Αρχαία: Βοήθεια/Απορίες στο Γνωστό

Kotatsuneko

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Kotatsuneko αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 1,494 μηνύματα.
Η διαφορά μεταξύ των απόψεων του Πρωταγόρα και του Αριστοτέλη είναι ότι σαφώς υποστηρίζουν το ίδιο για την λογική αλλά ο μεν αναφέρεται στην σταδιακή απόκτηση της λογική και ο δε για την λογική από την δημιουργία του. Όπως και με τα ζώα. Ξεκίνησε και αναπύχθηκε.
Κάπως έτσι:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stefanosK

Δραστήριο μέλος

Ο stefanosK αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 722 μηνύματα.
εγω πάλι αύριο να πήγαινα να γράψω όλα τα θυμαμαι,δεν ξερω πως γινεται αυτο!

Και εγώ. Τα θυμάμαι αρκετά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.

Γεωργια*

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Γωγω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 396 μηνύματα.
εγω πάλι αύριο να πήγαινα να γράψω όλα τα θυμαμαι,δεν ξερω πως γινεται αυτο!



Με ρωτησε η κολλητη μου τους αρχικου του ειμι και το σκεφτομουν!!! :lol::lol::lol:


Απο κει να δεις....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stefanosK

Δραστήριο μέλος

Ο stefanosK αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 722 μηνύματα.

tsiou

Νεοφερμένος

Ο Γώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Αργοστόλι (Κεφαλλονιά). Έχει γράψει 2 μηνύματα.
σας ευχαριστω πολυ, με καλυψατε πληρως
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

semnotis

Νεοφερμένος

Η niki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
Αν κ έχω καταλάβει τι παίζεται κ γενικά τις διαφορές Ισίοδου κ Πρωταγόρα..:hmm:
γίνεται να μ τις γράψει κάποιος επιγραμματικά σε περίπτωση που κάτι μου έχει διαφύγει?:what:
αναφέρομαι στον μύθο της δημιουργίας του ανθρώπου του Πρωταγόρα και τη Θεογονία του Ισίοδου.
ευχαριστώ :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Αν κ έχω καταλάβει τι παίζεται κ γενικά τις διαφορές Hσίοδου κ Πρωταγόρα..:hmm:
γίνεται να μ τις γράψει κάποιος επιγραμματικά σε περίπτωση που κάτι μου έχει διαφύγει?:what:
αναφέρομαι στον μύθο της δημιουργίας του ανθρώπου του Πρωταγόρα και τη Θεογονία του Hσίοδου.
ευχαριστώ :D

Μπορείς να τις υπογραμμίσεις στο βιβλίο και να τις αριθμήσεις,είναι πολύ εύκολο:):)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanous18

Περιβόητο μέλος

Ο thanous18 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 4,131 μηνύματα.
καλησπερα παιδια. εχω μια απλη απορια. ποια ειναι συμφωνα με τον Πρωταγορα η διαφορα του ανθρωπου απο τα ζωα? και αν μπορει καποιος να την συγκρινει με την γνωμη του Αριστοτελη, ο οποιος υποστηριζει οτι η διαφορα ανθρωπου/ζωου συνισταται στην ικανοτητα του λογου. Ευχαριστω εκ των προτερων

Η διαφορα ειναι οτι απο την αρχη ο ανθρωπος ειχε το λογικο του.Αυτο φαινεται στην 3η ενοτητα οταν λεει οτι ο Επιμηθεας μοιρασε ολες τις ικανοτητες ''εις τα αλογα'' και εννοει τα ζωα που ειναι χωρις λογικο ενω ο ανθρωπος αν και δεν ειχε τιποτα αλλο ειχε στην αρχη μονο το λογικο του.Επισης ο ανθρωπος με τα δωρα του Προμηθεα και του Δια ξεπερασε κατα πολυ τα ζωα καθως δημιουργησε πολιτισμο ηθικο και υλικοτεχνικο.Η αποψη του Πρωταγορα για το λογικο δεν διαφερει απο αυτη του Αριστοτελη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

