Η απόφαση δεν μπορεί να είναι ξεκάθαρη γιατί όλα εξαρτώνται απο τα δικά σου γούστα . Θα σου δώσω όμως την ειλικρινή μου άποψη . Εαν νιώθεις οτι έχεις κάποια κλίση στο
λογισμικό ή στο υλικό υπολογιστών , τα τμήματα μηχανικών υπολογιστών είτε Πάτρας είτε ΠΑΔΑ αξίζει να τα σκεφτείς . Εγώ θα επέλεγα τμήμα πληροφορικής πάρα αυτά επειδή είναι τέσσερα χρόνια . Μεταξύ των δύο αυτών ωστόσο , προσωπικά θα προτιμούσα της Πάτρας . Όχι οτι του ΠΑΔΑ είναι κακό , απλώς έχω ένα feeling οτι το ceid κάνει το έξτρα step να "τολμάει" να προσφέρει στο πρόγραμμα του κάπως πιο ψαγμένα πράγματα σε ορισμένους τομείς . Οπότε εαν είσαι φοιτητής που γουστάρει και καίγεται με αυτό που σπουδάζει , ίσως το ceid να προσφέρει κάπως καλύτερη εμπειρία . Το ΠΑΔΑ ακολουθεί μια πιο συντηρητική στάση στα προγράμματα σπουδών του . Το οποίο έχει τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα του .
Εαν ωστόσο σε ενδιαφέρει το υλικό σε επίπεδο να
εμβαθύνεις σημαντικά πίσω απο την φυσική , ιδίως σε θέματα δικτύων(και κινητών όχι μόνο υπολογιστών) και τηλεπικοινωνίες , τότε ένα τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών είναι προτιμότερο . Και συγκεκριμένα μπορείς να σκεφτείς και το τμήμα του ΠΑΔΑ , καθώς η βάση εισαγωγής είναι μικρή , οπότε μπαίνεις εύκολα αλλά το επίπεδο στον τομέα των τηλεπικοινωνιών είναι υψηλότατο . Φυσικά υπάρχει catch , το γεγονός οτι μπαίνεις εύκολα δεν σημαίνει οτι η ζωή είναι ρόδινη . Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν φαινόμενα καθηγηταρα που κόβει αβέρτα . Δεν προσπαθεί να σε κόψει δηλαδή κανείς επίτηδες . Αλλά όπως καταλαβαίνεις το αντικείμενο εκ φύσεως είναι πάρα πολύ δύσκολο και απαιτητικό γιατί απαιτεί ταυτόχρονα δυνατό background και σκέψη τόσο σε φυσική όσο και σε μαθηματικά , αλλά επιπλέον και πρακτική σκέψη μηχανικού( υπό την έννοια της αντίληψης των περιορισμών και των ατελειών του πραγματικού κόσμου ) , οπότε όπως καταλαβαίνεις χρειάζεται πάρα πολύ ενασχόληση .
Ξαναλέω όμως πως αυτό συμφέρει μόνο εαν είσαι αποφασισμένος οτι θες να μπεις βαθιά στο φυσικό επίπεδο των τηλεπικοινωνιών . Εαν θες να ασχοληθείς με τα δίκτυα υπολογιστών σε επίπεδο πρωτοκόλλων επικοινωνίας και λογισμικού , τότε ένα τμήμα πληροφορικής ή μηχανικών υπολογιστών είναι προτιμότερο . Δεν λέω οτι δεν μπορείς να το κάνεις και απο ένα τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών , αλλά αντικειμενικά η επαφή σου θα είναι μικρότερη με αυτά απο οτι στο ceid , και το πρόγραμμα σπουδών , ιδίως στα προπτυχιακά έτη κάπως μη βέλτιστο ( π.χ. δεν θα είχε νόημα ούτε θα σε ενδιέφερε να παρακολουθήσεις ηλεκτρικές μηχανές ή συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας ) .
Και το φυσικό επίπεδο για να είμαστε ξεκάθαροι μπορεί να περιλαμβάνει πάρα πολλά έτσι . Μπορεί να μελετάς μια ζεύξη είτε ενσύρματη η οποία μπορεί να είναι είτε ηλεκτρική( με χαλκό ) είτε οπτική ( με ίνα ) , είτε ασύρματη ( επίγεια ή δορυφική ) . Και σε κάθε περίσταση ασχολείσαι με διαφορετικά προβλήματα . Λόγου χάρη στην οπτική σε ενδιαφέρουν ζητήματα όπως η εξασθένηση , πιθανών και η διασπορά , ενώ στο ασύρματο περιβάλλον τα πράγματα μπορεί να είναι πολύ πιο απαιτητικά λόγω πολυδιαδρομικής διάδοσης που επηρεάζει το σήμα λήψης , παρεμβολών , περιορισμένου φάσματος εκπομπής και πολλών άλλων περίεργων προβλημάτων που μπορεί να σου δημιουργεί το ασύρματο κανάλι διάδοσης . Αλλά επίσης φυσικό επίπεδο είναι ας πούμε να ασχοληθείς με components ενός δικτύου(ενσύρματου ή ασύρματου) . Λόγου χάρη την δομή και την λειτουργία μιας οπτικής ίνας , η οποία απο μόνη της είναι ένα είδος "καλωδίου" όπως ο χαλκός , αλλά για να μεταφέρεις σήματα σε πιο υψηλές(οπτικές) συχνότητες . Και το φαινόμενο που ανέφερε ο
@Μαθητής του 15 είναι σχετικό εννοείται . Σε κάποιες ζώνες συχνοτήτων η ιονόσφαιρα φαίνεται στο κύμα σαν ένα αγώγιμο τοίχωμα , οπότε ανακλάται , ενώ σήματα σε άλλες ζώνες την διαπερνούν. Ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον φαινόμενο είναι οτι το σήμα σου μπορεί να ανακλάται μεταξύ διαφορετικών στρωμάτων της ατμόσφαιρας ( εξαιτίας διαφορών στον δείκτη διάθλασης ) ή μεταξύ ιονόσφαιρας και άλλων ατμοσφαιρικών στρωμάτων και με αυτό τον τρόπο να κυματοδηγείται όπως λέμε , επιτρέποντας του να διανύει μεγάλες αποστάσεις . Είναι δηλαδή σαν "καλώδια" που έχει φτιάξει με φυσικό τρόπο η ίδια η φύση . Άλλο παράδειγμα τέτοιων component είναι κάποιο φίλτρο για τον διαχωρισμό συχνοτήτων στον δέκτη , ώστε να τον κάνεις να "ακούει συγκεκριμένα" σήματα , και να αγνοεί άλλα . Ακόμα ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι ένας συζεύκτης ή διαιρέτης ισχύος . Στο ασύρματο σκέλος τώρα το φυσικό επίπεδο μπορεί να περιλαμβάνει την μελέτη , την σχεδίαση , την προσομοίωση και την υλοποίηση μιας κεραίας ή απο πλευράς ηλεκτρονικών ενός ενισχυτή ισχύος ή χαμηλού θορύβου . Όλα αυτά είναι huge κεφάλαια που μπροείς να μελετάς μια ζωή και να κάνεις άνετα την καριέρα σου πάνω σε αυτά . Αλλά κάπου πρέπει να σταματήσω γιατί δεν έχουμε άπειρο χρόνο . Όλα αυτά στα αναφέρω ενδεικτικά για να καταλάβεις τι μπορεί να περιλαμβάνει ο γενικός όρος "υλικό τηλεπικοινωνιών" , και να αντιληφθείς καλύτερα τι σου προσφέρει στην ουσία η κάθε σχολή σε αυτό το πλαίσιο .