Γνώμη γι' αυτά τα τρία μεταπτυχιακά

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,425 μηνύματα.
Ένας μαθηματικός αν θέλει να ασχοληθεί με τον χώρο της μαθηματικής οικονομίας, στοχαστικής ανάλυσης και υπολογιστικών μεθόδων τιμολόγησης τραπεζικών προϊόντων χρειάζεται οπωσδήποτε τις επαγγελματικές πιστοποιήσεις; Ακόμη και αν έχει πολύ καλό υπόβαθρο σε υπολογιστικά μαθηματικά με κώδικα; :happy:

Ρωτάω γιατί μου είχε κάνει εντύπωση όταν απορρίφθηκα μετά από 2 ώρες συνέντευξη-επίσκεψη σε γερμανική τράπεζα από ...τμηματάρχη (με 8 χρόνια προϋπηρεσία και πιστοποιήσεις) που είχε βγάλει μόνο ανωτέρα ημι-ιδιωτική σχολή σε θέματα χρηματοοικονομικών κινδύνου και ήταν λίγο ψωνισμένος ως προς τους κατόχους πανεπιστημιακού πτυχίου και πόσο μάλλον μαθηματικών. Του άρεσε να καλεί σε συνέντευξη μόνο και μόνο για να τους απορρίπτει και να πίνει τον καφέ του όση ώρα "ειρωνεύοταν" με ερωτήσεις τον υποψήφιο.

απλως ειναι classic topics που ασχολουνται καλα msc στα οικονομικα εξω και ειναι στανταρ πραγματα γιατι δεν γινεται χωρις αυτα τα maths να ασχοληθεις με advanced topics στον συγκεκριμενο κλαδο.. Εχει την δυνατοτητα καποιος που δεν εχει καποιες απαιτουμενες γνωσεις να παρακολουθησει και απευθειας μαθηματα της σεμφε σε προπτυχιακο επιπεδο.. Αλλα ενταξει δεν ξερω και τι βασεις δινονται στα μαθηματικα στα τμηματα των οικονομικων απλως το συγκεκριμενο παει λιγο και με τι skills πρεπει να εχει καποιος για να ασχοληθει με το ταδε topic.. Oντως το προτιμανε αρκετοι με πτυχιο μαθηματικων, αλλα προσελκυει και ατομα απο σχολες οικονομικων αλλα συνηθως πρεπει να καλυψουν καποια κενα αρχικα.
Τεσπα , ξερει καλυτερα ο φωτης τι του ταιριαζει.

Έχει τύχει να παρακολουθήσω εξαμηνιαίο μάθημα Οικονομετρίας κορμού (8 πιστωτικές μονάδες) σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα με ξεχωριστές ενότητες: θεωρία (4,5 πιστωτικές) και εργαστήριο (3,5 πιστωτικές) με διαφορετική εξέταση η κάθε ενότητα, στην Αυστρία. Η επιτυχία στο μάθημα προέκυπτε από 10 μεγάλες ασκήσεις πολλαπλής μορφής στη διάρκεια του εξαμήνου, 1 μικρό project με παρουσίαση-συζήτηση σε ακροατήριο και 1 γραπτή εξέταση των 110 λεπτών (με χρονόμετρο) όπου με κάποιον αλγόριθμο θα έπρεπε να βγει βαθμός μεγαλύτερος ή ίσος του 4 (η βάση στο γερμανικό σύστημα). Αν ο βαθμός είναι 5 δεν καταχωρείται εφόσον σημαίνει αποτυχία. Στην πέμπτη αποτυχία του μαθήματος ο φοιτητής διαγράφεται από το προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη Γερμανία και Αυστρία, κάτι που συμβαίνει συχνά. Στην γραπτή εξέταση τα κινητά είναι κλειστά στην άκρη του μεγάλου τραπεζιού, όπου μπροστά και πίσω υπάρχει απόσταση από τον συμφοιτητή. Οι τσάντες και οι σημειώσεις του μαθήματος τοποθετούνται σε ειδική θέση πίσω από την καρέκλα στο πάτωμα.

