Η γνώμη σας για τη βάση του 10 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

Ποια είναι η γνώμη σας για τη βάση του 10 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 37)
  • Συμφωνώ

    Ψήφοι: 26 70.3%
  • Διαφωνώ

    Ψήφοι: 9 24.3%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 2 5.4%

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
1) Πολύ κακό μέτρο που δεν πρόκειται και δεν πρέπει να εφαρμοστεί καθώς πολλές σχολές θα μείνουν χωρίς φοιτητές.

2) Από τη στιγμή που ο μαθητής παίρνει απολυτήριο Λυκείου και έχει πρόσβαση σε αρκετές σχολές παγκοσμίως είναι λάθος να τρώει πόρτα από τα ελληνικά πανεπιστήμια. Αν όποιος συγκέντρωνε κάτω από δέκα δεν έπαιρνε καθόλου απολυτήριο Λυκείου και δεν το δεχόταν κανένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού, ίσως θα είχε κάποια λογική και να υποστήριζα το μέτρο.


1) Αυτές οι σχολές που θα μείνουν χωρίς φοιτητές, δεν έχουν λόγο ύπαρξης!
2) Αυτό τώρα πού το είδες γραμμένο; Η συντριπτική πλειοψηφία των χωρών ζητάει απολυτήριο Λυκείου+Βεβαίωση Πρόσβασης
δίνοντας μάλιστα ιδιαίτερη σημασία στους βαθμούς των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων πού άπτονται του γνωστικού αντικειμένου της σχολής στην οποία ο υποψήφιος κάνει αίτηση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,977 μηνύματα.
Noμίζω το μπαχαλέ σύστημα τόσο των εισαγωγικών όσο και των σπουδών μετά, βόλεψε και το κομματικό κράτος (πλασματική μείωση της ανεργίας με φοιτητές, φοιτητοπατέρες και τενεκέδες στην πολιτική, κλπ). Μαζί τα φάγαμε είπε ο άλλος και εγώ λέω ότι μαζί τα αφοδεύσαμε πλέον. Νομίζω ότι η βάση του 10 είναι η κορυφή του παγόβουνου για ένα τόσο δυσκίνητο σύστημα σπουδών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Unseen skygge

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unseen skygge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,218 μηνύματα.
Το μέτρο πάντως που θα έδειχνε καθαρά τις σχολές χωρίς λόγο ύπαρξης είναι αυτό με τις πράσινες σχολες. Σχολές δηλαδή που δεν παλεύει σχεδόν κανένας υποψήφιος για αυτες. Αναρωτιέμαι σε ποια άλλη χώρα υπάρχουν τέτοιες σχολές; Επίσης θα ήθελα πολύ να μάθω και ποσοστά εισακτεων σε άλλες χώρες. Εδώ μια χώρα των 10 εκατομμυρίων έχουμε κ;θες χρόνο 75000 εισακτεους στην ανώτατη εκπαιδευση. Αναρωτιέμαι αν σε μια χώρα όπως η Γαλλία με 6πλασιο πλυθησμό από εμας έχει κάθε χρόνο γύρω στους 400000 νέους φοιτητές
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Νομίζω ο συγκεκριμένος νόμος έχει στόχο να μείνουν σχολές χωρίς φοιτητές και μετά να πάνε για κλεισιμο. Αν το σκεφτείτε αυτή την στιγμή υπάρχουν αρκετές σχολές που το 80-90% των εισακτεων τους έχουν γράψει κάτω απ'την βάση. Προσωπικά είμαι υπέρ της ελλατωσης των σχολών στην Ελλάδα μιας και παραγουμε ένα πολύ υψηλό αριθμό πτυχιούχων που δεν μπορούμε να αξιοποιήσουμε επαγγελματικά


Αν θες να εφαρμόσεις ποσόστωση εφαρμόζεις ποσόστωση. Οι ρήτρες μπαίνουν καθαρά για λόγους επιδόσεων.

Αν ίσχυε το narrative που περιγράφεις (που ευτυχώς δεν ισχύει καθώς είναι στυγνά ταξικό), θα έπρεπε ολόκληρη η τριτοβάθμια εκπαίδευση σήμερα να έχει τελείως διαφορετική δομή, που δεν έχει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Unseen skygge

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unseen skygge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,218 μηνύματα.
Τι πάει να πει στυγνά ταξικο; Πάντως με μια γρήγορη αναζήτηση για το ερώτημα που μου δημιουργήθηκε πριν η Γαλλία το 2017 είχε 1491000 φοιτητες. Αν υποθέσουμε δηλαδή ότι δεν έχει φοιτητές από άλλα κράτη και ότι όλοι τελειώνουν τις σπουδές τους στα 4 χρόνια αυτό σημαινει 372000 νέους φοιτητές τον χρόνο. Όμως επειδή τα παραπάνω δεν ισχύουν αυτό σημαίνει ότι η Γαλλία έχει το χρόνο λιγότερους από 350000 εισακτεους. Αριθμό λιγότερο απο 5πλασιο από τους δικούς μας
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Εϊναι αρκετά straightforward. Ταξικό χοντρικά είναι ένα σύστημα όταν κατανέμει δομικά ανθρώπους σε στρώματα. Όσο πιο κλειστό είναι ένα σύστημα τόσο πιο ταξικό είναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πύρος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος Μάριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτισμού & Δημιουργικών Μέσων & Βιομηχανιών Θεσσαλίας. Έχει γράψει 1,739 μηνύματα.
Για εμένα δεν με νοιάζει όμως έχω έναν αδερφό από πίσω που τον Σεπτέμβρη ξεκινά την Α' λυκείου.

Εγώ προσωπικά, θεωρώ ότι σχεδόν ότι έχει αποφασίσει αυτή η γυναίκα είναι μια ανοησία με όλη την σοβαρότητα της λέξης.

Το νέο σύστημα ξεκάθαρα δίνει κλωτσιά σε αδύναμους μαθητές, μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και μαθητές από πιο χαμηλά στρώματα και με οικονομικές δυσκολίες. Είναι νομίζω καταφανές και αναμφισβήτητο αυτό. Όταν οι σχολές αποφασίζουν ήδη τους εισακτέους και ταυτόχρονα αποφασίζουν την βάση εισαγωγής και ως καθολική βάση ορίζεται το 10, ενώ ταυτόχρονα προωθείται η τράπεζα θεμάτων και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τότε είναι ολοκάθαρο ότι απλώς θέλει να υποβιβάσει κάποια παιδιά.

