Έκθεση ΣΟΚ: Ούτε 3 στους 10 δεν παίρνουν το πτυχίο τους

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,365 μηνύματα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,977 μηνύματα.
Πώς γίνεται αυτό ενώ παράλληλα, κάπου 50.000 δηλώνουν μεταπτυχιακοί φοιτητές στη χώρα μας; :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ευλιγιστούλης

Νεοφερμένος

Ο Ευλιγιστούλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών. Έχει γράψει 93 μηνύματα.
Γιατί υπάρχει απορία; Η πλειοψηφία των φοιτητών σπουδάζουν κάτι που στο μηχανογραφικό ήταν από τις μεσαίες επιλογές. Είναι λίγοι αυτοί που περνούν στην πρώτη ή και δεύτερη επιλογή τους. Και μετά, σπουδάζουν, αδιαφορώντας για την σχολή με συνέπεια να μένουν αιώνιοι φοιτητές. Επίσης φταίει και η ελλιπείς ενημέρωση για τον επαγγελματικό προσανατολισμό από τα σχολεία και τα παιδιά άλλα φαντάζονται στο σχολείο, και άλλα όταν έρχονται αντιμέτωποι με τις σχολές τους. Και γεμίζουμε με έναν μεγάλο σορό μέτριων φοιτητών που τελειώνουν στα 6-7 χρόνια ( εάν καταφέρουν να τελειώσουν ) με λίγες γνώσεις πάνω σε αυτό που σπούδασαν ( αφού δεν το αγαπούσαν πραγματικά αλλά ζωάρα μωρέ φοιτητική,ποιος νοιάζεται ο μπαμπάς να είναι καλά να τα σκάει ) και να κάθονται τώρα ή στην καλύτερη να δουλεύουν στις καφετέριες. Αυτοί που πραγματικά σπουδάζουν αυτό που αγαπούν και ασχολούνται στην σχολή είναι λίγοι και οι περισσότεροι φεύγουν για έξω, είτε μεταπτυχιακό είτε για δουλειά. Οπότε αυτή η έρευνα δεν σοκάρει κανέναν, αν αναλογιστεί όλα τα παραπάνω που ανέφερα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,977 μηνύματα.
Βέβαια Eυλιγιστούλη, ούτε η μανία για μετα-πτυχιακές σπουδές είναι δείγμα ανθρώπων που αγαπούν αυτό που σπουδάζουν ή ότι επειδή φεύγουν έξω είναι συνειδητοποιημένοι κλπ. Κάποτε θα πρέπει να πέσει και εκεί δημοσιογραφικό φως.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ευλιγιστούλης

Νεοφερμένος

Ο Ευλιγιστούλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών. Έχει γράψει 93 μηνύματα.
Οταν η χωρα σου δεν σου δινει ευκαιρια να κανεις αυτο που αγαπας και αυτο που με κοπο και χρηματα σπουδασες τοτε τι θα κανεις?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Vold

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Vold αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 1,629 μηνύματα.
Οντως κι η μανια για μεταπτυχιακο ειναι τραγικη.
Θα μπορουσαν να κανουν εναν gap year μεσα στον οποιο θα εκπληρωσουν τις στρατιωτικες υποχρεωσεις και στο υπολοιπο να ψαχτουν λιγο.

Οταν η χωρα σου δεν σου δινει ευκαιρια να κανεις αυτο που αγαπας και αυτο που με κοπο και χρηματα σπουδασες τοτε τι θα κανεις?

Ο φοιτητης δεν δινει ευκαιρια στην χωρα του παρα μονο την περιφρονει διχως λογο. Απλα επειδη αυτη ειναι η γενικη ταση. Οτι δινεις παιρνεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,977 μηνύματα.
Ο Vold δίνει μια σαφή απάντηση - πρόταση. Έχει διαφορά να κάνει κάποιος κινήσεις με πλήρη επίγνωση παρά από φήμες ή άγνοια. Καλώς ή κακώς στον μύλο το ασαφή ανταγωνισμού, μπαίνουν οι περισσότεροι σε μια πτυχιολαγνεία χωρίς προορισμό. Οι Ευρωπαίοι αντίθετα δίνουν βάση στο why to do something σύμφωνα με τη δουλειά πάντα που ήδη έχουν ή προετοιμάζουν να έχουν. Στην Ελλάδα ασαφώς αναζητούμε ασαφείς δουλειές με την παράλληλη συμμετοχή σε μεταπτυχιοδιδακτορικά προγράμματα ελπίζοντας για έτοιμη δουλειά. Σ' ολο τον κόσμο οι postgraduate σπουδές (Μaster / Phd) είναι κυρίως προσανατολισμένες για την Ακαδημία και όχι για την αγορά πλην εξαιρέσεων συγκεκριμένων ειδικοτήτων (περισσότερο εφαρμοσμένες κλπ). Ας πούμε ποια η λογική μεταπτυχιακών σπουδών για απόφοιτο Προσχολικής Αγωγής (τυχαίο παράδειγμα); Πάνω σε ποια αγορά εργασίας είναι δομημένα τα Ελληνικά Προγράμματα Σπουδών;

