harry akritas
Διάσημο μέλος
Επειδή αυτό το "το έψαξα και το έμαθα" είναι πολύ της μοδός βλέπω, θέλω να σου ξεκαθαρίσω κάτι. Κανείς δεν σε αναγκάζει να διαβάσεις Πολιτική Παιδεία ή οποιοδήποτε άλλο μάθημα, αυτό το "έπρεπε να το μάθω" που γράφεις δεν υφίσταται. Είπες ότι το έψαξες μόνος σου και το βρήκες, γιατί δεν χρησιμοποιείς αυτό το γ@μημένο σχολικό βιβλίο σαν βοήθημα ώστε να το βρεις; Προφανώς, δεν σε υποχρεώνει κανένας να μάθεις κάποιες πληροφορίες, τα μέσα σου δίνονται να ψαχτείς και να μάθεις. Και δυστυχώς φίλε μου αν δεν είχαμε κάποια ερεθίσματα μέσω σχολείου, τίποτα δεν θα μαθαίναμε, παρά Bolzano και Horner.το πολίτευμα της Ελλάδας είναι προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία και αυτό το γνωρίζω διότι το έψαξα μόνος μου και τό 'μαθα και όχι γιατί έπρεπε να το μάθω λόγω της Πολιτικής παιδείας.Αν δε με ενδιέφερε αποκλείεται τώρα να θυμόμουν αυτήν την πληροφορία
Εγώ λοιπόν δεν συμβουλεύω κανέναν να κάθεται με τις ώρες διαβάζοντας πολιτική παιδεία ή οτιδήποτε, απλά να φροντίσει να πάρει τις στοιχειώδεις γνώσεις από το κάθε μάθημα. Το αν θα τα μάθει από το διαδίκτυο ή το σχολικό ή το βοήθημα δεν με ενδιαφέρει καθόλου, αρκεί να παίρνει το ερέθισμα να το κάνει (όχι μόνο από το σχολείο, αλλά και από το γενικότερο περιβάλλον του).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Alex_t
Τιμώμενο Μέλος
το πολίτευμα της Ελλάδας είναι προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία και αυτό το γνωρίζω διότι το έψαξα μόνος μου και τό 'μαθα και όχι γιατί έπρεπε να το μάθω λόγω της Πολιτικής παιδείας.Αν δε με ενδιέφερε αποκλείεται τώρα να θυμόμουν αυτήν την πληροφορία
Άμα θες να μάθεις Ιστορία θα μάθεις διαβάζοντας την μόνος σου σε μεγαλύτερη ηλικία το ίδιο ισχύει για πολλά άλλα μαθήματα όπως και για τις γνώσεις που σου προσφέρει το μάθημα την πολιτικής παιδείας.Προτιμώ ένα παιδί γυμνασίου να πάει να παίξει μπάσκετ από το να διαβάζει για ένα διαγώνισμα σε ένα μάθημα που δεν τον ενδιαφέρει.
Η πολιτική παιδεία ήταν απλώς ένα από τα παραδείγματα που έδωσα, γιατί επιλέγεις να αναφερθείς μόνο σε αυτό; Και μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια, πόσοι μαθητές πιστεύεις ότι θα αναζητήσουν το πολίτευμα της χώρας, ιστορικά γεγονότα ή οτιδήποτε άλλο έχουν διδαχθεί αλλά δεν έδωσαν καμία σημασία τέλος πάντων; Ούτε εγώ διάβαζα γεωμετρία και φυσικοχημείες γενικής φέτος, και δεν εννοώ σε καμία περίπτωση ότι κακώς ή καλώς δεν δίνει κάποιος σημασία, αλλά αντιλαμβάνομαι ότι είναι χρήσιμα και θα πρέπει να συνεχίσουν να διδάσκονται. Η εκπαίδευση (πρέπει να) αποτελεί τη βάση της παιδείας του ατόμου, και χρειάζεται να διδάσκεται μια ευρεία γκάμα γνωστικών αντικειμένων. Το εάν θα τους δώσεις σημασία ή όχι εναπόκειται στη διάθεσή σου για μάθηση και μόνο (δεν αναφέρομαι σε εσένα προσωπικά προφανώς). Και η Αντιγόνη είναι πολύ χρήσιμη, και ο καταργηθείς Επιτάφιος ήταν ακόμη πιο χρήσιμος, και η λογοτεχνία, μέχρι και το πλέον απαξιωμένο μάθημα, τα αγγλικά.
Έμαθα αγγλικά μόνο από το σχολείο, και από την επαφή που είχα με τη γλώσσα μέσω διαδικτύου. Δε θα μπορούσα να πάρω το λόουερ σε 8 μήνες που έκανα φροντιστήριο πέρσι εάν δεν τα είχα κάνει εξαρχής στο σχολείο. Μπορεί οι περισσότεροι να τα απαξιώνουν, όμως αυτό δε σημαίνει πως δεν είναι χρήσιμα για κάποιους και πως πρέπει να καταργηθούν για να γίνονται περισσότερα μαθήματα εξειδίκευσης.