Η δική μου οικογένεια δεν έχει καμία οικονομική δυνατότητα να στείλει τον αδερφό μου σε ιδιωτικό και σύγκαιρα είναι ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες το οποίο το ΠΕΔΥ ή όπως λέγεται, λέει ότι θα αργήσουν να ορίσουν ραντεβού λόγω του τεράστιου αριθμού των παιδιών και της έλλειψης προσωπικού.

Αυτό το παιδί ποιός θα το διαχειριστεί και θα το βοηθήσει; Η κυρία κεραμέως; Που δεν έχει περάσει έξω από δημόσιο σχολείο ούτε για βόλτα; Εννοείται ότι μια κυβέρνηση που τα περισσότερα αν όχι όλα τα μέλη της αποτελούν εκπρόσωποι μιας ελίτ, εκπρόσωποι σπιτιών από τζάκι, σίγουρα θα κοιτάξει να ενισχύσει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να ενδιαφερθεί για τους άλλους πολίτες, που πολύ απλά δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν.

Τι να κάνουμε, δυστυχώς ο ελληνικός λαός συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η ψήφος του δεν είναι αποτέλεσμα σκέψης με... το πάνω κεφάλι.

(Με αυτή την τελευταία φράση, μη παρεξηγηθώ, δεν εννοώ ότι όποιος ψήφισε αυτό το κόμμα είναι ηλίθιος. Αναφέρομαι στους ψηφοφόρους που τα κριτήριά τους είναι άσχετα από την πραγματικότητα)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 31,778 μηνύματα.
Για εμένα δεν με νοιάζει όμως έχω έναν αδερφό από πίσω που τον Σεπτέμβρη ξεκινά την Α' λυκείου.

Εγώ προσωπικά, θεωρώ ότι σχεδόν ότι έχει αποφασίσει αυτή η γυναίκα είναι μια ανοησία με όλη την σοβαρότητα της λέξης.

Το νέο σύστημα ξεκάθαρα δίνει κλωτσιά σε αδύναμους μαθητές, μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και μαθητές από πιο χαμηλά στρώματα και με οικονομικές δυσκολίες. Είναι νομίζω καταφανές και αναμφισβήτητο αυτό. Όταν οι σχολές αποφασίζουν ήδη τους εισακτέους και ταυτόχρονα αποφασίζουν την βάση εισαγωγής και ως καθολική βάση ορίζεται το 10, ενώ ταυτόχρονα προωθείται η τράπεζα θεμάτων και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τότε είναι ολοκάθαρο ότι απλώς θέλει να υποβιβάσει κάποια παιδιά.

Η δική μου οικογένεια δεν έχει καμία οικονομική δυνατότητα να στείλει τον αδερφό μου σε ιδιωτικό και σύγκαιρα είναι ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες το οποίο το ΠΕΔΥ ή όπως λέγεται, λέει ότι θα αργήσουν να ορίσουν ραντεβού λόγω του τεράστιου αριθμού των παιδιών και της έλλειψης προσωπικού.

Αυτό το παιδί ποιός θα το διαχειριστεί και θα το βοηθήσει; Η κυρία κεραμέως; Που δεν έχει περάσει έξω από δημόσιο σχολείο ούτε για βόλτα; Εννοείται ότι μια κυβέρνηση που τα περισσότερα αν όχι όλα τα μέλη της αποτελούν εκπρόσωποι μιας ελίτ, εκπρόσωποι σπιτιών από τζάκι, σίγουρα θα κοιτάξει να ενισχύσει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να ενδιαφερθεί για τους άλλους πολίτες, που πολύ απλά δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν.

Τι να κάνουμε, δυστυχώς ο ελληνικός λαός συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η ψήφος του δεν είναι αποτέλεσμα σκέψης με... το πάνω κεφάλι.

(Με αυτή την τελευταία φράση, μη παρεξηγηθώ, δεν εννοώ ότι όποιος ψήφισε αυτό το κόμμα είναι ηλίθιος. Αναφέρομαι στους ψηφοφόρους που τα κριτήριά τους είναι άσχετα από την πραγματικότητα)


Αν ο αδελφός σου διαβάσει σωστά δεν υπάρχει περίπτωση να μην πιάσει το 10.Ειμαι σίγουρος ότι ο αδελφός σου δεν θα πρέπει να ανησυχει.Είναι ντροπή να μπαίνουν μαθητές με 5.000 μόρια καθώς είναι 95% σίγουρο ότι δεν θα τελειώσουν ποτέ την σχολή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Unseen skygge

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unseen skygge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,218 μηνύματα.
Για εμένα δεν με νοιάζει όμως έχω έναν αδερφό από πίσω που τον Σεπτέμβρη ξεκινά την Α' λυκείου.

Εγώ προσωπικά, θεωρώ ότι σχεδόν ότι έχει αποφασίσει αυτή η γυναίκα είναι μια ανοησία με όλη την σοβαρότητα της λέξης.

Το νέο σύστημα ξεκάθαρα δίνει κλωτσιά σε αδύναμους μαθητές, μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και μαθητές από πιο χαμηλά στρώματα και με οικονομικές δυσκολίες. Είναι νομίζω καταφανές και αναμφισβήτητο αυτό. Όταν οι σχολές αποφασίζουν ήδη τους εισακτέους και ταυτόχρονα αποφασίζουν την βάση εισαγωγής και ως καθολική βάση ορίζεται το 10, ενώ ταυτόχρονα προωθείται η τράπεζα θεμάτων και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τότε είναι ολοκάθαρο ότι απλώς θέλει να υποβιβάσει κάποια παιδιά.

Η δική μου οικογένεια δεν έχει καμία οικονομική δυνατότητα να στείλει τον αδερφό μου σε ιδιωτικό και σύγκαιρα είναι ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες το οποίο το ΠΕΔΥ ή όπως λέγεται, λέει ότι θα αργήσουν να ορίσουν ραντεβού λόγω του τεράστιου αριθμού των παιδιών και της έλλειψης προσωπικού.

