Paragontas7000
Περιβόητο μέλος
Ο Paragontas7000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 4,723 μηνύματα.
26-08-24
11:50
Εχει χαθει η μπαλα εδω μεσα με αυτα που διαβαζουμε
Samael
Τιμώμενο Μέλος
Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,279 μηνύματα.
26-08-24
12:09
Η ουσία είναι ότι η κοινωνία, ειδικά τώρα, χρειάζεται ένα σχολείο πιο ευέλικτο και πιο ευπροσαρμοστο στις πραγματικές της ανάγκες και τάσεις. Αυτή την στιγμή το σχολείο λειτουργεί με έναν fixed τρόπο που βρέξει χιονίσει έχει ακριβώς την ίδια λειτουργία. Δεν μπορεί να δουλέψει αυτό, και εκτός αυτού είναι και απάνθρωπο γιατί θέτει ως προτεραιότητα τα μαθήματα, ενώ η πραγματική προτεραιότητα του θα έπρεπε να είναι οι άνθρωποι, η καλλιέργεια τους και η ανάπτυξη τους, ηθικά, νοητικά και ακόμα και σωματικά. Δεν γίνεται να βγαίνεις από το σχολείο και να μην ξέρεις βασικά πράγματα όπως π.χ. πρώτες βοήθειες.
Ενώ υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων που θεωρεί ότι όλα τα προβλήματα θα λυθούν με παραπάνω πληροφορική, η πραγματικότητα είναι ότι δεν θα λύσει κανένα από τα προβλήματα της κοινωνίας αυτό. Θα συνεχίσουμε να οδεύουμε σε μια τεχνοκρατική κοινωνία που ωφελεί ορισμένους λίγους, ενώ βλάπτει το σύνολο της κοινωνίας. Ο ρόλος του σχολείου πρέπει να αναθεωρηθεί πλήρως και πρέπει να σταματήσει να υφίσταται μόνο ως ο προθάλαμος του πανεπιστημίου. Αντί να έχει δευτερεύοντα ρόλο, το σχολείο πρέπει να αποκτήσει πρωτεύοντα ρόλο και να συμμετάσχει στην ανάπτυξη όλων των πτυχών της προσωπικότητας των ανθρώπων.
Ενώ υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων που θεωρεί ότι όλα τα προβλήματα θα λυθούν με παραπάνω πληροφορική, η πραγματικότητα είναι ότι δεν θα λύσει κανένα από τα προβλήματα της κοινωνίας αυτό. Θα συνεχίσουμε να οδεύουμε σε μια τεχνοκρατική κοινωνία που ωφελεί ορισμένους λίγους, ενώ βλάπτει το σύνολο της κοινωνίας. Ο ρόλος του σχολείου πρέπει να αναθεωρηθεί πλήρως και πρέπει να σταματήσει να υφίσταται μόνο ως ο προθάλαμος του πανεπιστημίου. Αντί να έχει δευτερεύοντα ρόλο, το σχολείο πρέπει να αποκτήσει πρωτεύοντα ρόλο και να συμμετάσχει στην ανάπτυξη όλων των πτυχών της προσωπικότητας των ανθρώπων.
Drglitterstar
Δραστήριο μέλος
Η Drglitterstar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Πατρών. Έχει γράψει 499 μηνύματα.
26-08-24
13:05
Το ν+2 θα ήταν σωστό, αν δεν υπήρχαν άλλοι παράγοντες για τους οποίους κάποιοι φοιτητές το ξεπερνάνε. Για παράδειγμα πολλοί φοιτητές αναγκάζονται και εργάζονται, αρα γιατί πρέπει να έχουν και αυτό το άγχος της πίεσης χρόνου; Επίσης, υπάρχουν πολλοί φοιτητές με οικογένεια, με παιδιά, όπως είναι η περίπτωσή μου, που έχουν παει πίσω οι σπουδές μου στο τμήμα μου γιατί εχω και δυο παιδιά που πρέπει να βοηθήσω στα διαβάσματα τους και στις άλλες υποχρεώσεις τους, ή να αφιερώσω χρόνο στην καθαριότητα του σπιτιού ή στη μαγειρική, αρα ο δικός μου χρόνος μελέτης εκ των πραγμάτων μειώνεται. Για να μην πω για καθηγητές στο τμήμα που κόβουν συνεχώς. Πως να τελειώσει ο φοιτητης όταν έχει μπλέξει με κομπλεξικό καθηγητή που τον κόβει 5 και 6 φορές; Ας βελτιωθεί, λοιπόν, πρώτα το θέμα αυτό με καθηγητές που θεωρούν ότι είναι αυθεντίες και το τμήμα τσιφλίκι τους και ύστερα να εφαρμοστεί το ν+2.
Χρειάζεται αξιολόγηση καθηγητών, ανάλυση στατιστικών για τα μαθήματα, πόσοι περνάνε, παρακολουθούν κλπ
Το μεγάλο θέμα είναι στις σχολές μαθηματικών, φυσικών κλπ που έχουν μέσο όρο αποφοίτησης 6/7 χρόνια. Υποτίθεται ότι το πρόγραμμα σπουδών είναι τέτοιο έτσι ώστε να μπορεί ο μέσος φοιτητής να την τελειώσει στα 4 χρόνια, κάτι το οποίο δεν ισχύει.
Απλά γενικά διαφωνώ με την χαλαρότητα των ελληνικών πανεπιστημίων. Στο εξωτερικό η ακαδημαϊκή αυστηρότητα είναι πολύ μεγαλύτερη. Βλ. Γερμανία, Ελβετία έχουν περιορισμό αριθμό ευκαιριών να περάσουν ένα μάθημα. Δεν λέω να μην υπάρχει ελαστικότητα αλλά όχι αυτό που συμβαίνει σήμερα. Σε όλα τα σοβαρά πανεπιστήμια υπάρχει ανώτατο όριο σπουδών. Και παρόλο που στην πράξη δεν έχει εφαρμοστεί, είδαμε κάποιους φοιτητές που επειδή φοβήθηκαν στρώθηκαν και πήραν το πτυχίο τους. Ήδη έχει λειτουργήσει ως κίνητρο αποφοίτησης.
Έχω συμφοιτητή που βρίσκεται στο 12ο έτος. Δεν δουλεύει ή κάτι τέτοιο, όταν είχαμε μιλήσει μου έλεγε ότι δεν του αρέσει το διάβασμα και θέλει να το πάει χαλαρά, του αρέσει η καθημερινότητα του έτσι όπως είναι, γυμναστήριο και καφέ. Δίνει 1 με 2 μαθήματα ανά εξεταστική, ίσα ίσα να πιάσει το πέντε. Λόγω αναπηρίας είχε μπει χωρίς πανελλήνιες. Τώρα που τελειώνει τη σχολή θα μπει σε ειδικότητα με αναμονή ως υπεράριθμος. Πώς αυτό είναι δίκαιο; Τον θεωρώ και επικίνδυνο.
Paragontas7000
Περιβόητο μέλος
Ο Paragontas7000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 4,723 μηνύματα.
26-08-24
13:08
ελα ομως που αυτο δεν θα γινει ποτε.Και οι 2 μας το ξερουμε. Ο καθε κομπλας δημοσιος υπαλληλος απολαμβανει τη κρατικη ασυλια. Αρα ρε συ ειναι παραλογο αυτο το μετρο να εφαρμοστει στη πραξη. Ασε που πιστευω ψηφιστηκε μονο και μονο για ψηφοθηρικους και οχι ακαδημαικους λογους.Χρειάζεται αξιολόγηση καθηγητών, ανάλυση στατιστικών για τα μαθήματα, πόσοι περνάνε, παρακολουθούν κλπ
Paragontas7000
Περιβόητο μέλος
Ο Paragontas7000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 4,723 μηνύματα.
26-08-24
13:08
δεν πειραζει ωραια ολα αυτα, αλλα βαλε κανα 5ωρο πληροφορικη για να στρωσει χαρακτηρα το καθε καγκουρο15χρονοΗ ουσία είναι ότι η κοινωνία, ειδικά τώρα, χρειάζεται ένα σχολείο πιο ευέλικτο και πιο ευπροσαρμοστο στις πραγματικές της ανάγκες και τάσεις. Αυτή την στιγμή το σχολείο λειτουργεί με έναν fixed τρόπο που βρέξει χιονίσει έχει ακριβώς την ίδια λειτουργία. Δεν μπορεί να δουλέψει αυτό, και εκτός αυτού είναι και απάνθρωπο γιατί θέτει ως προτεραιότητα τα μαθήματα, ενώ η πραγματική προτεραιότητα του θα έπρεπε να είναι οι άνθρωποι, η καλλιέργεια τους και η ανάπτυξη τους, ηθικά, νοητικά και ακόμα και σωματικά. Δεν γίνεται να βγαίνεις από το σχολείο και να μην ξέρεις βασικά πράγματα όπως π.χ. πρώτες βοήθειες.