Επειδή αυτό το "το έψαξα και το έμαθα" είναι πολύ της μοδός βλέπω, θέλω να σου ξεκαθαρίσω κάτι. Κανείς δεν σε αναγκάζει να διαβάσεις Πολιτική Παιδεία ή οποιοδήποτε άλλο μάθημα, αυτό το "έπρεπε να το μάθω" που γράφεις δεν υφίσταται. Είπες ότι το έψαξες μόνος σου και το βρήκες, γιατί δεν χρησιμοποιείς αυτό το γ@μημένο σχολικό βιβλίο σαν βοήθημα ώστε να το βρεις; Προφανώς, δεν σε υποχρεώνει κανένας να μάθεις κάποιες πληροφορίες, τα μέσα σου δίνονται να ψαχτείς και να μάθεις. Και δυστυχώς φίλε μου αν δεν είχαμε κάποια ερεθίσματα μέσω σχολείου, τίποτα δεν θα μαθαίναμε, παρά Bolzano και Horner.
Εγώ λοιπόν δεν συμβουλεύω κανέναν να κάθεται με τις ώρες διαβάζοντας πολιτική παιδεία ή οτιδήποτε, απλά να φροντίσει να πάρει τις στοιχειώδεις γνώσεις από το κάθε μάθημα. Το αν θα τα μάθει από το διαδίκτυο ή το σχολικό ή το βοήθημα δεν με ενδιαφέρει καθόλου, αρκεί να παίρνει το ερέθισμα να το κάνει (όχι μόνο από το σχολείο, αλλά και από το γενικότερο περιβάλλον του).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
American Economist
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giovanni_
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
harry akritas
Διάσημο μέλος
Φίλε μου δεν χρησιμοποίησα το γ@μημένο βιβλίο όπως το αποκαλείς διότι γνώριζα το πολίτευμα της Ελλάδας πριν τα 14 μου που ξεκινήσαμε αυτού του είδους τα μαθήματα.Τέλος κλείνοντας θα ήθελα να διερωτηθώ γιατί ο τόνος των περισσότερων εδώ είναι τόσο επιθετικός.Οκ δεν συμφωνείτε με έμενα δεν απαραίτητο όμως να μου απαντάτε λες και με απεχθάνεστε
Φίλε έδωσες ένα παράδειγμα. Εγώ σου απάντησα γενικά. Δεν αναφέρομαι προφανώς μόνο στο πολίτευμα της Ελλάδας, αλλά σε οποιαδήποτε κατηγορία γνώσεων.
Ο τόνος δεν είναι επιθετικός, εσύ τον εκλαμβάνεις έτσι. Σκοπός μου (και των υπολοίπων φαντάζομαι) είναι να τονίσω που διαφωνώ με τις απόψεις σου, όχι να σου κάνω προσωπική επίθεση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δημοσιοκαφρος-γραφος
Διακεκριμένο μέλος
Φίλε μου δεν χρησιμοποίησα το γ@μημένο βιβλίο όπως το αποκαλείς διότι γνώριζα το πολίτευμα της Ελλάδας πριν τα 14 μου που ξεκινήσαμε αυτού του είδους τα μαθήματα.Τέλος κλείνοντας θα ήθελα να διερωτηθώ γιατί ο τόνος των περισσότερων εδώ είναι τόσο επιθετικός.Οκ δεν συμφωνείτε με έμενα δεν απαραίτητο όμως να μου απαντάτε λες και με απεχθάνεστε
το διαδύκτιο είναι πηγή πληροφοριών
φέτος ήσουν στο οικονομικό πεδίο γιατί πχ δεν έβρισκες ασκήσεις οικονομικών
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giovanni_
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δημοσιοκαφρος-γραφος
Διακεκριμένο μέλος
Συγγνώμη φίλε μου τι εννοείς;Δεν σε κατάλαβα
τι εννοώ λες διάβαζες ώρες για μαθήματα που τελικά δε σου χρειάστηκαν
έψαξες στο ιντερνετ για μαθήματα που δε σου χρειαστηκαν
απλα πιστεψε με γιατί και εγώ είμαι υπερ (ναι και θα φαω dislike) να μην διαβάζεις για την Γ Λυκείου της Γενικής
απλά ρώτησα γιατί στο διαδυκτιο ή γιατί δε διάβαζες μαθηματικά κατευθύνσης πχ.
Υγ στην Γ λυκείου έλεγα δε θα διαβάσω για το διαγώνισμα Ιστόριας πχ ε δε διάβαζα (άκυρο μετά αν πήρα 20)
απλα στη Γ λυκείου αν έχεις έναν στόχο για μένα αφήνεις όλα τα άλλα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
American Economist
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mhtrogoal
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Stavri_
Τιμώμενο Μέλος
Σε εμάς στην γενική δεν γίνεται μάθημα αφού 10 γραμμές έχουμε να μάθουμε!!!!!