Αυτό το παιδί ποιός θα το διαχειριστεί και θα το βοηθήσει; Η κυρία κεραμέως; Που δεν έχει περάσει έξω από δημόσιο σχολείο ούτε για βόλτα; Εννοείται ότι μια κυβέρνηση που τα περισσότερα αν όχι όλα τα μέλη της αποτελούν εκπρόσωποι μιας ελίτ, εκπρόσωποι σπιτιών από τζάκι, σίγουρα θα κοιτάξει να ενισχύσει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να ενδιαφερθεί για τους άλλους πολίτες, που πολύ απλά δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν.

Τι να κάνουμε, δυστυχώς ο ελληνικός λαός συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η ψήφος του δεν είναι αποτέλεσμα σκέψης με... το πάνω κεφάλι.

(Με αυτή την τελευταία φράση, μη παρεξηγηθώ, δεν εννοώ ότι όποιος ψήφισε αυτό το κόμμα είναι ηλίθιος. Αναφέρομαι στους ψηφοφόρους που τα κριτήριά τους είναι άσχετα από την πραγματικότητα)

Ποια ιδιωτικά πανεπιστήμια; Αυτά που δεν υπάρχουν ακόμα; Πες μου λίγο τι θέλει να σπουδάσει ο αδερφός σου και γιατί; Λες και εσύ ο ίδιος ότι έχει μαθησιακές δυσκολίες άρα ποιος ο λόγος να ασχοληθεί με την ανώτατη εκπαίδευση; Τα ιδιωτικά σχολεία που κολλάνε; Περνάνε σε σχολές με άλλες βάσεις; Μήπως είσαι σε σύγχυση επειδή βλέπεις ότι τα πράγματα δυσκολεύουν για τον αδερφό σου και αργεί το ραντεβού του με το ΚΕΔΥ και λες εσύ ανοησίες;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι, και κατ' επέκταση οδηγήσανε την εκπαίδευση στην υπάρχουσα θλιβερή κατάσταση, είναι ότι συγχέουν το δικαίωμα της πρόσβασης που πρέπει να έχουν όλοι στην εκπαίδευση με το ότι όλοι πρέπει να εκπαιδεύονται.
Κάτι τέτοιο προφανώς δεν ισχύει.
ΔΕΝ χρειάζεται κάποιος να σπουδάσει 5 χρόνια ΗΜΜΥ για γίνει Ηλεκτρολόγος και να αντικαθιστά βραχυκυκλωμένα συστήματα. ΔΕΝ χρειάζεται να έχει 6 χρόνια Ιατρική εκπαίδευση για να αλλάζει γάζες και να χορηγεί συνταγογραφημένα φάρμακα στις προβλεπόμενες δόσεις. ΔΕΝ χρειάζεται να έχει τελειώσει Γεωπονία ή Ζωική Παραγωγή, για να ανοίξει κρεοπωλείο.
Προφανώς θα πρέπει ο γιος του μπακάλη και του χασάπη να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κάποια σχολή και, εάν το επιθυμούν, να σπουδάσουν. Αλλά η τρέλα που άκουσα από συμφοιτητή μου, ότι βαρέθηκε, βιάζεται να τελειώσει τη σχολή και να πάει στο χωριό να ανοίξει χασάπικο με βιολογικά κρέατα, είναι σκέτη τρέλα.
Υπάρχουν παιδιά, τα οποία δεν έδωσαν Πανελλήνιες, δεν σπούδασαν και πήγαν απλά να οδηγήσουν φορτηγό ή να δουλέψουν σε μάντρα αυτοκινήτων. Ξεκίνησαν να εργάζονται στα 19 τους και μέχρι τα 23 βγάζουν περισσότερα από ότι απόφοιτος Πολυτεχνείου με αντίστοιχη επαγγελματική εμπειρία.

Είναι ψευδαίσθηση να σπουδάζει το 70-80% των αποφοίτων Λυκείου και να έχει την απαίτηση μετά να του βρει κάποιος δουλειά. Είναι απλή λογική, εάν η αγορά έχει ανάγκη 300 μηχανικούς ετησίως, για να ανανεώσει όσους βγαίνουν στη σύνταξη, δεν υπάρχει λόγος να σπουδάζεις 1000. Μπορεί κάποιοι να νομίζουν ότι κάνουν ανθρωπιστική δράση, όταν επιτρέπουν στους πάντες να σπουδάσουν, αλλά στην πραγματικότητα το μόνο που καταφέρνουν είναι να στέλνουν 700/1000 άτομα να μάθουν ένα αντικείμενο για 4-5 (ίσως και περισσότερα) χρόνια, το οποίο ποτέ δεν θα εξασκήσουν.
Ναι, η βάση του 10 θα οδηγήσει αρκετές σχολές οι οποίες έχουν ως μοναδικό λόγο ύπαρξης να δικαιολογούν οργανικές θέσεις πανεπιστημιακών καθηγητών και του λοιπού υποστηρικτικού προσωπικού και να θρέφουν αυταπάτες στους σπουδάζοντες ότι οι σπουδές θα τους οδηγήσουν κάπου, πέρα της ανεργίας.
Το Πανεπιστήμιο έχει σκοπό να σου παρέχει εξειδικευμένα μορφωσιακά εφόδια, τα οποία θα χρησιμοποιήσεις στην εργασία σου. Δεν μαθαίνεις Στατική, Δυναμική, Υδραυλικά για την πλάκα σου. Η πολιτεία κάνει επένδυση στα παιδιά που σπουδάζει και αυτή η επένδυση πρέπει κάποια στιγμή να αποδώσει, αλλιώς το σύστημα θα κλείσει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 12,892 μηνύματα.
Αυτό που έχω να πω εγώ είναι ότι είναι δύσκολο να κάνεις μια δουλειά που δεν σου αρέσει για όλη σου την ζωή μόνο και μόνο για να βγάλεις χρήματα. Και εγώ έχω στρωμένη επιχείρηση να με περιμένει αν το θέλω, όμως η ζωή κάνοντας αυτή τη δουλειά είναι αφόρητη.

