ΣΕΜΦΕ ή Ηλεκτρολόγος ΠΑΔΑ ή Μηχανολόγος ΠΑΔΑ;

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 12,263 μηνύματα.

V@Per

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο V@Per αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ. Έχει γράψει 171 μηνύματα.
Εγώ θα τα πω. Οι σεμφίτες εγγράφονται στο ΤΕΕ σαν Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και το πτυχίο που παίρνουν είναι Bachelor and Master.
Καλό είναι να συνυπολογίζουμε και την πρακτική αξία του δικαιώματος της υπογραφής που έχει ένας μηχανικός. Εάν η σχολή δεν το υποστηρίζει τόσο και εστιάζει (και καλώς κάνει) σε άλλα κομμάτια αυτό θα φανεί στην αγορά εργασίας.

Εάν κάποιος θέλει να ακολουθήσει το ενεργειακό κομμάτι, καλό θα είναι να ψάξει τα προγράμματα σπουδών των σχολών ΗΜΜΥ, να τσεκάρει αν μπορεί να πάρει αρκετά μαθήματα εντός σχολής σχετικά με την ενέργεια έτσι ώστε να είναι κατά το δυνατόν πιο πλήρης και έτοιμος γνωστικά (και πρακτικά μέσω των εργαστηρίων), να μάθει αν γίνονται όντως εργαστήρια και να εξακριβώσει αν υπάρχει επαρκές διδακτικό προσωπικό ΜΟΝΙΜΟ στην κατεύθυνση /ροή σχετική με την ενέργεια.


*Το να έχει δουλέψει κάποιος στο CERN είναι αξιοθαύμαστο και λέει πάρα πολλά για τις ικανότητές του. Μπορεί όμως να μην λέει και τίποτα όταν το μάθημα που διδάσκει δεν θα σχετίζεται γνωστικά με την κατεύθυνση που θέλει να ακολουθήσει ένας φοιτητής εντός σχολής. Την καταλαβαίνω την νοοτροπία του brand δεν πρέπει όμως σε καμία περίπτωση να γίνεται κριτήριο επιλογής όταν είναι άνευ πρακτικού λόγου και ουσίας.
 

Debugging_Demon

Νεοφερμένος

Ο Debugging_Demon αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πατρών. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Καλό είναι να συνυπολογίζουμε και την πρακτική αξία του δικαιώματος της υπογραφής που έχει ένας μηχανικός. Εάν η σχολή δεν το υποστηρίζει τόσο και εστιάζει (και καλώς κάνει) σε άλλα κομμάτια αυτό θα φανεί στην αγορά εργασίας.
Έτσι ακριβώς. Όταν κλήθηκα εγώ να κάνω μηχανογραφικό (πριν από περίπου δύο χρόνια) όλοι με ρωτούσαν γιατί δεν έβαλα ηλεκτρολόγους αφού έπιανα την σχολή τους. Όταν απαντούσα ότι "Η πληροφορική είναι αυτή που θέλω να ασχοληθώ σε βάθος όχι η ηλεκτρολογία" μου έλεγαν κάτι μπαρούφες του στυλ "Αφού και οι σχολές ηλεκτρολόγων έχουν το δικαίωμα να ασκήσουν το επάγγελμα του πληροφορικού", φιλαράκο μου, το δικαίωμα το έχουν έχουν όμως την γνώση? Η γνώση είναι η πραγματική ουσία.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,720 μηνύματα.
Έτσι ακριβώς. Όταν κλήθηκα εγώ να κάνω μηχανογραφικό (πριν από περίπου δύο χρόνια) όλοι με ρωτούσαν γιατί δεν έβαλα ηλεκτρολόγους αφού έπιανα την σχολή τους. Όταν απαντούσα ότι "Η πληροφορική είναι αυτή που θέλω να ασχοληθώ σε βάθος όχι η ηλεκτρολογία" μου έλεγαν κάτι μπαρούφες του στυλ "Αφού και οι σχολές ηλεκτρολόγων έχουν το δικαίωμα να ασκήσουν το επάγγελμα του πληροφορικού", φιλαράκο μου, το δικαίωμα το έχουν έχουν όμως την γνώση? Η γνώση είναι η πραγματική ουσία.
Ωραιος ο παιχτης.
Παρε και ενα σχετικο ασμα προς τιμην.

 

gegeorgiou90

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο gegeorgiou90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 155 μηνύματα.
Έτσι ακριβώς. Όταν κλήθηκα εγώ να κάνω μηχανογραφικό (πριν από περίπου δύο χρόνια) όλοι με ρωτούσαν γιατί δεν έβαλα ηλεκτρολόγους αφού έπιανα την σχολή τους. Όταν απαντούσα ότι "Η πληροφορική είναι αυτή που θέλω να ασχοληθώ σε βάθος όχι η ηλεκτρολογία" μου έλεγαν κάτι μπαρούφες του στυλ "Αφού και οι σχολές ηλεκτρολόγων έχουν το δικαίωμα να ασκήσουν το επάγγελμα του πληροφορικού", φιλαράκο μου, το δικαίωμα το έχουν έχουν όμως την γνώση? Η γνώση είναι η πραγματική ουσία.
Αναφέρεσαι στην Πάτρα σωστά; Γιατί οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ με τις ροές Υ και Λ, μια χαρά έχουν την γνώση.
 

