ταλάντωσης αυξηθεί δραματικά, ας πούμε σε πεντάκις φορές το δευτερόλεπτο;...κάτι επίσης ενδιαφέρον. Αυτά τα κύματα πλέον αρχίζουν να αλληλεπιδρούν με την ύλη σαν να ήταν σωματίδια. Σαν σκληρές μπίλιες ή σφαίρες που χτυπάνε με μεγάλες ενέργειες...μήπως κάτι τέτοιο χρησιμοποιούν και οι γιατροί για να δουν μέσα στα σώματα των ασθενών χωρίς να τους κόψουν πρώτα ; Φυσικά αναφέρομαι στα φωτόνια.
Φυσικά τα μηχανικά κύματα αποτελούν μια άλλη μεγάλη και πολύ σημαντική κατηγορία. Όχι τόσο τρομερή όσο το μεγαλείο των ηλεκτρομαγνητικών,but hey είμαι ημμυ οπότε πες οτι είμαι biased,οπότε feel free to disagree.
Και έπειτα έχουμε και τα υλικά κύματα που περιγράφουν την κυματική φύση των υποατομικών σωματιδίων(πρωτόνια,ηλεκτρόνια,νετρόνια κτλπ.) τα οποία με την σειρά τους καθορίζουν τις ιδιότητες των ατόμων και των μορίων και επομένως όλη την χημεία. Ίσως η πιο σημαντική μορφή κυμάτων; Βέβαια επειδή στα υλικά κύματα μιλάμε για πιο αφηρημένα μαθηματικά κύματα, καθώς η ποσότητα που διαταράσσεται είναι μαθηματικής φύσεως(η πιθανότητα εύρεσης των σωματιδίων σε συγκεκριμένη θέση στον χώρο και στιγμή στο χρόνο), ας τα αφήσουμε απ'έξω. Ακόμα και η ίδια η βαρύτητα σχετικά πρόσφατα ανακαλύφθηκε οτι διαδίδεται ύπο την μορφή βαρυτικών κυμάτων στον χωροχρόνο. My point though is, ακόμα και εαν νομίζεις οτι δεν έμαθες και πολλά,έχεις μάθει την αλφάβητο για να κατανοήσεις πολλά πράγματα... Και όταν εννοώ πολλά,εννοώ δραματικά πολλά, απο υποατομικές ως συμπαντικές διαστάσεις. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός λένε...
Και λεω fine,ας τα συνδυάσουμε τότε λίγο. Θα μου πεις, τι εννοείς ; Να ταλαντώσουμε το ηλεκτρικό πεδίο ; Τι πάει να πει καν αυτό ; Τι υπάρχει να ταλαντώσω ; Well,bare with me. Όταν μελετούσες τις μηχανικές ταλαντώσεις εστίαζες σε μια μάζα δεμένη σε ένα ελατήριο. Έβγαζες απο την θέση ισορροπίας την μάζα και άφηνες το ελατήριο να κάνει τα δικά του. Εν τέλει έβλεπες οτι η μάζα ταλαντωνόταν. Αυτά απο φυσικής άποψης. Απο μαθηματικής άποψης, αυτό που ταλαντωνόταν και μάλιστα αρμονικά ήταν η μεταβλητή της θέσης x(t) συναρτήσει του χρόνου. Άρα και στο ηλεκτρικό πεδίο μπορώ να ταλαντώσω την ένταση του συναρτήσει του χρόνου αφού κάθε ποσότητα που μεταβάλλεται αρμονικά(γενικότερα με περιοδικό τρόπο) με τον χρόνο στην ουσία...ταλαντώνεται.