και εις ανωτερα
Δε κατάλαβα τι ακριβώς εννοείς Φώτη. (Επίσης δε κατάλαβα τι εννοεί ο Mhtrogoal)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 875331
Επισκέπτης
Το σχολείο (πρέπει να) παρέχει και γενική παιδεία στους μαθητές. Εάν διαβάσεις μόνο τα μαθήματα που σε ενδιαφέρουν, ας πούμε φυσικομαθηματικά, ναι μεν θα γίνεις πολύ καλός σε αυτά, αλλά δε θα γνωρίζεις και τίποτα άλλο. Προφανώς και δεν είναι καλό μαθητές της θετικής/οικονομικών να βγάζουν 19 χωρίς να ξέρουν τίποτα από ιστορία (πολύ συχνό) και αντίστοιχα μαθητές της θεωρητικής να μη γνωρίζουν τίποτα από μαθηματικά και χημεία. Στην ύλη των αρχαίων της πρώτης λυκείου διδάσκονται τα ρήματα εις -μι. Ακριβώς επειδή κανείς, πλην της θεωρητικής, δεν τα διάβαζε τότε ακούμε κάτι "επιτίθονται". Καλά, για κάτι μαθήματα όπως πολιτική παιδία και ΒΑΚΕ δε χρειάζεται να επεκταθώ πιστεύω. Ρώτα 20 παιδιά να σου πουν το πολίτευμα της Ελλάδας και τα μισά θα κάνουν λάθος. Το ότι τα μαθήματα γενικής παιδείας αλλά και ορισμένα κατεύθυνσης πχ λογοτεχνία και κοινωνιολογία έχουν απαξιωθεί τόσο από τους μαθητές δε σημαίνει πως είναι άχρηστα. Το σχολείο (οφείλει να) σε προετοιμάζει και σαν μελλοντικό πολίτη, όχι μόνο σαν επιστήμονα. Καλώς και διδάσκονται τα μαθήματα γενικής παιδείας κατ'εμέ.
Και πρακτικά να το δεις στην πρώτη και δευτέρα λυκείου δεν έχεις και τόσο μεγάλο φόρτο εργασίας στην κατεύθυνση για να παρατήσεις εντελώς τα γενικής. Πόσο μάλλον στο γυμνάσιο.
Θα στο χαλάσω τελείως, αλλά το σχολείο είναι άχρηστο.
Όπως σου πε ο Giovanni δεν θα μάθεις ιστορία από το σχολείο. Τα βιβλία είναι κακογραμμένα και απλά σου απαρριθμούν κάποια γεγονότα έτσι και αλλιώς. Μπορείς να τα αποστηθίσεις και να γράψεις 20, αλλά δεν θα μάθεις τίποτα χρήσιμο. Αν θες να μάθεις ιστορία θα το κάνεις από καθαρό προσωπικό σου ενδιαφέρον και θα μελετήσεις κείμενα γραμμένα από ειδικούς. Το ίδιο ισχύει και για τα περισσότερα μαθήματα σε αυτό το στυλ όπως πολιτική οικονομία που αναφέρθηκε, θρησκευτικά, λογοτεχνία και πολλά άλλα. Όσο και να ασχοληθείς με το σχολείο, δεν θα έχεις ούτε δείγμα ουσιαστικής κατανόησης για τα πολιτικά συστήματα, για τη γαλλική επαναστάση, τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό κοκ.
Μαθήματα όπως λογοτεχνία και φιλοσοφία είναι πραγματικά ό,τι να ναι. Ας ξεχάσουμε ότι κυρίως συναντάμε κείμενα χαμηλής αξίας από 'Ελληνες συγγραφείς και ποιητές, η λογοτεχνική ανάλυση δεν βοηθάει κανέναν που δεν την επιζητάει. Στη Φιλοσοφία είναι ακόμα χειρότερο, όπου σχεδόν όλοι οι φιλολόγοι δεν κατέχουν τις διανοητικές ικανότητες να εξηγήσουν τις ιδέες των μεγάλων φιλοσόφων ή δεν έχουν το κατάλληλο "lifestyle" για να διδάξουν πρακτική φιλοσοφία την οποία οι ίδιοι δεν ακολουθούν. Βέβαια υπάρχιε ένας μικρός αντίλογος καθώς στην αμερική τα παιδιά στο λύκειο διαβάζουν το athlas shrugged και υιοθετούν μια πιο high achieving φιλοσοφία(σχεδόν κάθετη μ' αυτή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος όμως).
Ακόμα και στα μαθήματα που δίνουν πολύ περισσότερα σε σχέση με τα άλλα δηλαδή τα θετικά και τα μαθήματα οπυ έχουν να κάνουν με γλώσσες, τα πράγματα δεν είναι καθόλου καλά. Προφανώς τα αρχαία είναι άχρηστο μάθημα και όχι μόνο για τους μη θεωρητικούς καθώς από θεωρητική γίνεσαι ιστορικός, νομικός, ψυχολόγος κλπκλπκλπ που δεν είναι φιλόλογος. Κι άλλες 1000δες ώρες χαμένες. Τα μαθηματικά και η φυσική πολλές φορές διδάσκονται μουντά και οι θεωρητικοί μαζί με πολλούς θετικοτεχνολογικούς δεν τα κατανοούν ποτέ. Τα αγγλικά θα έπρεπε απλά να διδάσκονται περισσότερο.
Μάλιστα, το σχολείο κάνει πάρα πολύ κακή δουλειά στους μαθητές καθώς τους αποθαρρύνει από το να διαβάσουν μόνοι τους ό,τι τους ενδιαφέρει καθώς αυτόματα τους φαίρνει στο μυαλό ακόμα και χρόνια μετά την αφόρητη βαρεμάρα και ό,τι άλλο. Αλλά αυτό είναι το μικρότερο κακό.
