Η γνώμη σας για τη Φιλοσοφία

zeledaki

Νεοφερμένος

Η zeledaki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
προσωπικά,πιστεύω οτι είναι ανάλογα τον καθηγητή..Παλιότερα,στο προηγούμενο μου σχολείο (άλλαξα στη μέση της χρονιάς) είχαμε μια καθηγήτρια,που τη δίδασκε πιο πολύ εκτός βιβλίου..δηλαδή συζητούσαμε μαζί της,ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΜΕ και όχι μόνο παρακολουθούσαμε..τώρα απλά μιλάει,άντε να κάνουμε και καμία ανάγνωση,με αποτέλεσμα,να μην το συμπαθώ ΚΑΘΟΛΟΥ αυτό το μάθημα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

iratango

Νεοφερμένος

Η iratango αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Δε μου αρέσει καθόλου το βιβλίο καταντάει βαρετό και μονότονο. Σε μπερδεύει με διάφορα παραδείγματα μέχρι που στο τέλος χάνεις την ουσία. Στο διαγώνισμα είχα διαβάσει πολύ καλά και έγραψα μόλις 10! ( Σημείωση δεν άφησα καμία ερώτηση κενή )
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chara7909

Νεοφερμένος

Η Χαρά αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Όλα ειναι θεμα καθηγητη στην φιλοσοφια!
Επειδη μαλιστα το βιβλιο φετος ειναι πιο δυσκολο, αλλα και βαρετο πιστευω οτι ο καθηγητης παιζει σημαντικο ρολο!!
Πιστευω ακομη οτι σκοπος του καθε καθηγητη θα πρεπει να ειναι το να συμμετεχουν και οι μαθητες στο μαθημα και οχι απλα να μιλαει ο ιδιο!!
Εμας παντως μας κανει και πολλα αστεια κατα τη διαρκεια του μαθηματος οποτε το μαθημα ειναι ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ!!!!:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Maraki!

Νεοφερμένος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Πώς σας φαίνεται το νέο βιβλίο της φιλοσοφίας; Θεωρείτε το περιεχόμενό του δυσνόητο ή εύκολα καταληπτό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

The President

Νεοφερμένος

Η Αλίκη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Χολαργός (Αττική). Έχει γράψει 117 μηνύματα.
Εμένα προς το παρόν καλό μου φαίνεται... Τα λέει αρκετά ξεκάθαρα αν και είναι σπαστικό που λέει κάτι και μετά το αναιρεί....

Μια φίλη μου έκανε θερινά και στο φροντιστήριο είχε ξεκινήσει με το παλιό βιβλίο και λέει ότι ήταν καλύτερο και ότι βοήθαγε περισσότερο για του χρόνου.... Εγώ δεν το χω δει ποτέ μου, οπότε δεν μπορώ να πω τίποτα....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Evris7

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Evris7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 815 μηνύματα.
Παιδιά, αυτό το μάθημα είναι της θεωρητικής;; (Γουστάρω την φιλοσοφία, αλλά όχι τα φιλολογικά μαθήματα)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Ε βεβαια της θεωρητικής! Σιγά μην το ανεχόμασταν εμείς οι Θ/Τ να το έχουμε στη Γενική!:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Evris7

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Evris7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 815 μηνύματα.
Ε βεβαια της θεωρητικής! Σιγά μην το ανεχόμασταν εμείς οι Θ/Τ να το έχουμε στη Γενική!:P


Εδώ έχουνε την Κοινωνιολογία στα γενικής ρε. Ότι να' ναι δηλαδή.
Φιλοσοφία τα σπάει. Συνδυάζει θεωρητική - λογική :no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Η κοινωνιολογία και το δικαιο ειναι τα σπουδαιότερα ανθρωπιστικά μαθήματα όλων των ταξεων...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Evris7

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Evris7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 815 μηνύματα.
Η κοινωνιολογία και το δικαιο ειναι τα σπουδαιότερα ανθρωπιστικά μαθήματα όλων των ταξεων...

