[15/06/2020] Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Έκθεση) / παλαιό και νέο σύστημα

Memetchi

Διάσημο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 2,005 μηνύματα.
Δεν κρίνω με βάση το τι θα μπορούσε να γράψει ο μαθητής και τι γίνεται δεκτό βαθμολογικά, ξέρουμε πως μπορείς να πουλήσεις παπατζιλίκι και να πετάξεις 5-6 έτοιμα μπούλετς και να πάρεις βαθμό. Κρίνω με βάση την πραγματικότητα, δηλαδή αν έχει νόημα να ρωτήσεις κάτι τέτοιο έναν 17-18χρονο.

Και βασικά δεν εχει κανένα νόημα γιατί βιβλία όπως το Έραγκον δεν έχουν πολλή διαφορά από το να χαζεύεις σειρές στο νετφλιξ, πέραν ίσως της ίδιας της εξοικείωσης με το διάβασμα. Βιβλία που "λένε" κάτι και έχουν ουσιαστικό αποτύπωμα στη ζωή σου διαβάζεις συνήθως μεγαλύτερος γιατί έχεις περισσότερο χρόνο και ίσως μεγαλύτερη πνευματική ωριμότητα.

Δεν το λέω ελιτίστικα, κι εγώ στο σχολείο βιβλία σαν το Έραγκον διάβαζα.

Εσύ είπες ουσιαστικά ότι δεν έχουν τι να γράψουν, ενώ αυτό δεν ισχύει. Και το έραγκον και όλα αυτά έχουν τα οφέλη τους, ήδη σου είπα μερικά. Υπάρχει λόγος που σε αυτές τις ηλικίες διαβάζουν αυτά τα βιβλία. Όλα τα βιβλία λένε κάτι, ακόμα και τα προσχολικά, ακριβώς επειδή έχουν γραφτεί από ενήλικες. Ξαναδιάβασε τώρα το Έραγκον και πες αν θα δεις τις ίδιες εικόνες και θα πάρεις τα ίδια ερεθίσματα. Κάθε καλογραμμένη ιστορία αφήνει αποτύπωμα στην ζωή σου. Κάθε βιβλίο δίνει σε κάθε ηλικία αυτά που χρειάζεται, αυτό περιμένουν να δουν γραμμένο και από τους μαθητές.
 

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 7,506 μηνύματα.
ΕΙΠΑ ΤΕΧΝΗ ΘΑ ΣΑΙΒΕΣΤΑΙΙΙ11!1!1!1ενα


Καλα αποτελέσματα παιδιά!! Πάμε για το επόμενο τώρα! ^^ Λίγη υπομονη ακόμη :)
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 975 μηνύματα.
Κρίνω τα θέματα πολύ ενδιαφέροντα, αν και πραγματεύονται ένα ''κλασικό'' θέμα, αυτό της προσφοράς του βιβλίου.
Τα μη λογοτεχνικά κείμενα ήταν πολύ εύστοχα, ενώ το λογοτεχνικό κείμενο ήταν πολύ ωραία επιλογή. Τα θέματα της θεωρίας μού φάνηκαν αρκετά βατά. Το ενδιαφέρον και η ιδιαιτερότητα του φετινού ζητουμένου Παραγωγής Λόγου έγκεινται στο ότι οι υποψήφιοι έπρεπε να αναλύσουν την προσφορά των βιβλίων μέσα από τη δική τους εμπειρία και με εμφανή το προσωπικό τόνο στο κείμενό τους.
Δεν μπορώ να κατανοήσω την αντίδραση που έχει προκληθεί. Αναγνωρίζω ότι η επαφή των νέων με το βιβλίο και μάλιστα με το λογοτεχνικό βιβλίο είναι ανύπαρκτη, αλλά δεν δικαιολογείται να μην μπορούν να βρουν οι υποψήφιοι στοιχεία για να συνθέσουν το κείμενό τους. Το θέμα ''Βιβλίο'' είναι ένας θεματικός κύκλος που διδάσκεται τουλάχιστον μία φορά στα πλαίσια του μαθήματος της Έκθεσης και υπάρχουν άφθονα στοιχεία, τα οποία μπορούσαν να αξιοποιήσουν οι υποψήφιοι, ακόμη κι αν έγραφαν ψέματα. Χαίρομαι ιδιαίτερα που το φετινό θέμα Έκθεσης δεν απαιτούσε την στείρα παράθεση επιχειρημάτων, αλλά την δημιουργική αξιοποίηση των όσων έχουν ακούσει στα πλαίσια των διδασκαλιών του σχολείου και του φροντιστηρίου. Γιατί η δημιουργική αξιοποίηση ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ σε σχέση με το θέμα είναι δυστυχώς μία ουτοπία...
 

