ΗΜΜΥ από ΕΠΑΛ

soudos

Νεοφερμένος

Ο soudos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Καλησπέρα θέλω να σου κάνω μια ερώτηση είμαι β λυκείου από ΕΠΑΛ ηλεκτρολόγος και θέλω να περάσω ημμυ θα μπορέσω να την βγάλω την σχολή ;
 

soudos

Νεοφερμένος

Ο soudos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Είμαι μαθητής ΕΠΑΛ και σκέφτομαι ίσως για την σχολή ημμυ αλλά έχω ακούσει ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ δυσκολεύονται να βγάλουν τέτοιου είδους σχολών .... Μπορεί να μου πει κάποιος τι ισχύει; Αν είχε συμφοιτητές από ΕΠΑΛ η ήταν και ο ίδιος μαθητής ΕΠΑΛ ;
 

F1L1PAS

Νεοφερμένος

Ο F1L1PAS αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Πολυτεχνείου Κρήτης. Έχει γράψει 72 μηνύματα.
Είμαι μαθητής ΕΠΑΛ και σκέφτομαι ίσως για την σχολή ημμυ αλλά έχω ακούσει ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ δυσκολεύονται να βγάλουν τέτοιου είδους σχολών .... Μπορεί να μου πει κάποιος τι ισχύει; Αν είχε συμφοιτητές από ΕΠΑΛ η ήταν και ο ίδιος μαθητής ΕΠΑΛ ;
έχω συμφοιτητές 2 ΕΠΑΛιώτες. Δυσκολεύτηκαν στην αρχή με τα μαθηματικά, τους λογισμούς τους πέρασαν με ένα 5αράκι, αλλά συνεχίζει να δυσκολεύει, ειδικά με τα τηλεπικοινωνιακά μαθήματα που είναι κυρίως μαθηματικά. Θα δείξει... Οπότε αν δεν έχεις πολύ θέμα με τα μαθηματικά και σου αρέσει το αντικείμενο, μην το ντρέπεσαι ;)
 

soudos

Νεοφερμένος

Ο soudos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
έχω συμφοιτητές 2 ΕΠΑΛιώτες. Δυσκολεύτηκαν στην αρχή με τα μαθηματικά, τους λογισμούς τους πέρασαν με ένα 5αράκι, αλλά συνεχίζει να δυσκολεύει, ειδικά με τα τηλεπικοινωνιακά μαθήματα που είναι κυρίως μαθηματικά. Θα δείξει... Οπότε αν δεν έχεις πολύ θέμα με τα μαθηματικά και σου αρέσει το αντικείμενο, μην το ντρέπεσαι ;)
Σε ευχαριστώ πολύ αρχικά... δεύτερον μήπως γνωρίζεις περίπου πως τα πήγαιναν στο ΕΠΑΛ ; Πχ ήταν του 18-19 μαθητές και πάλι δυσκολεύονται η ήταν πιο ήπιων τόνων ; Σε ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων
 

F1L1PAS

Νεοφερμένος

Ο F1L1PAS αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Πολυτεχνείου Κρήτης. Έχει γράψει 72 μηνύματα.
δυστυχώς δεν έχω αρκετά κοντινή σχέση για να ξέρω. Έτσι όπως τους κόβω με το μάτι, ήταν πιο ήπιων τόνων, αλλά έχουν αρκετή όρεξη έτσι ώστε να συνεχίσουν (αλλά δεν νομίζω ότι στοχεύουν και "υψηλούς βαθμούς" (8+)).
 

soudos

Νεοφερμένος

Ο soudos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Οκευ σε ευχαριστώ πολύ με τα μαθηματικά του σχολείου δεν έχω θέμα τα πάω καλά από το γυμνάσιο ακόμα κάνω και φροντιστήριο οπότε είμαι αρκετά καλά αλλά όχι σαν το επίπεδο των ΓΕΛ επίσης οι καθηγητές στις σχολές αν τους πιάσεις προσωπικά βοηθάνε σε τυχών απορίες ; Αν επιτρέπεται σε ποια σχολεία σπουδάζεις εσύ ; Ευχαριστώ
 