Ενώ υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων που θεωρεί ότι όλα τα προβλήματα θα λυθούν με παραπάνω πληροφορική, η πραγματικότητα είναι ότι δεν θα λύσει κανένα από τα προβλήματα της κοινωνίας αυτό. Θα συνεχίσουμε να οδεύουμε σε μια τεχνοκρατική κοινωνία που ωφελεί ορισμένους λίγους, ενώ βλάπτει το σύνολο της κοινωνίας. Ο ρόλος του σχολείου πρέπει να αναθεωρηθεί πλήρως και πρέπει να σταματήσει να υφίσταται μόνο ως ο προθάλαμος του πανεπιστημίου. Αντί να έχει δευτερεύοντα ρόλο, το σχολείο πρέπει να αποκτήσει πρωτεύοντα ρόλο και να συμμετάσχει στην ανάπτυξη όλων των πτυχών της προσωπικότητας των ανθρώπων.
Drglitterstar
Δραστήριο μέλος
Η Drglitterstar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Πατρών. Έχει γράψει 499 μηνύματα.
26-08-24
13:43
ελα ομως που αυτο δεν θα γινει ποτε.Και οι 2 μας το ξερουμε. Ο καθε κομπλας δημοσιος υπαλληλος απολαμβανει τη κρατικη ασυλια. Αρα ρε συ ειναι παραλογο αυτο το μετρο να εφαρμοστει στη πραξη. Ασε που πιστευω ψηφιστηκε μονο και μονο για ψηφοθηρικους και οχι ακαδημαικους λογους.
Ξέχασες να αναφέρεις και την οικογενειακράτια στα πανεπιστήμια. Και εγώ για αυτό πιστεύω ότι ψηφίστηκε.
Έτσι όπως είναι αυτήν την στιγμή θα ήταν παράλογο να εφαρμοστεί, είναι one sided μεταρρύθμιση. Τα μικρά ποσοστά επιτυχίας ανά εξετάστική θα εξεταστούν; Ή ακόμα κάποιοι καθηγητές που δεν ανεβάζουν τις διαφάνειες τους στο eclass, ή τα βιβλία που μπορεί να πάρουμε 3 μέρες πριν δώσουμε;
Το ν+2 χρειάζεται και αξιολόγηση καθηγητών και αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών. Άραγε χρειάζονται τόσα πολλά μαθήματα, ειδικά πχ γεωπονικό που έχει από 110 μέχρι 130; Φαντάζομαι θα υπάρχει αλληλοεπικάλυψη στην ύλη.
Αλλά ας μην κάνουμε και τα στραβά μάτια στην φοιτητική νοοτροπία της Ελλάδας.
nicole1982
Εκκολαπτόμενο μέλος
Η nicole1982 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας (Αθήνα). Έχει γράψει 302 μηνύματα.
26-08-24
13:53
Γαλλία, πάντως που εχω παρακολουθησει σπουδές εξ αποστασεως και φέτος ειναι να παρακολουθήσω πάλι σε άλλο πανεπιστήμιο, όντως έχουν αρκετές απαιτήσεις τα μαθήματα και οι Γάλλοι καθηγητές είναι πολύ τσιγκούνηδες στις βαθμολογίες, αλλά το καλό είναι ότι αν εχεις μέσο όρο πάνω από 10 / 20, ακόμα και κάτω από τη βάση να εχεις σε ένα μάθημα το περνάς και δεν το χρωστάς.Θα μπορούσε κι εδώ να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο.Απλά γενικά διαφωνώ με την χαλαρότητα των ελληνικών πανεπιστημίων. Στο εξωτερικό η ακαδημαϊκή αυστηρότητα είναι πολύ μεγαλύτερη. Βλ. Γερμανία, Ελβετία έχουν περιορισμό αριθμό ευκαιριών να περάσουν ένα μάθημα.
GeorgePap2003
Διάσημο μέλος
Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,656 μηνύματα.
26-08-24
14:18
Πιστευω θα εφαρμοστει γιατί η κυβέρνηση έχει δείξει ότι δεν κάνει πίσω και εξ αλλου γιατί να κάνει πίσω όταν η αντιπολίτευση ειναι αδύναμηΈτσι όπως είναι αυτήν την στιγμή θα ήταν παράλογο να εφαρμοστεί,
Paragontas7000
Περιβόητο μέλος
Ο Paragontas7000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 4,723 μηνύματα.
26-08-24
14:42
ετσι ακριβως.Ξέχασες να αναφέρεις και την οικογενειακράτια στα πανεπιστήμια. Και εγώ για αυτό πιστεύω ότι ψηφίστηκε.
Έτσι όπως είναι αυτήν την στιγμή θα ήταν παράλογο να εφαρμοστεί, είναι one sided μεταρρύθμιση. Τα μικρά ποσοστά επιτυχίας ανά εξετάστική θα εξεταστούν; Ή ακόμα κάποιοι καθηγητές που δεν ανεβάζουν τις διαφάνειες τους στο eclass, ή τα βιβλία που μπορεί να πάρουμε 3 μέρες πριν δώσουμε;
Το ν+2 χρειάζεται και αξιολόγηση καθηγητών και αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών. Άραγε χρειάζονται τόσα πολλά μαθήματα, ειδικά πχ γεωπονικό που έχει από 110 μέχρι 130; Φαντάζομαι θα υπάρχει αλληλοεπικάλυψη στην ύλη.
Αλλά ας μην κάνουμε και τα στραβά μάτια στην φοιτητική νοοτροπία της Ελλάδας.
Paragontas7000
Περιβόητο μέλος
Ο Paragontas7000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 4,723 μηνύματα.
26-08-24
14:43
γιωργαρα εχεις δει κανα μπατσο σε καμια σχολη? Και να εφαρμοστει θα αφορα τους πραγματικα αιωνιους που δεν πατανε στη σχολη για χρονιαΠιστευω θα εφαρμοστει γιατί η κυβέρνηση έχει δείξει ότι δεν κάνει πίσω και εξ αλλου γιατί να κάνει πίσω όταν η αντιπολίτευση ειναι αδύναμη
cha0s
Περιβόητο μέλος
Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,574 μηνύματα.
26-08-24
23:01
Κάποια πρόχειρα που μου έρχονται στο μυαλό:
Δε θα πω κατάργηση τμημάτων Φιλολογίας όπως ειπώθηκε, αλλά συγχώνευση με τμήματα φιλοσοφίας κλπ που βγαίνεις το ίδιο (ΠΕ02) και μείωση εισακτέων. Δεν υπάρχει λόγος να καταργήσεις ένα τμήμα, με την έννοια αφενός κάποιος θέλει να σπουδάσει κάτι συγκεκριμένο και δε μπορείς να του στερήσεις το δικαίωμα, αφετέρου κάποιος πρέπει να υπάρχει για να διδάσκει τα αντίστοιχα μαθήματα στα σχολεία.
Άμεση έναρξη λειτουργίας των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Τόσοι Έλληνες φεύγουν στο εξωτερικό για σπουδές. Αν είχαμε εδώ ιδιωτικά πανεπιστήμια, το χρήμα θα έμενε στην Ελλάδα. Συν τοις άλλοις, τα πανεπιστήμια θα απασχολούσαν Έλληνες κατόχους διδακτορικού και δε θα αναγκάζονταν να φεύγουν εξωτερικό για μια θέση λέκτορα/επίκουρου. Θα έβρισκαν δουλειά στην Ελλάδα. Επίσης, το κράτος θα έχει έσοδα από ΦΠΑ των διδάκτρων.
Δημιουργία αγγλοφωνων τμημάτων για προσέλκυση φοιτητών από άλλες χώρες.
Υποχρεωτική πρακτική άσκηση.
