vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Ο ανταγωνισμός που σε κάνει να θες να γίνεις καλύτερος είναι ωφέλιμος σε βελτιώνει. Ο ανταγωνισμός που σε θέλει να εύχεσαι τη δυστυχία των άλλων για να αναδειχθείς εσύ το μόνο που σε κάνει είναι μίζερο και μικρόψυχο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Τάσος97
Τιμώμενο Μέλος
1) Δεν μπορεί να «γεφυρώσει» το κενό μεταξύ των γνώσεων ενός μαθητή και την ικανότητά του να απαντάει στα ερωτήματα που του δίδονται
Για παράδειγμα πολλοί είναι οι μαθητές που ναι μεν έχουν γνώση αλλά υπό συνθήκες εξετάσεων πελαγώνουν και δεν μπορούν να απαντήσουν. Επίσης, οι γνώσεις που μπορεί να έχει ένας μαθητής (που ίσως να είναι και περισσότερες ή ευρύτερες εκείνων που εξετάζονται πανελληνίως) μπορεί να μη χρειαστούν στην εξέτασή του αλλά μέσα στο Πανεπιστήμιο να του φανούν πολύ χρήσιμες.
2) Δεν μπορεί να βεβαιώσει τις εργαστηριακές/αναλυτικές ικανότητες ενός μαθητή
Παρ'όλο που στις Πανελλήνιες εξετάσεις ως Θέμα Δ μπορεί να πέσει εργαστηριακή άσκηση (για παραδείγματα βλέπε Διαγωνισμοί Φυσικής των τελευταίων ετών) εν τουτοις δε γίνεται. Αλλά και να γινόταν δεν είναι σωστό. Δεν μπορεί με κάποιο τρόπο να αξιολογηθεί ο μαθητής ως προς τον τρόπο εκτέλεσης εργαστηριακών ασκήσεων αλλά και ως προς τον τρόπο ανάλυσης των δεδομένων που του έχουν δοθεί.
3) Σε καμμία περίπτωση οι βαθμοί των Πανελληνίων δεν μπορούν να θεωρηθούν η ακριβής εικόνα του μαθητή
Ή με άλλα λόγια δεν μπορεί μια εβδομάδα να κρίνει το μέλλον σου. Ναι θα μου πείτε ένας άριστος μαθητής θα γράψει άριστα, αλλά γιατί είστε τόσο σίγουροι; Μπαίνουν πολλοί παράγοντες στη μέση που επηρεάζουν.
4) Δε γίνεται με κανένα τρόπο να δειχθεί η ποιότητα του μαθητή
Κάποιοι μαθητές είναι άριστοι αλλά κυριολεκτικά τούβλα (έχω συναντήσει πάρα πολλά τέτοια) και άλλοι μαθητές μέτριοι ξεφτέρια. Στις Πανελλαδικές όμως θα φανεί εκείνος που είναι περισσότερο προσαρμοσμένος στο σύστημα εξετάσεων. Δε θα αξιολογηθεί η φαντασία ή τρόπος προσέγγισης του ζητήματος.
Τέλος, σε πολλές σχολές (πχ Ιατρική) δε θα σου χρειαστεί τίποτε άλλο παρά η Βιολογία της Α Λυκείου. Χημεία ίσως χρειαστεί αλλά και πάλι οι δόσεις είναι βάσει guidelines.
Βέβαια με την κατάργηση των Πανελληνίων θα δείτε ένα αυστηρότερο Λύκειο με βαθμούς που δε θα μπαίνουν τόσο εύκολα και ίσως πιο απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών.
