nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,266 μηνύματα.
Το εξωτερικό δεν είναι πανάκεια...και το ξέρεις κι εσύ πολύ καλά. Με διατυπώσεις όπως οι παραπάνω, του Άγγελου και δικές σου, έχει διαμορφωθεί στον μέσο νέο η πεποίθηση (εδώ τίποτα, έξω οι προοπτικές) ότι θα πάει στο εξωτερικό και θα βρει τη γη της επαγγελίας. Στην πραγματικότητα, δημιουργούνται άλλης φύσεως δυσκολίες και εν τέλει η μόνιμη μετανάστευση γίνεται μια πραγματική επιλογή ζωής για λίγους.

To γνωρίζω μιας και βρίσκομαι στο εξωτερικό. :) Δεν το λέω με διάθεση για τσακωμό ούτε με ειρωνεία. Απλά τα διλήμματα που προκύπτουν είναι τεράστια. Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι κάποιες επιστήμες έχουν γραφειοκρατικές ατέλειες με το διεφθαρμένο κομματικό κράτος και αποθαρρύνουν τα νέα παιδιά. Η κοπέλα νομίζω ότι πρέπει να σπουδάσει αυτό που θέλει ακόμη και αν το κράτος δεν την αναγνωρίζει και τα δυο. Από όσο ξέρω, στη ΣΕΜΦΕ εξειδικεύεσαι σε ροή Μαθηματικού η Φυσικού Εφαρμογών, με βασικές γνώσεις και στις δυο περιοχές. Η κάθε ροή ισοδυναμεί με τον αντίστοιχο πτυχιούχο Μαθηματικού ή Φυσικού Τμήματος αντίστοιχα. Η ιδιότητα του Μηχανικού εκκρεμεί και σ' αυτό δεν ευθύνεται τόσο το κράτος και οι παρασπονδίες του ΤΕΕ όσο και η ανυπαρξία τεχνολογικής βιομηχανίας και υπηρεσιών, που να είναι σε θέση οι εν γένει πτυχιούχοι Μαθηματικοί ή Φυσικοί να αναζητήσουν εργασία εκτός από τον περιορισμένο χώρο της μέσης εκπαίδευσης. Πουθενά στον δυτικό κόσμο, το Τμήμα Μαθηματικών ή Φυσικής ή και Τμήμα αντίστοιχο της ΣΕΜΦΕ (σε Πολυτεχνείο δηλαδή) δεν βγάζει καθηγητή μέσης εκπαίδευσης. Τη δουλειά αυτή την συμπληρώνει το Τμήμα Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης όπου ο φοιτητής διαλέγει κλάδο εξειδίκευσης για την αντίστοιχη βαθμίδα εκπαίδευσης και φυσικά για τη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εξειδικεύεται σε συγκεκριμένο γνωστικό πεδίο π.χ. Μαθηματικά. Το μπάχαλο της Ελλάδας όπου όλοι είναι ικανοί και ανίκανοι ταυτόχρονα, δεν υπάρχει πουθενά. Ούτε στην Ουγκάντα...:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

sia_99

Νεοφερμένος

Η sia_99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Τελειωνοντας την σχολη θα εχω το δικαιωμα να εργαστω μονο ως φυσικος η μονος ως μαθηματικος οχι και τα δυο ετσι?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Γεια σας παιδια! ειμαι γ λυκειου και ενδιαφερομαι για το πολυτεχνειο Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. ξερει κανεις αν εχω δικαιωματα οπως οι μαθηματικοι και φυσικοι? και γενικα αν εχω προοπτικες.. φοβαμαι μηπως ξοδεψω αδικα 5 χρονια απο τη ζωη μου.

Κατ' εμέ η σκέψη σου είναι λανθασμένη. Πρώτα επιλέγεις επάγγελμα και μετά κοιτάς ποιο ακριβώς πτυχίο ταιριάζει στο επάγγελμα αυτό. Όπως τα περιγράφεις εμένα μου βγάζεις ότι δεν ξέρεις τι θες να κάνεις, αλλά κοιτάς τις διάφορες σχολές και τι προσφέρει η κάθε μία για να αποφασίσεις. Επέλεξε λοιπόν επάγγελμα, δες τι προοπτικές έχει αυτό το επάγγελμα στην Ελλάδα καταρχάς (καλό το εξωτερικό αλλά πρώτα κοιτάς εδώ τι γίνεται, γιατί δεν είναι τόσο έυκολο να φύγεις) και μετά κοίτα για σχολή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Libertus

Συντονιστής

Ο Libertus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 10,765 μηνύματα.
Ονόμασε μου μια σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θετικής επιστήμης από την οποία δεν καταλήγουν οι περισσότεροι φοιτητές στο εξωτερικό.
Το πόσοι καταλήγουν στο εξωτερικό είναι σχετικό, αν υπολογίσουμε πόσοι πάνε για σπουδές και επιστρέφουν, πόσοι πάνε για εργασία και μετά επιστρέφουν γιατί συνειδητοποίησαν με άσχημο τρόπο ότι η ξενιτιά δεν είναι εύκολο πράγμα και πόσοι άλλοι τελικά μένουν στο εξωτερικό αλλά προσδοκούν να γίνουν καλύτερα τα πράγματα εδώ, ώστε να μπορέσουν να γυρίσουν. Γι' αυτό και όταν μιλάμε για μετανάστευση δεν μπορούμε να ξεσηκώνουμε κάποιον σαν να του λέμε να πάει διακοπές: "σπούδασε και θα πας έξω που υπάρχουν προοπτικές, όλα καλά θα πάνε".

