anathimatikos
Νεοφερμένος
Κατά τ' άλλα, συμφωνώ με όλες τις παρατηρήσεις και τα σχόλια των προλαλησάντων.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Jim_Pap
Εκκολαπτόμενο μέλος
Κι εγω αυτο εβαλα! Εμενα μου φαινεται παντως σωστο. Και απο την πληρη θεση του δηλαδη στο κειμενο ταιριαζει πιστευωΚόλλησε το μυαλό μου κι έβαλα "ανταγωνίζεται" στο αντιπολιτεύεται. Τι λέτε; :/
Κατά τ' άλλα, συμφωνώ με όλες τις παρατηρήσεις και τα σχόλια των προλαλησάντων.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 299421
Επισκέπτης
Και εγω αυτο εβαλα για συνωνυμο..Δεν περιμενα να μας βαλουν Δημοκρατια..Παντως πιστευω το πρωτο ζητουμενο το ανελυσα αρκετα και στο 2ο εβαλα για 15μελη για παιδια αλλα και για Βουλη Εφηβων.Πως σας φαινονται εσας αυτα τα παραδειγματα;
Επισης το κειμενο ηθελε αρκετη δουλεια και τελικα εβαλαν τροπο πειθους! Συνεχιζουμε με μαθηματικα τωρα!
(ως συνωνυμο του αντιπολιτευται το ανταγωνιζεται ειναι σωστο; )
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
American Economist
Επιφανές μέλος
Κι εγω αυτο εβαλα! Εμενα μου φαινεται παντως σωστο. Και απο την πληρη θεση του δηλαδη στο κειμενο ταιριαζει πιστευω
Και εγώ αυτό έβαλα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SonGokuUI
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
seferhs2001
Εκκολαπτόμενο μέλος
SameΑπ' τη μία νιώθω τα πήγα καλά ενώ απ' την άλλη όχι.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
American Economist
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Wrong
Δραστήριο μέλος
Γερά και καλό κουράγιο σε όλα σας εύχομαι!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Indiana Jones
Δραστήριο μέλος
Καλά αποτελέσματα σε όλους παιδιά! Φώτη και Πέτρο, πραγματικά θαυμάζω την προσπάθεια σας,είναι δύσκολο να δίνεις για 2η φορά ή μετά από πολλά χρόνια! Εύχομαι να πάνε όλα όπως τα θέλετε!
Αυτά, πάμε για τα Αρχαία τώρα!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SonGokuUI
Εκκολαπτόμενο μέλος
Παιδιά, μην υπολογίζετε βαθμούς, όσο δύσκολο κι αν είναι, προσπαθήστε να επικεντρωθείτε στο επόμενο μάθημα, να βάλετε εκεί την ενέργειά σας. Το ξέρω πως είναι πολύ δύσκολο, το ξέρω πως θέλετε να δείτε τι έγραψαν και άλλα άτομα, και τις προτεινόμενες απαντήσεις, το καταλαβαίνω, αλλά, στην τελική, αν αυτό ξεφεύγει από το πλαίσιο της απλής ενημέρωσης και καταλήγει να σας ρίχνει και να σας υπερ-αγχώνει, δεν έχει κάποιο νόημα. Εμείς και κάθε φιλόλογος σας λέμε την άποψή μας αλλά δεν ξέρουμε πώς θα βαθμολογηθεί το κάθε γραπτό, δεν είμαστε εμείς που θα το διορθώσουμε, δεν το έχουμε μπροστά μας. Έτσι αγχωνόμουν κι εγώ τον καιρό του Νώε στην Έκθεση και, αντί για το 15 που μου είχε υπολογίσει η καθηγήτρια στο φροντιστήριο, έγραψα 18.5. Οπότε, σας παρακαλώ, και από προσωπική εμπειρία και απ' όσα έχω δει τόσα χρόνια, παλέψτε να αφήσετε πίσω σας την Έκθεση και βουρ για το επόμενο μάθημα, με θετική ενέργεια και δύναμη!
Γερά και καλό κουράγιο σε όλα σας εύχομαι!
ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΕΝΑ 7 ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Wrong
Δραστήριο μέλος
ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΕΝΑ 7 ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ!
Όχι άγχος! Γερά! Γερά! Γερά! Σου στέλνω θετική ενέργεια!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πύρος
Τιμώμενο Μέλος
Μου άρεσε το θέμα και νομίζω έγραψα καλά. Η περίληψη ήταν δυσκολούλα αλλά όλα καλά.