Σύστημα με major και minor studies οπως πχ σε Αμερική, BSc computer science με minor business ακούγεται δυνατό χαρτί. Ή major νομικής με minor business. Έτσι, οι φοιτητές θα μπορούν να διευρύνουν τα προσόντα τους και τα επαγγελματικά δικαιώματα τους.
Ως προς τα σχολεία:
Αγγλικά επιπέδου Γ2. Όταν τελειώσει κάποιος το λύκειο να ξέρει αγγλικά σε επίπεδο Γ2. Το μέσο Ολλανδακι που πάει στο γυμνάσιο είναι έτοιμο να δώσει για Proficiency. Εδώ στην Ελλάδα από δημοτικό ως Γ Λυκείου, κάνουμε Present simple και Present Continuous.
Πιστοποιητικό υπολογιστών από το λύκειο. Φτάνει πια με τις ψευδογλωσσες. Τουλάχιστον Windows/Office θα πρέπει να διδάσκονται στο σχολείο σε τέλειο βαθμό, να θεωρούνται δεδομένα. Δε θα πω για Python που έγραψαν κάποιοι, κάποιους δε τους αφορά καθόλου ο προγραμματισμός.
Οικονομική παιδεία από το σχολείο. Βλέπεις 18χρονα από κεντρική Ευρώπη να έχουν λεφτά στη Freedom για παράδειγμα και να χτίζουν σιγά σιγά ένα κεφάλαιο ενώ εδώ ο μέσος 18χρονος δεν έχει ιδέα τη διαφορά μεταξύ μετοχής και ομολόγου και νομίζει ότι ξέρει οικονομικά παπαγαλίζοντας ΑΟΘ.
Ψυχολόγος/νοσηλεύτης σε όλα τα σχολεία και όχι αν υπάρξει περίπτωση και στείλουν αναπληρωτή.
Αυστηρό πρόγραμμα γυμναστικής και όχι "πάρτε μια μπάλα και παίξτε". Επί Γιουγκοσλαβιας μου είχαν πει, μέχρι και στα πανεπιστήμια είχαν υποχρεωτικό μάθημα τη γυμναστική, ακομα και αν σπούδαζες στο πολυτεχνείο.
Οι εκπαιδευτικοί να έχουν 22 μερες άδεια, όπως και οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα. Χριστούγεννα, Πάσχα και καλοκαίρι 3 μήνες κάθονται και πληρώνονται. Ας πάνε σε δημόσιες υπηρεσίες να δουλεύουν πχ ΚΕΠ, μετα τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
Εξέταση όχι με το σύστημα της παπαγαλιας αλλά project based με ομαδικές εργασίες.
Γνωριμία μαθητών με πανεπιστήμια και σχολές στις αρχικές τάξεις του λυκείου, ώστε οι φοιτητές να έχουν χρόνο να αποφασίσουν τι θέλουν να σπουδάσουν και να γνωρίσουν το αντικείμενο των σπουδών που θέλουν να ακολουθήσουν απο πιο πριν.
Τέλος, κατάργηση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων και αξιολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια. Οποίος δεν κάνει να πάει σπίτι του, να πάρει τη θέση του ένας με όρεξη.
Όπως οι αναπληρωτές περνάνε κάθε χρόνο από παθολόγο και ψυχολόγο για να πάρουν τη βεβαίωση ότι μπορούν να εργαστούν, το ίδιο πρέπει να συμβαίνει και με τους μόνιμους.
Δε θα πω κατάργηση τμημάτων Φιλολογίας όπως ειπώθηκε, αλλά συγχώνευση με τμήματα φιλοσοφίας κλπ που βγαίνεις το ίδιο (ΠΕ02) και μείωση εισακτέων. Δεν υπάρχει λόγος να καταργήσεις ένα τμήμα, με την έννοια αφενός κάποιος θέλει να σπουδάσει κάτι συγκεκριμένο και δε μπορείς να του στερήσεις το δικαίωμα, αφετέρου κάποιος πρέπει να υπάρχει για να διδάσκει τα αντίστοιχα μαθήματα στα σχολεία.
Άμεση έναρξη λειτουργίας των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Τόσοι Έλληνες φεύγουν στο εξωτερικό για σπουδές. Αν είχαμε εδώ ιδιωτικά πανεπιστήμια, το χρήμα θα έμενε στην Ελλάδα. Συν τοις άλλοις, τα πανεπιστήμια θα απασχολούσαν Έλληνες κατόχους διδακτορικού και δε θα αναγκάζονταν να φεύγουν εξωτερικό για μια θέση λέκτορα/επίκουρου. Θα έβρισκαν δουλειά στην Ελλάδα. Επίσης, το κράτος θα έχει έσοδα από ΦΠΑ των διδάκτρων.
Δημιουργία αγγλοφωνων τμημάτων για προσέλκυση φοιτητών από άλλες χώρες.
Υποχρεωτική πρακτική άσκηση.
Σύστημα με major και minor studies οπως πχ σε Αμερική, BSc computer science με minor business ακούγεται δυνατό χαρτί. Ή major νομικής με minor business. Έτσι, οι φοιτητές θα μπορούν να διευρύνουν τα προσόντα τους και τα επαγγελματικά δικαιώματα τους.
Ως προς τα σχολεία:
Αγγλικά επιπέδου Γ2. Όταν τελειώσει κάποιος το λύκειο να ξέρει αγγλικά σε επίπεδο Γ2. Το μέσο Ολλανδακι που πάει στο γυμνάσιο είναι έτοιμο να δώσει για Proficiency. Εδώ στην Ελλάδα από δημοτικό ως Γ Λυκείου, κάνουμε Present simple και Present Continuous.
Πιστοποιητικό υπολογιστών από το λύκειο. Φτάνει πια με τις ψευδογλωσσες. Τουλάχιστον Windows/Office θα πρέπει να διδάσκονται στο σχολείο σε τέλειο βαθμό, να θεωρούνται δεδομένα. Δε θα πω για Python που έγραψαν κάποιοι, κάποιους δε τους αφορά καθόλου ο προγραμματισμός.
Οικονομική παιδεία από το σχολείο. Βλέπεις 18χρονα από κεντρική Ευρώπη να έχουν λεφτά στη Freedom για παράδειγμα και να χτίζουν σιγά σιγά ένα κεφάλαιο ενώ εδώ ο μέσος 18χρονος δεν έχει ιδέα τη διαφορά μεταξύ μετοχής και ομολόγου και νομίζει ότι ξέρει οικονομικά παπαγαλίζοντας ΑΟΘ.
Ψυχολόγος/νοσηλεύτης σε όλα τα σχολεία και όχι αν υπάρξει περίπτωση και στείλουν αναπληρωτή.
Αυστηρό πρόγραμμα γυμναστικής και όχι "πάρτε μια μπάλα και παίξτε". Επί Γιουγκοσλαβιας μου είχαν πει, μέχρι και στα πανεπιστήμια είχαν υποχρεωτικό μάθημα τη γυμναστική, ακομα και αν σπούδαζες στο πολυτεχνείο.
Οι εκπαιδευτικοί να έχουν 22 μερες άδεια, όπως και οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα. Χριστούγεννα, Πάσχα και καλοκαίρι 3 μήνες κάθονται και πληρώνονται. Ας πάνε σε δημόσιες υπηρεσίες να δουλεύουν πχ ΚΕΠ, μετα τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
Εξέταση όχι με το σύστημα της παπαγαλιας αλλά project based με ομαδικές εργασίες.
Γνωριμία μαθητών με πανεπιστήμια και σχολές στις αρχικές τάξεις του λυκείου, ώστε οι φοιτητές να έχουν χρόνο να αποφασίσουν τι θέλουν να σπουδάσουν και να γνωρίσουν το αντικείμενο των σπουδών που θέλουν να ακολουθήσουν απο πιο πριν.
Τέλος, κατάργηση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων και αξιολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια. Οποίος δεν κάνει να πάει σπίτι του, να πάρει τη θέση του ένας με όρεξη.
Όπως οι αναπληρωτές περνάνε κάθε χρόνο από παθολόγο και ψυχολόγο για να πάρουν τη βεβαίωση ότι μπορούν να εργαστούν, το ίδιο πρέπει να συμβαίνει και με τους μόνιμους.
nPb
Επιφανές μέλος
Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,425 μηνύματα.
26-08-24
23:52
Το βασικό ερώτημα είναι ένα: ο πιερ πώς έγινε υπουργός παιδείας. Δεν χαίρεστε που αντί να διαβάζετε εσείς θα διαβάζει το ΑΙ ολόγραμμά σας για τις πανελλαδικές; Ουπς...νόμιζα ότι μιλάμε για την Ελλάδα 5.0.