Debugging_Demon

Νεοφερμένος

Ο Debugging_Demon αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πατρών. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Αναφέρεσαι στην Πάτρα σωστά; Γιατί οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ με τις ροές Υ και Λ, μια χαρά έχουν την γνώση.
Ναι στην Πάτρα (του ΕΜΠ δεν την έπιανα τότε). Αλλά και πάλι, τα μαθήματα επιλογής τους στις ροές Υ και Λ είναι μόνο τα δικά μας κορμού, εμείς σε επιλογής έχουμε μαθήματα αφιερωμένα στις αλγοριθμικές θεμελιώσεις στο IOT, τυχαιοποιημένους αλγορίθμους, 3 μαθήματα που έχουν να κάνουν με πτυχές της τεχνητής νουμοσύνης και μηχανικής μάθησης και ένα υποχρεωτικό τεχνητής νοημοσύνης, έχουμε μαθήματα επιλογής σχετικά με κβαντική υπολογιστική, μεθόδους υλοποίησης αλγορίθμων που ξεφεύγουν των βασικών όπως στο μάθημα "Αλγόριθμοι και συνδυαστική βελτιστοποίηση"... Οπότε όχι ακόμα και ένας από ημμυ ΕΜΠ έχει μεν ένα καλό υπόβαθρο σε πληροφορική, αλλά χωρίς κάποιο μεταπτυχιακό δεν θεωρώ ότι θα φτάσει σε γνώσεις τον απόφοιτο του δικού μας τμήματος (στο κομμάτι της πληροφορικής φυσικά). Είναι διαφορετικές σχολές, συνεπώς θα έχουν διαφορετικό εύρος γνώσεων.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,902 μηνύματα.
Αναφέρεσαι στην Πάτρα σωστά; Γιατί οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ με τις ροές Υ και Λ, μια χαρά έχουν την γνώση.
Ας πούμε και μια αλήθεια τώρα.
Το τι λέει μια σχολή ότι κάνει προσωπικά το γράφω στα παλιά μου τα παπούτσια.

Μπορεί να δεις στην πληροφορική να κανουν υπολογιστική πολυπλοκότητα 5 και στο ημμυ θεωρία ελέγχου 5.

Και οι φοιτητές των δύο τμημάτων να μην έχουν καταλάβει στο πλήθος τους καν πολυπλοκότητα 2 και έλεγχο 2 λόγω κακής οργάνωσης/κακής διδασκαλίας ή λόγω διαφοράς θεωρητικής με πραγματικης διδακτέας ύλης.

Οπότε τα κρίσιμα ερώτηματα για εμένα είναι :

1) Τι καλύπτει το πρόγραμμα σπουδών επίσημα.

2) Τι σου μαθαίνει ΟΝΤΩΣ το πρόγραμμα σπουδών από αυτά που υπόσχεται ότι διδάσκει.
 

Debugging_Demon

Νεοφερμένος

Ο Debugging_Demon αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πατρών. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Ας πούμε και μια αλήθεια τώρα.
Το τι λέει μια σχολή ότι κάνει προσωπικά το γράφω στα παλιά μου τα παπούτσια.

Μπορεί να δεις στην πληροφορική να κανουν υπολογιστική πολυπλοκότητα 5 και στο ημμυ θεωρία ελέγχου 5.

Και οι φοιτητές των δύο τμημάτων να μην έχουν καταλάβει στο πλήθος τους καν πολυπλοκότητα 2 και έλεγχο 2 λόγω κακής οργάνωσης/κακής διδασκαλίας ή λόγω διαφοράς θεωρητικής με πραγματικης διδακτέας ύλης.

Οπότε τα κρίσιμα ερώτηματα για εμένα είναι :

1) Τι καλύπτει το πρόγραμμα σπουδών επίσημα.