Όσο για την βάση του 10 συμφωνώ.
Έχεις δίκαιο μερικές επιχειρήσεις είναι σκότωμα όπως οι επιχειρήσεις εστιάσης και τουρισμού που δουλεύουν όταν όλοι ξεκουράζονται. Επίσης στις δικές σου επιχειρήσεις δεν έχεις κανένα εργασιακό δικαίωμα και παράλληλα πρέπει να εξασφαλίσεις τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων σου (13ος μισθός, επίδομα διακοπών κ.λπ.)

Παρόλα αυτά είναι πολύ καλύτερο να κάνεις κάτι που δεν σου αρέσει και να βγάζεις χρήματα παρά να κάνεις κάτι που σου αρέσει και να μην μπορείς να νοικιάσεις ένα σπίτι για οικονομικούς λόγους.

Διαφορετικά σκέφτεσαι στα 18, διαφορετικά στα 25, διαφορετικά στα 30, διαφοτερικά στα 40.

1) Αυτές οι σχολές που θα μείνουν χωρίς φοιτητές, δεν έχουν λόγο ύπαρξης!
2) Αυτό τώρα πού το είδες γραμμένο; Η συντριπτική πλειοψηφία των χωρών ζητάει απολυτήριο Λυκείου+Βεβαίωση Πρόσβασης
δίνοντας μάλιστα ιδιαίτερη σημασία στους βαθμούς των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων πού άπτονται του γνωστικού αντικειμένου της σχολής στην οποία ο υποψήφιος κάνει αίτηση.
1) Τις σχολές αυτές τις πληρώνουμε οι φορολογούμενοι. Ποιος ο λόγος να τις πληρώνουμε αν δεν έχουν φοιτητές. Επίσης οι σχολές μπορούν να συγχωνευτούν, να μεταονομαστούν κ.λπ. αλλά δεν θα καταργηθούν γιατί αυτό θα έχει τεράστιο πολιτικό κόστος.
2) Γνωρίζω συμμαθητή μου που σπούδασε ιατρική στην Σλοβακία ενώ στις πανελλαδικές είχε συγκεντρώσει κάτω από 10.000 μόρια. Και μιλάμε για εποχές που δίναμε αρκετά μαθήματα αλλά παράλληλα υπήρχαν και εύκολα μαθήματα που σε βοηθούσαν να συγκεντρώσεις μόρια.

Την αυτοκριτική μου την έχω κάνει. Η οικογένεια μου δεν έχει αρκετά χωράφια για να επενδύσει στην γεωργια. Σε διαβεβαιω ωστόσο οτι τα λίγα στρέμματα που έχουμε τα εκμεταλλεύομαστε. Ούτε στον τουρισμό μπορούσε να επενδύσει η οικογένεια μου γιατί ούτε τουριστική επιχείρηση έχουμε ούτε μένουμε σε τουριστική περιοχή. Αν πάλι είχαμε τέτοια οικογενειακή επιχείρηση επίσης σε διαβεβαιω ότι θα σπούδαζα κάτι σχετικό για να την αναλαβω. Επειδή λοιπόν δεν υπήρχε άλλη επιλογή πέρα είτε από το να βγω κατευθείαν στην αγορά εργασίας ως ανειδίκευτος είτε να σπουδάσω επέλεξα το 2ο. Και ακόμα και οι σπουδές μου είναι μια επένδυση μιας και οι δικοί μου μου έχουν ήδη ξεκαθαρίσει ότι τα φράγκα θα πέφτουν μέχρι τα ν+1 χρόνια και μετά ας κόψω το κεφάλι μου για να την συνεχίσω. Όπως και το φροντιστήριο που με έστελναν ήταν μια επένδυση μιας και στόχος ήταν να μπω σε μια σχολή με κάπως καλή επαγγελματική αποκατάσταση. Στην ζωή μου έχω μάθει λοιπόν να είμαι πρακτικός και να αφήνω τις ουτοπίες για την ώρα του ύπνου

Ο @Lancelot έχει δίκαιο. Η οικογένεια σου επέλεξε να σε σπουδάσει όπως έκαναν και οι δικές μας (των περισσότερων τουλάχιστων) αντί να επενδύσουν στο πρωτογενή τομέα. Με πολύ λιγότερα χρήματα που ξόδεψαν για φροντιστήρια, για να σου νοικιάσουν σπίτι μπορούσαν να σου νοικιάσουν χωράφι κάποιων στρεμάτων και να το αξιοποιήσεις. Τα λεφτά που θα έβγαζες ως αγρότης θα ήταν πολύ περισσότερα από το μέσο μισθωτό αλλά παράλληλα είναι δύσκολη καθώς είναι χειρονακτική και απαιτεί εργασία σε εξωτερικό χώρο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πύρος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος Μάριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτισμού & Δημιουργικών Μέσων & Βιομηχανιών Θεσσαλίας. Έχει γράψει 1,739 μηνύματα.
Ποια ιδιωτικά πανεπιστήμια; Αυτά που δεν υπάρχουν ακόμα; Πες μου λίγο τι θέλει να σπουδάσει ο αδερφός σου και γιατί; Λες και εσύ ο ίδιος ότι έχει μαθησιακές δυσκολίες άρα ποιος ο λόγος να ασχοληθεί με την ανώτατη εκπαίδευση; Τα ιδιωτικά σχολεία που κολλάνε; Περνάνε σε σχολές με άλλες βάσεις; Μήπως είσαι σε σύγχυση επειδή βλέπεις ότι τα πράγματα δυσκολεύουν για τον αδερφό σου και αργεί το ραντεβού του με το ΚΕΔΥ και λες εσύ ανοησίες;


Σαφώς και ανησυχώ για τον αδερφό μου, είναι το δεδομένο. Ήδη το σύστημα δεν βοηθάει τα παιδιά με δυσκολίες, πόσο μάλλον τώρα που γίνονται και περισσότερες.

Η ίδια έχει αναφέρει ότι βασικός στόχος είναι η δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων (το οποίο από μόνο του δεν είναι κάτι κακό θεωρώ) όμως σε συσχέτιση με πολλά από τα νέα μέτρα, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι θέλει να ενισχύσει την ιδιωτική εκπαίδευση εις βάρος της δημόσιας.

