Σύμβαση της Λισαβόνας στα ΑΕΙ

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,911 μηνύματα.
Ψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία, στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Παιδείας «Κύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την αναγνώριση των τίτλων σπουδών σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην ευρωπαϊκή περιφέρεια» ή αλλιώς Σύμβαση της Λισαβόνας.

Το Σχέδιο Νόμου αναμένεται να ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής την Πέμπτη 27 Ιουνίου.
[…]


Η εν λόγω Σύμβαση, ανάμεσα σε άλλα, προβλέπει τη δυνατότητα διασύνδεσης ΑΕΙ διαφορετικών χωρών, την αναγνώριση σπουδών μεταξύ των ιδρυμάτων αυτών και την απόδοση πτυχίων σε φοιτητές που ξεκινούν τη φοίτησή τους σε ένα πανεπιστήμιο και την ολοκληρώνουν σε άλλο διαφορετικής χώρας.
[…]

Με αυτόν τον τρόπο ανοίγει διάπλατα η πόρτα για την αναγνώριση των αποφοίτων των κολεγίων και ακαδημαϊκά πλέον, πέρα από την επαγγελματική αναγνώριση που είχαν μέχρι τώρα. Με άλλα λόγια, εάν ένας απόφοιτος κολεγίου (που να μην ξεχνάμε, του έχει αποδοθεί τίτλος σπουδών ξένου πανεπιστημίου) αιτηθεί να συνεχίσει σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα δημόσιου πανεπιστημίου, το πανεπιστήμιο δεν θα μπορεί να τον απορρίψει επειδή δεν έχει ισότιμο πτυχίο. Εάν δε το δημόσιο πανεπιστήμιο πει ότι το πτυχίο του δεν είναι ισότιμο, τότε θα πρέπει το ίδιο το ίδρυμα να αποδείξει ότι το πτυχίο του είναι σημαντικά διαφορετικό.

Με άλλα λόγια, δεν είναι υποχρέωση του αιτούντος να αποδείξει ότι ο τίτλος που κατέχει είναι ισότιμος, είναι υποχρέωση αυτού που αρνείται την ισοτιμία να τεκμηριώσει την άρνησή του.

Στην πράξη η Σύμβαση ανοίγει διάπλατα την πόρτα για την αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων πλέον και ακαδημαϊκά. Αποτέλεσμα; Μια ασύλληπτη δεξαμενή τίτλων σπουδών, με 3ετή, 4ετή, 5ετή προγράμματα σπουδών, με αμέτρητες κατηγορίες και διαβαθμίσεις, όλα αναγνωρισμένα ως ισότιμα «προσόντα».

Τι αλλάζει πρακτικά για τα ΑΕΙ της χώρας μας; Καταρχήν, όσον αφορά στα αγγλόφωνα τμήματα σπουδών (ήδη λειτουργούν στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και άλλα ιδρύματα), θα μπορούν να δεχτούν «μετεγγραφές» αλλοδαπών φοιτητών ΑΕΙ άλλων χωρών που το επιθυμούν, στο μέτρο βέβαια που θα πληρούνται ακαδημαϊκές ή άλλες προϋποθέσεις που θα έχουν εκ των προτέρων θέσει τα πανεπιστήμια «υποδοχής». Ετσι, όπως προαναφέρθηκε, αναγνώριση περιόδων σπουδών σημαίνει να αναγνωρίζονται, π.χ. τα δύο πρώτα έτη σπουδών που έχει κάνει κάποιος σε άλλη χώρα-μέλος.



