Παρακολουθώ με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον την κουβέντα, μην έχοντας όμως τη δυνατότητα να κρίνω ουσιαστικά όσα λέγονται.
Μια προσωπική όμως αίσθηση μου λέει τα παρακάτω:
1. τα παραδείγματα παιδιών που πετυχαίνουν χωρίς φροντιστήριο είναι λίγα
2. υπάρχουν πραγματικά πολύ έξυπνα παιδιά που δεν χρειάζονται φροντιστήριο
3. τα έξυπνα παιδιά δεν σημαίνει ότι θα πετύχουν
4. τα φροντιστήρια είναι απαραίτητα γιατί το σχολείο είναι απαξιωμένο
5. τα φροντιστήρια είναι απαραίτητα γιατί οι καθηγητές στο σχολείο είναι για τα μπάζα (όχι, δεν είναι το ίδιο με το από πάνω)
6. η ανασφάλεια οδηγεί σε φροντιστήριο για μαθήματα που δεν είναι απαραίτητο (πχ. Έκθεση)
7. όσο καλός και αν είναι ο φροντιστής, δεν θα ανοίξει το κεφάλι του παιδιού να τα βάλει μέσα
κοινώς, δεν υπάρχει κανόνας για όλα, νομίζω ότι δεν είναι οι απαντήσεις άσπρο ή μαύρο. Ο κάθε ένας όμως είναι μονάδα, εντελώς και ανεξάρτητος. Άρα δεν έχει νόημα να λέμε τις "προσωπικές μας" εμπειρίες σε ένα τέτοιο θέμα.. Ταπεινά το λέω, χωρίς να "τσιτώσω" κανέναν..
Τα απαραίτητα είναι ο ύπνος,το φαΐ,το οξυγόνο,η μόρφωση-που δεν συνεπάγεται απαραίτητα εκπαίδευση .
Όταν το αντιληφθούμε αυτό ίσως ο τόπος γίνει καλύτερος
. Μέχρι τότε μπορεί η μέση οικογένεια να κάνει το σκατό της παξιμάδι να στείλει το παιδί της φροντιστήριο, με δραματικά υψηλή πιθανότητα να βγάλει έναν ακόμα άνεργο στην κοινωνία .
Το σχολεία είναι μια χαρά . Απλά οι πανελλήνιες είναι διαγωνισμός και καταλήγουν απο το να μην μπορούν να εξηγήσουν τα παιδιά με σαφήνεια τους 3 νόμους του Νεύτωνα,στο να λύνουν μηχανιστικά τσίρκα με τροχαλίες,κανόνια και τραμπολίνο . Θα μου πει κάποιος,μα πως τότε θα περάσει το παιδί ; Εμ...μήπως να μην περάσει ; Μήπως δεν κάνει εαν δεν μπορεί να διαβάσει μόνο του κυρίως με τις υποτυπώδεις διαλέξεις του καθηγητή σε συνδυασμό με το ήδη διαθέσιμο βιβλιογραφικό υλικό ;
Φτάσαμε στο σημείο να έχουμε σε φιλολογίες,μαθηματικά και φυσικά μαθητές με 9 χιλιάδες μόρια .
Ποια αρχή υπαγορεύει τι είναι απαραίτητο και ποια αρχή υπαγορεύει ότι κάπου πρέπει να πάνε όσα παιδιά δεν τα παίρνουν ;
Το έχω πει πολλές φορές αλλα θα το πω άλλη μια και ισχύει στα πάντα στην οικονομία,όπως στο παράδειγμα με την τηλεόραση.
Οι υποψήφιοι αυξήθηκαν και επομένως τα θέματα έπρεπε να δυσκολέψουν . Για να νικήσουν τον ανταγωνισμό κάποιοι έπρεπε να κάνουν outsource μέρος του διαβάσματος τους . Είναι σαν το doping στον αθλητισμό στην ουσία . Επομένως η ανάγκη που κατέστησε απαραίτητα τα φροντιστήρια είναι η ίδια η ξεροκεφαλιά του Έλληνα που πιστεύει ότι όλοι κάνουν για όλες τις δουλειές. Όσο ο μέσος Έλληνας θεωρεί οτι ο μόνος τρόπος το παιδί του να γίνει επιτυχημένο είναι να σκιστεί στις πανελλήνιες και να περάσει σε μια καλή σχολή, αυτό θα γεννάει ανάγκες και αυτές οι ανάγκες θα προωθούν οικονομικά ανοίγματα για επιχειρήσεις ώστε να τις καλύψουν .