Το ότι κάποιος έχει μαθησιακό πρόβλημα δεν τον καθιστά ανίκανο να σπουδάσει σε ανώτερη ή τεχνολογική εκπαίδευση, ούτε σημαίνει ότι δεν θέλει να ασχοληθεί με αυτό. Όταν βλέπεις ένα παιδί με πολλές προοπτικές και στόχους, και όταν σου λέει ότι σίγουρα πρέπει να ασχοληθεί με υπολογιστές ή αστυνομία ή γυμναστική ακαδημία ή λιμενικό σώμα που είναι τα βασικά του ενδιαφέροντα-επιθυμητά αντικείμενα σπουδών και επαγγέλματα, τότε δεν μπορείς απλώς να πας και να του πεις ''παιδάκι μου λόγω της διάσπασης και της δυσλεξίας στον γραπτό λόγο δεν θα κάνεις τίποτα από αυτά επειδή κατά πάσα πιθανότητα με το σύστημα των πανελληνίων δεν θα τα καταφέρεις''.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
1) Τις σχολές αυτές τις πληρώνουμε οι φορολογούμενοι. Ποιος ο λόγος να τις πληρώνουμε αν δεν έχουν φοιτητές. Επίσης οι σχολές μπορούν να συγχωνευτούν, να μεταονομαστούν κ.λπ. αλλά δεν θα καταργηθούν γιατί αυτό θα έχει τεράστιο πολιτικό κόστος.
2) Γνωρίζω συμμαθητή μου που σπούδασε ιατρική στην Σλοβακία ενώ στις πανελλαδικές είχε συγκεντρώσει κάτω από 10.000 μόρια. Και μιλάμε για εποχές που δίναμε αρκετά μαθήματα αλλά παράλληλα υπήρχαν και εύκολα μαθήματα που σε βοηθούσαν να συγκεντρώσεις μόρια.


1) Σωστά! Γιαυτό λοιπόν να συγχωνευτούν ή να αλλάξουν αντικείμενο σπουδών.΄Οσες από αυτές περισσεύουν, να καταργηθούν! Δεν υπάρχει κανένας λόγος να υφίστανται κοροϊδεύοντας φοιτητές και γονείς ότι ο τίτλος που θα απονεμηθεί θα βοηθήσει κάπου στο μέλλον. Πουθενά δεν θα βοηθήσει και θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε αέρα κοπανιστό μόνο και μόνο για να ενισχύεται η τοπική κοινωνία των περιοχών στις οποίες εδρεύουν! Προσωπικά το θεωρώ μεγάλη ντροπή! Οι καθηγητές των τμημάτων που δεν έχουν λόγο ύπαρξης μπορούν να απορροφηθούν σε άλλες θέσεις της εκπαίδευσης. Ο χώρος έχει πολλά κενά.
2) Δεν μιλάω ούτε για Βουλγαρία ούτε για Ρουμανία ούτε για Σλοβακία ούτε για Σλοβενία! Εκεί πήγαιναν να σπουδάσουν ανέκαθεν όσοι δεν τα κατάφερναν στην Ελλάδα! Αν θέλουν, ας συνεχίσουν να πηγαίνουν! Αν ο συμμαθητής σου δεν κατάφερε να συγκεντρώσει 10000 μόρια και έγινε δεκτός στην Ιατρική τότε το πράγμα μιλάει μόνο του! Δεν νομίζω να χρήζει περαιτέρω ανάλυσης! Εγώ μιλάω για Πανεπιστήμια της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης που σέβονται τον εαυτό τους και ζητάνε οπωσδήποτε βεβαίωση πρόσβασης δίνοντας επίσης μεγάλη σημασία στους βαθμούς των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Unseen skygge

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unseen skygge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,218 μηνύματα.
Σαφώς και ανησυχώ για τον αδερφό μου, είναι το δεδομένο. Ήδη το σύστημα δεν βοηθάει τα παιδιά με δυσκολίες, πόσο μάλλον τώρα που γίνονται και περισσότερες.

Η ίδια έχει αναφέρει ότι βασικός στόχος είναι η δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων (το οποίο από μόνο του δεν είναι κάτι κακό θεωρώ) όμως σε συσχέτιση με πολλά από τα νέα μέτρα, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι θέλει να ενισχύσει την ιδιωτική εκπαίδευση εις βάρος της δημόσιας.

Το ότι κάποιος έχει μαθησιακό πρόβλημα δεν τον καθιστά ανίκανο να σπουδάσει σε ανώτερη ή τεχνολογική εκπαίδευση, ούτε σημαίνει ότι δεν θέλει να ασχοληθεί με αυτό. Όταν βλέπεις ένα παιδί με πολλές προοπτικές και στόχους, και όταν σου λέει ότι σίγουρα πρέπει να ασχοληθεί με υπολογιστές ή αστυνομία ή γυμναστική ακαδημία ή λιμενικό σώμα που είναι τα βασικά του ενδιαφέροντα-επιθυμητά αντικείμενα σπουδών και επαγγέλματα, τότε δεν μπορείς απλώς να πας και να του πεις ''παιδάκι μου λόγω της διάσπασης και της δυσλεξίας στον γραπτό λόγο δεν θα κάνεις τίποτα από αυτά επειδή κατά πάσα πιθανότητα με το σύστημα των πανελληνίων δεν θα τα καταφέρεις''.


Όχι βέβαια και ούτε είπα να μην σπουδάσει ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες αλλά για αυτό λέγονται και δυσκολίες. Δηλαδή σπουδάζοντας δεν θα τα βρει εύκολα. όπως βλέπεις εκτός από υπολογιστές που θεωρώ είναι ένας πολύ δύσκολος τομέας για να σπουδάσει κάποιος που δεν ασχολείται πολύ και δεν το'χεθ κιόλας τα υπόλοιπα που ανέφερες δεν είναι ακριβώς πανεπιστημια και άποψη μου είναι ότι αστυνομια/στρατός κλπ δεν θα έπρεπε να σχετίζονται με τις πανελλήνιες όπως γίνεται τώρα. Νομίζω ο dumenuke τα είπε όλα αλλά βλέπω ότι σαν χώρα δεν είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε ευθυνες. Ακικο κοίτα να δεις το να νοικιαζε γ οικογένεια μου στρέμματα για να τα καλλιεργήσω σίγουρα δεν ήταν μια λύση που θα μας "συνέφερε" οικονομικα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που με γεωργία ασχολούνται τόσο νωρίς μόνο όσοι ήδη έχουν εκτάσεις. Το ότι δεν θα πλήρωνε ενοίκιο επίσης σχετικό. Γιατί τότε θα έπρεπε να βρούμε χωράφι στον τόπο διαμονής μου. Πίστεψέ με αν μπορούσαμε να βρούμε τέτοια έκταση στον τόπο μόνιμης κατοικίας μου θα την είχαν ήδη νοικιάσει οι γονείς μου που κοντεύουν στην σύνταξη και ψάχνουν πράγματα για να γεμίσουν τον χρόνο τους
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fotinipapa