Athens2002

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athens2002 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 325 μηνύματα.
Κρίνω τα θέματα πολύ ενδιαφέροντα, αν και πραγματεύονται ένα ''κλασικό'' θέμα, αυτό της προσφοράς του βιβλίου.
Τα μη λογοτεχνικά κείμενα ήταν πολύ εύστοχα, ενώ το λογοτεχνικό κείμενο ήταν πολύ ωραία επιλογή. Τα θέματα της θεωρίας μού φάνηκαν αρκετά βατά. Το ενδιαφέρον και η ιδιαιτερότητα του φετινού ζητουμένου Παραγωγής Λόγου έγκεινται στο ότι οι υποψήφιοι έπρεπε να αναλύσουν την προσφορά των βιβλίων μέσα από τη δική τους εμπειρία και με εμφανή το προσωπικό τόνο στο κείμενό τους.
Δεν μπορώ να κατανοήσω την αντίδραση που έχει προκληθεί. Αναγνωρίζω ότι η επαφή των νέων με το βιβλίο και μάλιστα με το λογοτεχνικό βιβλίο είναι ανύπαρκτη, αλλά δεν δικαιολογείται να μην μπορούν να βρουν οι υποψήφιοι στοιχεία για να συνθέσουν το κείμενό τους. Το θέμα ''Βιβλίο'' είναι ένας θεματικός κύκλος που διδάσκεται τουλάχιστον μία φορά στα πλαίσια του μαθήματος της Έκθεσης και υπάρχουν άφθονα στοιχεία, τα οποία μπορούσαν να αξιοποιήσουν οι υποψήφιοι, ακόμη κι αν έγραφαν ψέματα. Χαίρομαι ιδιαίτερα που το φετινό θέμα Έκθεσης δεν απαιτούσε την στείρα παράθεση επιχειρημάτων, αλλά την δημιουργική αξιοποίηση των όσων έχουν ακούσει στα πλαίσια των διδασκαλιών του σχολείου και του φροντιστηρίου. Γιατί η δημιουργική αξιοποίηση ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ σε σχέση με το θέμα είναι δυστυχώς μία ουτοπία...
Απλά αυτό που προκαλεί αντίδραση είναι ότι φαινομενικά ζητάει προσωπική γνώμη ενώ στην πράξη οι βαθμολογητές θέλουν να δουν πολύ συγκεκριμένα πράγματα τα οποία δεν φαίνονται από τα ερωτήματα
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 975 μηνύματα.
Απλά αυτό που προκαλεί αντίδραση είναι ότι φαινομενικά ζητάει προσωπική γνώμη ενώ στην πράξη οι βαθμολογητές θέλουν να δουν πολύ συγκεκριμένα πράγματα τα οποία δεν φαίνονται από τα ερωτήματα
Δε νομίζω ότι θα βαθμολογηθείτε με αντικειμενικά κριτήρια. Από τη στιγμή που ζητείται η προσωπική σας άποψη/εμπειρία, δικαιούνται να δεχθούν κάθε υποκειμενικό στοιχείο με την προϋπόθεση ότι είναι τεκμηριωμένο.
 

Athens2002

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athens2002 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 325 μηνύματα.
Δε νομίζω ότι θα βαθμολογηθείτε με αντικειμενικά κριτήρια. Από τη στιγμή που ζητείται η προσωπική σας άποψη/εμπειρία, δικαιούνται να δεχθούν κάθε υποκειμενικό στοιχείο με την προϋπόθεση ότι είναι τεκμηριωμένο.
Απλά δεν νομιζνομιζω πολύ μαθητές να κατάλαβαν ότι το κύριο ζητούμενο από το δεύτερο ερώτημα της έκθεσης ήταν η προσφορά του βιβλίου στο νέο.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 975 μηνύματα.
Απλά δεν νομιζνομιζω πολύ μαθητές να κατάλαβαν ότι το κύριο ζητούμενο από το δεύτερο ερώτημα της έκθεσης ήταν η προσφορά του βιβλίου στο νέο.
Δεν θα διαφωνήσω με αυτό. Πολλοί αντιμετώπισαν την δυσκολία που αναφέρεις, αλλά και το δίλημμα ''Να χρησιμοποιήσω α' πρόσωπο, αφού ζητά προσωπική εμπειρία, ή γ' πρόσωπο επειδή μου έμαθαν στο φροντιστήριο ότι πρέπει να γράφουμε αντικειμενικά και απρόσωπα;'', το οποίο άκουσα από πολλούς υποψηφίους σήμερα και το οποίο δείχνει πόσο ''παπαγαλίζουν'' ακόμη και στην Έκθεση. Επειδή, όμως, υπάρχουν σίγουρα και υποψήφιοι που κατανόησαν το ζητούμενο, οι διορθωτές θα βαθμολογήσουν όπως αρμόζει και θέλω να πιστεύω ότι θα εκτιμηθούν οι υποκειμενικές, αλλά τεκμηριωμένες, αναφορές.
 

