Ιδιαίτερα και φροντιστήρια στη Β' Λυκείου

g_mikropoulos

Νεοφερμένος

Ο g_mikropoulos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Κοίταξε το πρώτο που πρέπει να χεις στο μυαλό σου είναι οτι μετράνε ολα τα μαθήματα της β ο,τι και να κάνεις στη γ. Εγώ δε θα κανα διαφορετικό πρόγραμμα στη β, ειτε πάει ο αλλος για ιατρική ειτε για πολυτεχνείο του χρόνου. Έχεις δίκιο να αγχώνεσαι, είναι λίγες οι ώρες αυτές στα μαθηματικά. Τραγικά λίγες για τοσο κομβικό μάθημα. Ανεξάρτητα απ' τη γ, πώς θα γράψεις άριστα τωρα στη β με τόσο λίγες ώρες; στο σχολείο θα τρέχουν πολυβόλο και σεις θα κάνετε 1 ώρα τη βδομάδα κατεύθυνση; Ξέρεις το σύστημα εφαρμόζεται πρώτη φορά φέτος και ισως να μη το χουν σκεφτεί καλά στο φροντιστήριο γιατι μέχρι τώρα δε μετρούσε πουθενά η β, οπότε ηταν χαλαρά. Πιστεύω στην πορεία θα σας βάλουν και αλλες ωρες, οχι μονο για του χρόνου αλλα για να γράψεις καλα φέτος.

Δεν νομίζω να βάλουν άλλες ωρες γιατί τα μαθηματικά δεν ανήκουν στις επιστήμες υγείας, απλά έβαλαν 2 ωρες για να μας βοηθάνε σε κάποιες ασκήσεις της φυσικής που χρειάζονται μαθηματικά (έτσι μας είπαν). Μέχρι να ξεκινήσει το σχολείο,όμως, θα έχουμε προχωρήσει αρκετά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kerasi

Νεοφερμένος

Ο kerasi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 53 μηνύματα.
Τα σχολεία ανοίγουν σε 2 βδομάδες. Πες τους τις ανησυχίες σου μήπως βρείτε μια φόρμουλα. Σου ξαναλέω οτι δεν έχει σημασία αν του χρόνου πας ιατρική ή οχι. Το θέμα είναι οτι φέτος τα μαθηματικά της β μετράνε για το πανεπιστήμιο και με 1 ωρα τη βδομάδα δε μπορεί να γίνει σωστή δουλειά. Αν δε μετρούσανε θα σου λεγα εντάξει. Αυτό παλι οτι σ αυτες τις 2 ώρες των μαθηματικών θα σας κάνουν φυσική δεν το κατάλαβα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

g_mikropoulos

Νεοφερμένος

Ο g_mikropoulos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Τα σχολεία ανοίγουν σε 2 βδομάδες. Πες τους τις ανησυχίες σου μήπως βρείτε μια φόρμουλα. Σου ξαναλέω οτι δεν έχει σημασία αν του χρόνου πας ιατρική ή οχι. Το θέμα είναι οτι φέτος τα μαθηματικά της β μετράνε για το πανεπιστήμιο και με 1 ωρα τη βδομάδα δε μπορεί να γίνει σωστή δουλειά. Αν δε μετρούσανε θα σου λεγα εντάξει. Αυτό παλι οτι σ αυτες τις 2 ώρες των μαθηματικών θα σας κάνουν φυσική δεν το κατάλαβα.