F1L1PAS

Νεοφερμένος

Ο F1L1PAS αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Πολυτεχνείου Κρήτης. Έχει γράψει 72 μηνύματα.
Είμαι 3ετής φοιτητής στο ΗΜΜΥ Πολυτεχνείου Κρήτης. Εξαρτάται πολύ σε ποιον καθηγητή θα πέσεις, αλλά συνήθως οι δικοί μας απαντάνε στα μειλ. Τώρα στα υπόλοιπα ΗΜΜΥ έχω ακούσει πολύ πολύ χειρότερα. Όσο πιο μεγάλη η πόλη/πανεπιστήμιο που βρίσκεται το ΗΜΜΥ, τόσο το χειρότερο. Γενικά, όταν πας στις ώρες γραφείου που δηλώνουν (όχι όλοι τους), πρέπει να είναι στοχευμένες οι απορίες και να μην είναι πχ. ποιος είναι ο νόμος του Ohm και πώς εφαρμόζεται. Οι καθηγητές δεν είναι μόνο διδάσκοντες, συνήθως κάνουν και έρευνα πάνω σε αντικείμενο που έχουν εντρυφήσει πολλά χρόνια, οπότε, φαντάσου ότι όταν διδάσκουν, νιώθουν ότι κάνουν μάθημα σε νηπιαγωγείο (μου το έχει πει καθηγητής αυτό). Επομένως, όταν για παράδειγμα πας και τον ρωτήσεις υπερβολικά απλά πράγματα όπως το παράδειγμα παραπάνω, νιώθει ότι χάνει την ώρα του. Ελπίζω να είμαι κατανοητός.
 

Qwerty 0

Νεοφερμένος

Ο Qwerty 0 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών. Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Καλησπέρα θέλω να σου κάνω μια ερώτηση είμαι β λυκείου από ΕΠΑΛ ηλεκτρολόγος και θέλω να περάσω ημμυ θα μπορέσω να την βγάλω την σχολή ;
Από ΕΠΑΛ πέρασα και εγώ ΗΜΜΥ.

Τα μαθήματα που θα σε δυσκολέψουν εσένα περισσότερο σε σύγκριση με τα παιδιά του ΓΕΛ θα είναι τα φυσικομαθηματικα.

Αρχικά, η μοναδική ύλη μαθηματικών και φυσικής η οποία είναι κοινή με του ΓΕΛ θα είναι στα μαθηματικά και φυσικής του πρώτου ΕΞΑΜΉΝΟΥ. Πολλή περιληπτικά θα είναι (για τα μαθηματικά):

Ολοκληρωτικός λογισμός, όρια, παραγωγή, πραγματικές συναρτήσεις , γραμμική άλγεβρα (διανύσματα, ιδιοτιμές, εσωτερικό/εξωτερικό γινόμενο).

Από το 2ο Εξάμηνο και μετά όλα είναι καινούργια (για τα μαθηματικά):

Μιγαδικοί ανάλυση, μετασχηματισμοί, μερικοί παραγωγή, αριθμητική ανάλυση, επικαμπυλια ολοκληρώματα κλπ.

Τα μοναδικά κεφάλαια φυσικής που θα μάθεις σε ΒΆΘΟΣ είναι ο Ηλεκτρομαγνητισμός, και η θερμοδυναμική (σε κάποια τμήματα είναι υποχρεωτικό και σε άλλα προαιρετικό μάθημα).

Εσύ θα έχεις πρόβλημα μόνο στην Φυσική του πρώτου εξαμήνου (1-2 μαθήματα αναλόγως το τμήμα). Θα σου πρότεινα δώσε 20€ και πάρε ένα βοήθημα του ΓΕΛ και διάβαζε 2-3 ώρες την εβδομάδα. Ίσα ίσα να μάθεις έννοιες στην Φυσική και να λύσεις κάποιες "εύκολες" ασκήσεις.

Για τα μαθηματικά δεν θα έχεις κάποιο (σοβαρό) πρόβλημα καθώς από το ΕΠΑΛ θα μάθεις τη είναι η παραγωγός και τα όρια. Η γραμμική άλγεβρα είναι ένα "εύκολο" κεφάλαιο των μαθηματικών, δεν χρειάζεται να ανησυχείς για αυτό. Τι είναι το αόριστο και το ορισμένο ολοκλήρωμα, είναι 20 λεπτά υπόθεση.

