Βοήθεια/Απορίες στη Βιολογία Προσανατολισμού

Alejandro Papas

Περιβόητο μέλος

Ο Alive in Illusion αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόλος (Μαγνησία). Έχει γράψει 4,300 μηνύματα.
Όταν λέμε πλαίσιο ανάγνωσης στο δεύτερο κεφ τι εννοούμε; Και αυτός ο όρος είναι ακόμα εντός ύλης; Γιατί σαν να θυμάμαι ότι ο καθηγητής του φροντιστηρίου μας το είχε αναφέρει ως εκτός ύλης και δεν το συγκρότησα καλά και τώρα του σχολείου μας έδωσε μια φωτο που σε κάθε άσκηση λέει στο πρώτο ερώτημα να ορισετε το πλαίσιο ανάγνωσης....

πλαισιο αναγνωσης ονομαζεται η αλληλουχια DNA ή RNA που μεταγραφεται.

τωρα αν ειναι εντος υλης δεν το θυμαμαι καθολου :(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

OoOkoβοldOoO

Πολύ δραστήριο μέλος

Η OoOkoβοldOoO αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,519 μηνύματα.
οκ ευχαριστώ αν γνωρίζει κάποιος πάντως αν είναι εκτός ή εντός ας το απαντήσει..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Signor Positivo

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Signor Positivo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 141 μηνύματα.
Όταν λέμε πλαίσιο ανάγνωσης στο δεύτερο κεφ τι εννοούμε; Και αυτός ο όρος είναι ακόμα εντός ύλης; Γιατί σαν να θυμάμαι ότι ο καθηγητής του φροντιστηρίου μας το είχε αναφέρει ως εκτός ύλης και δεν το συγκρότησα καλά και τώρα του σχολείου μας έδωσε μια φωτο που σε κάθε άσκηση λέει στο πρώτο ερώτημα να ορισετε το πλαίσιο ανάγνωσης....
Σαν όρο νομίζω πως δεν το έχω ακούσει ξανά! Αν είναι όμως αυτό που ανέφερε ο Alejandro Papas, τότε το να είναι εκτός ύλης δε βγάζει νόημα :P

Εν πάση περιπτώσει, απ' όσο ξέρω στο 2ο κεφάλαιο δεν υπάρχει κάτι που είναι εκτός ύλης, πέραν φυσικά των χρωματιστών πλαισίων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cherie

Δραστήριο μέλος

Η Cherie αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει από Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 768 μηνύματα.
Εμάς μας είπαν πως το πλαίσιο ανάγνωσης είναι από το κωδικόνιο έναρξης ως το κωδικόνιο λήξης, χωρίς αυτό. Και σαν όρος δεν χρησιμοποιείται πια, σ' αυτά που μαθαίνουμε τουλάχιστον.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Bl@ck sw@n

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Χρύσα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Κοζάνη (Κοζάνη). Έχει γράψει 292 μηνύματα.
Εκτός είναι γιατί και γω είχα την ίδια απορία.Παλιά υπήρχε κομματάκι στο βιβλίο που το ανέφερε αλλά τώρα δεν υπάρχει.Οπότε μην αγχώνεσαι! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αντώνης

Δραστήριο μέλος

Ο Αντώνης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 647 μηνύματα.
Είναι, όντως, εκτός.
Ένας εύκολος και σωστός ορισμός που γράφω όταν το χρησιμοποιώ είναι:
ως πλαίσιο ανάγνωσης ορίζεται η διαδρομή πάνω στο ώριμο mRNA με βήμα τριπλέτας από το κωδικώνιο έναρξης έως και το λήξης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JaneWin

Διάσημο μέλος

Η JaneWin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,240 μηνύματα.
Είναι, όντως, εκτός.
Ένας εύκολος και σωστός ορισμός που γράφω όταν το χρησιμοποιώ είναι:
ως πλαίσιο ανάγνωσης ορίζεται η διαδρομή πάνω στο ώριμο mRNA με βήμα τριπλέτας από το κωδικώνιο έναρξης έως και το λήξης.