Το πρόβλημα νομίζω είναι στο πως διδάσκονται τα μαθήματα. Κανένας δεν έχει αναρωτηθεί για ποιο λόγο ενώ έχουμε τόσους Φιλολόγους, Μαθηματικούς, Φυσικούς... σε επίπεδο διδακτικής είμαστε τόσο χάλια; Σε εργασίες της μαθηματικής παιδείας αναφέρονται αγκυλώσεις που για λόγους συστημικής ύπαρξης τα μαθήματα εξετάζουν μόνο ασκήσεις μεθοδολογίας. Ποιος τελικά μαθαίνει κάτι;
Το πρόβλημα νομίζω είναι στο πως διδάσκονται τα μαθήματα. Κανένας δεν έχει αναρωτηθεί για ποιο λόγο ενώ έχουμε τόσους Φιλολόγους, Μαθηματικούς, Φυσικούς... σε επίπεδο διδακτικής είμαστε τόσο χάλια; Σε εργασίες της μαθηματικής παιδείας αναφέρονται αγκυλώσεις που για λόγους συστημικής ύπαρξης τα μαθήματα εξετάζουν μόνο ασκήσεις μεθοδολογίας. Ποιος τελικά μαθαίνει κάτι;
χημεια4λαιφ
Νεοφερμένος
Ο χημεια4λαιφ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ. Έχει γράψει 96 μηνύματα.
27-08-24
12:35
Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι όντως τα καλύτερα; Αποτυχημένος δεν είναι όποιος δεν γράφει καλά στις πανελλήνιες...Oh boy τοπικάρα.
- Στο εξωτερικό φεύγουν μόνο οι αποτυχημένοι Έλληνες γιατροί, γιατί δεν κατάφεραν να συγκεντρώσουν μόρια να περάσουν σε σοβαρό ελληνικό πανεπιστήμιο. Για τον λόγο αυτό άλλωστε οι Ρουμανίες Βουλγαρίες είναι πρώτες σε μετατροπή αποτυχημένων σε ημι-επιτυχημένων γιατρών.
- Το ίδιο για τους δικηγόρους, αλλά βάλε Κύπρος.
- Η έκθεση είναι σπουδαίο μάθημα, και ορθώς το δίνουνε από όλα τα πεδία.
- Η ΕΒΕ λειτουργεί.
- Δε χρειάζεται όσοι θέλουν να πάνε πανεπιστήμιο και γράφουν χαμηλούς βαθμούς, να πηγαίνουν.
cha0s
Περιβόητο μέλος
Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,574 μηνύματα.
27-08-24
12:58
Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι όντως τα καλύτερα; Αποτυχημένος δεν είναι όποιος δεν γράφει καλά στις πανελλήνιες...
Ετσι του έχουν πει οι γονείς του και από το φροντιστήριο. Μόνο ΑΠΘ ή ΕΚΠΑ, αλλιώς Harvard. Αν δεν γράψεις καλά, απέτυχες.
Είναι απόψεις που τις ακούς συχνά από φοιτητές που δεν έχουν επαφή με την αγορά εργασίας ή δεν έχουν ταξιδέψει στη ζωή τους και ζούνε στη φούσκα "Μονό Ελλάδα ή τίποτα". Αυτό μου θυμίζει απόψεις "Ναι αλλά η Ελλάδα έχει ήλιο".
Στην πορεία, πολλοί αναθεωρούν γρήγορα, προτού προσγειωθουν απότομα. Εκτός αν η κακιά αυτή συμβαίνει επειδή του έφαγε κάποιος τη θέση σε μια δουλειά που τελείωσε νομική στη Βουλγαρία, αν εργάστηκε ποτέ.
Στην αγορά εργασίας, κανείς δεν ασχολείται με το που τελείωσες και αν το πανεπιστήμιο σου είναι στα καλύτερα του κόσμου. Ακόμα και στις μεγαλύτερες εταιρίες που ΙΤ στην Αμερική, βλέπεις σε υψηλόβαθμες θέσεις άτομα που τελείωσαν Ινδία, σε πανεπιστήμια τέρμα κάτω στις κατατάξεις.
Τα ίδια που θα μάθεις στην Ελλάδα, θα μάθεις και στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία. Η βιβλιογραφία πλέον είναι προσβάσιμη από παντού και υπάρχουν όλα στα αγγλικά. Τις κατατάξεις τις κοιτάζει κάποιος που θέλει να ασχοληθεί για έρευνα και αυτό γιατί τα πανεπιστήμια εκει έχουν μεγάλη χρηματοδότηση. Για εργασία, κανείς δεν ασχολείται. Για παράδειγμα εχω γνωρίσει άτομο που τελείωσε ΤΕΙ Σερρών και δούλευε στην Microsoft.
Αν δει κάποιος στις κατατάξεις, για παράδειγμα το πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου είναι πιο πάνω από αρκετά της Αγγλίας. Αλλά με τη λογική που υπάρχει εδώ μέσα και τις κατατάξεις "Ναι αλλά ο άλλος σπούδασε Αγγλία". Μη τρώτε παπά στη ζωή σας!
Θέλετε να μου πείτε ότι ο Βούλγαρος όταν αρρωσταίνει, δεν πάει στο νοσοκομείο; Ο Ρουμάνος όταν χρειάζεται δικηγόρο, ψάχνει έναν από Ελλάδα γιατί οι Ρουμάνοι δικηγόροι δεν είναι καλοί;
Επίσης, δε μπορώ να δεχτώ το γεγονός ότι δικηγόρος γίνεται κάποιος που ξέρει τέλεια αρχαία ελληνικά το άγνωστο κείμενο και μπορεί να παπαγαλισει 90 σελίδες ιστορία. Μπορεί τα μαθήματα του λυκείου να μην τον ενδιαφέρουν, αλλά η νομική επιστήμη να τον ενδιαφέρει, να διαβάζει για τη σχολή με ενθουσιασμό και να γίνει ένας εξαιρετικός νομικός.
nPb
Επιφανές μέλος
Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,425 μηνύματα.
27-08-24
12:59
Ξέχασες να αναφέρεις και την οικογενειακράτια στα πανεπιστήμια. Και εγώ για αυτό πιστεύω ότι ψηφίστηκε.
Aυτό δεν θα πάψει να υπάρχει, καθώς υπάρχει και στο εξωτερικό. Εκεί το αναφέρουν ως στοχευμένη δικτύωση στην επικοινωνία του υποψηφίου για δουλειά. Υπάρχει και ο όρος nepo baby. Στην Ελλάδα επειδή τα μεγέθη είναι μικρά, ισχύουν οι αναλογίες και φαίνονται έντονα ξεκινώντας από την πολιτική που για τα τελευταία 1,2,3,..., 200 χρόνια αποτελείται από 10 γνωστές οικογένειες με εναλλασσόμενο επώνυμο. Πώς μετά θα πρέπει να αλλάξει η οικογενειοκρατία (ειδικά) στο δημόσιο Πανεπιστήμιο όταν ο νομοθετικός διαχειριστής του δημόσιου Πανεπιστημίου είναι η ... Βουλή η οποία ελέγχεται από οικογένειες;
Ας υποθέσουμε ότι ο χ καθηγητής Πανεπιστημίου έχει δύο παιδιά, στην ηλικία τη δική μας, δηλαδή, να ψάχνουν για δουλειά ή να σπουδάζουν κάτι (με μεταπτυχιακό, διδακτορικό, κτλ). Δεν θα κοιτάξει και αυτός να βρει άκρες να τα σπρώξει λίγο σε καρέκλες; Όσο ηθικός, καλός άνθρωπος να είναι, θα φροντίσει πρώτα τα δικά του παιδιά. Αυτή η λογική δρα σε επαγωγική μορφή και γενικεύεται στο σύνολο για κάθε ν. Όλα τα ν του πληθυσμού μετά δεν θα κάνουν το ίδιο;
Γι' αυτό έχω σταματήσει να μπλέκομαι αρκετά με την πολιτική συζήτηση επειδή δεν οδηγεί κάπου και μετά πικραίνομαι. Λειτουργεί ως τοξικότητα. Η βασική ιδέα είναι η αποχή και η αδιαφορία, ως τοξικότητα προς τους πολιτικούς. Κοιτάζω πλέον μόνο ότι μπορώ εγώ να κάνω για τη σύντομη ζωή μου. Ακούγεται εγωϊστικό αλλά είναι λιγότερο ανήθικο από την αίσθηση νεποτισμού ως δημοκρατία στην κοινωνία που ζούμε. Για το θέμα συζήτησης, δεν έχω καμία αυταπάτη ότι θα άλλαζε ποτέ κάτι επειδή
Οι πολιτικοί δεν εκλέγονται με προοπτική να βελτιώσουν καταστάσεις. Κλείνουμε κάπου 5 χρόνια και στην Πάτρα δεν έχουμε τρένο. Απίθανο. Μια από τις πρώτες πόλεις της Ελλάδας που είχαν τρένο και δίκτυο από τον 19ο αιώνα, ... το 2024, δεν έχει τρένο. Τα έργα έχουν παγώσει γιατί μάλλον δεν είναι προεκλογική περίοδος.