Ας πούμε οτι μεταβάλλουμε την ένταση του ηλεκτρικού πεδίου επίσης αρμονικά λοιπόν. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες αλλά ένα ηλεκτρικό πεδίο που μεταβάλλεται στον χρόνο προκαλεί μια χωρική μεταβολή του μαγνητικού πεδίου. Γεννάει δηλαδή μαγνητικό πεδίο. Αυτή η χωρική μεταβολή του μαγνητικού πεδίου δημιουργεί μια χρονική μεταβολή του ηλεκτρικού πεδίου κ.ο.κ. Η διάδοση ενός ηλεκτρομαγνητικού κύματος βασίζεται στο γεγονός πως θεμελιωδώς το ηλεκτρικό και το μαγνητικό πεδίο είναι όψεις του ίδιου νομίσματος. Βλέπεις λοιπόν πως το κύμα είναι μια διαταραχή η οποία διαδίδεται στον χώρο και στον χρόνο και μάλιστα όχι ανεξάρτητα. Υπάρχει σύζευξη μεταξύ της χωρικής μεταβολής που προκαλεί η διαταραχή που γεννάει χρονική μεταβολή , η οποία γεννάει πάλι χωρική μεταβολή η οποία γεννάει πάλι χρονική μεταβολή κ.ο.κ.
Αυτό είναι απαραίτητο για κάθε μορφής διάδοσης κύματος. Ο λόγος που υπάρχουν τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα είναι γιατί οι φυσικοί νόμοι που περιγράφουν τον ηλεκτρομαγνητισμό επιτρέπουν και προβλέπουν τέτοια σύζευξη μεταξύ του ηλεκτρικού και του μαγνητικού πεδίου. Ομοίως στα μηχανικά κύματα η ελαστικότητα του μέσου επιτρέπει την σύζευξη της χωρικής και της χρονικής μεταβολής που προκαλεί η διαταρραχή που διαδίδεται. Εαν δεν την επέτρεπε το μέσο, τότε απλούστατα δεν θα συνέβαινε η διάδοση ούτε θα είχες κυματικά φαινόμενα. Άρα στα μηχανικά κύματα η λέξη κλειδί είναι η ελαστικότητα του μέσου. Στον ηλεκτρομαγνητισμό επειδή είναι τέτοιοι οι νόμοι, δεν χρειάζεται καν μέσο γενικότερα για την διάδοση.
Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά(ηλεκτρομαγνητικά δηλαδή βάσει των παραπάνω) πεδία λοιπόν που ταλαντώνονται ας πούμε μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια ή ακόμα και δισεκατομμύρια φορές το δευτερόλεπτο; Well αυτά μας επιτρέπουν να μιλάμε στο τηλέφωνο όταν είμαστε έξω.
Τι γίνεται εαν ανεβάσουμε περισσότερο την συχνότητα; Ας πούμε εκατοντάδες τρισεκατομμύρια φορές. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό. Είναι η συχνοτική περιοχή που το μάτι μας αποκρίνεται στο ερέθισμα της ακτινοβολίας και μπορούμε να βλέπουμε γύρω μας. Να μια ωραία σύνδεση με τις ταλαντώσεις. Τι κάνει το μάτι στην ουσία σε αυτή την περιοχή του φάσματος της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας ; Συντονίζεται.
Και τι γίνεται εαν αυτή η συχνότητα αυτής της ταλάντωσης αυξηθεί δραματικά, ας πούμε σε πεντάκις φορές το δευτερόλεπτο;...κάτι επίσης ενδιαφέρον. Αυτά τα κύματα πλέον αρχίζουν να αλληλεπιδρούν με την ύλη σαν να ήταν σωματίδια. Σαν σκληρές μπίλιες ή σφαίρες που χτυπάνε με μεγάλες ενέργειες...μήπως κάτι τέτοιο χρησιμοποιούν και οι γιατροί για να δουν μέσα στα σώματα των ασθενών χωρίς να τους κόψουν πρώτα ; Φυσικά αναφέρομαι στα φωτόνια.
Φυσικά τα μηχανικά κύματα αποτελούν μια άλλη μεγάλη και πολύ σημαντική κατηγορία. Όχι τόσο τρομερή όσο το μεγαλείο των ηλεκτρομαγνητικών,but hey είμαι ημμυ οπότε πες οτι είμαι biased,οπότε feel free to disagree.