Το επίπεδο σε μαθηματικά ήταν ανεβασμένο και με ιδιαίτερη έμφαση στην βελτιστοποίηση (μέσω διαφόρων μεθόδων προσδιορισμού βέλτιστου εκτιμητή). Στο κομμάτι της στοχαστικής ανάλυσης για θέματα ασυμπτωτικής σύγκλισης ήταν μια ξεπέτα με τυπολόγιο επειδή οι φοιτητές του μεταπτυχιακού είχαν κακό υπόβαθρο σε μαθηματικά. Ακόμη και η μέθοδος Newton ήταν αρκετά ψαγμένο θέμα σύμφωνα με τα λεγόμενά τους.

Ο καθηγητής ήταν Οικονομολόγος (πτυχίο) με μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην Μαθηματική Στατιστική και λάτρης των μαθηματικών αλλά δυστυχώς ο καημένος έκανε συνεχώς κάποιες προσαρμογές επειδή έπρεπε περάσει τις εξετάσεις τουλάχιστον το 60% των φοιτητών, ειδαλλως θα είχε πρόβλημα από το Πανεπιστήμιο. Βέβαια στα θέματα των οικονομικών εφαρμογών της εξέτασης από όσο ξέρω, ήταν αρκετά δύσκολος καθηγητής και παρ' όλα αυτά το μάθημά του, οι φοιτητές συνήθως το άφηναν ως το τελευταίο μάθημα-module του προγράμματος, πριν τη διπλωματική.
 
Τελευταία επεξεργασία:

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,656 μηνύματα.
Ένας μαθηματικός αν θέλει να ασχοληθεί με τον χώρο της μαθηματικής οικονομίας, στοχαστικής ανάλυσης και υπολογιστικών μεθόδων τιμολόγησης τραπεζικών προϊόντων χρειάζεται οπωσδήποτε τις επαγγελματικές πιστοποιήσεις;
Μια πιστοποίηση όπως του CFA ποτέ δεν είναι κακή!
Του άρεσε να καλεί σε συνέντευξη μόνο και μόνο για να τους απορρίπτει και να πίνει τον καφέ του όση ώρα "ειρωνεύοταν" με ερωτήσεις τον υποψήφιο.
Καλά εντάξει...ψυχολογικά...
 

skarecrow76

Νεοφερμένος

Ο skarecrow76 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Γονιός Φοιτητή. Έχει γράψει 78 μηνύματα.
χρειάζεται οπωσδήποτε τις επαγγελματικές πιστοποιήσεις;
Δεν το αποκλείω, συνήθως το αναφέρει ρητά η αγγελία.
Αν έχεις PhD τότε είσαι ακόμα καλύτερα για τέτοιες θέσεις με τόσο υψηλή εξειδίκευση.
Αλλά μην το αποκλείεις ότι ο μέσος όρος των εν δυνάμει συναδέλφων σου θα είναι πολύ κατώτεροι σε γνώσεις και νοημοσύνη, παρόλη την εμπειρία τους, οπότε καλά κουράγια...

Καλώς ή κακώς οι πιστοποιήσεις είναι η νόρμα.. και εγώ προσωπικά δεν συμφωνώ..
Τέλειωσα MSc in Finance σε Αμερικανικό πανεπιστήμιο (πριν 20 χρόνια) και από τότε το CFA ήταν prerequisite σε όλες τις θέσεις που κοίταζα, οπότε ξεκίνησα CFA παράλληλα με στρατό, πήρα τα 2 πρώτα, έδωσα το 3ο αλλά με κόψανε και ούτε που ξαναασχολήθηκα... γιατί ακριβώς οι θέσεις Χρηματοοικονομικής ανάλυσης και διαχείρισης πορτοφολίου, ήταν μηδαμινές στην Ελλάδα, και φαντάσου ήταν οι χρυσές εποχές του Χρηματιστηρίου.
Σήμερα όποια αγγελία βλέπω για mid to senior Finance manager ζητάνε πιστοποίηση ή MBA, οπότε αν με ρώταγε ο γιος μου τι να κάνει θα του έλεγα MBA (για Ελλάδα πάντα).
 