Athens2002

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athens2002 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 325 μηνύματα.
Δεν θα διαφωνήσω σε αυτό. Πολλοί αντιμετώπισαν την δυσκολία που αναφέρεις, αλλά και το δίλημμα ''Να χρησιμοποιήσω α' πρόσωπο, αφού ζητά προσωπική εμπειρία, ή γ' πρόσωπο επειδή μου έμαθαν στο φροντιστήριο ότι πρέπει να γράφουμε αντικειμενικά και απρόσωπα;'', το οποίο άκουσα από πολλούς υποψηφίους σήμερα και το οποίο δείχνει πόσο ''παπαγαλίζουν'' ακόμη και στην Έκθεση. Επειδή, όμως, υπάρχουν σίγουρα και υποψήφιοι που κατανόησαν το ζητούμενο, οι διορθωτές θα βαθμολογήσουν όπως αρμόζει και θέλω να πιστεύω ότι θα εκτιμηθούν οι υποκειμενικές, αλλά τεκμηριωμένες, αναφορές.
Εννοείται πως οι μαθητές που κατανόησαν πλήρως και τα δύο ζητούμενα πρέπει να βαθμολογηθούν με πολύ μεγάλες βαθμολογίες
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Δεν θα διαφωνήσω σε αυτό. Πολλοί αντιμετώπισαν την δυσκολία που αναφέρεις, αλλά και το δίλημμα ''Να χρησιμοποιήσω α' πρόσωπο, αφού ζητά προσωπική εμπειρία, ή γ' πρόσωπο επειδή μου έμαθαν στο φροντιστήριο ότι πρέπει να γράφουμε αντικειμενικά και απρόσωπα;'', το οποίο άκουσα από πολλούς υποψηφίους σήμερα και το οποίο δείχνει πόσο ''παπαγαλίζουν'' οι υποψήφιοι ακόμη και στην Έκθεση. Επειδή, όμως, υπάρχουν σίγουρα και υποψήφιοι που κατανόησαν το ζητούμενο, οι διορθωτές θα βαθμολογήσουν όπως αρμόζει και θέλω να πιστεύω ότι θα εκτιμηθούν οι υποκειμενικές, αλλά τεκμηριωμένες, αναφορές.
Όταν συνηθίζεις σχεδόν σε όλα τα θέματα που καλείσαι στο φροντιστήριο/σχολείο να αναπτύξεις, να γράφεις με ένα συγκεκριμένο ύφος και με συγκεκριμένο πρόσωπο, γ' ενικό/πληθυντικό, για τους λόγους που γνωρίζουμε όλοι λίγο πολύ, το να σου ζητήσει κάτι διαφορετικό σε βάζει σε σκέψεις. Μπορεί να ήταν ξεκάθαρο ότι γράφουμε σε α' πρόσωπο όταν ζητάει την γνώμη μας, αλλά με τα όσα βλέπεις και διαβάζεις κατά καιρούς, σου δημιουργούνται προβληματίσμοι και αμφισβητείς και τα ευκόλως εννοούμενα.