Έχοντας διαβάσει 4 βοηθήματα και το σχολικό δεν βρήκα πουθενά τον συγκεκριμένο όρο. wtf? :confused:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αντώνης

Δραστήριο μέλος

Ο Αντώνης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 647 μηνύματα.
Στο βοήθημα του Παπαστάμου από εκδόσεις ΕΟΣΚ υπάρχει, πάντως.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

OoOkoβοldOoO

Πολύ δραστήριο μέλος

Η OoOkoβοldOoO αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,519 μηνύματα.
ευχαριστώ παιδιά!Θα το ξαναρωτήσω και σήμερα που έχω μάθημα στο φροντιτήριο και θα σας πω σίγουρα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

OoOkoβοldOoO

Πολύ δραστήριο μέλος

Η OoOkoβοldOoO αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,519 μηνύματα.
Σε μια άσκηση λέει:
Δίνονται δύο στελέχη δροσόφυλλα που διαφέρουν σε ένα γνώρισμα. Το ένα στέλεχος έχει κατσαρές τρίχες και το άλλο ίσιες. Το γονίδιο Α που καθορίζει τις ίσιες είναι επικρατές. Εξηγείστε ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί προκειμένου να εντοπιστεί αν το ζευγάρι των γονιδίων που ελέγχει το γνώρισμα αυτό βρίσκεται στα αυτοσώματα ή είναι φυλοσύνδετο.

Μπορεί κάποιος να δώσει καμιά ιδέα πρωινιάτικα άμα ξύπνησε και του ρθε η έμπνευση;

καμιά βοήθεια κάποιος;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

qwerty111

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο qwerty111 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,376 μηνύματα.
Θα διασταυρώσεις θηλυκά δροσόφυλλα με καταρές ή ίσιες τρίχες και αρσενικά δροσόφυλλα με ίσιες τρίχες. Αν προκύψει θηλυκό δροσόφυλλο με κατσαρές τρίχες, τότε το γονίδιο είναι αυτοσωμικό. Αν από τις διασταυρώσεις οι απόγονοι με κατσαρές τρίχες είναι μόνο αρσενικοί, τότε το γονίδιο είναι φιλοσύνδετο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

OoOkoβοldOoO

Πολύ δραστήριο μέλος

Η OoOkoβοldOoO αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,519 μηνύματα.
Νομίζω πως αυτό το κάνουμε μόνο στα γενεολογικά δέντρα. Τελικά πήρα διασταυρώσεις στη μια περίπτωση αμιγών αυτοσωμικών και στην άλλη αμιγών φυλοσύνδετων και βγήκε έτσι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

infamous

Νεοφερμένος

Η infamous αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 91 μηνύματα.
ενα οπερονια περιλαμβανει 5 δομικα γονιδια και 2 χειριστες που υποκεινται στν επιδραση του ιδιου καταστολεα.Ο καταστολεας συνισταται απο 4 πολυπεπτιδικες αλυσιδες ανα 2 ομοιες μεταξυ τους.
α)ποσα ρυθμιστικα γονιδια υπαρχουν και ποσοι υποκινιτες?
β) ποσα διαφορετικα mrna παραγονται?
καμια ιδεα καποιος?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

minos_94

Νεοφερμένος

Ο Μηνάς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Ωρωπός (Αττική). Έχει γράψει 76 μηνύματα.
Α)εφόσον ο καταστολέας αποτελείται απο 2 διαφορετικές πολυπεπτιδικές αλυσίδες τότε θα παράγεται απο μετάφραση 2 mrna .συνεπώς υπάρχουν 2
ρυθμιστικά γονίδια.υπάρχει ένας υποκινητής για την πεντάδα τών δομικών γονιδίων ,και πιστεύω ότι έχουμε άλλους 2 λόγω τών ρυθμιστικών.ΣΥΝΟΛΟ 3
Β)παράγονται 3 διαφορετικά mrna, 2 για την πρώτεινη-καταστολέα και ένα κοινό για την πεντάδα τών δομικών
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dimijim