Και έπειτα έχουμε και τα υλικά κύματα που περιγράφουν την κυματική φύση των υποατομικών σωματιδίων(πρωτόνια,ηλεκτρόνια,νετρόνια κτλπ.) τα οποία με την σειρά τους καθορίζουν τις ιδιότητες των ατόμων και των μορίων και επομένως όλη την χημεία. Ίσως η πιο σημαντική μορφή κυμάτων; Βέβαια επειδή στα υλικά κύματα μιλάμε για πιο αφηρημένα μαθηματικά κύματα, καθώς η ποσότητα που διαταράσσεται είναι μαθηματικής φύσεως(η πιθανότητα εύρεσης των σωματιδίων σε συγκεκριμένη θέση στον χώρο και στιγμή στο χρόνο), ας τα αφήσουμε απ'έξω. Ακόμα και η ίδια η βαρύτητα σχετικά πρόσφατα ανακαλύφθηκε οτι διαδίδεται ύπο την μορφή βαρυτικών κυμάτων στον χωροχρόνο. My point though is, ακόμα και εαν νομίζεις οτι δεν έμαθες και πολλά,έχεις μάθει την αλφάβητο για να κατανοήσεις πολλά πράγματα... Και όταν εννοώ πολλά,εννοώ δραματικά πολλά, απο υποατομικές ως συμπαντικές διαστάσεις. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός λένε...
Eclipse
Πολύ δραστήριο μέλος
Η Έκλειψις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,976 μηνύματα.
08-02-22
01:31
Θα κανω την διαφορα και θα πω ότι είναι ο ηλεκτρομαγνητισμος, που για κάποιο λόγο ποτε δεν μπόρεσα να μάθω επειδή μου φαινόταν το πιο βαρετό κεφάλαιο. Από το γυμνάσιο μέχρι και το λύκειο. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο άρχισα να καταλαβαίνω κάποια πράγματα
Samael
Τιμώμενο Μέλος
Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,178 μηνύματα.
08-02-22
01:52
Εσύ είσαι δύσκολος άνθρωπος, δεν φταίει ο ηλεκτρομαγνητισμός.Θα κανω την διαφορα και θα πω ότι είναι ο ηλεκτρομαγνητισμος, που για κάποιο λόγο ποτε δεν μπόρεσα να μάθω επειδή μου φαινόταν το πιο βαρετό κεφάλαιο. Από το γυμνάσιο μέχρι και το λύκειο. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο άρχισα να καταλαβαίνω κάποια πράγματα
nimbus
Εκκολαπτόμενο μέλος
Η nimbus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Γεωπονίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 235 μηνύματα.
08-02-22
11:10
Έτσι ήμουν και εγώ όταν έδινα πρώτη φορά. Αλλά μην απελπίζεσαι, επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως.Σήμερα κάθισα 7 ώρες να λύσω 3 ασκήσεις και έκλαιγα ταυτόχρονα, μετά γέλαγα με τα χάλια μου
Εξάλλου, πολλές φορές τα φροντιστήρια κλπ βάζουν επίτηδες δαιμονισμένες ασκήσεις, τα θέματα των πανελληνίων είναι αντικειμενικά βατά και κατανοητά.
Pak
Επιφανές μέλος
Η Πακοτίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 23 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Κτηνιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 11,837 μηνύματα.
08-02-22
14:45
Καταρχάς,πρέπει να ήταν το πιο ενδιαφέρον σεντόνι που εχω διαβάσει.Δεν λεω οτι θα έπρεπε να σου λέει και πολλά αυτό...
Ωστόσο το γεγονός πως τα πάντα είναι ταυτόχρονα σωματίδια και ως εκ τούτου έχουν ορμή και ενέργεια, αλλά και κύματα επομένως έχουν συχνότητα και μήκος κύματος, είναι μια αρκετά bold δήλωση που μπορεί να φανταστεί κανείς οτι έχει πολύ σημαντικές συνέπειες για την φύση και ως εκ τούτου καθιστά must την μελέτη των κυματικών φαινομένων.
Ακολουθεί ένα μικρό σεντονάκι.