To γνωρίζω μιας και βρίσκομαι στο εξωτερικό. :) Δεν το λέω με διάθεση για τσακωμό ούτε με ειρωνεία. Απλά τα διλήμματα που προκύπτουν είναι τεράστια. Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι κάποιες επιστήμες έχουν γραφειοκρατικές ατέλειες με το διεφθαρμένο κομματικό κράτος και αποθαρρύνουν τα νέα παιδιά. Η κοπέλα νομίζω ότι πρέπει να σπουδάσει αυτό που θέλει ακόμη και αν το κράτος δεν την αναγνωρίζει και τα δυο. Από όσο ξέρω, στη ΣΕΜΦΕ εξειδικεύεσαι σε ροή Μαθηματικού η Φυσικού Εφαρμογών, με βασικές γνώσεις και στις δυο περιοχές. Η κάθε ροή ισοδυναμεί με τον αντίστοιχο πτυχιούχο Μαθηματικού ή Φυσικού Τμήματος αντίστοιχα. Η ιδιότητα του Μηχανικού εκκρεμεί και σ' αυτό δεν ευθύνεται τόσο το κράτος και οι παρασπονδίες του ΤΕΕ όσο και η ανυπαρξία τεχνολογικής βιομηχανίας και υπηρεσιών, που να είναι σε θέση οι εν γένει πτυχιούχοι Μαθηματικοί ή Φυσικοί να αναζητήσουν εργασία εκτός από τον περιορισμένο χώρο της μέσης εκπαίδευσης. Πουθενά στον δυτικό κόσμο, το Τμήμα Μαθηματικών ή Φυσικής ή και Τμήμα αντίστοιχο της ΣΕΜΦΕ (σε Πολυτεχνείο δηλαδή) δεν βγάζει καθηγητή μέσης εκπαίδευσης. Τη δουλειά αυτή την συμπληρώνει το Τμήμα Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης όπου ο φοιτητής διαλέγει κλάδο εξειδίκευσης για την αντίστοιχη βαθμίδα εκπαίδευσης και φυσικά για τη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εξειδικεύεται σε συγκεκριμένο γνωστικό πεδίο π.χ. Μαθηματικά. Το μπάχαλο της Ελλάδας όπου όλοι είναι ικανοί και ανίκανοι ταυτόχρονα, δεν υπάρχει πουθενά. Ούτε στην Ουγκάντα...:)
Το θυμάμαι ότι είσαι στο εξωτερικό, γι' αυτό και είπα ότι γνωρίζεις. Αυτό που δεν καταλαβαίνω, από τη στιγμή που έχεις εικόνα, είναι γιατί προτείνεις σε μια 17χρονη να σπουδάσει σεμφε και να πάει στο εξωτερικό, αγνοώντας να της πεις τις όποιες δυσκολίες. Σε παραπάνω δημοσιεύσεις που έγινε συζήτηση για τη φιλολογία, το αρχαιολογικό κτλ. ήσουν υποστηρικτής των ρεαλιστικών επιλογών που έχουν περισσότερες προοπτικές εδώ. Τώρα που μιλάμε για τη ΣΕΜΦΕ, γιατί λες να ακολουθήσει την καρδιά της , καταδικάζοντάς τη σε κάτι που πιθανόν δεν θα την ευχαριστεί; Κι αφού θεωρείς ότι το εξωτερικό είναι η προοπτική για εκείνη, γιατί της προτείνεις να σπουδάσει εδώ και όχι να πάει κατευθείαν στο εξωτερικό για εφαρμοσμένα μαθηματικά, ώστε να προσαρμοστεί πιο εύκολα στην κοινωνία;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

