nearos
Διακεκριμένο μέλος
Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 6,638 μηνύματα.
12-02-23
02:53
Λοιπόν παιδιά, μπήκαμε αντιδράσεις και παρόλο που λύνω τα 7/10 σωστά, αυτό το 3 με τρώει. Γενικά, πώς κάνουμε αντιδράσεις; Γενικά καταλαβαίνω όπου Οξύ και βάση παράγει αλάτι και νερό, και ξέρω πώς να προσθέτω και να αφερώ Η2Ο απο ενώσεις, αλλά λίγο εξισώσεις τύπου Ν2Ο5+Η2Ο και Ρ2Ο5+Η2Ο με μπερδεύουν λίγο. Μπορεί κάποιος να μου λύσει τις απορίες και να μου δώσει μια ιδέα; Προσπαθώ να λύσω χημικές ασκήσεις σπίτι μου για να είμαι λίγο πιο μπροστα απο το σχολείο. Ευχαριστώ!
George35
Νεοφερμένος
Ο George35 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 37 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
12-02-23
04:55
Σε ποιο βιβλίο σας έδωσαν χημικές αντιδράσεις όπως:
Ν2Ο5 + Η2Ο
Ρ2Ο5 + Η2Ο
Το ένα προϊόν της αντίδρασης πρέπει να είναι το οξωνιο Η3Ο, τα υπόλοιπα, πρέπει να τα βρεις και να συνδυάσεις κανόνες και στοιχειομετρια.
Ν2Ο5 + Η2Ο
Ρ2Ο5 + Η2Ο
Το ένα προϊόν της αντίδρασης πρέπει να είναι το οξωνιο Η3Ο, τα υπόλοιπα, πρέπει να τα βρεις και να συνδυάσεις κανόνες και στοιχειομετρια.
nearos
Διακεκριμένο μέλος
Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 6,638 μηνύματα.
12-02-23
13:37
Απ'ότι βλέπω εδώ πέραΣε ποιο βιβλίο σας έδωσαν χημικές αντιδράσεις όπως:
Ν2Ο5 + Η2Ο
Ρ2Ο5 + Η2Ο
Το ένα προϊόν της αντίδρασης πρέπει να είναι το οξωνιο Η3Ο, τα υπόλοιπα, πρέπει να τα βρεις και να συνδυάσεις κανόνες και στοιχειομετρια.
Ν2Ο5+Η2Ο->2ΗΝΟ3
Ρ2Ο5+3Η2Ο->2Η3ΡΟ4. (πρεπει να βαλουμε τους καταλληλους συντελεστες)
Είναι Χημεία Α λυκείου αλλα το να προσέχω ποσα ατομα ειναι στο κάθε μέρος της αντίδρασης και να το φέρνω σε μορφή που να υπάρχει και να βγάζει νόημα με μπερδεύει
George35
Νεοφερμένος
Ο George35 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 37 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
12-02-23
23:16
Άρα λοιπόν μιλάμε για την συμπλήρωση της στοιχειομετριας της αντίδρασης. Διότι σαν αντιδράσεις και εύρεση των προϊόντων, από τα δικά μου χρόνια θυμάμαι είναι εκτός ύλης για Α λυκείου.
Για τους συντελεστές, εφαρμόζεις τους κανόνες που μαθαίνατε στην Γ γυμνασίου.
Για τους συντελεστές, εφαρμόζεις τους κανόνες που μαθαίνατε στην Γ γυμνασίου.
Chem2000
Διάσημο μέλος
Η Chem2000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Χημείας Ιωαννίνων και μας γράφει απο Νίκαια (Αττική). Έχει γράψει 2,932 μηνύματα.
13-02-23
00:06
Το προϊόν πρέπει να το προβλέψεις μόνος σου; ή στο δίνει;Λοιπόν παιδιά, μπήκαμε αντιδράσεις και παρόλο που λύνω τα 7/10 σωστά, αυτό το 3 με τρώει. Γενικά, πώς κάνουμε αντιδράσεις; Γενικά καταλαβαίνω όπου Οξύ και βάση παράγει αλάτι και νερό, και ξέρω πώς να προσθέτω και να αφερώ Η2Ο απο ενώσεις, αλλά λίγο εξισώσεις τύπου Ν2Ο5+Η2Ο και Ρ2Ο5+Η2Ο με μπερδεύουν λίγο. Μπορεί κάποιος να μου λύσει τις απορίες και να μου δώσει μια ιδέα; Προσπαθώ να λύσω χημικές ασκήσεις σπίτι μου για να είμαι λίγο πιο μπροστα απο το σχολείο. Ευχαριστώ!
Πάντως αν ξέρεις το προϊόν, ε τα πράγματα δεν είναι και τόσο δύσκολα. Μέτρα τι αριθμό κάθε ατόμου έχεις στην αριστερή μεριά και ανάλογα θα βάλεις συντελεστή δίπλα.