Διάσημο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,762 μηνύματα.
Να κάνω μια ερώτηση.
Σε άσκηση του 5ου κεφαλαίου (δε θα δώσω συγκεκριμένα στοιχεία γιατί αφορά κατηγορίες ασκήσεων) έχουμε ένα δέντρο κι ένα ζευγάρι και μας ζητάνε να βρούμε ποιά είναι η πιθανότητα το ζευγάρι να αποκτήσει παιδί με μια συγκεκριμένη ιδιότητα. Για τον γονότυπο του ενός γονέα είμαστε σίγουροι, ενώ για τον γονότυπο του άλλου υπάρχουν δύο περιπτώσεις, η περίπτωση Α και η περίπτωση Β. Κάνοντας τις διασταυρώσεις προκύπτεί ότι:
- αν ο ένας γονιός είχε τον γονότυπο Α τότε η πιθανότητα να αποκτήσουν παιδί με την ιδιότητα που ψάχνουμε είναι 0/4.
- αν ο ένας γονιός είχε τον γονότυπο Β τότε η πιθανότητα να αποκτήσουν παιδί με την ιδιοτητα που ψάχνουμε είναι 1/8.
Αρχικά αναφέρω τις πιθανότητες ανάλογα με τον γονότυπο του ενός γονέα. Μετά πάω να βρώ τις πιθανότητες συνολικά. Πώς θα το κάνω; Θεωρώ μόνο τη περίπτωση Β και βγάζω αποτέλεσμα 1/8, ισχύει ο προσθετικός νόμος και βγαίνει πιθανότητα 1/12 ή ισχύει ο πολλαπλαστιαστικός νόμος και βγαίνει αποτέλεσμα 0/32 (εδώ είναι κουλό, αλλά αν η αρχική πιθανότητα ήταν 1/4 τότε με αυτόν τον τρόπο θα βγάζαμε 1/32);
Εγω πιστεύω ότι ισχύει ο προσθετικός νόμος γιατί οι δύο περιπτώσεις είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους (είτε ο γονέας θα έχει τον γονότυπο Α είτε τον γονότυπο Β χωρίς η περίπτωση να έχει τον έναν γονότυπο να επηρεάζει την περίπτωση να έχει τον άλλον). Ο μαθηματικός μου συμφωνεί μαζί μου. Η βιολόγος μου όταν η μία πιθανότητα είναι 0% κρατάει μόνο την πιθανότητα απ την δεύτερη περίπτωση ενώ όταν και στις δύο περιπτώσεις η πιθανότητες είναι διαφορετικές απ 0% τότε εφαρμόζει τον πολλαπλασιαστικό νόμο.
Τι ισχύει;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dmitsos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 929 μηνύματα.
Άφησέ το με περιπτώσεις. Αν ο πατέρας είναι αυτό, η πιθανότητα είναι τόση. Αν ο πατέρας είναι το άλλο, η πιθανότητα είναι τόση. Αν θες να βάλεις συνολική πιθανότητα, για να είσαι 100% επιστημονικά καλλυμένος, πρέπει να βρεις και τις πιθανότητες να έχει ένα συγκεκριμένο γονότυπο ο πατέρας, κάτι το οποίο δε γίνεται, διότι δεν κάνετε γενετική πληθυσμών.

Τον πολ/κό νόμο εγώ τον χρησιμοποιούσα μόνο στην ανεξάρτητη μεταβίβαση χαρακτηριστικών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Σεβαστή-Μαρία