sia_99

Νεοφερμένος

Η sia_99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Κατ' εμέ η σκέψη σου είναι λανθασμένη. Πρώτα επιλέγεις επάγγελμα και μετά κοιτάς ποιο ακριβώς πτυχίο ταιριάζει στο επάγγελμα αυτό. Όπως τα περιγράφεις εμένα μου βγάζεις ότι δεν ξέρεις τι θες να κάνεις, αλλά κοιτάς τις διάφορες σχολές και τι προσφέρει η κάθε μία για να αποφασίσεις. Επέλεξε λοιπόν επάγγελμα, δες τι προοπτικές έχει αυτό το επάγγελμα στην Ελλάδα καταρχάς (καλό το εξωτερικό αλλά πρώτα κοιτάς εδώ τι γίνεται, γιατί δεν είναι τόσο έυκολο να φύγεις) και μετά κοίτα για σχολή.
Δεν ξερω ποιο απο τα δυο μου αρεσει περισσοτερο σαν επιστημη για αυτο θα ηθελα να μπω σε μια σχολη που να ασχολειται και με τα δυο αντικειμενα . απο την αλλη αν τελικα αποφοιτησω απο τη σχολη στην ουσια μονο ως μαθηματικος η μονο ως φυσικος (γιατι διαβασα στον οδηγο σπουδων οτι διαλεγεις τομεα στο τριτο ετος) δεν ξερω αν αξιζει τον κοπο να σπουδασω 5 χρονια σεμφε αντι να μπω σε ενα πανεπιστημιο φυσικης η μαθηματικων αφου ουτε το δικαιωμα του μηχανικου θα εχω :/:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,266 μηνύματα.
Tα διλήμματα που θέτεις είναι 5 χρόνια μόνο αν σου δίνει δυνατότητα υπογραφής Μηχανικού; Η ποιοτική διαφορά με ένα πτυχίο Μαθηματικού ή Φυσικού δεν είναι αισθητή επειδή το αντικείμενο είναι κοινό. Τα Μαθηματικά είναι Μαθηματικά, όπως και η Φυσική είναι Φυσική. Οι τίτλοι Εφαρμοσμένα και άλλα πομπώδη είναι για την έρευνα και όχι για τις σπουδές κάτω του μεταπτυχιακού επιπέδου σπουδών! Τα όρια "καθαρών" μαθηματικών με τα εφαρμοσμένα μαθηματικά είναι δυσδιάκριτα. Εξαρτώνται και από τον καθηγητή Πανεπιστημίου όπου διδάσκει ότι γουστάρει: μπορεί ένα μάθημα σε κάποιον εφαρμοσμένο τομέα των μαθηματικών να το διδάξει χωρίς καμία εφαρμογή μένοντας πιστά στο μοτίβο θεώρημα-απόδειξη. Στην Ελλάδα όπου οι πληροφορίες είναι κάπως συγκεχυμένες εκτός και αν μιλάμε για Νομική ή Ιατρική όπου όλοι ήθελαν από βρεφική ηλικία να τις σπουδάσουν και άρα τις γνωρίζουν άψογα πριν καν τις σπουδάσουν (!), κάτι παρόμοιο ισχύει και τις θετικές επιστήμες. Λόγω ανυπαρξίας επιλογών πέραν της μέσης εκπαίδευσης και ΟΑΕΔ, είναι άγνωστες οι άλλες επαγγελματικές επιλογές και κατ' επέκταση οι υπόλοιποι τομείς εξειδίκευσης π.χ. τι σημαίνει ο όρος Εφαρμοσμένα Μαθηματικά, Πειραματική Φυσική, κλπ. Όλα είναι δρόμος για τους Έλληνες στην Ελλάδα ...που λέει και μια ταινία. Ένα και ένα κάνει ότι μας γουστάρει. Γενιές και γενιές Ελλήνων μεγάλωσαν και μεγαλώνουν με συγκεκριμένες εικόνες και επιχειρήματα. Αυτό που δεν προσφέρεται σημαίνει ότι και δεν υπάρχει, είναι στον κόσμο του ιδεατού.

Η πιθανή διαφορά είναι ότι ίσως δεις 2-3 εφαρμογές παραπάνω στα τελευταία εξάμηνα οι οποίες δεν προσδίδουν επιπλέον επαγγελματικές δεξιότητες στην Ελλάδα αν σκεφτείς ότι οι περισσότεροι ούτως ή άλλως κάνουν μεταπτυχιακό (είναι κάτι σαν τη μάστιγα του Lower) και εμβαθύνουν στα εφαρμοσμένα μαθηματικά φυσικών, υπολογιστικών και κοινωνικών επιστημών (με ανάλογες κατευθύνσεις).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,266 μηνύματα.
Για να γίνω πιο σαφής σε αυτούς που πράγματι θέλουν (διότι οι των άλλων επιστημών ποτέ δεν θα καταλάβουν για τι πράγμα μιλάω), ο τίτλος Εφαρμοσμένα ή Θεωρητικά Μαθηματικά αναφέρεται σε μια περιοχή τεράστια των Μαθηματικών όπου δεν φτάνει μια ζωή να μελετήσεις όλους τους αυτοδύναμους κλάδους των Μαθηματικών. Με τα χρόνια η πληθώρα των πληροφοριών είναι τέτοια που είναι κάπως μη δόκιμος ή ασαφής ο όρος Εφαρμοσμένα Μαθηματικά. Αν πιάσουμε συζήτηση δεν θα τελειώσουμε ποτέ. Πλέον τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Φυσική λειτουργούν πιο εξειδικευμένα και όχι με τους γενικούς τίτλους των επιστημών. Μαθηματικά είναι και η Γεωμετρία, Μαθηματικά είναι και η Θεωρία Σήματος. Φυσική είναι και η Κβαντομηχανική, Φυσική είναι και η Μετεωρολογία. Το ερώτημα είναι ο καθένας με τι θέλει να ασχοληθεί με την πίτα των επιστημών που πλέον αρχίζουν και επικοινωνούν σε μεγάλο βαθμό μεταξύ τους. Η πίτα είναι τεράστια. Αν κάποιος έχει τα εφόδια με ό,τι αυτό συνεπάγεται ασχολείται με Γενική Τοπολογία. Αν πήζει σε αυτό το αντικείμενο, μπορεί να ρίξει γέφυρες και γίνει πιο ...επικοινωνιακός: να λέει ότι κάνει Εφαρμοσμένα Μαθηματικά: να ασχοληθεί με τη Συνδυαστική και Θεωρία Γράφων που αποτελεί κομμάτι της Θεωρητικής Πληροφορικής, της Θεωρίας Αποφάσεων και Βελτιστοποίησης (σας λέω κινέζικα). Ξέρω, σας χαλάω το παραμύθι διότι στην Ελλάδα δεν μας αρέσει ποτέ να κοιτάμε εκείνους που παράγουν επιστήμη. Η Ελλάδα δεν παράγει επιστήμη εκτός από το ΙΤΕ Κρήτης. Sia και κάθε Sia, ρίξε μια ματιά εδώ να δεις τι ακριβώς είναι τα Μαθηματικά των Φυσικών Επιστημών ή αλλιώς αυτό που ποζάρει η ΣΕΜΦΕ και ίσως δεν σας λένε τα φροντιστήρια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DarthFederer