Το σχολείο στην ουσιαστικότερη και πρακτικότερη του μορφή δηλητηριάζει τους μαθητές περνόντας τους τη νοοτροπια του δημοσίου. Αυτή συνεπάγεται με αυτοθηματοποίηση, βαρεμάρα, μετριότητα και, εν τέλει, αποτυχία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
American Economist
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Unseen skygge
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
American Economist
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Stavri_
Τιμώμενο Μέλος
Θα στο χαλάσω τελείως, αλλά το σχολείο είναι άχρηστο.
Όπως σου πε ο Giovanni δεν θα μάθεις ιστορία από το σχολείο. Τα βιβλία είναι κακογραμμένα και απλά σου απαρριθμούν κάποια γεγονότα έτσι και αλλιώς. Μπορείς να τα αποστηθίσεις και να γράψεις 20, αλλά δεν θα μάθεις τίποτα χρήσιμο. Αν θες να μάθεις ιστορία θα το κάνεις από καθαρό προσωπικό σου ενδιαφέρον και θα μελετήσεις κείμενα γραμμένα από ειδικούς. Το ίδιο ισχύει και για τα περισσότερα μαθήματα σε αυτό το στυλ όπως πολιτική οικονομία που αναφέρθηκε, θρησκευτικά, λογοτεχνία και πολλά άλλα. Όσο και να ασχοληθείς με το σχολείο, δεν θα έχεις ούτε δείγμα ουσιαστικής κατανόησης για τα πολιτικά συστήματα, για τη γαλλική επαναστάση, τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό κοκ.
Μαθήματα όπως λογοτεχνία και φιλοσοφία είναι πραγματικά ό,τι να ναι. Ας ξεχάσουμε ότι κυρίως συναντάμε κείμενα χαμηλής αξίας από 'Ελληνες συγγραφείς και ποιητές, η λογοτεχνική ανάλυση δεν βοηθάει κανέναν που δεν την επιζητάει. Στη Φιλοσοφία είναι ακόμα χειρότερο, όπου σχεδόν όλοι οι φιλολόγοι δεν κατέχουν τις διανοητικές ικανότητες να εξηγήσουν τις ιδέες των μεγάλων φιλοσόφων ή δεν έχουν το κατάλληλο "lifestyle" για να διδάξουν πρακτική φιλοσοφία την οποία οι ίδιοι δεν ακολουθούν. Βέβαια υπάρχιε ένας μικρός αντίλογος καθώς στην αμερική τα παιδιά στο λύκειο διαβάζουν το athlas shrugged και υιοθετούν μια πιο high achieving φιλοσοφία(σχεδόν κάθετη μ' αυτή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος όμως).
Ακόμα και στα μαθήματα που δίνουν πολύ περισσότερα σε σχέση με τα άλλα δηλαδή τα θετικά και τα μαθήματα οπυ έχουν να κάνουν με γλώσσες, τα πράγματα δεν είναι καθόλου καλά. Προφανώς τα αρχαία είναι άχρηστο μάθημα και όχι μόνο για τους μη θεωρητικούς καθώς από θεωρητική γίνεσαι ιστορικός, νομικός, ψυχολόγος κλπκλπκλπ που δεν είναι φιλόλογος. Κι άλλες 1000δες ώρες χαμένες. Τα μαθηματικά και η φυσική πολλές φορές διδάσκονται μουντά και οι θεωρητικοί μαζί με πολλούς θετικοτεχνολογικούς δεν τα κατανοούν ποτέ. Τα αγγλικά θα έπρεπε απλά να διδάσκονται περισσότερο.
Μάλιστα, το σχολείο κάνει πάρα πολύ κακή δουλειά στους μαθητές καθώς τους αποθαρρύνει από το να διαβάσουν μόνοι τους ό,τι τους ενδιαφέρει καθώς αυτόματα τους φαίρνει στο μυαλό ακόμα και χρόνια μετά την αφόρητη βαρεμάρα και ό,τι άλλο. Αλλά αυτό είναι το μικρότερο κακό.
Το σχολείο στην ουσιαστικότερη και πρακτικότερη του μορφή δηλητηριάζει τους μαθητές περνόντας τους τη νοοτροπια του δημοσίου. Αυτή συνεπάγεται με αυτοθηματοποίηση, βαρεμάρα, μετριότητα και, εν τέλει, αποτυχία.
Ο Χριστός και η Παναγία Fast (και ας μην πολυπιστεύω...)! Τι γενικεύσεις είναι αυτές;; Δεν υπάρχει μόνο Άσπρο & Μαύρο πουθενά. Υπάρχει ένα φάσμα χρωμάτων και αποχρώσεων. Αν είναι δυνατόν δηλαδή, αν χαρακτηρίζουμε ολόκληρο τομέα ως 100% άχρηστο! Είτε αυτός αφορά την εκπαίδευση, είτε την υγεία, είτε οτιδήποτε υλικό/άυλο, είτε κατάσταση/νοοτροπία κοκ.