Οπότε λοιπόν γιατί χρειαζόμαστε τις Πανελλήνιες; Σωστότερο θεωρώ να καταργηθούν οι Πανελλήνιες. Δε μιλώ για κατάργηση δεσμών/κατευθύνσεων όμως. Μετά το πέρας της 3ετούς φοιτήσεως στο εκάστοτε Λύκειο της χώρας (οποιουδήποτε είδους) οι μαθητές να λαμβάνουν το απολυτήριό τους και με αυτό ο κάθε μαθητής να πηγαίνει στη Σχολή της επιθυμίας του. Με άλλα λόγια "Θες καμάρι μου να γίνεις φυσικός/χημικός/δικηγόρος/γιατρός/μηχανολόγος; Μαζί σου. Πήγαινε στη Σχολή που θες και απέδειξε ότι αυτό είναι που θες" Εν ολίγοις να σου γίνει λίγο ο πάτος να να αξιολογηθείς σωστά και από εκεί να κριθεί η μελλοντική παρουσία σου στη Σχολή. Κάθε Σχολή όμως θα έχει ορίσει τα κριτήρια εισαγωγής της (πχ οκ ειπαμε δε θα πας και μαθηματικό χωρίς να ξέρεις ότι η y= 5x + 3 παριστάνει ευθεία ή άλλα βασικά πράγματα). Απλά στη Σχολή θα έχεις την ευκαιρία να διαβάσεις και να συνεχίσεις σε αυτό που αγαπάς. Δε θα χρειάζονται Πανελλήνιες για να αποδείξει κάποιος ότι έβγαλε 19000 και μπήκε στην Ιατρική παρόλο που γ@μούσε και έδερνε στα Μαθηματικά και αυτό ήταν εκείνο που τον συνέπαιρνε. Νομίζω πως οι Πανελλήνιες συμβάλλουν λίγο περισσότερο στην καταστροφή των παιδιών αφού ακούμε συνεχώς "Η αξία κάποιοιυ στο τέλος θα φανεί", "Σιγά μην έγραφε αυτός αφού τίποτα δεν ήξερε(κι ας ήξερε αυτά κι άλλα πολλά αλλά έτυχε η κακή στιγμή)".
Κανείς δε χρειάζεται μια ηλίθια εξέταση για να αποδείξει στα 18 τι αξίζει για τα 18 χρόνια που ζει. Κι αν περιμένει τις Πανελλήνιες να του επιβεβαιώσουν την αξία του στη ζωή του θα τα βρει μπαστούνια. Διότι αυτοί που συνεχίζουν να θεωρούν επιτυχία τις σχολικές επιδόσεις, τις πανελλήνιες και την επιτυχία στις εξετάσεις του μάλλον ακόμα δεν έφαγε 2-3 αγγουράκια στον ποπό να ισιώσει λίγο. Απλά η ελληνική κοινωνία (στα πλαίσια του κοινωνικού ελέγχου) επιβραβεύει υπερβολικά πράξεις όπως αυτές αλλά ξεχνά να υποστηρίξει ιδέες και μυαλά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Τάσος97
Τιμώμενο Μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ZETAXA
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Συμφωνώ με κάποια που προανέφερες, αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει πιο αξιόπιστο σύστημα από τις πανελλήνιες. Σίγουρα μπορεί αρκετές φορές να καθίσταται άδικο (καθώς πολύ μαθητές δεν δύνανται να αποδείξουν την πραγματική τους αξία λόγω τους άγχους), αλλά πως τα κριτήρια εισαγωγής θα είναι αντικειμενικά. Λόγου χάρη ανέφερες ότι δεν μπορεί να εισάγεται κάποιος στο μαθηματικό χωρίς να διαθέτει τις απαιτούμενες γνώσεις για αυτή τη σχολή. Πως αυτό όμως διασφαλίζεται από τη στιγμή που οι βαθμοί των τετραμήνων και των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων εμπεριέχουν αναμφισβήτητα μια δόση υποκειμενικότητας; Η κατάργηση των πανελληνίων δεν συνεπάγεται και με το ότι η βαθμολόγηση θα είναι πιο αυστηρή, αντιθέτως αυτό μπορεί να οδηγήσει τους καθηγητές να βάζουν ακόμη πιο υψηλές βαθμολογίες.
