Προαπαιτούμενα Φυσικής Γ' Λυκείου

vanessa99

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η vanessa99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 361 μηνύματα.
Καλησπέρα σας,

Δίνω ξανά φέτος πανελλήνιες μετά από λίγα χρόνια. Είμαι εντάξει πιστεύω στην έκθεση (όσο γίνεται), βιολογία και χημεία (αν και πρέπει να λύσω πολλές ασκήσεις στα νέα κομμάτια που προστέθηκαν). Το μεγαλύτερο "αγκάθι" πάντα ήταν η φυσική (ή τουλάχιστον αυτό που μου προκαλούσε το μεγαλύτερο άγχος). Παρ'οτι θυμάμαι μερικά από αυτά που έκανα, θέλω φέτος, αφού έχω και τον χρόνο, να τα πιάσω πιο "σωστά" για να έχω το αποτέλεσμα που χρειάζομαι. Τι προαπαιτούμενα πιστεύετε ότι χρειάζομαι από φυσική/μαθηματικά των προηγούμενων τάξεων ώστε να τα φρεσκάρω λίγο, πριν πιάσω της Γ';

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
Καλησπέρα σας,

Δίνω ξανά φέτος πανελλήνιες μετά από λίγα χρόνια. Είμαι εντάξει πιστεύω στην έκθεση (όσο γίνεται), βιολογία και χημεία (αν και πρέπει να λύσω πολλές ασκήσεις στα νέα κομμάτια που προστέθηκαν). Το μεγαλύτερο "αγκάθι" πάντα ήταν η φυσική (ή τουλάχιστον αυτό που μου προκαλούσε το μεγαλύτερο άγχος). Παρ'οτι θυμάμαι μερικά από αυτά που έκανα, θέλω φέτος, αφού έχω και τον χρόνο, να τα πιάσω πιο "σωστά" για να έχω το αποτέλεσμα που χρειάζομαι. Τι προαπαιτούμενα πιστεύετε ότι χρειάζομαι από φυσική/μαθηματικά των προηγούμενων τάξεων ώστε να τα φρεσκάρω λίγο, πριν πιάσω της Γ';

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων
Καλησπέρα ! Χαίρομαι που σε ξαναβλέπω εδώ και που συνεχίζεις με επιμονή να προσπαθείς για το όνειρο σου.
Καταρχάς να πω καλή δύναμη για την νέα σου προσπάθεια, και μακάρι το 2025 να είναι το τυχερό σου.

Ως προς τα προαπαιτούμενα τώρα, απο τα μαθηματικά :
Το βασικό και κυριότερο όλων η άλγεβρα και αμέσως μετά η τριγωνομετρία. Πρέπει να μπορείς να χειριστείς με άνεση όλες τις βασικές συναρτήσεις όπως η ρίζα, το τετράγωνο, τα ημίτονα,συνημίτονα, εφαπτομένες αλλά και τους λογάριθμους & τα εκθετικά. Επίσης πρέπει να γνωρίζεις καλά όλες τις ιδιότητες του πολλαπλασιασμού, της διαίρεσης και των δυνάμεων, και τέλος να λύνεις χωρίς πρόβλημα εξισώσεις πρώτου, δεύτερου βαθμού & τριγωνομετρικές.

Επίσης καλό θα ήταν να φρεσκάρεις κάποιες έννοιες της γεωμετρίας εαν δεν τις θυμάσαι όπως το πυθαγόρειο θεώρημα, νόμο συνημιιτόνων, κριτήρια ομοιότητας και ισότητας τριγώνων & γιωνιών και φυσικά τα διανύσματα. Πως τα προσθέτεις, πως τα αφαιρείς, εσωτερικό γινόμενο, πολλαπλασιασμό με αριθμό κτλπ.

Απο φυσική τώρα :
Πάνω κάτω θες οτι είχες κάνει στις προηγούμενες τάξεις εκτός απο θερμοδυναμική. Πρέπει να είσαι πολύ εξοικειωμένη οπότε με τις ευθύγραμμες κινήσεις(με ή χωρίς επιτάχυνση), την κυκλική κίνηση, τις κρούσεις, την τριβή, κίνηση σε κεκλιμένο επίπεδο, τα βασικά περί ηλεκτρισμού και κυκλωμάτων, νόμοι Κίρκοφ, νόμος Ωμ, καθώς και με τα γνωστά ενεργειακά θεωρήματα όπως η αρχή διατήρησης δυναμικής ενέργειας και το θεώρημα μεταβολής κινητικής ενέργειας. Εαν μπορείς να φτιάξεις διαγράμματα ελευθέρου σώματος(ανάλυση δυνάμεων) για απλές περιπτώσεις χωρίς πρόβλημα, γενικά είναι καλός οιωνός, και θα έλεγα οτι δεν χρειάζεσαι πάρα πολύ επανάληψη. Εαν όχι, τότε σαφώς έχεις πολύ δουλειά στην επανάληψη.