Μου είπαν ότι μπορώ να επιλέξω σαν έξτρα μάθημα γενικής παιδείας τα μαθηματικά αλλά για κατεύθυνση δεν γίνεται, πρέπει να ανήκει στο πακέτο που διαλέγεις. Ξέρω πως μετράνε για την εισαγωγή στις σχολές αλλά αν το πάμε έτσι, το ίδιο μετράνε όλα τα μαθήματα, γι'αυτό και θα προσπαθήσω σε όλα. Το τελευταίο να σου πω την αλήθεια δεν το κατάλαβα ούτε εγώ.. Θα δείξει στην πορεία... :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,196 μηνύματα.
@ g_mikropoulos
Παλικάρι μου,
1) Αφού τα φροντιστήρια κατάφεραν να σας πείσουν ότι χωρίς αυτά και τα πολύωρα πακέτα τους δεν θα μπείτε σε καλή σχολή ...μπράβο τους.
2) Πιστεύω ότι στη Β' Λυκείου το φροντιστήριο είναι από περιττό ως επιζήμιο. Το σχολείο, μερικά βοηθήματα και (κυρίως) η προσωπική μελέτη, είναι υπερ-αρκετά για μια καλή επίδοση και απόκτηση βάσεων. Το φροντιστήριο θα είναι άσκοπη σπατάλη χρόνου, χρήματος και ενέργειας. Θα πηγαινοέρχεσαι όλη μέρα με μια τσάντα στον ώμο και δεν θα προλαβαίνεις να είσαι "καλός" ούτε στο σχολείο ούτε στο φροντιστήριο. Ελεύθερος χρόνος για ψυχαγωγία ή οτιδήποτε άλλο δεν θα υπάρχει.
3) Θεωρώ ότι το σύστημα του φροντιστηρίου σου, δηλαδή να χωρίσει από τη Β' Λυκείου τις ιατρικές και τις θετικοτεχνολογικές επιστήμες, είναι απαράδεκτο, βλακώδες (και πολλά άλλα παρόμοια), με σκοπό poulmour και μόνο. Οι λόγοι: α) Ο βαθμός της Β που θα μετρήσει στην εισαγωγή καθορίζεται από όλα τα μαθήματα, β) Πολλοί μαθητές της Β (νομίζω κι εσύ) δεν έχουν ακόμα κατασταλάξει εντελώς τι από τα δύο θέλουν, γ) Δεν είναι γνωστή η ύλη της Γ λυκείου στην οποία θα πρέπει να προσαρμόσουν τη διδασκαλία, δ) Συζητούνται αλλαγές για τη Γ με την αύξηση των μαθημάτων κατά 1, ώστε να έχουν οι υποψήφιοι τη δυνατότητα επιλογής δύο πεδίων.
4) Μη θεωρείς τις ώρες του φροντιστηρίου "λίγες", ίσα-ίσα είναι πολλές, καθώς ο μαθητής έχει και το σχολείο του. Η λογική των φροντιστηρίων είναι ότι δουλεύουν σαν να μην υπάρχει το σχολείο, ενώ θα έπρεπε να είναι συμπλήρωμα του σχολείου. Δεν τους συμφέρει όμως αυτό και (το χειρότερο) οι μαθητές το δέχονται.
5) Το φροντιστήριο δεν είναι "καλό" και δεν "έχει τις περισσότερες επιτυχίες" από μόνο του. Οι μαθητές που πηγαίνουν σ' αυτό το κάνουν έτσι.
6) Απλά σκέψου και αποφάσισε. Καλή μελέτη για καλή επιτυχία.


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikoslarissa

Δραστήριο μέλος

Ο Νικος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 669 μηνύματα.
Μη σας πουν καμιά μαλακία τα φροντιστήρια και δεν την πιστέψετε.Ελεος πια.Σας κάνουν ότι θέλουν.Στο πανεπιστήμιο μπορείς να μπεις σε όποια σχολή θες και χωρίς φροντιστήριο στη γ λυκείου.Για τη β ας μην πω καλύτερα.Είναι άχρηστο.Και επίσης σταματήστε να πιστεύετε ότι ένα φροντιστήριο είναι καλό μόνο και μόνο επειδή έχει επιτυχίες.Οι επιτυχίες ανήκουν στους μαθητές όχι στους καθηγητές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dimpaokara

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 344 μηνύματα.
Γιατί πήρες βιολογία στο φροντιστήριο??,είναι ένα μάθημα που θέλει μόνο προσωπικό διάβασμα,καλύτερα να έπαιρνες μαθηματικά και να αποφάσιζες του χρόνου!!!
Πάντως το πρόβλημα που έχεις εσύ το έχουμε όλοι,π.χ εγώ θέλω σχολές και από τα τέσσερα παιδεία (θετικές-τεχνολογικές επιστήμες,επιστήμες υγείας,παιδαγωγικά,οικονομικές επιστήμες (υπάρχουν και χειρότερα :P) ),αλλά θα δω πως θα τα πάω φέτος και θα αποφασίσω του χρόνου!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dimpaokara

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 344 μηνύματα.
Συζητούνται αλλαγές για τη Γ με την αύξηση των μαθημάτων κατά 1, ώστε να έχουν οι υποψήφιοι τη δυνατότητα επιλογής δύο πεδίων.

Ισχύει αυτό?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

schooliki

Δραστήριο μέλος

Ο schooliki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 594 μηνύματα.
........
Την ερώτησή σου για αποκατάσταση των πολιτικών μηχανικών την αφήνω ασχολίαστη.
Εννοείς ότι προφανώς οι πολιτικοί μηχανικοί σήμερα έχουν σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση;
Όχι τίποτα άλλο, απλά να ενημερώσω τον πατέρα μου για τα καλά νέα που του φέρνεις. Να τα μεταφέρει κι αυτός σε πολλούς συναδέλφους του, που εδώ και χρόνια κάνουν τάχα πως δουλεύουν.
Χωρίς φροντιστήριο δεν περνάς σε καλή σχολή. Δε θα περιμένεις τη γ λυκείου, γιατι θα ναι πολύ αργά τοτε.
Δεν είναι σωστό να μιλάς με αφορισμούς και γενικότητες. Άλλος εγώ, άλλος εσύ, άλλος ο γείτονας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ματθαιος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ματθαιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 143 μηνύματα.
Παιδια ας μην γελιομαστε.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ.Ειναι εξαιρετικα δυσκολο να περασει ενας μαθητης σε ΚΑΛΗ σχολη χωρις φροντιστηριο.Πηγαινα φροντιστηριο στην Α'Λυκειου μονο χημεια , φυσικη.Επειτα απο την μαθηματικα, φυσικη,χημεια και περυσι σε ολα.Δεν εκανα ομως φροντιστηριο αλλα ιδιαιτερο.Καλα κανουν τα φροντιστηρια και δουλευουν σαν να μην υπαρχει σχολειο.Οποιος υποστηριζει το αντιθετο ας μπει μια μερα μεσα στην ταξη τριτης λυκειου να δει τι παιζει.