Όμως οι πανελλήνιες με τον τρόπο που εφαρμόζονται πέραν του "αδιάβλητου", δεν εξετάζουν δεξιότητες του μαθητή ούτε δίνουν έμφαση στη γενική παιδεία που πρέπει να έχει ένας αυριανός πολίτης, και δευτερόντως επιστήμονα. Με ποια λογική κάποιοι βαθμοί κρίνουν κάποιο μαθητή ικανό για Ιατρική, για Μαθηματικά, για Φυσική,...για Επιστήμη Υλικών; Δεν βλέπω την συνεισφορά του συγκεκριμένου συστήματος εκπαίδευσης στην κοινωνία αφού κάθε χρόνο η Ελληνική οικογένεια ξεπουλιέται στα φροντιστήρια. Κάτι δεν κολλάει σε όλο αυτό δεν νομίζεις;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ερινύς
Τιμώμενο Μέλος
Σε ένα ιδανικό εκπαιδευτικό σύστημα που δεν θα ήθελαν κάθε χρόνο 50.000 μαθητές να γίνουν γιατροί και άλλοι 50.000 δικηγόροι, που δεν θα χρειαζόταν να μπει αυστηρό αριθμητικό κριτήριο για να μην φουλάρουν οι σχολές, παρά κριτήριο απόδοσης μόνο για να συνεχίσει κάποιος βάσει αυτού που επέλεξε- τότε ναι, ίσως θα μπορούσε να λειτουργήσει η επιλογή των φοιτητών από την Τριτοβάθμια. Δεν θεωρώ ότι με τις Πανελλήνιες ανταποκρίνεται ο βαθμός των γνώσεών σου με την σχολή που στοχεύεις -γιατί δεν είναι γνώσεις αλλά παπαγαλία και λυμένες ασκήσεις- αλλά παραμένει αξιοκρατικό σύστημα χωρίς παραθυράκια και κενά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
Όμως οι πανελλήνιες με τον τρόπο που εφαρμόζονται πέραν του "αδιάβλητου", δεν εξετάζουν δεξιότητες του μαθητή ούτε δίνουν έμφαση στη γενική παιδεία που πρέπει να έχει ένας αυριανός πολίτης, και δευτερόντως επιστήμονα. Με ποια λογική κάποιοι βαθμοί κρίνουν κάποιο μαθητή ικανό για Ιατρική, για Μαθηματικά, για Φυσική,...για Επιστήμη Υλικών; Δεν βλέπω την συνεισφορά του συγκεκριμένου συστήματος εκπαίδευσης στην κοινωνία αφού κάθε χρόνο η Ελληνική οικογένεια ξεπουλιέται στα φροντιστήρια. Κάτι δεν κολλάει σε όλο αυτό δεν νομίζεις;
Πράγματι, οι πανελλαδικές καταστρέφουν τη γενική παιδεία του μαθητή, καθώς αναγκάζεται να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στα μαθήματα που θα δώσει για την εισαγωγή του στο πανεπιστήμιο. Ήδη από το γυμνάσιο παρατηρείται από τους μαθητές το φαινόμενο να δίνεται περισσότερο σημασία σε κάποια μαθήματα, ενώ σε κάποια άλλα λιγότερο. Αλλά από την άλλη δεν είναι λύση να βάζουμε πανελλήνιες (όταν λέω πανελλήνιες εννοώ κανονικές πανελλήνιες, όχι με τράπεζα θεμάτων και τέτοιες μπαρούφες) σε όλα τα μαθήματα και στις τρεις τάξεις του λυκείου (δεν έχουν όλοι χρήματα να πληρώνουν διαρκώς φροντιστήρια επί τρία χρόνια για όλα τα μαθήματα). Γιατί άλλος τρόπος ώστε να δώσει ο μαθητής την πρέπουσα σημασία στα μαθήματα γενικής παιδείας δεν υπάρχει ή τουλάχιστον νομίζω ότι δεν υπάρχει. Σίγουρα μερικές ώρες εξέτασης δεν μπορούν να κρίνουν με απόλυτη αντικειμενικότητα έναν μαθητή για το αν εισάγεται ή δεν εισάγεται στη σχολή που θέλει αλλά κατ' εμέ δεν μπορεί να υπάρξει καλύτερο εξεταστικό μοντέλο (και καλό εξεταστικό μοντέλο δεν εννοώ βέβαια τον υπολογισμό των τετραμήνων και των ενδοσχολικών εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, μιας και αυτοί οι βαθμοί αναμφισβήτητα εμπεριέχουν μία δόση υποκειμενικότητας). Επομένως δεν μπορεί να καταστεί δυνατή η κατάργηση των πανελληνίων, καθώς δεν υπάρχει καλύτερη λύση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dean32
Νεοφερμένος
Πας στην σχολή που θέλεις, στην πόλη που σου αρέσει.