Το γεγονός οτι στο σχολείο για εκπαιδευτικούς λόγους, και ακόμα χειρότερα στο πλαίσιο των πανελληνίων, όλα αυτά εξετάζονται κομματάκι κομματάκι δεν σημαίνει οτι δεν συνδέονται. Π.χ. η Nimbus είπε οτι ο ηλεκτρομαγνητισμός της φαίνεται βαρετός και επαναλαμβανόμενος ενώ οι ταλαντώσεις θεωρούνται πιο δύσκολες.
Και λεω fine,ας τα συνδυάσουμε τότε λίγο. Θα μου πεις, τι εννοείς ; Να ταλαντώσουμε το ηλεκτρικό πεδίο ; Τι πάει να πει καν αυτό ; Τι υπάρχει να ταλαντώσω ; Well,bare with me. Όταν μελετούσες τις μηχανικές ταλαντώσεις εστίαζες σε μια μάζα δεμένη σε ένα ελατήριο. Έβγαζες απο την θέση ισορροπίας την μάζα και άφηνες το ελατήριο να κάνει τα δικά του. Εν τέλει έβλεπες οτι η μάζα ταλαντωνόταν. Αυτά απο φυσικής άποψης. Απο μαθηματικής άποψης, αυτό που ταλαντωνόταν και μάλιστα αρμονικά ήταν η μεταβλητή της θέσης x(t) συναρτήσει του χρόνου. Άρα και στο ηλεκτρικό πεδίο μπορώ να ταλαντώσω την ένταση του συναρτήσει του χρόνου αφού κάθε ποσότητα που μεταβάλλεται αρμονικά(γενικότερα με περιοδικό τρόπο) με τον χρόνο στην ουσία...ταλαντώνεται.
Ας πούμε οτι μεταβάλλουμε την ένταση του ηλεκτρικού πεδίου επίσης αρμονικά λοιπόν. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες αλλά ένα ηλεκτρικό πεδίο που μεταβάλλεται στον χρόνο προκαλεί μια χωρική μεταβολή του μαγνητικού πεδίου. Γεννάει δηλαδή μαγνητικό πεδίο. Αυτή η χωρική μεταβολή του μαγνητικού πεδίου δημιουργεί μια χρονική μεταβολή του ηλεκτρικού πεδίου κ.ο.κ. Η διάδοση ενός ηλεκτρομαγνητικού κύματος βασίζεται στο γεγονός πως θεμελιωδώς το ηλεκτρικό και το μαγνητικό πεδίο είναι όψεις του ίδιου νομίσματος. Βλέπεις λοιπόν πως το κύμα είναι μια διαταραχή η οποία διαδίδεται στον χώρο και στον χρόνο και μάλιστα όχι ανεξάρτητα. Υπάρχει σύζευξη μεταξύ της χωρικής μεταβολής που προκαλεί η διαταραχή που γεννάει χρονική μεταβολή , η οποία γεννάει πάλι χωρική μεταβολή η οποία γεννάει πάλι χρονική μεταβολή κ.ο.κ.
Αυτό είναι απαραίτητο για κάθε μορφής διάδοσης κύματος. Ο λόγος που υπάρχουν τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα είναι γιατί οι φυσικοί νόμοι που περιγράφουν τον ηλεκτρομαγνητισμό επιτρέπουν και προβλέπουν τέτοια σύζευξη μεταξύ του ηλεκτρικού και του μαγνητικού πεδίου. Ομοίως στα μηχανικά κύματα η ελαστικότητα του μέσου επιτρέπει την σύζευξη της χωρικής και της χρονικής μεταβολής που προκαλεί η διαταρραχή που διαδίδεται. Εαν δεν την επέτρεπε το μέσο, τότε απλούστατα δεν θα συνέβαινε η διάδοση ούτε θα είχες κυματικά φαινόμενα. Άρα στα μηχανικά κύματα η λέξη κλειδί είναι η ελαστικότητα του μέσου. Στον ηλεκτρομαγνητισμό επειδή είναι τέτοιοι οι νόμοι, δεν χρειάζεται καν μέσο γενικότερα για την διάδοση.
Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά(ηλεκτρομαγνητικά δηλαδή βάσει των παραπάνω) πεδία λοιπόν που ταλαντώνονται ας πούμε μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια ή ακόμα και δισεκατομμύρια φορές το δευτερόλεπτο; Well αυτά μας επιτρέπουν να μιλάμε στο τηλέφωνο όταν είμαστε έξω.
Τι γίνεται εαν ανεβάσουμε περισσότερο την συχνότητα; Ας πούμε εκατοντάδες τρισεκατομμύρια φορές. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό. Είναι η συχνοτική περιοχή που το μάτι μας αποκρίνεται στο ερέθισμα της ακτινοβολίας και μπορούμε να βλέπουμε γύρω μας. Να μια ωραία σύνδεση με τις ταλαντώσεις. Τι κάνει το μάτι στην ουσία σε αυτή την περιοχή του φάσματος της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας ; Συντονίζεται.
Και τι γίνεται εαν αυτή η συχνότητα αυτής της ταλάντωσης αυξηθεί δραματικά, ας πούμε σε πεντάκις φορές το δευτερόλεπτο;...κάτι επίσης ενδιαφέρον. Αυτά τα κύματα πλέον αρχίζουν να αλληλεπιδρούν με την ύλη σαν να ήταν σωματίδια. Σαν σκληρές μπίλιες ή σφαίρες που χτυπάνε με μεγάλες ενέργειες...μήπως κάτι τέτοιο χρησιμοποιούν και οι γιατροί για να δουν μέσα στα σώματα των ασθενών χωρίς να τους κόψουν πρώτα ; Φυσικά αναφέρομαι στα φωτόνια.
Φυσικά τα μηχανικά κύματα αποτελούν μια άλλη μεγάλη και πολύ σημαντική κατηγορία. Όχι τόσο τρομερή όσο το μεγαλείο των ηλεκτρομαγνητικών,but hey είμαι ημμυ οπότε πες οτι είμαι biased,οπότε feel free to disagree.
Και έπειτα έχουμε και τα υλικά κύματα που περιγράφουν την κυματική φύση των υποατομικών σωματιδίων(πρωτόνια,ηλεκτρόνια,νετρόνια κτλπ.) τα οποία με την σειρά τους καθορίζουν τις ιδιότητες των ατόμων και των μορίων και επομένως όλη την χημεία. Ίσως η πιο σημαντική μορφή κυμάτων; Βέβαια επειδή στα υλικά κύματα μιλάμε για πιο αφηρημένα μαθηματικά κύματα, καθώς η ποσότητα που διαταράσσεται είναι μαθηματικής φύσεως(η πιθανότητα εύρεσης των σωματιδίων σε συγκεκριμένη θέση στον χώρο και στιγμή στο χρόνο), ας τα αφήσουμε απ'έξω. Ακόμα και η ίδια η βαρύτητα σχετικά πρόσφατα ανακαλύφθηκε οτι διαδίδεται ύπο την μορφή βαρυτικών κυμάτων στον χωροχρόνο. My point though is, ακόμα και εαν νομίζεις οτι δεν έμαθες και πολλά,έχεις μάθει την αλφάβητο για να κατανοήσεις πολλά πράγματα... Και όταν εννοώ πολλά,εννοώ δραματικά πολλά, απο υποατομικές ως συμπαντικές διαστάσεις. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός λένε...
Δευτερον,να σου πω την αλήθεια εχω ψιλό μείνει άναυδη, δεν ξέρω τι να πω.
Συνεδεσες μεταξύ τους "πράγματα" που δεν ειχαν περάσει καν από το μυαλό μου ότι σχετίζονται/συνδέονται.
Υ.Γ Τωρα επεξεργάζομαι όλα αυτά που διαβασα, αλλά απαντάω γιατί διαφορετικά θα ήμουν αγενής
Samael
Τιμώμενο Μέλος
Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,178 μηνύματα.
