
24-05-21

23:19
δεν εχεις αδικο σε αυτο.αλλα ποια η χρησιμοτητα να φερεις μια πανεπιστημιακη γνωση σε επιπεδο λυκειου και τι θα κερδισεις με αυτο?καλως ή κακως οι περισσοτεροι καθηγητες ενδιαφερονται για το αρτιο αποτελεσμα των μαθητων τους.ποσως τους ενδιαφερει τι κρυβεται απο πισω και δεν εχουν και αδικο καθως ο χρονος πιεζει.επισης τα μαθηματικα δεν ειναι ιστορια.ναι μεν διδασκονται αυτες οι μεθοδολογιες που λες ομως ο αλλος που διδασκει πρεπει να ξερει πως να τα διδαξει.
Δεν πάει έτσι φίλε μου. Συμφωνώ για τον περιορισμένο χρόνο και το άρτιο εμπορικό αποτέλεσμα της επιτυχίας αλλά θα έπρεπε να κοιτάζουμε και λίγο την ποιότητα του πράγματος. Ας δούμε λίγο τι γίνεται και σε άλλες χώρες του κόσμου.
Διδάσκοντας τα Μαθηματικά ως μεθοδολογία για το φαγητό "κατσικάκι στο φούρνο με πατάτες" κάνεις τους μαθητές να μην πιάνουν την γενική ιδέα της μαθηματικής σκέψης και έτσι μετά να έχουμε και φοιτητές Πανεπιστημίου να ψάχνουν για ιδιαίτερα μαθήματα επειδή δεν μπορούν να καταλάβουν πως λύνεται το τριπλό ολοκλήρωμα ας έγραψαν έναν καλό βαθμό στις πανελλήνιες στο ομώνυμο μάθημα των μαθηματικών. Δεν είναι τυχαίο ότι τα Μαθηματικά διδάσκονται έτσι όπως διδάσκονται με αποτέλεσμα να αδικείται η εικόνα τους σε μια εποχή που τα έχει ανάγκη όσο ποτέ άλλοτε. Έτσι οι νέοι μαθητές σε μεγάλο βαθμό να τα αποστρέφονται σε μελλοντικές σπουδές με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Θα περίμενε κανείς το αντίθετο, σε μια κοινωνία τεχνολογίας, να έχουμε νέους που να ενδιαφέρονται για μαθηματικές εφαρμογές και επιστήμες που συνδέονται με τα μαθηματικά και σε πιο θεωρητικά αντικείμενα π.χ. διακριτά μαθηματικά. Πού είναι η νέα γενιά Ελλήνων Μαθηματικών ταλέντων που να διατυπώσουν δικά τους θεωρήματα; Δεν μου αρέσει να βλέπω μόνο Ελληνικά ονόματα από το εξωτερικό κυρίως (ανθρώπων που έχουν ζήσει πάνω από 40 χρόνια ή να έχουν γεννηθεί στις ΗΠΑ από μετανάστες γονείς). Οι Έλληνες της Ελλάδας τι κάνουν;
Επιμένω ότι οι περισσότεροι Μαθηματικοί που διδάσκουν στην μέση εκπαίδευση έχουν κακή επαφή με την Μαθηματική επιστήμη που υποτίθεται ότι χρησιμοποιούν ως προϊόν - παροχή υπηρεσίας για τη δουλειά τους. Οι περισσότεροι ήδη από φοιτητές αποστρέφονται τα μαθήματα του Τμ.Μαθηματικών και ασχολούνται με τα φροντιστηριακά μαθήματα στα κυβικά τους αδιαφορώντας για την μαθηματική αναζήτηση! Δεν πιάνουν το νόημα της Τοπολογίας ως βασικό υπόβαθρο για την καλύτερη εμπέδωση της ανάλυσης της έννοιας του ορίου και συνέχειας. Δεν επαρκεί να έχει κάποιος λυμένες ασκήσεις του Μπάρλα όσο να εισχωρεί σε πιο ειδικά ζητήματα για αντίστροφες συναρτήσεις, για παράδειγμα. Έτσι θα έχει καλύτερη σκέψη, άποψη και τρόπο διδασκαλίας, καθώς σε μια ερώτηση του μαθητή θα είναι σε θέση να δώσει ακριβή απάντηση και βεβαίως να του κεντρίσει το ενδιαφέρον να κατανοήσει τα διαμήκη-εγκάρσια κύματα στον ηλεκτρομαγνητισμό ως άμεση εφαρμογή.