Οσο για το κυριο θεμα μας.ΠΡΩΤΑ απο ολα θα πρεπει να γνωρισεις τον εαυτο σου εσυ ο ιδιος.Θα πρεπει να καταλαβεις που σου αρεσει πραγματικα να εισαι.Σε καποια πολυτεχνικη σχολη και να ασχολεισαι με μηχανικα,ηλεκτρικα κυκλωματα κτλπ? Η σε καποια κλινικη και να θεραπευεις κοσμο?
Δες απο τωρα το προγραμμα σπουδων των σχολων που σε ενδιαφερει.Δες τα μαθηματα , το περιεχομενο ρωτα και καναν φοιτητη για extra πληροφοριες και μετα κατεληξε στο συμπερασμα σου.Επιπλεον επειδη κ εγω περασα Οδοντιατρικη εχω να σου πω πως για να γινεις γιατρος δεν χρειαζεται να εισαι παπαγαλος.
Απλα θα πρεπει να εχεις κατανοησει την υλη, και να ξερεις τα γραφεις οχι κατα αναγκη αυτολεξη , εκει δεν ειναι πανελλαδικες.Απλα να μπορεις να διατυπωσεις επιστημονικα ορθα αυτο που διαβασες.Αν αλλαξεις το ρημα με ενα συνωνυμο δεν τρεχει καστανο.Ασε που υπαρχουν και τα εργαστηρια, δεν ειναι δυνατον να παπαγαλιζεις και να περνας τα εργαστηρια...
Καλη σου επιτυχια και να ξερεις το οτι δεν δινεις μαθηματικα για να γινεις γιατρος ειναι μεγαλη αβαντ,καθως δεν θα σου χρειαστουν πουθενα.Μετανιωνω που εκατσα και εμαθα μιγαδικους και ολοκληρωματα πραγματα που δεν θα μου χρειαστουν ποτε ξανα.
Παντως αν θελησεις να αλλαξεις γνωμη και κατευθυνση ειναι αρκετα νωρις, δεν θα υπαρχει προβλημα.
Οτι και να επιλεξεις καλη σου επιτυχια!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kerasi

Νεοφερμένος

Ο kerasi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 53 μηνύματα.

_fairygirl_

Διακεκριμένο μέλος

Η Τηγάνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αυστραλία. Έχει γράψει 7,789 μηνύματα.
Γιατί πήρες βιολογία στο φροντιστήριο??,είναι ένα μάθημα που θέλει μόνο προσωπικό διάβασμα,καλύτερα να έπαιρνες μαθηματικά και να αποφάσιζες του χρόνου!!!
Πάντως το πρόβλημα που έχεις εσύ το έχουμε όλοι,π.χ εγώ θέλω σχολές και από τα τέσσερα παιδεία (θετικές-τεχνολογικές επιστήμες,επιστήμες υγείας,παιδαγωγικά,οικονομικές επιστήμες (υπάρχουν και χειρότερα :P) ),αλλά θα δω πως θα τα πάω φέτος και θα αποφασίσω του χρόνου!
Βασικά,αυτό. Η Βιολογία στη 2α από τα όσα έχω ακούσει παλεύεται. Και είναι θέμα καθαρά προσωπικού διαβάσματος. Μιλάει η θεωρητική αλλά,η Βιολογία και η Χημεία ήταν οι μοναδικοί βαθμοί που είχα στον έλεγχο ισότιμοι με αυτούς των θετικών.:P
Παιδια ας μην γελιομαστε.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ.Ειναι εξαιρετικα δυσκολο να περασει ενας μαθητης σε ΚΑΛΗ σχολη χωρις φροντιστηριο.Πηγαινα φροντιστηριο στην Α'Λυκειου μονο χημεια , φυσικη.Επειτα απο την μαθηματικα, φυσικη,χημεια και περυσι σε ολα.Δεν εκανα ομως φροντιστηριο αλλα ιδιαιτερο.Καλα κανουν τα φροντιστηρια και δουλευουν σαν να μην υπαρχει σχολειο.Οποιος υποστηριζει το αντιθετο ας μπει μια μερα μεσα στην ταξη τριτης λυκειου να δει τι παιζει.
Βασικά,σχολείο υπάρχει,μονάχα όταν οι καθηγητές είναι διατεθημένοι να ασχοληθούν μαζί σου και εσύ φυσικά ως μαθητής δεν είσαι της ιδιοτροπίας " Οι καθηγητές του σχολείου είναι άχρηστοι".:)
Πχ,εμείς φέτος είχαμε ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ φιλολόγους στο τμήμα εγώ προσωπικά στην 1η δεν έκανα ούτε μία ώρα φιλολογικά με το σκεπτικό ότι του χρόνου θα πάω Ανθρωπιστικών. Υπήρχαν και άτομα μέσα στο τμήμα που ειλικρινά ένιωθα ενίοτε ότι είχαν χτίσει ένα "τείχος" και αρνούνταν κατηγορηματικά να καταλάβουν ότι τα λεφτά που έδιναν για τα Αρχαία και Έκθεση στα φροντιστήρια ήταν απλά άχρηστα.Το ίδιο ισχύει και με το Φυσικό μας.:P Δε σου λέω πως αν δεν έχεις πρόβλημα δε θα κάνεις 1-2 ώρες για να το λύσεις αλλά ως εκεί.
Επίσης, προς το μέλος που άνοιξε το θέμα: Έχει μεγάλη διαφορά το "έχω ανάγκη για φροντιστήριο τόσες ώρες" από το "Το πακέτο που μου πρότειναν στο φροντιστήριο έχει τόσες ώρες".;)
Όσο νωρίτερα συνειδητοποιήσεις τα κενά σου και τα "προβλήματα" που αντιμετωπίζεις στα μαθήματα που σε ενδιαφέρουν τότε και μόνο τότε θα μπορείς να κρίνεις τι είναι αυτό που χρειάζεσαι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ματθαιος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ματθαιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 143 μηνύματα.