Αν κατά την διάρκεια τον σπουδών σου θέλεις, αλλάξεις σχολή, πόλη ή και τα δύο.
Χωρίς να χρειάζεται να παρακαλάς βουλευτές για μεταγραφή, ούτε να τους ψηφίζεις για να σου επαναφέρουν το 10%(και μπλα, μπλα, μπλα).
Τέλος να σας θυμίσω ο,τι
«Αιώνιος» ένας στους δύο φοιτητές
Εγκαταλείπουν τα πανεπιστήμια 7.000 σπουδαστές κάθε χρόνο
https://www.tanea.gr/news/greece/article/4557170/?iid=2
Μόνο ένας στους έξι υποψηφίους σπουδάζει αυτό που επιλέγει
https://tvxs.gr/news/paideia/mono-enas-stoys-eksi-ypopsifioys-spoydazei-ayto-poy-epilegei
Εγκαταλείπουν τις σπουδές τους οι φοιτητές για το μεροκάματο!!
https://ksipnistere.blogspot.gr/2013/01/blog-post_4914.html
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
meetmeinmontauk
Τιμώμενο Μέλος
Φυσικά και δεν θα καταργηθούν οι πανελλαδικες!!! Δεν πρέπει να καταργηθούν, ούτε και η τράπεζα θεμάτων!! Είμαι 15 χρονών, πάω στην Α λυκείου, και είμαι μαθητής του 19. Δεν είναι δίκαιο ούτε να περνάει η σάρα και η μάρα τις τάξεις στα Λύκεια ούτε και να μπαίνει στα Πανεπιστήμια. Αν θέλει κάποιος τα προηγούμενα πρέπει 1 Να Κουραστεί 2 Να Διαβάσει και 3 Να Κουραστεί Διαβάζοντας.
(Τουλάχιστον να περιμένει να δώσω εγώ και μετά ας κάνει ό,τι θέλει.)
Φίλε μου, οι πανελλήνιες να μην καταργηθούν, οκ. Η τράπεζα θεμάτων όμως, γιατί? Με ή χωρίς αυτήν, η εισαγωγή σας στα πανεπιστήμια είναι ήδη δύσκολη, την αξία σου θα την αποδείξεις έτσι κι αλλιώς. Το 19 στην Α' λυκείου δεν σημαίνει κάτι. Είναι αρκετοί που το 19 το κάνουν 15 στις πανελλήνιες είναι όμως και αρκετοί που το διατηρούν (μην σε απογοητεύσω και τελείως ). Και "η σάρα και η μάρα" δεν μπαίνει στα πανεπιστήμια... κι αν μπει, δεν θα καταφέρει να βγει (να πάρει πτυχίο) εύκολα. Συνεπώς, κοιτά να κάνεις την προσπάθειά σου και μη σε νοιάζει για τους υπόλοιπους
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πύρος
Τιμώμενο Μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dean32
Νεοφερμένος
Αν οι ίδιοι μαθητές όλων των βαθμολογικών επιπέδων δεν έκαναν φροντιστήριο προετοιμασίας στις τάξεις του Λυκείου ποια θα ήταν η πραγματική επίδοση στις τελικές εξετάσεις;
Το πρόβλημα είναι ότι μαθητές με υψηλές βαθμολογίες στο Λύκειο δυσκολεύονται να συνεχίσουν στο Πανεπιστήμιο, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα 65-70% που παρατάει τις σπουδές του.