Επαγγελματικά σε τι ακριβώς υστερεί ένα προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών (που οδηγεί σε πτυχίο); Πώς αυτό δοκιμάστηκε στην αγορά και ο Έλληνας πτυχιούχος είδε ότι χρειάζεται να εμβαθύνει με επιπλέον σπουδές εφόσον δεν υπάρχει κάποια βάση γι αυτό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,365 μηνύματα.
Σωστά και λογικά και αναμενόμενα όλα αυτά που αναφέρετε. Όλα όμως περί ποιότητας και ποσότητας είναι απαύγασμα ενός και μόνο στοιχείου: από ~250 τμήματα με ~40-45.000 εισακτέους (και >120.000 υποψηφίους) ξαφνικά (μέσα σε 2-3 χρόνια τέλη 90ς-αρχές 00ς!) μάθαμε να έχουμε ~500 Τμήματα με ~80.000 εισακτέους (και <100.000 υποψηφίους)... μια κοινωνία όμως θέλει όλα τα επαγγέλματα (ΥΕ-ΔΕ-ΤΕ-ΠΕ), για να δουλέψει οργανωμένα! Και τώρα με την οικονομική κρίση ("τώρα"... λέμε, 8 έτη ήδη πέρασαν) τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο έντονα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Kirdou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Kirdou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 1,095 μηνύματα.
Μου ακουγεται λιγο υπερβολικο οτι μονο 3 στους 10 παιρνουν πτυχιο.Επισης οι λογοι που καποιος τελειωνει στα 6 η 7 χρονια δεν ειναι μονο αδιαφορια αλλα και πολλοι αλλοι λογοι συνδυαστικα οπως καταληψεις η να εργαζεται κτλ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Bemanos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μοριακός Αρχιτέκτονας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,879 μηνύματα.
Μου ακουγεται λιγο υπερβολικο οτι μονο 3 στους 10 παιρνουν πτυχιο.Επισης οι λογοι που καποιος τελειωνει στα 6 η 7 χρονια δεν ειναι μονο αδιαφορια αλλα και πολλοι αλλοι λογοι συνδυαστικα οπως καταληψεις η να εργαζεται κτλ

ναι ναι ολοι εργαζονται ειμαι σιγουρος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Vold

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Vold αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 1,629 μηνύματα.
ναι ναι ολοι εργαζονται ειμαι σιγουρος