Βασικά,σχολείο υπάρχει,μονάχα όταν οι καθηγητές είναι διατεθημένοι να ασχοληθούν μαζί σου και εσύ φυσικά ως μαθητής δεν είσαι της ιδιοτροπίας " Οι καθηγητές του σχολείου είναι άχρηστοι".:)
Πχ,εμείς φέτος είχαμε ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ φιλολόγους στο τμήμα εγώ προσωπικά στην 1η δεν έκανα ούτε μία ώρα φιλολογικά με το σκεπτικό ότι του χρόνου θα πάω Ανθρωπιστικών. Υπήρχαν και άτομα μέσα στο τμήμα που ειλικρινά ένιωθα ενίοτε ότι είχαν χτίσει ένα "τείχος" και αρνούνταν κατηγορηματικά να καταλάβουν ότι τα λεφτά που έδιναν για τα Αρχαία και Έκθεση στα φροντιστήρια ήταν απλά άχρηστα.Το ίδιο ισχύει και με το Φυσικό μας.:P Δε σου λέω πως αν δεν έχεις πρόβλημα δε θα κάνεις 1-2 ώρες για να το λύσεις αλλά ως εκεί.
Επίσης, προς το μέλος που άνοιξε το θέμα: Έχει μεγάλη διαφορά το "έχω ανάγκη για φροντιστήριο τόσες ώρες" από το "Το πακέτο που μου πρότειναν στο φροντιστήριο έχει τόσες ώρες".;)
Όσο νωρίτερα συνειδητοποιήσεις τα κενά σου και τα "προβλήματα" που αντιμετωπίζεις στα μαθήματα που σε ενδιαφέρουν τότε και μόνο τότε θα μπορείς να κρίνεις τι είναι αυτό που χρειάζεσαι.



Μαλλον το σχολειο σου αποτελει εξαιρεση.Εμας μονο η χημικος προσπαθουσε να κανει μαθημα αλλα σε συνθηκες σχολειου δεν ηταν εφιτκο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_fairygirl_

Διακεκριμένο μέλος

Η Τηγάνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αυστραλία. Έχει γράψει 7,789 μηνύματα.
Μαλλον το σχολειο σου αποτελει εξαιρεση.Εμας μονο η χημικος προσπαθουσε να κανει μαθημα αλλα σε συνθηκες σχολειου δεν ηταν εφιτκο...
O δικός μας ο Χημικός ήταν πάρα πολύ καλός αν και πάρα πολύ αυταρχικός σκέψου ότι ποτέ κανένας δεν τολμούσε να μιλήσει στο μάθημά του και αν μισούσα το μάθημα ήταν από τους λίγους καθηγητές που δεν έμειναν στο "μάθημα" αλλά κατάφερε να συνδέσει το μάθημά του με την καθημερινή ζωή και να το κάνει πιο ενδιαφέρον. Γενικά,έμαθα πάρα πολλά από αυτόν.!:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