Μερικά απο αυτά θα τα ξαναδείς ούτως η άλλως στην ύλη της Γ όπως οι κρούσεις και τα κυκλώματα, οπότε η συμβουλή μου είναι μην τρελένεσαι. Ξεκίνα σιγά σιγά και όπου κολλάς ή νιώθεις οτι δεν θυμάσαι αρκετά πράγματα, αφιέρωνε μια-δυο μέρες για να κάτσεις να ασχοληθείς με τα κενά όπου τα εντοπίσεις. Προσπάθησε να τα περάσεις σχετικά γρήγορα για να τα φρεσκάρεις χωρίς να δώσεις όμως υπερβολική προσοχή, καθώς θα θυμηθείς οτι χρειάζεσαι κυρίως μέσα απο τις ασκήσεις.

Για οτι χρειαστείς μην διστάσεις να γράψεις εδώ, και φυσικά όπως γνωρίζεις μπορείς να μου στείλεις και pm.
Καλή επιτυχία !
 
Τελευταία επεξεργασία:

vanessa99

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η vanessa99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 361 μηνύματα.
Καλημέρα,

Ευχαριστώ πάρα πολύ για την ολοκληρωμένη απάντηση! Θα προσπαθήσω να τα δω λίγο γρήγορα, και στη συνέχεια όπως είπες, όταν τα συναντάω σε ασκήσεις. Πιστεύω με την τριβή θα τα ξανά θυμηθώ σχετικά γρήγορα, άλλα μπαίνει λίγο η ανυπομονησία/άγχος στη μέση 😝

Πράγματι είμαι εδώ και προσπαθώ ακόμη! Μάλιστα, με όλες τις κλινικές στη νοσηλευτικη και τα τόσα τμήματα που πέρασα, κατάφερα να βρω και την ειδικότητα που σκοπεύω να ακολουθήσω 😍 οπότε δεν είναι απλά "μπαίνω ιατρική" πλέον (που ποτέ δεν ήταν στο 100%,παντα είχα σκέψεις), αλλά πηγαίνω για "αυτό". Κι όσο να είναι, δίνει άλλον αέρα! 💪

Ευχαριστώ ξανά για τη βοήθεια και οτιδήποτε προκύπτει θα σας γράφω!
Να είσαι καλά και καλή συνέχεια ✨
 

vanessa99

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η vanessa99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 361 μηνύματα.
Βρήκα και ένα βοήθημα, με βασικές γνώσεις για Κρούσεις και Ταλαντώσεις από Α' και Β' Λυκείου για την φυσική Γ'. Είναι του κυρίου Γιάννη Μπατσαουρα. Ίσως φανεί χρήσιμο σε κάποιον που μπαίνει επίσης σε αυτόν τον αγώνα.
Το σκέφτομαι να το πάρω για αρχή. Μαζί με αυτά που μου είπε ο αγαπητός @Samael
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
Καλημέρα,

Ευχαριστώ πάρα πολύ για την ολοκληρωμένη απάντηση! Θα προσπαθήσω να τα δω λίγο γρήγορα, και στη συνέχεια όπως είπες, όταν τα συναντάω σε ασκήσεις. Πιστεύω με την τριβή θα τα ξανά θυμηθώ σχετικά γρήγορα, άλλα μπαίνει λίγο η ανυπομονησία/άγχος στη μέση 😝

Πράγματι είμαι εδώ και προσπαθώ ακόμη! Μάλιστα, με όλες τις κλινικές στη νοσηλευτικη και τα τόσα τμήματα που πέρασα, κατάφερα να βρω και την ειδικότητα που σκοπεύω να ακολουθήσω 😍 οπότε δεν είναι απλά "μπαίνω ιατρική" πλέον (που ποτέ δεν ήταν στο 100%,παντα είχα σκέψεις), αλλά πηγαίνω για "αυτό". Κι όσο να είναι, δίνει άλλον αέρα! 💪

Ευχαριστώ ξανά για τη βοήθεια και οτιδήποτε προκύπτει θα σας γράφω!
Να είσαι καλά και καλή συνέχεια ✨
Γενικά να ξέρεις ότι αυξάνεις τις πιθανότητες να τα πας καλά όσο πιο πολλά ολοκληρωμένα διαγωνίσματα λύσεις, και όσες περισσότερες επαναλήψεις κάνεις μέχρι το τέλος. Ιδίως εάν λύνεις με το χρονόμετρο δίπλα σου για να προσέχεις και τον χρόνο σου. Πολύ κρίσιμο αυτό γιατί τα τελευταία χρόνια φαίνεται να πέφτουν πιο πολύ θέματα που εξετάζουν κυρίως ταχύτητα και ψυχραιμία.