Νεοφερμένος

Η fotinipapa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 92 μηνύματα.
Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι, και κατ' επέκταση οδηγήσανε την εκπαίδευση στην υπάρχουσα θλιβερή κατάσταση, είναι ότι συγχέουν το δικαίωμα της πρόσβασης που πρέπει να έχουν όλοι στην εκπαίδευση με το ότι όλοι πρέπει να εκπαιδεύονται.
Κάτι τέτοιο προφανώς δεν ισχύει.
ΔΕΝ χρειάζεται κάποιος να σπουδάσει 5 χρόνια ΗΜΜΥ για γίνει Ηλεκτρολόγος και να αντικαθιστά βραχυκυκλωμένα συστήματα. ΔΕΝ χρειάζεται να έχει 6 χρόνια Ιατρική εκπαίδευση για να αλλάζει γάζες και να χορηγεί συνταγογραφημένα φάρμακα στις προβλεπόμενες δόσεις. ΔΕΝ χρειάζεται να έχει τελειώσει Γεωπονία ή Ζωική Παραγωγή, για να ανοίξει κρεοπωλείο.
Προφανώς θα πρέπει ο γιος του μπακάλη και του χασάπη να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κάποια σχολή και, εάν το επιθυμούν, να σπουδάσουν. Αλλά η τρέλα που άκουσα από συμφοιτητή μου, ότι βαρέθηκε, βιάζεται να τελειώσει τη σχολή και να πάει στο χωριό να ανοίξει χασάπικο με βιολογικά κρέατα, είναι σκέτη τρέλα.
Υπάρχουν παιδιά, τα οποία δεν έδωσαν Πανελλήνιες, δεν σπούδασαν και πήγαν απλά να οδηγήσουν φορτηγό ή να δουλέψουν σε μάντρα αυτοκινήτων. Ξεκίνησαν να εργάζονται στα 19 τους και μέχρι τα 23 βγάζουν περισσότερα από ότι απόφοιτος Πολυτεχνείου με αντίστοιχη επαγγελματική εμπειρία.

Είναι ψευδαίσθηση να σπουδάζει το 70-80% των αποφοίτων Λυκείου και να έχει την απαίτηση μετά να του βρει κάποιος δουλειά. Είναι απλή λογική, εάν η αγορά έχει ανάγκη 300 μηχανικούς ετησίως, για να ανανεώσει όσους βγαίνουν στη σύνταξη, δεν υπάρχει λόγος να σπουδάζεις 1000. Μπορεί κάποιοι να νομίζουν ότι κάνουν ανθρωπιστική δράση, όταν επιτρέπουν στους πάντες να σπουδάσουν, αλλά στην πραγματικότητα το μόνο που καταφέρνουν είναι να στέλνουν 700/1000 άτομα να μάθουν ένα αντικείμενο για 4-5 (ίσως και περισσότερα) χρόνια, το οποίο ποτέ δεν θα εξασκήσουν.
Ναι, η βάση του 10 θα οδηγήσει αρκετές σχολές οι οποίες έχουν ως μοναδικό λόγο ύπαρξης να δικαιολογούν οργανικές θέσεις πανεπιστημιακών καθηγητών και του λοιπού υποστηρικτικού προσωπικού και να θρέφουν αυταπάτες στους σπουδάζοντες ότι οι σπουδές θα τους οδηγήσουν κάπου, πέρα της ανεργίας.
Το Πανεπιστήμιο έχει σκοπό να σου παρέχει εξειδικευμένα μορφωσιακά εφόδια, τα οποία θα χρησιμοποιήσεις στην εργασία σου. Δεν μαθαίνεις Στατική, Δυναμική, Υδραυλικά για την πλάκα σου. Η πολιτεία κάνει επένδυση στα παιδιά που σπουδάζει και αυτή η επένδυση πρέπει κάποια στιγμή να αποδώσει, αλλιώς το σύστημα θα κλείσει.

Ό,τι πιο σωστό έχω διαβάσει.

Κατά κοινή ομολογία ,πάντως, ο φαύλος κύκλος που περιέγραψες παραπάνω εκκινεί από την επικρατούσα -δυστυχώς- νοοτροπία, σύμφωνα με την οποία όλοι ανεξαιρέτως πρέπει να έχουν απαραιτήτως ένα πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης, αγνοώντας τα πραγματικά τους ενδιαφέροντα, τις δυνατότητες, αλλά και τις κλίσεις τους. Κατά συνέπεια, η τεχνική εκπαίδευση (στα επαλ αναφερομαι) υποβαθμίζεται και περιθωριοποιείται τόσο στη συνείδηση των γονέων και γενικά του κόσμου (θεωρείται "ρετσινιά" από μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων να φοιτά κάποιος σε επαλ) όσο και στους σχεδιασμούς της εκάστοτε κυβέρνησης. Και φυσικά, άμεσο παρεπόμενο της τάσης αυτής είναι η συρροή μαθητών πολλών ταχυτήτων στα γενικά λύκεια. (Για να μην παρεξηγηθω, οταν λεω "πολλών ταχυτητων" εννοω ως προς τη φυση των σπουδων που επιθυμούν να ακολουθήσουν, δηλαδή τεχνικές ή ανωτατες)