Κατα τη γνώμη σου.... Ξέχασες να το πεις :)
Εμένα τα σπάει η φιλοσοφία In My Humble Opinion
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Δεν ξεχασα να το πω γιατί πολύ απλά δεν ισχύει. Κάθε πολίτης οφείλει να γνωρίζει τις δομές κοινωνίας και πολιτείας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Evris7

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Evris7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 815 μηνύματα.
Δεν ξεχασα να το πω γιατί πολύ απλά δεν ισχύει. Κάθε πολίτης οφείλει να γνωρίζει τις δομές κοινωνίας και πολιτείας...

Φυσικά και οφείλει, αλλά πώς θα το κάνει όταν δε ξέρει να σκέφτεται; Να εμβαθύνει σε διάφορα θέματα που έχουν άμεση σχέση με αυτόν, θέματα καθημερινά...
Θέλω να πω ότι είναι εξίσου σημαντικό :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Αν το θέτεις έτσι συμφωνώ...Άλλωστε η Φιλοσοφία είναι η αρχή των όλων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Maraki!

Νεοφερμένος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Δεν τα λέει λίγ πολύ επιστημονικά!? Οι εικόνες του είναι πολύ ωραίες !:no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

petros17

Νεοφερμένος

Ο Πετρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 23 μηνύματα.
η φιλοσοφια ειναι αποκλειστικα θεωρητικο μαθημα αφου στην ουσια δεν αποδεικνυεται τιποτα απο οσα λεει..τωρα το κατα ποσο ειναι και λογικη αστο γιατι εχει κατι ερωτηματα του τυπου γιατι οι τοιχοι ειναι απο τσιμεντο και δεν ειναι απο ωερο π.χ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Andromeda

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 198 μηνύματα.
Το βιβλίο δεν ειναι και το πιο κατανοητό, ας μην λεμε ψέματα....Πολυ ανεβασμενο επίπεδο, δύσκολες έννοιες και το κυριότερο ; δεν επικεντρώνεται στην αρχαια φιλοσοφια η οποια θα μας χρειαστει του χρόνου...ουτε καν την ανάφερει σε καποια κεφάλαια....λέτε να είναι προπαγάνδα; :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Maraki!

Νεοφερμένος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Προπαγάνδα ε;; Θ ζήσουμε να το δούμε κιαυτό!!
Ναι, η αλήθεια είναι αυτή!
''Γραμμένους'' ( συγγνώμη κίόλας) τους έχει τους δικούς μας τους φιλοσόφους! Κυρίως στα παράλληλα κείμενα τους βλέπουμε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eirini

Νεοφερμένος

Η Ειρηνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 30 μηνύματα.
Η αλήθεια ειναι οτι ειναι δυσκολο μαθημα...ευτυχως η φιλολογος μας το μαθαινει αποο το σπιτι της και εμεις διαβαζουμε απο τις σημειώσεις γιατι αλλιώς δν παλευεται το μαθημα...και το χειροτερο απ ολα ήταν το κεφάλαιο για τν τεχνολογία...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Creation

Νεοφερμένος

Η Creation αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 44 μηνύματα.
Το κεφάλαιο για την τεχνολογία εννοείς το κεφάλαιο 4 "Διερευνώντας την επιστήμη";

Η φιλοσοφία της επιστήμης δηλαδή η Επιστημολογία ήταν ένα απο τα αγαπημένα μου μαθήματα στο πανεπιστήμιο. Θεμελιώθηκε με τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη. Στα μεσαιωνικά χρόνια στην Δυτική Ευρώπη δυστυχώς χάθηκε η συνέχεια και όσοι προσπαθούσαν να βρούν απαντήσεις είχαν χάσει την αρχή του νήματος. Τα πράγματα μπερδεύτηκαν αρκετά και με τα θρησκευτικά θέματα αλλά αυτό είναι μεγάλη ιστορία.....