Φυσικα !
Στο δικο μου τμημα εργαζονται σκληρα...
...ξημεροβραδιαζοντας στο αναγνωστηριο παιζοντας LOL.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εκτός από τα γνωστά σε όλους μας προβλήματα της έλλειψης επαγγελματικού προσανατολισμού και του συστήματος εισαγωγής πιστεύω πως ένας ακόμα λόγος αποτυχίας είναι η λανθασμένη συμπλήρωση του μηχανογραφικού.΄Ενας υποψήφιος πρέπει να επιλέγει σχολές παρεμφερείς με τις αρχικές του επιλογές και τα ενδιαφέροντά του. Δεν έχει νόημα ένας που θέλει να σπουδάσει Ψυχολογία να δηλώνει Φιλοσοφική την στιγμή που μπορεί να δηλώσει σχολές Κοινωνικής Εργασίας, ούτε ένας που θέλει να σπουδάσει ΗΜΜΥ να δηλώνει ΣΕΜΦΕ όταν υπάρχουν τόσες άλλες παρεμφερείς σχολές, ούτε ένας που θέλει να σπουδάσει Γεωπονία να δηλώνει Γεωλογία όταν επίσης υπάρχουν πολλές σχετικές με το αρχικό αντικείμενο σχολές κτλ κτλ. Η έλλειψη ενδιαφέροντος για το αντικείμενο τον κάνει να απαξιώνει τις σπουδές του και πιθανόν να μην τις ολοκληρώνει ποτέ όταν ένα έξυπνο μηχανογραφικό θα τον είχε απαλλάξει από αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Το βασικό πρόβλημα κατ' εμέ είναι το εξής:
Πολλοί υποψήφιοι, ως δεύτερη επιλογή στο μηχανογραφικό τους βάζουν κάτι ανόμοιο με την πρώτη τους επιλογή. Για παράδειγμα, βάζει κάποιος νομική και ως δεύτερη επιλογή βάζει φιλολογία ή ψυχολογία που είναι εντελώς άσχετα με την νομική και δεν βάζει πολιτικές επιστήμες που είναι πιο συναφείς με τις νομικές σπουδές. Πάρα πολλοί φοιτητές αυτή την στιγμή βρίσκονται σε σχολές που δεν είναι συναφείς με τη σχολή της πρώτης τους επιλογής. Τη λύση νομίζω ότι μόνο το υπουργείο παιδείας μπορεί να τη δώσει, θέτοντας περιορισμούς. Συγκεκριμένα μπορεί να υπάρξει μία ομαδοποίηση των σχολών στο μηχανογραφικό (αναφέρομαι τώρα στο 1ο επιστημονικό πεδίο, αλλά κάτι ανάλογο μπορεί να γίνει και στα άλλα):
1η ομάδα: φιλολογίες, θεολογίες και ιστορικά &αρχαιολογικά (και εν γένει σχολές που αφορούν τον πολιτισμό)
2η ομάδα: νομική και πολιτικές επιστήμες
3η ομάδα: ψυχολογία, κοινωνιολογία και ανθρωπολογία
4η ομάδα: ξένες φιλολογίες
5η ομάδα: σχολές δημοσιογραφίας

Νομίζω ότι μόνο κατ' αυτό τον τρόπο θα περιοριστεί το πρόβλημα των αιώνιων φοιτητών, γιατί και να μην σπουδάζει αυτό που θέλει, τουλάχιστον θα σπουδάζει κάτι συναφές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μερόπη Αντωνίου

Νεοφερμένος

Η Μερόπη Αντωνίου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Τα μεγάλα λάθη είναι οι μετεγγραφές. Μπαίνουν άτομα με ελάχιστες δυνατότητες σε σχολές σχετικά "καλές" και ρίχνουν το επίπεδό τους επειδή δεν μπορούν να τις τελειώσουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Vold

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Vold αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 1,629 μηνύματα.
Τα μεγάλα λάθη είναι οι μετεγγραφές. Μπαίνουν άτομα με ελάχιστες δυνατότητες σε σχολές σχετικά "καλές" και ρίχνουν το επίπεδό τους επειδή δεν μπορούν να τις τελειώσουν.

Πως ακριβως ριχνουν το επιπεδο των σχολων;
Αν καποιος δεν μπορει να ξεχωρισει απο την "μαζα" ειναι δικο του προβλημα κι οχι της σχολης.
Η σχολη οσα εχει να δωσει σε αυτον που τα αξιζει θα τα δωσει, σε οποιον δεν τα αξιζει .... καλα τριαντα !
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μερόπη Αντωνίου

Νεοφερμένος

Η Μερόπη Αντωνίου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Πως ακριβως ριχνουν το επιπεδο των σχολων;
Αν καποιος δεν μπορει να ξεχωρισει απο την "μαζα" ειναι δικο του προβλημα κι οχι της σχολης.
Η σχολη οσα εχει να δωσει σε αυτον που τα αξιζει θα τα δωσει, σε οποιον δεν τα αξιζει .... καλα τριαντα !