Διότι ας μην κρυβόμαστε πίσω απο τα δάχτυλο μας, στην Ελλάδα τα φροντιστήρια εκτείνονται μέχρι το πανεπιστήμιο ενώ άλλοι πληρώνουν μέχρι και πτυχιακές . Μπορούμε να λέμε όσο θέλουμε οτι το Δημόσιο σχολείο δεν κάνει δουλειά,αλλά στην ουσία μόνη της η κοινωνία άρχισε να έχει παραισθήσεις για το τι είναι απαραίτητο και τι όχι .Τι δουλεύει και τι όχι αγνοώντας αγνοώντας για το τι προοριζόταν και τι κατέληξε εν τέλει να πρέπει να υποστηρίξει . Είναι σαν να ρωτάς εναν καπνιστή . Θα σου πει "Το τσιγάρο είναι απαραίτητο για να ζω πλεον..." ,μια ανάγκη που ο ίδιος εξ'αρχής δημιούργησε στον εαυτό του και πλέον η σύσταση της καπνοβιομηχανίας έχει τα μέσα να τον κάνει να το πιστεύει με κάθε τρόπο . Εξάλλου δεν έχουν και άδικο .Πόσοι καθηγητές θα μείνουν χωρίς δουλειά εαν πέσει αυτή η ανάγκη ; Ακόμα και εαν θέλαμε να βελτιωθεί το σύστημα ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί πληγή της κάθε κυβέρνησης . Δυστυχώς όμως πόλεμος χωρίς παράπλευρες απώλειες δεν μπορεί να νικηθεί.
Η συμβουλή προς τα παιδιά που δίνουν χωρίς φροντ .
Κυκλοφορεί το ψέμα οτι πρέπει να δουλέψετε σκληρά για να πετύχετε . Μην το ακούτε αυτό .
Όσες ώρες και να έχει επενδύσει κάποιος,ποτέ δεν μπορεί να φτάσει την original και δημιουργική σκέψη .
Μην προσπαθείτε να γίνετε zombie αυξάνοντας τις ώρες εργασίας σας και διαβάζοντας κάθε σελίδα σε ενα βιβλίο.
Εφαρμόστε συγκεκριμένο πλάνο,χαλαρό και περιοδικό διάβασμα . Μην εξαπατάστε επειδή δεν φαίνεται οτι κάνετε κάτι τρομερό . Σιγά σιγά θα αρχίσετε να χτίζετε,να χτίζετε ως που στο τέλος θα έχετε ένα πανίσχυρο υπόβαθρο για να ανταπεξέλθετε . Ανεβάστε την ποιότητα του διαβάσματος σας,παρά την ποσότητα . Αντιληφθείτε πότε έχετε καταλάβει κάτι πλήρως και προχωρήστε . Για κάθε 500 κόλπα που διδάσκει κάποιος μια μαϊμού να κάνει ,πάντα θα υπάρχει το 501 που δεν θα μπορεί να αντεπεξέλθει . Μην είστε αυτό . Κάθε ώρα διαβάσματος αντιστοιχεί σε 5 με 10 λεπτά πρακτικής εξάσκησης . Καταλάβετε την ισορροπία και δουλέψτε αναλόγως . Δοκιμάστε ακόμα και την τακτική του Φαινμαν,που σας εγγυώμαι οτι έχει αποτελέσματα εαν την καταλάβετε πλήρως και την εφαρμόσετε σχολαστικά .Οχυρώστε τον εαυτό σας με κριτική σκέψη,πνευματική διαύγεια και όχι 500 τύπους ή μεθοδολογίες . Νομίζετε οτι αυτοί που τις έφτιαξαν έκαναν το ίδιο; Πως νομίζετε οτι ήταν τόσο έξυπνοι ; Βασίζονταν στην συνειρμική σκέψη φυσικά .Ξεκινάμε απο εύκολα πλήρως κατανοητά και λίγο λίγο χτίζουμε τερατωδώς δύσκολες έννοιες . Οι ουρανοξύστες φτιάχνονται όροφο, όροφο
. Έτσι τρέχει ο νους και δουλεύει . Καλύτερα να λειτουργούν τα αντανακλαστικά σου παρά να σκέφτεσαι σε μια μάχη ποια μέθοδος είναι η καλύτερη να εφαρμοστεί .