2) Τι σου μαθαίνει ΟΝΤΩΣ το πρόγραμμα σπουδών από αυτά που υπόσχεται ότι διδάσκει.
Ως προς αυτό συμφωνώ απόλυτα, αλλά δυστυχώς αυτή η πληροφορία δεν είναι διαθέσιμη στους περισσότερους υποψήφιους όταν κάνουν το μηχανογραφικό τους. Μόνο στους φοιτητές είναι διαθέσιμη που παρακολουθούν τα εκάστοτε μαθήματα. Θα πω χαρακτηριστικά ότι το μάθημα "Θεωρία Γραφημάτων και Εφαρμογές" του 3ου εξαμηνου σε εμάς δεν έχει καμία πρακτική αξία καθώς γραφήματα κάνουμε και στο μάθημα των αλγορίθμων τα πλαίσια της ενότητας αλγόριθμοι γραφημάτων. Ο καθηγητής που διδάσκει το μάθημα των αλγορίθμων (ας πούμε ο Ζ) και ο καθηγητής που διδάσκει το μάθημα των Γραφημάτων (ας πούμε ο Κ), ένας συμφοιτητής μου είχε πει την εξής φράση: "Όσα προσπαθούσε να μας εξηγήσει ο Κ σε 11 διαλέξεις τα εξήγησε τέλεια ο Ζ σε 3" και είναι αλήθεια όταν στο μάθημα βάζεις έναν άνθρωπο που βαριέται να διδάξει όπως ο Κ είναι προφανές ότι θα έχεις τέτοια αποτελέσματα, Αν είχαμε άλλο καθηγητή στα γραφήματα πιθανόν να μας έδινε πιο πολλά θέματα όπως η επιπεδικότητα, ο ισομορφισμός και άλλα τόσα που δεν καλύπτονται από το μάθημα των αλγορίθμων.
 

gegeorgiou90

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο gegeorgiou90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 155 μηνύματα.
Ναι στην Πάτρα (του ΕΜΠ δεν την έπιανα τότε). Αλλά και πάλι, τα μαθήματα επιλογής τους στις ροές Υ και Λ είναι μόνο τα δικά μας κορμού, εμείς σε επιλογής έχουμε μαθήματα αφιερωμένα στις αλγοριθμικές θεμελιώσεις στο IOT, τυχαιοποιημένους αλγορίθμους, 3 μαθήματα που έχουν να κάνουν με πτυχές της τεχνητής νουμοσύνης και μηχανικής μάθησης και ένα υποχρεωτικό τεχνητής νοημοσύνης, έχουμε μαθήματα επιλογής σχετικά με κβαντική υπολογιστική, μεθόδους υλοποίησης αλγορίθμων που ξεφεύγουν των βασικών όπως στο μάθημα "Αλγόριθμοι και συνδυαστική βελτιστοποίηση"... Οπότε όχι ακόμα και ένας από ημμυ ΕΜΠ έχει μεν ένα καλό υπόβαθρο σε πληροφορική, αλλά χωρίς κάποιο μεταπτυχιακό δεν θεωρώ ότι θα φτάσει σε γνώσεις τον απόφοιτο του δικού μας τμήματος (στο κομμάτι της πληροφορικής φυσικά). Είναι διαφορετικές σχολές, συνεπώς θα έχουν διαφορετικό εύρος γνώσεων.
Αυτή την στιγμή και οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ έχουν 5-6 μαθήματα μηχανικής μάθησης και τεχνικής νοημοσύνης. Εγώ όταν τελείωσα τους ΗΜΜΥ ΕΜΠ, δεν είχα πάρει κανένα μάθημα γνήσιας μηχανικής μάθηση, είχα πάρει όμως την ροή Σ με προχωρημένο αυτόματο έλεγχο, όραση υπολογιστών, αναγνώριση προτύπων, στοχαστικό αυτόματο έλεγχο κτλ. Όταν λοιπόν πήγα να δουλέψω σε deep learning, χωρίς να τα έχω μελετήσει καθόλου, από την αρχή στην μελέτη ήμουν on... Και προφανώς τα κατάφερα. Ουσιαστικά το AI είναι ένας περίεργος συνδυασμός στατιστικής και αυτόματου ελέγχου.

Στην Ροή Φ, οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ έχουν τα εξής μαθήματα: Κβαντομηχανική ΙΙ, Φυσική Πολλών Σωμάτων και Κβαντικοί Υπολογιστές και πολλά άλλα.

Και γενικά υπάρχουν άπειροι συνδυασμοί μαθημάτων που μπορεί να επιλέξει κάποιος.