Οι μόνοι που ευνοούνται από το υπάρχον σύστημα είναι τα φροντιστήρια.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος
Μήπως το ποσοστό που γράφεις είναι "λιγάκι" υπερβολικό;...δυσκολεύονται να συνεχίσουν στο Πανεπιστήμιο, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα 65-70% που παρατάει τις σπουδές του....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dean32
Νεοφερμένος
1 στους 10 φοιτητες παιρνει πτυχιο.!
https://anwnimo.blogspot.gr/2011/01/blog-post_2986.html
Δραματικά στοιχεία που φέρνει στο φως η «Κ», ένας στους τρείς εγγεγραμμένους φοιτητές σε ΑΕΙ είναι «αιώνιος» ενώ ένας στους δέκα παίρνει πτυχίο κάθε χρόνο!
22.01.2011
Μόλις το 7,5% αγγίζει το ποσοστό αποφοίτησης στα ΤΕΙ μέσα στην εξαετία
https://www.kathimerini.gr/416532/ar...pososto-apofoithshs-sta-tei-mesa-sthn-e3aetia
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
23 Ιανουαρίου 2011
1 στους 10 φοιτητες παιρνει πτυχιο.!
https://anwnimo.blogspot.gr/2011/01/blog-post_2986.html
Δραματικά στοιχεία που φέρνει στο φως η «Κ», ένας στους τρείς εγγεγραμμένους φοιτητές σε ΑΕΙ είναι «αιώνιος» ενώ ένας στους δέκα παίρνει πτυχίο κάθε χρόνο!
22.01.2011
Μόλις το 7,5% αγγίζει το ποσοστό αποφοίτησης στα ΤΕΙ μέσα στην εξαετία
https://www.kathimerini.gr/416532/ar...pososto-apofoithshs-sta-tei-mesa-sthn-e3aetia
Θα βρεθούν εδώ στο φόρουμ αντίλογοι και θα σου απαντήσουν ότι από το 2011 μέχρι σήμερα, οι φοιτητές ξαφνικά είπαν να διαβάσουν και όλοι τους βγάζουν βαθμούς πτυχίου από 8 και πάνω, δεν καθυστερεί κανείς τις σπουδές του, και κάνουν όλοι από 2,3 μεταπτυχιακά στο εξωτερικό. Περίμενε και θα δεις...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dean32
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dr. No
Δραστήριο μέλος
Θα βρεθούν εδώ στο φόρουμ αντίλογοι και θα σου απαντήσουν ότι από το 2011 μέχρι σήμερα, οι φοιτητές ξαφνικά είπαν να διαβάσουν και όλοι τους βγάζουν βαθμούς πτυχίου από 8 και πάνω, δεν καθυστερεί κανείς τις σπουδές του, και κάνουν όλοι από 2,3 μεταπτυχιακά στο εξωτερικό. Περίμενε και θα δεις...
Να βάλω κι εγώ το λιθαράκι μου στη συζήτηση, την οποία βρίσκω άκρως ενδιαφέρουσα. Στην ιατρική της Πάτρας, στο έτος μου ήμασταν 226 άτομα. Οι 138 εξ'αυτών ακόμα συνεχίζουν μετά το πέρας της 6ετούς φοίτησης. Δηλαδή όλες οι απόψεις που παρατίθενται μέχρι τώρα για το πόσοι τελειώνουν, έχουν μία βάση, στα όρια της υπερβολής βέβαια. Προσωπική μου άποψη είναι πως η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Ενα μεγάλο ποσοστό καθυστερεί κάποια χρόνια για πολλούς και διάφορους λόγους και στο πλείστο των περιπτώσεων δικαιολογημένα, αλλά αυτοί που εγκαταλείπουν και δεν παίρνουν ποτέ πτυχίο δεν μπορεί να είναι πάνω από ένα 20,άντε 30%.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dean32
Νεοφερμένος
του τμήματος Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης
https://docs.google.com/viewer?a=v&...vbWFpbnxoYW5keXRlbXxneDoxNDA2MTY0N2FmMTQ5YjNi
Φαίνεται καθαρά, το πρόβλημα άρχισε όταν ξεκίνησε το σύστημα προπογκολ του Αρσένη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
aladdin
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.