domata

Νεοφερμένος

Η Νάντια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33 μηνύματα.
ακριβως και οι 2 υποστηριζαν οτι ο ανθρωπος ξεχωριζει απτα ζωα λογω της λογικης ! ο Αριστοτελης μαλιστα ελεγε οτι ο ανθρωπος ειναι ''φυσει πολιτικον ον'' ακριβως επειδη μπορουσε να δρα με βαση την λογικη !


χμ..εγώ τη φράση "φύσει πολιτικόν ον" την έχω συνδέσει στο μυαλό μου με την έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου για κοινωνικότητα. Μια φυσική προδιάθεση και τάση. Ενώ αντίθετα ο Πρωταγόρας πρέσβευε πως η κοινωνικότητα προερχόταν από την εξωτερική πίεση(άγρια θηρία, κίνδυνοι κλπ).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

karxaris99

Νεοφερμένος

Ο karxaris99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
άνθρωπος = έλλογο (Πλάτωνας, ενοτ.4) και κοινωνικό ζώο (Πλάτωνας ενοτ.4-Αριστοτέλης ενοτ.12-14)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanous18

Περιβόητο μέλος

Ο thanous18 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 4,131 μηνύματα.
άνθρωπος = έλλογο (Πλάτωνας, ενοτ.4) και κοινωνικό ζώο (Πλάτωνας ενοτ.4-Αριστοτέλης ενοτ.12-14)
νομιζω οτι στον Αριστοτελη δεν τονιζεται τοσο η κοινωνικη του φυση οσο η πολιτικη του φυση."φυσει ζωον πολιτικον"
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
νομιζω οτι στον Αριστοτελη δεν τονιζεται τοσο η κοινωνικη του φυση οσο η πολιτικη του φυση."φυσει ζωον πολιτικον"

:iagree: ..Ο Αριστοτέλης θίγει την πολιτική του φύση και όχι τόσο την ικανότητά του να είναι κοινωνικό όν...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

karxaris99

Νεοφερμένος

Ο karxaris99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σας maraki love και thanous18. Η απορία του tsiou αφορούσε στη διαφοροποίηση του ανθρώπου από τα ζώα, κατά τους 2 φιλοσόφους, και οι ενότητες στις οποίες παραπέμπω δίνουν σαφή απάντηση περί αυτού. Με τον όρο "κοινωνικό ον" ήθελα να διαφοροποιήσω την αγελαία συμπεριφορά των ζώων από την κοινωνικοπολιτική των ανθρώπων (Αριστ. 13), η οποία εντάσσεται στην ευρύτερη επιχειρηματολογία του Αριστοτέλη ως προς το ότι ο άνθρωπος είναι "φύσει πολιτικό ζώο". Η άποψη αυτή ενισχύεται από τα όσα αναφέρει ο Πλάτωνας, καθώς ο άνθρωπος συγγενεύει με τους θεούς λόγω της εντέχνου σοφίας (λογική, λόγος) και διαφοροποιείται ως προς τα ζώα αναφορικά με την πολεμική τέχνη (μέχρι να αποκτήσει την πολιτική αρετή). Ο Αριστοτέλης θεωρεί το λόγο προυπόθεση για να καταφέρει ο άνθρωπος να συγκροτήσει κοινωνία, αφού αυτός του παρέχει τη δυνατότητα να ξεχωρίσει και να γνωστοποιήσει στοιχεία πολιτικής αρετής, όπως τι είναι δίκαιο, άδικο κτλ. Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να τονίσω πως θεώρησα αυτονόητο πως η μελέτη των συγκεκριμένων αποσπασμάτων θα έδινε ολοκληρωμένη απάντηση επί της απορίας, (άλλωστε η πόλη-κρατος είναι οργανωμένη και η τελειότερη μορφή κοινωνίας) γι' αυτό στα πλαίσια της επιγραμματικής μου απάντησης δεν αναφέρθηκα στον όρο 'πολιτικός', κάτι το οποίο απο τη στιγμή που παρερμηνεύτηκε αποτελεί σφάλμα μου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fEiAnGeL...<3<3