Οπότε δεν είναι μόνο οι ροές Λ και Υ, αλλά είναι και η Η, η Σ, η Μ και η Φ. Οπότε μια χαρά μπορεί να φτάσει το ceid Πάτρας, ένας ΗΜΜΥ ΕΜΠ.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,902 μηνύματα.
Ως προς αυτό συμφωνώ απόλυτα, αλλά δυστυχώς αυτή η πληροφορία δεν είναι διαθέσιμη στους περισσότερους υποψήφιους όταν κάνουν το μηχανογραφικό τους. Μόνο στους φοιτητές είναι διαθέσιμη που παρακολουθούν τα εκάστοτε μαθήματα. Θα πω χαρακτηριστικά ότι το μάθημα "Θεωρία Γραφημάτων και Εφαρμογές" του 3ου εξαμηνου σε εμάς δεν έχει καμία πρακτική αξία καθώς γραφήματα κάνουμε και στο μάθημα των αλγορίθμων τα πλαίσια της ενότητας αλγόριθμοι γραφημάτων. Ο καθηγητής που διδάσκει το μάθημα των αλγορίθμων (ας πούμε ο Ζ) και ο καθηγητής που διδάσκει το μάθημα των Γραφημάτων (ας πούμε ο Κ), ένας συμφοιτητής μου είχε πει την εξής φράση: "Όσα προσπαθούσε να μας εξηγήσει ο Κ σε 11 διαλέξεις τα εξήγησε τέλεια ο Ζ σε 3" και είναι αλήθεια όταν στο μάθημα βάζεις έναν άνθρωπο που βαριέται να διδάξει όπως ο Κ είναι προφανές ότι θα έχεις τέτοια αποτελέσματα, Αν είχαμε άλλο καθηγητή στα γραφήματα πιθανόν να μας έδινε πιο πολλά θέματα όπως η επιπεδικότητα, ο ισομορφισμός και άλλα τόσα που δεν καλύπτονται από το μάθημα των αλγορίθμων.
Ναι δυστυχώς είναι μια πληροφορία που δεν είναι διαθέσιμη στους υποψηφίους, και δεν είναι και εύκολο να γίνει διαθέσιμη γιατί οι καθηγητές αλλάζουν με τα χρόνια, μαθήματα προστίθενται ή αφαιρούνται ή αλλάζει το περιεχόμενο τους κ.ο.κ. Αλλά δεν θα ήταν και εξαιρετικά χρήσιμη πληροφορία διότι σε ΟΛΑ τα τμήματα πάνω κάτω υπάρχουν μαθήματα που ενώ ακούγονται γαμάτα, στην πράξη είναι ζήτημα εαν κατάφερες να μάθεις έστω και δύο πράγματα. Είναι ένας τρόπος που δαπανάται πολύτιμος χρόνος των φοιτητών δυστυχώς.

Το θετικό όταν επιλέγεται μια σχολή με πολλά μαθήματα μέσα στο εύρος ενδιαφερόντων του φοιτητή, είναι οτι ακόμα και εαν δεν γίνονται καλά, τουλάχιστον έχει χρόνο να τα διαβάσει μόνος. Πολλές φορές αυτό βοηθάει να καταλάβει πολύ καλύτερα απο οτι εαν βασιζόταν κυρίως στις διαλέξεις, αλλά είναι φυσικά και πιο "επίπονο" καθώς για κάτι που θα το καταλάβαινες σε 2 ώρες διάλεξης ίσως χρειαστεί 10 ώρες διαβάσματος στο σπίτι.
 

Debugging_Demon

Νεοφερμένος

Ο Debugging_Demon αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πατρών. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Αυτή την στιγμή και οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ έχουν 5-6 μαθήματα μηχανικής μάθησης και τεχνικής νοημοσύνης. Εγώ όταν τελείωσα τους ΗΜΜΥ ΕΜΠ, δεν είχα πάρει κανένα μάθημα μηχανικής μάθηση, είχα πάρει όμως την ροή Σ με προχωρημένο αυτόματο έλεγχο, όραση υπολογιστών, αναγνώριση προτύπων, στοχαστικό αυτόματο έλεγχο κτλ. Όταν λοιπόν πήγα να δουλέψω σε deep learning, χωρίς να τα έχω μελετήσει καθόλου, από την αρχή στην μελέτη ήμουν on... Και προφανώς τα κατάφερα. Ουσιαστικά το AI είναι ένας περίεργος συνδυασμός στατιστικής και αυτόματου ελέγχου.

Στην Ροή Φ, οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ έχουν τα εξής μαθήματα: Κβαντομηχανική ΙΙ, Φυσική Πολλών Σωμάτων και Κβαντικοί Υπολογιστές και πολλά άλλα.

Και γενικά υπάρχουν άπειροι συνδυασμοί μαθημάτων που μπορεί να επιλέξει κάποιος.

