Superhuman
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
katerinaki26
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Superhuman
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Lamprost
Νεοφερμένος
Αν είναι καλός θα γεμίσει όλες τις ώρες του με αυτό.
Όσοι διδάσκουν παραπάνω από ένα μαθήματα σημαίνει ότι κάτι δεν κάνουν καλά στο μάθημα της ειδικότητάς τους και δεν έχουν μαθητές μόνο σε αυτό...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Sourotiri
Πολύ δραστήριο μέλος
Εγω ας πουμε ειμαι οικονομολογος. Χρονια τωρα, σε ιδιαιτερα αλλα και σε φροντιστηρια, διδασκω, εκτος των ΑΟΘ και ΑΟΔΕ, και μαθηματικα [στην ουσια απο Α' γυμνασιου εως Γ' Γενικου λυκειου και ΕΠΑΛ, εκτος φυσικα των κατευθυνσεων]. Το οτι εξαιρεσα τις κατευθυνσεις ηταν δικη μου, συνειδητη επιλογη, γιατι ενιωσα οτι, παρολο που ξερω πολυ καλα την υλη, δεν ειμαι σε θεση να την διδαξω.
Θα μπορουσε καποιος να με πει ανευθυνο, ή οτι... "κατι δεν κανω καλα στην ειδικοτητα μου", οπως προειπωθηκε. Εγω θα ειχα να απαντησω, και μεταξυ μας, το ξερουμε ΟΛΟΙ οι επιστημονες των θετικων/τεχνολογικων επιστημων, οτι τα μαθηματα του σχολειου μας φαινονται ΑΣΤΕΙΑ. Δεν μπορω να δεχτω οτι δεν μπορω να διδαξω μαθηματικα, οταν ΣΕ ΟΛΑ τα οικονομικα μαθηματα της σχολης μου χρησιμοποιουσα συνεχως μαθηματικα, και μαλιστα πολυ ανωτερου επιπεδου απο αυτα του σχολειου. Ειδικα δε για τα μαθηματικα γυμνασιου, ειμαι της αποψης οτι μπορει να τα διδαξει ο καθε καλος μαθητης-αποφοιτος του λυκειου, αρκει φυσικα να εχει εφεση στην διδασκαλια.
Ειχα συναδελφο χημικο, ο οποιος διδασκε, εκτος της Χημειας, και Βιολογια. Σας πληροφορω οτι εκανε ΑΡΙΣΤΟ μαθημα, και η πλειοψηφια των μαθητων του εγραφαν παρα πολυ καλα.
Και μιας και ειπαμε για τα διαφορετικα μαθηματα. Αληθεια, οσοι παρουσιαζονται ως "φιλολογοι" [και αρα, διδασκουν απο Εκθεση και Αρχαια, μεχρι Κειμενα, Ιστορια και Λατινικα], εχουν τελειωσει απαραιτητα αντιστοιχη σχολη; Εχω την εντυπωση πως στο Ιστορικο-Αρχαιολογικο ας πουμε, δεν μαθαινουν απαραιτητα πραγματα πανω σε αυτα τα μαθηματα του λυκειου. Για να μην μιλησω για τους αποφοιτους των τμηματων ΦΠ ή ΦΠΨ, οπου τα πραγματα ειναι ακομη χειροτερα. Απλα σου λεει ενα "φιλολογος" και καθαρισε.
Σαφως πρεπει να υπαρχουν ορια ομως. Επειδη ενας ανθρωπος ειναι επιστημονας καποιας θετικης επιστημης, αυτο δεν σημαινει οτι μπορει να τις διδαξει ολες. Δεν μπορω να δεχτω ας πουμε εναν Χημικο να διδασκει Μαθηματικα, εναν Πληροφορικαριο να διδασκει Φυσικη, εναν Οικονομολογο να διδασκει Φυσικη, εναν Μαθηματικο να κανει Χημεια, και παει λεγοντας. Σαφως, καποιες επιστημες ειναι συγγενικες μεταξυ τους, και το σιγουρο ειναι πως ενας πτυχιουχος πανεπιστημιου ξερει πολυ περισσοτερα για την συγγενικη επιστημη, απο οσα χρειαζεται για να διδαξει ενα σχολικο μαθημα.