Το βιβλίο σας στο Κεφάλαιο 4 Ενότητα 1 1. Η ανάπτυξη της επιστήμης λέει κάτι απλό. Στο παρελθόν υπήρχε μόνο μία επιστήμη η Φιλοσοφία, αυτή ήταν η Επιστήμη δεν υπήρχε άλλη. Όταν έφτασε στο αποκορύφωμά της τον 5ο π.Χ αι. στην αρχαία Ελλάδα άρχισε να διασπάται, έτσι γεννήθηκαν οι επιστήμες που ξέρουμε σήμερα η Ιατρική, τα Μαθηματικά, κλπ Σαν ένα κύτταρο που διασπάται και δημιουργεί άλλο ένα. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται και δημιουργήται ένας οργανισμός. Επειδή όμως όλα τα κύτταρα προέρχονται απο ένα κύτταρο έχουν όλα το ίδιο DNA. Έτσι και με τις επιστήμες. όλες έχουν το ίδιο DNA την φιλοσοφία ;)

Οι Αρχαίοι Έλληνες και συγκεκριμμένα ο Σωκράτης πίστευαν ότι υπάρχουν 3 επίπεδα "γνώσης".
Η δόξα
Η γνώμη και
Η επιστήμη (η βέβαιη γνώση).

Αυτό που ψάχνουν οι επιστήμονες είναι η βέβαιη γνώση η Αλήθεια (με άλφα κεφαλαίο)

Η δόξα είναι το πρώτο στάδιο. Πολλές φορές οι άνθρωποι πιστεύουμε πράγματα γιατί έτσι έχουμε μάθει...Δοξασίες λέμε...ή επειδή θέλουμε ή επειδή θέλουμε Δοξάζουμε τον Θεό... Η Δόξα λοιπόν αυτό που όλοι οι άνθρωποι έχουμε μέσα μας χωρίς όμως να μπορούμε να τεκμηριώσουμε.

Το επόμενο επίπεδο ειναι η γνώμη. Η γνώση που έχουμε για κάποια πράγματα χωρίς να μπορούμε να τα αποδείξουμε. Αυτή η γνώση μπορεί να είναι και μέσα μας. Κάποτε ο Σωκράτης φώναξε έναν άνθρωπο που δεν ήξερε γράμματα. Χάραξε στην άμμο ένα τετράγωνο και του ζήτησε φτιάξει ένα τετράγωνο με διπλάσιο εμβαδόν. Ο άνθρωπος δεν ήξερε τι να κάνει. :what:. Ο Σωκράτης χάραξε μία διαγώνιο στο τετράγωνο και τότε αμέσως ο άνθρωπος κατάλαβε :iagree: Η διαγώνιος αυτή είναι η πλευρά του τετραγώνου που θα έχει το διπλάσιο εμβαδόν. Αυτό περιγράφεται στο διάλογο "Μέμνων". Η γνώμη είναι κάτι σαν ανάμνηση Λέμε: "Αυτό πρέπει να είναι το σωστό!" αλλά δεν μπορούμε να το αποδείξουμε.

Έτσι φτάνουμε στο 3ο επίπεδο την βέβαιη γνώση την επιστήμη, εκεί που μπορούμε να επισταθούμε, να αποδείξουμε αυτό που λέμε. :)

Οι επιστήμονες λοιπόν ξεκινούν απο μία υπόθεση ...μια γνώμη (2ο επίπεδο) και προσπαθούν να την αποδείξουν. π.χ. η Γη γυρίζει...εντάξει απόδειξέ το. Αυτο για να γίνει χρειάζεται μεθοδολογία. Αυτό είναι η Επιστημολογία η φιλοσοφία της επιστήμης δηλαδή, οι μέθοδοι που χρησιμοποιούμε για αποδείξουμε τις επιστημονικές μας θεωρίες γι'αυτό κάθε επιστήμονας οποιουδήποτε κλάδου πρέπει να γνωρίζει Επιστημολογία :)

Ο Αριστοτέλης λοιπόν έλεγε ότι η μέθοδος είναι η παρατήρηση. Δεν αποδεχόταν πειράματα. Σου λέει τα πειράματα παραβιάζουν τη φύση άρα δεν μπορεί να παρατηρήσεις πραγματικά το φυσικό φαινόμενο.