Οπότε δεν είναι μόνο οι ροές Λ και Υ, αλλά είναι και η Η, η Σ, η Μ και η Φ. Οπότε μια χαρά μπορεί να φτάσει το ceid Πάτρας, ένας ΗΜΜΥ ΕΜΠ.
Εγώ δύο μαθήματα ΤΝ βλέπω στην ιστοσελίδα τους, που είναι τα άλλα 3 ή 4 μπορείς να με διαφωτίσεις? Επίσης Πόσα επιλογής έχει να πάρει κάποιος από την κάθε κατεύθυνση, δεν μπορεί να τα πάρει όλα φαντάζομαι. Επιπλέον το λέω ξανά το ότι κατάφερες εσύ να αντεπεξέλθεις σε έναν συγκεκριμένο τομέα δεν σημαίνει ότι ο οποιοσδήποτε με γνώσεις παρόμοιες με τις δικές σου θα τα κατάφερνε τελικά. Αν εσένα με τις zero γνώσεις σε τεχνητή νοημοσύνη σου έλεγαν να μπεις στην ομάδα να φτιάξετε ένα LLM τύπου chat gpt θα μπορούσατε? Αντίθετα εμείς έχουμε εδώ και χρόνια μάθημα ολόκληρο σχετικό με LLM's (επιλογής λέγεται "Γλωσσική Τεχνολογία" ). Και οι τηλεποικοινωνίες ένας συνδυασμός Η/Μ είναι με πολλά μαθηματικά και διάφορα άλλα κομμάτια φυσικής, αλλά αμφιβάλλω ότι ένας φυσικός με τέλεια γνώση Η/Μ θα μπορούσε να κάνει πληρως την δουλειά ενός μηχανικού τηλεποικοινωνιών. Γενικά η εικονίτσα με τις μαριονέτες που έχεις δει πιθανώς στο insta μόνο αληθινή δεν είναι, η κάθε επιστήμη έχει την δική της θέση και διαφορετικές επιστήμες δεν μπορούν σχεδόν ποτέ να υπερκαλύπτονται όσο και αν συνεργάζονται.

Έχω διδαχθεί αρχιτεκτονική Υπολογιστών από φυσικό με εμειρία στην διδασκσλία αρχιτεκτονικής μεταπτυχιακό στα ψηφιακά ηλεκτρονικά αλλά και από καθηγητή μας παλιό απόφοιτο του ceid. Μάντεψε ποιος ήταν αυτός που δίδασκε πιο accurate γνώση και ήταν περισσότερο μέσα στα πράγματα σε σχέση με τον άλλο...
 

gegeorgiou90

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο gegeorgiou90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 155 μηνύματα.
Εγώ δύο μαθήματα ΤΝ βλέπω στην ιστοσελίδα τους, που είναι τα άλλα 3 ή 4 μπορείς να με διαφωτίσεις? Επίσης Πόσα επιλογής έχει να πάρει κάποιος από την κάθε κατεύθυνση, δεν μπορεί να τα πάρει όλα φαντάζομαι. Επιπλέον το λέω ξανά το ότι κατάφερες εσύ να αντεπεξέλθεις σε έναν συγκεκριμένο τομέα δεν σημαίνει ότι ο οποιοσδήποτε με γνώσεις παρόμοιες με τις δικές σου θα τα κατάφερνε τελικά. Αν εσένα με τις zero γνώσεις σε τεχνητή νοημοσύνη σου έλεγαν να μπεις στην ομάδα να φτιάξετε ένα LLM τύπου chat gpt θα μπορούσατε? Αντίθετα εμείς έχουμε εδώ και χρόνια μάθημα ολόκληρο σχετικό με LLM's (επιλογής λέγεται "Γλωσσική Τεχνολογία" ). Και οι τηλεποικοινωνίες ένας συνδυασμός Η/Μ είναι με πολλά μαθηματικά και διάφορα άλλα κομμάτια φυσικής, αλλά αμφιβάλλω ότι ένας φυσικός με τέλεια γνώση Η/Μ θα μπορούσε να κάνει πληρως την δουλειά ενός μηχανικού τηλεποικοινωνιών. Γενικά η εικονίτσα με τις μαριονέτες που έχεις δει πιθανώς στο insta μόνο αληθινή δεν είναι, η κάθε επιστήμη έχει την δική της θέση και διαφορετικές επιστήμες δεν μπορούν σχεδόν ποτέ να υπερκαλύπτονται όσο και αν συνεργάζονται.
1. Μηχανική Μάθηση Κορμού 7 εξάμηνο
2. Νευρωνικά Δίκτυα και Βαθιά Μάθηση, 8ο εξάμηνο, ροή Υ
3. Τεχνητή Νοημοσύνη, 6ο εξάμηνο ροή Λ
4. Προηγμένα Θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης, 9ο εξάμηνο, ροή Λ
5. Όραση Υπολογιστών, 8ο εξάμηνο, ροή Σ
6. Αναγνώριση Προτύπων, 9ο εξάμηνο, ροή Σ
7. Νευρο-ασαφής Έλεγχος και Εφαρμογές, 9ο εξάμηνο, ροή Σ

Και πολλά άλλα έμμεσα:

Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Μηχανής, Ρομποτική Ι, Ρομποτική ΙΙ, Μαθηματική Λογική, Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων, Στοχαστικές Διαδικασίες, Εφαρμογές της Λογικής στην Πληροφορική κτλ.