Πιστεύω ότι η εμπειρία σου πάντως από την νοσηλευτική σίγουρα θα σου δώσει τρομερό κίνητρο, το οποίο θα φανεί πολύ χρήσιμο ιδίως την περίοδο που συνήθως οι περισσότεροι παθαίνουν burnout από το διάβασμα. Μην φοβάσαι τίποτα, ξεκινά με ψυχραιμία και κυρίως συστηματικότητα και είμαι σίγουρος ότι θα τα καταφέρεις !
 

vanessa99

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η vanessa99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 361 μηνύματα.
Καλημέρα! Τελείωσα την μίνι επανάληψη @Samael, και αρχίζω σήμερα από τον ηλεκτρομαγνητισμό! ✨

Δυο κομμάτια από όλα που με δυσκόλεψαν, και δεν πολύ έβγαλα άκρη (πολύ και σκόρπια πληροφορία) ήταν 1)το πως "μεταφέρουμε" γωνίες σε ένα σχήμα
2)στα διανύσματα οι πράξεις

Όποτε υπάρξει χρόνος/διάθεση, θα το εκτιμούσα αφάνταστα, αν μπορούσε κάποιος να αφιερώσει λίγο χρόνο να μου το εξηγήσει.
 

nearos

Διακεκριμένο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 7,406 μηνύματα.
Καλημέρα! Τελείωσα την μίνι επανάληψη @Samael, και αρχίζω σήμερα από τον ηλεκτρομαγνητισμό! ✨

Δυο κομμάτια από όλα που με δυσκόλεψαν, και δεν πολύ έβγαλα άκρη (πολύ και σκόρπια πληροφορία) ήταν 1)το πως "μεταφέρουμε" γωνίες σε ένα σχήμα
2)στα διανύσματα οι πράξεις

Όποτε υπάρξει χρόνος/διάθεση, θα το εκτιμούσα αφάνταστα, αν μπορούσε κάποιος να αφιερώσει λίγο χρόνο να μου το εξηγήσει.
Θα μπορούσες να εξηγήσεις τι εννοείς; Να παραθέσεις παράδειγμα φερ' ειπίν;
π.χ. αυτό εδώ;
1727255127025.png

1727255152779.png
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
Καλημέρα! Τελείωσα την μίνι επανάληψη @Samael, και αρχίζω σήμερα από τον ηλεκτρομαγνητισμό! ✨

Δυο κομμάτια από όλα που με δυσκόλεψαν, και δεν πολύ έβγαλα άκρη (πολύ και σκόρπια πληροφορία) ήταν 1)το πως "μεταφέρουμε" γωνίες σε ένα σχήμα
2)στα διανύσματα οι πράξεις

Όποτε υπάρξει χρόνος/διάθεση, θα το εκτιμούσα αφάνταστα, αν μπορούσε κάποιος να αφιερώσει λίγο χρόνο να μου το εξηγήσει.

Μπράβο Βανέσσα !
Σχετικά με τις γωνίες που αναφέρεις, θα σου πρότεινα να κάνεις μια επανάληψη σε έννοιες τις γεωμετρίας συμπεριλαμβανομένου της ομοιότητας τριγώνων. Δύο γενικοί κανόνες όμως που είναι πάντα χρήσιμο να θυμάσαι είναι ότι δύο γωνίες με τις πλευρές κάθετες μια προς μια είναι ίσες, όπως είναι ίσες και οι γωνίες με πλευρές παράλληλες μια προς μία, εκτός εαν πρόκειται για μια αμβλία και μια οξεία γωνία, που τότε είναι παραπληρωματικές.

Σχετικά με τις πράξεις διανυσμάτων, γενικά δεν σου χρειάζονται πολλά πράγματα μην αναλωθείς πολύ εκεί. Είναι σημαντικό να θυμάσαι απλώς ότι για να δουλέψεις αλγεβρικά με δύο διανυσματικά μεγέθη, πρέπει να είναι πάνω την ίδια ευθεία τα διανύσματα τους. Διαφορετικά πρέπει να τα προσθέσεις διανυσματικά. Συνήθως έχεις να κάνεις με κάθετα μεγέθη κατά κύριο λόγο οπότε με ένα Πυθαγόρειο εύκολα βρίσκεις συνισταμένο διάνυσμα(λόγου χάρη δύναμης) ή με τριγωνομετρία το σπας σε συνιστώσες.

