Αρχαία - Βοήθεια/Απορίες στα Αρχαία

fabulous

Δραστήριο μέλος

Η Mαρία. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Μαθητής Γ' γυμνασίου και μας γράφει απο Κηφισιά (Αττική). Έχει γράψει 544 μηνύματα.
Δίνονται και τα δύο.
Κάνουμε σύγκριση κειμένων και βρίσκουμε τον θεματικό τους άξονα (διαφορές, ομοιότητες).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

angelinazv

Νεοφερμένος

Η angelinazv αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 31 μηνύματα.
παιδια δεν μπορω να καταλαβω πωσ βρισκουμε τις συννημενες απο τισ απολυτεσ μετοχες....:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dimitra95

Δραστήριο μέλος

Η Δήμητρα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Ψυχικό (Αττική). Έχει γράψει 782 μηνύματα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τη μετοχή και το υποκείμενό της τα συναντάμε σε οποιαδήποτεπτώση ενικού και πληθυντικού και συμφωνούν μεταξύ τους κατά γένος, αριθμό και πτώση Αυτό συμβαίνει, γιατί το υποκείμενο της μετοχής μπορεί να χρησιμεύει μέσα στην πρόταση και ως κάποιος άλλος όρος(δηλ. να είναι και το υποκείμενο του ρήματος της πρότασης, το κατά γενική ή δοτική ή αιτιατική αντικείμενο του ρήματος, να είναι το υποκείμενο του απαρεμφάτου, να είναι μια δοτική προσωπική κ.λ.).
II.Έτσι, όταν το υποκείμενο της μετοχής είναι συγχρόνως και κάτι άλλο μέσα στην πρόταση, τότε η μετοχή λέγεται συνημμένη και παίρνει την πτώση, γένος και αριθμό του υποκειμένου της.
üΕπιγενομένη η νόσος επίεσε τούς Αθηναίους(το υποκ. της μετοχής είναι και υποκ. του ρήματος—συνημμένη μετοχή,
üοι βάρβαροι ετόξευον καί εβαλλον αυτούς αναβαίνοντας (το υποκ.της μτχ.είναι και αντικείμενο του ρ.της πρότασης—συνημμένη μετοχή)
ü
B.Αν όμως το υποκείμενο της μετοχής δεν χρησιμεύει για τίποτα άλλο μέσα στην πρόταση, τότε η μετοχή και το υποκείμενο της μπαίνουν σε πτώση γενική και λέγεται μετοχή απόλυτη.
üΓενομένης της ναυμαχίας τέτταρας τριήρεις λαμβάνει Γοργώτας(το υποκ.της μτχ.δεν χρησιμεύει τίποτα άλλο μέσα στην πρόταση—απόλυτη μετοχή)
ØΣημείωση: εάν το ρήμα του οποίου έχουμε τη μετοχή είναι απρόσωπο τότε αντί γενικής απόλυτης έχουμε αιτιατική απόλυτη.
ØΣημείωση:Η κατηγορηματική μετοχή είναι σχεδόν πάντοτε συνημμένη

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΥΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙΙΣΩΣ ΤΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ!!!! ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΣΟΥ ΣΡΑΨΩ ΠΑΝΤΟΥ ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ !!!!
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΕΙΑ!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

angelinazv

Νεοφερμένος

Η angelinazv αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 31 μηνύματα.
ευχαριστω πολυ!!ειναι αυτο που ε3αχνα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dimitra95

Δραστήριο μέλος

Η Δήμητρα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Ψυχικό (Αττική). Έχει γράψει 782 μηνύματα.
οκ!!!!!!!!!!!!!!!!!!καλη επιτυχεια!!!!!!!:jumpy::jumpy::jumpy::no1::no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eukleidis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ευκλείδης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Α' λυκείου και μας γράφει απο Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,072 μηνύματα.
Συνήθως οπου βλεπεις γενική ειναι απόλυτη μετοχή
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

angelinazv

Νεοφερμένος

Η angelinazv αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 31 μηνύματα.
Ξερετε που μπορω να βρω το συντακτικο των αρχαιων ολο μαζι?;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

