[FONT=Times New Roman, serif]Εξ αφορμής των σχολίων από του #55 και κατόπιν:[/FONT]
“[FONT=Times New Roman, serif]Νήφε και μέμνησο απιστείν”[/FONT]
“[FONT=Times New Roman, serif]Να είσαι νηφάλιος και να θυμάσαι να απιστείς.”[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif](Επίχαρμος.)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Η νηφαλιότης του αναγνώστη ενός βιβλίου απαιτείται, όταν η τοιαύτη του συγγραφέως αμφισβητείται...[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Εάν ο συγγραφεύς βιβλίου “Ευκλειδείου Γεωμετρίας” γράφει σε μία σελίδα του (την 11η) ότι τα μόνα χρησιμοποιούμενα όργανα είναι ο κανών και ο διαβήτης και, σε όλο το βιβλίο, χρησιμοποιεί το μοιρογνωμόνιο, αυτό, συνιστά παραφροσύνη, η οποία όμως, δεν εξηγεί και ...την γκαντεμιά του:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Εις την 129η σελίδα του βιβλίου της Α και Β, Γενικού Λυκείου υπάρχουν αναγεγραμμένες επί σχημάτων δέκα γωνίες, εκφρασμένες σε “μοίρες” οι εξής:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]35, 50, 140, 40, 40, 60, 50, 70, 25, 70.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Εξ αυτών μόνον μία, (60) κατασκευάζεται με κανόνα και διαβήτη.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Επειδή, όπως έχω εξηγήσει (#50), οι γωνίες που είναι πολλαπλάσια των 3 μοιρών κατασκευάζονται, δεν θα χρειαζόταν πολύ μυαλό ώστε όλες οι προηγούμενες γωνίες να ήταν κατασκευάσιμες (παρά το γεγονός ότι η “μοίρα” είναι μέτρο ασύστατο). Ιδού:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]36, 51, 141, 39, 39, 60, 51, 69, 24, 69.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Δεν θα χρειαζόταν μεγάλη τύχη ώστε τουλάχιστον τρεις από αυτές (μία στις τρείς) να ήταν κατασκευάσιμες.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]...[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Η σελίδα αυτή (η 129η) περιέχει ένα κατάλογο γωνιών το 90% των οποίων ΑΔΥΝΑΤΟΥΜΕ να κατασκευάσουμε διά της Ευκλειδείου Γεωμετρίας. Δυνάμεθα όμως να το πράξουμε με κάποια από τα γνωστά σχεδιαστικά προγράμματα.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Αυτό είναι ένα γεγονός φανερό αλλά, από μόνο του, δεν μας επιτρέπει να εφαρμόσουμε την προτροπή του Σόλωνος:[/FONT]
“[FONT=Times New Roman, serif]Τα αφανή τοις φανεροίς τεκμαίρου”[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Αλλ', εις την 323η σελίδα βλέπουμε ορισμένα κανονικά πολύεδρα σχεδιασμένα από κάποιον αδέξιο σχεδιαστή ενώ, εις την επομένη της, βλέπουμε ορισμένα πολύεδρα καλοσχεδιασμένα από ένα γνωστό πρόγραμμα, το οποίο επιθυμώ να μην αναφέρω.[/FONT]
“[FONT=Times New Roman, serif]Τεχνολογία - Ευκλείδιος Γεωμετρία: 2-0” [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]...[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Τώρα, ας φύγουμε από την γεωμετρία και ας πάμε εις την άλγεβρα της Α Λυκείου.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Εκεί εις την 45η σελίδα θα δούμε το εξής:[/FONT]
“[FONT=Times New Roman, serif]ΠΡΟΣΟΧΗ ...[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]... δεν επιτρέπεται, σύμφωνα με τον παραπάνω ορισμό να γράψουμε “έκτη ρίζα 1000000 = -10”[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Διά τί εις παλαιότερα βιβλία της Αλγέβρας επετρέπετο αυτό και, τώρα, απηγορεύθη;;; Ποίας θεωρίας αποτέλεσμα υπήρξε αυτή η απαγόρευση;;;[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Ααα... την απάντηση δεν την έχει η επιστήμη αλλά μπορεί (λέμε: “μπορεί”) να την έχει ...μία μικρή SOFT:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Η αριθμομηχανή των Windows, δίδει μόνον μία ρίζα... Καλά... αλλά αδυνατεί να δώσει ρίζες περιττής τάξεως αρνητικών αριθμών (π.χ. του -8 )...[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Εάν, μετά ταύτα, εξετάσουμε τον ορισμό της ν-στής ρίζας που υπάρχει εις την προηγουμένη σελίδα του βιβλίου θα διαπιστώσουμε ότι είναι ψευδής και παραπλανητικός: Ομιλεί περί ριζών μη αρνητικών αριθμών και χρησιμοποιεί το παράδειγμα του κύβου (ε, δεν υπάρχει αρνητικός κύβος...).[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]...[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Τώρα ας επιστρέψουμε εις την Ευκλείδειο Γεωμετρία και ας διατυπώσουμε μία υπόθεση, την οποία ας αποκαλέσουμε: “τρελή” (διά να μη χρειαστεί να εξετάσουμε (προς το παρόν) τους λόγους), την εξής:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Το Υπουργείο “Παιδείας” θέλει να καταστρέψει την Ευκλείδειο Γεωμετρία ή, να την καταργήσει.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Πώς πρέπει να ενεργήσει;[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif](Μάλλον) όχι να την απαγορεύσει, διά τον φόβον του κραξίματος... και όχι μόνον.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Τί απομένει;[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Εάν διερευνήσουμε το πρόβλημα θα δούμε ότι η καταλληλοτέρα μέθοδος είναι η παραποίηση.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Εάν η υπόθεσή μας ερμηνεύει άπαντα τα “λάθη” και τις “αβλεψίες” των βιβλίων και αν ερμηνεύει τις χειροτερεύσεις από έκδοση εις έκδοση, τότε, υπέχει θέση θεωρίας...[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]...[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Ήδη ελέχθη (εις αυτό το νήμα) ότι οι καθηγητές των μαθηματικών διδάσκουν την γεωμετρία (μόνον) με τις γνώσεις που απέκτησαν εις το σχολείο.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Αποτέλεσμα:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Μαθηταί αμαθέστεροι αμαθών διδασκάλων έσονται αμαθείς διδάσκαλοι αμαθεστέρων μαθητών.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif](Ωραίον, ε... και αρχαιοπρεπές!)[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Ο αμαθέστερος είναι ένα σκαλοπάτι κάτω από τον αμαθή. Το σκαλοπάτι είναι το φανερό αλλά η σκάλα είναι αφανής, εις εκείνον ο οποίος δεν τεκμαίρεται.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Και ας ...”μαλλιάζει” η γλώσσα του Σόλωνος:[/FONT]
“[FONT=Times New Roman, serif]Τα αφανή τοις φανεροίς τεκμαίρου”.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]...[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Όμως ας μη σας κουράζω περισσότερο... Άλλωστε, και εγώ, δεν επιθυμώ συνομιλητές φιλόπονους αλλά, φίλεργους...[/FONT]
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.