Η παιδεία έχει βαλτώσει, επειδή δεν είναι προεκλογική περίοδος.
nPb
Επιφανές μέλος
Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,425 μηνύματα.
27-08-24
13:03
Στην Ελλάδα για έναν παράξενο λόγο, ο τρόπος διδασκαλίας των μαθηματικών επιστημών διαφέρει σε ποσοστό 90% από άλλες χώρες είτε λόγω απουσίας βιβλιογραφίας, είτε από το γεγονός ότι αρκετοί καθηγητές μέσης εκπαίδευσης έτσι τα έχουν μάθει (αυτό είναι η νοοτροπία) και αυτοί με τη σειρά τους, ... δημιουργούν τους αυριανούς καθηγητές που έτσι τα έχουν μάθει. Οι καθηγητές Πανεπιστημίου εκτός από ένα διδακτορικό, για τις απλές πράξεις ή την επεξήγηση των μαθηματικών χρησιμοποιούν και αυτοί, αυτό που έχουν μάθει από το σχολείο. Είναι ο Ελληνικός τρόπος σκέψης (= τσαπατσουλιά). Οι θετικές επιστήμες στην Ελλάδα αντιμετωπίζονται ως μια μεθοδολογία για ένα διαγώνισμα και αυτό επιδρά πως η ίδια η πολιτεία, η κοινωνία και οι θεσμοί, αντιλαμβάνονται αυτές τις επιστήμες.
Άλλος ο τρόπος σκέψης στη Γερμανία ή την Ρουμανία και άλλος ο τρόπος σκέψης στην Ελλάδα. Όχι μόνο στα Μαθηματικά, αλλά γενικά στον τρόπο ζωής και αντίληψης των πραγμάτων.
Έχει ενδιαφέρον πως διδάσκεται και παρουσιάζεται η λύση σε ένα πρόβλημα με τρίτη ρίζα ενός αριθμού στην Ελλάδα και στην Αγγλία ή τη Γερμανία.
Άλλος ο τρόπος σκέψης στη Γερμανία ή την Ρουμανία και άλλος ο τρόπος σκέψης στην Ελλάδα. Όχι μόνο στα Μαθηματικά, αλλά γενικά στον τρόπο ζωής και αντίληψης των πραγμάτων.
Έχει ενδιαφέρον πως διδάσκεται και παρουσιάζεται η λύση σε ένα πρόβλημα με τρίτη ρίζα ενός αριθμού στην Ελλάδα και στην Αγγλία ή τη Γερμανία.
χημεια4λαιφ
Νεοφερμένος
Ο χημεια4λαιφ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ. Έχει γράψει 96 μηνύματα.
27-08-24
13:13
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο...Ετσι του έχουν πει οι γονείς του και από το φροντιστήριο. Μόνο ΑΠΘ ή ΕΚΠΑ, αλλιώς Harvard. Αν δεν γράψεις καλά, απέτυχες.
Είναι απόψεις που τις ακούς συχνά από φοιτητές που δεν έχουν επαφή με την αγορά εργασίας ή δεν έχουν ταξιδέψει στη ζωή τους και ζούνε στη φούσκα "Μονό Ελλάδα ή τίποτα". Αυτό μου θυμίζει απόψεις "Ναι αλλά η Ελλάδα έχει ήλιο".
Στην πορεία, πολλοί αναθεωρούν γρήγορα, προτού προσγειωθουν απότομα. Εκτός αν η κακιά αυτή συμβαίνει επειδή του έφαγε κάποιος τη θέση σε μια δουλειά που τελείωσε νομική στη Βουλγαρία, αν εργάστηκε ποτέ.
Στην αγορά εργασίας, κανείς δεν ασχολείται με το που τελείωσες και αν το πανεπιστήμιο σου είναι στα καλύτερα του κόσμου. Ακόμα και στις μεγαλύτερες εταιρίες που ΙΤ στην Αμερική, βλέπεις σε υψηλόβαθμες θέσεις άτομα που τελείωσαν Ινδία, σε πανεπιστήμια τέρμα κάτω στις κατατάξεις.
Τα ίδια που θα μάθεις στην Ελλάδα, θα μάθεις και στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία. Η βιβλιογραφία πλέον είναι προσβάσιμη από παντού και υπάρχουν όλα στα αγγλικά. Τις κατατάξεις τις κοιτάζει κάποιος που θέλει να ασχοληθεί για έρευνα και αυτό γιατί τα πανεπιστήμια εκει έχουν μεγάλη χρηματοδότηση. Για εργασία, κανείς δεν ασχολείται. Για παράδειγμα εχω γνωρίσει άτομο που τελείωσε ΤΕΙ Σερρών και δούλευε στην Microsoft.
Αν δει κάποιος στις κατατάξεις, για παράδειγμα το πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου είναι πιο πάνω από αρκετά της Αγγλίας. Αλλά με τη λογική που υπάρχει εδώ μέσα και τις κατατάξεις "Ναι αλλά ο άλλος σπούδασε Αγγλία". Μη τρώτε παπά στη ζωή σας!
Θέλετε να μου πείτε ότι ο Βούλγαρος όταν αρρωσταίνει, δεν πάει στο νοσοκομείο; Ο Ρουμάνος όταν χρειάζεται δικηγόρο, ψάχνει έναν από Ελλάδα γιατί οι Ρουμάνοι δικηγόροι δεν είναι καλοί;
Επίσης, δε μπορώ να δεχτώ το γεγονός ότι δικηγόρος γίνεται κάποιος που ξέρει τέλεια αρχαία ελληνικά το άγνωστο κείμενο και μπορεί να παπαγαλισει 90 σελίδες ιστορία. Μπορεί τα μαθήματα του λυκείου να μην τον ενδιαφέρουν, αλλά η νομική επιστήμη να τον ενδιαφέρει, να διαβάζει για τη σχολή με ενθουσιασμό και να γίνει ένας εξαιρετικός νομικός.
Panzerkampfwagen
Διάσημο μέλος
Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,898 μηνύματα.
27-08-24
23:18
Φίλε μου, καλό είναι στη ζωή να μιλάμε με ειλικρίνεια και όχι με υπονοούμενα.Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι όντως τα καλύτερα; Αποτυχημένος δεν είναι όποιος δεν γράφει καλά στις πανελλήνιες...
Το πρόβλημά μου είναι ότι ο κομπλεξισμός υπάρχει στους ξένους φοιτητές που αργότερα θα έρθουν να διεκδικήσουν θέση στη χώρα μας.
Όχι ότι ανησυχώ, εγώ προσωπικά είμαι πεπεισμένος για την ικανότητά μου. Αυτό που με τρελαίνει είναι ότι τρέφουν αυταπάτες.
Βγαίνεις στο εξωτερικό, γιατί ΔΕΝ πέτυχες στην Ελλάδα. Πας να γίνεις δικηγόρος στη Κύπρο, ΕΠΕΙΔΗ δεν έγραψες 18.000 μόρια.
ΑΥΤΟ το κόμπλεξ εμένα με τρελαίνει. Ότι "μας κατουράει" ένας που αν δεν είχε πέντε φράγκα στην άκρη τώρα θα ήταν ντελιβεράς ή σερβιτόρος. Και το χειρότερο είναι ότι θα πληρώνει τους καθηγητές στα πανεπιστήμια και κατά πάσα πιθανότητα θα βγει με ένα χαρτάκι εκεί πέρα.