κουνελίνι

Νεοφερμένος

Η κουνελίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
Δε σας εχουν μοιράσει στο σχολείο συντακτικό της αρχαιας ελληνικής γλώσσας;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

angelinazv

Νεοφερμένος

Η angelinazv αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 31 μηνύματα.
ναι αλλα εγω ψαχνω κατι πιο συνοπτικο...:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

christidim

Νεοφερμένος

Η Dimitra αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξάνδρεια (Ημαθία). Έχει γράψει 70 μηνύματα.
μπορει καποιος να μου εξηγησει την παρακτικη και την υποτακτικη συνδεση. ο μονος τροπος για να ξεχωρισω τι ειδους συνδεση εχει μια προταση ειναι με τους συνδεσμους αλλά ειναι παρα πολυ για να τους μαθω απο εξω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

angelinazv

Νεοφερμένος

Η angelinazv αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 31 μηνύματα.
εχει κανεισ την κλιση του ειμι σε ολουσ τουσ χρονουσ και εγκλισεισ??
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eukleidis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ευκλείδης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Α' λυκείου και μας γράφει απο Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,072 μηνύματα.
Ο μόνος τρόπος για να τις ξεχωρίσεις είναι να μπορείς να κάνεις σύνταξη.

εχει κανεισ την κλιση του ειμι σε ολουσ τουσ χρονουσ και εγκλισεισ??

Ορίστε
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

angelinazv

Νεοφερμένος

Η angelinazv αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 31 μηνύματα.
ευχαριστω πλ ηταν αυτο που εψαχνα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miny

Νεοφερμένος

Η miny αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Νομίζω οτι και τα δύο είναι απαραίτητα!:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eukleidis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ευκλείδης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Α' λυκείου και μας γράφει απο Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,072 μηνύματα.
Παρατακτική είναι όταν εχουμε ομοιες προτασεις Κ+Κ και Δ+Δ ιδιου είδους όμως
Υποτακτική είναι οταν εχουμε Κ+Κ και Δ+Δ διαφορετικου είδους
Ασυνδετο όταν παρατασσσονται απλα η μια διπλα απο την αλλη χωρίσς συνδεσμους αλλα με κομμα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nikos

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Τρίκαλα (Τρίκαλα). Έχει γράψει 155 μηνύματα.
Παιδιά γράφω κ εγώ Αρχαία κ χρειάζομαι επειγόντως τις μεταφράσεις: 8,12,13,14,15,16,17. Το ξέρω ότι είναι παρα πολλά τα κείμενα...Αλλά θα εκτιμούσα πολύ αν κάποιος θα μπορούσε να με βοηθήσει! Ευχαριστώ εκ των προτέρων...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

