Iliaso, επουδενι δεν μου αρεσει ο χαρακτηρισμος "ντετεκτιβ". Σε καμια περιπτωση δεν εγραψα τα οσα εγραψα με κακη διαθεση ή με διαθεση "να την πω" στον Κυριακο. Εξαλλου, αυτο το θεμα στο οποιο ειμαστε, ο ιδιος το δημιουργησε για το προβλημα του με το φροντιστηριο, ο ιδιος συζηταει με οσους του απαντανε, το θεμα ειναι δικο του, οπως και να'χει.
Θα μπορουσα πολυ ευκολα να πω "δεν γαμιεται, ας κανει ο,τι θελει, στο κατω κατω εγω την σχολη που κυνηγουσα την πετυχα", αλλα αν ημουν αυτης της νοοτροπιας [οχι μονο απεναντι στον Κυριακο αλλα σε ολα τα παιδια που ανεβαινουν τον γολγοθα της Γ' Λυκειου] δεν θα εκανα καν εγγραφη στο ischool για να δωσω συμβουλες, να λυσω αποριες, να συζητησω. Μια ματια στα πρωτα μου ποστς νομιζω πειθουν και τον πιο καχυποπτο.
Στην μικρη εως τωρα πορεια μου ως καθηγητης μεσης εκπαιδευσης εχω δει παιδια και παιδια.
Στην προκειμενη περιπτωση δεν το συζηταμε οτι το φροντιστηριο εχει αθετησει τις υποσχεσεις του περι ολιγομελων τμηματων που εχουν ομοιογενεις μαθητες.
Παρολαυτα, εχω μπει σε τμηματα απο δυο εως δεκα παιδια, που, κουρασμενα απο το σχολειο τους και μεσα στην καυλα τους, βαριοντουσαν να κανουν μαθημα και δημιουργουσαν τον κακο χαμο μεσα στην ταξη. Τα ξερετε πολυ καλυτερα κι απο μενα, δεν νομιζω οτι χρειαζεται να σας τα πω.
Ξερετε τι εχω διαπιστωσει; Οτι ο μαθητης που θελει να μαθει, μαθαινει. Και οταν λεω θελει, ενω να εχει ξεκινησει συνειδητα μια προσπαθεια, να εχει βαλει ο ιδιος ορια στον εαυτο του, να εχει καταστρωσει ενα πλανο διαβασματος, να εχει συμβιβαστει με την ιδεα οτι η χρονια της Γ' Λυκειου θα ειναι μια χρονια διαβασματος με περιορισμενη διασκεδαση, να προσεχει οσο μπορει στο μαθημα, να ασχολειται με αυτο στο σπιτι του, να διαβαζει, να γραφει, για την ακριβεια να σπαει το χερι του στο γραψιμο, να πηγαινει στο φροντιστηριο, να απαιτει να μαθει ο,τι δεν εχει καταλαβει, να ζηταει διευκρινισεις, κτλ.
Η διαδικασια της μαθησης δεν ειναι "πηγα σε ενα φροντιστηριο και ο,τι αρπαξω". Γιατι η δουλεια ενος καθηγητη ουδεμια σχεση εχει με την επιστημονικη φαντασια: Σε αυτην, θα σας ανοιγαμε το κεφαλι, θα μιλουσαμε στον εγκεφαλο σας και αυτος θα αποθηκευε ο,τι σας λεγαμε.
Εχω δει μαθητη που ξεκινησε χωρις να ξερει να κανει αντικατασταση σε τυπους και κατεληξε να γραφει παραπανω απο οσο φανταζοταν.
Εχω δει μαθητη που δεν ηξερε τι ειναι η συναρτηση και κατεληξε να παιζει τις παραγωγισεις αυτων στα δαχτυλα [και να κανει και αστειακια για το αν... η παραγωγος μιας συναρτησης ειναι απειρο ποσο "ορθια" ειναι η γραφικη της παρασταση

]
Ας μην συνεχισω.
Δεν μπορω ομως να δεχτω οτι ενας συνειδητοποιημενος μαθητης περναει πολλες ωρες στο internet, χανει τον βραδινο του υπνο για να σερφαρει, και οτι αυτο ειναι τυχαιο. Ενας συνειδητοποιημενος μαθητης δεν θα το εκανε ποτε αυτο. Δεν σου μιλαω για εναν καλο μαθητη απαραιτητα: σου μιλαω για εναν συνειδητοποιημενο μαθητη.
Στην συγκεκριμενη περιπτωση, ναι, το φροντιστηριο εκανε μαλακια και αθετησε τις υποσχεσεις του. Το θεμα ειναι ο μαθητης τι κανει για αυτο. Εχω εναν μαθητη του οποιου τον γραφικο χαρακτηρα δεν τον ξερω. Δεν σου κανω πλακα, κανουμε 3μιση μηνες μαθημα και δεν εχω δει ουτε ενα γραπτο του. Στην ενημερωση γονεων ξερεις τι μου ειπε η μανα του; "Ο -ας τον πουμε Λακη- Λακης παραπονιεται στο σπιτι οτι δεν καταλαβαινει το μαθημα σας".
Οταν ο Λακης δεν μπορει να απαντησει με ανοιχτο βιβλιο [!!!] μια ερωτηση θεωριας, οταν ο Λακης δεν εχει πιασει ποτε το στυλο του να κανει μια ασκηση, οταν το βιβλιο του Λακη ειναι σαν καινουργιο και δεν εχει καμια υπογραμμιση, οταν γραφουμε διαγωνισμα και ο Λακης δεν ερχεται, οταν παραδιδω μαθημα και ο Λακης πειραζει την συμμαθητρια του γιατι την γουσταρει, οταν ο Λακης παει τρεις φορες τουαλετα μεσα σε μιαμιση ωρα, οταν ο Λακης ερχεται 15 λεπτα αργοτερα, οταν ο Λακης δεν εχει ρωτησει μια γαμημενη φορα "Κυριε αυτο μπορειτε να το ξαναπειτε;", ε πως σκατα θα καταλαβει ο Λακης;
Αν εμεις οι καθηγητες ειμασταν μαγοι, θα σας καναμε μαθημα εναν μηνα πριν δωσετε. Και θα πληρωνομασταν τα δεκαπλασια χρηματα.
Να το καταλαβω οτι καποιος καθηγητης μπορει να μην κανει καλα την δουλεια του ή να μην τον γουσταρετε, ή να μην ταιριαζετε βρε αδερφε... Αλλα για ενα λεπτο ρε παιδια, σε καμια περιπτωση ενας καθηγητης δεν ειναι ενας τυχαιος ανθρωπος... Διαβασε οταν ηταν μαθητης, μπηκε σε μια σχολη, την εβγαλε, ειναι ενας επιστημονας. Ποσο κακος μπορει να ειναι ενας καθηγητης ωστε, αν εχει απεναντι του συνειδητοποιημενους μαθητες, αυτοι να παιρνουν ελαχιστα απο αυτον; Καποια στιγμη οι συνειδητοποιημενοι μαθητες θα τον στριμωξουν και θα απαιτησουν να τους εξηγησει καποια πραγματα. Αν δεν το κανει, θα εχει κακα ξεμπερδεματα.
Εχω δει καθηγητες να διωχνονται απο φροντιστηριο για αυτον τον λογο.
Δεν ειστε μικρα παιδια, το κρατος σας θεωρει ωριμους και για αυτον τον λογο σας δινει το δικαιωμα να εκλεγετε και κυβερνηση [αν οχι φετος, στις επομενες εκλογες]. Αναλαβετε τις ευθυνες των πραξεων σας και μην ψαχνετε αλλοθι.