Ας μιλήσουν και τα στατιστικά μόνα τους:
Πώς γίνεται μια μικρή χώρα όπως η Βουλγαρία να βγάζει κατά κεφαλήν ΤΟΥΣ περισσότερους γιατρούς/οδοντιάτρους από ό,τι χώρες όπως Γερμανία, Ολλανδία, κλπ;
Πώς γίνεται να βγάζουν χώρες με 5, 6 εκ. πληθυσμό να βγάζουν ΤΡΙΠΛΑΣΙΟΥΣ γιατρούς από τον ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ;
ΓΙΑΤΙ δέχονται όσους απέτυχαν στο σύστημα της χώρας τους.
Εμένα αυτό προσωπικά σα γεγονός με αφήνει αδιάφορο. Αυτό που με ενοχλεί είναι όταν οι ίδιοι πάνε να το παίξουν ότι και καλά χέστηκαν για τα ελληνικά πανεπιστήμια, χέστηκαν για την ελληνική παιδεία.
Όποιος εμένα έρθει και μου πει "Πήγα Κύπρο να μάθω νομική επειδή έγραψα 11.000 μόρια στις πανελλήνιες και έχω τη κάψα να γίνω δικηγόρος και τυχαίνει οι γονείς μου να μπορούν να μου το πληρώσουν" δε πρόκειται να λάβει αρνητικό σχόλιο.
Να τα λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Ξέρω ότι ενοχλώ επειδή είμαι ρεαλιστής και σκάω φούσκες, αλλά τα στατιστικά είναι με το μέρος μου.
Panzerkampfwagen
Διάσημο μέλος
Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,898 μηνύματα.
27-08-24
23:22
Το θέμα είναι ότι το πανεπιστήμιο δεν ευθύνεται για όλα αυτά.Το ν+2 θα ήταν σωστό, αν δεν υπήρχαν άλλοι παράγοντες για τους οποίους κάποιοι φοιτητές το ξεπερνάνε. Για παράδειγμα πολλοί φοιτητές αναγκάζονται και εργάζονται, αρα γιατί πρέπει να έχουν και αυτό το άγχος της πίεσης χρόνου; Επίσης, υπάρχουν πολλοί φοιτητές με οικογένεια, με παιδιά, όπως είναι η περίπτωσή μου, που έχουν παει πίσω οι σπουδές μου στο τμήμα μου γιατί εχω και δυο παιδιά που πρέπει να βοηθήσω στα διαβάσματα τους και στις άλλες υποχρεώσεις τους, ή να αφιερώσω χρόνο στην καθαριότητα του σπιτιού ή στη μαγειρική, αρα ο δικός μου χρόνος μελέτης εκ των πραγμάτων μειώνεται. Για να μην πω για καθηγητές στο τμήμα που κόβουν συνεχώς. Πως να τελειώσει ο φοιτητης όταν έχει μπλέξει με κομπλεξικό καθηγητή που τον κόβει 5 και 6 φορές; Ας βελτιωθεί, λοιπόν, πρώτα το θέμα αυτό με καθηγητές που θεωρούν ότι είναι αυθεντίες και το τμήμα τσιφλίκι τους και ύστερα να εφαρμοστεί το ν+2.
Σα να λες ότι θες να επιστρέψεις μια κορνίζα επειδή τελικά κρίνεις πως δε ταιριάζει με τη ταπετσαρία σου.
Λέγεται πλάνη ως προς τα παραγωγικά αίτια της βούλησης και νομικά είναι αδιάφορη (ΑΚ 143).
Τα ΑΕΙ έχουν συγκεκριμένη αποστολή στη κοινωνία. Δεν είναι ούτε νταντάδες ούτε φίλοι να μπορούν να δείξουν ανοχή για όσους έκαναν λάθος υπολογισμούς.
Για όσους εργάζονται, υπάρχει η μερική φοίτηση.
Για όσους έχουν οικογένεια, υπάρχει η αναστολή σπουδών.
physicscrazy
Δραστήριο μέλος
Ο physicscrazy αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 741 μηνύματα.
28-08-24
03:57
Ωραίο θέμα. Δεν ξέρω αν είναι controversial, κάποια σίγουρα είναι, αλλά θα γράψω όλα αυτά που πιστεύω ότι θα βελτίωναν την εκπαίδευση:
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
1) Κατάργηση των θρησκευτικών από όλες τις βαθμίδες ΑΜΕΣΑ.
Το μάθημα δεν προσφέρει τίποτα πέρα από αναχρονιστικές και μεσαιωνικές αντιλήψεις. Οποίος θέλει κατήχηση ας την κάνει σπίτι του, το κράτος οφείλει να μη μυεί τους πολίτες του στον ανορθολογισμό.
2) Αλλαγή της ιστορίας από εθνικιστικό εργαλείο σε σοβαρή μελέτη της ιστορίας. Μελέτη και της σύγχρονης ιστορίας, ελληνικής και ευρωπαϊκής.
3) Προσθήκη μαθήματος οικονομικών και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Είναι γελοίο το ότι οι 18αρηδες δεν έχουν ιδέα από επιτόκια, πληθωρισμό, ανατοκισμό, χρέος κλπ. και τους ζητάμε να ψηφίσουν και να ζήσουν στις σύγχρονες οικονομίες. Είναι απλά αδύνατο. Για αυτό κιόλας μετά έχεις τον κάθε λαοπλάνο να σου τάζει....ότι θα γίνεις Ελβετία (ή και Αργεντινή). Και οι αμαθείς πολίτες τους πιστεύουν.
4) Η πολιτική παιδεία θα έπρεπε να είναι ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΟ μάθημα. Πάω στοίχημα ότι αν ρωτήσετε τους πολίτες ποιο είναι το πλήρες όνομα του πολιτεύματος της χώρας, η πλειονότητα δε θα μπορεί να το κατονομάσει. Οι ιδιοι πολιτες που καλουνται να ψηφισουν. Enough said.
5) Προσθήκη φιλοσοφίας/λογικής. Οι περισσότεροι απόφοιτοι λυκείου δεν μπορούν να αρθρώσουν δυο επιχειρήματα σωστά. Αν κάνετε μια σοβαρή συζήτηση με την πλειονότητα των πολιτών, δεν ξέρουν τι αποτελεί επιχείρημα, σωστή πηγή, επίκληση στο συναίσθημα/αυθεντία.
6) Υπάρχουν πολλά μαθήματα, τα οποία είναι πολύ σημαντικά αλλά παραμελωνται συνεχώς. Αγγλικά, 2η ξένη γλώσσα, πληροφορική... Αυτό πρέπει να διορθωθεί ΑΜΕΣΑ. Δεν μπορούμε να βγάζουμε αποφοίτους λυκείου που δεν ξέρουν αγγλικά το 2024.
7) Οκ, αυτό είμαι σίγουρος ότι θα είναι controversial, but hear me out: καταργηση καλλιτεχνικων και γυμναστικης απο τα σχολεια και ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ απο γυμναστικους/καλλιτεχνικους συλλογους. Και εξηγω:
τα σχολεία δεν έχουν τις απαραίτητες δομές ούτε το εξειδικευμενο προσωπικό για να γίνουν σωστά η γυμναστική και τα καλλιτεχνικά. Φανταστείτε ότι αν ένα παιδί θέλει να κάνει μπάσκετ, ένα άλλο ποδόσφαιρο και ένα τρίτο σαξόφωνο, τότε κάθε σχολείο θα έπρεπε να έχει ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, ένα μπάσκετ και μια πλήρη αιθουσα μουσικης. Αυτό είναι αδύνατο. Η λύση που προτείνω λοιπόν είναι η πλήρης κατάργηση αυτών των μαθημάτων από το σχολείο, και η αναγκαστική εγγραφή των μαθητών τα απογεύματα σε ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ένα άθλημα και μια καλή τέχνη. Έτσι και λύνεις το πρόβλημα των εγκαταστάσεων και της παραμέλησης αυτών των μαθημάτων. Αν ο κάθε μαθητής κάνει πραγματικά κάτι που έχει επιλέξει και του αρέσει, θα το κάνει και πολύ καλύτερα. Επίσης, οι σύλλογοι θα ανταγωνίζονται για να παίρνουν περισσότερους/καλύτερους μαθητές και μέσω ανταγωνισμού θα βελτιώνονται και αυτοί.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ:
Ομολογώ πως το παρόν σύστημα μου φαίνεται το καλύτερο που έχει υπάρξει, αλλά θα άλλαζα κάποια πραγματα:
1) Δεν ξέρω τι ισχύει τώρα, αλλά οι πανελλήνιες θα πρέπει να διεξάγονται πριν τις ενδοσχολικές εξετάσεις.