schooliki

Δραστήριο μέλος

Ο schooliki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 594 μηνύματα.
Μαλλον το σχολειο σου αποτελει εξαιρεση.Εμας μονο η χημικος προσπαθουσε να κανει μαθημα αλλα σε συνθηκες σχολειου δεν ηταν εφιτκο...
Τι εννοείς όταν λες "σε συνθήκες σχολείου";
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,196 μηνύματα.
Παιδια ας μην γελιομαστε.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Κανένας δεν αντιλέγει ότι το σχολείο δεν λειτουργεί πάντα σωστά. Ποιος φταίει; Η εύκολη απάντηση είναι ...το σύστημα και οι τεμπέληδες καθηγητές. Μήπως όμως φταίνε και οι ίδιοι οι μαθητές, οι γονείς, τα φροντιστήρια και η κοινωνία; Παραθέτω απάντηση από άλλο θέμα που δόθηκε πριν λίγο καιρό, στην ερώτηση "ποιος συνέβαλε στην απαξίωση του δημοσίου σχολείου;".
1.) Η αντίληψη της κοινωνίας μας είναι ότι “Χωρίς Φροντιστήριο δεν γίνεται τίποτα”. Αυτό ακούμε σαν παιδιά από μικρά, μας το ψιθυρίζουν οι μεγαλύτεροι μαθητές, μας το λένε οι ίδιοι μας οι γονείς, μας το πιπιλάνε τα μέσα ενημέρωσης.
2.) Το λένε τα ίδια τα Φροντιστήρια: “Εμάς θα ακούτε, στο Σχολείο θα πηγαίνετε μόνο για να μην παίρνετε απουσίες”. Η άμεση και έμμεση διαφήμιση πλάθει για τα Φροντιστήρια μια εικόνα “θεϊκή”, τα ανυψώνει σε ναούς της γνώσης και της σοφίας, οι φροντιστές είναι όλοι “καθηγηταράδες”, ενώ οι σχολικοί είναι άχρηστοι, ανίκανοι, τεμπέληδες και χωρίς γνώσεις. Βέβαια, το ότι οι καθηγητές των Σχολείων είναι οι περισσότεροι πρώην φροντιστές (ή και νυν ιδιαιτεράδες) και πολύ πιο έμπειροι από αυτούς που δουλεύουν στα Φροντιστήρια, αυτή είναι μια μικρή ασήμαντη λεπτομέρεια που κανένας δεν βλέπει.
3.) Το Σχολείο κατηγορείται ότι δεν λειτουργεί σωστά και ο χρόνος δεν επαρκεί για να προετοιμάσει τον υποψήφιο. Προφανώς και αυτό είναι αλήθεια. Σε πολλά εδώ φταίει το κράτος. Υπάρχουν όχι λίγες περιπτώσεις που καθυστερούν να στείλουν στα Σχολεία βασικούς καθηγητές. Επίσης μια πολύ σοβαρή πληγή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι οι τόσες πολλές ώρες μαθήματος που χάνονται άσκοπα, ακόμα και για ηλίθιους λόγους. Να αναφέρω μερικούς; Καταλήψεις, εκκλησιασμοί, πρόβες γιορτών και παρελάσεων, εκλογές και συνελεύσεις μαθητών και καθηγητών, οι μηνιαίες (τάχα μου) συνελεύσεις τμημάτων, βλακώδεις “περίπατοι” στις καφετέριες της περιοχής, επισκέψεις επισήμων ή άλλων, λίγο χιονάκι, διάλυση της κάθε τελευταίας μέρας πριν τις διακοπές, να ψήσουμε σουβλάκια την τσικνοπέμπτη και την αντιπροπαραμονή της καθαράς Δευτέρας να μασκαρευτούμε για να φύγουμε 3 ώρες πιο νωρίς, μισή μέρα πριν την εκδρομή και μία μετά, τεχνίτες που έρχονται να κάνουν επισκευές σε ώρες μαθήματος, συνεδρίαση καθηγητών την ώρα λειτουργίας του Σχολείου, αποχή τάχα μου για το Γρηγορόπουλο (δηλαδή την καφετέρια) και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
4.) Η νοοτροπία του Λυκείου “παιδικής χαράς” στο οποίο όλα είναι χαλαρά, κανένας δεν είναι ανάγκη να διαβάζει, ένα μικρό πασάλειμμα πριν το διαγώνισμα του τετραμήνου αρκεί, το “έλα μωρέ θα μας περάσουν” και το χειρότερο ότι το τελευταίο πράγματι συμβαίνει. Το κλίμα αυτό ξεκινά από την Α λυκείου, γίνεται πιο έντονο στη Β και γενικεύεται στη Γ. Το νέο σύστημα βρίσκεται στην (σωστή) κατεύθυνση να το σταματήσει αυτό και κανένας δεν το θέλει.
5.) Ποια είναι η άποψη των μαθητών που έρχονται στη Γ Λυκείου; Το Σχολείο είναι καταναγκασμός. Ότι μάθουμε θα το μάθουμε από το Φροντιστήριο. Εκεί πληρώνουμε και εκεί μόνον θα γίνει δουλειά. Στο Σχολείο θα πηγαίνουμε όσο πιο λίγο μπορούμε για να μη μείνουμε από απουσίες, θα εκμεταλλευτούμε κάθε παράθυρο του σχετικού νόμου και πάντα υπάρχει ο γιατρός που θα μας δώσει τα πλαστά δικαιολογητικά. Σιγά μην προσέξουμε στην τάξη τους καθηγητές. Τα μαθήματα της γενικής παιδείας τα έχουμε εντελώς χεσμένα, είναι ώρα ύπνου ή βαβούρας ή μελέτης για το Φροντιστήριο. Στα μαθήματα της κατεύθυνσης θα δείξουμε κάποια συμμετοχή, όχι όμως και να λύνουμε και ασκήσεις που θα μας βάζουν, μόνο θα προσέξουμε στο διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου να γράψουμε καλά, ώστε να εξασφαλίσουμε σίγουρα τον μεγάλο προφορικό βαθμό για να μη χάσουμε το πριμ του 0,6. Άλλωστε, ο καθηγητής είναι υποχρεωμένος να βάζει σε όλους βαθμάρες στα προφορικά της κατεύθυνσης (αν είναι δυνατόν σε όλους 20), διαφορετικά μαύρο φίδι που τον έχαψε και αν γράψουμε παραπάνω από όσο μας έβαλε θα του τρίψουμε το βαθμό μας στη μούρη. Κατά τα άλλα ακόμα και στα μαθήματα της κατεύθυνσης είναι δικαίωμά μας να ζωγραφίζουμε ή να διαβάζουμε άλλα μαθήματα. Τους τελευταίους μήνες η Γ λυκείου εξαφανίζεται προσκομίζοντας πλαστά δικαιολογητικά από γιατρούς. Όμως έχουμε ακόμα μια απαίτηση από τους καθηγητές μας: να μας συνοδέψουν στην “πενταήμερη”, σαν καλοί ταξιδιωτικοί πράκτορες.