Σε τέτοια θέματα, τίποτα δεν είναι πλήρως άχρηστο (αχρείαστο), όπως τίποτα δεν είναι και πλήρως ωφέλιμο ή αρκούντως κατάλληλο.
Στην προκειμένη περίπτωση, το ότι η ελληνική εκπαίδευση και το υπάρχον σύστημα χωλαίνει σε πολλά σημεία του, δε συνεπάγεται και πως ολόκληρο το πεδίο του Σχολείου και των όσων αυτό προσφέρει, το βγάζουμε off και άχρηστο. Άλλο ανεπαρκές (που Ναι, φυσικά και είναι!) και άλλο τελείως άχρηστο, όπου φτάνουμε στην υπερβολή, και μηδενίζουμε ελαφρά τη καρδία ολόκληρο το εκπαιδευτικό "οικοδόμημα", με ότι αυτό περιλαμβάνει συν φυσικά και του ανθρώπινου δυναμικού του.
Ναι, υπάρχουν μελανά σημεία και μάλιστα πολλά. Αλλά ok, μη φτάνουμε και στο άλλο άκρο αναιρώντας την οποιαδήποτε αξία υπάρχει!
Το Σχολείο είναι και ικανή και αναγκαία συνθήκη για τη μάθηση. Σε ακαδημαϊκό επίπεδο, σε κοινωνικό και προσωπικό.
Το ότι έχουμε βιβλία και σχολικά εγχειρίδια με ελλείψεις, δε σημαίνει ότι ακόμα και αυτά σε συνάρτηση με την καθοδήγηση δασκάλων/καθηγητών αλλά και δικής μας προσπάθειας, δεν μπορούν να μας προσφέρουν γνώση. Το ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί ακατάλληλοι, δε σημαίνει ότι όλοι βράζουν στο ίδιο καζάνι και πώς όλοι αδυνατούν να δώσουν κίνητρο στους μαθητές και να τους διδάξουν σωστά. Το ότι υπάρχουν αστοχίες σε διδασκαλία ή σε οργάνωση, δε σημαίνει ότι αν κάποιος μαθητής θέλει τη Γνώση, δε μπορεί και να την αποκτήσει. Δεν είναι όλα μαύρα. Οκ, ίσως χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια από μέρους του, γιατί το σύστημα δρα συχνά εξαντλητικά πάνω του και δεν προσαρμόζεται στις ανάγκες του εκάστοτε μαθητή, όπως συμβαίνει σε πολλές προηγμένες Ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ελλάδα, πρέπει να "ιδρώσεις" περισσότερο, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η εκπαίδευση που σου παρέχεται είναι για τον κάλαθο των αχρήστων! Αν γουστάρει ο μαθητής και δε το βλέπει "τουρίστας" και χαβαλετζής στο σχολείο, θα μάθει!
Στα μαθήματα της Πολιτικής/Οικονομίας/Κοινωνιολογίας, αν δε κάνω λάθος μέχρι και τα σχολικά βιβλία παρέχουν όλες τις πληροφορίες σχετικά με τα πολιτικά συστήματα, τη λειτουργία της οικονομίας, το Δίκαιο, τη πολιτειακή οργάνωση, ποικίλους θεσμούς, δικαιώματα ...[...] μέχρι και όλο το Σύνταγμα σου δίδεται με αρκετές επεξηγήσεις. Στην αίθουσα, αν δε κοιμάσαι φυσικά, αν δε κοιτάς το προαύλιο, το ρολόι, το βρακί της μπροστινής, αν δε ξεφυλλίζεις περιοδικά μόδας κοκ, μπορεί και να διαπιστώσεις πως γίνεται ... συζήτηση/διάλογος (!) σε όλα τα παραπάνω. [Άλλο βέβαια που συμμετέχουν 5-10 άτομα όλα κι όλα...]
Στη Λογοτεχνία/Γλώσσα, δε σου δίνεται πάντα το πιο αξιόλογο κείμενο/ποίημα. Συμφωνώ. Σου δίνεται όμως ο τρόπος σκέψης πάνω σε αυτά, μελέτης/επεξήγησης ώστε να είσαι σε θέση να μπορείς να διαβάσεις και να κατανοήσεις/εμβαθύνεις στα περισσότερα συγγραφικά και μη κείμενα. Παίρνεις ένα σχετικό "μπούσουλα".
Στα θετικά μαθήματα, δε σου δίνεται συχνά η Σύνδεση μεταξύ θεωρίας/πράξης, αλλά παρ' όλα αυτά, σου δίνονται σχετικές γνώσεις -ίσως και περισσότερες εν συγκρίσει με προηγμένες χώρες σε αντίστοιχο επίπεδο- και από εκεί και έπειτα είναι στο χέρι σου να δουλέψεις το μυαλό σου, να πάρεις κατευθυντήρια γραμμή από τον καθηγητή, και να καταλάβεις/να εμβαθύνεις, και να μη μείνεις σε στείρες μεθοδολογίες - τυφλοσούρτη.