Διάσημο μέλος

Ο DarthFederer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,281 μηνύματα.
Όπως βλέπεις δεν απαντάω σε σένα προσωπικά, για να μην πέσω στο επίπεδό σου. Ήδη από τον τρόπο που απαντάς και στον akiko, δείχνει πόσο καταλαβαίνεις τι διαβάζεις πριν απαντήσεις. Άντε γεια μικρέ.



Καλά συγκρίνουμε το βιοτικό επίπεδο Αγγλίας, Γαλλίας, Γερμανίας και Ελλάδας;:confused:

Ενω ολη η υπολοιπη συζητηση ειναι λογικη και αυτο σε χαλασε :P

Το εξωτερικό δεν είναι πανάκεια...και το ξέρεις κι εσύ πολύ καλά. Με διατυπώσεις όπως οι παραπάνω, του Άγγελου και δικές σου, έχει διαμορφωθεί στον μέσο νέο η πεποίθηση (εδώ τίποτα, έξω οι προοπτικές) ότι θα πάει στο εξωτερικό και θα βρει τη γη της επαγγελίας. Στην πραγματικότητα, δημιουργούνται άλλης φύσεως δυσκολίες και εν τέλει η μόνιμη μετανάστευση γίνεται μια πραγματική επιλογή ζωής για λίγους.

Εχεις δικιο πως η μεταναστευση δεν ειναι τοσο ευκολη. ΑΛΛΑ. Ειτε διαλεγεις επαγγελμα που εχει ζητηση στην Ελλαδα ειτε κανεις αυτο που σου αρεσει εχοντας χωνεψει το οτι μαλλον θα χρειαστει να μετακομισεις εξω, λεμε παντα για τις περιπτωσεις που το επιθυμητο επαγγελμα δεν εχει μελλον στην Ελλαδα. Το σωστο ειναι να μην ονειροβατεις και να πιστευεις οτι σε 5 χρονια η Ελλαδα θα εχει γεμισει εταιριες που θα παρακαλανε να προσλαβουν αποφοιτους ΣΕΜΦΕ.

Θετεις τις προτεραιοτητες σου, που για τον καθενα μας ειναι διαφορετικες. Αλλος εχει μεγαλους γονεις, αλλος εχει πολλα αδερφια και θελει αμεσα εισοδημα, αλλος ειναι πωρωμενος με τον τοπο του και θελει να μεινει εντος 10χλμ απο την Ανω Ραχουλα κλπ κλπ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Angelo27

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Angelo27 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 126 μηνύματα.
Λοιπόν παιδιά, γεια σας. Είναι το πρώτο μου μήνυμα σε αυτό το φόρουμ. Θα μπω κατευθείαν στο θέμα. Φέτος δίνω πανελλήνιες και είμαι ανάμεσα στο φυσικό και στους ΗΜΜΥ, ΕΜΠ (πολυσυζητημένο θέμα, το ξέρω), αλλά εχω κάποια συγκεκριμένα ερωτήματα. Θα ήθελα να ξερα αν ένας φυσικός ασχολείται αρκετά με τον ηλεκτρισμό και διδάσκεται αρκετά μαθήματα γι αυτόν, δεδομένου οτι υπάρχει στο φυσικό ο τομέας ηλεκτρονικής, υπολογιστών, τηλεπικοινωνιών και αυτοματισμού, οπότε 7ο, 8ο εξαμηνο μπορείς να ακολουθήσεις αυτήν την κατεύθυνση. Φαίνεται ότι ασχολείσαι αρκετά με τον ηλεκτρισμό αν ακολουθήσεις τη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Που υστερείς και που υπερτερείς σε θέματα που έχουν να κάνουν με τον ηλεκτρισμό από έναν του ΗΜΜΥ? Τι δυνατότητες μεταπτυχιακού έχεις? Μπορείς να ασχοληθείς με το μανατζεριλίκι που θα μπορούσε κι ένας μηχανικός με ένα μεταπτυχιακό (πχ MBA)? Δηλαδή μπορεί κι ένας φυσικός να κάνει MBA? Μπορεί να κάνει μεταπτυχιακό στην πληροφορική? Τι άλλες δυνατότητες έχει?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εχεις δικιο πως η μεταναστευση δεν ειναι τοσο ευκολη. ΑΛΛΑ. Ειτε διαλεγεις επαγγελμα που εχει ζητηση στην Ελλαδα ειτε κανεις αυτο που σου αρεσει εχοντας χωνεψει το οτι μαλλον θα χρειαστει να μετακομισεις εξω, λεμε παντα για τις περιπτωσεις που το επιθυμητο επαγγελμα δεν εχει μελλον στην Ελλαδα. Το σωστο ειναι να μην ονειροβατεις και να πιστευεις οτι σε 5 χρονια η Ελλαδα θα εχει γεμισει εταιριες που θα παρακαλανε να προσλαβουν αποφοιτους ΣΕΜΦΕ.