Όταν συνωστίζονται πολλοί μέτριοι οι καθηγητές πιέζονται να βάζουν βαθμούς.
Άλλο κάποιος να δουλεύει με 10 σαΐνια μόνο στην τάξη και άλλο να χει 490 χαζούς και 10 σαΐνια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,977 μηνύματα.
Τι σημαίνει 490 χαζοί; :hmm: Πριν προβούμε σε χαρακτηρισμούς ανθρώπων, ας σκεφτούμε λίγο τι είδους Πανεπιστημιακή παιδεία προσφέρεται στην Ελλάδα π.χ. πως γίνονται τα μαθήματα, το ρόλο των κομματικών παρατάξεων,...κλπ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

AL7

Νεοφερμένος

Ο AL7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 84 μηνύματα.
Ρε παιδιά τι λέμε τώρα? Όταν ο άλλος μπαίνει με βαθμό κάτω από την βάση σε ΤΕΙ και ορισμένα ΑΕΙ, τι περιμένετε να κάνει? Ή θα κάνει τουρισμό και θα φύγει ή θα πάρει ένα πτυχίο μετά από 10 χρόνια χωρίς αντίκρυσμα.
Θα πάει μετά αυτός που έχει τελειώσει πολυτεχνείο με 9 για να πιάσει δουλειά και θα του πούνε πάρε 600 ευρώ το μήνα αλλιώς θα πάρω τον ΤΕΙ-τζή από την κατσικοχώρι που θα μου φυλάει το χέρι για 500 ευρουλάκια!!
Αντί για ανωτατοποίηση των ΤΕΙ που είναι κάτω από την βάση θα έπρεπε να υπάρχει ο διαχωρισμός ΤΕ και ΠΕ και μάλιστα οι σπουδες στα ΤΕΙ θα έπρεπε να είναι το πολύ τριετής, αλλά μετά οι καλύτεροι απόφοιτοι να μπορούσαν να συνεχίσουν στο 3ο έτος ενός αντίστοιχου Πανεπιστημίου αν ήθελαν πτυχίο ΠΕ.
Τώρα όλα είναι αχταρμάς στην Ελλάδα γιαυτό και όσοι μπορούν την κάνουν για έξω για σπουδές ή/και δουλειά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

a(po)tyxia

Νεοφερμένος

Ο a(po)tyxia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 81 μηνύματα.
Μόνο εγώ πρέπει να νόμισα πως το post επρόκειτο για το μάθημα της Έκθεσης των Πανελλαδικών...

:whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Εχέμυθη

Περιβόητο μέλος

Η Εχέμυθη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 5,863 μηνύματα.
Ρε παιδιά τι λέμε τώρα? Όταν ο άλλος μπαίνει με βαθμό κάτω από την βάση σε ΤΕΙ και ορισμένα ΑΕΙ, τι περιμένετε να κάνει? Ή θα κάνει τουρισμό και θα φύγει ή θα πάρει ένα πτυχίο μετά από 10 χρόνια χωρίς αντίκρυσμα.
Θα πάει μετά αυτός που έχει τελειώσει πολυτεχνείο με 9 για να πιάσει δουλειά και θα του πούνε πάρε 600 ευρώ το μήνα αλλιώς θα πάρω τον ΤΕΙ-τζή από την κατσικοχώρι που θα μου φυλάει το χέρι για 500 ευρουλάκια!!
Αντί για ανωτατοποίηση των ΤΕΙ που είναι κάτω από την βάση θα έπρεπε να υπάρχει ο διαχωρισμός ΤΕ και ΠΕ και μάλιστα οι σπουδες στα ΤΕΙ θα έπρεπε να είναι το πολύ τριετής, αλλά μετά οι καλύτεροι απόφοιτοι να μπορούσαν να συνεχίσουν στο 3ο έτος ενός αντίστοιχου Πανεπιστημίου αν ήθελαν πτυχίο ΠΕ.
Τώρα όλα είναι αχταρμάς στην Ελλάδα γιαυτό και όσοι μπορούν την κάνουν για έξω για σπουδές ή/και δουλειά.
Βγάζεις στην απέξω πολλές ειδικότητες του ΤΕΙ που δεν υπάρχουν αντίστοιχες στα πανεπιστήμια (πχ φυσικοθεραπςυτες, τεχνολογους Ιατρικων εργαστηρίων κλπ) οπότε πρακτικά αυτό που λες δεν μπορεί να εφαρμοστεί τουλάχιστον όχι σε όλες τις σχολές. Και στην τελική τα ΤΕΙ και ΑΕΙ της ιδίας ειδικότητας επικςντρωνονται σε διαφορετικά πράγματα γι αυτό εξάλλου κσι υπάρχουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top