Έρχεται το «Ελληνικό Erasmus» / Θα μπορείς να σπουδάσεις ένα εξάμηνο σε άλλο Τμήμα!

Littlechemist

Νεοφερμένος

Η Littlechemist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Αξιωματικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ). Έχει γράψει 108 μηνύματα.
Να αλλάξω την ερώτηση,τι νόημα έχει κάποιος που γουστάρει ιατρική να περάσει χημικό και να τρώει θέση από άλλον που το γουστάρει;
Θα συμφωνήσω αλλά όταν δεν έχεις βγάλει τα μόρια για ιατρική γιατί να μην βάλεις μια σχολή που σίγουρα πιάνεις;; Την κρατάς και αν θες ξαναδινεις..Αν βάλεις μόνο ιατρική και δεν την πιάσεις θα πάει τζάμπα τόσο διαβασμα
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,386 μηνύματα.
Η προτίμηση από ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα από την αγορά εργασίας, είναι αρκετά θα έλεγα, ρομαντική. Η ιατρική κατέχει μια ξεχωριστή θέση στο μυαλό πολλών μαθητών και κυρίως γονιών που κάνουν την πλύση εγκεφάλου, λόγω συγκεκριμένων παραμέτρων. Δεν υπάρχει κατ' εμέ σοβαρή επιχειρηματολογία γιατί να σπουδάσει κάποιος ιατρική και όχι κάτι άλλο. Ή κάτι άλλο και όχι ιατρική. Επίσης όταν υπάρχει άγνοια επιστημονικής σκέψης και η κοινωνία συντηρείται από μια επικαιρότητα ζωής χαμηλής αισθητικής λογικό είναι να φαίνονται όλες οι επιστήμες κατώτερες από την ιατρική.

Όπως ανέφερα χθες, στην χώρα μας έχει γίνει μεγάλη ζημιά στις θετικές επιστήμες, με μορφή διαπόμπευσης γιατί:

- εισάγονται μαθητές που δεν θα έπρεπε κανονικά να είναι σε Πανεπιστήμιο (αν ήμασταν άλλη χώρα) γιατί απλά δεν θα υπήρχε περίπτωση να είναι φοιτητές

- το κράτος εξαργυρώνει την κοινωνική μανία για σπουδές μαζικού τύπου με σκοπό να παράγει επιστημονικό προσωπικό χαμηλού επιπέδου και άμεσα αναλώσιμο (πλην εξαιρέσεων φοιτητών που ματώνουν μόνοι τους στο διάβασμα, ψάχνοντας νέες εξειδικεύσεις με δικό τους κίνητρο ειδικά μετά την αποφοίτηση) προάγοντας μια δημόσια εκπαίδευση χαμηλού επιπέδου στις νεότερες γενιές.

Για να μην παρεξηγηθώ, τονίζω ότι πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις φοιτητών που ψάχνονται και με όσες καινοτομίες-πυροτεχνήματα προεκλογικής περιόδου προσπαθούν οι πολιτικοί να κερδίσουν μια νέα θητεία, ουσιαστικές αλλαγές δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ. Από το 1845 το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα αποτελεί μια πολιτική απάτη για ψήφους και καριέρες υπουργών, μαζί με όλο το επιτελείο των γραφειοκρατών. Έρχονται, μας λένε την ιδέα τους, γερνάνε και πεθαίνουν. Επί της ουσίας δεν έχει αλλάξει τίποτα.

Δυστυχώς η χώρα μας δεν προάγει την ευελιξία και ούτε επιβραβεύει το κίνητρο και την προσπάθεια κάποιων ανθρώπων να βγούν έξω από το πλαίσιο που θεωρεί το κράτος αυθαίρετα ότι είναι σωστό χωρίς απαραίτητα η επιστήμη να ταιριάζει σε αυτή τη γραμμή. Όταν το 2008 συζητούσαμε στο Πανεπιστήμιο, μέσα από τις συνελεύσεις ή χαλαρές συζητήσεις σε φοιτητοπαρέες στο διάλειμμα για τη δυνατότητα επιλογής μαθημάτων από άλλες κατευθύνσεις, άλλα Τμήματα χωρίς περιορισμό λίστας, υπήρχε έντονη δυσφορία από τη γραμματεία κυρίως, ορισμένοι καθηγητές επινοούσαν ακατανόητα επιχειρήματα για να σταματούν τέτοιες συζητήσεις, αλλά φυσικά και οι κομματικές παρατάξεις που έπαιζαν το ρολάκι τους, θεωρούσαν τέτοιες ιδέες τελείως έξω από το δημόσιο χαρακτήρα του δημόσιου Ελληνικού Πανεπιστημίου. Για να μην ξεχνάμε την καταγωγή μας.