Θετεις τις προτεραιοτητες σου, που για τον καθενα μας ειναι διαφορετικες. Αλλος εχει μεγαλους γονεις, αλλος εχει πολλα αδερφια και θελει αμεσα εισοδημα, αλλος ειναι πωρωμενος με τον τοπο του και θελει να μεινει εντος 10χλμ απο την Ανω Ραχουλα κλπ κλπ.

Αυτό που συμβαίνει βέβαια στην Ελλάδα τις περισσότερες φορές είναι ο καθένας να δηλώνει ότι του αρέσει και να χρησιμοποιεί την δικαιολογία του εξωτερικού ως πάτημα για να δικαιολογήσει την επιλογή του καθώς μεσολαβεί μια 5ετία στην καλύτερη από την δήλωση μηχανογραφικού μέχρι την στιγμή που θα κληθεί να κάνει το βήμα της μετανάστευσης. Και φυσικά στο τέλος καταλήγουν άνεργοι εντός συνόρων, ή σε τελείως άσχετες δουλειές και το πτυχίο καταλήγει να αποτελεί ένα άχρηστο κομμάτι χαρτί.

Λοιπόν παιδιά, γεια σας. Είναι το πρώτο μου μήνυμα σε αυτό το φόρουμ. Θα μπω κατευθείαν στο θέμα. Φέτος δίνω πανελλήνιες και είμαι ανάμεσα στο φυσικό και στους ΗΜΜΥ, ΕΜΠ (πολυσυζητημένο θέμα, το ξέρω), αλλά εχω κάποια συγκεκριμένα ερωτήματα. Θα ήθελα να ξερα αν ένας φυσικός ασχολείται αρκετά με τον ηλεκτρισμό και διδάσκεται αρκετά μαθήματα γι αυτόν, δεδομένου οτι υπάρχει στο φυσικό ο τομέας ηλεκτρονικής, υπολογιστών, τηλεπικοινωνιών και αυτοματισμού, οπότε 7ο, 8ο εξαμηνο μπορείς να ακολουθήσεις αυτήν την κατεύθυνση. Φαίνεται ότι ασχολείσαι αρκετά με τον ηλεκτρισμό αν ακολουθήσεις τη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Που υστερείς και που υπερτερείς σε θέματα που έχουν να κάνουν με τον ηλεκτρισμό από έναν του ΗΜΜΥ? Τι δυνατότητες μεταπτυχιακού έχεις? Μπορείς να ασχοληθείς με το μανατζεριλίκι που θα μπορούσε κι ένας μηχανικός με ένα μεταπτυχιακό (πχ MBA)? Δηλαδή μπορεί κι ένας φυσικός να κάνει MBA? Μπορεί να κάνει μεταπτυχιακό στην πληροφορική? Τι άλλες δυνατότητες έχει?

Αν θες να ασχοληθείς με τον ηλεκτρισμό σε επίπεδο μηχανικού τότε απλά πήγαινε ΗΜΜΥ, είναι η καλύτερη σχολή γι'αυτό το πράγμα και θα πήξεις και στην φυσική. Δεν έχει κανένα νόημα να πας φυσικό και μετά να ψάχνεις μεταπτυχιακά όταν το βασικό πτυχίο της ΗΜΜΥ είναι ακριβώς αυτό το πράγμα. Γενικά απέφυγε το Φυσικό γιατί καλώς ή κακώς σε βάζει σε νοοτροπία καθηγητή δευτεροβάθμιας και η πικρή αλήθεια είναι πως στην Ελλάδα αυτή η οδός αποτελεί και τον μόνη ρεαλιστική επιλογή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Angelo27

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Angelo27 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 126 μηνύματα.
ΗΜΜΥ ειναι ο πρωτος μου στόχος, απλώς ρωτάω σε περίπτωση που δεν τον πετύχω. Από φυσικό με τη σχετική κατεύθυνση σε τι επίπεδο γνωσης είμαι?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PanosGR

