Effie1
Νεοφερμένος
κι εγω την ιδια απορια εχω...τωρα μπορει να κανω και λαθος....
Mε τα απρόσωπα ρήματα -εκφράσεις η δοτική του προσώπου είναι δοτική προσωπική σκέτη. Αν γίνουν προσωπικά (όπως συμβαίνει συχνά με το δοκεῖ αλλά και με άλλα δοξαστικά παθητικά π.χ. νομίζεται κλπ ) τότε η δοτική του προσώπου γίνεται δοτική προσωπική του κρίνοντος προσώπου ή της αναφοράς. Είναι σαφές;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Effie1
Νεοφερμένος
Παιδιά θα ήθελα να μου πείτε αν τις σελίδες 49-52,113,και 124-126 σας έχουν πει οι καθηγητές σας να τις μάθετε απέξω.Γιατί ακούω πολλούς που λένε πως πρέπει να τις μάθω απλά περιληπτικά, ενώ άλλοι υποστηρίζουν πως θέλει αποστήθιση...
Δυστυχώς θέλει αποστήθιση σε όλες τις εισαγωγές. Εκτός αν θέλετε να ρισκάρετε το 10 που σας δίνουν στις εξετάσεις. Αρκετές φορές η επιτροπή που επιλέγει τα θέματα εξέπλἦξε με τις επιλογές της στα ερωτήματα της εισαγωγής βάζοντας θέματα που για πολλούς λόγους δεν ήταν αναμενόμενα ή SOS. Εφ'όσον είναι στην ύλη, δεν "απαγορεύεται" να μπει ακόμη και το πιο δύσκολο, ακόμη και το πιο κακογραμμένο, ασαφές ή ανούσιο από πλευράς περιεχομένου κομμάτι. Γι'αυτό μην κάνετε επιλογές και εκπτώσεις στη μελέτη σας. Έχετε ακόμη πολύ χρόνο μπροστά σας για να τελειοποιήσετε το διάβασμά σας και με συχνές επαναλήψεις, πιστέψτε με, θα τα καταφέρετε. Υπομονή και πείσμα χρειάζεται. Εύχομαι σε όλους καλή δύναμη και επιτυχία στους στόχους σας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
superman
Δραστήριο μέλος
οταν το υποκειμενο του απαρεμφατου,το οποιο λειτουργει ως υποκειμενο του απροσωπου ρηματος,υπαρχει στην προταση και δεν το βρισκουμε απ τη μετατροπη της δοτικης σε αιτιατικη τοτε η δοτικη ονομαζεται δοτικη προσωπικη του κρινοντος προσωπου.Mε τα απρόσωπα ρήματα -εκφράσεις η δοτική του προσώπου είναι δοτική προσωπική σκέτη. Αν γίνουν προσωπικά (όπως συμβαίνει συχνά με το δοκεῖ αλλά και με άλλα δοξαστικά παθητικά π.χ. νομίζεται κλπ ) τότε η δοτική του προσώπου γίνεται δοτική προσωπική του κρίνοντος προσώπου ή της αναφοράς. Είναι σαφές;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
thanous18
Περιβόητο μέλος
ακριβως αυτο.. συνηθως η δοτικη προσωπικη του κρινοντος ειναι κοντα σε δοξαστικα ρηματα..Mε τα απρόσωπα ρήματα -εκφράσεις η δοτική του προσώπου είναι δοτική προσωπική σκέτη. Αν γίνουν προσωπικά (όπως συμβαίνει συχνά με το δοκεῖ αλλά και με άλλα δοξαστικά παθητικά π.χ. νομίζεται κλπ ) τότε η δοτική του προσώπου γίνεται δοτική προσωπική του κρίνοντος προσώπου ή της αναφοράς. Είναι σαφές;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Starlight*
Νεοφερμένος
Εκτός αν θέλετε να ρισκάρετε το 10 που σας δίνουν στις εξετάσεις.
Αυτό είναι το θέμα.Δε θέλω να ρισκάρω τίποτα.Απλώς πολλά παιδιά μου λένε πως οι καθηγητές τους στα φροντιστήρια τους έχουν πει να τις μάθουν με δικά τους λόγια.Ο δικός μου όμως έχει άλλη γνώμη.Καλύτερα να τα μάθω λοιπόν.