Τα Αρχαία, μόνον άχρηστα δεν είναι! Κάποιος που ξέρει ετυμολογία, σύνταξη, μετάφραση/κατανόηση αρχαίων κειμένων (Ξενοφώντας,Πλάτωνας, Θουκυδίδης ...), γραμματική, παραγωγή λόγου, δε μπορεί παρά να μη ξέρει να χειρίζεται τουλάχιστον Αρκετά Καλά την Νέα Ελληνική γλώσσα. Στο μάθημα των αρχαίων, μαθαίνεις ουσιαστικά τα νέα ελληνικά. Μαθαίνεις τη γλώσσα σου.
Για μένα προσωπικά, ειδικά τα Αρχαία Α' Λυκείου, θεωρώ πως ήταν ένα από τα πιο αξιόλογα μαθήματα που διδάχθηκα. Δεν έφταναν όμως μόνο οι ώρες διδασκαλίας για να κατανοήσεις το κείμενο και το μάθημα εν γένει. Είναι ηλίου φαεινότερο, πως το να αντιγράψεις παραδείγματος χάριν απλά τη μετάφραση από κάποιο βοήθημα, δε σου προσφέρει απολύτως τίποτα. Ίσα ίσα που πάνε χαμένες και 6 εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας του μαθήματος. Θυμάμαι περίπου 2-3 φορές την εβδομάδα διάβαζα από ένα δίωρο μόνη μου σπίτι, με βάση τις οδηγίες που μας έδινε η φιλόλογος. Δε παπαγάλιζα τη μετάφραση. Έμαθα να κάνω εφαρμογή του συντακτικού στο αρχαίο κείμενο. Εμπλούτισα το λεξιλόγιό μου. Διάβαζα γραμματική, αναζητούσα σε παλαιά βιβλία ελληνικών, ρίζες λέξεων. Μεταφράζοντας σταδιακά (δύσκολα στην αρχή) παραγράφους από Ελληνικά του Ξενοφώντα, έμαθα και στοιχεία που άπτονται στο ιστορικό κομμάτι.
[...]
Δεν υπάρχουν αστοχίες;; Λάθη;; Φυσικά και υπάρχουν! Όπως είπες και εσύ, τα Αγγλικά πχ μόνο ως μάθημα δεν αντιμετωπίζονται. Γιατί όμως; Φταίει καθαρά και μόνο το σχολείο; Μήπως υπάρχει ένας φαύλος κύκλος στον οποίο παγιδεύονται όλοι; Μαθητές, Καθηγητές, Παραπαιδεία, φροντιστήρια, Νοοτροπία ...?
Στο σχολείο πας, για να αποκτήσεις γενική παιδεία. Όσο αυτό είναι εφικτό. Και δεν υπάρχει ούτε ένα πράγμα από αυτά που θα ακούσεις/μάθεις που θα είναι άχρηστο. Καμία γνώση δεν είναι. Ακόμα και η κοινωνική αλληλεπίδραση στο χώρο του σχολείου, δε σου μαθαίνεται σπίτι.
Και η συζήτηση τραβάει μακριά. Το 'κέντρο' όμως το αντιλαμβανόμαστε. Το σχολείο σου έδωσε πράγματα και ας μη το αποδέχεσαι. Σε άλλον έδωσε λιγότερα, σε άλλον περισσότερα. Κάποιος προσπάθησε και κάποιος το έβλεπε μονίμως ως Αγγαρεία, βαρεμάρα κοκ. Σου "είπε" πράγματα. Σωστά;; Λάθος;; Σε έμαθε να τα ακούς και να τα κρίνεις. Τη λογική του "δημοσίου" δε τη πήραν όλοι. Και αυτοί που τη πήραν, δε τη δέχτηκαν αποκλειστικά και μόνο από αυτό. Η Λογική του Δημοσίου στην Ελλάδα, καλλιεργείται από τη πρώτη κιόλας μέρα που ανοίγουμε τα μάτια μας. Από την οικογένεια, από το περιβάλλον μας, από τη κοινωνία, από τη πολιτική, τη νοοτροπία...από όλα. Αν κάποιος είναι φυγόπονος δε του φταίει μόνο το σχολείο. Δε θα σε υποχρεώσει αυτό να μάθεις. Δε θα σου τα δώσει όλα στο πιάτο. Θα σου μάθει όμως να σκέφτεσαι, να μελετάς και θα σου προσφέρει βάση/έρεισμα για να χτίσεις από εκεί και έπειτα όπως εσύ επιθυμείς. Αλλά αν το βλέπεις ως αγγαρεία, δε βγαίνει η δουλειά...
Για μένα, το σχολείο στα μαθητικά χρόνια μοιάζει με "χρυσό κλουβί". Απλά κάποιοι επιλέγουν να βλέπουν μόνο το κλουβί και να το αντιμετωπίζουν ως αναγκαίο κακό ή ανελευθερία, και άλλοι επιλέγουν να βλέπουν το χρυσό και να το αντιμετωπίζουν ως αγαθό που δύναται να σου δώσει πολύτιμα στοιχεία για τη μετέπειτα ζωή σου, μόλις 'βγεις' από αυτό και 'πετάξεις' για την πραγμάτωση των ονείρων σου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Κομνηνός
Πολύ δραστήριο μέλος
παλιά εμείς δίναμε εξετάσεις γραπτές τελικές σε ΟΛΑ τα μαθήματα πριν από τις πανελλήνιες(και όμως) και έπαιρνες ότι έγραφες όλη την χρονιά,αλλά και στς απολυτήριες εξετάσεις,δεν υπήρχε αυτή η ανοχή.19 και κάτι να είχαν 4,5 άτομα σε όλα τα τα τμήματα(συνήθως 5 με 6,κοντά τους 150 μαθητές).Με 18 και κατι γινόσουν συχνά παραστάτης του σχολείου.