Αν ο Αριστοτέλης ερχόταν στις μέρες μας θα έλεγε "Ρε παιδιά τι θα πει 0 βαθμοι Κελισίου, 0 ατμόσφαιρες κλπ. Αυτά δεν υπάρχουν στη φύση. Τι φυσικό φαινόμενο παρακολουθήτε τότε;" Στην σελίδα 98 του βιβλιου σας, το 1ο κείμενο αναφέρεται στου Ίωνες κοσμολόγους. Μην ξεχνάτε ότι ο Αριστοτέλης ήταν μαθητής του Πλάτωνα ο οποίος Πλάτωνας ήταν μαθητής του Ίωνα Πυθαγόρα (και του Σωκράτη βέβαια αλλά εδώ τονίζω τον Πυθαγόρα). Ας παρατηρήσουμε λοιπόν την φωτιά και το νερό και θα δούμε ότι η φωτιά καίει και το νερό υγραίνει. Η παρατήρηση μας δίνει εμπειρία, δεν είναι πείραμα όμως. Αν βάλω το χέρι μου στη φωτιά θα καώ και θα αποκτήσω εμπειρία της ιδιότητας της φωτιάς, δεν είναι πείραμα όμως. Ο Αριστοτέλης έθεσε την απαγο-επαγωγική - επαγο-απαγογική μέθοδο, έναν κύκλο δηλαδή.

Εχω μια ιδέα παρατηρώ και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παρατήρησης βλέπω εαν η ιδέα είναι σωστή ή όχι. Η παρατήρηση μπορεί να δείξει ότι είναι εν μέρη σωστή άρα με τα νέα δεδομένα φτιάχνω μία νέα ιδέα και παρατηρώ εαν είναι σωστή.....μέχρι να ολοκληρωθεί η θεωρία και να συμφωνεί με τα δεδομένα. Αυτή η απαγο-επαγωγική μέθοδος έσπασε τους νεώτερους χρόνους και έγινα οι επιστήμες επαγωγικές και απαγωγικές.

Απαγωγική επιστήμη είναι τα μαθηματικά. Εχουν αξιώματα. Θεωρίες που δεν έχουν αποδειχτεί και δεν μπορούν να αποδειχτούν αλλά τις αποδεχόμαστε

Επαγωγική επιστήμη είναι η φυσική. Στις επαγωγικές επιστήμες όλα τα συμπεράσματα προέρχονται απο την εμπειρία. Δεν αρκεί όμως η παρατήρηση αλλά έχει προστεθεί και το πείραμα. Το πείραμα ελέγχει την θεωρία γιατί η παρατήρηση μπορεί να είναι απατηλή. "τα φαινόμενα απατούν". Πότε το καταλάβανε αυτό; :xixi:

Να ένα παράδειγμα που τα φαινόμενα απατούν. Η Γη γυρίζει! Οι αρχαίοι έλληνες είχαν ασχολειθεί χωρίς προκαταλήψεις με την κοσμολογία. Είχαν μετρήσει και με ακρίβεια την περίμετρο της Γης...δεν ήξεραν όμως ότι η Γη γυρίζει. Παρατηρούσαν αιώνες τον ουρανό και έκαναν σωστές προβλέψεις για τις κινήσεις των άστρων. Ειτε η Γη γυρίζει γύρω απο τον Ήλιο είτε ο Ήλιος γύρω απο την Γη οι παρατηρήσεις είναι ίδιες. Έρχεται το τηλεσκόπιο απο την ανατολή, το παίρνει ο Γαλιλαίος και βλέπει ότι τα πράγματα που πριν δεν έβλεπαν και αντιλαμβάνεται οτι η θεωρία κάπου δεν πάει καλά.....τι γίνεται; Τα φαινόμενα λοιπόν απατούν. Απο εκεί αρχίζει η ρήξη με τις προηγούμενες επιστημονικές μεθόδους.


Σας κούρασα όμως.
Καλύτερα να με ρωτάτε εσείς εαν έχετε απορίες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

eirini

Νεοφερμένος

Η Ειρηνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 30 μηνύματα.
Το κεφάλαιο για την τεχνολογία εννοείς το κεφάλαιο 4 "Διερευνώντας την επιστήμη";

ναι αυτο εννοώ...:iagree:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top