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.:thanks:
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
thanous18
Περιβόητο μέλος
-----------------------------------------
+100 ακριβως αυτο!Δυστυχώς θέλει αποστήθιση σε όλες τις εισαγωγές. Εκτός αν θέλετε να ρισκάρετε το 10 που σας δίνουν στις εξετάσεις. Αρκετές φορές η επιτροπή που επιλέγει τα θέματα εξέπλἦξε με τις επιλογές της στα ερωτήματα της εισαγωγής βάζοντας θέματα που για πολλούς λόγους δεν ήταν αναμενόμενα ή SOS. Εφ'όσον είναι στην ύλη, δεν "απαγορεύεται" να μπει ακόμη και το πιο δύσκολο, ακόμη και το πιο κακογραμμένο, ασαφές ή ανούσιο από πλευράς περιεχομένου κομμάτι. Γι'αυτό μην κάνετε επιλογές και εκπτώσεις στη μελέτη σας. Έχετε ακόμη πολύ χρόνο μπροστά σας για να τελειοποιήσετε το διάβασμά σας και με συχνές επαναλήψεις, πιστέψτε με, θα τα καταφέρετε. Υπομονή και πείσμα χρειάζεται. Εύχομαι σε όλους καλή δύναμη και επιτυχία στους στόχους σας.
στις πανελληνιες τιποτα δεν ειναι περιεργο να πεσει..
αφου ειναι στην υλη πρεπει να το διαβασετε καλα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ταξιάρχης42940
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maraki love
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ταξιάρχης42940
Νεοφερμένος
ευχαριστώ!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
daffy3
Νεοφερμένος
Το συντακτικό μου αλλά και οι περισσότεροι υποστηρίζουν αυτό που μας είπε και η φιλόλογος, δλδ ότι, όταν το δοκεί είναι απρόσωπο, έχουμε δοτική προσωπική (σκέτη)Mε τα απρόσωπα ρήματα -εκφράσεις η δοτική του προσώπου είναι δοτική προσωπική σκέτη. Αν γίνουν προσωπικά (όπως συμβαίνει συχνά με το δοκεῖ αλλά και με άλλα δοξαστικά παθητικά π.χ. νομίζεται κλπ ) τότε η δοτική του προσώπου γίνεται δοτική προσωπική του κρίνοντος προσώπου ή της αναφοράς. Είναι σαφές;
Ωστόσο, σε ένα άλλο συντακτικό (λιγότερο πειστικό) είδα ότι με το συγκεκριμένο ρήμα, όταν ειναι απρόσωπο, το ονομάζει δοτική προσωπική του κρίνοντος, όταν δεν προέρχεται από αυτή το υποκείμενο του απαρεμφάτου (που λειτουργεί ως υποκείμενο στο δοκεί)
π.χ. Δοκεί μοι χρήναι τούτο σκοπείν
μοι: δοτ. προσ. του κρίνοντος, γιατί το υποκείμενο του χρήναι δεν το βγάζουμε από τη δοτική
Έδοξεν ουν αυτοίς δέκα συλλαβείν
αυτοίς: δοτ. προσ, γιατί το υποκείμενο του συλλαβείν βγαίνει από τη δοτική (και είναι το αυτούς)
Πειστικότερη θεωρώ την πρώτη άποψη, αφού η δοτική προσωπική φανερώνει το λογικό υποκείμενο του απροσώπου ρήματος και απλά τυχαίνει τις περισσότερες φορές να βγάζουμε από αυτή το υποκείμενο του απαρεμφάτου... ;-)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
glyka
Νεοφερμένος
βοηθήστε με σας παρακαλώ..μας έβαλε η καθηγήτρια στο σχολείο τη λέξη έτυμος(=αληθινός) και μας ζητά να βρούμε την ετυμολογική συγγένεια με κάποια λέξη του κειμένου Πλάτωνας Πολιτεία Ι', 617 c-e(Άλλας δε καθημένας....θεός αναίτιος)
σας παρακαλώ βρίσκετε κάτι, εγώ όσο και να προσπαθώ δεν μπορώ να βρω τίποτα!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
GABRIELLA
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Alessandra
Διάσημο μέλος
ετεός, ετάζω, ετυμηγορία.
ετεή= η πραγματικότητα.
ετεόν και ετεή (με υπογεγραμμένη) = αληθώς.
έταση = εξέταση, έρευνα.