Οι ασκήσεις εύκολες αλλά τα συνώνυμα άθλια έβαλα:
Διδαχή --> δίδαγμα
Χλευασμού --> υποτίμησης
συμβίωσης --> συνύπαρξης
αντιπολιτεύεται --> αντιπαρατίθεται
τι λέτε;
Την έκθεση την περίμενα, ήμουν σίγουρος για δημοκρατία. Το προσέγγισα όσο καλύτερα μπορούσα.. μακάρι να φανεί..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 475402
Επισκέπτης
«... δεν ξεχνώ τη διδαχή του Καρλ Πόπερ ...»: εν προκειμένω η διδαχή αναφέρεται σε μια προτροπή που αποσκοπεί στη νουθεσία, οπότε σημασιολογικά δεκτές λέξεις είναι προτροπή, παρακίνηση, παρότρυνση, παραίνεση, παρώθηση.
«... γίνονται αντικείμενα χλευασμού ...»: ενέχει την έννοια της κοροϊδίας. Ενδεικτικά συνώνυμα: κοροϊδία, χλεύη, σκώμμα, εμπαιγμός, λοιδορία, μυκτηρισμός
«... εισήγαγαν στην ιστορία τρόπους συμβίωσης ...»: η λέξη δεν αναφέρεται στη συγκατοίκηση, αλλά στο συνυπάρχειν, με τη έννοια της ζωής μαζί με άλλους. Το επικρατέστερο συνώνυμο, κατ' εμέ, είναι η λ. συνύπαρξη
«... αυτός που μας αντιπολιτεύεται ...»: το ρήμα εκφράζει την αντίθεση σε μία άποψη. Αποδεκτά είναι τα ρ. εναντιώνομαι, αντιτάσσομαι, αντιτίθεμαι, αντιστρατεύομαι
Σχετικά με το υποερώτημα ενεργητικής-παθητικής σύνταξης, βήμα απαραίτητο για την επιτυχή μετατροπή συνιστά η συντακτική αναγνώριση των κύριων όρων. Παρατηρούμε:
επιτρέπει: ρήμα, δημοκρατία: υποκείμενο, διαμόρφωση-εξάπλωση: αντικείμενα του ρήματος. Η απουσία ενός εμπρόθετου επιρρηματικού προσδιορισμού του ποιητικού αιτίου προεξοφλεί το είδος της σύνταξης, που εν προκειμένω είναι ενεργητική.
Ενεργητική: Μόνο η δημοκρατία επιτρέπει τη διαμόρφωση και την εξάπλωση ειρηνικών επαναστάσεων.
Παθητική: Η διαμόρφωση και η εξάπλωση ειρηνικών επαναστάσεων επιτρέπεται/επιτρέπονται μόνο από τη δημοκρατία.
Πολλές φορές στη σύνθετη πρόταση ο γράφων αναδεικνύει το πλησιέστερο —και σημαντικότερο κατ’ αυτόν— υποκείμενο. Αυτό συμβαίνει όταν προηγείται το ρήμα και ακολουθούν τα υποκείμενα σε ενικό αριθμό. Η διαφορά από τη χρήση του πληθυντικού είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση αμελητέα, συνεπώς αμφότερες οι χρήσεις γίνονται δεκτές.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Debby63
Εκκολαπτόμενο μέλος
Εμενα η περιληψη με ψιλοδυσκολεψε και ετσι σε πρωτη φαση πριν την καθαρογραψω την εφτιαξα σε σχεδιαγραμμα με τα σημεια του κειμενου που εδωσα εμφαση.Το κείμενο δεν το θεώρησα κατάλληλο για Πανελλήνιες. Όπως είπε και ο @Nihilist παραπάνω, η περίληψη θα δυσκολέψει τα παιδιά που θέλουν 22+ και η κατανόησή του, πόσο μάλλον η ακριβής αποτύπωση του περιεχομένου του, απαιτούν και οξυδέρκεια και τύχη. Επίσης, πολλά παιδιά ούτε τον Χέγκελ θα έχουν ακούσει, ούτε τον Πόπερ· προσωπικά, αν έδινα εγώ και έπεφτε τέτοιο κείμενο, αυτό θα με άγχωνε γιατί θα θεωρούσα πως δεν μπορώ να προσεγγίσω, να κατανοήσω μέσα απ' τα λόγια ενός άλλου (του Bobbio), κάτι που δεν γνωρίζω, την Ιστορία του Χέγκελ με Ι κεφαλαίο για παράδειγμα.
Το θέμα της έκθεσης έχει πράγματα να πεις, μπορείς να το πιάσεις από παντού, το πρώτο ζητούμενο είναι όντως λίγο ασαφές και σηκώνει πολλές και πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις.
Καλά αποτελέσματα! Καλή συνέχεια!
Συγκεκριμένα εδωσα εμφαση στο σημειο που ελεγε "η δημοκρατια ειναι ενα συνολο διαδικαστικων κανονων", "για να έχουμε ενεργους πολιτες χρειάζονται ιδανικα" και επειτα τους χαρακτηρισμους του καθε ιδανικου.