Σε τμήμα ΗΜΜΥ θα μάθεις ποιες είναι οι φυσικές σημασίες του "κάθε" κεφαλαίου μαθηματικών στην ηλεκτρολογική και ηλεκτρονική επιστήμη. Όχι πως να λύνεις τέτοιες ασκήσεις:


Αυτά λένε οι εμπειρίες μου
 

Συνημμένα

  • IMG_20241029_232738.jpg
    IMG_20241029_232738.jpg
    66.8 KB · Εμφανίσεις: 69

throwaway

Νεοφερμένος

Ο throwaway αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Θα ήθελα να μεταφέρω τα εξής με μια γερή δόση ρεαλισμού για εσάς που θα δείτε αυτό το thread μελλοντικά:

Είχα καθηγητή που σε διάλεξή του στους ΗΜΜΥ ρώτησε "ποιοί είναι από ΕΠΑΛ; Να σηκώσουν χέρι" και ουσιαστικά τους είπε ότι δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται η εισαγωγή τους στους ΗΜΜΥ λόγω του επιπέδου δυσκολίας και να παρατήσουν τη σχολή. Προσωπικά θεωρώ λανθασμένη αυτή την αντιμετώπιση, αν όχι αντιεπαγγελματική.

Δεν είναι αδύνατο να τελειώσεις τους ΗΜΜΥ αν είσαι από ΕΠΑΛ. Μάλιστα, από προσωπική εμπειρία, τα παιδιά του ΕΠΑΛ έχουν καλύτερη εξοικείωση με τα πρακτικά ηλεκτρονικά και τα όργανα εργαστηρίου, οπότε τα εργαστήρια τους έρχονται κάπως πιο εύκολα.

Δυστυχώς όμως, η αλήθεια είναι ότι αν μπεις στους ΗΜΜΥ από ΕΠΑΛ θα είναι πολύ δύσκολο να βγεις. Αυτό είναι γιατί σε ένα πτυχίο που είναι ήδη από τα δυσκολότερα όλων των πεδίων έρχονται να προστεθούν επιπλέον δυσκολίες που προκύπτουν από την έλλειψη βασικών γνώσεων μαθηματικών και φυσικής (πχ κανόνες παραγώγισης). Έτσι, υπάρχει κώλυμα σε μαθήματα που απαιτούν καλό υπόβαθρο στη μαθηματική ανάλυση, όπως ο Λογισμός Ι και ΙΙ, τα Σήματα και Συστήματα, η Φυσική και η Πιθανοθεωρία (και αυτά είναι μόνο για τα πρώτα 1-2 έτη).

Όσοι από τους προαναφερόμενους επαλιώτες απέμειναν στη σχολή, έκαναν φροντιστήριο σε αρκετά μαθήματα και δυσκολεύτηκαν αρκετά για να τελειώσουν τον κορμό. Είναι σημαντικό να υπάρχει αγάπη και αφοσίωση στο αντικείμενο για να τελειώσει η σχολή, και πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να εργαστείς για πολλές ώρες καθημερινά και με σωστή μέθοδο για να μπορείς να καλύψεις κενά και να προχωράς τα εξάμηνα ταυτόχρονα.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 12,567 μηνύματα.
Ενταξει ο καθηγητης μπορει και να ειχε και αδικο ..που για μενα ειχε απολυτο δικιο γιατι τα βλεπω ..
Αλλα η δικη σας αξιοπρεπεια πως δεχετε να μπαινεται σε τετοιες σχολες
και με χαμηλοτερα μορια και με μαθηματα κολυβα.
Ή επειδη γνωριζεται πως βυσματώνεται ο διαιρετης τασης και ρευματος ?
οπου οι γελιτες πανε ασχετοι στα εργαστηρια.