Προσωπικά θεωρώ ότι σαν ιδέα μπορεί να έχει κάποια θετικά στοιχεία αλλά ο τρόπος που προωθείται είναι τελείως άκυρος και άκαιρος όταν το πλαίσιο λειτουργίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων παραμένει ίδιο. Πώς γίνεται ένα Τμήμα Φυσικής να έχει 2000 προπτυχιακούς φοιτητές(!) σε περιφερειακό Πανεπιστήμιο και την ίδια ώρα ένα Τμήμα Φυσικής να έχει 60 προπτυχιακούς φοιτητές(!) σε δημόσιο Πανεπιστήμιο του εξωτερικού, στην επαρχία; Ένα erasmus με μια τέτοια πραγματικότητα τι ακριβώς έρχεται να βελτιώσει;
 

fmarulezkd

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο fmarulezkd αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Νορβηγία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,807 μηνύματα.
Κανένα νόημα δε βρίσκω σε αυτό πραγματικά. Το Erasmus είναι μια εμπειρία γιατί ακριβώς φεύγεις από τη χώρα σου και βλέπεις πώς λειτουργεί μια άλλη χώρα. Όχι μόνο σε επίπεδο πανεπιστημίου, αλλά ζεις και μόνος σου στο εξωτερικό, συναναστρέφεσαι με άλλους πολιτισμούς, άλλες γλώσσες, άλλες νοοτροπίες. Πηγαίνοντας σε άλλο τμήμα για ένα εξάμηνο (δηλαδή τι; Άμα σπουδάζω βιολογία πάω στη Νομική ή στην ιατρική; Ή στους Μηχανολόγους; Ή στο Βιολογικό άλλης πόλης) τι ακριβώς κερδίζω; Να παρακολουθήσω άσχετα μαθήματα; Μαθήματα σχετικά για να μάθω κάτι άλλο; Δεν καταλαβαίνω το σκοπό. Ακόμα και πόλη να αλλάζεις τι το διαφορετικό θα συναντησεις; Το Ελληνικό Πανεπιστήμιο είναι ένα. Η νοοτροπία είναι ίδια παντού. Πραγματικά τη βρίσκω ηλίθια ιδέα.
Το μόνο ηλίθιο είναι η αναφορά στην κινητικότητα ως "Erasmus", που όπως λες είναι έχει τελείως διαφορετικούς σκοπούς. Κατα τ' άλλα, επειδή δε βρίσκεις εσύ νόημα σε αυτό δε σημαίνει ότι είναι ηλίθια ιδέα. Ένας βιολόγος πχ μπορεί έχει πολλά να κερδίσει από ένα εξάμηνο σε κάποιο τμήμα πληροφορικής ή ένας μηχανολόγος σε ένα τμήμα βιολογίας. Μένει να δούμε πως θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα, που κρίνοντας γενικότερα από τις επιδόσεις της Ελλάδας σε οτιδήποτε ακαδημαϊκο, μάλλον θα καταλήξει σε έναν ηλίθιο τρόπο.
 

Guest 292010

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Το μόνο ηλίθιο είναι η αναφορά στην κινητικότητα ως "Erasmus", που όπως λες είναι έχει τελείως διαφορετικούς σκοπούς. Κατα τ' άλλα, επειδή δε βρίσκεις εσύ νόημα σε αυτό δε σημαίνει ότι είναι ηλίθια ιδέα. Ένας βιολόγος πχ μπορεί έχει πολλά να κερδίσει από ένα εξάμηνο σε κάποιο τμήμα πληροφορικής ή ένας μηχανολόγος σε ένα τμήμα βιολογίας. Μένει να δούμε πως θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα, που κρίνοντας γενικότερα από τις επιδόσεις της Ελλάδας σε οτιδήποτε ακαδημαϊκο, μάλλον θα καταλήξει σε έναν ηλίθιο τρόπο.
Το να πηγαινεις σε άσχετα τμήμα το βρίσκω ακόμα πιο ηλίθιο. Ειδικά αν είσαι τελευταίο έτος και έχεις απομακρυνθεί από μαθήματα που έκανες στο σχολείο. Πας σε μαθήματα που ούτε θα καταλαβαίνεις, ούτε κάτι θα πάρεις εφόσον δε καταλαβαίνεις. Θα κοιτάζεις σαν χάνος. Ούτε είναι το ίδιο να πας να παρακολουθήσεις ξαφνικά Αστικό δίκαιο, Διαφορικές εξισώσεις, Παθολογία, Μοριακή Βιολογία, Ανόργανη Χημεία
 