2) Τα 4 μαθήματα είναι ο βέλτιστος αριθμός, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί η έκθεση είναι μαζί με τη λογοτεχνία. Πιστεύω πως η έκθεση θα έπρεπε να είναι μόνη της και η λογοτεχνία να φύγει τελείως. Τζάμπα κόπος για τους μαθητές.
3) Η ΕΒΕ είναι ηλίθιο μέτρο. Απλά οδηγεί σε άδεια τμήματα, ενώ υπάρχουν υποδομές και καθηγητές να διδάξουν. Τζάμπα μένουν υποψήφιοι απέξω.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ:
1) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΜΕΤΑΓΡΑΦΩΝ. Δε βγάζει κανένα νόημα, οδηγεί απλά στην είσοδο υποψηφίων σε σχολές από την πίσω πόρτα. Η λύση είναι να χτιστούν περισσότερες εστίες και να υπάρχει περισσότερη οικονομική στήριξη για τους φοιτητές.
2) Κατάργηση Ευδοξου. Ναι το ξέρω είναι controversial, αλλά αφήστε με να πω την προσωπική μου εμπειρία με τον ευδοξο και γιατί δε μου αρέσει καθόλου.
Ο ευδοξος λειτουργεί ως εξής: ο κάθε φοιτητής έχει δικαίωμα να πάρει τόσα βιβλία όσα και ο αριθμός των μαθημάτων που απαιτείται για την ολοκλήρωση των σπουδών. Για κάθε μάθημα ο φοιτητής μπορεί να πάρει το πολύ 1 βιβλίο. Βασικά στοιχεία του Ευδοξου είναι τα εξης:
a) πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα ελληνικός εκδοτικός οίκος που έχει τα δικαιώματα για να εκδίδει το βιβλιο.
b) Tις επιλογές βιβλίων, μεταξύ των οποίων μπορείς να διαλέξεις για κάθε μάθημα, τις ορίζει ο εκάστοτε καθηγητής του μαθήματος.
Αυτά τα δυο στοιχεία καθιστούν το συστημα τελείως άχρηστο. Καταρχάς τα περισσότερα καλά πανεπιστημιακά βιβλία είναι από ξένους συγγραφείς. Για τα περισσότερα επίσης μαθήματα, κανένας ελληνικός οίκος δεν έχει αγοράσει τα δικαιώματα έκδοσης στην Ελλάδα. Άρα το σύστημα ουσιαστικά σε οδηγεί στο να παίρνεις βιβλία τα οποία δεν πολυαξιζει να τα πάρεις, μόνο και μόνο με τη λογική ότι "αφού τζάμπα ειναι". Από προσωπική εμπειρία, από το φυσικό ΕΚΠΑ, από τα 44 μαθήματα που χρειαζόταν κάποιος να περάσει για πτυχίο, ζήτημα να είχαν καμία 15αρια βιβλίο που να άξιζε να πάρεις. Στα υπολοιπα 30, πήρα κάποιο βιβλίο απλά για να πάρω κάτι.
Το δεύτερο στοιχείο όμως είναι το χειρότερο. Ο καθηγητής του εκάστοτε μαθήματος βάζει τη λίστα με τις επιλογές. Τι γίνεται λοιπόν όταν ο καθηγητής έχει γράψει ένα βιβλίο "κατάλληλο" για το μάθημα? Πολύ απλά, θα το βάλει στη λίστα και θα βάλει και κάνα δυο ακόμα άκυρα βιβλία. Μάλιστα, όσο κακό και να ναι το βιβλίο του, θα το πάρουν όλοι αφού τα αλλά έχουν "διαλεχτεί" έτσι ώστε να μην έχουν και πολλή σχέση με το μάθημα. Άρα στο τέλος της ημέρας, ο καθηγητής δε χρειάζεται να προσπαθήσει να γράψει και κανένα σοβαρό βιβλίο, αφού δεν έχει να ανταγωνιστεί κάποιον. Έχει το μονοπώλιο στο μάθημα του.
Η λύση λοιπόν κατ' έμε είναι η κατάργηση του Ευδοξου και η αντικατάσταση από ένα "κουπονι" κάποιας αξίας, π.χ. 1000 ευρώ (περίπου η αξία για να πάρει βιβλία για τα μισά μαθήματα). Αυτά το κουπόνι θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει ο φοιτητης στη διάρκεια των σπουδών του για να αγοράσει οποια βιβλία θέλει, μέχρι την αξία του κουπονιού. Έτσι θα υπάρχει και πραγματικός ανταγωνισμός, γιατί πολύ απλά ο φοιτητής θα σκέφτεται περισσότερο ποια βιβλία αξίζει πραγματικά να πάρει, αφού είναι πεπερασμένος ο αριθμός.
3) Περισσότερη σύμπραξη μεταξύ ιδιωτικού τομέα και πανεπιστημίων. Έτσι και ο ιδιωτικός τομέας θα κερδίσει μέσω τεχνογνωσίας, και το πανεπιστήμιο θα κερδίσει κονδύλια, και οι φοιτητές θα μπορούν να αποκτούν εμπειρία και χρήματα ήδη από το πανεπιστήμιο.
Σορρυ για το μεγάλο ποστ, αλλά είναι ένα θέμα πάνω στο οποίο μπορεί να γίνει πολλή συζήτηση.
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
1) Κατάργηση των θρησκευτικών από όλες τις βαθμίδες ΑΜΕΣΑ.
Το μάθημα δεν προσφέρει τίποτα πέρα από αναχρονιστικές και μεσαιωνικές αντιλήψεις. Οποίος θέλει κατήχηση ας την κάνει σπίτι του, το κράτος οφείλει να μη μυεί τους πολίτες του στον ανορθολογισμό.
2) Αλλαγή της ιστορίας από εθνικιστικό εργαλείο σε σοβαρή μελέτη της ιστορίας. Μελέτη και της σύγχρονης ιστορίας, ελληνικής και ευρωπαϊκής.
3) Προσθήκη μαθήματος οικονομικών και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Είναι γελοίο το ότι οι 18αρηδες δεν έχουν ιδέα από επιτόκια, πληθωρισμό, ανατοκισμό, χρέος κλπ. και τους ζητάμε να ψηφίσουν και να ζήσουν στις σύγχρονες οικονομίες. Είναι απλά αδύνατο. Για αυτό κιόλας μετά έχεις τον κάθε λαοπλάνο να σου τάζει....ότι θα γίνεις Ελβετία (ή και Αργεντινή). Και οι αμαθείς πολίτες τους πιστεύουν.
4) Η πολιτική παιδεία θα έπρεπε να είναι ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΟ μάθημα. Πάω στοίχημα ότι αν ρωτήσετε τους πολίτες ποιο είναι το πλήρες όνομα του πολιτεύματος της χώρας, η πλειονότητα δε θα μπορεί να το κατονομάσει. Οι ιδιοι πολιτες που καλουνται να ψηφισουν. Enough said.
5) Προσθήκη φιλοσοφίας/λογικής. Οι περισσότεροι απόφοιτοι λυκείου δεν μπορούν να αρθρώσουν δυο επιχειρήματα σωστά. Αν κάνετε μια σοβαρή συζήτηση με την πλειονότητα των πολιτών, δεν ξέρουν τι αποτελεί επιχείρημα, σωστή πηγή, επίκληση στο συναίσθημα/αυθεντία.
6) Υπάρχουν πολλά μαθήματα, τα οποία είναι πολύ σημαντικά αλλά παραμελωνται συνεχώς. Αγγλικά, 2η ξένη γλώσσα, πληροφορική... Αυτό πρέπει να διορθωθεί ΑΜΕΣΑ. Δεν μπορούμε να βγάζουμε αποφοίτους λυκείου που δεν ξέρουν αγγλικά το 2024.