Στα φροντιστηρια βεβαια, αυτο δεν μπορει να γινει. Και αυτο γιατι, τυπικα, ο καθηγητης πρεπει να προσκομισει και μια αδεια διδασκαλιας, η οποια βγαινει μονο στην ειδικοτητα του.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Superhuman
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Sourotiri
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Superhuman
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Sourotiri
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Superhuman
Δραστήριο μέλος
Δηλαδή αυτοί που το κάνουν αυτό,το κάνουν μόνο και μόνο για να μπορέσουν να καλύψουν περισσότερους ενδιαφερόμενους;( πχ ένας χημικός να πει ότι κάνει μαθηματικά επειδη κάποιος μπορεί να μην θέλει βοήθεια στη χημεία αλλά να θέλει στα μαθηματικά; )
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Sourotiri
Πολύ δραστήριο μέλος
Σκεψου για παραδειγμα οτι εγω ως οικονομολογος, αν ηλπιζα να ζησω μονο απο τις ΑΟΘ και τις ΑΟΔΕ [που σημειωτεον, το μαθημα στις ΑΟΔΕ το αποφευγω οσο μπορω γιατι ειναι κοροιδια], θα πεινουσα για μια ζωη. ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να βρω 30-40 ωρες μαθηματος/εβδομαδα μονο για αυτα τα μαθηματα, εκτος αν βρω καποια μικρη πολη στην οποια δεν υπαρχει κανενας οικονομολογος να κανει μαθημα [που στανταρ υπαρχει ενας τουλαχιστον, αυτος του σχολειου :Ρ].
Τι γινεται λοιπον; Μπορω να διδαξω ολα μαθηματικα εκτος των κατευθυνσεων; Εγω λεω οτι μπορω. Και το κανω. Και σημειωτεον, αυτα ειναι τα μαθηματικα που βαριουνται να κανουν οι ιδιοι οι μαθηματικοι. Οποτε, γιατι να μην το κανω; Δεν πιστευω να υπαρχει σοβαρος ανθρωπος που να υποστηριζει οτι ενας οικονομολογος δεν μπορει να διδαξει τα μαθηματικα ολου του σχολειου ΕΚΤΟΣ των κατευθυνσεων. Αν υπαρχει, ας ψαξει να δει τι μαθηματικα χρησιμοποιουν ολες οι οικονομικες σχολες και ας τα συγκρινει με τα μαθηματικα του σχολειου.
Τα ιδια ακριβως ισχυουν και για τους φυσικους: ΦΥΣΙΚΑ και μπορει ενας φυσικος να διδαξει τα μαθηματικα εκτος των κατευθυνσεων. Αμα δει κανεις τα μαθηματικα που εχει κανει ο φυσικος στο πανεπιστημιο, θα καταλαβει οτι ειναι ΠΟΛΥ ανωτερα απο τα μαθηματικα του σχολειου.
Ή μηπως δεν μπορει να το κανει ενας πληροφορικος;
Απο κει και περα, ισως το πραγμα αρχιζει να ξεφευγει. Η δικια μου λογικη λεει πως δεν μπορει ενας ανθρωπος να διδαξει ΚΑΙ μαθηματικα, ΚΑΙ φυσικη, ΚΑΙ χημεια. Τα 2 απο τα 3 ναι, αλλα ως εκει.
Και σου υπενθυμιζω, δεν υπαρχει κανενα τμημα πανεπιστημιου το οποιο να μαθαινει... ανωτερο επιπεδο εκθεσης στους φοιτητες του, οποτε με την ιδια λογικη μπορουμε ανετα να αναρωτηθουμε τι σκατα σχολη εχουν τελειωσει οι καθηγητριες της εκθεσης. Ή μηπως ξερεις εσυ κανεναν...λατινολογο;
Για να κλεισω: Για να διδαξεις ενα μαθημα του σχολειου, ουσιαστικα μιλωντας, πρεπει αφενος να εχεις σπουδασει μια συγγενικη ή ακριβως αυτην την επιστημη, αφετερου να σου αρεσει η διδασκαλια και φυσικα, να ασχοληθεις με το μαθημα σοβαρα. Αν πληροις ολες αυτες τις προυποθεσεις, δεν βρισκω κανεναν λογο γιατι να μην το κανεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
JosefK
Πολύ δραστήριο μέλος
Το θέμα,όμως,είναι ότι πολλοί καθηγητές κάνουν και μαθήματα έξω από το θέμα των σπουδών τους.
Μαγκιά τους αν μπορούν και τα καταφέρνουν. Εγώ αν ασχολιόμουν με ιδιαίτερα δε θα είχα κανένα ηθικό ενδοιασμό να κάνω μαθήματα διαφορετικά από την ειδικότητά μου, αν έβλεπα ότι ο χρόνος που θα μου χρειάζεται για την προετοιμασία του μαθήματος είναι τόσος ώστε να αξίζει ο κόπος για τα λεφτά που θα κέρδιζα.
Μπορεί να ξέρει κάποια πράγματα,αλλά οι απορίες ενός παιδιού δεν έχουν όριο.Ως πότε θα του λέει δεν ξέρω;
Κανείς δε σε υποχρεώνει σου κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα άσχετοι καθηγητές.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Γνωμη μου: ...