Νεοφερμένος

Η fEiAnGeL...<3<3 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 2 μηνύματα.
Ξέρει κανείς κάποιο site ή πληροφορίες για τα στοιχεία διαφωτισμού στον Πρωταγόρα (ορθός λόγος,δημοκρατία,θεότητες,εξέλιξη ανθρωπότητας)??????????έχω εργασία για τον πιο τρελό κ απαίσιο "καθηγητή" !!!!!!:(οποιος ξερει κατι ας βοηθησει!!!!!!!!!thnx!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

brit

Νεοφερμένος

Η brit αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 18 μηνύματα.
μπορει να μου εξηγησει καποιος πως γινεται να διδαχθει η πολιτικη αρετη αφου ο διας την ειχε δωσει στους ανθρωπους εκ φυσεως???:what:
thanks!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

foreverfreak

Διάσημο μέλος

Ο Βαγγελας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αροανία (Αχαΐα). Έχει γράψει 2,618 μηνύματα.
μπορει να μου εξηγησει καποιος πως γινεται να διδαχθει η πολιτικη αρετη αφου ο διας την ειχε δωσει στους ανθρωπους εκ φυσεως???:what:
thanks!
Aχ, λατρεμενος Πρωταγορας... Αν και δεν εχω το βιβλιο μπροστα μου, νομιζω πως μπορω να σου απαντησω!! Το ερωτημα σου εξηγειται με την προδιαθεση... Ο Διας δηλαδη δεν εδωσε στους ανθρωπους την πολιτικη αρετη, αλλα την προδιαθεση να την αποκτησουν!! Συγκεκριμενα τα δωρα του Δια, αν θυμαμαι καλα, ηταν η αιδως και η δικη, που συναποτελουν την πολιτικη αρετη... Απο εκει και περα επαφιεται στην ελευθερη βουληση του καθενος, το αν θα τα εξασκησουν και τελικα θα τα κανουν κτημα τους!! Η απαντηση μου ειναι λιγο μικρη και προχειρη, εχω και 1 χρονο να ασχοληθω με τον Πρωταγορα, αλλα νομιζω πως αυτο εψαχνες:)...

Edit: Α, για να μην το ξεχασω... Για να θεωρηθει η απαντηση σου ολοκληρωμενη, θα πρεπει φυσικα να αναλυσεις και τι ακριβως ειναι η αιδως και η δικη!! Η απαντηση βρισκεται στο σχολικο βιβλιο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanous18