ετεοδμώς-ώος = ειλικρινής, πιστός δούλος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
GABRIELLA
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΕΛ ΠΙ ΔΑ
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
GABRIELLA
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
glyka
Νεοφερμένος
ρε παιδιά μήπως είναι συγγενής η λέξη "συνέσται";
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Alessandra
Διάσημο μέλος
-----------------------------------------
ἄλλας δὲ καθη-
[617c] μένας πέριξ διʼ ἴσου τρεῖς, ἐν θρόνῳ ἑκάστην, θυγατέρας τῆς
Ἀνάγκης, Μοίρας, λευχειμονούσας, στέμματα ἐπὶ τῶν κεφα-
λῶν ἐχούσας, Λάχεσίν τε καὶ Κλωθὼ καὶ Ἄτροπον, ὑμνεῖν
πρὸς τὴν τῶν Σειρήνων ἁρμονίαν, Λάχεσιν μὲν τὰ γεγονότα,
Κλωθὼ δὲ τὰ ὄντα, Ἄτροπον δὲ τὰ μέλλοντα. καὶ τὴν μὲν
Κλωθὼ τῇ δεξιᾷ χειρὶ ἐφαπτομένην συνεπιστρέφειν τοῦ
ἀτράκτου τὴν ἔξω περιφοράν, διαλείπουσαν χρόνον, τὴν δὲ
Ἄτροπον τῇ ἀριστερᾷ τὰς ἐντὸς αὖ ὡσαύτως· τὴν δὲ Λάχεσιν
[617d] ἐν μέρει ἑκατέρας ἑκατέρᾳ τῇ χειρὶ ἐφάπτεσθαι. σφᾶς οὖν,
ἐπειδὴ ἀφικέσθαι, εὐθὺς δεῖν ἰέναι πρὸς τὴν Λάχεσιν.
προφήτην οὖν τινα σφᾶς πρῶτον μὲν ἐν τάξει διαστῆσαι, ἔπειτα
λαβόντα ἐκ τῶν τῆς Λαχέσεως γονάτων κλήρους τε καὶ βίων
παραδείγματα, ἀναβάντα ἐπί τι βῆμα ὑψηλὸν εἰπεῖν―
«Ἀνάγκης θυγατρὸς κόρης Λαχέσεως λόγος. Ψυχαὶ
ἐφήμεροι, ἀρχὴ ἄλλης περιόδου θνητοῦ γένους θανατηφόρου.
[617e] οὐχ ὑμᾶς δαίμων λήξεται, ἀλλʼ ὑμεῖς δαίμονα αἱρήσεσθε.
πρῶτος δʼ ὁ λαχὼν πρῶτος αἱρείσθω βίον ᾧ συνέσται ἐξ
ἀνάγκης. ἀρετὴ δὲ ἀδέσποτον, ἣν τιμῶν καὶ ἀτιμάζων
πλέον καὶ ἔλαττον αὐτῆς ἕκαστος ἕξει. αἰτία ἑλομένου·
θεὸς ἀναίτιος.»
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
GABRIELLA
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Alessandra
Διάσημο μέλος
Αν το μάθεις, glyka, πες το και σε μας. Έχω μεγάλη περιέργεια. Είσαι σίγουρη ότι αυτό είναι το κομμάτι της πολιτείας που πρέπει να ψάξουμε;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 77 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- Τρελας123
- E.Z
- Gogosps
- Praxis
- jj!
- nearos
- Γιώργος Ζ
- Cherrylawschoolgirl
- Philologist
- athinoula
- iron deficiency
- francies_nolan
- Hased Babis
- Anhelika
- xakounaamatata
- jims
- SlimShady
- Schlimazel
- margik
- n1ki20
- augustine
- constansn
- Scandal
- Mammy Nun
- nicole1982
- Joji
- ggl
- Scholar
- Maynard
- xrisamikol
- odmeridis
- Nefeloula
- Petros.21
- katiasalonica
- Darkking
- Natassa02
- Gio
- Leukosrinokeros
- ...Αλεξάνδρα...
- Αριάνα123
- louminis
- Κλημεντίνη
- ΘανάσοςG4
- Steffie88
- Άρτεμις Α.
- hirasawayui
- Libertus
- valantis21
- Zetakallipidou
- Έμμα
- uni77
- Jocaste
- eukleidhs1821
- tymvorixos
- tsiobieman
- panagiotis23
- aggelikiT
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.