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Σεβαστή-Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει από Νάουσα (Ημαθία). Έχει γράψει 177 μηνύματα.
Γεια !ήθελα να ρωτήσω, σήμερα σε ένα θέμα του διαγωνίσματος μας έλεγε να αναφέρουμε 7 πρωτεινες που καταλύουν 3'-5' φ/δ δεσμό .
εγώ έγραψα: 1)dna δεσμαση, 2)rna πολυμεραση, 3)αντιστροφη μεταγραφάση, 4)taq πολυμεράση (αυτό το έλεγε στο ένθετο της pcr, λετε να το πάρει σωστό;), 5)επιδιορθωτικά , 6)ριβονουκ/κα σωματίδια (αυτά τα έβαλα γιατί είναι snRNA+πρωτεινες) και 7) dna πολυμεράση (που το έβαλα έτσι γιατί ήμουν μετά απο 3+30 ώρες και κουράστηκα ήθελα να φύγω!)
Πόσα είναι σωστά ;(πιο πολύ για τα 3 τελευταία ανησυχώ!)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dmitsos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 929 μηνύματα.
Γεια !ήθελα να ρωτήσω, σήμερα σε ένα θέμα του διαγωνίσματος μας έλεγε να αναφέρουμε 7 πρωτεινες που καταλύουν 3'-5' φ/δ δεσμό .
εγώ έγραψα: 1)dna δεσμαση, 2)rna πολυμεραση, 3)αντιστροφη μεταγραφάση, 4)taq πολυμεράση (αυτό το έλεγε στο ένθετο της pcr, λετε να το πάρει σωστό;), 5)επιδιορθωτικά , 6)ριβονουκ/κα σωματίδια (αυτά τα έβαλα γιατί είναι snRNA+πρωτεινες) και 7) dna πολυμεράση (που το έβαλα έτσι γιατί ήμουν μετά απο 3+30 ώρες και κουράστηκα ήθελα να φύγω!)
Πόσα είναι σωστά ;(πιο πολύ για τα 3 τελευταία ανησυχώ!)

Όλα σωστά είναι. Απλώς το 7 που σας το έχει διδάξει και περίμενε να το γράψετε είναι οι περιοριστικές ενδονουκλεάσες. Σωστή είναι η απάντησή σου, απλώς στις πανελλήνιες θα σου κόβανε γιατί θα θέλανε τις περιοριστικές ενδονουκλέασες και όχι την taq πολυμεράση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Σεβαστή-Μαρία

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Σεβαστή-Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει από Νάουσα (Ημαθία). Έχει γράψει 177 μηνύματα.
Αφού έλεγε καταλύουν , οι περιοριστικές ενδονουκλεάσες σπάζουν φ/δ.έτσι δεν είναι; (-.-) ή κάτι μου διαφεύγει?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

papas

Διάσημο μέλος

Ο papas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 2,371 μηνύματα.
Γεια !ήθελα να ρωτήσω, σήμερα σε ένα θέμα του διαγωνίσματος μας έλεγε να αναφέρουμε 7 πρωτεινες που καταλύουν 3'-5' φ/δ δεσμό .
εγώ έγραψα: 1)dna δεσμαση, 2)rna πολυμεραση, 3)αντιστροφη μεταγραφάση, 4)taq πολυμεράση (αυτό το έλεγε στο ένθετο της pcr, λετε να το πάρει σωστό;), 5)επιδιορθωτικά , 6)ριβονουκ/κα σωματίδια (αυτά τα έβαλα γιατί είναι snRNA+πρωτεινες) και 7) dna πολυμεράση (που το έβαλα έτσι γιατί ήμουν μετά απο 3+30 ώρες και κουράστηκα ήθελα να φύγω!)
Πόσα είναι σωστά ;(πιο πολύ για τα 3 τελευταία ανησυχώ!)

Απορία : καταλύουν τι; Τη δημιουργία ή την λύση 5'-3' φ.δ; Γιατί τα ένζυμα υπάρχουν για να καταλύουν αντιδράσεις (πχ δημιουργίας ή αποικοδόμησης).

Αν το καταλύουν το εννοεί και για τα 2 (δημιουργία και λύση),τότε καλό θα ήταν να έγραφες δίπλα από κάθε ένζυμο,σε παρένθεση,τι καταλύει.

Επίσης,τα ριβονουκλεοπρωτεινικά σωματίδια (snRNPs),στην πραγματικότητα, δεν καταλύουν κάποιο δεσμό.(Γι'αυτό θα βάλω ένα ερωτηματικό,γιατί το βιβλίο λέει ''κόβουν τα εσόνια και συρράπτουν τα εξώνια'')

Επίσης,την taq πολυμεράση δεν έπρεπε καν να την αναφέρεις,γιατί δεν είναι μέσα στα επίσημα κείμενα που εξετάζεσαι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top