Για παράδειγμα, στην N2O5 + H2O--> 2HNO3 βλέπεις οτι αριστερά έχεις 2 άτομα αζώτου, 6 άτομα οξυγόνου και 2 άτομα υδρογόνου. Βλέπεις δεξιά ότι το οξυγόνο έχει δείκτη 3, οπότε 6/3=2. Επίσης τα άτομα υδρογόνου και αζώτου έχουν νοητά δείκτη 1 οπότε 2/1=2. Και τσουπ μπήκε ο συντελεστής.
Αυτό που σου λέω βέβαια δεν ισχύει πάντα. Τρίτη λυκείου θα μάθεις άλλους τρόπους να βάζεις συντελεστές βασισμένο στη μεταβολή του αριθμού οξείδωσης. Επειδή ακόμη όμως είσαι Α λυκείου, καλύτερα αυτά να τα αφήσεις για αργότερα.
nearos
Διακεκριμένο μέλος
Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 6,638 μηνύματα.
13-02-23
00:12
να το προβλέψουμε μόνοι μας.Το προϊόν πρέπει να το προβλέψεις μόνος σου; ή στο δίνει;
Chem2000
Διάσημο μέλος
Η Chem2000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Χημείας Ιωαννίνων και μας γράφει απο Νίκαια (Αττική). Έχει γράψει 2,932 μηνύματα.
13-02-23
00:13
Τι φάση, εμείς στην Α λυκείου γιατί δε κάναμε τέτοια;να το προβλέψουμε μόνοι μας.
nearos
Διακεκριμένο μέλος
Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 6,638 μηνύματα.
13-02-23
00:15
Πάντως και ας μην καταλαβαίνουμε τίποτα αγαπάμε χημείαΤι φάση, εμείς στην Α λυκείου γιατί δε κάναμε τέτοια;
Chem2000
Διάσημο μέλος
Η Chem2000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Χημείας Ιωαννίνων και μας γράφει απο Νίκαια (Αττική). Έχει γράψει 2,932 μηνύματα.
13-02-23
00:19
Κοίτα να δεις, χωρίς να θέλω να σε πάρω στο λαιμό μου νομίζω πως τα οξέα που μαθαίνετε γενικά στο λύκειο είναι H2SO4, H3PO4, HNO3,HCl,HCN κτλ. Οπότε όταν βλέπεις N2O5 + H2O το μυαλό σου πρέπει να πάει στο ΗΝΟ3 αφού θεωρητικά δεν έχετε μάθει κάποιο άλλο. Το ίδιο και άμα βλέπεις SO3 + H2O, το μυαλό σου πρέπει να πάει στο H2SO4.Πάντως και ας μην καταλαβαίνουμε τίποτα αγαπάμε χημεία
nearos
Διακεκριμένο μέλος
Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 6,638 μηνύματα.
13-02-23
00:27
Ισχύει, μόνο αυτά έχουμε μάθει ως τώρα. Χίλια ευχαριστώ!!Κοίτα να δεις, χωρίς να θέλω να σε πάρω στο λαιμό μου νομίζω πως τα οξέα που μαθαίνετε γενικά στο λύκειο είναι H2SO4, H3PO4, HNO3,HCl,HCN κτλ. Οπότε όταν βλέπεις N2O5 + H2O το μυαλό σου πρέπει να πάει στο ΗΝΟ3 αφού θεωρητικά δεν έχετε μάθει κάποιο άλλο. Το ίδιο και άμα βλέπεις SO3 + H2O, το μυαλό σου πρέπει να πάει στο H2SO4.
Chem2000
Διάσημο μέλος
Η Chem2000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Χημείας Ιωαννίνων και μας γράφει απο Νίκαια (Αττική). Έχει γράψει 2,932 μηνύματα.
13-02-23
00:36
Πάντως κάτι σημαντικό, δε ξέρω κατά πόσο το έχετε εξηγήσει αυτό (αυτό αναφορικά με την αντίθετη αντίδραση).
Αν θέλεις πχ να βρεις το οξείδιο, θα βρίσκεις τον αριθμό οξείδωσης του αμετάλλου μέσα στο οξύ ή στη βάση( του αμετάλλου που γενικά είναι στο κέντρο) και θα σκέφτεσαι ότι και στο οξείδιο θα πρέπει να έχει τον ίδιο αριθμό οξείδωσης. Πχ στη περίπτωση του Η3PO4, ο P έχει αριθμό οξείδωσης 3*1 + χ + 4*(-2) =0 => χ= +5
Άρα και στο οξείδιο πρέπει ο P να έχει +5. Η δομή των οξειδίων ξέρεις πως είναι ΑχΟy όπου Α το αμέταλλο και Ο το οξυγόνο. Πρέπει λοιπόν να βρεις μια ένωση οξειδίου που να καταφέρνει να βγάζει αποτέλεσμα 0 κατά το άθροισμα των αριθμών οξείδωσης κάθε στοιχείου.