1735654818523.png

Ε και τι θα γινει εγω απο επαλ δεν θα προχωρησω...?ε και βεβαια θα προχωρησεις εχεις καθε δικαιωμα ετσι λεει η χαρτα των ανθρωπινων δικαιωματων.
Αλλα οχι γυμνος ...δεν θα σε αφησω ετσι ..θα σε παρω 2 χρονια στα γελ να σε μαθω αυτα που πρεπει και μετα πηγαινε οπου θες ..αλλα οπλισμενιος οχι κολυμπι στον ωκεανο.
Αυτη ειναι μια ελληνικη πρωτοτυπία των πολιτικων..σε χωρες που σεβονται την εκπαιδευση δεν γινεται... πρωτα προετοιμασια γελ και μετα ΑΕΙ.
Και εγω ομως τα ιδια κανω...βαζω παιδια σε επαλ σε τετοιες σχολες.
Φετος θα βαλω ενα κοριτσι αστερι μυαλο απο τα δομικα επαλ στην αρχιτεκτονικη..οπου δεν εχει μαθηματικοφυσικες απαιτησεις και μπορω να την προετοιμασω καταλληλα .
Και τρεμω μήπως δεν με γραψει καλα ελευθερο σχεδιο και μπουμε πολιτικων μηχανικων ...εκει κλαιμε...τι μπορω να κανω?
 
Τελευταία επεξεργασία:

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει από Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,370 μηνύματα.
Καλησπέρα σας και καλή βραδ... εεε χρονιά, οσονούπω!
Όταν βρω λίγο χρόνο (ίσως αύριο) θα επανέλθω με την άποψή μου επί του θέματος. Νομίζω δεν έχει και στο i-school συζητηθεί ολοκληρωμένα (νομίζω μόνο ελάχιστα σκόρπια πράγματα) αυτό το θέμα.
 

Qwerty 0

Νεοφερμένος

Ο Qwerty 0 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών. Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Φαντάσου, σε μία χώρα η οποία ανήκει στον δυτικό κόσμο, να λέτε ότι δεν θα έπρεπε ένας μαθητής ΕΠΑΛ να μπει ΗΜΜΥ επειδή δεν έκανε ολοκληρώματα στο Λύκειο. Αντί τα παιδιά να μπαίνουν σε ένα τμήμα πανεπιστήμιου το οποίο το αγαπάνε, έχουν "κλίση" σε αυτό, είναι τμήμα που θα τους δώσει ικανότητες με τις οποίες μπορούν να πάρουν έναν αξιοπρεπέστατο μισθό, να κοιτάμε την ύλη του Λυκείου και με αυτήν να κρίνουμε που θα μπει ο μαθητής.



. Έτσι, υπάρχει κώλυμα σε μαθήματα που απαιτούν καλό υπόβαθρο στη μαθηματική ανάλυση, όπως ο Λογισμός Ι και ΙΙ, τα Σήματα και Συστήματα, η Φυσική και η Πιθανοθεωρία (και αυτά είναι μόνο για τα πρώτα 1-2 έτη).

Τι σχέση έχουν τα Σήματα και τα Συστήματα, η Πιθανοθεωρια και λογισμός 2 με την ύλη του Λυκείου; Τι σχέση έχουν οι συναρτήσεις πολλών μεταβλητών με την f(x), που διδάσκονται όλοι οι μαθητές στο Λύκειο; Τι σχέση έχουν οι Μετασχηματισμοί Fourier, Z, Laplace και Möbius, με την ύλη του Λυκείου; Στο ΓΕΛ η στατιστική και οι πιθανότητες είναι το ποιο παραμελημένο κεφάλαιο μαθηματικών στο Λύκειο.
 

throwaway

Νεοφερμένος

Ο throwaway αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Φαντάσου, σε μία χώρα η οποία ανήκει στον δυτικό κόσμο, να λέτε ότι δεν θα έπρεπε ένας μαθητής ΕΠΑΛ να μπει ΗΜΜΥ επειδή δεν έκανε ολοκληρώματα στο Λύκειο. Αντί τα παιδιά να μπαίνουν σε ένα τμήμα πανεπιστήμιου το οποίο το αγαπάνε, έχουν "κλίση" σε αυτό, είναι τμήμα που θα τους δώσει ικανότητες με τις οποίες μπορούν να πάρουν έναν αξιοπρεπέστατο μισθό, να κοιτάμε την ύλη του Λυκείου και με αυτήν να κρίνουμε που θα μπει ο μαθητής.