κουνελίνι

Νεοφερμένος

Η κουνελίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
ENOTHTA 13
Αν και υπάρχουν πολλές απολαύσεις, οι οποίες εξαναγκάζουν τον άνθρωπο να υποκύψει σε αυτές αντίθετα με το όφελός του, φαίνεται πως η πιο ακατανίκητη είναι η απόλαυση η σχετική με την τροφή. Γιατί με τις άλλες απολαύσεις ασχολούμαστε πιο σπάνια, ενώ αυτή είναι ανάγκη να τη γευόμαστε οπωσδήποτε καθημερινά, ώστε σε αυτή την περίπτωση είναι περισσότεροι οι κίνδυνοι. Και, βέβαια, σφάλλει αυτός που τρώει περισσότερο από όσο πρέπει , και αυτός που τρώει βιαστικά, και αυτός που προτιμά τις πιο ευχάριστες παρά τις πιο υγιεινές τροφές. Είναι σφάλμα διατροφικό και όταν τρώμε άκαιρα, σε λάθος ώρα. Επειδή ακριβώς υπάρχουν επιπλέον και άλλα σφάλματα σχετικά με τη διατροφή, πρέπει από όλα να είμαστε καθαροί. Και θα μπορούσε να είναι καθαρός κανείς εάν συνηθίσει τον εαυτό του να επιλέγει τροφή όχι για να ευχαριστιέται, αλλά για να τρέφεται, ούτε για να ευχαριστεί τον οισοφάγο του, αλλά για να ενδυναμώνει το σώμα. Και, βέβαια, ο οισοφάγος έχει δημιουργηθεί για να είναι πέρασμα της τροφής και όχι όργανο απόλαυσης, και η κοιλιά έχει δημιουργηθεί για τον ίδιο λόγο, για τον οποίο έχει δοθεί στο φυτό η ρίζα. Γιʼ αυτό και αρμόζει σε εμάς να τρώμε για να ζούμε, όχι για να ευχαριστιόμαστε
-----------------------------------------
ENOTHTA 14
Οι ψαράδες της Εύβοιας δίνουν στα δελφίνια ίσο μερίδιο από την ψαριά. Και ο τρόπος του ψαρέματος είναι τέτοιος. Κρεμούν από την πλώρη των πλοιαρίων κάποιες μικρές βαθουλωτές σχάρες που πάνω τους καίει φωτιά· και (οι σχάρες) είναι διαφανείς, ώστε και να προστατεύουν τη φωτιά και να μη κρύβουν το φως (της). Τα ψάρια, λοιπόν, επειδή φοβούνται τη λάμψη, πλησιάζουν με την επιθυμία να μάθουν την αιτία αυτού που τα φοβίζει· έπειτα, σαστισμένα, κουρνιάζουν κοντά σε κάποιο βράχο συγκεντρωμένα τρέμοντας από το φόβο τους. Και τα δελφίνια, που κολυμπούν κοντά τους, όσα από τα (συγκεντρωμένα) ψάρια είναι πιο έξω φοβίζοντάς τα, τα σπρώχνουν (προς το κοπάδι) και τα εμποδίζουν να ξεφύγουν. Εκείνα (τα ψάρια), λοιπόν, επειδή πιέζονται από παντού και κατά κάποιον τρόπο είναι περικυκλωμένα, συλλαμβάνονται. Και τα δελφίνια πλησιάζουν (τους ψαράδες) σαν να απαιτούν το μερίδιο από τον κοινό μόχθο που τους οφείλεται για τα ψάρια που πιάστηκαν, και πράγματι οι ψαράδες με πίστη και ευγνωμοσύνη αποχωρίζονται για χάρη των συντρόφων τους στο ψάρεμα το μερίδιο που αναλογεί σε αυτούς, εάν θέλουν και πάλι να παρευρίσκονται σε αυτούς ως απρόσκλητοι σύμμαχοι.
-----------------------------------------