Μετα οταν την εγραψα αρχισα με "το κειμενο θιγει το γεγονος οτι η δημοκρατια ειναι ενα συνολο διαδικαστικων κανονων. Προκειμενου να υπαρξουν ενεργοι πολίτες, χρειαζονται τα ιδανικα τα οποια χωριζονται σε τεσσερις κατηγοριες." Και επειτα εδωσα εμφαση στους χαρακτηρισμους και των τεσσαρων ιδανικων. Μονο που πρωτα αρχισα να λεω το πρωτο ιδανικο τι "περιεχει" και μετα επειδη το δεύτερο και το τεταρτο ιδανικο περιειχε (το ενα τη διδαχη του Ποπερ και το αλλο το εργο του Χεγκελ) τα εγραψα ομαδοποιημενα ωστε να μη μου παρει παραπανω έκταση και τελος εγραψα τον χαρακτιρισμου του τριτου ιδανικου αλλα ολα σε πιο μικρη περιγραφη για να μη μου επαιρνε παραπανω εκταση απο οτι ειχε ηδη παρει γιατι η εκταση μου ηταν τουλαχιστον 13 ή 14 γραμμες. (Ναι το ξερω δεν ηταν καθολου η περιληψη μου καθως δεν ειμαι πολυ καλη στις περιληψεις) και επειδη θα μου εβγαινε υπερβολικα μεγαλη η περιληψη δεν προσθεσα τιποτε αλλο. Στη τελικη δεν μπορουσα καν να σκεφτω πως αλλιως να την εγραφα και την εγραψα ετσι οπως ειπα. Βεβαια φανταζομαι πως θα μου κοψουν βαθμους απο την περιληψη αλλα δεν νομιζω να μου κοψουν τοσους πολλους αφου εχω εκφραστει με λεξεις του τυπου "θιγει το γεγονος", "καθως" κατι κατι, "θιγει τη διδαχη", "θιγει την ονομασια απο το εργο του" και κατι αλλες παρομοιες εκφρασεις που δεν τις θυμαμαι τωρα.
Ομως συγκεκριμενες ασκησεις τα πηγα παρα πολυ καλα.
Στο Β4α οπου ηταν για υποτακτικο λογο ηταν που εβαλα οτι να'ναι αλλα τεσπα.
Στην εκθεση αντιθετα, εβαλα και στα δυο ζητουμενα αποψεις δικες μου σε συνδυασμό με συγκεκριμενα αποσπασματα που βασιστηκα απο το κειμενο και την εκλεισα αποτομα στο τελος την εκθεση. Ειναι και αυτο οτι σκεφτηκα να γραψω μια επιπλεον παραγραφο αλλα απο το να ρισκαρα να τη γραψω και επειτα να την εσβηνα γιατι ειχαν μεινει αλλα 20 λεπτα, σκεφτηκα καλυτερα να την τελειωσω οπως την τελειωσα αποτομα, εγραψα ενα "Με εκτιμηση" (χωρις ονομα δικο μου ή αλλου) και τελειωσε η υποθεση αλλα και παλι δεν ειμαι σιγουρη για την έκθεση μου παρολο που δεν υπαρχει λαθος και σωστο στην εκθεση παρα μονο κριτικη σκεψη. Σιν αυτο οτι αν παρω καποιο βαθμο απο την έκθεση, ισως παρω απο τις αποψεις μου και οχι τοσο απο τα σημεια του δομημενου κειμενου τα οποια και οσο μπορεσα προσπαθησα να μεταφερω με δικα μου λογια. ^^
Λιγο πολυ, ειμαι σιγουρη οτι ενα 11 κομμα κατι ή ενα 12 θα το εχω σιγουρα. Και νομιζω οτι αυτο ειναι το μοναδικο κριτηριο αξιολογησης που σε αντιθεση με αλλες φορές, τα πηγα καλα.
Επίσης μια ερωτηση. Εκει σε μια άσκηση που ελεγε να σχολιασουμε ενα χωριο του κειμενου που ελεγε για το (fortitere (δε θυμαμαι πολυ καλα πως το έλεγε αυτο) της γαλλικης επαναστασης) επρεπε να βαλω και την παρενθεση με το χωριο; γιατι δεν το εβαλα και απλα εγραψα οτι "Η εξης προταση διευκρινιζει το ιδανικο της αδελφοτητας κατα την επαναστατικη περιοδο στην ιστορια" καπως ετσι το ειχα γραψει.