fmarulezkd

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο fmarulezkd αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Νορβηγία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,807 μηνύματα.
Το να πηγαινεις σε άσχετα τμήμα το βρίσκω ακόμα πιο ηλίθιο. Ειδικά αν είσαι τελευταίο έτος και έχεις απομακρυνθεί από μαθήματα που έκανες στο σχολείο. Πας σε μαθήματα που ούτε θα καταλαβαίνεις, ούτε κάτι θα πάρεις εφόσον δε καταλαβαίνεις. Θα κοιτάζεις σαν χάνος. Ούτε είναι το ίδιο να πας να παρακολουθήσεις ξαφνικά Αστικό δίκαιο, Διαφορικές εξισώσεις, Παθολογία, Μοριακή Βιολογία, Ανόργανη Χημεία
Μάλιστα. Είναι ηλίθιο πχ για εναν βιολόγο να μάθει αρχές προγραμματισμού και βιοπληροφορικής την εποχή που η έρευνα έχει φτάσει να γίνει 50% στον υπολογιστή και 50% στον πάγκο. Ή αντίστροφα για εναν πληροφορικάριο που θέλει να ασχοληθεί με βιοπληροφορική να μάθει βασικές αρχές βιολογίας ή γενετικής. Μαθήματα δλδ που διδάσκονται στο 1ο εξάμηνο αντίστοιχων multidisciplinary μεταπτυχιακών.
 

Littlechemist

Νεοφερμένος

Η Littlechemist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Αξιωματικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ). Έχει γράψει 108 μηνύματα.
Nα ρωτήσω κάτι αυτό έχει αποφασιστεί ότι θα γίνει ; Ή ένα από τα πλάνα που θα κάνουν και τελικά δεν υλοποιούνται ποτέ και μόνο μας ξεσηκώνουν;;
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,386 μηνύματα.
Nα ρωτήσω κάτι αυτό έχει αποφασιστεί ότι θα γίνει ; Ή ένα από τα πλάνα που θα κάνουν και τελικά δεν υλοποιούνται ποτέ και μόνο μας ξεσηκώνουν;;

Γενικά πάντα υπάρχει ένα ποσοστό εσωτερικής κατανάλωσης ειδικά όταν δεν γίνεται κάτι με σειρά. Όταν προηγούνται άλλα πράγματα για να φτάσουμε σε αυτό. Την δική μου εποχή φοίτησης έπαιζε πολύ "η αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών με ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, νέες τεχνολογίες" και τελικά δεν μάθαμε τίποτα. ΤΙΠΟΤΑ. Απορώ που πήγαν τόσα εκατομμύρια κονδύλια από τρίτα μέρη (φορολογία, Ευρωπαϊκό Ταμείο, ΕΣΠΑ, κτλ). Προσπαθώ να είμαι ήρεμος και αισιόδοξος αλλά ο χρόνος φεύγει. Οι πολιτικοί μετρούν τον χρόνο διαφορετικά. Θα στο θέσω διαφορετικά.

Ας υποθέσουμε ότι κάποια μέτρα όντως υλοποιούνται και μια γενιά φοιτητών επωφελείται αυτής της μεταρρύθμισης. Η προηγούμενη γενιά γιατί όχι; Τι υπήρχε πριν ώστε να έχουμε μια μεταρρύθμιση και βελτίωση πάνω σε ποια κατάσταση που ήδη λειτουργούσε; Γενικά πάει ο κάθε (μην πω βρισιά) και αλλάζει κάτι χωρίς να κοιτάζει τι υπάρχει και γιατί υπάρχει έτσι σε αυτή τη μορφή. Το θέμα των μαθημάτων από άλλα Τμήματα, με βάση το ελεύθερο γούστο του φοιτητή και όχι από προτεινόμενη λίστα μαθημάτων ως μαθήματα επιλογής, τη συζητάμε ως νέοι εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον! Δεν ακούστηκε ποτέ. ΠΟΤΕ, που να πάρει. Γιατί να αλλάξει κάτι τώρα; Έχει βιομηχανίες η χώρα μας;

Nα ρωτήσω κάτι αυτό έχει αποφασιστεί ότι θα γίνει ; Ή ένα από τα πλάνα που θα κάνουν και τελικά δεν υλοποιούνται ποτέ και μόνο μας ξεσηκώνουν;;

Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να φανώ απαισιόδοξος αλλά θα πρέπει να μην χαϊδεύουμε αυτιά. Καλώς ή κακώς η χώρα αυτή είναι. Οι πολιτικοί λειτουργούν με μια λογική μέτρων μεταρρύθμισης γιατί στοχεύουν στην καριέρα τους, δηλαδή ότι ο κοσμάκης θα τους αγαπήσει και θα τους ψηφίσει. Η χώρα δυστυχώς δεν έχει παρελθόν σε δομικές μεταρρυθμίσεις που να ισχύουν πάνω από 100 χρόνια και πάνω σε αυτές να γίνονται μικρές αλλαγές. Για μεγάλα διαστήματα η Ελλάδα μαστιζόταν από πολέμους, κομματική πόλωση (Τρικούπης-Διληγιάννης, Παπανδρέου-Καραμανλής, Βενιζέλος-Ράλλης, Τσίπρας-Σαμαράς, κτλ) αλλά και ανικανότητα του επιτελικού κράτους (διοικητικοί υπάλληλοι στα Υπουργεία) λόγω επαγγελματικής ανεπάρκειας.

Αντίθετα σε μια χώρα του δυτικού κόσμου συνήθως οι βασικές δομές του κράτους λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο πάνω 100 χρόνια είτε είχαν μοναρχία, είτε έχουν δημοκρατία πλέον ακόμη και με άλλη οριοθέτηση συνόρων, για παράδειγμα, η Αυστρία που αποτελούσε το διοικητικό κομμάτι της παλαιάς Αυστρο-ουγγαρίας με έκταση από την Τσεχία μέχρι την μισή Ιταλία και αρκετά εδάφη στα Βαλκάνια (π.χ. Ρουμανία). Σε τέτοιες χώρες η κρατική μηχανή λειτουργεί ακόμη και σε κατάρρευση πολιτεύματος καθώς είναι αποκεντρωμένη και με οικονομική-διοικητική αυτοτέλεια (ομόσπονδα κρατίδια, σχέδιο Καποδίστρια που εφαρμόστηκε στην Ελβετία). Το αποτέλεσμα ενός τέτοιου κράτους είναι ότι οι μεταρρυθμίσεις είναι συνώνυμες των βελτιώσεων και όχι για κομματική εξυπηρέτηση ή για πολιτικό αριβισμό ορισμένων τενεκέδων της εξουσίας. Επίσης δεν υπάρχει η μανία των νέων Υπουργών να κάνουν νέες μεταρρυθμίσεις γιατί το σύστημα δουλεύει καλά. Φυσικά προτείνουν αλλαγές αλλά υπάρχουν ανεξάρτητες αρχές που υποβάλλουν στατιστικές εκθέσεις σχετικά με την διοικητική απόδοση και ποιότητα έργου κάποιας υπηρεσίας π.χ. δημόσιο σχολείο. Ο Υπουργός είναι κάπως σαν τυπικός θεσμικός εκπρόσωπος της διοίκησης. Το έργο σχεδιάζεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες που έχουν πολύ ικανό προσωπικό με κατάλληλες σπουδές (εργασιακή εμπειρία, ξένες γλώσσες, μεταπτυχιακά, διδακτορικά κτλ). Δεν είναι τυχαίο όπου σε μεγάλες χώρες με παράδοση στην εκπαίδευση και επιστήμη, όπως Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία, Ολλανδία, κτλ το εθνικό απολυτήριο δεν είναι εγγυημένο και η διαδικασία απόκτησής του είναι ίδια για πάνω από έναν αιώνα. Ο κάθε μαθητής γνωρίζει από τον πατέρα του και την μητέρα του, τι πρέπει να κάνει.
 

Guest 292010

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μάλιστα. Είναι ηλίθιο πχ για εναν βιολόγο να μάθει αρχές προγραμματισμού και βιοπληροφορικής την εποχή που η έρευνα έχει φτάσει να γίνει 50% στον υπολογιστή και 50% στον πάγκο. Ή αντίστροφα για εναν πληροφορικάριο που θέλει να ασχοληθεί με βιοπληροφορική να μάθει βασικές αρχές βιολογίας ή γενετικής. Μαθήματα δλδ που διδάσκονται στο 1ο εξάμηνο αντίστοιχων multidisciplinary μεταπτυχιακών.
Το συγκεκριμένο που λες δεν είναι καθόλου ηλίθιο. Αν υπάρχουν αντίστοιχα παραδείγματα και για αλλαγές σχολές, τότε δεν είναι τόσο ηλίθιο εγχείρημα. Αλλά μόνο όπως το θέτεις.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top