ENOTHTA 12
Ας υποθέσουμε ότι υπάρχουν δύο αμαρτωλοί, ένας που τιμωρείται (για τις αμαρτίες του) και ένας που δεν τιμωρείται. Μη λες, ευτυχισμένος αυτός (ότι είναι), επειδή αποκτά πλούτη, γδύνει ορφανούς και επιτίθεται σε χήρες. Και βέβαια, δεν υποφέρει από αρρώστια αλλά προκόβει αρπάζοντας, απολαμβάνει μεγάλη τιμή και δύναμη, δεν υποφέρει από καμιά ανθρώπινη δυστυχία· αλλά πάρα πολύ αυτόν να τον θρηνείς, διότι και άρρωστος είναι (στην ψυχή), και δε θεραπεύεται. Εάν δεις κάποιον να υποφέρει από υδρωπικία, και να μην τρέχει στο γιατρό, αλλά να έχει τραπέζι βαρυφορτωμένο με εδέσματα, να μεθάει και να επιδεινώνει την αρρώστια του, τον καλοτυχίζεις ή τον θεωρείς δυστυχισμένο; Εάν όμως δεις κάποιον άλλο που υποφέρει από υδρωπικία, να απολαμβάνει ιατρικής φροντίδας, να αποφεύγει το φαγητό, να παίρνει με υπομονή φάρμακα πικρά, δεν καλοτυχίζεις πιο πολύ αυτόν από εκείνον; Είναι κοινά παραδεκτό· ο πρώτος νοσεί και δε θεραπεύεται· ο δεύτερος είναι ασθενής και απολαμβάνει τη θεραπεία. Είναι επίπονη η θεραπεία αλλά ωφέλιμος ο σκοπός της. Έτσι συμβαίνει και στην παρούσα ζωή.
-----------------------------------------
ENOTHTA 15
Επειδή ήταν καλοί εκ φύσεως και είχαν κοινές αντιλήψεις, πολλά, ωραία και θαυμαστά, οι πρόγονοι αυτών που κείτονται εδώ έκαναν, ενώ οι απόγονοι εκείνων αθάνατα και μεγάλα μνημεία νίκης κληροδότησαν λόγω της ανδρείας τους. Μόνοι τους διακινδύνευσαν εναντίον δεκάδων χιλιάδων βαρβάρων για χάρη όλης της Ελλάδας. Ο βασιλιάς της Ασίας, λοιπόν, επειδή ήλπιζε ότι θα υποδούλωνε και την Ευρώπη, έστειλε στρατιά αποτελούμενη από πεντακόσιες χιλιάδες στρατιώτες. Και επειδή θεώρησαν (οι Πέρσες) ότι, εάν αυτή εδώ την πόλη ή την έκαναν φίλη με τη θέλησή της ή την υπέτασσαν παρά τη θέλησή της, εύκολα θα εξουσίαζαν το σύνολο των Ελλήνων, αποβιβάστηκαν στο Μαραθώνα, επειδή πίστεψαν ότι έτσι οι Έλληνες θα ήταν εντελώς αβοήθητοι από συμμάχους, εάν αποτολμούσαν την επίθεση, ενώ ακόμα οι Έλληνες θα διαφωνούσαν. Επιπλέον, (οι Πέρσες) τέτοια εντύπωση είχαν σχηματίσει για την πόλη μας από τα προηγούμενα έργα της (από προηγούμενους πολέμους), ότι δηλαδή, εάν έκαναν επίθεση πιο πριν σε άλλη πόλη, θα πολεμούσαν και εναντίον εκείνων και εναντίον των Αθηναίων· γιατί θα έρχονταν (οι Αθηναίοι) με προθυμία για να βοηθήσουν αυτούς που αδικούνταν.
-----------------------------------------
αυτά για αρχή που τα είχα ευκαιρα. Τα αλλα δε τα εχουμε καν διδαχτει αλλα θα σου τα στειλω αν δεν καταφερεις να τα βρεις!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dimitra95