Και πάλι στα ίδια πράγματα γυρνάει η συζήτηση. Η σχολή δεν θα σου μάθει τις γραφειοκρατίες του backend, αλλά θα σου μάθει τα πιο προχωρημένα μαθηματικά. Δηλαδή εγώ είμαι κατά της μηχανικής μάθησης να διδάσκεται ως μάθημα. Να στο πω αλλιώς. Τι προχωρημένα μαθηματικά έχουν στο Deep Learning και το AI; Απλή στατιστική Γ Λυκείου χρησιμοποιούν στο 90% των περιπτώσεων. Από εκεί και πέρα μόνο γραφειοκρατίες, γιατί να διδάσκονται σαν μαθήματα;

Γενικά ο σκοπός της σχολής δεν είναι να μην κουραστείς στην πρώτη δουλειά που θα βρεις. Προφανώς θα κουραστείς να μαθαίνεις νέα πράγματα στην πρώτη δουλειά. Σκοπός της σχολής είναι να σου έχει διδάξει τα πιο προχωρημένα μαθηματικά και να αντέξεις την εξέλιξη μισού αιώνα.

Πιστεύω οτι η ceid Πάτρας καλύπτει το 30% των ΗΜΜΥ ΕΜΠ, ενώ οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ μπορούν να καλύψουν το 90% των ceid Πάτρας.

Από εκεί και πέρα η πολύ πληροφορική βλάπτει. Η πληροφορική και το Deep Learning είναι καλά εργαλεία που πρέπει να ξέρεις να τα χρησιμοποιήσεις έξυπνα κάπου αλλού, δεν είναι καλό να εστιάζεις 100% στο Deep Learning και την Πληροφορική. Εγώ θέλω να τα χρησιμοποιήσω αυτά στο engineering και σε άλλα πράγματα, δεν θέλω να κολλήσω σε default εφαρμογές πληροφορικής, όπως το NLP. Εκεί πιστεύω είναι που θα χάσουν οι ΗΠΑ από την Κίνα. Στο ότι οι ΗΠΑ έχουν κολλήσεις στις πρώτου βαθμού default εφαρμογές και δεν πάνε στο επόμενο βήμα. Τι να το κάνεις το Chatgpt που απλά σου γλιτώνει 20% γκουγκλάρισμα, όταν η Κίνα ετοιμάζει 100% αυτόνομα υποβρύχια;
 

Debugging_Demon

Νεοφερμένος

Ο Debugging_Demon αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πατρών. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
1. Μηχανική Μάθηση Κορμού 7 εξάμηνο
2. Νευρωνικά Δίκτυα και Βαθιά Μάθηση, 8ο εξάμηνο, ροή Υ
3. Τεχνητή Νοημοσύνη, 6ο εξάμηνο ροή Λ
4. Προηγμένα Θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης, 9ο εξάμηνο, ροή Λ
5. Όραση Υπολογιστών, 8ο εξάμηνο, ροή Σ
6. Αναγνώριση Προτύπων, 9ο εξάμηνο, ροή Σ
7. Νευρο-ασαφής Έλεγχος και Εφαρμογές, 9ο εξάμηνο, ροή Σ

Και πολλά άλλα έμμεσα:

Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Μηχανής, Ρομποτική Ι, Ρομποτική ΙΙ, Μαθηματική Λογική, Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων, Στοχαστικές Διαδικασίες, Εφαρμογές της Λογικής στην Πληροφορική κτλ.

Και πάλι στα ίδια πράγματα γυρνάει η συζήτηση. Η σχολή δεν θα σου μάθει τις γραφειοκρατίες του backend, αλλά θα σου μάθει τα πιο προχωρημένα μαθηματικά. Δηλαδή εγώ είμαι κατά της μηχανικής μάθησης να διδάσκεται ως μάθημα. Να στο πω αλλιώς. Τι προχωρημένα μαθηματικά έχουν στο Deep Learning και το AI; Απλή στατιστική Γ Λυκείου χρησιμοποιούν στο 90% των περιπτώσεων. Από εκεί και πέρα μόνο γραφειοκρατίες, γιατί να διδάσκονται σαν μαθήματα;

Γενικά ο σκοπός της σχολής δεν είναι να μην κουραστείς στην πρώτη δουλειά που θα βρεις. Προφανώς θα κουραστείς να μαθαίνεις νέα πράγματα στην πρώτη δουλειά. Σκοπός της σχολής είναι να σου έχει διδάξει τα πιο προχωρημένα μαθηματικά και να αντέξεις την εξέλιξη μισού αιώνα.

Πιστεύω οτι η ceid Πάτρας καλύπτει το 30% των ΗΜΜΥ ΕΜΠ, ενώ οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ μπορούν να καλύψουν το 90% των ceid Πάτρας.