Διαβάστε το σχέδιο νόμου εδω

Σχέδιο Νόμου
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,161 μηνύματα.
Αν ηταν κατι καλο θα το ειχαν κυρωσει χρονια τωρα.
Εδω η αμερικη που ειναι χυμα δεν το εχει κυρωσει.
Σε ενα περιβαλλον αγορας πτυχιων πρεπει να κρατας καποιες αμυνες.
Ειναι λεει στην ευχερεια της ελλαδας να αποδειξει αν κρινει σκοπιμο οτι το πτυχιο δεν ειναι ισχυρο..και οχι το αντιθετο..καλα...
Εδω δεν πηγαν να ξεμπροστιασουν τους ''soft skills'' απατεωνες των κολλεγιων που ειναι μεσα στην πορτα τους.
Η σωστη μορφωση ειναι πολυ ακριβη για να γινεις φραντσαιζ.
Γαμωτο ουτε καλο καφε δεν μπορω να πιω φραντσαιζ.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,911 μηνύματα.
Αν ηταν κατι καλο θα το ειχαν κυρωσει χρονια τωρα.
Εδω η αμερικη που ειναι χυμα δεν το εχει κυρωσει.
Σε ενα περιβαλλον αγορας πτυχιων πρεπει να κρατας καποιες αμυνες.
Ειναι λεει στην ευχερεια της ελλαδας να αποδειξει αν κρινει σκοπιμο οτι το πτυχιο δεν ειναι ισχυρο..και οχι το αντιθετο..καλα...
Εδω δεν πηγαν να ξεμπροστιασουν τους ''soft skills'' απατεωνες των κολλεγιων που ειναι μεσα στην πορτα τους.
Η σωστη μορφωση ειναι πολυ ακριβη για να γινεις φραντσαιζ.
Γαμωτο ουτε καλο καφε δεν μπορω να πιω φραντσαιζ.

Σύμφωνα με όσα διαβάζω στο άρθρο και σε αλλα άρθρα, αλλά και με μια σύντομη επισκόπηση του Σχεδίου Νόμου και οσα μπορώ να δω από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, εάν ισχύουν όσα γράφονται αυτά πρακτικά μεταφραζονται:

- Πλέον και (πέραν επαγγελματικής) ισότιμη ακαδημαϊκή αναγνώριση 3ετων προγραμμάτων κολλεγίων με 5ετεις πολυτεχνικές σχολες/ 4ετεις νομικες.

- Φοίτηση 1 εξάμηνο Βουλγαρία και μετεγγραφή σε αγγλογλωσο παράρτημα ελληνικής Ιατρικής.

Επιφυλάσσομαι οποιασδήποτε παρανόησης.
 
Τελευταία επεξεργασία:

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,161 μηνύματα.
Σύμφωνα με όσα διαβάζω στο άρθρο και σε αλλα άρθρα, αλλά και με μια σύντομη επισκόπηση του Σχεδίου Νόμου και οσα μπορώ να δω από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, εάν ισχύουν όσα γράφονται αυτά πρακτικά μεταφραζονται:

- Πλέον και (πέραν επαγγελματικής) ισότιμη ακαδημαϊκή αναγνώριση 3ετων προγραμμάτων κολλεγίων με 5ετεις πολυτεχνικές σχολες/ 4ετεις νομικες.

- Φοίτηση 1 εξάμηνο Βουλγαρία και μετεγγραφή σε αγγλογλωσο παράρτημα ελληνικής Ιατρικής.

Επιφυλάσσομαι οποιασδήποτε παρανόησης.
Τωρα αυτο με την ιατρικη κατι πρεπει να γινει..αμα καιγονται τα παιδια για αυτη πρεπει να βοηθηθούν.
Πρεπει να τους δειξουν οτι ιατρικη δεν ειναι γραφω καλα φυσικη..και δεν ειναι για ολους ...θελει γερα στομαχια .
Ε για τα πολυτεχνια τι να πω.. ας αφησουμε τα σπιτια να πεφτουν σαν κουραμπιεδες οπως την τουρκια.( τι φτανε ο αμοιροι οι ανθρωποι?)
Αυτα τα δυο πρωτα χρονια που παιδευουν τους μηχανικους ειναι σωτήρια για την μηχανικη σκεψη.
Στο εξωτερικο αραγε γιατι τους αρπαζουν τους ελληνες μηχανικους ..λες να ειναι καρπεροι? τι ξερουν οι ξενοι παραπανω που δεν το ξερουμε εμεις?
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top