Δραστήριο μέλος

Η Δήμητρα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Ψυχικό (Αττική). Έχει γράψει 782 μηνύματα.

Nikos

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Τρίκαλα (Τρίκαλα). Έχει γράψει 155 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Κουνελίνι !!!
Αν μπορείς στείλε μου και τις άλλες 3 εδώ ή σε πμ...
Ευχαριστώ και πάλι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

κουνελίνι

Νεοφερμένος

Η κουνελίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
ENOTHTA 8
Υπήρχε μια εποχή που έλειπε ο νόμος (η τάξη) από τη ζωή των ανθρώπων και η ζωή τους ταίριαζε σε θηρία και υπηρετούσε τη βία, όταν κανένα βραβείο ούτε για τους ενάρετους δεν υπήρχε ούτε πάλι κάποια τιμωρία για τους κακούς συνέβαινε· κι έπειτα έχω την εντύπωση ότι οι άνθρωποι θέσπισαν νόμους τιμωρούς, για να κυβερνά η δικαιοσύνη και να έχει υπόδουλη την αδικία· και τιμωρούνταν εάν κάποιος αδικούσε. Έπειτα, επειδή οι νόμοι εμπόδιζαν αυτούς να διαπράττουν φανερές αδικίες, αλλά τις έκαναν κρυφά, τότε μου φαίνεται ότι ένας άνθρωπος ευφυής και σοφός επινόησε για τους θνητούς το φόβο των θεών, για να υπάρχει κάποιος φόβος για τους κακούς, ακόμα κι αν κάνουν κάτι κρυφά ή λένε ή σχεδιάζουν. Από τότε, λοιπόν, δίδαξε το θείο, ότι δηλαδή υπάρχει θεός που ζει αιώνια και που ακούει και βλέπει με το νου και σκέφτεται και επιτηρεί αυτά και είναι περιβεβλημένος με τη θεία φύση, ο οποίος καθετί που λέγεται ανάμεσα στους θνητούς θα μπορεί να το ακούσει και καθετί που πράττεται θα μπορέσει να το δει.
-----------------------------------------
να σε ρωτήσω κάτι νίκο; πόσα κειμενα διδαχτήκατε συνολικά όλη τη χρονιά; Όλα τα κάνατε; σε ρωτάω γιατί εμείς εκτός του ότι δεν τα προλάβαμε όλα, κάποια άλλα, όπως το 8 και το 16 ας πούμε, δε τα διδαχτήκαμε εκ των πραγμάτων γιατί η καθηγήτρια μας είπε οτι είναι εκτός ύλης ... και απόρησα λίγο που τα εχετε στην ύλη σας!!
Σε μένα πάντως έπεσε το 18 και σε κάποιον φίλο μου απο άλλο σχολείο το 6.
-----------------------------------------
ουπς, σορρυ!! το 15 εννοούσα, εκανα λάθος.Μου έπεσε το 15 ( Η Αθήνα προπύργιο της Ευρώπης):)
-----------------------------------------
ENOTHTA 16
Ο βασιλιάς Αλέξανδρος εύχεται στη Στάτειρα και τη Ροδώ και τη Ρωξάνη, τη γυναίκα μου, να είναι καλά. Αν και ο Δαρείος αντιτάχθηκε σε μας, εμείς δεν τον τιμωρήσαμε, παρά μόνο το αντίθετο, εγώ βέβαια ευχόμουν να ζει και να είναι κάτω από την εξουσία μου· και ενώ ίσα που ανέπνεε τον βρήκα αυτόν στην τελευταία του αναπνοή, τον οποίο επειδή τον συμπόνεσα, τον κάλυψα με τη δική μου χλαμύδα. Ζήτησα να μάθω από αυτόν κάτι σχετικό με το χαμό του. Κι αυτός μου απάντησε: « Έχε στη φύλαξή σου την κόρη μου Ρωξάνη και θα ζήσει μαζί σου». Τους υπαίτιους της δολοφονίας του τους τιμώρησα όπως τους άξιζε. Πρόσταξα, μάλιστα, να του ανεγερθεί και (ιερό) μνημείο κοντά στους πατρικούς του ήρωες· κι εσείς σταματήστε το θρήνο γιʼ αυτόν· γιατί εγώ θα σας επαναφέρω στα ανάκτορά σας. Σύμφωνα λοιπόν με την τελευταία επιθυμία του Δαρείου, θέλω η Ρωξάνη, η γυναίκα μου, να είναι βασίλισσα μαζί μου, και εάν συμφωνήσετε κι εσείς με μένα, επιθυμώ και διατάζω να απολαμβάνει το σεβασμό αυτή ως γυναίκα του Αλεξάνδρου. Χαίρετε.

ENOTHTA 17
Αγαπημένοι είναι οι ερωδιοί στους ανθρώπους και φανερώνουν από πριν και την καλοκαιρία και την κακοκαιρία, γέρνοντας εμπρός το κεφάλι προς το στήθος με κατεύθυνση κυρίως προς εκείνο το μέρος από όπου ενδεχομένως πρόκειται να πνεύσει πάρα πολύ σφοδρός άνεμος. Ναύτης, βέβαια, ποτέ δε θα σκότωνε ερωδιό με τη θέλησή του, επειδή είναι κοινή πεποίθηση ότι προλέγουν στους ψαράδες μέσα στη θάλασσα, όσα προλέγουν στους κυνηγούς τα γεράκια πάνω στην ξηρά. Λένε, μάλιστα, ότι, και όταν μία ήταν η τροφή για όλα τα πτηνά, αυτοί (οι ερωδιοί) πρώτοι βρήκαν τροφή από τα νερά και ότι από αυτούς διδάχτηκαν όλα τα υπόλοιπα (πουλιά)· αλλά, επειδή περηφανεύτηκαν για το εύρημά τους και ισχυρίστηκαν ότι για το κολύμπι ούτε ο ίδιος ο Ποσειδώνας δεν μπορούσε να συναγωνιστεί μαζί τους , (λένε ότι) έχασαν την τέχνη αυτή, επειδή ο θεός οργίστηκε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top