Τι σχέση έχουν τα Σήματα και τα Συστήματα, η Πιθανοθεωρια και λογισμός 2 με την ύλη του Λυκείου; Τι σχέση έχουν οι συναρτήσεις πολλών μεταβλητών με την f(x), που διδάσκονται όλοι οι μαθητές στο Λύκειο; Τι σχέση έχουν οι Μετασχηματισμοί Fourier, Z, Laplace και Möbius, με την ύλη του Λυκείου; Στο ΓΕΛ η στατιστική και οι πιθανότητες είναι το ποιο παραμελημένο κεφάλαιο μαθηματικών στο Λύκειο.
Καλή χρονιά κατ'αρχάς.

Φιλαράκι δεν ξέρω αν διάβασες τι έγραψα ή αν περιορίστηκες στις πρώτες 1-2 προτάσεις... κανείς δεν είπε ότι μαθητής ΕΠΑΛ δεν πρέπει να μπει ΗΜΜΥ. Το αντίθετο μάλιστα, είπα ότι προσωπικά πιστεύω ότι είναι δυνατό να βγει η σχολή και ότι είναι σημαντικό να υπάρχει αγάπη για το τμήμα που επιλέγει ο μαθητής για να γίνει αυτό.

Θα ήταν όμως ανεύθυνο να παροτρύνουμε τα παιδιά του ΕΠΑΛ να περάσουν σε τέτοιες σχολές χωρίς να τους προειδοποιήσουμε για την αντικειμενική δυσκολία που ενέχει αυτό.

Δεν θα μπω καν στη διαδικασία να δικαιολογήσω τη σχέση της ανάλυσης του λυκείου με τα μαθηματικά του πανεπιστημίου, όποιος έχει παρακολουθήσει αυτά τα μαθήματα που ανέφερα καταλαβαίνει σίγουρα ότι για να χτιστεί ένα κτήριο πρέπει πρώτα να μπουν τα θεμέλια.

Όταν λείπουν τα θεμέλια λοιπόν, η κατασκευή καταρρέει. Όταν τα όρια συναρτήσεων πολλών μεταβλητών και τα τριπλά ολοκληρώματα αναλύονται σε όρια και ολοκληρώματα μιας μεταβλητής, αντίστοιχα, και ο μαθητής δεν ξέρει να τα αντιμετωπίσει, η κατασκευή καταρρέει. Όταν οι μετασχηματισμοί Fourier και Laplace που ανέφερες κάνουν χρήση ιδιοτήτων ολοκληρωμάτων και ο μαθητής δεν γνωρίζει καν τι είναι τα ολοκληρώματα... η κατασκευή καταρρέει.

Εννοείται ότι με την ίδια λογική, το θέμα δεν περιορίζεται μόνο στα όρια ή στα ολοκληρώματα, αλλά επεκτείνεται στο σύνολο των γνώσεων και δεξιοτήτων που μπορεί να λείπουν, και αυτό είναι το κύριο πρόβλημα.

Να πω εδώ και το εξής: δεν αρκεί απλά να μάθει ο μαθητής την ιδέα. Αυτό είναι εύκολο, γίνεται σε 1 μέρα. Η εξάσκηση όμως και η τριβή θέλουν χρόνο. Θέλουν κόπο, ο οποίος θα προστεθεί στον κόπο που χρειάζεται για την σχολή.

Σε καμία περίπτωση δεν είναι αδύνατο, όμως οφείλουμε να προειδοποιήσουμε τα παιδιά για να μην κάνουν μια βιαστική επιλογή που θα μετανιώσουν.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,313 μηνύματα.
Τι σχέση έχουν τα Σήματα και τα Συστήματα, η Πιθανοθεωρια και λογισμός 2 με την ύλη του Λυκείου; Τι σχέση έχουν οι συναρτήσεις πολλών μεταβλητών με την f(x), που διδάσκονται όλοι οι μαθητές στο Λύκειο; Τι σχέση έχουν οι Μετασχηματισμοί Fourier, Z, Laplace και Möbius, με την ύλη του Λυκείου; Στο ΓΕΛ η στατιστική και οι πιθανότητες είναι το ποιο παραμελημένο κεφάλαιο μαθηματικών στο Λύκειο.
Αυτή η ερώτηση είναι αντίστοιχη με το να ρωτάς τι σχέση έχουν η άλγεβρα της Β γυμνασίου με τα μαθηματικά της Γ λυκείου :P.
 