Από εκεί και πέρα η πολύ πληροφορική βλάπτει. Η πληροφορική και το Deep Learning είναι καλά εργαλεία που πρέπει να ξέρεις να τα χρησιμοποιήσεις έξυπνα κάπου αλλού, δεν είναι καλό να εστιάζεις 100% στο Deep Learning και την Πληροφορική. Εγώ θέλω να τα χρησιμοποιήσω αυτά στο engineering και σε άλλα πράγματα, δεν θέλω να κολλήσω σε default εφαρμογές πληροφορικής, όπως το NLP. Εκεί πιστεύω είναι που θα χάσουν οι ΗΠΑ από την Κίνα. Στο ότι οι ΗΠΑ έχουν κολλήσεις στις πρώτου βαθμού default εφαρμογές και δεν πάνε στο επόμενο βήμα. Τι να το κάνεις το Chatgpt που απλά σου γλιτώνει 20% γκουγκλάρισμα, όταν η Κίνα ετοιμάζει 100% αυτόνομα υποβρύχια;
Έχεις πιάσει ότιναναι και νομίζεις ότι είσαι ειδήμων... Άνθρωποι με την δική σου λογική έχουν μπει στην παιδεία και βάζουν φυσικούς να διδάσκουν βιολογία στα λύκεια...

Πόσα από αυτά τα μαθήματα μπορεί να επιλέξει κανείς όμως σε συνδυασμό με άλλα για να έχει ευρεία γνώση (πόσα θα διδαχθεί όχι πόσα προσφέρονται, είναι διαφορετικές ερωτήσεις) Άντε 2 ή 3...

Και οι φυσικοί απλούς νόμους των μαθηματικών εφαρμόζουν και ένας μαθηματικός με μεταπτυχιακό θα μπορούσε να κάνει την δουλειά τους γιατί να υπάρχουν σαν τμήμα? Βλέπεις που πάει η "λογική" σου?

Πιστεύω οτι η ceid Πάτρας καλύπτει το 30% των ΗΜΜΥ ΕΜΠ, ενώ οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ μπορούν να καλύψουν το 90% των ceid Πάτρας.
Θα σταθώ λίγο εδώ. Είναι διαφορετικές επιστήμες, Δεν υπάρχει υπερκάλυψη μόνο συνεργασία... και όχι τα ποσοστά είναι 30 και 45 αντίστοιχα, άντε 52 στην καλύτερη για το δεύτερο...

Ο @Samael είπε την καλύτερη απάντηση σε εσένα οπότε δεν θα συνεχίσω αν δεν καταλαβαίνεις από αυτόν τι θα καταλάβεις από εμένα...
Θα εμπιστευόσουν να σε χειρουργήσει στον εγκέφαλο ένας καρδιολόγος με λίγο googlαρισμα ; Εγώ όχι πάντως.

Από εκεί και πέρα η πολύ πληροφορική βλάπτει. Η πληροφορική και το Deep Learning είναι καλά εργαλεία που πρέπει να ξέρεις να τα χρησιμοποιήσεις έξυπνα κάπου αλλού,
Και τα πολλά μαθηματικά βλάπτουν από αυτή την άποψη... Οι επιστήμες συνεργάζονται μεταξύ τους, το ότι κάποια χρησιμοποιεί ως εργαλείο πτυχές μιας άλλης δεν ακυρώνει την ανάγκη ύπαρξής της δεύτερης. Το ότι οι μαθηματικοί δεν έχουν μεγάλη απορρόφηση στην αγορά εργασίας αλλά έχουν πχ οι πληροφορικάριοι που χρησιμοποιύν τα μαθηματικά ως εργαλεία, δεν σημαίνει ότι οι μαθηματικοί πρέπει να ακυρωθούν ή να βγουν τελείως μαθήματα τους που δεν εξηπυρετούν την τωρινή αγορά...
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,902 μηνύματα.
Εγώ θέλω να τα χρησιμοποιήσω αυτά στο engineering και σε άλλα πράγματα, δεν θέλω να κολλήσω σε default εφαρμογές πληροφορικής, όπως το NLP.
Και για αυτό πήγες ημμυτης όμως. Αλλά γιατί το τι θέλει να κάνει ο καθένας μας πρέπει να επηρεάζει το τι θέλουν οι γύρω μας ; Εσύ μπορεί να βρίσκεις πιο ενδιαφέρον τον αυτόματο έλεγχο. Άλλος μπορεί να την βρίσκει με βάσεις δεδομένων. Τι να κάνουμε ; Εγώ ευχαριστώ τον Θεό που υπάρχει αυτή η ποικιλλία αλλιώς η ζωή δεν θα ήταν εφικτή ή τουλάχιστον θα ήταν πολύ χειρότερη για όλους μας.

Δυνητικά όλοι μπορούν να μάθουν πάνω κάτω τα πάντα και αλλαγές πεδίου έχουμε δει πολλές φορές. Λόγου χάρη :

Παπαδημητρίου -> Τελείωσε ημμυ, αλλά πρακτικά είναι πληροφορικάριος.
Τραχανάς -> Τελείωσε ημμυ, αλλά πρακτικά είναι φυσικός.
Shannon -> Τελείωσε ημμυ, αλλά πρακτικά έγινε μαθηματικός.