κανείς δεν φιλοδωρούσε με βαθμούς τα παιδιά.
βεβαίως υπήρχε μια ανεκτικότητα στις απουσίες,αλλά προς το τέλος πριν τις πανελλήνιες.Και μην φανταστεί κανείς,απλά κρατούσες όλες όσες δικαιούσουν για το τέλος.Άντε βαριά στους εξαιρετικούς μαθητές να χάριζαν λίγες ώρες(5,6)αν φτάναν στο όριο.Και αυτό είναι όλο.
υποθέτω έχει να κάνει με το γεγονός πως εμείς(τα παιδιά που φοιτούσαν εως περιπου στα μισα των 90ς) προλάβαμε τους καθηγητές της παλαιάς σχολής,που ήταν αυστηροί(και συνήθως διοικούσαν κ τα σχολεία ),όπως επίσης λόγω ενός νόμου μεταγενεστερου που μετρουσε εστω και για λιγο προφορικους κ.λπ στα μορια για την εισαγωγη σχολων,αρχιζαν να πεφτουν βροχη οι βαθμοι και κατα καποιο τροπο αυτη η κουλτουρα παρεμεινε.Δεν μπορω να το εξηγησω αλλιως,μηπως αποτελειτε την εξαιρεση;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 875331
Επισκέπτης
Ως εκπαιδευτήριο, όμως, το σχολείο είναι απάραδεκτα και αδιαμφισβήτητα άχρηστο. Ποτέ δεν υποστήριξα πως η Ελληνική παιδεία έχει προβλήματα και ελαττώματα, αντιθέτως υποστήριξα πως είναι ελαττωματική. Αν κάποιος είναι λιπαρός σα φάλαινα και του προτείνεις να κάνει δίαιτα με ορεο τότε δεν έχει νόημα να κάτσεις να κοιτάς τι δεν κάνεις σωστά, καθώς η βάση είναι τόσο απαράδεκτη που πάντα τα αποτελέσματα θα είναι αρνητικά. Το ίδιο ισχύει και με το εκπαιδευτικό σύστημα γενικά και συγκεκριμένα για όλες τις πτυχές του.
Οι εξαιρέσεις δεν αποτελούν το κανόνα για κάνενα λόγο. Ξαναλέω πως αναφέρομαι στα γενικότερα συστήματα, τις νοοτροπίες και τα μοτίβα που οδηγούν στα συγκεκριμένα αποτελέσματα που έχουμε στην Ελλάδα. Οι καθηγητές είναι συνήθως αποτυχήμενοι πρώην μέλη της πασπάρας, ενώ δεν υπάρχει κίνητρο να γίνουν καλοί στη δουλειά τους. Βεβαίως υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά αυτό δε σημαίνει τίποτα. Αντίστοιχα το εκπαιδευτικό υλικό δεν είναι φτιαγμένο με σκοπό την ευκολότερη και βέλτιστη κατανόηση από το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών βάσει των τελευταίων επιστημονικών και εμπειρικών συμπερασμάτων, αλλά έχει σκοπό να ικανοποιεί τους στόχους των γραφεικράτων και γι' αυτό είναι απαράδεκτο. Αυτά τα πράγματα δεν έχουν ελαττώματα, είναι ελαττωματικά. Αν η παιδεία ήταν ένα ανθρώπινο σώμα, το τωρινό σύστημα θα ήταν καρκίνος, όχι συμπτώματα και μικροπαθογένειες, δεν καταλαβαίνω τι απ' αυτά είναι περίπλοκο.
Δεν πολυπάρχει σχολείο στο κόσμο που προσφέρει "γενική" παιδεία στο κόσμο και όσοι τρέξουν να αναφερθούν σε φούσκες όπως της Φινλανδίας πρέπει να εξετάσουν τα πράγματα περισσότερο και βαθύτερα. Αυτή τη στιγμή το σχολείο καλύτερα θα κάνει να αφοσιωθεί σε πιο άμεσα χρήσιμα ζητήματα, εξήγησα τους λόγους στο πρώτο μήνυμα.
Δεν είπα ποτέ ότι το σχολείο ευθύνεται για το 100% της νοοτροπίας που παίρνει ένα παιδί, αλλά για ένα πολύ μεγάλο κομμάτι. 'Οταν περνάς 1000δες ώρες της ζωής σου σε ένα μέρος ακούγοντας τους καθηγητές που εξήγησα πως είναι και το γιατί, θα σε επηρρέασει πολύ. Είναι καθαρά παράλογο να συμπεράνεις πως από τη στιγμή που δεν υπάρχει απολυτότητα μπορείς να το απορρίψεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
TaniaZ
Νεοφερμένος
Ως εκπαιδευτήριο, όμως, το σχολείο είναι απάραδεκτα και αδιαμφισβήτητα άχρηστο. Ποτέ δεν υποστήριξα πως η Ελληνική παιδεία έχει προβλήματα και ελαττώματα, αντιθέτως υποστήριξα πως είναι ελαττωματική.