Δώσε ιδιαίτερη έμφαση σε ασκήσεις που περιλαμβάνουν οριζόντια και πλάγια βολή εάν είναι μέσα στην ύλη, αλλά και σε πλαγιές κρούσεις, καθώς είναι τα πιο ενδεικτικά παραδείγματα που έχεις διανύσματα που δεν είναι πάνω στην ίδια ευθεία, και είναι το πιθανότερο να κληθείς να αντιμετωπίσεις. Εάν καταλάβεις εκεί την λογική, τότε θα είσαι καλυμμένη για όλες τις ανάλογες περιπτώσεις που ενδεχομένως να μπορούσαν να προκύψουν σε άλλα κεφάλαια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

vanessa99

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η vanessa99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 361 μηνύματα.
Θα μπορούσες να εξηγήσεις τι εννοείς; Να παραθέσεις παράδειγμα φερ' ειπίν;
π.χ. αυτό εδώ;
View attachment 139057
View attachment 139058

Για παράδειγμα, στο πρώτο σχήμα. Γιατί οι γωνίες φ και θ από κάτω (εκεί που χτυπάει το σώμα), μεταφέρονται με αυτό το τρόπο στα δύο σχήματα του σώματος. Δεν έχω καταφέρει να καταλάβω τη λογική πίσω από τη "μεταφορά"
 

nearos

Διακεκριμένο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 7,406 μηνύματα.
Για παράδειγμα, στο πρώτο σχήμα. Γιατί οι γωνίες φ και θ από κάτω (εκεί που χτυπάει το σώμα), μεταφέρονται με αυτό το τρόπο στα δύο σχήματα του σώματος
1727255776963.png

Aν προεκτείνεις τους φορείς των διανυσμάτων στον άξονα y'y προκύπτει οτι η φ είναι ίσες ως εντός εναλλάξ, ενώ οι γωνίες θ είναι ίσες ως εντός εκτός και επι ταυτα.

Είναι ιδιότητες απο την γεωμετρία της Α' λυκείου.


κεφάλαιο 4.1, παράλληλες ευθείες
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
View attachment 139059
Aν προεκτείνεις τους φορείς των διανυσμάτων στον άξονα y'y προκύπτει οτι η φ είναι ίσες ως εντός εναλλάξ, ενώ οι γωνίες θ είναι ίσες ως εντός εκτός και επι ταυτα.

Είναι ιδιότητες απο την γεωμετρία της Α' λυκείου.


κεφάλαιο 4.1, παράλληλες ευθείες
Για δική της βοήθεια προσθέτω και το παρακάτω για να καταλάβει τους κανόνες που της ανέφερα :

1727256544779.png


Η Γωνία φ1(σκούρο μπλε) έχει τις πλευρές της μια προς μια παράλληλες με την φ2(φούξια) και είναι και οι δύο οξείες. Άρα ίσες.

Η Γωνία θ1(κόκκινο) έχει πλευρές παράλληλες μια προς μια με την θ2(πράσσινο), και είναι και οι δύο οξείες. Άρα ίσες.

Σε ευχαριστούμε για το σχήμα νεαρέ.
 

vanessa99

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η vanessa99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 361 μηνύματα.
View attachment 139059
Aν προεκτείνεις τους φορείς των διανυσμάτων στον άξονα y'y προκύπτει οτι η φ είναι ίσες ως εντός εναλλάξ, ενώ οι γωνίες θ είναι ίσες ως εντός εκτός και επι ταυτα.

Είναι ιδιότητες απο την γεωμετρία της Α' λυκείου.


κεφάλαιο 4.1, παράλληλες ευθείες

Για δική της βοήθεια προσθέτω και το παρακάτω για να καταλάβει τους κανόνες που της ανέφερα :

View attachment 139061

Η Γωνία φ1(σκούρο μπλε) έχει τις πλευρές της μια προς μια παράλληλες με την φ2(φούξια) και είναι και οι δύο οξείες. Άρα ίσες.

Η Γωνία θ1(κόκκινο) έχει πλευρές παράλληλες μια προς μια με την θ2(πράσσινο), και είναι και οι δύο οξείες. Άρα ίσες.

Σε ευχαριστούμε για το σχήμα νεαρέ.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και τους δύο! ❤️✨ Θα διαβάσω ξανά την αντίστοιχη θεωρία. Όμως, με βάση αυτά που μου είπατε, θα πρέπει στην ουσία να φέρνω τις παράλληλες γραμμές στον άξονα που θέλω και να βλέπω ποιες γωνίες έχουν πλευρές παράλληλες. Και εκεί να μεταφέρω. Σωστά;
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top