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει από Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,370 μηνύματα.
Γεια σας και πάλι. ΕΠΑΛ και Πανεπιστήμιο... τα πράγματα έχουν για εμένα κατά περίπτωση και πάντα μιλάμε για τον κανόνα/μέσο μαθητή και όχι για τις εξαιρέσεις (που επιβεβαιώνουν τον κανόνα). Ναι, το καλύτερο λύκειο για αυτό, όπως έχουμε αναφέρει ξανά, φαίνεται να είναι το Πολυκλαδικό Λύκειο, αλλά να ζήσουμε να το θυμόμαστε.

Αρχικά, σίγουρα, τα ΕΠΑΛ πλέον, ως προς τους μαθητές τους, δεν είναι όπως προ π.χ. 20 χρόνια (ούτε και ως ΤΕΛ παλιότερα, για τους μεγαλύτερους) και ιδίως όσο αναφορά το 5-20% (αλλού 5, αλλού 6, αλλού 8, αλλού 10 και στις ΑΣΤΕ 20%) των μαθητών τους που θα περάσουν στα πανεπιστημιακά τμήματα του σήμερα (το θέμα μας). Η Πράξη ΜΝΑΕ (Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ) έχει "τραβήξει" και πιο καλούς μαθητές την τελευταία 5ετία (π.χ. ένα από τα μέτρα, ο πτυχιούχος ΕΠΑΛ με 11 μήνες μαθητεία, που πληρώνεται, ανεβαίνει στο επίπεδο 5, ανώτερες σπουδές, ενώ ο απολυτηριούχος ΓΕΛ επιπέδου 4... είτε θα πάει 3 χρόνια στο ΕΠΑΛ+μαθητεία, είτε 3-4 έτη στα ΣΑΕΚ)!

Αφαιρώντας από τη συλλογιστική μας το 1ο Πεδίο (μόνο μέσω ΓΕΛ), απομένουν για το θέμα μας τα Πεδία 2, 3, 4 (για τα ΓΕΛ, ως Τομείς στα ΕΠΑΛ). Η βασική λοιπόν σκέψη, ξεκινάει με τα μαθήματα του σχολείου (ΓΕΛ)... η δική μου άποψη είναι με βάση τη δυσκολία τους, ότι ισχύει: μαθηματικά > φυσική > χημεία > βιολογία! Για ΑΕΠΠ και ΑΟΘ δεν έχω προσωπική πείρα, ωστόσο με τα λίγα που μπορώ να κρίνω θα το συμπλήρωνα: μαθηματικά > φυσική > χημεία > βιολογία > Πληροφορική > ΑΟΘ! Ναι, παραδοσιακά ο μέσος μαθητής ΕΠΑΛ έχει κενά (ή δεν θέλει να τα μάθει, δυσκολεύεται) σε όλα αυτά, ανάλογα.

Και κάπως έτσι συνεχίζω για τα Πανεπιστημιακά τμήματα... δηλαδή για οικονομικά τμήματα τύπου ΟΔΕ, Marketing κ.λπ. μια χαρά πιστεύω θα ανταποκριθεί ο μαθητής ΕΠΑΛ. Επίσης, παιδαγωγικά, βρεφονηπιοκομίας (παλιό όνομα), νοσηλευτική, λογοθεραπεία, κ.λπ.. Αντίθετα, κάτι τμήματα μαθηματικών, φυσικής, κ.λπ. στην ανάποδη πλευρά με τεράστιες δυσκολίες. Στο πολυτεχνείο (το θέμα μας) θα έχει μια καλύτερη αρχική αντιμετώπιση στα εργαστήρια, αλλά στις θεωρίες αναμένεται να έχει (χοντρά) θέματα. Περαιτέρω, για όλα τα είδη Κλάδων, καλύτερα να αποφεύγονται κεντρικά πανεπιστήμια τύπου Αθήνας, Θεσσαλονίκης, ακόμα και Πάτρα-Ιωάννινα-Ηράκλειο... είναι κοινό μυστικό ότι στα επαρχιακά τμήματα, οι απαιτήσεις είναι πιο... "light"!
 
Top