-Έστω ότι 1 άτομο P. Δε μπορεί να υπάρξει αυτό γιατί για να έχουμε άθροισμα 0 θα πρέπει το Ο να έχει κλασματικό αριθμό οξείδωσης, κάτι το οποίο δεν υφίσταται (αυτό μπορεί να γίνει πιο αντιληπτό αν σκεφτείς ότι ο αριθμός οξείδωσης του οξυγόνου είναι ζυγός άρα με ο,τι ακέραιο και αν πολλαπλασιαστεί θα σου δώσει πάλι ζυγό!)
-Έστω ότι 2 άτομα P. Αυτό σημαίνει +10 συνολικά για τα δυο άτομα P. Μπορεί να αντισταθμιστεί αυτό ώστε να έχουμε αποτέλεσμα 0; Φυσικά και μπορεί αν το οξείδιο έχει 5 άτομα Ο.
Πράγματι αν: P2O5 τότε 2*5 + 5*(-2)=10 -10=0 άρα ισχύει. Αυτά τα ολίγα χαχαχα.
-Kαι κάτι τελευταίο. Μπορείς εύλογα να σκεφτείς αφού μπορούν να είναι 2 άτομα φωσφόρου και 5 άτομα οξυγόνου, μήπως μπορούν να είναι και 4 άτομα P και 10 άτομα Ο; Ναι γίνεται και μάλιστα αν αντιδράσει με νερό η ένωση P4O10, θα σου δώσει πάλι H3PO4, απλώς με διαφορετικούς συντελεστές . Αυτό φυσικά δεν ισχύει στη περίπτωση του αζώτου, όπου δεν υπάρχει ένωση N4O10. Βέβαια αυτά είναι αρκετά περίπλοκα και δε νομίζω να σου ζητηθούν σε επίπεδο σχολείου ( και ούτε και φροντιστηρίου). Καλύτερα να εξοικειωθείς με αυτά που έχει το σχολικό βιβλίο σου για να μη χαθείς.
Αν θέλεις πχ να βρεις το οξείδιο, θα βρίσκεις τον αριθμό οξείδωσης του αμετάλλου μέσα στο οξύ ή στη βάση( του αμετάλλου που γενικά είναι στο κέντρο) και θα σκέφτεσαι ότι και στο οξείδιο θα πρέπει να έχει τον ίδιο αριθμό οξείδωσης. Πχ στη περίπτωση του Η3PO4, ο P έχει αριθμό οξείδωσης 3*1 + χ + 4*(-2) =0 => χ= +5
Άρα και στο οξείδιο πρέπει ο P να έχει +5. Η δομή των οξειδίων ξέρεις πως είναι ΑχΟy όπου Α το αμέταλλο και Ο το οξυγόνο. Πρέπει λοιπόν να βρεις μια ένωση οξειδίου που να καταφέρνει να βγάζει αποτέλεσμα 0 κατά το άθροισμα των αριθμών οξείδωσης κάθε στοιχείου.
-Έστω ότι 1 άτομο P. Δε μπορεί να υπάρξει αυτό γιατί για να έχουμε άθροισμα 0 θα πρέπει το Ο να έχει κλασματικό αριθμό οξείδωσης, κάτι το οποίο δεν υφίσταται (αυτό μπορεί να γίνει πιο αντιληπτό αν σκεφτείς ότι ο αριθμός οξείδωσης του οξυγόνου είναι ζυγός άρα με ο,τι ακέραιο και αν πολλαπλασιαστεί θα σου δώσει πάλι ζυγό!)
-Έστω ότι 2 άτομα P. Αυτό σημαίνει +10 συνολικά για τα δυο άτομα P. Μπορεί να αντισταθμιστεί αυτό ώστε να έχουμε αποτέλεσμα 0; Φυσικά και μπορεί αν το οξείδιο έχει 5 άτομα Ο.
Πράγματι αν: P2O5 τότε 2*5 + 5*(-2)=10 -10=0 άρα ισχύει. Αυτά τα ολίγα χαχαχα.
-Kαι κάτι τελευταίο. Μπορείς εύλογα να σκεφτείς αφού μπορούν να είναι 2 άτομα φωσφόρου και 5 άτομα οξυγόνου, μήπως μπορούν να είναι και 4 άτομα P και 10 άτομα Ο; Ναι γίνεται και μάλιστα αν αντιδράσει με νερό η ένωση P4O10, θα σου δώσει πάλι H3PO4, απλώς με διαφορετικούς συντελεστές . Αυτό φυσικά δεν ισχύει στη περίπτωση του αζώτου, όπου δεν υπάρχει ένωση N4O10. Βέβαια αυτά είναι αρκετά περίπλοκα και δε νομίζω να σου ζητηθούν σε επίπεδο σχολείου ( και ούτε και φροντιστηρίου). Καλύτερα να εξοικειωθείς με αυτά που έχει το σχολικό βιβλίο σου για να μη χαθείς.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 36 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.