Επισης το Σ-Λ, δεν θα κοπω επειδη εγραψα τον αριθμο της καθε προτασης χωρις να εχω μεταφερει την προταση στο τετραδιο παρα μονο τον αριθμο ή γραμμα της και επειτα εκει που εβαλα ισον Σ σε συγκεκριμένες προτασεις και Λ σε αλλες συγκεκριμένες προτασεις, ετσι;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Nihilist
Τιμώμενο Μέλος
Σε ό,τι αφορά το θέμα Β3α, εννοείται ότι πρέπει να τεθούν τα συνώνυμα στον σωστό γραμματικό τύπο ούτως ώστε να συμφωνούν συντακτικά με τους υπόλοιπους όρους της πρότασης. Μόνο ένα συνώνυμο πρέπει να δοθεί.
«... δεν ξεχνώ τη διδαχή του Καρλ Πόπερ ...»: εν προκειμένω η διδαχή αναφέρεται σε μια προτροπή που αποσκοπεί στη νουθεσία, οπότε σημασιολογικά δεκτές λέξεις είναι προτροπή, παρακίνηση, παρότρυνση, παραίνεση, παρώθηση.
«... γίνονται αντικείμενα χλευασμού ...»: ενέχει την έννοια της κοροϊδίας. Ενδεικτικά συνώνυμα: κοροϊδία, χλεύη, σκώμμα, εμπαιγμός, λοιδορία, μυκτηρισμός
«... εισήγαγαν στην ιστορία τρόπους συμβίωσης ...»: η λέξη δεν αναφέρεται στη συγκατοίκηση, αλλά στο συνυπάρχειν, με τη έννοια της ζωής μαζί με άλλους. Το επικρατέστερο συνώνυμο, κατ' εμέ, είναι η λ. συνύπαρξη
«... αυτός που μας αντιπολιτεύεται ...»: το ρήμα εκφράζει την αντίθεση σε μία άποψη. Αποδεκτά είναι τα ρ. εναντιώνομαι, αντιτάσσομαι, αντιτίθεμαι, αντιστρατεύομαι
Σχετικά με το υποερώτημα ενεργητικής-παθητικής σύνταξης, βήμα απαραίτητο για την επιτυχή μετατροπή συνιστά η συντακτική αναγνώριση των κύριων όρων. Παρατηρούμε:
επιτρέπει: ρήμα, δημοκρατία: υποκείμενο, διαμόρφωση-εξάπλωση: αντικείμενα του ρήματος. Η απουσία ενός εμπρόθετου επιρρηματικού προσδιορισμού του ποιητικού αιτίου προεξοφλεί το είδος της σύνταξης, που εν προκειμένω είναι ενεργητική.
Ενεργητική: Μόνο η δημοκρατία επιτρέπει τη διαμόρφωση και την εξάπλωση ειρηνικών επαναστάσεων.
Παθητική: Η διαμόρφωση και η εξάπλωση ειρηνικών επαναστάσεων επιτρέπεται/επιτρέπονται μόνο από τη δημοκρατία.
Πολλές φορές στη σύνθετη πρόταση ο γράφων αναδεικνύει το πλησιέστερο —και σημαντικότερο κατ’ αυτόν— υποκείμενο. Αυτό συμβαίνει όταν προηγείται το ρήμα και ακολουθούν τα υποκείμενα σε ενικό αριθμό. Η διαφορά από τη χρήση του πληθυντικού είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση αμελητέα, συνεπώς αμφότερες οι χρήσεις γίνονται δεκτές.
Σωστά αυτά που γράφεις, η μόνη μου ένσταση είναι στη διδαχή. Καθαυτή η λέξη σημαίνει και παραίνεση, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση ο συγγραφέας τη νοεί με τη σημασία της διδασκαλίας, της διακήρυξης. Οπότε προκριτέο συνώνυμο είναι ένα από τα δύο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
American Economist
Επιφανές μέλος
ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΕΝΑ 7 ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ!
Πέρσι έγραψα 9 μαθήματικα!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
seferhs2001
Εκκολαπτόμενο μέλος
Καλά πιστεύω, αν και δεν έχω δει απαντήσεις για να μην αγχωθώ... Δεν πρέπει να έχω χάσει από ασκήσεις. Εσύ;Πως τα πηγές;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
American Economist
Επιφανές μέλος
Καλά πιστεύω, αν και δεν έχω δει απαντήσεις για να μην αγχωθώ... Δεν πρέπει να έχω χάσει από ασκήσεις. Εσύ;
Πολύ καλά!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 731132
Επισκέπτης
Β) και στην ερώτηση που ζητούσε να γράψουμε περιφραστικά ή μονολεκτικά έπρεπε να βρούμε στην ουσία συνώνυμο;; Γιατί εγώ στην ουσία εξήγησε την φράση σε 3 σειρές!!! Πάνε 4 μονάδες άδικα!! (
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Unseen skygge
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 12 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 19 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.