Ευεργετικό είναι να αποδεσμευόμαστε από την «παπαγαλία» όπως λες και τον «φιξ» τρόπο απαντήσεων. :)
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 975 μηνύματα.
Όταν συνηθίζεις σχεδόν σε όλα τα θέματα που καλείσαι στο φροντιστήριο/σχολείο να αναπτύξεις, να γράφεις με ένα συγκεκριμένο ύφος και με συγκεκριμένο πρόσωπο, γ' ενικό/πληθυντικό, για τους λόγους που γνωρίζουμε όλοι λίγο πολύ, το να σου ζητήσει κάτι διαφορετικό σε βάζει σε σκέψεις. Μπορεί να ήταν ξεκάθαρο ότι γράφουμε σε α' πρόσωπο όταν ζητάει την γνώμη μας, αλλά με τα όσα βλέπεις και διαβάζεις κατά καιρούς, σου δημιουργούνται προβληματίσμοι και αμφισβητείς και τα ευκόλως εννοούμενα.
Αυτό ακριβώς θεωρώ ότι κατάφερε το φετινό θέμα Έκθεσης, να διακρίνει τους ''παπαγάλους'' από τους κριτικά σκεπτόμενους. Συμφωνώ ότι ο υποψήφιος πολλές φορές αντιμετωπίζει τέτοιες αμφιβολίες, αλλά αν επιστρατεύσει την σκέψη του και τη λογική του, αυτοί οι προβληματισμοί αίρονται. Συνειδητοποιεί με αυτό τον τρόπο ότι οι φροντιστηριακές ή σχολικές διδασκαλίες δεν είναι αυθεντίες, αν και θα έπρεπε να το έχει αντιληφθεί προτού φτάσει να εξεταστεί σε τέτοιο θέμα...
 

louminis

Νεοφερμένος

Η louminis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης & Διερμηνείας Ιονίου. Έχει γράψει 80 μηνύματα.
Το δευτερεύοουσα ως συνώνυμο του εναλλακτική είναι λάθος;
 

Κλημεντίνη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,660 μηνύματα.

kiyoshi

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο kiyoshi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Φαρμακευτικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 354 μηνύματα.
received_3188897404466036.png
 

Makis7

Νεοφερμένος

Ο Makis7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Στο Β2α εκει που ηθελε δυο σχηματα λογου,η αφηγηση και η περιγραφη ειναι σωστες απαντησεις?
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 975 μηνύματα.
Στο Β2α εκει που ηθελε δυο σχηματα λογου,η αφηγηση και η περιγραφη ειναι σωστες απαντησεις?
Η αφήγηση και η περιγραφή θεωρούνται αφηγηματικοί τρόποι,όχι σχήματα λόγου. Θα μπορούσες να αναφέρεις την παρομοίωση και τις μεταφορές. Δε νομίζω ότι θα τα δεχθούν ως σωστά.
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,492 μηνύματα.
Πολύ χάλια το θέμα της έκθεσης για το νέο σύστημα... Εγώ ας πούμε που δεν έχω διαβάσει ποτέ μου λογοτεχνικά βιβλία, θα δυσκολευόμουν πάρα πολύ να αναπτύξω τις σκέψεις μου και να "ευλογήσω" τους 50χρονους φιλολόγους που έχουν μεινει 100 χρόνια πίσω (άκου ιστολόγιο... :laugh:).

Η διατύπωση του θέματος για το παλιό σύστημα ήταν πολύ πιο ορθή και αντικειμενική:
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου,σε ανοιχτήεκδήλωση που πραγματοποιείται στο σχολείο σας,εκφωνείτε ομιλία στην οποία εκθέτετε τεκμηριωμένα τις απόψεις σας σχετικά με:
α. τη συμβολή του βιβλίου στη συγκρότηση της προσωπικότητας των νέων και
β. τις δράσεις, εντός και εκτός σχολείου, που θεωρείτε ότι θα τους βοηθήσουν να εμπλακούν ενεργά στην αναγνωστική εμπειρία.
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Στο ερώτημα Β3β με τα συνώνυμα (ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ)

στο «εναλλακτική» θα μπορούσε να γράψει κάποιος πέρα από το διαφορετική, το αλλιώτικη, ενδεχομένως και το άλλη.

Επίσης, θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι μιλάει για μία πρωτοποριακή πηγή εμπειρίας (ότι είναι το διάβασμα), κάτι που ευσταθεί νοηματικά στην προκειμένη παράγραφο, άρα το πρωτοποριακή δεν νομίζω να είναι λάθος. Συνώνυμα του πρωτοποριακή είναι τα πρωτοπόρος/α, καινοτόμα και άλλα, τα οποία πάλι θα μπορούσαν να ληφθούν ως σωστά.

Όταν λέμε ότι κάποιος είναι εναλλακτικός, πολλές φορές εννοούμε πρωτοποριακός, όχι απαραίτητα διαφορετικός.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top