Θεωρώ πως η βάση του 10 και ο καθορισμός τους αριθμού των εισακτέων από τα ίδια τα πανεπιστήμια σε συνδυασμό με έναν διαφωτιστικό και βοηθητικο σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό (με περαιτέρω εμπλουτισμό με τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού, κλίσεων, προσωπικότητας) με απομυθοποίηση της τεχνικής εκπαίδευσης, αλλά και πιο αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών από τους καθηγητές στο πλαίσιο του σχολειου θα μπορέσει ενδεχομένως, μεταξύ άλλων, να αντισταθμίσει τον υπερκορεσμό ορισμένων επαγγελμάτων, ως αποτέλεσμα ενός πιο απαιτητικού και πολυδαιδαλου "φιλτραρίσματος" των εισακτέων στα πανεπιστημιακά τμήματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,492 μηνύματα.
Έχοντας δύο αδέρφια, τα οποία έδωσαν με σύστημα που υπήρχε η βάση του 10 και έχοντας περάσει από θεωρητική στο πανεπιστήμιο (όπου υπάρχει de facto βάση του 10 :P), θεωρώ θετικό ένα τέτοιο μέτρο. Καλώς ή κακώς, όσοι έχουν γράψει κάτω από 10 ή 5 στις πανελλήνιες είναι αυτοί που δεν ασχολήθηκαν καθόλου ή δεν φτάνει το μυαλό τους παραπάνω. Καλό είναι να ξεπεράσουμε το taboo στην Ελλάδα ότι ο καθένας έχει το δικαιώμα να σπουδάσει, γιατί από αυτό το δικαίωμα απορρέουν υποχρεώσεις. Υποτίθεται ότι ένας σπουδαστής θα πρέπει να μπορεί να αποπερατώσει το πρόγραμμα σπουδών στο ενδεδειγμένο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια να μπορεί να εξασκήσει το επάγγελμά του. Δυστυχώς, λόγω της κρίσης, οι απόφοιτοι δεν μπορούν να βρουν άμεσα εργασία στο αντικείμενό τους.

Πρέπει να καταλάβουμε ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική και σε καμία περίπτωση δεν είναι για όλους. Η επιχειρηματολογία για τους φοιτητές που εργάζονται δεν στέκει, διότι αν έχουν τόση μεγάλη ανάγκη τα χρήματα, μπορούν να αιτηθούν για part-time σπουδές και όχι full-time. Οι δομές αυτές στα πανεπιστήμια υπάρχουν για κάποιον λόγο (ασχέτως που τις περισσότερες φορές είναι το ίδιο πρόγραμμα, απλά σου λένε να πάρεις 3 μαθήματα σε κάθε εξάμηνο :P).

Απλά αναλογιστείτε κάποιοι τις συνθήκες στα σχολεία και τις συνθήκες στα πανεπιστήμια. Μου φαίνεται απίστευτο που έμαθα περισσότερα για την πειθαρχία στο διάβασμα στο σχολείο, απ' ό,τι στο πανεπιστήμιο, όπου επικρατεί μία ανεκδιήγητη ανοργανωσιά! Δεν γίνεται το πανεπιστήμιο να είναι η ντροπή του εκπαιδευτικού συστήματος!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
Θέλω να τονίσω ενα συγκεκριμένο σημείο που αφορά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια .
Είμαι υπέρ για διάφορους λόγους,οι οποίοι κατά πλειοψηφία είναι προφανείς,οπότε δεν θα επεκταθώ επι αυτών .
Θέλω όμως να εστιάσω την προσοχή στο οτι η μόρφωση ανέκαθεν ήταν,είναι και θα είναι δωρεάν,καθώς αποτελεί και υποχρέωση του κράτους . Απο την άλλη η εκπαίδευση και ιδιαίτερα η τεχνολογική, δεν είναι απαραίτητο να είναι δωρεάν . Ειδικά οταν βασίζεται στην επιθυμία του υποψήφιου φοιτητή να σπουδάσει κάτι το οποίο δεν έχει ανάγκη η χώρα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 12,892 μηνύματα.
1) Σωστά! Γιαυτό λοιπόν να συγχωνευτούν ή να αλλάξουν αντικείμενο σπουδών.΄Οσες από αυτές περισσεύουν, να καταργηθούν! Δεν υπάρχει κανένας λόγος να υφίστανται κοροϊδεύοντας φοιτητές και γονείς ότι ο τίτλος που θα απονεμηθεί θα βοηθήσει κάπου στο μέλλον. Πουθενά δεν θα βοηθήσει και θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε αέρα κοπανιστό μόνο και μόνο για να ενισχύεται η τοπική κοινωνία των περιοχών στις οποίες εδρεύουν! Προσωπικά το θεωρώ μεγάλη ντροπή! Οι καθηγητές των τμημάτων που δεν έχουν λόγο ύπαρξης μπορούν να απορροφηθούν σε άλλες θέσεις της εκπαίδευσης. Ο χώρος έχει πολλά κενά.
2) Δεν μιλάω ούτε για Βουλγαρία ούτε για Ρουμανία ούτε για Σλοβακία ούτε για Σλοβενία! Εκεί πήγαιναν να σπουδάσουν ανέκαθεν όσοι δεν τα κατάφερναν στην Ελλάδα! Αν θέλουν, ας συνεχίσουν να πηγαίνουν! Αν ο συμμαθητής σου δεν κατάφερε να συγκεντρώσει 10000 μόρια και έγινε δεκτός στην Ιατρική τότε το πράγμα μιλάει μόνο του! Δεν νομίζω να χρήζει περαιτέρω ανάλυσης! Εγώ μιλάω για Πανεπιστήμια της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης που σέβονται τον εαυτό τους και ζητάνε οπωσδήποτε βεβαίωση πρόσβασης δίνοντας επίσης μεγάλη σημασία στους βαθμούς των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

1) Τώρα αυτό γίνεται. Συγχώνευση και αλλαγή αντικείμενου σπουδών (χωρίς να μειώνεται προσωπικό και κτήρια :p). Το πρόβλημα είναι ότι τα περισσότερα τμήματα από αυτά και ειδικά αυτά που είναι επαρχία δεν θα καταφέρουν να αποροοφήσουν πολλούς φοιτητές που συγκέντρωσαν πάνω από 10. Να καταργηθούν είναι δύσκολο λόγο της τοπικής κοινωνίας που θα ξεσηκωθεί.

2) Βουλγαρία, Ρουμανία, Σλοβακία είναι πανεπιστήμια αναγνωρισμένα από την Ε.Ε. Η Ελλάδα κρίνει ακατάλληλο κάποιο παιδί για πανεπιστημιακές σπουδές στο έδαφο της αν δεν έχει συγκεντρώσει 10.000 μόρια αλλά παράλληλα δέχεται τους επιστήμονες που βγάζουν τέτοια πανεπιστήμια (π.χ. ως αγροτικοί και ως ειδικευόμενοι).