Το βασικό πρόβλημα του σήμερα είναι πως η αγορά έχει αλλάξει τελείως από αυτή του 19ου αιώνα, αλλά το σχολείο παραμένει το ίδιο. Παλαιότερα η πρόσβαση στην γνώση δεν ήταν εύκολη και γι αυτό είχε κάποιο νόημα το να λαμβάνει κανείς από το σχολείο ένα πακέτο βασικών εγκυκλοπαιδικών γνώσεων. Πλέον αυτό είναι τελείως αντιπαραγωγικό. Με την έλευση του ίντερνετ η γνώση είναι άφθονη και αμέσως προσβάσιμη. Δεν υπάρχει ας πούμε νόημα το παιδί να διδάσκεται γεωγραφία, ή ιστορία, όσο παράδοξο και αν ακούγεται, καθώς απλά θα αποκτήσει τετριμμένες γνώσεις, γενικά άχρηστες, τις οποίες θα ξεχάσει λίγο καιρό αφού τις αποστήθισε. Μπορεί να το διαπιστώσει αυτό κάνει αν κάνει μια έρευνα σε τελειόφοιτους λυκείου και απόφοιτους. Οι περισσότεροι, ακόμη και οι καλοί μαθητές του 16+ έχουν τεράστιες γνωστικές ελλείψεις, αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό καθώς αυτές οι γνώσεις ήταν άχρηστες γενικότερα αλλά και αμέσως προσβάσιμες με ένα απλό google search αν ποτέ χρειαστούν.
Το σχολείο πρέπει να συμβαδίζει με τις επαναστατικές αλλαγές που έχει φέρει το ίντερνετ στις ζωές μας. Μέχρι το δημοτικό τα πράγματα λειτουργούν ακόμη αρκετά καλά και πιστεύω πως μέχρι εκεί θα έπρεπε να σταματά το σχολείο. Στο τέλος της έκτης, αν γινόντουσαν και κάποιες αναμορφώσεις της σχολικής ύλης του δημοτικού, ένα παιδί θα έπρεπε να ξέρει να γράφει, να διαβάζει και να μιλά σωστά Ελληνικά και Αγγλικά, να γνωρίζει βασικές γνώσεις μαθηματικών όπως αριθμητική και επίλυση κοινών προβλημάτων, να ξέρει να χειρίζεται υπολογιστή και να το ίντερνετ, να του διδάσκεται οικιακή οικονομία και να αποκτά κάποιες στοιχειώδεις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις περί του κόσμου. Αν το σκεφτεί κανείς αυτά είναι τα βασικά εργαλεία που χρειάζεται ένα παιδί σήμερα για να ανταπεξέλθει στην σημερινή κοινωνία, όλο το γυμνάσιο και το λύκειο στην σημερινή μορφή του αποτελούν 6 χαμένα χρόνια στα οποία τα παιδιά διδάσκονται τετριμμένες άχρηστες γνώσεις οι οποίες δεν έχουν καμία χρησιμότητα για το 99% των μαθητών και είναι εύκολα αναζητήσιμες έτσι κι αλλιώς. Σε αυτά τα 6 χρόνια νεανικού και εύπλαστου εγκεφάλου, τα παιδιά αντί να μαθαίνουν άχρηστα πράγματα θα μπορούσαν ήδη να εργάζονται και να αποκτούν πολύτιμες πρακτικές γνώσεις και εμπειρία σε διάφορα επαγγέλματα.
Όλα αυτά βέβαια είναι απλά ωραίες ιδέες και δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν πραγματικότητα, καθώς από το σχολείο στην σημερινή του μορφή ζει και τρέφεται πάρα πολύς κόσμος ο οποίος θα αντιστεκόταν με νύχια και με δόντια σε τέτοιες αλλαγές, απλά και μόνο για βιοποριστικούς λόγους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
tasost
Νεοφερμένος
Εγώ είμαι μαθητής της Β' Λυκείου(Θετική κατεύθυνση). Απλά ρε παιδιά έχω ένα πρόβλημα. Προσπαθώ να περάσω σε πανεπιστήμιο της Αμερικής όπου οι βαθμοί απολυτηρίου είναι σημαντικοί, ενώ Πανελλήνιες δεν χρειάζεται να δώσω. Πρέπει όμως να προετοιμαστώ για τα υπόλοιπα κριτήρια που πρέπει να πληρούνται όπως το να τα πας καλά σε ένα τεστ(SAT λέγεται), να έχεις εξωσχολικές δραστηριότητες, διακρίσεις σε διαγωνισμούς κτλ.
Από την άλλη όμως, πως θα ανταπεξέλθω στα μαθήματα προσανατολισμού του χρόνου αφού δεν θα διαβάζω για τις Πανελλήνιες; Οι καθηγητές δεν θα βάζουν τεστ και μάλιστα δύσκολα σε αυτά τα μαθήματα; Πώς θα έχω καλό απολυτήριο με αυτό τον τρόπο;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την πολύτιμη βοήθεια σας
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 6 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.