6.) Οι καθηγητές; Σίγουρα υπάρχουν καθηγητές που δεν κάνουν για τη δουλειά αυτή. Ειδικά κάποιες ανόητες φελολογίνες που ζουν στον κόσμο τους και νομίζουν ότι είναι σπουδαίες καθηγήτριες και τα καταφέρνουν και παίρνουν και κατευθύνσεις. Μια άλλη πληγή είναι οι συνδικαλισταράδες, οι οποίοι εκτός του ότι τις μισές φορές απουσιάζουν, λένε τα δικά τους και δεν κάνουν μάθημα, αλλά το χειρότερο είναι υπέρ κάθε κατάληψης, αποχής και γενικά χάσιμο μαθήματος, ώστε να ενισχύουν την αντιπολίτευσή τους στην εκάστοτε κυβέρνηση. Τι κάνουμε εμείς σαν μαθητές και οι γονείς μας; Τίποτα απολύτως, αρκεί η/ο συγκεκριμένη/ος να βάζει τσάμπα μεγάλους βαθμούς και να αφήνει τα καημένα τα παιδάκια ήσυχα να διαβάζουν για το Φροντιστήριό τους. Κι όμως, αν θέλαμε οι μαθητές και (πιο πολύ) οι γονείς, θα μπορούσαμε με μια πίεση στη διεύθυνση του Σχολείου ή στον προϊστάμενο της δευτεροβάθμιας να διώχναμε το συγκεκριμένο άτομο τουλάχιστον από τις κατευθύνεις. Επίσης, κάποιοι με σχετικά μικρά προβλήματα, θα μπορούσαν να βελτιωθούν αισθητά με συζήτηση είτε μαζί τους είτε με το Διευθυντή και πάντα με τους γονείς μας μαζί. Όμως δεν θέλουμε, λέμε ότι “αφού πάμε Φροντιστήριο ποιος νοιάζεται για το Σχολείο;” και ύστερα γρινιάζουμε.
7.) Όμως υπάρχουν στα Σχολεία και καθηγητές πολύ καλοί, ίσως είναι και η πλειονότητα. Άνθρωποι με γνώσεις, πείρα διδακτική, πολλοί είναι πρώην φροντιστές, που αγαπούν τη δουλειά τους, που μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές και να προσφέρουν πολλά. Πώς όμως τους αντιμετωπίζουν οι μαθητές; Με πλήρη απαξίωση, γιατί αυτό είναι το κλίμα που ο περίγυρος έχει επιβάλει. Τους αγνοούν στη τάξη, προτιμούν να θεωρούν αυθεντίες κάποιους ασήμαντους φροντιστές, έχουν την απαίτηση του μεγάλου βαθμού και του να ασχολούνται με κάτι άλλο στην τάξη. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που έζησα σαν μαθητής, όπου κάποιοι καλοί καθηγητές έψαχναν ευκαιρία να κάνουν στους μαθητές μερικές παραπάνω ώρες. Γιατί το έκαναν; Μήπως θα πληρώνονταν; Κι όμως ποια ήταν η αντίδραση των παιδιών; “Όχι κύριε, θέλουμε να κάνουμε κενό”. Το πιο τραγικό της υπόθεσης είναι ότι δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που κάποιοι μαθητές (και κυρίως οι γονείς τους) πλησιάζουν κρυφά τον καθηγητή που στο Σχολείο φτύνουν και του ζητάνε να τους κάνει ιδιαίτερα στο σπίτι. Δηλαδή φαίνεται η νοοτροπία της πλήρους διαγραφής του θεσμού του Σχολείου (και όχι του καθηγητή σαν άτομο) και της άποψης “αν δεν πληρώσεις δεν κάνεις δουλειά”.
8.) Ποια είναι η αντίδραση των καθηγητών που ενώ θέλουν να προσφέρουν, αντιμετωπίζουν τέτοια συμπεριφορά; Θα προσπαθήσουν ξανά και ξανά, αλλά κάποια στιγμή θα κουραστούν από την αχαριστία και σιγά-σιγά η απόδοσή τους θα πέφτει. Κάποια στιγμή θα πουν “Γιατί να σκίζομαι για τα κωλόπαιδα και αυτά να με γράφουν στα μύδια τους; Θα κάνω όσα είμαι υποχρεωμένος να κάνω και μόνον”. Οπότε ίσως έρθει η στιγμή που θα παραδίδουν τυπικά την ύλη, θα κάνουν μερικές βασικές ασκήσεις και θα γράφουν απλά στο βιβλίο ύλης. Ποιος θα τους κατηγορήσει για αυτό; Μα φυσικά οι ίδιοι οι γονείς που πριν μερικά χρόνια που είχε το πιο μεγάλο τους παιδί έλεγαν “Τι θέλει τώρα να παραστήσει αυτός; Γιατί κουράζει τα παιδιά, αφού έτσι κι αλλιώς τα μαθαίνουν στο Φροντιστήριο;”. Και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται.
Συμπέρασμα; Αν οι μαθητές δεν απαξίωναν το Σχολείο, το άφηναν να λειτουργεί σωστά και το εκμεταλλεύονταν όπως έπρεπε, θα ήταν αρκετές πολύ λιγότερες ώρες φροντιστηρίου και αυτές σαν "ενίσχυση" της δουλειάς του Λυκείου. Έτσι οι μαθητές θα ήταν κερδισμένοι σε χρόνο, χρήμα, ενέργεια και ηρεμία.