Steve9393

Νεοφερμένος

Ο Steve9393 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Εγώ προσωπικά θα πρότεινα να δεις και το MSc in Actuarial Science and Risk Management του Πανεπιστημίου Πειραιά. Έχει βαριά μαθηματική και στατιστική βαση. Βέβαια σκέψου ότι έχουν απορρίψει και άτομα από Σεμφε, δέχονται και με χαμηλό βαθμό αλλά θέλει να εισια κυρίως στατιστικό ή μαθηματικό και ίσως οικονομικο. Βέβαια αν και έχει ενδιαφέροντα χρηματοοικονομικα μαθήματα δηλαδή χρηματοοικονομικα μαθηματικά, στοχαστικα πρότυπα, διαχείριση πιστωτικού κινδύνου (έχει και στάνταρ εργασία που προσπαθείς να βρεις με δέντρα αποφάσεων και λογιστική παλινδρομηση της πιθανότητα αθέτησης του αντισυμβαλλομενου), λειτουργικός κίνδυνος και Risk Management και μετά επικεντρώνεται full σε αναλογιστικα. Επίσης σε σύγκριση με της Ασσοε που το ανέφερες κιόλας που είναι παρόμοιο, έχει λειτουργία από το 2008 ενώ της ασσοε ξεκίνησε πρόσφατα με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό. Εναλλακτικά και εγώ θα πήγαινα σε data science μιας και είναι σε μεγάλη άνοδο το πεδίο αυτό.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,425 μηνύματα.
Επειδή έχω κοιτάξει την ύλη που "εξετάζεται" σε πιστοποιήσεις για την μαθηματική οικονομία σαν ιδέα τη θεωρώ απλά σαν μια ιδιοτροπία για να υπάρχει ο κόφτης των δεξιοτήτων, η ανύπαρκτη εργασιακή σταθερότητα και φυσικά να ζει ένα ιδιωτικό σύστημα από εξετάσεις (ειδικά βιβλία, δίδακτρα κτλ).

Το θεωρώ γελοίο και άκρως υποτιμητικό να βάζουν έναν μαθηματικό ή φυσικό με καλές γνώσεις σε στοχαστική ανάλυση, μοντελοποίηση και προγραμματισμό να "ακυρώνει" τις σπουδές του και η επαγγελματική του πορεία να βασίζεται μόνο σε αμφιλεγόμενης επιστημονικής αξίας χαρτιά. Αν ο άλλος δεν μπορεί να διαβάσει μια διωνυμική κατανομή αλλά έχει πιστοποίηση και 5 χρόνια προϋπηρεσίας σε μια "εργασία" που τη μαθαίνεις εύκολα λόγω ρουτίνας, είναι δείγμα του οικονομικού κράχ πολλών εταιριών και της παρακμής που ζούμε. Δυστυχώς ζούμε σε μια εποχή σαλάτας όπου απαξιώνεται η επιστήμη με βάση την απόκτηση πιστοποιήσεων που σε βάζουν σε μια διαδικασία ατέρμονης γνώσης χωρίς αποτέλεσμα, αμφισβήτησης του υποβάθρου σου και επομένως να μην έχεις επαγγελματική ηρεμία και άρα παραγωγικότητα. Η συνεχής επιμόρφωση στο όνομα της καλύτερης γνώσης, επικαιροποίησης κτλ, οδηγεί στη μη παραγωγικότητα, σε όρους αγοράς, καθώς εξυπηρετεί το σύστημα της εργασίας ώστε όλοι να ανακυκλώνονται επειδή εν τέλει κανείς εργοδότης (σε ανώνυμες εταιρίες) δεν ξέρει τι θέλει ακριβώς αφού και αυτός θα απολυθεί κάποια στιγμή.
 

skarecrow76

Νεοφερμένος

Ο skarecrow76 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Γονιός Φοιτητή. Έχει γράψει 78 μηνύματα.
Θυμάμαι πάντως ότι Μαθηματικοί, Φυσικοί και σε κάποιο μικρότερο βαθμό Μηχανικοί ήταν κατεξοχήν target για τους headhunters σε investment firms, σαν πρώτο πτυχίο, οι οποίοι μετά είχαν είτε MScF ή MBA..
 

asdfqwerty

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο asdfqwerty αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,347 μηνύματα.
Ένας μαθηματικός αν θέλει να ασχοληθεί με τον χώρο της μαθηματικής οικονομίας, στοχαστικής ανάλυσης και υπολογιστικών μεθόδων τιμολόγησης τραπεζικών προϊόντων χρειάζεται οπωσδήποτε τις επαγγελματικές πιστοποιήσεις; Ακόμη και αν έχει πολύ καλό υπόβαθρο σε υπολογιστικά μαθηματικά με κώδικα; :happy:

Ρωτάω γιατί μου είχε κάνει εντύπωση όταν απορρίφθηκα μετά από 2 ώρες συνέντευξη-επίσκεψη σε γερμανική τράπεζα από ...τμηματάρχη (με 8 χρόνια προϋπηρεσία και πιστοποιήσεις) που είχε βγάλει μόνο ανωτέρα ημι-ιδιωτική σχολή σε θέματα χρηματοοικονομικών κινδύνου και ήταν λίγο ψωνισμένος ως προς τους κατόχους πανεπιστημιακού πτυχίου και πόσο μάλλον μαθηματικών. Του άρεσε να καλεί σε συνέντευξη μόνο και μόνο για να τους απορρίπτει και να πίνει τον καφέ του όση ώρα "ειρωνεύοταν" με ερωτήσεις τον υποψήφιο.



Έχει τύχει να παρακολουθήσω εξαμηνιαίο μάθημα Οικονομετρίας κορμού (8 πιστωτικές μονάδες) σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα με ξεχωριστές ενότητες: θεωρία (4,5 πιστωτικές) και εργαστήριο (3,5 πιστωτικές) με διαφορετική εξέταση η κάθε ενότητα, στην Αυστρία. Η επιτυχία στο μάθημα προέκυπτε από 10 μεγάλες ασκήσεις πολλαπλής μορφής στη διάρκεια του εξαμήνου, 1 μικρό project με παρουσίαση-συζήτηση σε ακροατήριο και 1 γραπτή εξέταση των 110 λεπτών (με χρονόμετρο) όπου με κάποιον αλγόριθμο θα έπρεπε να βγει βαθμός μεγαλύτερος ή ίσος του 4 (η βάση στο γερμανικό σύστημα). Αν ο βαθμός είναι 5 δεν καταχωρείται εφόσον σημαίνει αποτυχία. Στην πέμπτη αποτυχία του μαθήματος ο φοιτητής διαγράφεται από το προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη Γερμανία και Αυστρία, κάτι που συμβαίνει συχνά. Στην γραπτή εξέταση τα κινητά είναι κλειστά στην άκρη του μεγάλου τραπεζιού, όπου μπροστά και πίσω υπάρχει απόσταση από τον συμφοιτητή. Οι τσάντες και οι σημειώσεις του μαθήματος τοποθετούνται σε ειδική θέση πίσω από την καρέκλα στο πάτωμα.

Το επίπεδο σε μαθηματικά ήταν ανεβασμένο και με ιδιαίτερη έμφαση στην βελτιστοποίηση (μέσω διαφόρων μεθόδων προσδιορισμού βέλτιστου εκτιμητή). Στο κομμάτι της στοχαστικής ανάλυσης για θέματα ασυμπτωτικής σύγκλισης ήταν μια ξεπέτα με τυπολόγιο επειδή οι φοιτητές του μεταπτυχιακού είχαν κακό υπόβαθρο σε μαθηματικά. Ακόμη και η μέθοδος Newton ήταν αρκετά ψαγμένο θέμα σύμφωνα με τα λεγόμενά τους.

Ο καθηγητής ήταν Οικονομολόγος (πτυχίο) με μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην Μαθηματική Στατιστική και λάτρης των μαθηματικών αλλά δυστυχώς ο καημένος έκανε συνεχώς κάποιες προσαρμογές επειδή έπρεπε περάσει τις εξετάσεις τουλάχιστον το 60% των φοιτητών, ειδαλλως θα είχε πρόβλημα από το Πανεπιστήμιο. Βέβαια στα θέματα των οικονομικών εφαρμογών της εξέτασης από όσο ξέρω, ήταν αρκετά δύσκολος καθηγητής και παρ' όλα αυτά το μάθημά του, οι φοιτητές συνήθως το άφηναν ως το τελευταίο μάθημα-module του προγράμματος, πριν τη διπλωματική.
Γενικα μου φαινεται αδιανοητο καποιες εννοιες των οικονομικων να αναφερονται μονο σε θεωρητικο επιπεδο χωρις το καταλληλο μαθηματικο υποβαθρο.. Ειναι σαν να μιλας για μηχανες turing σε θεωρητικο επιπεδο χωρις να εχεις το καταλληλο υποβαθρο σε Θεωρια υπολογισμου και γραμματικες. Τι ακριβως θα εξετασεις που να ειναι μην ειναι trivial
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,656 μηνύματα.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top