Tότε για ποιον λόγο οι σχεδόν όλες οι σπουδές έχουν μαθήματα άσχετα με την δημόσια εκπαίδευση; Τα μόνα μαθήματα που σχετίζονται κάπως με την δημόσια εκπαίδευση είναι εισαγωγική στοιχειώδης πραγματική και η μιγαδική ανάλυση αλλά και στοιχειώδης βασική θεωρία συνόλων και πιθανοθεωρία. Η στατιστική καμία σχέση. Γιατί να σκοτωνόμαστε να μαθαίνουμε "άκυρα" μαθήματα στο Πανεπιστήμιο και να μην προσηλωνόμαστε μόνο στο αντικείμενο του τίτλου σπουδών τελείως στεγανά; Φίλε, έχω κολλήσει στο πτυχίο λόγω κάποιων στιφνών μαθημάτων σύγχρονης φυσικής και based-calculus physics τα οποία δεν θα χρησιμοποιήσω στο ΑΣΕΠ και πουθενά αν δεν κάνω κάποιο μεταπτυχιακό σε φυσικές επιστήμες ή συναφούς πεδίου. Σχεδόν το μισό πτυχίο μου περιλαμβάνει μαθηματικά φυσικών επιστημών και μαθήματα φυσικής, "άχρηστα" για τον ΑΣΕΠ αλλά και για καθηγητής μαθηματικών (όπως «βαπτίζεται»). Για ποιο λόγο με βασανίζει το Τμήμα μου; Χρωστάω τίποτα; Με έχουν γονατίσει...
Στο εξωτερικό κάνουν μέχρι και Βιολογία και Χημεία σε ένα Τμήμα Μαθηματικών, υπό επιλογή (ανάλογα minors ή majors εκτός των μαθηματικών). Την μόνη χημεία που μπορεί να ξέρει ένας Μαθηματικός είναι μέσω των μαθημάτων Μετεωρολογίας όπως φωτοχημεία, στρατοσφαιρική χημεία, ιοντική χημεία,...κτλ ειδάλλως, από κάποιο μεταπτυχιακό με κάποια χημεία (π.χ. επιστήμες περιβάλλοντος).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fockos
Επιφανές μέλος
Tότε για ποιον λόγο οι σχεδόν όλες οι σπουδές έχουν μαθήματα άσχετα με την δημόσια εκπαίδευση; Τα μόνα μαθήματα που σχετίζονται κάπως με την δημόσια εκπαίδευση είναι εισαγωγική στοιχειώδης πραγματική και η μιγαδική ανάλυση αλλά και στοιχειώδης βασική θεωρία συνόλων και πιθανοθεωρία. Η στατιστική καμία σχέση. Γιατί να σκοτωνόμαστε να μαθαίνουμε "άκυρα" μαθήματα στο Πανεπιστήμιο και να μην προσηλωνόμαστε μόνο στο αντικείμενο του τίτλου σπουδών τελείως στεγανά; Φίλε, έχω κολλήσει στο πτυχίο λόγω κάποιων στιφνών μαθημάτων σύγχρονης φυσικής και based-calculus physics τα οποία δεν θα χρησιμοποιήσω στο ΑΣΕΠ και πουθενά αν δεν κάνω κάποιο μεταπτυχιακό σε φυσικές επιστήμες ή συναφούς πεδίου. Σχεδόν το μισό πτυχίο μου περιλαμβάνει μαθηματικά φυσικών επιστημών και μαθήματα φυσικής, "άχρηστα" για τον ΑΣΕΠ αλλά και για καθηγητής μαθηματικών (όπως «βαπτίζεται»). Για ποιο λόγο με βασανίζει το Τμήμα μου; Χρωστάω τίποτα; Με έχουν γονατίσει...
Στο εξωτερικό κάνουν μέχρι και Βιολογία και Χημεία σε ένα Τμήμα Μαθηματικών, υπό επιλογή (ανάλογα minors ή majors εκτός των μαθηματικών). Την μόνη χημεία που μπορεί να ξέρει ένας Μαθηματικός είναι μέσω των μαθημάτων Μετεωρολογίας όπως φωτοχημεία, στρατοσφαιρική χημεία, ιοντική χημεία,...κτλ ειδάλλως, από κάποιο μεταπτυχιακό με κάποια χημεία (π.χ. επιστήμες περιβάλλοντος).