7) Οκ, αυτό είμαι σίγουρος ότι θα είναι controversial, but hear me out: καταργηση καλλιτεχνικων και γυμναστικης απο τα σχολεια και ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ απο γυμναστικους/καλλιτεχνικους συλλογους. Και εξηγω:
τα σχολεία δεν έχουν τις απαραίτητες δομές ούτε το εξειδικευμενο προσωπικό για να γίνουν σωστά η γυμναστική και τα καλλιτεχνικά. Φανταστείτε ότι αν ένα παιδί θέλει να κάνει μπάσκετ, ένα άλλο ποδόσφαιρο και ένα τρίτο σαξόφωνο, τότε κάθε σχολείο θα έπρεπε να έχει ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, ένα μπάσκετ και μια πλήρη αιθουσα μουσικης. Αυτό είναι αδύνατο. Η λύση που προτείνω λοιπόν είναι η πλήρης κατάργηση αυτών των μαθημάτων από το σχολείο, και η αναγκαστική εγγραφή των μαθητών τα απογεύματα σε ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ένα άθλημα και μια καλή τέχνη. Έτσι και λύνεις το πρόβλημα των εγκαταστάσεων και της παραμέλησης αυτών των μαθημάτων. Αν ο κάθε μαθητής κάνει πραγματικά κάτι που έχει επιλέξει και του αρέσει, θα το κάνει και πολύ καλύτερα. Επίσης, οι σύλλογοι θα ανταγωνίζονται για να παίρνουν περισσότερους/καλύτερους μαθητές και μέσω ανταγωνισμού θα βελτιώνονται και αυτοί.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ:
Ομολογώ πως το παρόν σύστημα μου φαίνεται το καλύτερο που έχει υπάρξει, αλλά θα άλλαζα κάποια πραγματα:
1) Δεν ξέρω τι ισχύει τώρα, αλλά οι πανελλήνιες θα πρέπει να διεξάγονται πριν τις ενδοσχολικές εξετάσεις.
2) Τα 4 μαθήματα είναι ο βέλτιστος αριθμός, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί η έκθεση είναι μαζί με τη λογοτεχνία. Πιστεύω πως η έκθεση θα έπρεπε να είναι μόνη της και η λογοτεχνία να φύγει τελείως. Τζάμπα κόπος για τους μαθητές.
3) Η ΕΒΕ είναι ηλίθιο μέτρο. Απλά οδηγεί σε άδεια τμήματα, ενώ υπάρχουν υποδομές και καθηγητές να διδάξουν. Τζάμπα μένουν υποψήφιοι απέξω.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ:
1) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΜΕΤΑΓΡΑΦΩΝ. Δε βγάζει κανένα νόημα, οδηγεί απλά στην είσοδο υποψηφίων σε σχολές από την πίσω πόρτα. Η λύση είναι να χτιστούν περισσότερες εστίες και να υπάρχει περισσότερη οικονομική στήριξη για τους φοιτητές.
2) Κατάργηση Ευδοξου. Ναι το ξέρω είναι controversial, αλλά αφήστε με να πω την προσωπική μου εμπειρία με τον ευδοξο και γιατί δε μου αρέσει καθόλου.
Ο ευδοξος λειτουργεί ως εξής: ο κάθε φοιτητής έχει δικαίωμα να πάρει τόσα βιβλία όσα και ο αριθμός των μαθημάτων που απαιτείται για την ολοκλήρωση των σπουδών. Για κάθε μάθημα ο φοιτητής μπορεί να πάρει το πολύ 1 βιβλίο. Βασικά στοιχεία του Ευδοξου είναι τα εξης:
a) πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα ελληνικός εκδοτικός οίκος που έχει τα δικαιώματα για να εκδίδει το βιβλιο.
b) Tις επιλογές βιβλίων, μεταξύ των οποίων μπορείς να διαλέξεις για κάθε μάθημα, τις ορίζει ο εκάστοτε καθηγητής του μαθήματος.
Αυτά τα δυο στοιχεία καθιστούν το συστημα τελείως άχρηστο. Καταρχάς τα περισσότερα καλά πανεπιστημιακά βιβλία είναι από ξένους συγγραφείς. Για τα περισσότερα επίσης μαθήματα, κανένας ελληνικός οίκος δεν έχει αγοράσει τα δικαιώματα έκδοσης στην Ελλάδα. Άρα το σύστημα ουσιαστικά σε οδηγεί στο να παίρνεις βιβλία τα οποία δεν πολυαξιζει να τα πάρεις, μόνο και μόνο με τη λογική ότι "αφού τζάμπα ειναι". Από προσωπική εμπειρία, από το φυσικό ΕΚΠΑ, από τα 44 μαθήματα που χρειαζόταν κάποιος να περάσει για πτυχίο, ζήτημα να είχαν καμία 15αρια βιβλίο που να άξιζε να πάρεις. Στα υπολοιπα 30, πήρα κάποιο βιβλίο απλά για να πάρω κάτι.
Το δεύτερο στοιχείο όμως είναι το χειρότερο. Ο καθηγητής του εκάστοτε μαθήματος βάζει τη λίστα με τις επιλογές. Τι γίνεται λοιπόν όταν ο καθηγητής έχει γράψει ένα βιβλίο "κατάλληλο" για το μάθημα? Πολύ απλά, θα το βάλει στη λίστα και θα βάλει και κάνα δυο ακόμα άκυρα βιβλία. Μάλιστα, όσο κακό και να ναι το βιβλίο του, θα το πάρουν όλοι αφού τα αλλά έχουν "διαλεχτεί" έτσι ώστε να μην έχουν και πολλή σχέση με το μάθημα. Άρα στο τέλος της ημέρας, ο καθηγητής δε χρειάζεται να προσπαθήσει να γράψει και κανένα σοβαρό βιβλίο, αφού δεν έχει να ανταγωνιστεί κάποιον. Έχει το μονοπώλιο στο μάθημα του.
Η λύση λοιπόν κατ' έμε είναι η κατάργηση του Ευδοξου και η αντικατάσταση από ένα "κουπονι" κάποιας αξίας, π.χ. 1000 ευρώ (περίπου η αξία για να πάρει βιβλία για τα μισά μαθήματα). Αυτά το κουπόνι θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει ο φοιτητης στη διάρκεια των σπουδών του για να αγοράσει οποια βιβλία θέλει, μέχρι την αξία του κουπονιού. Έτσι θα υπάρχει και πραγματικός ανταγωνισμός, γιατί πολύ απλά ο φοιτητής θα σκέφτεται περισσότερο ποια βιβλία αξίζει πραγματικά να πάρει, αφού είναι πεπερασμένος ο αριθμός.
3) Περισσότερη σύμπραξη μεταξύ ιδιωτικού τομέα και πανεπιστημίων. Έτσι και ο ιδιωτικός τομέας θα κερδίσει μέσω τεχνογνωσίας, και το πανεπιστήμιο θα κερδίσει κονδύλια, και οι φοιτητές θα μπορούν να αποκτούν εμπειρία και χρήματα ήδη από το πανεπιστήμιο.
Σορρυ για το μεγάλο ποστ, αλλά είναι ένα θέμα πάνω στο οποίο μπορεί να γίνει πολλή συζήτηση.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 133 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- Hased Babis
- Sotiris 12
- phleidhs
- Calamis
- exotic xo
- rseven
- giorgos5002
- Paladin
- Hecticism
- Drglitterstar
- Corfu kitty
- tsiobieman
- AggelikiGr
- Unboxholics
- nearos
- Paragontas7000
- Kate1914
- giannhs2001
- Reader
- constansn
- georgetherrr
- BatGuin
- uXp
- physicscrazy
- Joji
- kost28
- jYanniss
- panosT436
- iminspain
- Praxis
- Giorgkalo
- panagiotis23
- sofia07
- redpointer
- Libertus
- AdonisV
- Debugging_Demon
- EFAKIT
- userguest
- iiTzArismaltor_
- VFD59
- Maynard
- despoina13
- Memetchi
- GeorgePap2003
- yenev
- roud
- SlimShady
- katia.m
- Antomar3
- sophiaa
- Earthquake 123
- Jacob123
- donut_daddy
- Entropy24
- χημεια4λαιφ
- TehWinnerGR
- Scandal
- Ryuzaki
- Steliosgkougkou
- MrDna
- sakplat
- Vera
- VouDou
- Eagle Eye
- woasibe
- SKG
- Alessandra Eliza
- SevenSouls_
- solitero
- Obi-Wan Kenobi
- panaman
- salamander
- Than003
- charmander
- thecrazycretan
- ioanna2007
- P.Dam.
- bibliofagos
- nicole1982
- Mitsaras23
- Nala
- george777
- Albert.123
- estrela
- chjan
- flowermd
- chester20080
- Angelica Vzl
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.