08-02-22
15:32
Το punchline είναι οτι όλα συνδέονται . Άλλοτε αυτή η σύνδεση άλλοτε είναι πιο προφανής άλλοτε όχι τόσο(ανάλογα την εμπειρία και την εμβάθυνση που έχει κανείς). Αλλά πάντα υπάρχει σύνδεση. Και δεν το εννοώ καθόλου με θεολογική ή φιλοσοφική χροιά.Καταρχάς,πρέπει να ήταν το πιο ενδιαφέρον σεντόνι που εχω διαβάσει.
Δευτερον,να σου πω την αλήθεια εχω ψιλό μείνει άναυδη, δεν ξέρω τι να πω.
Συνεδεσες μεταξύ τους "πράγματα" που δεν ειχαν περάσει καν από το μυαλό μου ότι σχετίζονται/συνδέονται.
Υ.Γ Τωρα επεξεργάζομαι όλα αυτά που διαβασα, αλλά απαντάω γιατί διαφορετικά θα ήμουν αγενής
Είτε μιλάμε για έναν ηλεκτρολόγο μηχανικό που θέλει να μεταδώσει σήματα ασύρματα, είτε για έναν μηχανολόγο μηχανικό που θέλει να κάνει ανάλυση δονήσεων και καταπόνησης σε μια συσκευή, είτε για έναν χημικό που θέλει να αντλήσει πληροφορίες για μια ουσία βασιζόμενος σε ποιες συχνότητες του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος αυτή απορροφά, είτε για έναν φυσικό που προσπαθεί να κατανοήσει την βαρύτητα βαθύτερα, είτε για έναν ακουστικό μηχανικό που προσπαθεί να επιμεληθεί έναν χώρο ώστε να είναι καλύτερη η ποιότητα της ομιλίας ή της μουσικής ,είτε ακόμα και ένας φωτογράφος που προσπαθεί να πετύχει ένα αισθητικά καλύτερο αποτέλεσμα, είτε ένας βιολόγος που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό μικροσκόπιο εκμεταλλευόμενος το μικρότερο μήκος κύματος των ηλεκτρονίων(όπως είπαμε έχουν και κυματική φύση) αντί του ορατού φωτός για να δει τα κύτταρα και μέσα στα κύτταρα, είτε ένας γιατρός που προσπαθεί να δει μέσα στο σώμα χωρίς να παρέμβει χειρουργικά...
Το κύριο αντικείμενο που κρύβεται στην βασική εργαλειοθήκη όλων αυτών, είναι η φυσική των ταλαντώσεων και των κυμάτων(εφαρμοσμένη φυσικά στην μηχανική,τον ηλεκτρομαγνητισμό κ.ο.κ.). Και οι παροχές όλων των παραπάνω(και δραματικά πολύ περισσότερων) αφορούν άμεσα τον καθημερινό πολίτη. Κοινώς ο τόπος βρομοκοπάει απο κύματα, thus είναι πολύ κρίμα να μην διδάσκονται.
Alexandros28
Δραστήριο μέλος
Ο Alexandros28 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 749 μηνύματα.
08-02-22
15:45
Κατα την γνώμη μου, τα ρευστα πρεπει να αφαιρεθουν απο την υλη. Κανεις δε μπορει να εμβαθυνει με τον τροπο που ειναι δομημενη η λυκειακη υλη σε αυτο κεφαλαιο. Καθε ασκηση βγαινει χωρις φυσικη διαισθηση αλλα "α εχω αυτο, μου θυμιζει οταν εκανα αυτο, αρα εφαρμοζω αυτο τον τυπο και τελειωσα"...τυφλοσουρτια δηλαδη στην πλειοψηφια των περιπτωσεων.
Πολλοι υποψηφιοι αντιμετωπιζουν με τον τροπο αυτο ολα τα κεφαλαια, πραγμα που ειναι τεραστιο λαθος, ακομα και αν καταφερουν να γραψουν καλα. (ευτυχως τετοια περιστατικα ελαχιστοποιουνται στη θετικη κατευθυνση)
Πολλοι υποψηφιοι αντιμετωπιζουν με τον τροπο αυτο ολα τα κεφαλαια, πραγμα που ειναι τεραστιο λαθος, ακομα και αν καταφερουν να γραψουν καλα. (ευτυχως τετοια περιστατικα ελαχιστοποιουνται στη θετικη κατευθυνση)
nimbus
Εκκολαπτόμενο μέλος
Η nimbus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Γεωπονίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 235 μηνύματα.