Έχεις κατά κάποιον τρόπο δίκιο αλλά αν γίνει αυτό δε θα σε συμφέρει. Οι παλιοί καθηγητές (οι περισσότεροι) έβγαλαν μια σχολή διετή και λέγονται φυσιογνώστες (υπήρχε έλλειψη καθηγητών). Αυτοί οι καθηγητές εξαιτίας της μονιμότητας που προσφέρει το δημόσιο διδάσκουν στα σχολεία μέχρι και σήμερα και πολλές φορές διορθώνουν γραπτά πανελλαδικών εξετάσεων. Δε θέλω να υποβαθμίσω τους φυσιογνώστες σε πολλές περιπτώσεις διδάσκουν καλύτερα στο χώρο της δευτεροβάθμιας από έναν αντίστοιχο πτυχιούχο.
Σε περίπτωση που μάθαινες μόνο αυτά που θα χρειαζόσουν για να διδάξεις θέσεις μαθηματικών θα διεκδικούσαν όχι μόνο οι μαθηματικοί αλλά και απόφοιτοι άλλων σχολών που δεν είναι κατά βάση μαθηματικές. Ο λόγος που μαθαίνεις και άλλα είναι ότι σπουδάζεις μαθηματικός και όχι καθηγητής (άσχετα αν οι θέσεις που προσφέρονται στην πλειοψηφία τους είναι στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fockos
Επιφανές μέλος
υπάρχει σχολή φυσιογνώστων;
Παλιά υπήρχε μια σχολή που οι απόφοιτοι τους λεγανε φυσιογνώστες. Αυτοί μάθαιναν λίγο μαθηματικά, λίγο χημεία, λίγο φυσική, λίγο βιολογία (λίγο από όλες τις θετικές επιστήμες) και είχαν δικαίωμα να διορίζονται ως καθηγητές στην δευτεροβάθμια. Η σχολή δεν υπάρχει τώρα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ZETAXA
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
geokam
Δραστήριο μέλος
Ένας καθηγητής μπορεί να διδάξει μαθήματα που συνδέονται με την ειδικότητά του όταν έχει παρακολουθήσει αρκετά σχετικά μαθήματα στη σχολή του και είναι σε θέση να διδάξει πολύ καλά τη διδακτέα ύλη. Άλλωστε προβλέπεται κάτι τέτοιο στο σχολείο με βάση τις αναθέσεις μαθημάτων.
Πιστεύω όμως ακράδαντα ότι ο καλός καθηγητής θα πρέπει να στηρίζεται όχι μόνο στο επαρκές επίπεδο γνώσεών του , αλλά να στηρίζεται στην εργατικότητά του , στην υπευθυνότητά του και στη σχέση που αναπτύσσει με το μαθητή.
Προσωπικά, εγώ διδάσκω μόνο τα μαθήματα της ειδικότητάς μου (οικονομολόγος) και όχι άλλα μαθήματα, όχι όμως γιατί δεν είμαι σε θέση να το κάνω αλλά θέλω να αφιερώνω το χρόνο μου μόνο στα μαθήματά μου έτσι ώστε να επιτυγχάνω τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα. Αν ασχολείσαι και με άλλα μαθήματα, μοιράζεις το χρόνο σου (π.χ. φτιάχνοντας σημειώσεις) με αποτέλεσμα να κινδυνεύεις να γίνεις λιγότερο αποτελεσματικός.
Όσο για τo θέμα του βιοπορισμού που έθιξε ο sourotiri, σε μεγάλες πόλεις δεν κινδυνεύεις, αρκεί να έχεις φτιάξει ένα καλό όνομα και να μην σε πειράζει που αναγκάζεσαι να δουλεύεις σε πολλά φροντιστήρια και ιδιαίτερα για να συμπληρώσεις το ωράριό σου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Lamprost
Νεοφερμένος
Στη φυσική, για να μπορέσει κάποιος να ανταποκριθεί στη διδασκαλία, δεν αρκεί μόνο να γνωρίζει την ύλη του σχολείου, αλλά πρέπει να διαθέτει μια σφαιρική γνώση του αντικειμένου σε ανώτερο επίπεδο από το σχολικό, έτσι ώστε να μπορεί όχι μόνο να δείξει σε έναν μαθητή πως να λύνει μια άσκηση, αλλά να του περάσει και τη γενικότερη φιλοσοφία/μεθοδολογία του μαθήματος. Για να αποκτήσει αυτά τα εφόδια ο καθηγητής δεν αρκεί να έχει κανει 3-4 μαθήματα φυσικής στη σχολή του, αλλά να έχει παρακολουθήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών.
Θεωρώ απαράδεκτο ένας καθηγητής να λύνει στο σπίτι του ,πριν το μάθημα, τις ασκήσεις που θα κάνει στα παιδιά.
(εξαιρώ βέβαια την δημιουργία ενός πλάνου μαθήματος...)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 7 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.