Δεν προσέχεις την μεγάλη εικόνα αυτών που λέω. Δεν είμαι κατά μιας αξιολόγησης αλλά μιας κακής αξιολόγησης. Το ξεκαθάρισμα των παιδιών πρέπει να γίνεται κυρίως στο Γυμνάσιο και κυρίως στις πρώτες τάξεις του Λύκειου. Αν το παιδί δεν μπορεί να πάρει απολυτήριο μπορεί πιο εύκολα να κινητοποιηθεί να ασχοληθεί με τεχνικά επαγγέλματα (που έχουμε έλλειψη) και με την αγροτιά. Αν το ελληνικό κράτος δίνει απλόχερα το απολυτήριο Λυκείου τότε ο γονιός που δεν έχει καταλάβει το χαμηλό επίπεδο του παιδιού του, επειδή τα προηγούμενα χρόνια έπαιρνε βαθμούς και το αιτιολογεί ως ατυχία, θα τον στείλει σε πανεπιστήμια του εξωτερικού για να γίνει αυτό που θέλει και το ελληνικό κράτος του το απαγορεύει.

Δυστυχώς αυτό που λέω στη προηγούμενη παράγραφο είναι αδύνατον να εφαρμοστούν καθώς ο λαός δεν πρόκειται να δεχθεί τα παιδιά να κόβονται τόσο εύκολα στις σχολικές τάξεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 31,778 μηνύματα.
Σαφώς και ανησυχώ για τον αδερφό μου, είναι το δεδομένο. Ήδη το σύστημα δεν βοηθάει τα παιδιά με δυσκολίες, πόσο μάλλον τώρα που γίνονται και περισσότερες.

Η ίδια έχει αναφέρει ότι βασικός στόχος είναι η δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων (το οποίο από μόνο του δεν είναι κάτι κακό θεωρώ) όμως σε συσχέτιση με πολλά από τα νέα μέτρα, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι θέλει να ενισχύσει την ιδιωτική εκπαίδευση εις βάρος της δημόσιας.

Το ότι κάποιος έχει μαθησιακό πρόβλημα δεν τον καθιστά ανίκανο να σπουδάσει σε ανώτερη ή τεχνολογική εκπαίδευση, ούτε σημαίνει ότι δεν θέλει να ασχοληθεί με αυτό. Όταν βλέπεις ένα παιδί με πολλές προοπτικές και στόχους, και όταν σου λέει ότι σίγουρα πρέπει να ασχοληθεί με υπολογιστές ή αστυνομία ή γυμναστική ακαδημία ή λιμενικό σώμα που είναι τα βασικά του ενδιαφέροντα-επιθυμητά αντικείμενα σπουδών και επαγγέλματα, τότε δεν μπορείς απλώς να πας και να του πεις ''παιδάκι μου λόγω της διάσπασης και της δυσλεξίας στον γραπτό λόγο δεν θα κάνεις τίποτα από αυτά επειδή κατά πάσα πιθανότητα με το σύστημα των πανελληνίων δεν θα τα καταφέρεις''.


Φίλε το ότι θα υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν δημόσια,και τα 2 θα υπάρχουν.Η κυβέρνηση καλά κάνει καταργεί τις σχολές με βάσεις κάτω του 7.000 καθώς είναι γέλιο.Σε καμία χώρα δεν μπουκάρουν όλοι μέσα στα πανεπιστήμια.Και σου λέω ξανά αν ο αδελφός σου κάνει μια βασική προσπάθεια δεν υπάρχει περίπτωση να είναι κάτω του 10.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν προσέχεις την μεγάλη εικόνα αυτών που λέω. Δεν είμαι κατά μιας αξιολόγησης αλλά μιας κακής αξιολόγησης. Το ξεκαθάρισμα των παιδιών πρέπει να γίνεται κυρίως στο Γυμνάσιο και κυρίως στις πρώτες τάξεις του Λύκειου. Αν το παιδί δεν μπορεί να πάρει απολυτήριο μπορεί πιο εύκολα να κινητοποιηθεί να ασχοληθεί με τεχνικά επαγγέλματα (που έχουμε έλλειψη) και με την αγροτιά. Αν το ελληνικό κράτος δίνει απλόχερα το απολυτήριο Λυκείου τότε ο γονιός που δεν έχει καταλάβει το χαμηλό επίπεδο του παιδιού του, επειδή τα προηγούμενα χρόνια έπαιρνε βαθμούς και το αιτιολογεί ως ατυχία, θα τον στείλει σε πανεπιστήμια του εξωτερικού για να γίνει αυτό που θέλει και το ελληνικό κράτος του το απαγορεύει.

Στο παραπάνω συμφωνούμε μερικώς! Το "ξεκαθάρισμα" θα μπορούσε να γίνεται κατά τη διάρκεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπό την έννοια ότι κάθε μαθητής θα έπρεπε να παίρνει τον βαθμό που πραγματικά αξίζει.΄Ετσι και ο ίδιος αλλά και οι γονείς του θα είχαν τον χρόνο να βεβαιωθούν για το εύρος των ικανοτήτων του και να προσανατολιστούν για το τι θα κάνει στο μέλλον μέσα στο πλαίσιο αυτών. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα έπρεπε να στερηθεί το απολυτήριο Λυκείου, ασφαλώς με τον ειλικρινή βαθμό απόλυσης. Το απολυτήριο πρέπει να το παίρνουν όλοι έτσι ώστε να έχουν ένα μίνιμουμ προσόν για να παλέψουν στη ζωή τους.΄Οταν έχω δει αγγελία για πωλήτρια σε μαγαζί ρούχων με ζητούμενα προσόντα απολυτήριο Λυκείου και γνώση Αγγλικών επιπέδου Β2 αναρωτιέμαι τι μπορεί να κάνει κάποιος χωρίς το απολυτήριο; Δεν είναι ανάγκη να είναι ένα απολυτήριο με βαθμό απόλυσης 19! Μπορεί κάλλιστα να είναι ένα απολυτήριο με βαθμό απόλυσης 13!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top