Προσωπικά συμφωνώ με τους προλαλήσαντες.Τα μαθήματα σαν μαθήματα έχουν σίγουρα ένα αυξημένο δείκτη δυσκολίας πλέον.Πχ όταν ο μπαμπάς μου έκανε μαθηματικά Γ λυκείου τη δεκαετία του '70 (τότε βεβαία λεγόταν εξατάξιο γυμνάσιο),δεν έκανε ολοκληρώματα ούτε παραγώγους(βέβαια έκαναν μιγαδικούς τότε).Όλα αυτά τα διδάχτηκε στη σχολή του.Για όποιον δεν έχει ιδέα,εδώ είναι ενδεικτικά τα θέματα της άλγεβρας που έδιναν πχ το 1976.
Πλέον,διαφορικός και ολοκληρωτικός λογισμός είναι η ύλη των μαθηματικών που εξετάζονται στις πανελλήνιες.Επιπλέον,με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και ειδικά με την ευρεία χρήση των υπολογιστών,προστίθεται ένα νέο μάθημα στη ζωή των μαθητών,που πριν κάποια χρόνια φάνταζε άγνωστο,και αυτό είναι φυσικά,η Πληροφορική.Αν και δε ξέρω κατά πόσο η ψευδογλώσσα που μαθαίνουν τα παιδιά στη Γ λυκείου,κατά τη διάρκεια προετοιμασίας τους,τα βοηθάει στο να κατανοήσουν πιο βαρύ προγραμματισμό με C++ ή Java όσο είναι στη σχολή,σίγουρα αυτό το μάθημα προσθέτει μια νέα δυσκολία που οι παλιοί δεν είχαν.
Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως πλέον η δυσκολία των μαθημάτων είναι σίγουρα πιο αυξημένη,ειδικά όταν μιλάμε για θετικές επιστήμες,οι οποίες κακά τα ψέματα ολοένα και εξελίσσονται και συνεχώς προστίθενται νέα και νέα δεδομένα.Στις θεωρητικές πάλι,και εκεί πλέον τα πράγματα είναι λιγάκι πιο σκούρα,γιατί αποφεύγουν τη στείρα παπαγαλία που πριν κάποια χρόνια θεωρούνταν must για να γράψεις υψηλόβαθμα.Πλέον εστιάζουν γενικά στη κριτική σκέψη στις πανελλήνιες.
Από εκεί και πέρα,θέλω να αναφέρω μια δική μου διαπίστωση,η οποία ίσως να είναι ή να ακούγεται φουλ παρωχημένη.Πιστεύω ότι τα παιδιά που τώρα πάνε σχολείο δεν ασχολούνται καθόλου.Πως να το εξηγήσω,τα έχουν φορτώσει στο κόκορα.Δε λέω,και εγώ γυμνάσιο πριν 10 χρόνια πήγαινα και θυμάμαι τι ακριβώς γινόταν.Αλλά τόσο χάλια δεν θυμάμαι να ήμασταν.Πλέον τα παιδιά,δε ξέρουν ούτε τα βασικά.Φίλη μου κάνει μαθήματα σε κοριτσάκι 14 χρονών στα μαθηματικά και στη φυσική και δε ξέρει κάθετο πολλαπλασιασμό και διαίρεση(!).Και όχι,το κορίτσι δεν έχει ούτε δυσλεξία,ούτε κάποιο μαθησιακό θέμα,γιατί οι γονείς της πριν την ξεκινήσουν ιδιαίτερα απευθύνθηκαν σε ειδικό για να βεβαιωθούν ότι είναι εντάξει.
Το φταίξιμο βέβαια δε το ρίχνω στα παιδιά,λογικό είναι.Πλέον με το πάτημα ενός κουμπιού,όλα είναι στην οθόνη μας,είτε ένας πολλαπλασιασμός,είτε μια διαίρεση,είτε οτιδήποτε.Όπως και πλέον η ζωή τους δεν είναι εκεί έξω.Είναι μέσα στα social.Στο tik tok και στο instagram.Οπότε ποιος ο λόγος να διαβάσουν αφού με ένα google search,θα βρουν αυτό που ψάχνουν;