Και καλύτερα να μην αναφέρω πόσοι άλλοι τελείωσαν φυσικοί και σήμερα εργάζονται πρακτικά ως ηλεκτρολόγοι μηχανικοί ή μαθηματικοί ή πόσοι μαθηματικοί εργάζονται ως οικονομολόγοι και επιστήμονες υπολογιστών.

Γίνεται ; Ναι όλα γίνονται. Όλες αυτές οι επιστήμες δεν είναι ταυτόσημες μεν αλλά είναι συνδέονται με διάφορους τρόπους. Εαν το άτομο τραβάει και συνεχίζει να μαθαίνει, μπορεί να αλλάξει την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως έναν βαθμό.

Αλλά όταν προτείνουμε σχολές, δεν εστιάζουμε στο τι είναι δυνατό να γίνεις απο μια σχολή. Προτείνουμε αυτή που θα είναι πιο κοντά στα ενδιαφέροντα του κάθε υποψηφίου έτσι ώστε να μην κουραστεί χωρίς λόγο αλλά και να μάθει τα περισσότερα που μπορεί. Στην προκειμένη εαν κάποιος θέλει να εστιάσει στην πληροφορική, δεν είναι βέλτιση επιλογή το ημμυ, εκτός εαν έχει σκοπό να τα συνδυάσει με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Ομοίως όταν κάποιος θέλει να σχεδιάζει τσιπ για παράδειγμα ή πληροφορική ΕΚΠΑ δεν είναι η βέλτιστη επιλογή. Εφικτό είναι φυσικά...αλλά δεν είναι βέλτιστο.
 

chester20080

Περιβόητο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 5,732 μηνύματα.
Απο που και ως που ;
Ο ΗΜΜΥ που δεν θα επιλέξει ενέργεια στο προπτυχιακό του κάνει μαθήματα ηλεκτρομηχανικής μετατροπής, εγκαταστάσεων(όχι βιομηχανικών), ΣΗΕ, ηλεκτρικών μετρήσεων, ηλεκτρονικών ισχύος, ΣΑΕ, αντοχής υλικών κτλπ.

Το γεγονός οτι δεν επιλέγει ως ειδίκευση την ενέργεια δεν σημαίνει οτι είναι παντελώς άσχετος απο τα βασικά !
δυστυχως οχι, δεν εχουμε καθολου επαφη με αυτα, τουλαχιστον στο ΑΠΘ. Αν δεν πας ενεργεια δεν κανεις ουτε υψηλες τασεις, ουτε ηλεκτρονικα ισχυος, ουτε εγκαταστασεις, ουτε ΣΗΕ. Ηλεκτρικές μετρήσεις και ΣΑΕ ναι προφανώς, αλλά τα άλλα τα κατά κόρον ενεργειακά όχι καθόλου. Το μόνο που ήταν παλιά στον βασικό κορμό ήταν η Εισαγωγή στην Ενεργειακή Τεχνολογία. Και προφανώς αν δεν πας ενέργεια είσαι παντελώς άσχετος με ηλεκτρολογικά σχέδια, πίνακες και τέτοια. Το μόνο σχετικό στο βασικό κορμό ήταν στο πρώτο εξάμηνο σχέδιο στο autocad. Που πρώτο εξάμηνο was a long time ago με οπτική λυκείου ακόμα ουσιαστικά, δεν ξέραμε όχι απλά τι κάνουμε αλλά τι μας γίνεται, ξέρεις πώς ήταν στο πρώτο εξάμηνο η όλη φάση, ψάρακλες, καθόλου big picture perspective, τότε ανακαλύπταμε τι είναι η σχολή, συνειδητοποιούσαμε τη νέα πραγματικότητα μετά το λύκειο κλπ κλπ, οπότε μπορώ να πω πως σίγουρα δεν θυμάμαι απολύτως τίποτα από το μάθημα εκείνο. Σίγουρα έπαιζε ρόλο και ο καθηγητής που είχαμε, ό,τι χειρότερο δεν καταλαβαίναμε τίποτα, και μας βάζανε να σχεδιάζουμε και στο χέρι σπειρώματα, σχέδια και τέτοια, που εμένα το χέρι δεν μπορεί να κάνει μισή ευθεία γραμμή ξερω γω. Autocad ναι μέσα σίγουρα είχε ενδιαφέρον, αλλά ποτέ δεν το ξαναπιάσαμε έπειτα σε κανένα επόμενο εξάμηνο. Γι'αυτό έλεγα πως τη σχολή θα την ήθελα πιο ενοποιημένη με τα ενεργειακά μαθήματα να καταλαμβάνουν περισσότερη σημασία. Δεν ξέρω βέβαια αν στο νεότερο πρόγραμμα σπουδών έχει αλλάξει κάτι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top