Περιβόητο μέλος

Ο thanous18 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 4,131 μηνύματα.
Οχι λαθος αυτο. Εκ φυσεως ο ανθρωπος ειχε μονο το λογικο του. Το ειχε πριν βγει ακομα απο τη γη στο φως. Αυτο φαινεται, οταν λεει οτι ο Επιμηθεας μοιρασε ολες τις ικανοτητες στα αλογα ζωα δηλ στα ζωα που δεν εχουν λογικη. Επομενως ο ανθρωπος ειχε λογικη. Αφου ο ανθρωπος βγηκε στο φως, τοτε πιστεψε σε θεους, αρχισε να οργανωνει κοινωνιες, ανακαλυψε την ικανοτητα της ομιλιας και βρηκε τροφες. Επειδη ομως δεν ειχε την πολιτικη αρετη, δεν μπορουσε να οργανωσει κοινωνιες επιτυχως. Προσεξε, ο Πρωταγωρας λεει οτι ο ανθρωπος πρωτη φορα συγκροτησε κοινωνιες για να προστατευτει απο τα αγρια θηρια. Ομως οταν μαζευονταν οι ανθρωποι ολοι μαζι, αδικουσαν ο ενας τον αλλον και διαλυονταν παλι οι πολεις. Ετσι ο Διας αποφασισε να δωσει την πολιτικη αρετη στους ανθρωπους δηλ την αιδω και τη δικη, ωστε οι ανθρωποι να μπορουν να μεινουν μαζι και να δημιουργησουν κοινωνιες και πολιτισμο. Επομενως, η πολιτικη αρετη, αφου δοθηκε μετα το βιολογικο σχηματισμο του ανθρωπου ,δεν ειναι εκ φυσεως. Αφου δεν ειναι εμφυτη σημαινει οτι διδασκεται.
Το ερωτημα ειναι πως ειναι δυνατον μερικοι ανθρωποι να μην εχουν την πολιτικη αρετη, εφοσον αυτη μοιραστηκε ανεξαιρετως σε ολους τους ανθρωπους. Για αυτο πρεπει να σκεφτουμε οτι η αιδως και η δικη δοθηκαν απο τον Δια στους ανθρωπους σε μεταγενεστερο σταδιο απο τον βιολογικο τους σχηματισμο. Αυτο πρακτικα σημαινει οτι ολοι οι ανθρωποι εχουν τη δυνατοτητα να αποκτησουν την πολιτικη αρετη, αλλα αυτο επιτυγχανεται μεσω της διδασκαλιας και επαφιεται και στην προσωπικη βουληση του καθενος για το αν θα την καλλιεργησει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

daffy3

Νεοφερμένος

Ο daffy3 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Έδεσσα (Πέλλας). Έχει γράψει 25 μηνύματα.
Βασικά, είναι όπως τα λένε τα παιδιά.

Γενικά, πάντως η αρετή είναι διδακτή, γιατί:
-η αιδώς και η δίκη δεν αποτελούσαν μέρος του βιολογικού σχηματισμού του ανθρώπου, αλλά του δόθηκαν εκ των υστέρων (όπως το αναπτύσσει πολύ καλύτερα ο thanous)
-ακόμα και ο Δίας δεν κατάφερε να εξασφαλίσει την καθολικότητα της συμμετοχής στην πολιτική αρετή και αυτό φαίνεται από το νόμο που θέσπισε

αυτά συνηγορούν στο ότι η πολιτική αρετή βρίσκεται "δυνάμει" στον άνθρωπο, σαν πρότυπο, και έγκειται σε αυτόν να την καλλιεργήσει με τη λογική και τον προσωπικό αγώνα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanous18

Περιβόητο μέλος

Ο thanous18 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 4,131 μηνύματα.
Βασικά, είναι όπως τα λένε τα παιδιά.

Γενικά, πάντως η αρετή είναι διδακτή, γιατί:
-η αιδώς και η δίκη δεν αποτελούσαν μέρος του βιολογικού σχηματισμού του ανθρώπου, αλλά του δόθηκαν εκ των υστέρων (όπως το αναπτύσσει πολύ καλύτερα ο thanous)
-ακόμα και ο Δίας δεν κατάφερε να εξασφαλίσει την καθολικότητα της συμμετοχής στην πολιτική αρετή και αυτό φαίνεται από το νόμο που θέσπισε

αυτά συνηγορούν στο ότι η πολιτική αρετή βρίσκεται "δυνάμει" στον άνθρωπο, σαν πρότυπο, και έγκειται σε αυτόν να την καλλιεργήσει με τη λογική και τον προσωπικό αγώνα
πολυ σωστη η δευτερη παρατηρηση :no1::no1:
την ειχα ξεχασει..:P
πραγματι η θεσπιση του νομου αυτου απο το Δια δειχνει οτι δεν ειναι εμφυτη η πολιτικη αρετη και αρα διδασκεται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Top