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών Ο.Π.Α. (Αθήνα) και μας γράφει από Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,018 μηνύματα.
Λοιπόν παιδιά, γεια σας. Είναι το πρώτο μου μήνυμα σε αυτό το φόρουμ. Θα μπω κατευθείαν στο θέμα. Φέτος δίνω πανελλήνιες και είμαι ανάμεσα στο φυσικό και στους ΗΜΜΥ, ΕΜΠ (πολυσυζητημένο θέμα, το ξέρω), αλλά εχω κάποια συγκεκριμένα ερωτήματα. Θα ήθελα να ξερα αν ένας φυσικός ασχολείται αρκετά με τον ηλεκτρισμό και διδάσκεται αρκετά μαθήματα γι αυτόν, δεδομένου οτι υπάρχει στο φυσικό ο τομέας ηλεκτρονικής, υπολογιστών, τηλεπικοινωνιών και αυτοματισμού, οπότε 7ο, 8ο εξαμηνο μπορείς να ακολουθήσεις αυτήν την κατεύθυνση. Φαίνεται ότι ασχολείσαι αρκετά με τον ηλεκτρισμό αν ακολουθήσεις τη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Που υστερείς και που υπερτερείς σε θέματα που έχουν να κάνουν με τον ηλεκτρισμό από έναν του ΗΜΜΥ? Τι δυνατότητες μεταπτυχιακού έχεις? Μπορείς να ασχοληθείς με το μανατζεριλίκι που θα μπορούσε κι ένας μηχανικός με ένα μεταπτυχιακό (πχ MBA)? Δηλαδή μπορεί κι ένας φυσικός να κάνει MBA? Μπορεί να κάνει μεταπτυχιακό στην πληροφορική? Τι άλλες δυνατότητες έχει?

Κάθε πτυχιούχος μπορεί να κάνει ΜΒΑ.
Είτε είναι δάσκαλος, είτε οικονομολόγος, είτε ηλεκτρολόγος, είτε αστροφυσικός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Mary10

Νεοφερμένος

Η Mary10 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Παιδια, ειμαι θετικης κατευθυνσης με μαθημα επιλογης βιολογια. Στοχος μου ειναι η ιατρικη.. Εαν δεν καταφερω να γραψω τοσο καλα, ευελπιστω να πιασω βιολογικο. Το βιολογικο ομως το φοβαμαι, επειδη πρωτα δεν μου αρεσει το μαθημα των μαθηματικων και δεν εχω τις απαραιτητες γνωσεις και επειτα, δεν καταλαβαινω τιποτα με οτι εχει να κανει με την πληροφορικη.. Μου αρεσει αρκετα το βιολογικο, αλλα φοβαμαι οτι θα τα βρω πολυ σκουρα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DarthFederer

Διάσημο μέλος

Ο DarthFederer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,281 μηνύματα.
Αυτό που συμβαίνει βέβαια στην Ελλάδα τις περισσότερες φορές είναι ο καθένας να δηλώνει ότι του αρέσει και να χρησιμοποιεί την δικαιολογία του εξωτερικού ως πάτημα για να δικαιολογήσει την επιλογή του καθώς μεσολαβεί μια 5ετία στην καλύτερη από την δήλωση μηχανογραφικού μέχρι την στιγμή που θα κληθεί να κάνει το βήμα της μετανάστευσης. Και φυσικά στο τέλος καταλήγουν άνεργοι εντός συνόρων, ή σε τελείως άσχετες δουλειές και το πτυχίο καταλήγει να αποτελεί ένα άχρηστο κομμάτι χαρτί.

Ισχυει και το να λες απο το δωματιο σου στα 17 σου οτι σε 5 χρονια θα παω στη Βρετανια/Γερμανια/Αμερικη/Ολλανδια κλπ ειναι πολυ ευκολο, αν ομως δεν εχεις τα ματια σου ανοιχτα και κυριως καποιον να σε στηριξει, δεν ειναι τοσο ευκολο. Καλα καλα δεν εισαι αξιος να πλενεις τα σωβρακα σου μονος σου, ποσο μαλλον να πας στην αλλη ακρη της Ευρωπης ή του Ατλαντικου.

Και πορτες θα φας, και μπορει να χρειαστει να μεινεις με αλλους 2-3 σ'ενα προπολεμικο σπιτι πχ στο Μοναχο, και το μηνα μπορει να μη βγαζεις και να ζητας απο τον πατερα σου και καποια στιγμη θα βαρεθεις και θα θες να τα παρατησεις ολα και να γυρισεις πισω και και και. Θελει αρχιδια η μεταναστευση. Και δεν ζουν στα δεντρα εκτος Ελλαδος περιμενοντας ποτε θα του καυλωσει του Ελληνα να τους κανει την τιμη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fmarulezkd