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

schooliki

Δραστήριο μέλος

Ο schooliki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 594 μηνύματα.
Τι εννοείς όταν λες "σε συνθήκες σχολείου";
Επειδή:
1. Δεν περιμένω απάντηση.
2. Όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει "συνθήκες σχολείου".
3. Ο Δίας θυμήθηκε τα παλιά,
ας επαναφέρω και γω ένα παλαιότερο κείμενο (προσαρμοσμένο), με τη δική μου εμπειρία, όχι σε δημόσιο, αλλά σε ιδιωτικό σχολείο.

"Με το μήνυμα αυτό δε θέλω να υπερασπιστώ τους καθηγητές που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Υπάρχουν τέτοιοι και είναι αρκετοί. Όμως πιστεύω ότι οι καθηγητές αυτοί είναι η μία συνισταμένη του προβλήματος.
Άλλωστε μπορεί να αποτελέσει θέμα σοβαρής συζήτησης το πως κάποιοι καταλήγουν έτσι, ενώ πιθανόν να ξεκίνησαν με άλλα όνειρα.
Μια άλλη συνισταμένη είναι η δομή του συστήματος της παιδείας, ο τρόπος διδασκαλίας και μάθησης, η συσσώρευση γνώσεων και όχι ο τρόπος παραγωγής της γνώσης.
Η τρίτη συνισταμένη είναι η νοοτροπία των μαθητών και των γονέων, η απαξίωση του σχολείου και η αποθέωση του φροντιστηρίου, που "κτίστηκε" κατά τη διάρκεια κάποιων γενεών.
Έτσι έχει δημιουργηθεί ένας φαύλος κύκλος στην εκπαίδευση.
Θα βάλω στη συζήτηση την τρίτη συνισταμένη, την ευθύνη των ίδιων των μαθητών για την απαξίωση του σχολείου και των μαθημάτων.
Είχα την τύχη να είμαι στις δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου σε ένα καλό ιδιωτικό σχολείο, με υποτροφία.
Εκεί είδα το εξής.
Εγώ, και κάποια άλλα παιδιά (σίγουρα όσα είχαν υποτροφία), εκμεταλευτήκαμε το καλό σχολείο και κάποιους εξαιρετικούς καθηγητές (προσωπικά έκανα μόνο στη Γ' Λυκείου πέντε ώρες φροντιστήριο τη βδομάδα, μάλλον από ανασφάλεια των γονιών μου).
Στο σχολείο γίνονταν πραγματικά πολύ καλό μάθημα.
Ουσιαστικά ήταν το φροντιστήριό μου. Έκανα τις λιγότερες απουσίες από κάθε άλλη τάξη. Την τελευταία μέρα των μαθημάτων ήμουν εκεί με άλλους δυο μαθητές, κάνοντας "ιδιαίτερα" με τους καθηγητές του σχολείου.
Επειδή δεν έχανα ώρες στα φροντιστήρια, μου έμεναν πολλές ώρες για προσωπικό διάβασμα, το πιο σημαντικό στοιχείο για μένα. Ως αποτέλεσμα είχα πολύ υψηλή βαθμολογία.
Δεν ήταν όμως για όλα τα παιδιά ώρες παραγωγικής δουλειάς.
Αρκετά παιδιά, που οι γονείς τους πλήρωναν πολλά χρήματα για δίδακτρα, αδιαφορούσαν την ώρα του μαθήματος.
Να σας πω το τραγελαφικό; Ένα μεγάλο τμήμα των μαθητών αυτών, μετά το σχολείο, έκαναν ιδιαίτερα μαθήματα με τους ίδιους καθηγητές και μάλιστα πολύ ακριβά.
Επαναλαμβάνω, αν δεν έγινε κατανοητό. Οι καθηγητές έκαναν εξαιρετική δουλειά στο σχολείο.
Συμπέρασμα; Η νοοτροπία του φροντιστηρίου, η άποψη ότι μόνο με το φροντιστήριο μαθαίνεις, είναι βαθειά ριζωμένη στην Ελληνική κοινωνία. Το σχολείο είναι για να πάρεις το χαρτί (ακόμα και το ιδιωτικό, που χρυσοπληρώνεις). Το φροντιστήριο είναι για να μάθεις."
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,196 μηνύματα.
Συμπέρασμα; Η νοοτροπία του φροντιστηρίου, η άποψη ότι μόνο με το φροντιστήριο μαθαίνεις, είναι βαθειά ριζωμένη στην Ελληνική κοινωνία. Το σχολείο είναι για να πάρεις το χαρτί (ακόμα και το ιδιωτικό, που χρυσοπληρώνεις). Το φροντιστήριο είναι για να μάθεις."
Εσύ από ιδιωτικό, εγώ από δημόσιο κι όμως έχουμε ακριβώς τις ίδιες εμπειρίες...