08-02-22
15:47
Άσε εμάς του υγείας να χαρούμε λίγο με το ρευστό. Ένα Bernoulli και παπ, έτοιμοΚατα την γνώμη μου, τα ρευστα πρεπει να αφαιρεθουν απο την υλη. Κανεις δε μπορει να εμβαθυνει με τον τροπο που ειναι δομημενη η λυκειακη υλη σε αυτο κεφαλαιο. Καθε ασκηση βγαινει χωρις φυσικη διαισθηση αλλα "α εχω αυτο, μου θυμιζει οταν εκανα αυτο, αρα εφαρμοζω αυτο τον τυπο και τελειωσα"...τυφλοσουρτια δηλαδη στην πλειοψηφια των περιπτωσεων.
Πολλοι υποψηφιοι αντιμετωπιζουν με τον τροπο αυτο ολα τα κεφαλαια, πραγμα που ειναι τεραστιο λαθος, ακομα και αν καταφερουν να γραψουν καλα. (ευτυχως τετοια περιστατικα ελαχιστοποιουνται στη θετικη κατευθυνση)
Samael
Τιμώμενο Μέλος
Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,178 μηνύματα.
08-02-22
16:11
Να στείλω στους ίδιους ανθρώπους που έχουν καταστρέφει την εκπαίδευση και αναρωτιούνται γιατί ο μέσος φοιτητής δεν αποφοιτεί στην ώρα του ; Δεν του αρέσει η σχολή του ; Δεν μπορεί να βρει εργασία ; Και τα ρίχνουν εξ'ολοκλήρου σε εκείνον ;Και κάπου στη γωνία γελάει μια άσκηση ρευστού που έχεις ισοθερμη μεταβολή.(δεν εννοώ οτι δεν μπορείς να εφαρμόζεις Bernoulli, απλα οτι δεν είναι η τελείως κλασσική άσκηση)
Το λεω γιατι θυμήθηκα ενα διαγώνισμα στο φροντιστήριο(μιλάμε για το τίμιο 2019) που είχε ισοθερμη μεταβολή και στα τεσσερα γκρουμπ πρέπει να την πήραμε χαμπάρι πέντε μαθητές.
Αλλα ναι τις περισσότερες φορές εφαρμόζεις δυο τρεις φορές Bernoulli και φινιτο.
Αντε ένωσε τα μηνύματα σου γράψε και κάτι ακόμα (ή πολλα ακόμα γιατί είμαι σίγουρη οτι μπορείς να γράψεις σεντοναρες πάνω στο θέμα ) και στειλτα στο υπουργείο.
Ανέκαθεν πόσο μάλλον με την τωρινή η κυβέρνηση το image μετράει περισσότερο απο την ουσία. Θέλουν κοινωνία των άριστων βλέπεις, αλλά στα λόγια κυρίως. Έχω πάρει διαζύγιο με πολλές έννοιες όπως εξετάσεις , βαθμοί κτλπ. γιατί ιδεολογικά δεν με βρίσκουν σύμφωνο. Γενικότερα με την φιλοσοφία του υπουργείου παιδείας σε πολλά θέματα.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 61 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- eltqt
- Panatha mono
- pnf292
- Apocalypse
- Hased Babis
- BillyTheKid
- katia.m
- Maynard
- 2005
- rempelos42
- Magigi
- το κοριτσι του μαη
- Joji
- sopen2022
- Kitana
- MIT_fan
- Than003
- oups
- Eirinakiii8
- SlimShady
- Ameliak
- nimbus
- ggl
- spring day
- Georgekk
- Mammy Nun
- T C
- tsiobieman
- Scandal
- Nala
- desp1naa
- Appolon
- Pharmacist01
- Marple
- eukleidhs1821
- Unboxholics
- globglogabgalab
- KingPoul
- Theodora03
- snowy
- Kolimpri
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.