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο fmarulezkd αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει από Νορβηγία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,822 μηνύματα.
Παιδια, ειμαι θετικης κατευθυνσης με μαθημα επιλογης βιολογια. Στοχος μου ειναι η ιατρικη.. Εαν δεν καταφερω να γραψω τοσο καλα, ευελπιστω να πιασω βιολογικο. Το βιολογικο ομως το φοβαμαι, επειδη πρωτα δεν μου αρεσει το μαθημα των μαθηματικων και δεν εχω τις απαραιτητες γνωσεις και επειτα, δεν καταλαβαινω τιποτα με οτι εχει να κανει με την πληροφορικη.. Μου αρεσει αρκετα το βιολογικο, αλλα φοβαμαι οτι θα τα βρω πολυ σκουρα

Μαθήματα πρώτου εξαμήνου είναι αυτά και να τα βρεις σκούρα, στη χειρότερη θα τα δώσεις 10 φορές, αλλά εν τέλη θα τα περάσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mary10

Νεοφερμένος

Η Mary10 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Μαθήματα πρώτου εξαμήνου είναι αυτά και να τα βρεις σκούρα, στη χειρότερη θα τα δώσεις 10 φορές, αλλά εν τέλη θα τα περάσεις.

πληροφορικη εχει και στο τελευταιο εξαμηνο.. στο πρωτο εξαμηνο ειναι νομιζω κυριως τα απλα ( office, χρηση internet κτλ)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fmarulezkd

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο fmarulezkd αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει από Νορβηγία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,822 μηνύματα.
πληροφορικη εχει και στο τελευταιο εξαμηνο.. στο πρωτο εξαμηνο ειναι νομιζω κυριως τα απλα ( office, χρηση internet κτλ)
Υποθέτω είναι βιοπληροφορική, πολύ εύκολο μάθημα, μη σε ανησυχεί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,266 μηνύματα.
πληροφορικη εχει και στο τελευταιο εξαμηνο.. στο πρωτο εξαμηνο ειναι νομιζω κυριως τα απλα ( office, χρηση internet κτλ)

Tα Μαθηματικά, η Φυσική και η Πληροφορική του Βιολογικού δεν έχουν καμία σχέση με το σχολείο, ως προσέγγιση διδασκαλίας. Νομίζω ότι μπορεί να κάνεις και Βιοστατιστική η οποία είναι ένα κλασικό μάθημα πιθανοτήτων-στατιστικής-ανάλυσης δεδομένων (3 σε 1 σαν απορρυπαντικό) τελείως συμπυκνωμένα για τη δική σου επιστήμη. Όμως γενικά σε όλο τον ανεπτυγμένο ερευνητικά κόσμο, είναι κάπως προβληματικό να αποσυνδέεις τα Μαθηματικά με τη Βιολογία και την Πληροφορική. Η Φυσική θα σου φανεί χρήσιμη στη χρήση των πειραματικών διατάξεων.

Όπως είπα και παραπάνω, κάποιες φορές στην Ελλάδα πραγματικά απορώ με κάποιες ερωτήσεις. Η απορία τελείως φιλική. Η Βιολογία είναι μια από τις σύγχρονες Θετικές Επιστήμες. Στα αγγλικά αποδίδεται ο όρος Natural Science. Για κάποιον-α που πιθανόν να έχει ερεθίσματα έξω από το δημόσιο σχολείο, είναι κάπως ίδια η απορία σου με το να ρωτάει κάποιος αν ο Γιατρός χρειάζεται τη Βιολογία. Στην Ελλάδα για έναν παράξενο λόγο, η Βιολογία θεωρείται επιστήμη-καμικάζι και υπάρχει άγνοια σε ποιο επιστημονικό πεδίο την εντάσσουν. Σαφώς και καλύπτει πεδίο Επιστήμων Υγείας. Όμως παραδοσιακά ανήκει σε ερευνητικά περιοδικά Θετικών Επιστημών. Στην Ελλάδα όμως, θα ακούσει και την ίδια άποψη, μετά το Βιολογικό θα πας για καθηγητής σε σχολείο. Άλλοι έχουν και ποδήλατο και εμείς ακόμη δεν έχουμε ακούσει για τον τροχό. Γενικά να το ψάχνετε λιγάκι και όχι μόνο σε επίπεδο τι να δηλώσω στο μηχανογραφικό ή τι θα πει η μαμά και ο γκόμενος ή δεν ξέρω και εγώ τι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PolGR1509

Τιμώμενο Μέλος

Ο PolGR1509 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,307 μηνύματα.
Επαναφέρω το θέμα μπας και ξεδιαλύνω λίγο τα πράγματα στο μυαλό μου!