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pkat876

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η pkat876 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 242 μηνύματα.
Δεν μπορώ να πω ότι στο ελληνικό σχολείο δεν υπάρχουν καλοί καθηγητές. Ίσα ίσα, υπάρχουν αρκετοί συνειδητοποιημένοι και φιλότιμοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι παράγουν έργο και είναι και πολύ καλύτεροι και έμπειροι από τους φροντιστές. Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν άλλοι τόσο αδιάφοροι, χωρίς μεταδοτικότητα και πολλές φορές χωρίς κατάρτιση καθηγητές. Απλά, το να έχεις έναν καλό καθηγητή είναι σαν να παίζεις κάποιο τυχερό παιχνίδι. Και ένας μαθητής με υψηλούς στόχους δεν μπορεί να διακινδυνεύει το μέλλον του... Ποιο είναι το συμπέρασμα; Πηγαίνεις φροντιστήριο και παίρνεις ο,τι καλό έχουν να σου δώσουν οι αξιόλογοι καθηγητές του σχολείου!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ματθαιος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ματθαιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 143 μηνύματα.
Οταν λεω σε συνθηκες σχολειου εννοω τα 45 λεπτα της ωρας τα οποια προφανως δεν επαρκουν , επισης την τον χαμενο χρονο μεχρι να μπεις στην ταξη και να απο το διαλειμμα , 4-5 παιδια που απλα δεν ενδιαφεροντε ερχοντε μονο για το χαρτι και κανουν οτι να'ναι εμποδιζοτας το μαθημα, τον μεγαλο αριθμο των μαθητων που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ να γινει ετσι σωστο μαθημα.Ενδεικτικα σε μια ταξη υπαρχουν 15-20 μαθητες.1 απορια να κανει ο ενας πανε τα 45 λεπτα ΜΟΝΟ σε αποριες.Καλα για να εξετασει ο καθηγητης ποιος διαβασε και ποιος οχι δεν το συζητω καν.Επισης διαφορες αργιες,περιπατους,γιορτες,απεργιες,καταληψεις που χανεται πολυτιμο μαθημα (τιποτα απο ολα αυτα δεν υπαρχει στα φροντιστηρια).Επισης πλεον φταινε και οι καθηγητες.ΞΕΡΟΥΝ οτι αυτα που λενε εμεις τα εχουμε κανει πριν 2 μηνες στο φροντ και οι 7 στους 10 δεν καθοντε να κανουν παραδοση απλα κανουν ασκησεις (αρκετα καλο αυτο) απο αλλα βοηθηματα.Και οσοι κανουν παραδοση την κανουν για να την κανουν.
Οποιος νομιζει πως μεσα στο σχολειο μπορει ενα παιδι να προετοιμαστει σωστα για πανελλαδικες ή πανε πολλα χρονια απο τοτε που πηγε τελευταια φορα σχολειο ή εθελοτυφλει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

schooliki

Δραστήριο μέλος

Ο schooliki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 594 μηνύματα.
Δεν μπορώ να πω ότι στο ελληνικό σχολείο δεν υπάρχουν καλοί καθηγητές. Ίσα ίσα, υπάρχουν αρκετοί συνειδητοποιημένοι και φιλότιμοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι παράγουν έργο και είναι και πολύ καλύτεροι και έμπειροι από τους φροντιστές. Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν άλλοι τόσο αδιάφοροι, χωρίς μεταδοτικότητα και πολλές φορές χωρίς κατάρτιση καθηγητές. Απλά, το να έχεις έναν καλό καθηγητή είναι σαν να παίζεις κάποιο τυχερό παιχνίδι. Και ένας μαθητής με υψηλούς στόχους δεν μπορεί να διακινδυνεύει το μέλλον του... Ποιο είναι το συμπέρασμα; Πηγαίνεις φροντιστήριο και παίρνεις ο,τι καλό έχουν να σου δώσουν οι αξιόλογοι καθηγητές του σχολείου!
Το συμπέρασμά σου είναι η σωστή επιλογή.
Όταν δεν παίρνεις τίποτα απολύτως από το σχολείο, από ατυχία (σπάνιο) ή από τη στάση απαξίωσης που κρατάς (το σύνηθες), δυστυχώς έχεις 6-7 εντελώς χαμένες ώρες κάθε μέρα. Απίστευτη σπατάλη χρόνου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top