Δεν μπορώ να αποφασίσω με τίποτα αν θα πάω θετική (με μαθηματικά) ή οικονομίας & πληροφορικής και δυστυχώς ο χρόνος με πιέζει άγρια. Προφανώς, αν πάω 2ο στοχεύω για μαθηματικό ενώ αν πάω 5ο για κάποια οικονομική σχολή. Από τη μία, το μαθηματικό το σκέφτομαι γιατί με ενδιαφέρει προφανώς. Τα μαθηματικά είναι το αγαπημένο μου μάθημα και με ενδιαφέρει να εμβαθύνω/ασχοληθώ περεταίρω. Anyway, αυτό που με αποτρέπει είναι το ζήτημα περί επαγγελματικής αποκατάστασης. Γνωρίζω καλά ότι στην ελλάδα κατα 95% μαθηματικός=εκπαιδευτικός, κάτι το οποίο δε με ενοχλεί, αλλά διαβάζοντας διάφορα σχετικά με πληρωμές τύπου 3-4€ την ώρα σκέφτομαι «τι φάση;»..Μια ζωή έτσι θα ζω με το άγχος ΑΝ θα βρω κανένα ιδιαίτερο σε συνδυασμό με φροντιστήριο μπας και συμπληρώσω ένα αξιοπρεπές εισόδημα;

Από την άλλη, σκέφτομαι σοβαρά να πάω σε μία οικονομική σχολή-όπου οκ, δεν είναι κάτι για το οποίο πετάω τη σκούφια μου-αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα βρω μια δουλειά που να εξασφαλίζει ένα άλφα σταθερό εισόδημα αρκετό για να μην ζω στο άγχος και την ανασφάλεια για πάντα ξέρω 'γω. Η ανεξαρτησία είναι σημαντική για μένα, αλλά μετά σκέφτομαι ότι αυτή η λύση όπως και να το κάνουμε είναι συμβιβαστική και ότι κάποια στιγμή δεν παίζει...θα μιζεριάσω:/:

Ποια είναι η άποψή σας; Κάθε απάντηση είναι σαφώς ευρπρόσδεκτη αλλά πλιζ επικεντρωθείτε σε αυτό που ζητάω χωρίς άσχετα σχόλια τύπου «τα μαθηματικά του σχολείου δεν είναι όπως αυτά του πανεπιστημίου γι'αυτό ξανασκέψου το...» ή «Γιατί δε σκέφτεσαι για πληροφορική/πολυτεχνείο/δεν ξερω εγω τι;»
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Indiana Jones

Δραστήριο μέλος

Ο Ιάκωβος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ και μας γράφει από Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 456 μηνύματα.
Επαναφέρω το θέμα μπας και ξεδιαλύνω λίγο τα πράγματα στο μυαλό μου!

Δεν μπορώ να αποφασίσω με τίποτα αν θα πάω θετική (με μαθηματικά) ή οικονομίας & πληροφορικής και δυστυχώς ο χρόνος με πιέζει άγρια. Προφανώς, αν πάω 2ο στοχεύω για μαθηματικό ενώ αν πάω 5ο για κάποια οικονομική σχολή. Από τη μία, το μαθηματικό το σκέφτομαι γιατί με ενδιαφέρει προφανώς. Τα μαθηματικά είναι το αγαπημένο μου μάθημα και με ενδιαφέρει να εμβαθύνω/ασχοληθώ περεταίρω. Anyway, αυτό που με αποτρέπει είναι το ζήτημα περί επαγγελματικής αποκατάστασης. Γνωρίζω καλά ότι στην ελλάδα κατα 95% μαθηματικός=εκπαιδευτικός, κάτι το οποίο δε με ενοχλεί, αλλά διαβάζοντας διάφορα σχετικά με πληρωμές τύπου 3-4€ την ώρα σκέφτομαι «τι φάση;»..Μια ζωή έτσι θα ζω με το άγχος ΑΝ θα βρω κανένα ιδιαίτερο σε συνδυασμό με φροντιστήριο μπας και συμπληρώσω ένα αξιοπρεπές εισόδημα;

Από την άλλη, σκέφτομαι σοβαρά να πάω σε μία οικονομική σχολή-όπου οκ, δεν είναι κάτι για το οποίο πετάω τη σκούφια μου-αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα βρω μια δουλειά που να εξασφαλίζει ένα άλφα σταθερό εισόδημα αρκετό για να μην ζω στο άγχος και την ανασφάλεια για πάντα ξέρω 'γω. Η ανεξαρτησία είναι σημαντική για μένα, αλλά μετά σκέφτομαι ότι αυτή η λύση όπως και να το κάνουμε είναι συμβιβαστική και ότι κάποια στιγμή δεν παίζει...θα μιζεριάσω:/:

Ποια είναι η άποψή σας; Κάθε απάντηση είναι σαφώς ευρπρόσδεκτη αλλά πλιζ επικεντρωθείτε σε αυτό που ζητάω χωρίς άσχετα σχόλια τύπου «τα μαθηματικά του σχολείου δεν είναι όπως αυτά του πανεπιστημίου γι'αυτό ξανασκέψου το...» ή «Γιατί δε σκέφτεσαι για πληροφορική/πολυτεχνείο/δεν ξερω εγω τι;»

Πήγαινε εκεί που σου αρέσει και πιστεύεις ότι μπορείς να τα καταφέρεις.Μπορεί κάποιο εδώ μέσα να σου πουν να κάνεις κάτι που έχει <<σίγουρη>> επαγγελματική αποκατάσταση όπως μου πρότειναν σε εμένα αλλά εγώ σου λέω να κάνεις κάτι που το λατρεύεις και θα μπορείς να το κάνεις σε όλη σου τη ζωή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top